abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:48:34 #126
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55800910
quote:
Is Amerika klaar voor een zwarte president?
De Amerikaanse presidentskandidaat Barack Obama wordt gezien als een politieke sensatie. Hij lijkt meer op een popster dan op een grijze politicus. Obama wil niet als een zwarte president overkomen. Zijn boodschap luidt: huidskleur is onbelangrijk. Maar denken de Amerikanen daar ook zo over? Deze ZEMBLA-aflevering gaat over de vraag of Amerika wel klaar is voor een zwarte president.

ZEMBLA blikt in de eerste aflevering van het nieuwe jaar alvast vooruit op de Amerikaanse presidentsverkiezingen die op 4 november 2008 gehouden worden. Voor de race om het presidentschap echt kan beginnen, moeten eerst nog de presidentskandidaten gekozen worden. Bij de democraten gaat het tussen Hillary Clinton, John Edwards en Barack Obama.

Voorverkiezingen
Op 8 januari vinden de voorverkiezingen plaats in New Hampshire. De uitslag van deze primary geldt als belangrijke graadmeter voor de rest van de verkiezingen.

Obama doet geen gooi naar het presidentschap als zwarte kandidaat maar als kandidaat die toevallig zwart is. De vraag is echter of Barack Obama in staat is om een brug te slaan tussen blank en zwart en dus ook tussen rijk en arm.

Eerdere zwarte aspirant presidenten als Jesse Jackson profileerden zich wel nadrukkelijk als zwarte kandidaat en benadrukten de noden van de minderheden. Maar Jackson won niet.

Discriminatie
Obama staat voor een enorme uitdaging. Volgens politicoloog Drew Westen doet de huidskleur van een presidentskandidaat er wel degelijk toe. Drew: "Amerika is een verdeeld land op grond van ras. Zelfs wie niet bewust discrimineert en niet oordeelt op grond van huidskleur, wordt er toch door beïnvloed."

Desondanks is de blanke middenklasse gecharmeerd van Obama's charisma. Volgens blanken is hij het ideaalbeeld van hoe een zwarte zou moeten zijn: slim, knap en welbespraakt. Zwarte leiders verwijten hem dat hij te blank is.

Politiek spelletje
Al Sharpton, één van de leiders van de burgerrechtenbeweging, meent dat Obama een politiek spelletje speelt met zijn stellingname over discriminatie.

Sharpton: "Als hij het politieke midden zoekt, want dat levert meer diverse kiezers op, dan is dat zijn goed recht. Maar dan moet je niet verwachten dat de leiders van de burgerrechtenbeweging en alle zwarten achter je staan. Het is het één of het ander."

Oorspronkelijke titel: Is America ready for a black president? (BBC Panorama).
Nederlandse bewerking: Jos van Dongen en André Tak.
http://zembla.vara.nl/

Zullen mensen wel weer gaan zeggen dat de VARA links en dus onbetrouwbaar is...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55801535
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://zembla.vara.nl/

Zullen mensen wel weer gaan zeggen dat de VARA links en dus onbetrouwbaar is...
Sharpton en Jackson zijn twee clowns, die de zwarte burgerrechtenbeweging meer kwaad dan goed hebben gedaan. Hun mening telt niet. Punt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:25:02 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55802057
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Sharpton en Jackson zijn twee clowns, die de zwarte burgerrechtenbeweging meer kwaad dan goed hebben gedaan. Hun mening telt niet. Punt.
Daartegenover staat dan weer dat de ACLU stelselmatig vanuit neo-fascistische neo-conservatieve hoek stelselmatig wordt verdacht gemaakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55802299
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daartegenover staat dan weer dat de ACLU stelselmatig vanuit neo-fascistische neo-conservatieve hoek stelselmatig wordt verdacht gemaakt.
Dat hebben Sharpton en vooral Jackson niet nodig, die schreeuwen in hun eentje hard genoeg om veel mensen tegen zich in het harnas te jagen...
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:34:38 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55802388
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat hebben Sharpton en vooral Jackson niet nodig, die schreeuwen in hun eentje hard genoeg om veel mensen tegen zich in het harnas te jagen...
Wat voor verkeerde dingen zeggen ze dan? Roepen ze op tot een nieuwe holocaust? Administratieve detentie? Bestrijding van het Islamofascisme?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55802635
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat voor verkeerde dingen zeggen ze dan? Roepen ze op tot een nieuwe holocaust? Administratieve detentie? Bestrijding van het Islamofascisme?
Ze schreeuwen binnen de kortste keren racisme. Ze leggen de nadruk op eigen ras, verschillen en problemen in plaats van streven naar eenheid en vooruitgang zoals MLK dat deed.

Natuurlijk jaagt hij de blanken tegen zich in het harnas als hij zijn eigen ras voorop stelt en de blanken van alles de schuld geeft. Hij springt op ieder incidentje en maakt er een ontzettend verdelend en polariserend media-circus van waar niemand beter van wordt.
pi_55803093
http://www.c-span.org/watch/

Op C Span 1 zijn weer het hele weekend (live)bijeenkomsten te zien.
pi_55804328
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kinderachtig, Klopkoek, ik had beter van jou verwacht.

De ACLU is een algemene burgerrechten beweging, te vergelijken met de Coornhert liga in Nederland. Van die lui die Hitler nog een taakstraf zouden hebben gegeven. Je doelt misschien op de National Association for the Advancement of Colored People (NAACP)?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:36:05 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55804869
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kinderachtig, Klopkoek, ik had beter van jou verwacht.

De ACLU is een algemene burgerrechten beweging, te vergelijken met de Coornhert liga in Nederland. Van die lui die Hitler nog een taakstraf zouden hebben gegeven. Je doelt misschien op de National Association for the Advancement of Colored People (NAACP)?
Over kinderachtigheid gesproken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55810931
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:31 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Die zijn destijds ook getekend door de Engelsen kijk maar eens hoe recht die grenzen zijn in het Midden-Oosten. Er zijn gewoon allemaal geloven bij elkaar gestopt wat nu leidt tot burgeroorlog.

Ik denk ook wel dat de soenieten, de sjieten en de koerden er mee eens zullen zijn.
De soennieten waarschijnlijk niet want dan zijn ze de controle over de meest olierijke gebieden kwijt, en ze zullen het allemaal oneens zijn over wat de grenzen moeten zijn die gebieden. Irak is eigenlijk een hoop nederzettingen door elkaar bij de twee rivieren en voor de rest amper bevolkte woestijn.
pi_55811116
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:06 schreef maartena het volgende:

Yep, alle kiezers moeten zich registreren.
Hangt dat niet af van partij en/of staat (ik heb gelezen dat er open,semi-open, semi-closed en closed voorverkiezingen zijn)
quote:
Het inschrijven onder een bepaalde partij is ALLEEN van belang bij de caucasus en de primaries. Als Democraat mag je alleen kiezen voor de Democratische kandidaten, en hetzelfde bij de Republikeinen. Zodra de kandidaten eenmaal bekend zijn, en de echte verkiezingen van November 2008 vinden plaats, dan mag je stemmen op wie je wil, ongeacht de partij.

Eveneens geldt dat natuurlijk voor alle lokale verkiezingen, zodra je voor een echt verkiesbare positie moet stemmen, kun je stemmen op wie je wil. De registratie is echt alleen voor de primaries en de kandidaatskeuze.
Ik vind dat systeem eigenlijk erg ingewikkeld. Wat is eigenlijk het verschil tussen caucus en primary?

Begrijp ik goed dat de knoop uiteindelijk officieel wordt doorgehakt later dit jaar op de nationale conventies van beide partijen, waar de gedelegeerden, die nu per staat verkozen worden, stemrecht zullen hebben?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:44:01 #138
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55812173
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_55812640
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 23:44 schreef Morendo het volgende:
Romney boekt succes in Wyoming:

http://youdecide08.foxnew(...)t-with-early-caucus/
Wyoming is een van de meest fiscaal conservatieve staten, zonder al te veel Christen fundi's. Goed teken dat Romney hier zo sterk wint.
pi_55812880
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

quote:
Desondanks is de blanke middenklasse gecharmeerd van Obama's charisma. Volgens blanken is hij het ideaalbeeld van hoe een zwarte zou moeten zijn: slim, knap en welbespraakt. Zwarte leiders verwijten hem dat hij te blank is.

Politiek spelletje
Al Sharpton, één van de leiders van de burgerrechtenbeweging, meent dat Obama een politiek spelletje speelt met zijn stellingname over discriminatie.

Sharpton: "Als hij het politieke midden zoekt, want dat levert meer diverse kiezers op, dan is dat zijn goed recht. Maar dan moet je niet verwachten dat de leiders van de burgerrechtenbeweging en alle zwarten achter je staan. Het is het één of het ander."
Hiermee bewijst in ieder geval Sharpton dat hij een clown is. Zijn deze voorvechters van zwarte burgerrechten niet zelf de grootste racisten door voortdurend te hammeren op zwart en wit en dat een kandidaat te blank is .

Met dat soort mensen heb je geen vijanden meer nodig. Je gooit gewoon de glazen van je eigen gemeenschap in.
pi_55814386
Live GOP debate now: WMUR.com
  zondag 6 januari 2008 @ 01:11:27 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55814413
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 23:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wyoming is een van de meest fiscaal conservatieve staten, zonder al te veel Christen fundi's. Goed teken dat Romney hier zo sterk wint.

Je gaat me toch niet vertellen dat je hem wel ziet zitten?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55814551
quote:
Op zondag 6 januari 2008 01:11 schreef popolon het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je hem wel ziet zitten?
Je kent me toch?

Ik heb 'm meegemaakt als gouverneur van Massachusetts en hij heeft daar indertijd een flinke schoonmaak gehouden. Misschien kan hij hetzelfde bereiken in Washington. Hij is overigens fiscaal gezien te links naar mijn smaak, maar de andere kandidaten zijn geen haar beter.
pi_55814608
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:09 schreef MrX1982 het volgende:
Hiermee bewijst in ieder geval Sharpton dat hij een clown is. Zijn deze voorvechters van zwarte burgerrechten niet zelf de grootste racisten door voortdurend te hammeren op zwart en wit en dat een kandidaat te blank is .

Met dat soort mensen heb je geen vijanden meer nodig. Je gooit gewoon de glazen van je eigen gemeenschap in.
Al Sharpton leeft van racisme.
  zondag 6 januari 2008 @ 01:36:00 #145
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55814951
quote:
Op zondag 6 januari 2008 01:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je kent me toch?

Ik heb 'm meegemaakt als gouverneur van Massachusetts en hij heeft daar indertijd een flinke schoonmaak gehouden. Misschien kan hij hetzelfde bereiken in Washington. Hij is overigens fiscaal gezien te links naar mijn smaak, maar de andere kandidaten zijn geen haar beter.
Nee ik ken je niet. Wil ik dat wel?

Hij is mij veel te fundamentalistisch. Christen fundi's, bad news imo.

En Romney komt gewoon eng en gluiperig op mij over, 't is een gevoel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 6 januari 2008 @ 05:53:03 #146
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55817413
Romney:

Marriage must become before children.

Because every child deserves a father and a mother.

Wake the fuck up you monkey! Weet die badmuts war er werkelijk speelt in de 'normale' wereld?

What a freak.
pi_55817867
Romney komt mij ook gluiperig over, maar hij is een slimme vent en deed het goed als gouverneur van MA. Ik zou hem niet meteen afschrijven, ook zijn Christelijke gelul zou ik met een korreltje zout nemen; zal voor een deel verkiezings-retoriek zijn.
  zondag 6 januari 2008 @ 10:37:08 #148
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_55818293
Verdeling van kiesmannen:

"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 6 januari 2008 @ 10:37:40 #149
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_55818298
quote:
Romney wint voorverkiezing Wyoming

Cody, 6 jan. De Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney heeft gisteren zijn eerste overwinning behaald. De steenrijke politicus won de voorverkiezing van zijn partij in Wyoming, de dunstbevolkte staat van de Verenigde Staten.

De voormalige gouverneur uit Massachusetts wist ruim 70 procent van de Republikeinen achter zich te scharen.

De organisatoren van de partijverkiezing hadden de stembusstrijd naar voren gehaald, omdat de staat doorgaans nooit aandacht kreeg. Veel leek het niet te helpen. Geen van de kandidaten bezocht de landbouwstaat in de laatste vier weken.

De overwinning was desalniettemin een opsteker voor Romney, die donderdag nog de voorverkiezingen in het meer invloedrijke Iowa verloor van rivaal Mike Huckabee. Bij de verkiezingen van dinsdag in New Hamspshire ligt hij nek-aan-nek met oudgediende John McCain.
quote:
Republikeinen negeren voorverkiezingen Wyoming

Cheyenne, 5 jan. Republikeinen die meedingen naar de nominatie als presidentskandidaat hebben de staat Wyoming, waar vandaag Republikeinse voorverkiezingen zijn, vrijwel genegeerd.

Sinds september 2007 hebben alleen Republikeinen Mitt Romney, Fred Thompson en Duncan Hunter de staat Wyoming bezocht. Geen van de Republikeinen heeft aangekondigd vandaag naar Wyoming te reizen.

Amy Larimer, hoofd van de Republikeinse partij in Wyoming, zegt dat ze teleurgesteld is dat de kandidaten na Iowa rechtstreeks naar New Hampshire zijn gegaan, zonder langs Wyoming te komen.

,,Er wordt een beetje over Wyoming heen gekeken", aldus Larimer gisteren. ,,Ik ben best verrast dat ze zich concentreren op New Hampshire, aangezien we in Wyoming meer gedelegeerden heeft."

De voorverkiezingen in Wyoming zijn minder invloedrijk dan die in Iowa, afgelopen donderdag, en New Hampshire, komende dinsdag. ,,De kandidaten zijn waar de media zijn: in Iowa en New Hampshire", aldus Jim King, politicoloog aan de universiteit van Wyoming.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 6 januari 2008 @ 11:04:42 #150
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55818611
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:

ondergesneeuwd te zijn door Obama die het ook over 'verandering', 'change' heeft.

Oh en, Chuck Norris achter Mike Huckabee tijdens zijn victory speech.
Chuck Norris minister van buitenlandse zaken! Hij heeft al veel ervaring opgedaan met het verslaan van ninja's in het verre oosten
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')