quote:Aangifteprogramma 2007 beschikbaar
Vóór 1 april 2008 moeten bijna 9 miljoen mensen aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen doen. In het site-onderdeel Aangifte 2007 vindt u het aangifteprogramma inkomstenbelasting 2007 en informatie over (elektronisch) aangifte doen.
Let op!
Om de elektronische aangifte 2007 te ondertekenen, hebt u een DigiD-inlogcode nodig. U kunt uw DigiD-inlogcode on line aanvragen. Meer informatie over DigiD vindt u op www.digid.nl en in het site-onderdeel DigiD. Om direct een DigiD-inlogcode aan te vragen, zie www.digid.nl/aanvragen.
quote:Als u een aangiftebrief of -biljet hebt gehad, dan moet u voor 1 april 2008 aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen doen. Ook als u een aangiftebiljet hebt gehad, kunt u het aangifteprogramma 2007 gebruiken.
Hebt u geen aangiftebrief of -biljet voor 2007 gehad? Maar verwacht u wel dat u meer dan ¤ 13 terugkrijgt van ons? Dan kunt u ook aangifte doen met het aangifteprogramma. U kunt tot en met 31 december 2012 geld terugvragen.
Aangifte doen
U kunt op 2 manieren aangifte doen:
elektronisch
Hiervoor kunt u het aangifteprogramma 2007 downloaden.
op papier
Hiervoor kunt u het papieren E-, P-, T- of Tj-biljet invullen.
De elektronische aangifte heeft een aantal voordelen boven het papieren aangiftebiljet.
Extra controle
Had u of uw fiscale partner vermogen, zoals spaartegoeden, beleggingen, een vakantiewoning of een door u verhuurde woning? Wij besteden hier bij de behandeling van uw aangifte 2007 extra aandacht aan.
Aangifteprogramma downloaden:quote:Wanneer krijgt u van ons bericht?
Als uw aangifte vóór 1 april 2008 bij ons binnen is, krijgt u doorgaans vóór 1 juli 2008 bericht. U krijgt dan te horen of u een bedrag moet betalen of dat u een bedrag terugkrijgt. Meestal zult u dan eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen ontvangen over 2007 en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag over 2007. Wij beoordelen aan de hand van uw aangifte ook of u al belasting en premie moet betalen over 2008. In dat geval krijgt u een voorlopige aanslag 2008.
Thanks voor je snelle antwoord, Ik heb een brief van de aannemer dat de oplevering tussen 13/10 en 16/11 gepland staat.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:44 schreef fisc het volgende:
ja, mits het in de planning zit (en je dit aannemelijk kan maken) dat de woning voor eind 2009 bewoond gaat worden (art 3.111 lid 3)
thanks, heb hem even in de OP geplaktquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:40 schreef Adelante het volgende:
Dit is het [CENTRAAL] Belastingaangifte 2007 topic. Je kunt hier al je vragen stellen over je belastingaangifte over het jaar 2007.
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[..]
Aangifteprogramma downloaden:
Microsoft Windows
Mac OS X
Linux
Belastingaangifte 2007
Daar staat het antwoord.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:25 schreef ManAtWork het volgende:
Dat is dubbel posten.
En het staat er wel!
Slotje!
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, ik heb namelijk nooit beweerd dat je de lening van het normbedrag af moet halen. Ik stel alleen dat áls je een IBgroep-lening hebt, je het stelsel van de normbedragen moet gebruiken (en dus niet de werkelijke kosten mag aftrekken). Precies zoals je het vorig jaar hebt gedaan, dus.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:46 schreef exode het volgende:
aftrek studiekosten...gooi hem in het centrale topic.
...
Maar nu lees ik in het topic aftrek studiekosten dat dit niet zou mogen Don James (lening wordt gezien als stufi en moet dus van het normbedrag afgetrokken worden),
...
Toch staan ze er echt, laatste pagina:quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:45 schreef ATCO het volgende:
Misschien dat ManAtWork het mij dan even kan uitleggen maar ik zie daar echt geen normbedragen voor 2007 staan.
Wat kan ik opvoeren voor de studiekosten van 2007? Vorig jaar heb ik de normbedragen van 2006 opgevoerd omdat ik niet ruim hierboven kom. Dit jaar wil ik dit weer, maar ik zie net als Billy_Mack nergens de normbedragen staan.
Lees nou gewoon eens te toelichting met het voorbeeld. Goed lezen en het staat er wel. 2007 is veranderd ten opzichte van 2006.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:45 schreef ATCO het volgende:
Misschien dat ManAtWork het mij dan even kan uitleggen maar ik zie daar echt geen normbedragen voor 2007 staan.
