Ook ja.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat dacht je overigens van Eindhoven? Gelet op het feit dat we maar een klein landje zijn, wordt er bijzonder veel ontwikkeld in NL...
Kapitale blunder van de PvdA om dat uilskuiken tot fractievoorzitter te maken. Met een redelijke man als Aleid Wolfsen die niet steeds de vakbondsaanhang probeert te paaien was er meer rust geweest in de fractie.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Vanochtend meldde "de pers" dat studenten gemiddeld gezien 10.000 tot 15.000 per jaar kosten.
Laat zien dat die Tichelaar toch echt volledig van de pot gerukt is. Kerel weet niet eens waarover ie het heeft.
AOW leeftijd om hoog. Voor elk komend jaar komen er 3 maanden bij en dat 20 jaar lang waardoor de AOW leeftijd op 70 komt te liggen. Vervolgens stellen we een ratio vast van jaren zonder AOW tov jaren met AOW op basis van de gemiddelde verwachte levensduur. Als de verwachte levensduur stijgt stijgt ook de AOW leeftijd, zodra deze een heel jaar bereikt wordt de AOW leeftijd verhoogt. Naar 71 jaar, naar 72 jaar etc..quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
Trouwens; geef mij één middagje en ik heb dat geld voor de vergrijzing bij elkaar. Geen ontwikkelingsgeld meer naar schurkenstaten in Afrika en Azië, 100 kamerleden in plaats van 150, uitkeringen aan prijzen koppelen, de tandarts uit het basispakket en twee netten op de publieke omroep.
En wat doe je met ouderen die geen kinderen hebben?quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:39 schreef Yildiz het volgende:
Óf je betaalt de ouderen gewoon niet en gooit de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouderen en de kids daarvan zélf. Zoals men over ongeveer de hele wereld al jaren doet.
Dát kan natuurlijk ook. Niet?
Ja, dat kan wel een tandje minder.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Kapitale blunder van de PvdA om dat uilskuiken tot fractievoorzitter te maken. Met een redelijke man als Aleid Wolfsen die niet steeds de vakbondsaanhang probeert te paaien was er meer rust geweest in de fractie.
Trouwens; geef mij één middagje en ik heb dat geld voor de vergrijzing bij elkaar. Geen ontwikkelingsgeld meer naar schurkenstaten in Afrika en Azië,
Je kunt beter wat aan die wachtgeldregelingen doen.quote:100 kamerleden in plaats van 150,
ASSOCIALE maatregel.quote:uitkeringen aan prijzen koppelen,
Waarom dat nu weer?quote:de tandarts uit het basispakket
Daar valt wel over te praten maar je moet beseffen dat er dan een RTL9 voor in de plaats komt.quote:en twee netten op de publieke omroep.
Dan kan een ambtenarenapparaat weer gaan bepalen wat precies een fysiek zwaar beroep isquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn idee: AOW leeftijd omhoog, met uitzondering voor de fysiek zware beroepen. Drees zei dat ook in z'n leven altijd. Hij zei altijd dat naarmate mensen ouder worden de AOW leeftijd omhoog zal moeten.
Dat je een kille en koude politiek voorstond wist ik al maar dit slaat werkelijk alles. Mensen doorverwijzen naar de uitgklede WAO, hoe durf jequote:Op donderdag 3 januari 2008 12:54 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan kan een ambtenarenapparaat weer gaan bepalen wat precies een fysiek zwaar beroep isHoeveel je mag hebben gedragen voor hoelange periode en of daar dan weer een verzwarende factor aan moet hangen, heerlijk!
Gewoon voor iedereen omhoog en als je het fysiek zware beroep niet bent ontstegen en je krijgt daardoor last van je lijf dan is daar een WAO voor. Dat systeem ligt er al, niet steeds weer nieuwe systemen op willen zetten dat kost alleen maar klauwen vol met extra geld.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Dat je een kille en koude politiek voorstond wist ik al maar dit slaat werkelijk alles. Mensen doorverwijzen naar de uitgklede WAO, hoe durf je![]()
of in nederland, door Tulip. en blijf jij maar lekker denken dat er veel innovatiefe dingen komen uit Amerika, wetende dat brains in Azie 10 keer goedkoper zijn dan brains in Amerika .quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het begrip Kloon en Pc Compatible stamt uit de tijd dat PC massaal nagemaakt werden in Azie,
Dat is pas ronduit asociaal, hou gewoon het aantal werkzame jaren aan, mijn vader heeft van ze 13e tot ze 60e, keihard in de bouw moeten beulen, in dat opzicht zou het ronduit unfair zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:42 schreef FJD het volgende:
[..]
AOW leeftijd om hoog. Voor elk komend jaar komen er 3 maanden bij en dat 20 jaar lang waardoor de AOW leeftijd op 70 komt te liggen. Vervolgens stellen we een ratio vast van jaren zonder AOW tov jaren met AOW op basis van de gemiddelde verwachte levensduur. Als de verwachte levensduur stijgt stijgt ook de AOW leeftijd, zodra deze een heel jaar bereikt wordt de AOW leeftijd verhoogt. Naar 71 jaar, naar 72 jaar etc..
Stijging zou ook nog wel wat sneller kunnen maar goed, de precieze cijfers bepaal je met goed rekenwerk.
Tja, dat is dan 47 jaar opbouw i.p.v. 50? Bedoel je dat?quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is pas ronduit asociaal, hou gewoon het aantal werkzame jaren aan, mijn vader heeft van ze 13e tot ze 60e, keihard in de bouw moeten beulen, in dat opzicht zou het ronduit unfair zijn.
Lijkt me sterk. Fons van Westerloo kan met 4 zenders niet concurreren met Nederland 1, zeker niet met 5 zenders de de aandacht nog verder verstrooien. Het aanbod van Nederland 1 en 2 kan prima op één net geprogrammeerd worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
Daar valt wel over te praten maar je moet beseffen dat er dan een RTL9 voor in de plaats komt.
Nederland 3 heeft nog altijd een marktaandeel van 4-5%. Er zal zeker iemand op staan om die procenten in te gaan lijven.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Fons van Westerloo kan met 4 zenders niet concurreren met Nederland 1, zeker niet met 5 zenders de de aandacht nog verder verstrooien. Het aanbod van Nederland 1 en 2 kan prima op één net geprogrammeerd worden.
M.a.w. een chirurg die nog op zijn 72ste staat te opereren?quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:42 schreef raptorix het volgende:
Het gaat niet om opbouwen GIA, het gaat erom dat als iemand tot ze 25e studeert, en pas dan begint met werken, ook best een stukje langer mag doorgaan, mits je natuurlijk uit gaat van het huidige stelsel.
Brandweerman!quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
M.a.w. een chirurg die nog op zijn 72ste staat te opereren?
Vind ik niet zo tof!
En dat zie ik in meer beroepen zo. Taxichauffeur van over de 70, kapster van 70 plus, leerkrachten met ideeën uit de oudheid, en noem maar op. In de meeste beroepsgroepen is verjonging op een bepaald moment gewoon nodig.
Wat zie jij mensen van 70 plus dan nog doen?
HRA afschaffen: top idee. Maar bejaarden betalen met de HRA.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:16 schreef Gia het volgende:
Bijvoorbeeld: Stop vanaf heden de opbouw voor iedereen. Voor dat deel dat je dan niet krijgt, kun je je dan bijverzekeren of gewoon wat extra sparen of zo.
Dus, ben je nu 60, dan krijg je over 5 jaren 90 % AOW.
Ben je nu 45, dan krijg je over 20 jaar 60 % AOW.
Ben je nu 15, dan krijg je over 50 jaar helemaal geen AOW meer.
Duurt dan wel effe voordat de AOW helemaal verdwenen is, maar wat er aan uitgekeerd wordt, wordt wel elk jaar minder. Uiteraard wordt de premie AOW ook voor iedereen elk jaar minder, totdat ie helemaal verdwenen is. Eventueel laat je die meteen helemaal verdwijnen en ondervang je die kosten middels afschaffen van de gratis OV-kaart, de kinderbijslag en de HRA.
Je kan natuurlijk altijd modellen maken om extremen te voorkomen, grappig trouwens dat je juist chirurg noemt, omdat daar in Nederland een leeftijdsgrens op geld, terwijl veel nog willen en kunnen werken, google maar eens wat op professor smalhout. En dat hele idee van verjoning is behoorlijk achterhaald, veel bedrijven zitten tegenwoordig JUIST op oudere werknemers te wachten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
M.a.w. een chirurg die nog op zijn 72ste staat te opereren?
Vind ik niet zo tof!
En dat zie ik in meer beroepen zo. Taxichauffeur van over de 70, kapster van 70 plus, leerkrachten met ideeën uit de oudheid, en noem maar op. In de meeste beroepsgroepen is verjonging op een bepaald moment gewoon nodig.
Wat zie jij mensen van 70 plus dan nog doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |