abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55670291
Ik koop nooit vuurwerk, maar oud en nieuw zonder vuurwerk? Dat hoort gewoon niet.
pi_55671276
quote:
Op zondag 30 december 2007 04:31 schreef Shreyas het volgende:
Enig resultaat is nog meer illegaal vuurwerk. Nu kan de overheid er nog grip op hebben. Regels mogen wat mij betreft wel strenger.

Bijvoorbeeld:
Al het echte vuurwerk (geen sterretjes of trektouwtjes ofzo) mag alleen gekocht, aangestoken worden en in het bezit zijn van mensen van 18 jaar en ouder.
Iedereen die jonger is (kan met legitematiebewijs makkelijk gechecked worden) is vuurwerk in beslag nemen en een boete.

Of maak regels om vuurwerk alleen maar te gebruiken in een straal van 50 meter om je eigen huis. Kan ook goed gechecked worden, dan kan je iedereen die klooit op de openbare wegen en parken direct aanpakken.
Er is al te weinig blauw op straat, waar wil jij die honderdduizenden agenten die dat moeten gaan controleren vandaan halen en van betalen?
pi_55671741
Wat ik overigens nooit heb begrepen is waarom we vanaf 10 uur vuurwerk af mogen steken? Vuurwerk is om het nieuwe jaar in te leiden, laat het dan alleen van bijv. 23:00 tot 01:00 legaal zijn om vuurwerk af te steken?
pi_55671862
quote:
Op maandag 31 december 2007 01:52 schreef _The_General_ het volgende:
Wat ik overigens nooit heb begrepen is waarom we vanaf 10 uur vuurwerk af mogen steken? Vuurwerk is om het nieuwe jaar in te leiden, laat het dan alleen van bijv. 23:00 tot 01:00 legaal zijn om vuurwerk af te steken?
Vuurwerk is niet alleen om het nieuwe jaar in te leiden, het is ook de weg erna toe belangrijk. Het zorgt zeg maar voor een bepaalde sfeer. Dit zou je met het opheffen van het verbod dat nu geld vernietigen, echter zou je het wel weer kunnen krijgen door een grote vuurwerkshow neer te zetten. Met z'n allen naar zo'n spektakel is niet alleen veel specialier, het zorgt ook voor een stuk eenheid, ipv het gevoel dat je je buurman moet aftroeven met beter/illegaler vuurwerk. Het is dus is ook gelijk een heel stuk veiliger.
  maandag 31 december 2007 @ 02:35:51 #180
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_55672334
En op de valreep lukt het Groen Links toch het belachelijkste idee van 2007 te bedenken.
Hoera!

Hier kan ik mij echt kwaad over maken. Elk jaar steken wij met plezier vuurwerk af met nieuwjaar, maar Groen Links zal toch even voor ons bepalen dat dat toch echt niet kan. Niet elke traditie hoeft de kop ingedrukt te worden zonder reden.
  maandag 31 december 2007 @ 12:00:23 #181
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_55677326
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:02 schreef Lyrebird het volgende:

Nederlanders zijn toch zo trots op hun softdrugsbeleid? Waarom passen ze dat niet toe op vuurwerk?
Omdat het innemen van schadelijke verslavende stoffen alleen schadelijk is voor jezelf, en het afsteken van vuurwerk zorgt voor lawaai, stank en rotzooi waar anderen last van hebben.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_55679373
quote:
Op maandag 31 december 2007 12:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Omdat het innemen van schadelijke verslavende stoffen alleen schadelijk is voor jezelf, en het afsteken van vuurwerk zorgt voor lawaai, stank en rotzooi waar anderen last van hebben.
Joints kunnen ook voor stank en rotzooi zorgen. En Junkies hebben ook niet echt een positieve invloed op de maatschappij en de verzorginsstaat. Maar het is wel vrij logisch dat GL daar geen kwaad in ziet, je gaat niet je eigen achterban aanvallen, toch?

Maar vuurwerk hoort gewoon bij oud en nieuw, anders kunnen we net zo goed kerstbomen met kerst verbieden
pi_55682007
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:54 schreef __________ het volgende:

[..]

Hoeveel heeft die man aan goede doelen geschonken dit jaar?
[..]

Van jouw internet abbonnement ook.
[..]

Je geeft 200 euro aan een 'goed doel" ?

Alles aan de hand van wat het kost en vergelijken met wat je ermee kan doen in een bokkiwokki land word ik pas echt moe van. Hoeveel nutteloze kleren heb je dit jaar weer gekocht? Ja, de mode he maar weet je wel hoeveel negertjes je daarmee had kunnen helpen?
Eigenlijk wel ja...
100 euro aan de 3fm actie en doneer iedere maand 5 euro aan het Nelson mandela fonds.
Man had nog niks geschonken en jou internet abbonnement is net zo zo duur als mijn waarschijnlijk dus ga niet de pot verwijs de ketel doen!
  † In Memoriam † maandag 31 december 2007 @ 14:45:48 #184
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55682604
quote:
Op maandag 31 december 2007 01:52 schreef _The_General_ het volgende:
Omdat de politie anders daadwerkelijk wat moet gaan doen, nu is het legaal dus kunnen ze op hun reet blijven zitten en een beetje flitsen.
Carpe Libertatem
  maandag 31 december 2007 @ 14:46:48 #185
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_55682631
quote:
Op maandag 31 december 2007 12:00 schreef Sidekick het volgende:
Drogredenering natuurlijk.

Laten we dan ook meteen maar alle openluchtfestivals in Nederland afschaffen.
  maandag 31 december 2007 @ 14:48:00 #186
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_55682660
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:27 schreef Patries86 het volgende:
Man had nog niks geschonken en jou internet abbonnement is net zo zo duur als mijn waarschijnlijk dus ga niet de pot verwijs de ketel doen!
Wow, what drugs are you on? Gotta get me some of that! .
  maandag 31 december 2007 @ 14:58:03 #187
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_55682939
Ik word dus ook al dagen gek van het (knal)vuurwerk. Al bijna 2 weken wordt er geknald hier in de wijk en de afgelopen dagen onophoudelijk, ook 's nachts. Jongeren (en daar hoor ik zelf nét niet meer bij, 28) struinen de wijk af en knallen erop los. Het lijkt hier wel oorlog (al heb ik dat gelukkig nog nooit mee gemaakt). Maar ik schrik iedere keer weer op van die enorme knallen, want geen container, brievenbus, putje oid is veilig meer hier.

Een verbod op knalvuurwerk, of beperking ervan zou ik meer op prijs stellen. Ook controle door de politie, want die doen helemaal niks (ik merk er niets van). Waar ik nu ook kijk uit het raam overal zie ik groepen met kinderen/jongeren lopen met vuurwerk. Want vandaag mag het...
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_55683158
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:58 schreef jubelientje het volgende:
Ik word dus ook al dagen gek van het (knal)vuurwerk. Al bijna 2 weken wordt er geknald hier in de wijk en de afgelopen dagen onophoudelijk, ook 's nachts. Jongeren (en daar hoor ik zelf nét niet meer bij, 28) struinen de wijk af en knallen erop los. Het lijkt hier wel oorlog (al heb ik dat gelukkig nog nooit mee gemaakt). Maar ik schrik iedere keer weer op van die enorme knallen, want geen container, brievenbus, putje oid is veilig meer hier.

Een verbod op knalvuurwerk, of beperking ervan zou ik meer op prijs stellen. Ook controle door de politie, want die doen helemaal niks (ik merk er niets van). Waar ik nu ook kijk uit het raam overal zie ik groepen met kinderen/jongeren lopen met vuurwerk. Want vandaag mag het...
De overlast die jij de laatste weken ondervond is geen probleem van beleid maar van handhaving. Je zou daar gewoon de gemeente op aan kunnen spreken.
  maandag 31 december 2007 @ 15:35:51 #189
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_55684021
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:06 schreef Autodidact het volgende:

[..]

De overlast die jij de laatste weken ondervond is geen probleem van beleid maar van handhaving. Je zou daar gewoon de gemeente op aan kunnen spreken.
Daar heb je wel gelijk in, maar als er een verbod op kwam dan zou handhaving minder noodzakelijk zijn.
  maandag 31 december 2007 @ 15:47:12 #190
13250 Lod
Sapere aude!
pi_55684420
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:35 schreef jubelientje het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, maar als er een verbod op kwam dan zou handhaving minder noodzakelijk zijn.
Maar het verbod is er al behalve op oudejaarsdag vanaf een bepaalde tijd tot nieuwjaarsdag tot een bepaalde tijd. Is de handhaving minder noodzakelijk gebleken?
GNU Terry Pratchett
  maandag 31 december 2007 @ 15:59:33 #191
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_55684802
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:47 schreef Lod het volgende:

[..]

Maar het verbod is er al behalve op oudejaarsdag vanaf een bepaalde tijd tot nieuwjaarsdag tot een bepaalde tijd. Is de handhaving minder noodzakelijk gebleken?
Nee, juist niet. Handhaving is nodig, maar de polite/de gemeente onderneemt veel te weinig. Zo komt het op mij over... het knalt hier al zeker 2 weken in de wijk. Misschien is handhaving moeilijk, maar normaal gesproken zie ik veel meer politie door de wijk lopen/rijden. Net alsof men (de politie) het (confrontatie) nu bewust uit de weg gaat.
  maandag 31 december 2007 @ 16:19:02 #192
13250 Lod
Sapere aude!
pi_55685424
Maar als de handhaving nu al niet gaat, waarom zou het dan beter gaan met een totaalverbod?
GNU Terry Pratchett
  maandag 31 december 2007 @ 16:24:42 #193
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_55685627
quote:
Op maandag 31 december 2007 16:19 schreef Lod het volgende:
Maar als de handhaving nu al niet gaat, waarom zou het dan beter gaan met een totaalverbod?
Dan is het duidelijker?

Ik heb de antwoorden ook niet. Maar het vervuilt, verkleint de veiligheid, kost bergen met geld (ook de kosten voor de schoonmaak en de zorgkosten).

Siervuurwerk kan heel mooi zijn. Maar ik denk dat vuurwerk op dit moment veelal zijn doel voorbij schiet. Als het doel tenminste is om op een feestelijke manier afscheid te nemen van het oude jaar en het nieuwe in te leiden. Momenteel beleef ik er weinig plezier aan.
pi_55686814
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 10:45 schreef Autodidact het volgende:

Door roken, sterven veel mensen en zijn er veel gewonden (bij vuurwerk amper) - geen ziel die aan verbod denkt. Waarom nu vuurwerk wel?
Volgens mij moet ik vanaf juni toch echt mijn biertje zonder peuk doen, wanneer ik uitga?
pi_55686930
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Joints kunnen ook voor stank en rotzooi zorgen. En Junkies hebben ook niet echt een positieve invloed op de maatschappij en de verzorginsstaat. Maar het is wel vrij logisch dat GL daar geen kwaad in ziet, je gaat niet je eigen achterban aanvallen, toch?

Maar vuurwerk hoort gewoon bij oud en nieuw, anders kunnen we net zo goed kerstbomen met kerst verbieden
Van blowen wordt je geen junkie.

Geen doodzieke zwerver zonder enig bezit en met een strafblad van hier tot tokio.
Overdaad schaadt natuurlijk, maar dat geldt voor alles.

Trouwens dat gelul over achterbannen moet ik niet. De JOVD pleitte vorig jaar in een spotje voor legalisering van softdrugs. D66 zelfde verhaal. en de PVDA ziet er waarschijnlijk een paar miljoen extra belastinggeld in
De enigen die het nog tegenhouden zijn de CDA'ers en de oude lullen van de VVD (zalm bijv)
pi_55688283
Zojuist is het personeel van Zena even buiten wezen spelen met restjes die om 17.00 nog niet waren verkocht. Klein filmpje.

In zowat alle zaken waren ze al ruim voor 17.00 uitverkocht helaas.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 6 januari 2008 @ 09:38:32 #197
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_55817924
quote:
'Meerderheid Rotterdam voor vuurwerkverbod'
AD/ 6 januari 2007

ROTTERDAM - Zowel in Rotterdam als in Amsterdam is een ruime meerderheid van de bevolking (55 procent) voor een verbod op het afsteken van vuurwerk door consumenten.Dat blijkt zondag uit een peiling van peil.nl op verzoek van de GroenLinks-gemeenteraadsfracties uit Rotterdam en Den Haag.

Het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte opperde vlak voor de jaarwisseling om consumenten niet langer vuurwerk te laten afsteken, maar dat op centrale plekken door de gemeente te laten doen. De partij dient dinsdag in Rotterdam het voorstel 'Meer plezier met minder vuurwerk' in.

Bijna de helft van de Nederlanders (48 procent) is voor een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk, 45 procent is falikant tegen.Opvallende uitkomst van het onderzoek is dat zowel in Rotterdam als in Amsterdam een ruime meerderheid voor een verbod is.(ANP)
Vannacht om 04:30 was er een idioot die een harde klapper afstak, in de straat waar ik woon. Als ik de dader te pakken had, zou ik hem helemaal ongelukkig schoppen.
pi_55818030
Gewoon verbieden, daar schijnen we de laatste jaren in Nederland erg goed in te zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 6 januari 2008 @ 12:42:20 #199
3542 Gia
User under construction
pi_55820335
Ik vind de knallen vóór oud en nieuw niet zo erg. Maar het bijbehorende vandalisme wel.

Dus daarom ben ik wel voor een verbod op het afsteken van vuurwerk vóór 0.00.

Ik vind het trouwens ook veel leuker als uit een totale stilte ineens overal het vuurwerk om twaalf uur wordt afgestoken. Dat geeft een feestelijker gevoel dan wanneer je al de hele dag en avond naar het vuurwerk en geknal hebt zitten luisteren. Officieel mag het dan niet meer, 2 uur voor nieuwjaar, maar het gebeurt toch en er wordt dan al helemaal niet meer ingegrepen.

Dus, gewoon alleen vuurwerk tijdens de jaarwisseling, NIETS daarbuiten.
  zondag 6 januari 2008 @ 12:44:09 #200
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55820372
Klinkt handhaafbaar.

.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')