Nu slachten ze weer een vosje af. wat zijn wij voor kut volk. dat dier deed niemand wat aan. het was een tam vosje. doe dit nu eens bij ieder die een groot misdaad doet. wat een kanker mensen zijn wij. ik schaam me diep voor ons. en die lul die over kinderen in dat filmpje lult. kijk eens naar je buurman. dat kan de grootste peedo zijn. dus hou je gun klaar.quote:Vos na kiekjes afgeschoten
Bron : omroepgelderland.nl
OTTERLO - Een vos die de afgelopen weken is gevoerd door fotografen in park De Hoge Veluwe, is afgeschoten. Dat zegt directeur Van Voorst tot Voorst van het park.
Volgens de directeur lagen fotografen op hun buik op maar twee meter afstand van de vos. Ze lokten het dier met voedsel. Omdat het park bang is dat de tamme vos kan bijten en zo ziektes over kan brengen, is besloten om het dier af te schieten.
Volgens natuurfotograaf Van de Ruitenbeek uit Nunspeet, lokken fotografen wilde dieren steeds vaker met voer. Hij wil dat dit stopt.
En daar hield ik op met lezenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 07:31 schreef hardcorehooligans het volgende:
nu slachten ze weer een vosje af.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 07:36 schreef Q. het volgende:
Goed topic.
oooo dus dan schieten we hem maar dood. me buurman pik me auto. dus schiet ik hem maar dood.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:10 schreef Lod het volgende:
Feitelijk is het de schuld van de journalisten. Als zij dat beest niet gevoerd hadden dan was er niks aan de hand geweest.
sorry hoor; maar jij spoor niet. hoeveel leefruimte hebben die vosjes. niets. als jij iemand bijt wat doen we dan met jou. nou ik weet het wel.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:42 schreef Lod het volgende:
Ik denk ook aan het dier, vind het schande dat de journalisten zich met dat beest zijn gaan bemoeien.
Je hebt het over een tam vosje: een vos is nooit tam te krijgen. De kans dat er iets gebeurd aan bijtincidenten o.i.d. en de bijkomende problemen is te groot. Dus ja, ik ben het met van Voorst eens.
nou leuk.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:56 schreef D.Licious het volgende:
De enige echte Vos Reynaerde (hij staat in Hulst, voor degenen die hem willen zien)
[ afbeelding ]
Wat een gezeik. Lekker laten leven die vos. En al worden er kinderen gebeten, wat dan nog? Jammer voor die kinderen, kan de vos niks aan doen. Zij komen in zijn leefgebied, loop je dat risico nu eenmaal. En een vos die in de auto springt, komop he, dan moet je A: ramen of deuren open hebben, B: wat te eten aanbieden aan de vos. Dieren zijn dusdanig schuchter dat ze echt niet zomaar in een auto springen.quote:Tamme vos Hoge Veluwe afgemaakt
door Marjolein van der Gaag
HOENDERLOO - Door natuurfotografen met lokvoer tam gemaakte vossen worden op het Nationale Park de Hoge Veluwe uit voorzorg doodgeschoten.
Volgens directeur Seger van Voorst tot Voorst vertonen de dieren door het bijvoeren onnatuurlijk en brutaal gedrag: "Dat is echt onwenselijk. Een vos is een roofdier dat kan bijten en ziekten als hondsdolheid kan verspreiden." Om die reden zag het Nationale Park zich genoodzaakt om op oudejaarsdag een vos af te schieten. "We hebben de situatie een paar weken aangekeken.
Maar iedere avond was het weer raak. Dan lagen daar zo'n twintig tot dertig fotografen op hun buik met die vos op slechts een meter afstand. Ze geven van alles te eten voor dat ene plaatje. Echt schandelijk. Dit is toch ook geen natuurfotografie, ga dan je eigen huisdier op de foto zetten.", vindt de directeur, die erop wijst dat diezelfde vos vervolgens zo brutaal was geworden dat hij bij mensen in de auto sprong. "Veel mensen lachen er om. Maar als hij bij kleine kinderen eten uit de handjes zou gaan trekken of zou bijten, dan valt er weinig meer te lachen." Afgelopen zomer liet het park ook al een tam gemaakte vos doodschieten. Dit gebeurde nadat mensen op de natuurcamping van de Hoge Veluwe gillend wakker werden van een vos die hun tent vernielde.
eindelijk een positief iets. dankje.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:26 schreef Casos het volgende:
Van de telegraaf:
[..]
Wat een gezeik. Lekker laten leven die vos. En al worden er kinderen gebeten, wat dan nog? Jammer voor die kinderen, kan de vos niks aan doen. Zij komen in zijn leefgebied, loop je dat risico nu eenmaal. En een vos die in de auto springt, komop he, dan moet je A: ramen of deuren open hebben, B: wat te eten aanbieden aan de vos. Dieren zijn dusdanig schuchter dat ze echt niet zomaar in een auto springen.
En die mensen die op een fokking NATUURcamping gillend wakker worden van een vos, moeten ze al helemaal opsluiten, stelletje idioten.
het zijn maar dieren he, om dat nu te projecteren op mensen... Jij bent vegetarier vermoed ik? Anders zie ik niet echt in waar je problemen van maakt, die varkens & runderen die jij opeet zijn ook gekweekt om daarna op te eten, en beide dieren sterven doordat iemand geld wil verdienen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:31 schreef hardcorehooligans het volgende:
[..]
oooo dus dan schieten we hem maar dood. me buurman pik me auto. dus schiet ik hem maar dood.
Wat dan nog? Bijvoorbeeld rabies, tetanus, lintwormen etc. En waar het hier om gaat is niet dat de mens in zijn leefgebied komt maar dat door het voeren deze vos minder angstig is geworden voor de mens en zich minder schuw zal gedragen. Als hij dat bij mensen doet die inderdaad niet weten wat ze doen dan gaat dat fout aflopen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:26 schreef Casos het volgende:
En al worden er kinderen gebeten, wat dan nog? Jammer voor die kinderen, kan de vos niks aan doen. Zij komen in zijn leefgebied, loop je dat risico nu eenmaal.
Ach, hebben ze vast wel medicijnen voor. Tegen tetanus en lintwormen iig, rabies zou ik niet weten, maar goed, ook alle vleermuizen dan maar afknallen?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:33 schreef Lod het volgende:
[..]
Wat dan nog? Bijvoorbeeld rabies, tetanus, lintwormen etc. En waar het hier om gaat is niet dat de mens in zijn leefgebied komt maar dat door het voeren deze vos minder angstig is geworden voor de mens en zich minder schuw zal gedragen. Als hij dat bij mensen doet die inderdaad niet weten wat ze doen dan gaat dat fout aflopen.
waarom genezen als het te voorkomen is? Het is nu niet dat een vos zo een uitzonderlijk dier is hoor, en dan nog hadden ze hem gewoon kunnen vangen & ergens op een of ander natuurgebied dumpen waar hij wel in zijn natuurlijk habitat zit. Om hem te laten rondlopen is er in ieder geval geen enkel pro-argument.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:41 schreef Casos het volgende:
Ach, hebben ze vast wel medicijnen voor. Tegen tetanus en lintwormen iig, rabies zou ik niet weten, maar goed, ook alle vleermuizen dan maar afknallen?
Als er een vos op mij af zou komen lopen weet ik ook niet wat je daarmee aan moet hoor, ik woon in een stad en daar lopen normaal geen vossen rond. Iedereen in de stad maar laten bijten door een vos aangezien ze niet weten hoe ze moeten reageren op een vos die aankomt?quote:En die mensen die niet weten wat ze doen, verdienen het. Absoluut geen medelijden mee. En of het nu kinderen zijn of niet, zal me aan de kont oxideren.
En dan schiet je dat beest maar afquote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:10 schreef Lod het volgende:
Feitelijk is het de schuld van de journalisten. Als zij dat beest niet gevoerd hadden dan was er niks aan de hand geweest.
man top. zo had ik het ook willen zeggen. maar ben blij dat jij het doet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:41 schreef Casos het volgende:
[..]
Ach, hebben ze vast wel medicijnen voor. Tegen tetanus en lintwormen iig, rabies zou ik niet weten, maar goed, ook alle vleermuizen dan maar afknallen?
En die mensen die niet weten wat ze doen, verdienen het. Absoluut geen medelijden mee. En of het nu kinderen zijn of niet, zal me aan de kont oxideren. Misschien had deze vos ook wel kinderen. Verdomde arrogantie van de mens om alles wat ook maar enigzins een gevaar zou kunnen zijn, maar preventief af te schieten.
Omdat dat niet een kwestie is van alleen maar de vos ergens anders neerzetten. Het beest komt in een enorm stressvolle situatie terecht waar hij niks kent of weet. En je kunt het hem ook niet uitleggen. Verder heb je een geschikte habitat nodig waar de vos kan overleven, denk aan voedsel, leefomstandigheden, andere vossen. Je zult de vos moeten monitoren of alles goed gaat.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:56 schreef Athmozz het volgende:
- terugvoeren naar een natuurlijk habitat
Ach, zullen we jou dan ook maar preventief ruimen? Voorkomen we ook dat je ziek kan wordenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:46 schreef Athmozz het volgende:
waarom genezen als het te voorkomen is? Het is nu niet dat een vos zo een uitzonderlijk dier is hoor, en dan nog hadden ze hem gewoon kunnen vangen & ergens op een of ander natuurgebied dumpen waar hij wel in zijn natuurlijk habitat zit. Om hem te laten rondlopen is er in ieder geval geen enkel pro-argument.
Wat dacht je van je zorgverzekeraar? Of betaal jij geen premie? En doe nou niet alsof deze vos een bedreiging voor de volksgezondheid is. Komop zeg, 1 fokking vos, hoeveel kinderen zou die kunnen bijten en ziek maken?quote:Tetanus moet je anders nog steeds vrij snel bij zijn of het is te laat hoor, medicijnen of niet. Wie gaat trouwens alle schade betalen die die persoon oploopt omdat hij door zo'n wildlopend dier gebeten is? Als die burgemeester geen maatregelen neemt tegen zo'n situatie die bedreigend is voor de volksgezondheid is hij verantwoordelijk als er iets misloopt...
Zou een prima middel zijn ja. Maar als je in een bos gaat lopen, loop je kans dieren tegen te komen. En die reageren anders dan mensen in de stad. Als dorpeling zal je je ook in de stad aan moeten passen.quote:Als er een vos op mij af zou komen lopen weet ik ook niet wat je daarmee aan moet hoor, ik woon in een stad en daar lopen normaal geen vossen rond. Iedereen in de stad maar laten bijten door een vos aangezien ze niet weten hoe ze moeten reageren op een vos die aankomt?
Er zijn gelukkig ook kinderen genoeg, eentje meer of minder maakt niet uit. En dit heeft niets met democratie te maken en ik vraag me af of de meerderheid wel voor is, getuige alle reacties.quote:Jij hebt er geen medelijden mee dat een kind gebeten wordt door een vos; het overgrote deel van de bevolking heeft er geen problemen mee dat een beestje doodgeschoten wordt (en terecht, er zijn vossen genoeg, eentje meer of minder maakt niet uit). Democratie heeft het hier voor het zeggen, dus het vosje gaat dood.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Het belang van dieren zal altijd wijken voor het belang van mensen waarbij zo min mogelijk risico wordt genomen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:41 schreef Casos het volgende:
[..]
En die mensen die niet weten wat ze doen, verdienen het. Absoluut geen medelijden mee. En of het nu kinderen zijn of niet, zal me aan de kont oxideren. Misschien had deze vos ook wel kinderen. Verdomde arrogantie van de mens om alles wat ook maar enigzins een gevaar zou kunnen zijn, maar preventief af te schieten.
In dit geval wel ja. Maar dat beest is eerst door mensen verpest, en daarom is ie afgeschoten. Anders was dat niet nodig geweest.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet helemaal. Het belang van dieren zal altijd wijken voor het belang van mensen waarbij zo min mogelijk risico wordt genomen.
Als ze vroeg opstaan niet eng vinden en zich echt voor natuur interesseren is dat helemaal niet zo moeilijk hoor. Het probleem is dat er steeds meer mensen zijn die denken dat het bos een soort dierentuin is waar de diertjes zich op commando moeten laten zien op tijdstippen die het hen uitkomt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:29 schreef hardcorehooligans het volgende:
dat vosje is afgeschoten. maar wanneer zien die kinderen nog een een vosje in het wild.
nou dat doe ik ook niet met mijn neefje. en die is verpest. dat wil jij niet geloven.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
In dit geval wel ja. Maar dat beest is eerst door mensen verpest, en daarom is ie afgeschoten. Anders was dat niet nodig geweest.
Maar je neefje is dan ook geen (wild) dier he.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:33 schreef hardcorehooligans het volgende:
[..]
nou dat doe ik ook niet met mijn neefje. en die is verpest. dat wil jij niet geloven.
Schiet die fotografen dan af, is ook nog eens veel uitdagender wild.quote:Volgens natuurfotograaf Van de Ruitenbeek uit Nunspeet, lokken fotografen wilde dieren steeds vaker met voer. Hij wil dat dit stopt.
http://www.gelderlander.nl/maasenwaal/article1678564.ecequote:Er is niet tegenop te jagen, zegt De Leeuw. Spreken biologen van een normale situatie van twee vossen op 25 vierkante kilometer, volgens de opziener is hun aantal plaatselijk nu wel het vijftigvoudige. Dat komt door de ongebreidelde vermenigvuldiging toen er een jachtverbod op vossen bestond tussen februari 2002 en mei 2006.
nou. dan ken jij me neefje niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar je neefje is dan ook geen (wild) dier he.
dus schiet maar raak voor je knaak. zo dier verdient toch ook alle Respect. het leeft ook zoek gewoon naar eten. komt bij de mens en dan. pang jij bent dood want jij hoor niet in het park.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar je neefje is dan ook geen (wild) dier he.
overschot. weetje hoeveel mensen er zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:37 schreef AchJa het volgende:
Niks mis mee, het spreekwoord luidt niet voor niets: "Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken" Afschieten was de enige optie in dit geval.
Overigens hebben we een verschrikkelijk vossenoverschot in Nederland vanwege het jachtverbod tussen 2002 en 2006.
[..]
http://www.gelderlander.nl/maasenwaal/article1678564.ece
Ja dat weet ik, laten we beginnen met hardcorehooligans op te ruimen. Daar mist de wereld ook niets aan.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:49 schreef hardcorehooligans het volgende:
overschot. weetje hoeveel mensen er zijn.
mwah, ik ben eigenlijk meer voor het afschieten van het volk dat dat vosje zat te voeren ..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, laten we beginnen met hardcorehooligans op te ruimen. Daar mist de wereld ook niets aan.
als ik er iets mee zal berijken. so be it. kan er niet over wakker liggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, laten we beginnen met hardcorehooligans op te ruimen. Daar mist de wereld ook niets aan.
En wat zat er vanochtend op je boterham?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 07:31 schreef hardcorehooligans het volgende:
[..]
Nu slachten ze weer een vosje af. wat zijn wij voor kut volk. dat dier deed niemand wat aan. het was een tam vosje. doe dit nu eens bij ieder die een groot misdaad doet. wat een kanker mensen zijn wij. ik schaam me diep voor ons. en die lul die over kinderen in dat filmpje lult. kijk eens naar je buurman. dat kan de grootste peedo zijn. dus hou je gun klaar.
ja joh. ik werk zelf met een beschermde diersoort. dus ik weet wel een beetje hoe het werkt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:03 schreef nietzman het volgende:
Ben je ooit eens buiten geweest, TS? Heb je ooit eens gezien wat een vossenoverschot inhoud?
Ja, het ecologisch evenwicht is naar de klote. Ja, dat is vervelend. En ja, als men het niet met de jacht nog een beetje in toon houd blijft er al helemaal niets meer van over.
moet ik daar op in gaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En wat zat er vanochtend op je boterham?
betaalt de zorgverzekeraar 100% uit? Wss niet. Als mijn pa gebeten wordt door dat beest wie betaalt dan die 4000¤ dat hij misloopt doordat hij een maand niet kan werken (tetanus is geen spuitje en daarna genezen)? Ook die zorgverzekering niet... je blijft dus een risico houden hoor.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:07 schreef Casos het volgende:
Wat dacht je van je zorgverzekeraar? Of betaal jij geen premie? En doe nou niet alsof deze vos een bedreiging voor de volksgezondheid is. Komop zeg, 1 fokking vos, hoeveel kinderen zou die kunnen bijten en ziek maken?
dier is niet gelijk aan een mens. Verder is hier op aantal reacties afgaan vrij dom natuurlijk, dat is juist zoals een onderzoek doen hoeveel mensen niet rondkomen met hun inkomen op lenen.nlquote:Er zijn gelukkig ook kinderen genoeg, eentje meer of minder maakt niet uit. En dit heeft niets met democratie te maken en ik vraag me af of de meerderheid wel voor is, getuige alle reacties.
jij bent echt dom. ik leen bij frisia.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
betaalt de zorgverzekeraar 100% uit? Wss niet. Als mijn pa gebeten wordt door dat beest wie betaalt dan die 4000¤ dat hij misloopt doordat hij een maand niet kan werken (tetanus is geen spuitje en daarna genezen)? Ook die zorgverzekering niet... je blijft dus een risico houden hoor.
[..]
dier is niet gelijk aan een mens. Verder is hier op aantal reacties afgaan vrij dom natuurlijk, dat is juist zoals een onderzoek doen hoeveel mensen niet rondkomen met hun inkomen op lenen.nl
Ik zou het een beetje hypocriet vinden als je zo zwaar verontwaardigd doet over een dood vosje maar wel vrolijk op plakjes dode koe / varken / kip zat te kauwen bij je ontbijt...quote:
vind ik ook. ik ontbijt niet. maar wat maak het uit wat ik eet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik zou het een beetje hypocriet vinden als je zo zwaar verontwaardigd doet over een dood vosje maar wel vrolijk op plakjes dode koe / varken / kip zat te kauwen bij je ontbijt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |