abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:10:53 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55730996
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Tja Amerika is in dit opzicht ook totaal niet te vergelijken. Als je daar zoveel (maar nog altijd veel minder dan die Tichelaar voorstelt) dan heb je ook wat en kom je ook wel bij de top terecht.

Een bredere laag kan zn boterham wel verdienen met een minder goede universiteit. echter wil Tichelaar dat alle HBO en wo studenten zich in tonnen schuld steken. Ook banen waar je nooit rijk mee zult worden en die toch hard nodig zijn (bijv onderwijs of zorg).
Les 1 voor mij is altijd:

Armoede is relatief. En juist daarom ben ik voor gelijke kansen, zeker als de overheid zich met ons leven bemoeit en naar mijn analyse is die bemoeienis van de overheid onvermijdelijk dus laten we daar dan maar het beste van maken.

Eigenlijk is het belachelijk dat je 40% of meer belasting betaalt over productief werk dat je verricht maar dat luiwammessen die de ganse dag lopen te golfen er met 1,2% per jaar vanaf komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55731059
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:35 schreef raptorix het volgende:
Het gaat hier om een hypotetisch bedrag, ik hoop dat je dat zelf ook wel snapt.
Het gaat erom dat de kosten die je in je studie stopt, gewoon terug kan verdienen.
In dit land mag je dat verdiende geld niet zelf uitgeven hoor, dat doet de PvdA voor je. En de CU, die gaan er feestjes van geven, door vriendjes georganiseerd voor schandalige bedragen. Of CD's met een duurbetaalde flopidol en allerhande gristelijke propaganda. Of nog meer ambtenaren voor de uitvoering van nog meer onzinnige overheidsbetutteling.

Het mes moet echt eens grondig in die immer uitdijende berg stront. En daarbij loopt de PvdA alleen maar voor de voeten, of die werken tegen.
pi_55731136
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Les 1 voor mij is altijd:

Armoede is relatief.
Precies. Feitelijk is iedereen in dit land rijk, dus hou nu maar eens op met jammeren en roven.
quote:
Eigenlijk is het belachelijk dat je 40% of meer belasting betaalt over productief werk dat je verricht maar dat luiwammessen die de ganse dag lopen te golfen er met 1,2% per jaar vanaf komen.
De eerste productieve ambtenaar moet nog geboren worden. Daarbij betaalt die golfer alleen al aan btw meer dan jij aan alle belastingen.
pi_55731217
quote:

En juist daarom ben ik voor gelijke kansen.
Gelijke kansen bestaan niet.
quote:
Sorry, maar het is 30% over het inkomen uit box 3 en in box 1 betalen de meesten minder dan 30% (rekening houdende met aftrekposten, belastingvrije som, enz.).

Misschien moet je eerst eens kijken waar je het over hebt voordat je met percentages gaat smijten die niet over hetzelfde gaan en dus nietszeggend zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55734842
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar het is 30% over het inkomen uit box 3 en in box 1 betalen de meesten minder dan 30% (rekening houdende met aftrekposten, belastingvrije som, enz.).

Misschien moet je eerst eens kijken waar je het over hebt voordat je met percentages gaat smijten die niet over hetzelfde gaan en dus nietszeggend zijn.
100% gelijke kansen bestaan idd niet. Maar dan is het fijn als de overheid een minimum garanadeert. Van mij hoeft niet iedereen rijk te zijn en ik spuug van mensen die steun trekken en daarvan op vakantie gaan. Maar juist omdat niet elk mens in zijn/haar leven dezelfde kansen heeft, vind ik het noodzakelijk dat de overheid elk mens een menswaardig bestaan garandeert

Als je doorrekent is het denk ik wel 40%, mits je ook alle aankopsbelastingen (BTW, accijnzen enz enz enz) meetelt.
pi_55735385
quote:
Waar komt toch dat wereldvreemde idee vandaan dat rijke mensen spontaan, zonder eigen inzet, rijk zijn geworden Leuk hoor dat je jaloers bent op mensen met geld maar doe dat dan op z'n minst op basis van een juist wereldbeeld.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:32:37 #157
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_55736005
65000 euro per jaar? Tichelaar is gek. Ik verwacht dan een exodus van studunten omdat private universiteiten in de VS zelfs goedkoper zijn.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:39:15 #158
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55736154
Óf je betaalt de ouderen gewoon niet en gooit de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouderen en de kids daarvan zélf. Zoals men over ongeveer de hele wereld al jaren doet.

Dát kan natuurlijk ook. Niet?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 3 januari 2008 @ 07:26:14 #159
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_55738963
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:39 schreef Yildiz het volgende:
Óf je betaalt de ouderen gewoon niet en gooit de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouderen en de kids daarvan zélf. Zoals men over ongeveer de hele wereld al jaren doet.

Tja. Hier niet denk ik.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_55739474
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:37 schreef sneakypete het volgende:

Maar dan is het fijn als de overheid een minimum garanadeert.
Dat klopt. Maar je wordt al op je wenken bediend...
quote:
Als je doorrekent is het denk ik wel 40%, mits je ook alle aankopsbelastingen (BTW, accijnzen enz enz enz) meetelt.
Dat geldt natuurlijk net zo hard bij box 3 inkomen...
pi_55740108
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Dan mag jij er ook even bij noemen dat van het geld dat je overhoud, je ook nog eens op elk product zo een 19 procent BTW mag betalen, en dan heb ik het nog niet over accijnzen, leges, BPM, en overdrachtsbelasting.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55740155
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:09 schreef donald_dick het volgende:

[..]

wat heb je aan nobelprijswinnaars als de rest van het volk een gemiddeld IQ van 90 heeft ? en welke innovaties komen er uit amerika? het aantal innovaties uit amerika kan niet eens in de schaduw staan van aziatische landen..
Bron? Tot een jaar of 10 terug werd alle elektronica slechts gekopieerd in Azie, is nog niet zo heel terug dat we ook de term "PC Compatible" hadden, ga maar eens googlen waar dat vandaan komt.
pi_55740413
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:55 schreef raptorix het volgende:

Dan mag jij er ook even bij noemen dat van het geld dat je overhoud, je ook nog eens op elk product zo een 19 procent BTW mag betalen, en dan heb ik het nog niet over accijnzen, leges, BPM, en overdrachtsbelasting.
HALLO!!!! Dat geldt toch net zo goed voor box 1 inkomen als voor box 3 inkomen?
pi_55740443
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

HALLO!!!! Dat geldt toch net zo goed voor box 1 inkomen als voor box 3 inkomen?
Hallo, en dat is dan toch maar normaal, dat meer als de helft van je geld naar de belasting gaat?
pi_55740583
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:17 schreef raptorix het volgende:

Hallo, en dat is dan toch maar normaal, dat meer als de helft van je geld naar de belasting gaat?
A. Daar gaat het niet over. Klopkoek suggereerde dat de hardwerkende arme mens in Nederland 40% betaalt over zijn inkomen en de rijke en kennelijk dus luie mens slechts 1,2%. Daar reageerde ik op.

B. Het is ongeveer 40% incl. alle heffingen (niet zo lang geleden in Elsevier een complete berekening dienaangaande) en ik leerde vroeger op school dat meer dan de helft meer dan 50% is.
pi_55740603
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:38 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

En nergens anders op aarde krijgt de top zoveel geld en aandacht als ze verdient dan in de VS. Nergens anders komen ook zoveel nobelprijswinnaars en innovatie vandaan.
relatief gezien valt dat allemaal nog wel mee
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:41:19 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55740866
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:37 schreef sneakypete het volgende:

[..]

100% gelijke kansen bestaan idd niet. Maar dan is het fijn als de overheid een minimum garanadeert. Van mij hoeft niet iedereen rijk te zijn en ik spuug van mensen die steun trekken en daarvan op vakantie gaan. Maar juist omdat niet elk mens in zijn/haar leven dezelfde kansen heeft, vind ik het noodzakelijk dat de overheid elk mens een menswaardig bestaan garandeert

100% gelijke kansen zullen nooit bestaan en moet je ook niet willen maar het kan een stuk beter dan nu.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:42:05 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_55740879
Vanochtend meldde "de pers" dat studenten gemiddeld gezien 10.000 tot 15.000 per jaar kosten.

Laat zien dat die Tichelaar toch echt volledig van de pot gerukt is. Kerel weet niet eens waarover ie het heeft.
pi_55740881
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:41 schreef Klopkoek het volgende:
100% gelijke kansen zullen nooit bestaan en moet je ook niet willen maar het kan een stuk beter dan nu.
Want niet iedereen kan naar school en een opleiding volgen die hij/zij wenst
pi_55740907
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Vanochtend meldde "de pers" dat studenten gemiddeld gezien 10.000 tot 15.000 per jaar kosten.

Laat zien dat die Tichelaar toch echt volledig van de pot gerukt is. Kerel weet niet eens waarover ie het heeft.
Het lijkt me ook niet zo heel moeilijk om uit te rekenen wat een student op jaarbasis kost, totale budget wetenschappelijk budget + de kosten die betaald worden door studenten gedeeld door het aantal studenten.
pi_55740936
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:42 schreef FJD het volgende:

[..]

Want niet iedereen kan naar school en een opleiding volgen die hij/zij wenst
Nope. Er bestaat nog altijd zoiets als toelatingseisen, thank god.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_55740961
quote:
Met overigens flinke uitschieters naar beneden. Rechten zal misschien 2.500 per jaar kosten. Een flauwekulstudie zoals culturele antropologie (een van de duurste gek genoeg) zal als men het zelf moet betalen wel ineens een stuk minder populair worden.

Alleen al daarom is het idee niet zo slecht. Je zou dan daarnaast nog kunnen kiezen voor beurzen die wel een deel van de kosten voor hun rekening nemen die deels met overheidsgeld en deels met geld van de werkgevers wordt gevuld, waarbij studies waar veel vraag naar is populairder worden en je deze ook moet verdienen (dus stel: 1.000 studenten nodig: de beste 1.000 aanmeldingen krijgen de beurs).

Het idee is interessant, maar behoeft wel uitwerking.
pi_55740962
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:46 schreef SocialDisorder het volgende:
Nope. Er bestaat nog altijd zoiets als toelatingseisen, thank god.
Uiteraard maar ik heb het over financiele beperkingen. Intellectuele beperkingen zijn niet op te lossen door de overheid.
pi_55740992
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:48 schreef FJD het volgende:

Intellectuele beperkingen zijn niet op te lossen door de overheid.
Jawel hoor. En het gebeurt helaas ook nog: verlaag het niveau.
pi_55741056
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met overigens flinke uitschieters naar beneden. Rechten zal misschien 2.500 per jaar kosten. Een flauwekulstudie zoals culturele antropologie (een van de duurste gek genoeg) zal als men het zelf moet betalen wel ineens een stuk minder populair worden.

Alleen al daarom is het idee niet zo slecht. Je zou dan daarnaast nog kunnen kiezen voor beurzen die wel een deel van de kosten voor hun rekening nemen die deels met overheidsgeld en deels met geld van de werkgevers wordt gevuld, waarbij studies waar veel vraag naar is populairder worden en je deze ook moet verdienen (dus stel: 1.000 studenten nodig: de beste 1.000 aanmeldingen krijgen de beurs).

Het idee is interessant, maar behoeft wel uitwerking.
Das flauwekul natuurlijk, reken je hierbij ook het salaris van de docenten, gebouwen en overhead bij?
pi_55741092
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:50 schreef DS4 het volgende:
Jawel hoor. En het gebeurt helaas ook nog: verlaag het niveau.
Van alle mensen zou juist jij toch moeten weten wat ik precies bedoel
pi_55741235
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:55 schreef raptorix het volgende:

Das flauwekul natuurlijk, reken je hierbij ook het salaris van de docenten, gebouwen en overhead bij?
Ja. De info komt rechtstreeks van de Universiteit Utrecht, alwaar ik als (student-)bestuurslid aanwezig was bij een vergadering waar al deze cijfers werden besproken (alsmede nog wat andere flauwekul).

Ik mag aannemen dat de Universiteit Utrecht zelf vrij aardig op de hoogte is van de cijfers en ze hadden alle belang om de cijfers van rechten op te krikken, want er werd nl. gevraagd om meer geld voor rechten.

Het is ook natuurlijk niet zo gek. Weinig contacturen, veel studenten.
  Eindredactie Games donderdag 3 januari 2008 @ 11:20:07 #178
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_55741539
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 09:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bron? Tot een jaar of 10 terug werd alle elektronica slechts gekopieerd in Azie, is nog niet zo heel terug dat we ook de term "PC Compatible" hadden, ga maar eens googlen waar dat vandaan komt.
je bedoelt Tulip? die PC compatible computers maakte ? Neerlands trots...

maargoed, je weet zelf ook wel dat Japan meer produceerd en ontwerpt dan menig ander land, dat India bezig is met een grootte inhaalslag, en taiwan goed bezig is. en dat kunnen we van amerka niet zeggen...

en als je toch zo leuk IBM erbij wil halen, 3 keer raden waar dat (ex)hoofdkantoor momenteel staat...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_55741712
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:20 schreef donald_dick het volgende:

[..]

je bedoelt Tulip? die PC compatible computers maakte ? Neerlands trots...

maargoed, je weet zelf ook wel dat Japan meer produceerd en ontwerpt dan menig ander land, dat India bezig is met een grootte inhaalslag, en taiwan goed bezig is. en dat kunnen we van amerka niet zeggen...

en als je toch zo leuk IBM erbij wil halen, 3 keer raden waar dat (ex)hoofdkantoor momenteel staat...
Nee het begrip Kloon en Pc Compatible stamt uit de tijd dat PC massaal nagemaakt werden in Azie, jij haalt innovatie en productie door elkaar, welliswaar wordt veel in ZO-Azie geproduceerd, maar development vind met name in Amerika plaats.
pi_55741894
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:29 schreef raptorix het volgende:
maar development vind met name in Amerika plaats.
Wat dacht je overigens van Eindhoven? Gelet op het feit dat we maar een klein landje zijn, wordt er bijzonder veel ontwikkeld in NL...
pi_55741995
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat dacht je overigens van Eindhoven? Gelet op het feit dat we maar een klein landje zijn, wordt er bijzonder veel ontwikkeld in NL...
Ook ja.
pi_55743169
quote:

Kapitale blunder van de PvdA om dat uilskuiken tot fractievoorzitter te maken. Met een redelijke man als Aleid Wolfsen die niet steeds de vakbondsaanhang probeert te paaien was er meer rust geweest in de fractie.

Trouwens; geef mij één middagje en ik heb dat geld voor de vergrijzing bij elkaar. Geen ontwikkelingsgeld meer naar schurkenstaten in Afrika en Azië, 100 kamerleden in plaats van 150, uitkeringen aan prijzen koppelen, de tandarts uit het basispakket en twee netten op de publieke omroep.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55743239
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
Trouwens; geef mij één middagje en ik heb dat geld voor de vergrijzing bij elkaar. Geen ontwikkelingsgeld meer naar schurkenstaten in Afrika en Azië, 100 kamerleden in plaats van 150, uitkeringen aan prijzen koppelen, de tandarts uit het basispakket en twee netten op de publieke omroep.
AOW leeftijd om hoog. Voor elk komend jaar komen er 3 maanden bij en dat 20 jaar lang waardoor de AOW leeftijd op 70 komt te liggen. Vervolgens stellen we een ratio vast van jaren zonder AOW tov jaren met AOW op basis van de gemiddelde verwachte levensduur. Als de verwachte levensduur stijgt stijgt ook de AOW leeftijd, zodra deze een heel jaar bereikt wordt de AOW leeftijd verhoogt. Naar 71 jaar, naar 72 jaar etc..

Stijging zou ook nog wel wat sneller kunnen maar goed, de precieze cijfers bepaal je met goed rekenwerk.
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:51:14 #184
3542 Gia
User under construction
pi_55743434
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:39 schreef Yildiz het volgende:

En wat doe je met ouderen die geen kinderen hebben?

Nee hoor. Studiekosten zijn niet zo gigantisch hoog dat een student ze in de eerste 15 - 25 jaar daarna niet heel gemakkelijk af zou kunnen lossen.

Inderdaad zullen een aantal 'pret'studies een heel stuk onaantrekkelijker worden. Verder lijkt me dat meiden die studeren voor de fun, 'want ik ga later toch niet werken', de studieplaats over zullen laten voor serieuze studenten. JA, dat soort meiden zijn er wel!! Willen trouwen met een rijke vent, die ze op de uni kunnen ontmoeten en gaan later alleen maar tannissen en naar de club.
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:51:51 #185
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55743447
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Kapitale blunder van de PvdA om dat uilskuiken tot fractievoorzitter te maken. Met een redelijke man als Aleid Wolfsen die niet steeds de vakbondsaanhang probeert te paaien was er meer rust geweest in de fractie.

Trouwens; geef mij één middagje en ik heb dat geld voor de vergrijzing bij elkaar. Geen ontwikkelingsgeld meer naar schurkenstaten in Afrika en Azië,
Ja, dat kan wel een tandje minder.
quote:
100 kamerleden in plaats van 150,
Je kunt beter wat aan die wachtgeldregelingen doen.
quote:
uitkeringen aan prijzen koppelen,
ASSOCIALE maatregel.
quote:
de tandarts uit het basispakket
Waarom dat nu weer?
quote:
en twee netten op de publieke omroep.
Daar valt wel over te praten maar je moet beseffen dat er dan een RTL9 voor in de plaats komt.

Mijn idee: AOW leeftijd omhoog, met uitzondering voor de fysiek zware beroepen. Drees zei dat ook in z'n leven altijd. Hij zei altijd dat naarmate mensen ouder worden de AOW leeftijd omhoog zal moeten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55743516
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn idee: AOW leeftijd omhoog, met uitzondering voor de fysiek zware beroepen. Drees zei dat ook in z'n leven altijd. Hij zei altijd dat naarmate mensen ouder worden de AOW leeftijd omhoog zal moeten.
Dan kan een ambtenarenapparaat weer gaan bepalen wat precies een fysiek zwaar beroep is Hoeveel je mag hebben gedragen voor hoelange periode en of daar dan weer een verzwarende factor aan moet hangen, heerlijk!

Gewoon voor iedereen omhoog en als je het fysiek zware beroep niet bent ontstegen en je krijgt daardoor last van je lijf dan is daar een WAO voor. Dat systeem ligt er al, niet steeds weer nieuwe systemen op willen zetten dat kost alleen maar klauwen vol met extra geld.
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:58:37 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55743615
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:54 schreef FJD het volgende:

[..]

Dan kan een ambtenarenapparaat weer gaan bepalen wat precies een fysiek zwaar beroep is Hoeveel je mag hebben gedragen voor hoelange periode en of daar dan weer een verzwarende factor aan moet hangen, heerlijk!

Gewoon voor iedereen omhoog en als je het fysiek zware beroep niet bent ontstegen en je krijgt daardoor last van je lijf dan is daar een WAO voor. Dat systeem ligt er al, niet steeds weer nieuwe systemen op willen zetten dat kost alleen maar klauwen vol met extra geld.
Dat je een kille en koude politiek voorstond wist ik al maar dit slaat werkelijk alles. Mensen doorverwijzen naar de uitgklede WAO, hoe durf je

Er moet gewoon rekening mee worden gehouden, of men nou de arbeidsomstandighedenwet verscherpt of de AOW leeftijd verlaagt voor die mensen maakt me niet uit maar die gasten in de gecriminaliseerde WAO stoppen is buiten alle proporties.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55743753
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Dat je een kille en koude politiek voorstond wist ik al maar dit slaat werkelijk alles. Mensen doorverwijzen naar de uitgklede WAO, hoe durf je

Kleed de WAO dan weer wat beter aan. Het grote probleem wat ik met je idee heb is dat er wederom een nieuw deel overheid opgezet moet worden om te bepalen wanneer iemand zwaar fysiek werk heeft gedaan. Dat levert weer vele ambtenaren een baan op, het begint natuurlijk met vele beleidsvisies die zo nietszeggend zijn dat de nieuwe afdeling de komende 5 jaar maar wat aan loopt te kloten, vervolgens blijkt dat de kosten zo hoog op lopen dat zelfs de politiek weer een mening gaat krijgen, dan is er opeens noodzaak en moet er gepraat worden over de precieze invulling van de nieuwe afdeling, moet er vergaderd worden over de precieze definitie en hoe dat dan zit met mensen die voor de helft van leven zwaar werk hebben gedaan en of het voortduwen van een rolstoel in de mantelzorg toch ook niet onder fysiek werk valt en hoeveel jaar dat dan minimaal gedaan moet worden.

Over dat soort rare vraagstukken kan ik nog vele alinia's voltikken. Dat soort dingen kosten wederom belachelijk veel gemeenschapsgeld, geld dat beter gebruikt kan worden om of de WAO beter aan te kleden of omdat de AOW leeftijd in z'n algemeenheid minder snel te verhogen. Giet nieuwe regelgeving nou gewoon eens in bestaande structuren, dat is vast niet 100% efficient maar het opzetten van nieuwe structuren kost zoveel extra dat dat al helemaal geen optie is.
  Eindredactie Games donderdag 3 januari 2008 @ 13:14:05 #189
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_55743967
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee het begrip Kloon en Pc Compatible stamt uit de tijd dat PC massaal nagemaakt werden in Azie,
of in nederland, door Tulip. en blijf jij maar lekker denken dat er veel innovatiefe dingen komen uit Amerika, wetende dat brains in Azie 10 keer goedkoper zijn dan brains in Amerika .
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:16:08 #190
3542 Gia
User under construction
pi_55744011
De mensen die nu leven van AOW hebben er hun hele leven aan mee betaald.
Ben het ermee eens dat de AOW beter kan verdwijnen, maar niet door de bejaarden van nu ineens langer te laten doorwerken. Dit zijn mensen die in het verleden, vaak, fysiek veel zwaarder werk hebben verricht. Vrouwen die de was nog moesten doen op de hand, met een wasbord. Ja, mijn moeder (67) heeft dat nog gedaan!
Bouw die AOW dan af.

Bijvoorbeeld: Stop vanaf heden de opbouw voor iedereen. Voor dat deel dat je dan niet krijgt, kun je je dan bijverzekeren of gewoon wat extra sparen of zo.
Dus, ben je nu 60, dan krijg je over 5 jaren 90 % AOW.
Ben je nu 45, dan krijg je over 20 jaar 60 % AOW.
Ben je nu 15, dan krijg je over 50 jaar helemaal geen AOW meer.

Duurt dan wel effe voordat de AOW helemaal verdwenen is, maar wat er aan uitgekeerd wordt, wordt wel elk jaar minder. Uiteraard wordt de premie AOW ook voor iedereen elk jaar minder, totdat ie helemaal verdwenen is. Eventueel laat je die meteen helemaal verdwijnen en ondervang je die kosten middels afschaffen van de gratis OV-kaart, de kinderbijslag en de HRA.
pi_55744114
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:42 schreef FJD het volgende:

[..]

AOW leeftijd om hoog. Voor elk komend jaar komen er 3 maanden bij en dat 20 jaar lang waardoor de AOW leeftijd op 70 komt te liggen. Vervolgens stellen we een ratio vast van jaren zonder AOW tov jaren met AOW op basis van de gemiddelde verwachte levensduur. Als de verwachte levensduur stijgt stijgt ook de AOW leeftijd, zodra deze een heel jaar bereikt wordt de AOW leeftijd verhoogt. Naar 71 jaar, naar 72 jaar etc..

Stijging zou ook nog wel wat sneller kunnen maar goed, de precieze cijfers bepaal je met goed rekenwerk.
Dat is pas ronduit asociaal, hou gewoon het aantal werkzame jaren aan, mijn vader heeft van ze 13e tot ze 60e, keihard in de bouw moeten beulen, in dat opzicht zou het ronduit unfair zijn.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:34:38 #192
3542 Gia
User under construction
pi_55744368
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is pas ronduit asociaal, hou gewoon het aantal werkzame jaren aan, mijn vader heeft van ze 13e tot ze 60e, keihard in de bouw moeten beulen, in dat opzicht zou het ronduit unfair zijn.
Tja, dat is dan 47 jaar opbouw i.p.v. 50? Bedoel je dat?
Dus, iemand die tot zijn 25 studeert, bouwt automatisch 20 % minder op?
Een huisvrouw die nooit buitenshuis werkt, bouwt niks op?

Beetje raar, vind je zelf niet?
pi_55744565
Het gaat niet om opbouwen GIA, het gaat erom dat als iemand tot ze 25e studeert, en pas dan begint met werken, ook best een stukje langer mag doorgaan, mits je natuurlijk uit gaat van het huidige stelsel.
pi_55744600
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
Daar valt wel over te praten maar je moet beseffen dat er dan een RTL9 voor in de plaats komt.
Lijkt me sterk. Fons van Westerloo kan met 4 zenders niet concurreren met Nederland 1, zeker niet met 5 zenders de de aandacht nog verder verstrooien. Het aanbod van Nederland 1 en 2 kan prima op één net geprogrammeerd worden.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55744615
trouwens, Tichelaar wil het gebruiken om de kosten van de vergrijzing tegen de te gaan, is het dan misschien niet een idee om het uit dat steeds groter wordende potje voor de algehele pardonregeling te trekken, in plaats van uit de toekomst van Nederland?
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:53:26 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55744771
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Fons van Westerloo kan met 4 zenders niet concurreren met Nederland 1, zeker niet met 5 zenders de de aandacht nog verder verstrooien. Het aanbod van Nederland 1 en 2 kan prima op één net geprogrammeerd worden.
Nederland 3 heeft nog altijd een marktaandeel van 4-5%. Er zal zeker iemand op staan om die procenten in te gaan lijven.

Maar er moet zeker een heroriëntering komen bij de Publieke Omroep, en al die bezuinigingen onder Balkenende hebben de PO niet goed gedaan (resultaat is nu nog meer nadruk op goedkoop amusement).

Toch moet je beseffen dat vanuit de schatkist maar 300 miljoen naar de PO gaat, als je dat zou halveren (rampzalig voor het niveau maar goed) dan is dat nog lang niet genoeg om te vergrijzing op te vangen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:55:29 #197
3542 Gia
User under construction
pi_55744812
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:42 schreef raptorix het volgende:
Het gaat niet om opbouwen GIA, het gaat erom dat als iemand tot ze 25e studeert, en pas dan begint met werken, ook best een stukje langer mag doorgaan, mits je natuurlijk uit gaat van het huidige stelsel.
M.a.w. een chirurg die nog op zijn 72ste staat te opereren?

Vind ik niet zo tof!

En dat zie ik in meer beroepen zo. Taxichauffeur van over de 70, kapster van 70 plus, leerkrachten met ideeën uit de oudheid, en noem maar op. In de meeste beroepsgroepen is verjonging op een bepaald moment gewoon nodig.
Wat zie jij mensen van 70 plus dan nog doen?
pi_55744904
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind ik niet zo tof!

En dat zie ik in meer beroepen zo. Taxichauffeur van over de 70, kapster van 70 plus, leerkrachten met ideeën uit de oudheid, en noem maar op. In de meeste beroepsgroepen is verjonging op een bepaald moment gewoon nodig.
Brandweerman!
pi_55745019
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:16 schreef Gia het volgende:
Bijvoorbeeld: Stop vanaf heden de opbouw voor iedereen. Voor dat deel dat je dan niet krijgt, kun je je dan bijverzekeren of gewoon wat extra sparen of zo.
Dus, ben je nu 60, dan krijg je over 5 jaren 90 % AOW.
Ben je nu 45, dan krijg je over 20 jaar 60 % AOW.
Ben je nu 15, dan krijg je over 50 jaar helemaal geen AOW meer.

Duurt dan wel effe voordat de AOW helemaal verdwenen is, maar wat er aan uitgekeerd wordt, wordt wel elk jaar minder. Uiteraard wordt de premie AOW ook voor iedereen elk jaar minder, totdat ie helemaal verdwenen is. Eventueel laat je die meteen helemaal verdwijnen en ondervang je die kosten middels afschaffen van de gratis OV-kaart, de kinderbijslag en de HRA.
HRA afschaffen: top idee. Maar bejaarden betalen met de HRA.
Afschaffen OV-kaart mag, maar bejaarden betalen met geld van die OV-kaart:
Ook kinderbijslag mag d'r uit.

Verder is je idee natuurlijk onbetaalbaar, want het probleem is nu net dat je nu al met te weinig mensen het geld op moet hoesten voor een steeds grotere groep die ook nog eens steeds ouder wordt. Jij stelt wel "Uiteraard wordt de premie AOW ook voor iedereen elk jaar minder", maar dat kan nog helemaal niet. Dus moeten de huidige werknemers dubbel gaan betalen: zichzelf en de ouderen van dage.

De oplossing is veel simpeler. Vanaf 1 januari 2009 elk jaar de AOW gerechtigde leeftijd optrekken met twee maanden. Dan zit je binnen 6 jaar op 66 jaar. Eventueel kun je het elk jaar met drie maanden optrekken, of in plaats van 6 jaar 12 jaar doorgaan met verhogen, of iets daar tussenin. Zo gek is dat niet. Mensen claimen wel steeds dat ze AOW rechten hebben opgebouwd, maar voor velen geldt dat ze steeds langer mogen profiteren, zonder dat er iets aan de opbouwduur is gedaan.
pi_55745026
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind ik niet zo tof!

Je kan natuurlijk altijd modellen maken om extremen te voorkomen, grappig trouwens dat je juist chirurg noemt, omdat daar in Nederland een leeftijdsgrens op geld, terwijl veel nog willen en kunnen werken, google maar eens wat op professor smalhout. En dat hele idee van verjoning is behoorlijk achterhaald, veel bedrijven zitten tegenwoordig JUIST op oudere werknemers te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')