Wat kan ik opvoeren voor de studiekosten van 2007? Vorig jaar heb ik de normbedragen van 2006 opgevoerd omdat ik niet ruim hierboven kom. Dit jaar wil ik dit weer, maar ik zie net als Billy_Mack nergens de normbedragen staan.
2004 kan nog makkelijk, je moet alleen nog even de digitale handtekening aanvragen als je die nog niet gebruikt hebt. (5 jaar na onstaan van de belastingschuld (art 45 uitvoeringsregeling IB 2001)). Het is niet voor niets dat de belastingdienst nog software aanbied voor deze jaren.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:27 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
ik heb net 2005 en 2006 aangegeven nu 2004 nog (maar dat kan niet met digid :S)
tevens tvp
Dit kan zeker! Vergeet niet om, buiten de rente voor je hypotheek, ook je kosten voor de notaris af te trekken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:39 schreef amokjeeh het volgende:
Is het mogelijk om al kosten voor een nieuwbouwhuis op te voeren terwijl je er nog niet woont? Ik woon nog thuis en mijn appartement wordt vanaf april 2007 gebouwd.
Ik heb het nogmaals doorgelezen en zie echt nergens de normbedragen voor 2007 staan. De voorbeeldberekening is een berekening over studiekosten 2003/2004/2005 en definitief omzetting in schuld.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:28 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Lees nou gewoon eens te toelichting met het voorbeeld. Goed lezen en het staat er wel. 2007 is veranderd ten opzichte van 2006.
Normbedragen voor 2007 worden dus in het geheel niet gebruikt.quote:Berekening aftrek 2007:
– De werkelijke studiekosten zijn meer dan twee maal de totale
normbedragen.
• Het totaal van de werkelijke studiekosten bedraagt (¤ 8.000 +
¤ 5.000 + ¤ 3.000 =) ¤ 16.000.
• Het totaal van de normbedragen is ¤ 7.900.
– De prestatiebeurs is niet omgezet in een gift.
– In 2007 is aftrekbaar het totaal van de ontvangen prestatiebeurs
¤ 5.200.
ja kloptquote:Op donderdag 3 januari 2008 01:49 schreef fisc het volgende:
[..]
2004 kan nog makkelijk, je moet alleen nog even de digitale handtekening aanvragen als je die nog niet gebruikt hebt. (5 jaar na onstaan van de belastingschuld (art 45 uitvoeringsregeling IB 2001)). Het is niet voor niets dat de belastingdienst nog software aanbied voor deze jaren.
Zelfs na het overschrijden van deze termijn maak je nog een kans (ambtshalve), maar dit is echt afhankelijk van de inspecteur die je treft.
Groetjes.
Ok, gelukkig maarquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, ik heb namelijk nooit beweerd dat je de lening van het normbedrag af moet halen. Ik stel alleen dat áls je een IBgroep-lening hebt, je het stelsel van de normbedragen moet gebruiken (en dus niet de werkelijke kosten mag aftrekken). Precies zoals je het vorig jaar hebt gedaan, dus.
ik begrijp hoe het werkt met aftrekken van studieposten.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:46 schreef exode het volgende:
aftrek studiekosten...gooi hem in het centrale topic.
Mijn vriendin had in 2007 geen recht meer op stufi en ontving t/m augstus 2007 een lening van de IB groep. Ik ging (en ga) er vanuit dat er ten opzichte van 2006 niets is gewijzigd. Toen heb ik voor haar de normbedragen opgevoerd. Met deze wijsheid zou ik dus 8* het normbedrag opvoeren.
Maar nu lees ik in het topic aftrek studiekosten dat dit niet zou mogen Don James (lening wordt gezien als stufi en moet dus van het normbedrag afgetrokken worden), in de topics van 2006 wordt hier echter niet over gesproken. Sterker nog in de topics van 2006 wordt de lening meteen aan de kant gezet als zijnde geen stufi.
Is er iets veranderd? Volg ik het allemaal niet meer? Of is er een verandering van inzicht van de belastingkenners hier?
bedankt voor je reactie. Vervolg vraag: Het jaar erna heb ik wel inkomen.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:55 schreef ManAtWork het volgende:
Klopt. Dit verrekenbaar 'verlies' is compensabel met een toekomstig jaar.
Restant persoonsgebonden aftrek voorgaande jaren.
Kun je aangeven bij 'te verrekenen bedragen', 'verliezen', 'nog te verrekenen verliezen uit werk en woning (box 1) uit vorige jaren'.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:29 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
bedankt voor je reactie. Vervolg vraag: Het jaar erna heb ik wel inkomen.
Voer ik dan nogmaals die aftrekpost op? of 'onthoudt' de belastingdienst dat en verrekenen zij dat met mijn aangifte 2008?
Heffingskortingen overhevelen kan niet. Wel kun je heffingsvrije sommen (sommige box 1 en/of box 3 bestanddelen) overhevelen. En naar eigen inzicht (het meest voordelig) verdelen van aftrekposten behoort tot de mogelijkheden.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:46 schreef Verbal het volgende:
Hoi, eenvoudige boerenlul met 0 verstand van belastingen hier
Ik ben vorig jaar getrouwd, mijn vriendin vrouw werkt parttime (t/m september twee dagen per week, vanaf oktober op een 0-urencontract, dat overigens per saldo ook twee dagen per week oplevert). Ikzelf werk fulltime. Afgezien van het feit dat wij nu automatisch fiscaal partner zijn en ik dus voor ons allebei moet invullen, zitten er nog fiscale voordelen aan (ik heb ooit iets gehoord over het overhevelen van heffingskortingen?).
V.
quote:Op maandag 7 januari 2008 17:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Heffingskortingen overhevelen kan niet. Wel kun je heffingsvrije sommen (sommige box 1 en/of box 3 bestanddelen) overhevelen. En naar eigen inzicht (het meest voordelig) verdelen van aftrekposten behoort tot de mogelijkheden.
Het kan. Vul het programma in als je alle JOG-en hebt. Waar nodig en van belang vul je aftrekposten (eigen woning? ziektekosten? studiekosten?) en je box 3 in en het programma geeft aan waar je recht op hebt.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:12 schreef ForumGek het volgende:
Vraagje:
Ik heb afgelopen jaar van januari t/m augustus full-time gewerkt (tussen 2 opleidingen in dus). In feite heb ik dus geen bijbaan / vakantiewerk gehad, maar gewoon een full-time job. Nou is het wel zo dat ik niet meer verdiend heb dan die ondergrens van 17.843 ofzo. Kan ik nu gewoon online mijn formulieren invullen (daar vragen ze echter niet om wát voor werk het was). En krijg ik dan al mijn betaalde loonheffing terug net zoals voorgaande jaren ?
Ik studeer dus weer sinds september en werk nog steeds bij dezelfde werkgever zo'n 16 uur p/w. Ik heb afgelopen jaar ook maar 1 werkgever gehad.
Vraag in het kort: afgelopen jaar gewerkt, minder dan ondergrens van bijna 18.000. Kan ik nu al mijn loonheffing terugkrijgen ?
maar stel dat hij meer dan 15000 verdiend en zij minder dan 6000, dan kan zij de heffingskorting wel uitlaten betalen op haar rekening toch?quote:Op maandag 7 januari 2008 17:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Heffingskortingen overhevelen kan niet. Wel kun je heffingsvrije sommen (sommige box 1 en/of box 3 bestanddelen) overhevelen. En naar eigen inzicht (het meest voordelig) verdelen van aftrekposten behoort tot de mogelijkheden.
Klopt. Onder de ziektekosten bestaat de mogelijkheid dat aan te geven.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou meende ik laatst iets te lezen over het aftrekken van je premie over je aanvullende ziektekostenverzekering. Kan dat kloppen?
Eerst wordt gekeken naar de aangifte van de (in dit geval) vrouw. Als zij de gehele heffingskorting niet terugkrijgt, kijk je naar de belasting die de man betaald. Als dat meer is dan hetgeen de vrouw niet heeft ontvangen, krijgt ze alsnog het verschil uitbetaald.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:40 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
maar stel dat hij meer dan 15000 verdiend en zij minder dan 6000, dan kan zij de heffingskorting wel uitlaten betalen op haar rekening toch?
jij bent echt mijn belasting heldquote:Op maandag 7 januari 2008 17:47 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Eerst wordt gekeken naar de aangifte van de (in dit geval) vrouw. Als zij de gehele heffingskorting niet terugkrijgt, kijk je naar de belasting die de man betaald. Als dat meer is dan hetgeen de vrouw niet heeft ontvangen, krijgt ze alsnog het verschil uitbetaald.
Betaalt de man niet voldoende belasting,... helaas.
Kwestie van invullen.
tenzij dat je de notaris hebt meegefinancierd dan mag je deze niet aftrekkenquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:57 schreef Patrick244 het volgende:
[..]
Dit kan zeker! Vergeet niet om, buiten de rente voor je hypotheek, ook je kosten voor de notaris af te trekken.
Weet iemand trouwens hoe het eigen woning forfait werkt bij een nieuwbouwwoning?
Probleem is namelijk dat mijn woning ook nog niet voltooid is, dus wat is dan de WOZ-waarde?
Waarom denk je dat je die 600 euro terug zou moeten krijgen?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:06 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag eens aan 't rekenen geweest met mijn laatste loonstrookje en het tj-biljet van vorig jaar (wel even de nieuwe getallen voor arbeidskorting en algemene heffingskorting dr bij gezocht). Was benieuwd wat ik terug kon krijgen, maar dat viel effe keihard tegen.
Heb van januari t/m augustus extra gewerkt bij gebrek aan studie. Heb daarom extra verdiend, over 2007 in totaal een goeie 9000 Euro. Aan loonheffing ingehouden 600 Euro. Maar als ik ga zitten rekenen, kom ik uit op - 90. Geen geld terug dus. Als ik 't invoer in het gewone aangifteprogramma krijg ik nog 120 Euro terug.
Kan ik nou fluiten naar mijn 600 Euro? Of zit ik iets fouts te doen?
I'm afaid soquote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:28 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Omdat ik in 2007 jonger was dan 29 jaar, een bijbaantje had, geen ziektekosten of andere buitengewone utitgaven had, meer dan 13 Euro aan loonheffing is ingehouden, ik voor zover ik weet niet getrouwd was, geen kinderen heb als het goed is, geen andere inkomsten had en ook geen recht heb gehad op een Wajong-uitkering.
Maar was niet op de hoogte van die grens van 6.000. Dacht dat ie hoger lag, maar ben kennelijk in de war met iets anders
he niet te lang wachten hoor!quote:Op zondag 6 januari 2008 22:23 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
[..]
ja klopt
dat heb ik ook gedaan, wacht nu op digitale handtekening
Hoe zit dat nou precies met studiegeld dan? Kan ik ook het geld wat ik aan boeken heb besteed aftrekken bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:21 schreef GForceT1 het volgende:
dude vul gewoon je ziektekostenpremie en je studiegelden in als aftrekpost en je hebt je geld terug
Lees de eerste pagina eens door, daar staat het meeste wel uitgelegd.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:00 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou precies met studiegeld dan? Kan ik ook het geld wat ik aan boeken heb besteed aftrekken bijvoorbeeld?
Dan kun je kosten voor je PC ook niet aftrekken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:42 schreef dyna18 het volgende:
Kan iemand mij het volgende duidelijk uitleggen? Wanneer mag je de kosten voor de aanschaf van een PC aftrekken?
(ik studeer niet meer).
Je vult loon voor loonheffing in. Staat ook op je jaaropgave.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:46 schreef wolferl het volgende:
Moet je nou bij loon, je bruto jaar loon of je netto jaar loon invullen.
En bij reiskosten, moet je alleen de de reis van je huis naar het werk of mag je ook van werk weer naar huis. Want van mijn huis naar mijn werk is 17 km, heen en terug is dus 34 km.
Ook niet als het voor werk is?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:28 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dan kun je kosten voor je PC ook niet aftrekken.
Een huis kopen is toch niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:52 schreef Bullebak het volgende:
tvp, vorig jaar huis gekocht en snap er geen reet van![]()
Volgende week alles regelen.
Nee, beroepskosten zijn allang niet meer aftrekbaar.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ook niet als het voor werk is?
Wat nou als je gedeeltelijk free-lancer bent? Is dan niet een gedeelte van je pc als beroepskosten op te voeren?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, beroepskosten zijn allang niet meer aftrekbaar.
Je kunt dan beter zorgen dat je werkgever je een PC beschikbaar stelt.
Dan moet je de PC activeren en kan je het zakelijke deel van de afschrijving ten laste van je resultaat brengen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:55 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Wat nou als je gedeeltelijk free-lancer bent? Is dan niet een gedeelte van je pc als beroepskosten op te voeren?
Heb je ergens meer informatie over het 'activeren van de PC'? Ik heb namelijk nog niets daarover kunnen vinden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan moet je de PC activeren en kan je het zakelijke deel van de afschrijving ten laste van je resultaat brengen.
Elk basis hoe-leer-ik-boekhouden-boek kan je daar meer over vertellen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:39 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Heb je ergens meer informatie over het 'activeren van de PC'? Ik heb namelijk nog niets daarover kunnen vinden.
dat wil toch zeggen dat je van je werkgeven géén of weinig vergoeding krijgt van je reiskosten?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:29 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je vult loon voor loonheffing in. Staat ook op je jaaropgave.
En reiskosten mag je invullen als je gebruik maakt van het OV en een OV-verklaring. Je vult dan de enkele reis in.
steek de stekker in het stopcontact en druk op de 'aan' knop (grote knop aan de voorkant van je systeemkast). Je PC is dan geactiveerd.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:39 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Heb je ergens meer informatie over het 'activeren van de PC'? Ik heb namelijk nog niets daarover kunnen vinden.
Op je balans zetten (van je onderneming) voor dat deel waarvoor de computer gebruikt wordt voor de onderneming. Als je PC voor 40% van de tijd voor je onderneming gebruikt wordt mag je (als ik het goed interpreteer) 40% van 90% van de aanschafwaarde over 3 jaren aftrekken.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Elk basis hoe-leer-ik-boekhouden-boek kan je daar meer over vertellen.
Afschrijvingstermijn is sinds 2007 minimaal 5 jaar voor ondernemingen.quote:[b]Op donderdag 17 januari 2008 09:57 Op je balans zetten (van je onderneming) voor dat deel waarvoor de computer gebruikt wordt voor de onderneming. Als je PC voor 40% van de tijd voor je onderneming gebruikt wordt mag je (als ik het goed interpreteer) 40% van 90% van de aanschafwaarde over 3 jaren aftrekken.
Dat is juist.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:57 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
dat wil toch zeggen dat je van je werkgeven géén of weinig vergoeding krijgt van je reiskosten?
[..]
5 jaar is het tegenwoordig.quote:...
Op je balans zetten (van je onderneming) voor dat deel waarvoor de computer gebruikt wordt voor de onderneming. Als je PC voor 40% van de tijd voor je onderneming gebruikt wordt mag je (als ik het goed interpreteer) 40% van 90% van de aanschafwaarde over 3 jaren aftrekken.
Als free-lancer hou ik ook geen boekhouding bij met journaalposten. Dat is ook niet nodig.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:07 schreef DonJames het volgende:
@Dyna: Als je niet weet wat activeren is is je boekhoudkundige kennis waarschijnlijk niet voldoende om de jaarcijfers kloppend in een balans en w&v-rekening te krijgen, en kan het geen kwaad om je daar eens flink in te verdiepen niet lullig bedoeld. Van een paar ongetwijfeld goedbedoelde adviezen hier op Fok! leer je geen boekhouden.
Journaalposten heb je niet nodig, enige kennis van hoe een balans en een winst&verliesrekening met elkaar te maken hebben raad ik je met klem aan.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:49 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als free-lancer hou ik ook geen boekhouding bij met journaalposten. Dat is ook niet nodig.
Wel hou ik natuurlijk een overzicht bij van uitgaven en inkomsten, al is dat niet hetzelfde. Voor mij is dat echter voldoende, ik heb namelijk geen bedrijf. (Het is prima mogelijk om free-lance werkzaamheden te verrichten zonder officieel een bedrijf te hebben).
Vraag blijft echter of dat dan betekend dat ik niet de kosten voor de aanschaf van de PC kan aftrekken?
Tijd voor een topic 'boekhouden' dus.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:18 schreef DonJames het volgende:
Ik vind trouwens dat dit niet echt thuis hoort in een belastingaangifte-topic, omdat dit niet te maken heeft met fiscale wet-en regelgeving maar met bedrijfseconomie/boekhouden.
Dat laat ik graag over aan mensen die er ongetijfeld veel meer verstand van hebbenquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Tijd voor een topic 'boekhouden' dus.
In dit geval ging mijn vraag vooral over de aftrekbaarheid van een computer. Vandaar dat het in belasting staatquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:18 schreef DonJames het volgende:
Ik vind trouwens dat dit niet echt thuis hoort in een belastingaangifte-topic, omdat dit niet te maken heeft met fiscale wet-en regelgeving maar met bedrijfseconomie/boekhouden.
Dat klopt, geniet er nog maar van zolang het nog kanquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:28 schreef patendo het volgende:
is het dan trouwens zo dat A dus de heffingskorting van B krijgt? (Ik snap het geloof ik niet heemaal, maar even voor de duidelijkheid) (Ben wel helemaal blij haha)
Als de cursussen zijn geboeld voor het verbeteren van je positie op de arbeidsmarkt kun je de computer opvoeren als studiekosten. Kijk hiervoor in het begin van dit topic of de site van de belastingdienst voor een nadere toelichting en verdere uitwerking.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:31 schreef RealMadMan het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met aangifte van een computer die voor een aantal cursussen is gekocht en hoeveel je daar van terug zal krijgen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |