Les 1 voor mij is altijd:quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Tja Amerika is in dit opzicht ook totaal niet te vergelijken. Als je daar zoveel (maar nog altijd veel minder dan die Tichelaar voorstelt) dan heb je ook wat en kom je ook wel bij de top terecht.
Een bredere laag kan zn boterham wel verdienen met een minder goede universiteit. echter wil Tichelaar dat alle HBO en wo studenten zich in tonnen schuld steken. Ook banen waar je nooit rijk mee zult worden en die toch hard nodig zijn (bijv onderwijs of zorg).
In dit land mag je dat verdiende geld niet zelf uitgeven hoor, dat doet de PvdA voor je. En de CU, die gaan er feestjes van geven, door vriendjes georganiseerd voor schandalige bedragen. Of CD's met een duurbetaalde flopidol en allerhande gristelijke propaganda. Of nog meer ambtenaren voor de uitvoering van nog meer onzinnige overheidsbetutteling.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:35 schreef raptorix het volgende:
Het gaat hier om een hypotetisch bedrag, ik hoop dat je dat zelf ook wel snapt.
Het gaat erom dat de kosten die je in je studie stopt, gewoon terug kan verdienen.
Precies. Feitelijk is iedereen in dit land rijk, dus hou nu maar eens op met jammeren en roven.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Les 1 voor mij is altijd:
Armoede is relatief.
De eerste productieve ambtenaar moet nog geboren worden. Daarbij betaalt die golfer alleen al aan btw meer dan jij aan alle belastingen.quote:Eigenlijk is het belachelijk dat je 40% of meer belasting betaalt over productief werk dat je verricht maar dat luiwammessen die de ganse dag lopen te golfen er met 1,2% per jaar vanaf komen.
Gelijke kansen bestaan niet.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:10 schreef Klopkoek het volgende:
En juist daarom ben ik voor gelijke kansen.
Sorry, maar het is 30% over het inkomen uit box 3 en in box 1 betalen de meesten minder dan 30% (rekening houdende met aftrekposten, belastingvrije som, enz.).quote:Eigenlijk is het belachelijk dat je 40% of meer belasting betaalt over productief werk dat je verricht maar dat luiwammessen die de ganse dag lopen te golfen er met 1,2% per jaar vanaf komen.
100% gelijke kansen bestaan idd niet. Maar dan is het fijn als de overheid een minimum garanadeert. Van mij hoeft niet iedereen rijk te zijn en ik spuug van mensen die steun trekken en daarvan op vakantie gaan. Maar juist omdat niet elk mens in zijn/haar leven dezelfde kansen heeft, vind ik het noodzakelijk dat de overheid elk mens een menswaardig bestaan garandeertquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelijke kansen bestaan niet.
[..]
Sorry, maar het is 30% over het inkomen uit box 3 en in box 1 betalen de meesten minder dan 30% (rekening houdende met aftrekposten, belastingvrije som, enz.).
Misschien moet je eerst eens kijken waar je het over hebt voordat je met percentages gaat smijten die niet over hetzelfde gaan en dus nietszeggend zijn.
Waar komt toch dat wereldvreemde idee vandaan dat rijke mensen spontaan, zonder eigen inzet, rijk zijn gewordenquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:10 schreef Klopkoek het volgende:
Eigenlijk is het belachelijk dat je 40% of meer belasting betaalt over productief werk dat je verricht maar dat luiwammessen die de ganse dag lopen te golfen er met 1,2% per jaar vanaf komen.
Tja. Hier niet denk ik.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:39 schreef Yildiz het volgende:
Óf je betaalt de ouderen gewoon niet en gooit de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouderen en de kids daarvan zélf. Zoals men over ongeveer de hele wereld al jaren doet.
Dát kan natuurlijk ook. Niet?
Dat klopt. Maar je wordt al op je wenken bediend...quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:37 schreef sneakypete het volgende:
Maar dan is het fijn als de overheid een minimum garanadeert.
Dat geldt natuurlijk net zo hard bij box 3 inkomen...quote:Als je doorrekent is het denk ik wel 40%, mits je ook alle aankopsbelastingen (BTW, accijnzen enz enz enz) meetelt.
Dan mag jij er ook even bij noemen dat van het geld dat je overhoud, je ook nog eens op elk product zo een 19 procent BTW mag betalen, en dan heb ik het nog niet over accijnzen, leges, BPM, en overdrachtsbelasting.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelijke kansen bestaan niet.
[..]
Sorry, maar het is 30% over het inkomen uit box 3 en in box 1 betalen de meesten minder dan 30% (rekening houdende met aftrekposten, belastingvrije som, enz.).
Misschien moet je eerst eens kijken waar je het over hebt voordat je met percentages gaat smijten die niet over hetzelfde gaan en dus nietszeggend zijn.
Bron? Tot een jaar of 10 terug werd alle elektronica slechts gekopieerd in Azie, is nog niet zo heel terug dat we ook de term "PC Compatible" hadden, ga maar eens googlen waar dat vandaan komt.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wat heb je aan nobelprijswinnaars als de rest van het volk een gemiddeld IQ van 90 heeft ? en welke innovaties komen er uit amerika? het aantal innovaties uit amerika kan niet eens in de schaduw staan van aziatische landen..
HALLO!!!! Dat geldt toch net zo goed voor box 1 inkomen als voor box 3 inkomen?quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:55 schreef raptorix het volgende:
Dan mag jij er ook even bij noemen dat van het geld dat je overhoud, je ook nog eens op elk product zo een 19 procent BTW mag betalen, en dan heb ik het nog niet over accijnzen, leges, BPM, en overdrachtsbelasting.
Hallo, en dat is dan toch maar normaal, dat meer als de helft van je geld naar de belasting gaat?quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
HALLO!!!! Dat geldt toch net zo goed voor box 1 inkomen als voor box 3 inkomen?
A. Daar gaat het niet over. Klopkoek suggereerde dat de hardwerkende arme mens in Nederland 40% betaalt over zijn inkomen en de rijke en kennelijk dus luie mens slechts 1,2%. Daar reageerde ik op.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:17 schreef raptorix het volgende:
Hallo, en dat is dan toch maar normaal, dat meer als de helft van je geld naar de belasting gaat?
relatief gezien valt dat allemaal nog wel meequote:Op woensdag 2 januari 2008 19:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
En nergens anders op aarde krijgt de top zoveel geld en aandacht als ze verdient dan in de VS. Nergens anders komen ook zoveel nobelprijswinnaars en innovatie vandaan.
100% gelijke kansen zullen nooit bestaan en moet je ook niet willen maar het kan een stuk beter dan nu.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:37 schreef sneakypete het volgende:
[..]
100% gelijke kansen bestaan idd niet. Maar dan is het fijn als de overheid een minimum garanadeert. Van mij hoeft niet iedereen rijk te zijn en ik spuug van mensen die steun trekken en daarvan op vakantie gaan. Maar juist omdat niet elk mens in zijn/haar leven dezelfde kansen heeft, vind ik het noodzakelijk dat de overheid elk mens een menswaardig bestaan garandeert
Als je doorrekent is het denk ik wel 40%, mits je ook alle aankopsbelastingen (BTW, accijnzen enz enz enz) meetelt.
Want niet iedereen kan naar school en een opleiding volgen die hij/zij wenstquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:41 schreef Klopkoek het volgende:
100% gelijke kansen zullen nooit bestaan en moet je ook niet willen maar het kan een stuk beter dan nu.
Het lijkt me ook niet zo heel moeilijk om uit te rekenen wat een student op jaarbasis kost, totale budget wetenschappelijk budget + de kosten die betaald worden door studenten gedeeld door het aantal studenten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Vanochtend meldde "de pers" dat studenten gemiddeld gezien 10.000 tot 15.000 per jaar kosten.
Laat zien dat die Tichelaar toch echt volledig van de pot gerukt is. Kerel weet niet eens waarover ie het heeft.
Nope. Er bestaat nog altijd zoiets als toelatingseisen, thank god.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Want niet iedereen kan naar school en een opleiding volgen die hij/zij wenst
Met overigens flinke uitschieters naar beneden. Rechten zal misschien 2.500 per jaar kosten. Een flauwekulstudie zoals culturele antropologie (een van de duurste gek genoeg) zal als men het zelf moet betalen wel ineens een stuk minder populair worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Vanochtend meldde "de pers" dat studenten gemiddeld gezien 10.000 tot 15.000 per jaar kosten.
Uiteraard maar ik heb het over financiele beperkingen. Intellectuele beperkingen zijn niet op te lossen door de overheid.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:46 schreef SocialDisorder het volgende:
Nope. Er bestaat nog altijd zoiets als toelatingseisen, thank god.
Jawel hoor. En het gebeurt helaas ook nog: verlaag het niveau.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:48 schreef FJD het volgende:
Intellectuele beperkingen zijn niet op te lossen door de overheid.
Das flauwekul natuurlijk, reken je hierbij ook het salaris van de docenten, gebouwen en overhead bij?quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met overigens flinke uitschieters naar beneden. Rechten zal misschien 2.500 per jaar kosten. Een flauwekulstudie zoals culturele antropologie (een van de duurste gek genoeg) zal als men het zelf moet betalen wel ineens een stuk minder populair worden.
Alleen al daarom is het idee niet zo slecht. Je zou dan daarnaast nog kunnen kiezen voor beurzen die wel een deel van de kosten voor hun rekening nemen die deels met overheidsgeld en deels met geld van de werkgevers wordt gevuld, waarbij studies waar veel vraag naar is populairder worden en je deze ook moet verdienen (dus stel: 1.000 studenten nodig: de beste 1.000 aanmeldingen krijgen de beurs).
Het idee is interessant, maar behoeft wel uitwerking.
Van alle mensen zou juist jij toch moeten weten wat ik precies bedoelquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:50 schreef DS4 het volgende:
Jawel hoor. En het gebeurt helaas ook nog: verlaag het niveau.
Ja. De info komt rechtstreeks van de Universiteit Utrecht, alwaar ik als (student-)bestuurslid aanwezig was bij een vergadering waar al deze cijfers werden besproken (alsmede nog wat andere flauwekul).quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:55 schreef raptorix het volgende:
Das flauwekul natuurlijk, reken je hierbij ook het salaris van de docenten, gebouwen en overhead bij?
je bedoelt Tulip? die PC compatible computers maakte ? Neerlands trots...quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bron? Tot een jaar of 10 terug werd alle elektronica slechts gekopieerd in Azie, is nog niet zo heel terug dat we ook de term "PC Compatible" hadden, ga maar eens googlen waar dat vandaan komt.
Nee het begrip Kloon en Pc Compatible stamt uit de tijd dat PC massaal nagemaakt werden in Azie, jij haalt innovatie en productie door elkaar, welliswaar wordt veel in ZO-Azie geproduceerd, maar development vind met name in Amerika plaats.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:20 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je bedoelt Tulip? die PC compatible computers maakte ? Neerlands trots...
maargoed, je weet zelf ook wel dat Japan meer produceerd en ontwerpt dan menig ander land, dat India bezig is met een grootte inhaalslag, en taiwan goed bezig is. en dat kunnen we van amerka niet zeggen...
en als je toch zo leuk IBM erbij wil halen, 3 keer raden waar dat (ex)hoofdkantoor momenteel staat...
Wat dacht je overigens van Eindhoven? Gelet op het feit dat we maar een klein landje zijn, wordt er bijzonder veel ontwikkeld in NL...quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:29 schreef raptorix het volgende:
maar development vind met name in Amerika plaats.
Ook ja.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat dacht je overigens van Eindhoven? Gelet op het feit dat we maar een klein landje zijn, wordt er bijzonder veel ontwikkeld in NL...
Kapitale blunder van de PvdA om dat uilskuiken tot fractievoorzitter te maken. Met een redelijke man als Aleid Wolfsen die niet steeds de vakbondsaanhang probeert te paaien was er meer rust geweest in de fractie.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Laat zien dat die Tichelaar toch echt volledig van de pot gerukt is. Kerel weet niet eens waarover ie het heeft.
AOW leeftijd om hoog. Voor elk komend jaar komen er 3 maanden bij en dat 20 jaar lang waardoor de AOW leeftijd op 70 komt te liggen. Vervolgens stellen we een ratio vast van jaren zonder AOW tov jaren met AOW op basis van de gemiddelde verwachte levensduur. Als de verwachte levensduur stijgt stijgt ook de AOW leeftijd, zodra deze een heel jaar bereikt wordt de AOW leeftijd verhoogt. Naar 71 jaar, naar 72 jaar etc..quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
Trouwens; geef mij één middagje en ik heb dat geld voor de vergrijzing bij elkaar. Geen ontwikkelingsgeld meer naar schurkenstaten in Afrika en Azië, 100 kamerleden in plaats van 150, uitkeringen aan prijzen koppelen, de tandarts uit het basispakket en twee netten op de publieke omroep.
En wat doe je met ouderen die geen kinderen hebben?quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:39 schreef Yildiz het volgende:
Óf je betaalt de ouderen gewoon niet en gooit de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouderen en de kids daarvan zélf. Zoals men over ongeveer de hele wereld al jaren doet.
Dát kan natuurlijk ook. Niet?
Ja, dat kan wel een tandje minder.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Kapitale blunder van de PvdA om dat uilskuiken tot fractievoorzitter te maken. Met een redelijke man als Aleid Wolfsen die niet steeds de vakbondsaanhang probeert te paaien was er meer rust geweest in de fractie.
Trouwens; geef mij één middagje en ik heb dat geld voor de vergrijzing bij elkaar. Geen ontwikkelingsgeld meer naar schurkenstaten in Afrika en Azië,
Je kunt beter wat aan die wachtgeldregelingen doen.quote:100 kamerleden in plaats van 150,
ASSOCIALE maatregel.quote:uitkeringen aan prijzen koppelen,
Waarom dat nu weer?quote:de tandarts uit het basispakket
Daar valt wel over te praten maar je moet beseffen dat er dan een RTL9 voor in de plaats komt.quote:en twee netten op de publieke omroep.
Dan kan een ambtenarenapparaat weer gaan bepalen wat precies een fysiek zwaar beroep isquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn idee: AOW leeftijd omhoog, met uitzondering voor de fysiek zware beroepen. Drees zei dat ook in z'n leven altijd. Hij zei altijd dat naarmate mensen ouder worden de AOW leeftijd omhoog zal moeten.
Dat je een kille en koude politiek voorstond wist ik al maar dit slaat werkelijk alles. Mensen doorverwijzen naar de uitgklede WAO, hoe durf jequote:Op donderdag 3 januari 2008 12:54 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan kan een ambtenarenapparaat weer gaan bepalen wat precies een fysiek zwaar beroep isHoeveel je mag hebben gedragen voor hoelange periode en of daar dan weer een verzwarende factor aan moet hangen, heerlijk!
Gewoon voor iedereen omhoog en als je het fysiek zware beroep niet bent ontstegen en je krijgt daardoor last van je lijf dan is daar een WAO voor. Dat systeem ligt er al, niet steeds weer nieuwe systemen op willen zetten dat kost alleen maar klauwen vol met extra geld.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Dat je een kille en koude politiek voorstond wist ik al maar dit slaat werkelijk alles. Mensen doorverwijzen naar de uitgklede WAO, hoe durf je![]()
of in nederland, door Tulip. en blijf jij maar lekker denken dat er veel innovatiefe dingen komen uit Amerika, wetende dat brains in Azie 10 keer goedkoper zijn dan brains in Amerika .quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het begrip Kloon en Pc Compatible stamt uit de tijd dat PC massaal nagemaakt werden in Azie,
Dat is pas ronduit asociaal, hou gewoon het aantal werkzame jaren aan, mijn vader heeft van ze 13e tot ze 60e, keihard in de bouw moeten beulen, in dat opzicht zou het ronduit unfair zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:42 schreef FJD het volgende:
[..]
AOW leeftijd om hoog. Voor elk komend jaar komen er 3 maanden bij en dat 20 jaar lang waardoor de AOW leeftijd op 70 komt te liggen. Vervolgens stellen we een ratio vast van jaren zonder AOW tov jaren met AOW op basis van de gemiddelde verwachte levensduur. Als de verwachte levensduur stijgt stijgt ook de AOW leeftijd, zodra deze een heel jaar bereikt wordt de AOW leeftijd verhoogt. Naar 71 jaar, naar 72 jaar etc..
Stijging zou ook nog wel wat sneller kunnen maar goed, de precieze cijfers bepaal je met goed rekenwerk.
Tja, dat is dan 47 jaar opbouw i.p.v. 50? Bedoel je dat?quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is pas ronduit asociaal, hou gewoon het aantal werkzame jaren aan, mijn vader heeft van ze 13e tot ze 60e, keihard in de bouw moeten beulen, in dat opzicht zou het ronduit unfair zijn.
Lijkt me sterk. Fons van Westerloo kan met 4 zenders niet concurreren met Nederland 1, zeker niet met 5 zenders de de aandacht nog verder verstrooien. Het aanbod van Nederland 1 en 2 kan prima op één net geprogrammeerd worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
Daar valt wel over te praten maar je moet beseffen dat er dan een RTL9 voor in de plaats komt.
Nederland 3 heeft nog altijd een marktaandeel van 4-5%. Er zal zeker iemand op staan om die procenten in te gaan lijven.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Fons van Westerloo kan met 4 zenders niet concurreren met Nederland 1, zeker niet met 5 zenders de de aandacht nog verder verstrooien. Het aanbod van Nederland 1 en 2 kan prima op één net geprogrammeerd worden.
M.a.w. een chirurg die nog op zijn 72ste staat te opereren?quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:42 schreef raptorix het volgende:
Het gaat niet om opbouwen GIA, het gaat erom dat als iemand tot ze 25e studeert, en pas dan begint met werken, ook best een stukje langer mag doorgaan, mits je natuurlijk uit gaat van het huidige stelsel.
Brandweerman!quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
M.a.w. een chirurg die nog op zijn 72ste staat te opereren?
Vind ik niet zo tof!
En dat zie ik in meer beroepen zo. Taxichauffeur van over de 70, kapster van 70 plus, leerkrachten met ideeën uit de oudheid, en noem maar op. In de meeste beroepsgroepen is verjonging op een bepaald moment gewoon nodig.
Wat zie jij mensen van 70 plus dan nog doen?
HRA afschaffen: top idee. Maar bejaarden betalen met de HRA.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:16 schreef Gia het volgende:
Bijvoorbeeld: Stop vanaf heden de opbouw voor iedereen. Voor dat deel dat je dan niet krijgt, kun je je dan bijverzekeren of gewoon wat extra sparen of zo.
Dus, ben je nu 60, dan krijg je over 5 jaren 90 % AOW.
Ben je nu 45, dan krijg je over 20 jaar 60 % AOW.
Ben je nu 15, dan krijg je over 50 jaar helemaal geen AOW meer.
Duurt dan wel effe voordat de AOW helemaal verdwenen is, maar wat er aan uitgekeerd wordt, wordt wel elk jaar minder. Uiteraard wordt de premie AOW ook voor iedereen elk jaar minder, totdat ie helemaal verdwenen is. Eventueel laat je die meteen helemaal verdwijnen en ondervang je die kosten middels afschaffen van de gratis OV-kaart, de kinderbijslag en de HRA.
Je kan natuurlijk altijd modellen maken om extremen te voorkomen, grappig trouwens dat je juist chirurg noemt, omdat daar in Nederland een leeftijdsgrens op geld, terwijl veel nog willen en kunnen werken, google maar eens wat op professor smalhout. En dat hele idee van verjoning is behoorlijk achterhaald, veel bedrijven zitten tegenwoordig JUIST op oudere werknemers te wachten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
M.a.w. een chirurg die nog op zijn 72ste staat te opereren?
Vind ik niet zo tof!
En dat zie ik in meer beroepen zo. Taxichauffeur van over de 70, kapster van 70 plus, leerkrachten met ideeën uit de oudheid, en noem maar op. In de meeste beroepsgroepen is verjonging op een bepaald moment gewoon nodig.
Wat zie jij mensen van 70 plus dan nog doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |