Een Keniaan, van de Luo-stam, net zoals de Keniaanse presidentskandidaat Raila Odinga.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Inderdaad, de moeder is een blanke Amerikaanse, de vader een Nigeriaan.
Dan is het uit oogpunt van openbare orde maar te hopen dat Obama geen tweede wordt straks.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:58 schreef freako het volgende:
[..]
Een Keniaan, van de Luo-stam, net zoals de Keniaanse presidentskandidaat Raila Odinga.
Dat zal mij niet zo snel overkomen, maar als mijn vrouw dat probleem zou hebben, dan vind ik dat de overheid zich daar zo weinig mogelijk mee moet bemoeien.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:30 schreef sneakypete het volgende:
[..]
wacht maar tot je zelf ongewenst zwanger bent, dan maakt het opeens een wereld van verschil wat de mannetjes in de regering ervan denken.
Dat de grote boze big brother niet jouw politieke voorkeur weet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:57 schreef NY_Giant het volgende:
En wat heb je er precies aan om als non-affiliated geregistreerd te staan?
Waar komt die hang van veel mensen naar dit soort traditionele zaken vandaan? Is het angst of daadwerkelijk diepe overtuiging?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Idd absurd, maar dat is wat een heleboel mensen hier verschrikkelijk belangrijk vinden.
Nederland is niet veel anders, we hebben 3 Christelijke partijen, waaronder de ENIGE partij in de hele EU die vrouwen nog discrimineert, en we hebben als enige van alle 15 Euro landen nog een religieuze term ("God zij met ons") op de 2-Euro muntstukken gezet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:43 schreef MrX1982 het volgende:
Ach religie in Amerika is toch vooral een (politiek) product. Het is jammer dat juist de republikeinen zo koketteren met dat product.
Ron Paul.quote:Waar is het niet-christelijke rechts?
Er bestaat gewoon een groep ultra-conservatieven in de religieuze kringen, die eigenlijk pas door toedoen van Jerry Falwell in de jaren 70 zich echt met de politiek zijn gaan bemoeien.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:23 schreef MrX1982 het volgende:
Waar komt die hang van veel mensen naar dit soort traditionele zaken vandaan? Is het angst of daadwerkelijk diepe overtuiging?
Ik vind het vrij onbegrijpelijk in een land wat aan de andere kant zo modern is op tal van gebieden.
Maar de SGP en de CU zijn marginaal. Ja de laatste zit jammer genoeg in de regering en dat is dan ook direct te merken maar tijdens de verkiezingen heb ik eerder genoemde christelijke thema's niet zo prominent voorbij horen komen. God zij met ons is volgens mij meer een soort traditionele folklorequote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:24 schreef maartena het volgende:
Nederland is niet veel anders, we hebben 3 Christelijke partijen, waaronder de ENIGE partij in de hele EU die vrouwen nog discrimineert, en we hebben als enige van alle 15 Euro landen nog een religieuze term ("God zij met ons") op de 2-Euro muntstukken gezet.
Balkenende is met zijn "normen en waarden" trouwens niet eens ZO verschillend met zeg een Mitt Romney of Mike Huckabee.
Ron Paul misschien als enige hoewel hij niet voor abortus is. Als ik de kieskompas van de Volkskrant mag geloven zitten de twee andere kandidaten ook in het sociaal-conservatieve deel van het spectrum.quote:Ron Paul.
Rudy Guiliani.
John McCain.
Roe VS Wade wordt toch niet omgedraaid, zelfs al zou Huckabee het Witte Huis halen, daar zet ik wel een kratje bier op. En dat je tegen abortus kunt zijn snap ik overigens best.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waar komt die hang van veel mensen naar dit soort traditionele zaken vandaan? Is het angst of daadwerkelijk diepe overtuiging?
Ik vind het vrij onbegrijpelijk in een land wat aan de andere kant zo modern is op tal van gebieden.
Zijn dat vier criteria? Enfin, nog nooit natuurlijk. Het zal er, denk ik, ook niet snel van komen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
een serieuze niet blanke, niet mannelijke of niet christelijke kandidaat gehad voor MP?
Het gaat niet eens om Huckabee zelf maar de republikeinen in het algemeen. Daar zit toch een sterk christelijk sausje omheen. In Amerika kom je bij anti-abortus toch al snel uit bij christenen die het willen verbieden vanuit de Bijbel. Persoonlijk vind ik nog steeds dat de overheid niets te zeggen heeft over abortus. Het is een individueel recht.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Roe VS Wade wordt toch niet omgedraaid, zelfs al zou Huckabee het Witte Huis halen, daar zet ik wel een kratje bier op. En dat je tegen abortus kunt zijn snap ik overigens best.
Maar dat is hoogst uitzonderlijk. Het is daar meer een thema dan hier in de verkiezingen.quote:Daarnaast zijn er ook staten in de VS waar geregistreerd parternschap of zelfs homohuwelijk mogelijk is, en dat is nog steeds ontzettend zeldzaam op de wereld.
Dat klopt wel gedeeltelijk hoewel migratie op grote schaal hier een relatief nieuwer begrip is dan in een land als Amerika wat bijna volledig bestaat uit migranten. Wim Kok als niet-christelijke kandidaat?quote:Wij doen wel alsof we zo progressief zijn, maar wanneer hebben wij ooit een serieuze niet blanke, niet mannelijke of niet christelijke kandidaat gehad voor MP?
De republikeinen zijn net als de democraten een heel brede partij. Een gedeelte is inderdaad ook zwaar christelijk, maar een ander gedeelte weer niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om Huckabee zelf maar de republikeinen in het algemeen. Daar zit toch een sterk christelijk sausje omheen. In Amerika kom je bij anti-abortus toch al snel uit bij christenen die het willen verbieden vanuit de Bijbel. Persoonlijk vind ik nog steeds dat de overheid niets te zeggen heeft over abortus. Het is een individueel recht.
Dat is zeker waar, maar ik heb nou niet echt het idee dat homo's in de VS ernstig onderdrukt worden ofzo.quote:[..]
Maar dat is hoogst uitzonderlijk. Het is daar meer een thema dan hier in de verkiezingen.
Maar hier zijn weer thema's ontzettend belangrijk waarvan ik denk wat bekrompen en kinderachtig... Beide landen zijn verre van ideaal, maar om nou neer te kijken op de VS en te doen alsog wij zoveel verder en beter zijnquote:[..]
Dat klopt wel gedeeltelijk hoewel migratie op grote schaal hier een relatief nieuwer begrip is dan in een land als Amerika wat bijna volledig bestaat uit migranten. Wim Kok als niet-christelijke kandidaat?
Als je de inhoud vergelijkt tussen Nederland en Amerika denk ik dat het hier moderner is dan in Amerika waar er thema's voorbij komen die hier toch min of meer al een gepasseerd station zijn.
Op bepaalde gebieden is Nederland inderdaad een stuk "volwassener". De wetten rondom soft drugs zijn IMHO niet ideaal, maar pogen in ieder geval iets zinnigs te doen. Hetzelfde geldt voor euthenasie.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
Als je de inhoud vergelijkt tussen Nederland en Amerika denk ik dat het hier moderner is dan in Amerika waar er thema's voorbij komen die hier toch min of meer al een gepasseerd station zijn.
Vooral omdat Hillary haar kandidatuur aankondigde in een Oprah-achtige setting, zittend op een bank in de huiskamer.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:56 schreef JohnDope het volgende:
Ook een hele goede zet van Oprah om keihard de aanval op Hillary in te zetten door de kant van Obama te kiezen.
De blanke kiezers in Iowa hebben het helemaal gehad met hun blanke leiders? Opvallende analyse.quote:Zo te zien hebben de Burgers in Amerika het ook helemaal gehad met de Blanke Intellectuele Elite.
Mocht Obama het niet worden, dan komt dat heus niet door zijn huidskleur. De Clintons zelf zijn trouwens erg populair bij de zwarte bevolking. Dus van een simplistische blank-zwart tegenstelling waar jij vanuit gaat is geen sprake.quote:Ik ben dus benieuwd hoeveel verborgen racisme er binnen de democraten is genesteld.
Oprah heeft Hillary niet aangevallen.quote:Ook een hele goede zet van Oprah om keihard de aanval op Hillary in te zetten door de kant van Obama te kiezen.
Dat hoeft helemaal niet. Vraag een willekurige VVD'er maar eens hoeveel plezier dat oplevert.quote:Ze zouden hier in Nederland en dan met name binnen de PvdA ook zo'n verkiezing moeten houden.
Volgens mij alleen voor de Republikeinen. En de bevolking zelf mag niet stemmen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Vandaag is Wyoming aan de beurt trouwens!
Maar kan je met een non-affiliated registratie wel meedoen aan de voorverkiezingen?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat de grote boze big brother niet jouw politieke voorkeur weet.Verder heb je er niet veel aan, heb mijn registratie voor Democraat al ingestuurd ondertussen.
Net zoals Wilders is ook Obama meer incrowd dan je denkt.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:56 schreef JohnDope het volgende:
Zo te zien hebben de Burgers in Amerika het ook helemaal gehad met de Blanke Intellectuele Elite.
Dit was echt een gigantische nederlaag voor Hillary. We weten nu zeker dat als het aan het Volk ligt Barack Obama Martin Luther King naar voren geschoven gaat worden en niet die ijskoude muze van Bill Clinton. En daar heeft de Blanke Democratische Elite niet op gerekend.
Ik ben dus benieuwd hoeveel verborgen racisme er binnen de democraten is genesteld.![]()
Ook een hele goede zet van Oprah om keihard de aanval op Hillary in te zetten door de kant van Obama te kiezen.
Ze zouden hier in Nederland en dan met name binnen de PvdA ook zo'n verkiezing moeten houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |