Bronquote:Vogelaar: Polarisatie-oproep Bos is ongelukkig
'Minder polarisatie, daar sta ik voor,' zegt minister van Integratie Ella Vogelaar (PvdA), die de oproep van PvdA-leider Wouter Bos om het integratiedebat in de partij scherper te voeren 'ongelukkig' noemt.
Spindoctor
GeenStijl interviewde minister Vogelaar en vroeg haar naar de spindoctor die zij kreeg toegewezen.
In een interview in gratis dagblad De Pers reageert Vogelaar vandaag opnieuw op haar omstreden uitspraak dat er in de toekomst in Nederland een 'joods-christelijk-islamitische traditie' zal ontstaan, en op de oproep van Wouter Bos tot een scherper integratiedebat bij de sociaal-democraten.
Bos zei begin maart in een interview: 'In het debat over integratie hoor ik voortdurend mensen roepen dat er minder gepolariseerd moet worden. Ongelooflijk. Mijn stelling is: ophouden met dat gezeur over de toon van het debat!'
Juist minder
Vogelaar benadrukt nu dat zij al bij haar aantreden een jaar geleden heeft gezegd dat zij juist minder wil polariseren. Zij heeft Bos inmiddels op zijn woorden aangesproken:
'Ik heb daar natuurlijk met Wouter over gesproken en geconstateerd dat hij in feite veel meer bedoelde dat het belangrijk kan zijn om een scherp debat te hebben. Dat is voor mij iets anders dan het gepolariseerde klimaat dat symbool staat voor polariseren om te polariseren.'
Softe dame
De PvdA-minister zegt verder dat zij het 'interessant' vindt hoe verschillende culturen elkaar beïnvloeden. Positief noemt zij vooral de invloed van de moslims op ons eten en op onze kleding.
Daarnaast is de bewindsvrouw ook blij met de 'wij-cultuur' van allochtonen: 'In Nederland is door de individualisering veel meer een ik-cultuur ontstaan de afgelopen twintig, dertig jaar. Er zou helemaal niets verkeerds mee zijn als we een beetje meer wij-cultuur hadden.'
Maar ook zegt Vogelaar dat zij het niet accepteert dat zij voortdurend wordt afgeschilderd als 'de softe dame'.
Nou ja... zelfbeheersing. Correct blijven is een ding. Maar een minuut lang je mond houden en bijna in huilen uitbarsten.quote:Op donderdag 17 april 2008 20:52 schreef WethouderHekking het volgende:
Ik heb bewondering voor de zelfbeheersing van de minister.
Hen enige objectieve weekblad van NL doet ook nog een duit in 't zakje.quote:Vogelaar boos om vragen over spindoctor
donderdag 17 april 2008 20:17
Minister Ella Vogelaar (PvdA) voor Wonen, Wijken en Integratie weigert te praten over de spindoctor die ze eerder deze week inhuurde om haar imago op te vijzelen.
Vogelaar zei minutenlang niets meer
Vogelaar zei minutenlang niets meer
Tijdens een werkbezoek van Vogelaar en minister Gerda Verburg (CDA) van Landbouw vandaag in Utrecht vroeg Rutger Castricum, tv-journalist van weblog GeenStijl, Vogelaar of ze ‘steviger in haar schoenen staat, nu ze een spindoctor heeft’.
Vogelaar zei ‘niet te weten waar het beeld vandaan kwam’ dat ze een spindoctor heeft, want: ‘Ik heb helemaal geen spindoctor.’ Vervolgens wilde de minister niets meer zeggen, liep weg en hield, voor het oog van de camera, minutenlang haar kaken stijf op elkaar.
'Beetje zielig'
‘Het was in feite een beetje zielig. Ik kreeg echt medelijden met haar,’ reageert Castricum tegenover elsevier.nl.
‘Ik stelde een legitieme, normale vraag, die actueel en relevant is. Je kunt je afvragen of je niet eerder moet stoppen, maar ik was niet onbeschoft. Wel vasthoudend,’ aldus Castricum, die zegt dat Vogelaar nog niet heeft gereageerd op het filmpje.
Dig Istha
Vogelaar en haar collega-minister Jacqueline Cramer (PvdA, Milieu) huurden deze week voor 187,50 euro per uur partijgenoot Dig Istha in om hun imago te verbeteren, tot grote woede van de VVD en de SP. ‘Spindoctor’ Istha begon gisteren als interim-directeur voorlichting op het ministerie van VROM, waar hij Cramer en Vogelaar moet bijstaan.
L. van der Schoot op donderdag 17 april 2008 22:57quote:Op donderdag 17 april 2008 23:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hen enige objectieve weekblad van NL doet ook nog een duit in 't zakje.
Lijkt mij nogal logisch dat een minister een mediatraining volgt, maar deze koe denkt er wel met een doodzwijgen vanaf te komen. Dom dom dom, want je legt daarmee de regie bij iemand anders.quote:Ik meende, of heb ik het dan mis, dat aan iedere zichzelf respecterende minister een cursus "De boot afhouden" gegeven wordt op Nijenrode.(J.P.B. is hierin een meester). Heeft deze minister zitten slapen of is zij nooit op Nijenrode geweest?
Zelfs voetballers slagen voor mediatrainingen. Dat zegt heel veel over deze bloede Kuh...quote:Op donderdag 17 april 2008 23:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lijkt mij nogal logisch dat een minister een mediatraining volgt, maar deze koe denkt er wel met een doodzwijgen vanaf te komen. Dom dom dom, want je legt daarmee de regie bij iemand anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |