Ach, zullen we jou dan ook maar preventief ruimen? Voorkomen we ook dat je ziek kan wordenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:46 schreef Athmozz het volgende:
waarom genezen als het te voorkomen is? Het is nu niet dat een vos zo een uitzonderlijk dier is hoor, en dan nog hadden ze hem gewoon kunnen vangen & ergens op een of ander natuurgebied dumpen waar hij wel in zijn natuurlijk habitat zit. Om hem te laten rondlopen is er in ieder geval geen enkel pro-argument.
Wat dacht je van je zorgverzekeraar? Of betaal jij geen premie? En doe nou niet alsof deze vos een bedreiging voor de volksgezondheid is. Komop zeg, 1 fokking vos, hoeveel kinderen zou die kunnen bijten en ziek maken?quote:Tetanus moet je anders nog steeds vrij snel bij zijn of het is te laat hoor, medicijnen of niet. Wie gaat trouwens alle schade betalen die die persoon oploopt omdat hij door zo'n wildlopend dier gebeten is? Als die burgemeester geen maatregelen neemt tegen zo'n situatie die bedreigend is voor de volksgezondheid is hij verantwoordelijk als er iets misloopt...
Zou een prima middel zijn ja. Maar als je in een bos gaat lopen, loop je kans dieren tegen te komen. En die reageren anders dan mensen in de stad. Als dorpeling zal je je ook in de stad aan moeten passen.quote:Als er een vos op mij af zou komen lopen weet ik ook niet wat je daarmee aan moet hoor, ik woon in een stad en daar lopen normaal geen vossen rond. Iedereen in de stad maar laten bijten door een vos aangezien ze niet weten hoe ze moeten reageren op een vos die aankomt?
Er zijn gelukkig ook kinderen genoeg, eentje meer of minder maakt niet uit. En dit heeft niets met democratie te maken en ik vraag me af of de meerderheid wel voor is, getuige alle reacties.quote:Jij hebt er geen medelijden mee dat een kind gebeten wordt door een vos; het overgrote deel van de bevolking heeft er geen problemen mee dat een beestje doodgeschoten wordt (en terecht, er zijn vossen genoeg, eentje meer of minder maakt niet uit). Democratie heeft het hier voor het zeggen, dus het vosje gaat dood.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Het belang van dieren zal altijd wijken voor het belang van mensen waarbij zo min mogelijk risico wordt genomen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:41 schreef Casos het volgende:
[..]
Ach, hebben ze vast wel medicijnen voor. Tegen tetanus en lintwormen iig, rabies zou ik niet weten, maar goed, ook alle vleermuizen dan maar afknallen?
En die mensen die niet weten wat ze doen, verdienen het. Absoluut geen medelijden mee. En of het nu kinderen zijn of niet, zal me aan de kont oxideren. Misschien had deze vos ook wel kinderen. Verdomde arrogantie van de mens om alles wat ook maar enigzins een gevaar zou kunnen zijn, maar preventief af te schieten.
In dit geval wel ja. Maar dat beest is eerst door mensen verpest, en daarom is ie afgeschoten. Anders was dat niet nodig geweest.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet helemaal. Het belang van dieren zal altijd wijken voor het belang van mensen waarbij zo min mogelijk risico wordt genomen.
Als ze vroeg opstaan niet eng vinden en zich echt voor natuur interesseren is dat helemaal niet zo moeilijk hoor. Het probleem is dat er steeds meer mensen zijn die denken dat het bos een soort dierentuin is waar de diertjes zich op commando moeten laten zien op tijdstippen die het hen uitkomt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:29 schreef hardcorehooligans het volgende:
dat vosje is afgeschoten. maar wanneer zien die kinderen nog een een vosje in het wild.
nou dat doe ik ook niet met mijn neefje. en die is verpest. dat wil jij niet geloven.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
In dit geval wel ja. Maar dat beest is eerst door mensen verpest, en daarom is ie afgeschoten. Anders was dat niet nodig geweest.
Maar je neefje is dan ook geen (wild) dier he.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:33 schreef hardcorehooligans het volgende:
[..]
nou dat doe ik ook niet met mijn neefje. en die is verpest. dat wil jij niet geloven.
Schiet die fotografen dan af, is ook nog eens veel uitdagender wild.quote:Volgens natuurfotograaf Van de Ruitenbeek uit Nunspeet, lokken fotografen wilde dieren steeds vaker met voer. Hij wil dat dit stopt.
http://www.gelderlander.nl/maasenwaal/article1678564.ecequote:Er is niet tegenop te jagen, zegt De Leeuw. Spreken biologen van een normale situatie van twee vossen op 25 vierkante kilometer, volgens de opziener is hun aantal plaatselijk nu wel het vijftigvoudige. Dat komt door de ongebreidelde vermenigvuldiging toen er een jachtverbod op vossen bestond tussen februari 2002 en mei 2006.
nou. dan ken jij me neefje niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar je neefje is dan ook geen (wild) dier he.
dus schiet maar raak voor je knaak. zo dier verdient toch ook alle Respect. het leeft ook zoek gewoon naar eten. komt bij de mens en dan. pang jij bent dood want jij hoor niet in het park.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar je neefje is dan ook geen (wild) dier he.
overschot. weetje hoeveel mensen er zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:37 schreef AchJa het volgende:
Niks mis mee, het spreekwoord luidt niet voor niets: "Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken" Afschieten was de enige optie in dit geval.
Overigens hebben we een verschrikkelijk vossenoverschot in Nederland vanwege het jachtverbod tussen 2002 en 2006.
[..]
http://www.gelderlander.nl/maasenwaal/article1678564.ece
Ja dat weet ik, laten we beginnen met hardcorehooligans op te ruimen. Daar mist de wereld ook niets aan.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:49 schreef hardcorehooligans het volgende:
overschot. weetje hoeveel mensen er zijn.
mwah, ik ben eigenlijk meer voor het afschieten van het volk dat dat vosje zat te voeren ..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, laten we beginnen met hardcorehooligans op te ruimen. Daar mist de wereld ook niets aan.
als ik er iets mee zal berijken. so be it. kan er niet over wakker liggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, laten we beginnen met hardcorehooligans op te ruimen. Daar mist de wereld ook niets aan.
En wat zat er vanochtend op je boterham?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 07:31 schreef hardcorehooligans het volgende:
[..]
Nu slachten ze weer een vosje af. wat zijn wij voor kut volk. dat dier deed niemand wat aan. het was een tam vosje. doe dit nu eens bij ieder die een groot misdaad doet. wat een kanker mensen zijn wij. ik schaam me diep voor ons. en die lul die over kinderen in dat filmpje lult. kijk eens naar je buurman. dat kan de grootste peedo zijn. dus hou je gun klaar.
ja joh. ik werk zelf met een beschermde diersoort. dus ik weet wel een beetje hoe het werkt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:03 schreef nietzman het volgende:
Ben je ooit eens buiten geweest, TS? Heb je ooit eens gezien wat een vossenoverschot inhoud?
Ja, het ecologisch evenwicht is naar de klote. Ja, dat is vervelend. En ja, als men het niet met de jacht nog een beetje in toon houd blijft er al helemaal niets meer van over.
moet ik daar op in gaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En wat zat er vanochtend op je boterham?
betaalt de zorgverzekeraar 100% uit? Wss niet. Als mijn pa gebeten wordt door dat beest wie betaalt dan die 4000¤ dat hij misloopt doordat hij een maand niet kan werken (tetanus is geen spuitje en daarna genezen)? Ook die zorgverzekering niet... je blijft dus een risico houden hoor.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:07 schreef Casos het volgende:
Wat dacht je van je zorgverzekeraar? Of betaal jij geen premie? En doe nou niet alsof deze vos een bedreiging voor de volksgezondheid is. Komop zeg, 1 fokking vos, hoeveel kinderen zou die kunnen bijten en ziek maken?
dier is niet gelijk aan een mens. Verder is hier op aantal reacties afgaan vrij dom natuurlijk, dat is juist zoals een onderzoek doen hoeveel mensen niet rondkomen met hun inkomen op lenen.nlquote:Er zijn gelukkig ook kinderen genoeg, eentje meer of minder maakt niet uit. En dit heeft niets met democratie te maken en ik vraag me af of de meerderheid wel voor is, getuige alle reacties.
jij bent echt dom. ik leen bij frisia.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
betaalt de zorgverzekeraar 100% uit? Wss niet. Als mijn pa gebeten wordt door dat beest wie betaalt dan die 4000¤ dat hij misloopt doordat hij een maand niet kan werken (tetanus is geen spuitje en daarna genezen)? Ook die zorgverzekering niet... je blijft dus een risico houden hoor.
[..]
dier is niet gelijk aan een mens. Verder is hier op aantal reacties afgaan vrij dom natuurlijk, dat is juist zoals een onderzoek doen hoeveel mensen niet rondkomen met hun inkomen op lenen.nl
Ik zou het een beetje hypocriet vinden als je zo zwaar verontwaardigd doet over een dood vosje maar wel vrolijk op plakjes dode koe / varken / kip zat te kauwen bij je ontbijt...quote:
vind ik ook. ik ontbijt niet. maar wat maak het uit wat ik eet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik zou het een beetje hypocriet vinden als je zo zwaar verontwaardigd doet over een dood vosje maar wel vrolijk op plakjes dode koe / varken / kip zat te kauwen bij je ontbijt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |