of uh-daaaajj-dusquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:15 schreef mariskasl het volgende:
in amerika zeggen ze adidas ook heel anders. Wij zeggen: aaaa-die-das
Amerikanen zeggen: ah-dieeeeee-dus
Oja, das nog wel logisch ook, maar in het Nederlands wordt dat volgens mij uitgesproken als Niekèquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:19 schreef remlof het volgende:
Ze zeggen "naikie" omdat Nike de naam is van de griekse godin van de overwinning. In het nederlands (en misschien ook in het grieks) wordt haar naam uitgesproken als "niekee".
Ik heb op het gymnasium anders nog netjes "niekèh" geleerdquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:19 schreef remlof het volgende:
Ze zeggen "naikie" omdat Nike de naam is van de griekse godin van de overwinning. In het nederlands (en misschien ook in het grieks) wordt haar naam uitgesproken als "niekee".
Ik baseer me op een ex-collega van me die naar die godin is vernoemd, haar naam spreek je uit als "niekee"quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:22 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oja, das nog wel logisch ook, maar in het Nederlands wordt dat volgens mij uitgesproken als Niekè
ze zeggen náikie omdat het in het oud-Grieks niekèh is ???quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:19 schreef remlof het volgende:
Ja hallo, ik heb maar HAVOquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:39 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ze zeggen náikie omdat het in het oud-Grieks niekèh is ???
Ik ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:29 schreef Pitbulleke het volgende:
Ik heb op het gymnasium anders nog netjes "niekèh" geleerd![]()
"Me nikkes"quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Aangenomen wordt dat elke uitspraak van 'Nike' goedgekeurd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |