I'm in the business of effing the ineffable.quote:
Een medewerker van Giuliani, wiens campagne al heeft gezegd hem te ontslaan als de citaten kloppen. Tsja. Giuliani heeft wel meer van dergelijke gekken in zijn team.quote:
Hij heeft het dan ook verbeterd.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:48 schreef Apropos het volgende:
Hij heeft gelijk.
Firefox met zijn ingebouwde spellingscheckquote:Op zaterdag 29 december 2007 20:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als ik januari met een hoofdletter schrijf, doe ik de hele toespraak in het Duits.
Ik verpletter hen inderdaad.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:08 schreef Autodidact het volgende:
Ik wist het. Mutant valt op nazi's.
Op mijn computer heet dat programma ''Desert Fox''. (Ook wel: ''Desert Vox'', als ik me onbegrepen voel.)quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Firefox met zijn ingebouwde spellingscheck
quote:mensen van bepaalde stromingen (bv aanhangers taliban) worden nu ook al geweigerd, dus hoe moeilijk kan het zijn dit door te trekken naar alle moslims?
quote:de islam kan dit niet, de islam streeft ten alle tijde naar politieke dominantie en het verdringen van andere culturen, dat werkt gewoon niet
quote:dat is een belediging voor het fascisme
de islam is vele malen gevaarlijker omdat het zijn daden legitimeert door de goedkeuring van een goddelijke macht
quote:de geschiedenis leert dat de islam niet kan samengaan met andere culturen, en dat blijkt dagelijks opnieuw, moslims erkennen in meerderheid geen vrijheid van meningsuiting, geen democratie en geen gelijkwaardigheid van geslacht of sexuele geaardheid
de islam gaat in tegen zo'n beetje elke kernwaarde van de westerse samenleving, vandaar dat ze zich er ook tegen afzetten
quote:De islam is inherent radicaal, de koran roept op tot moord en stelt dat dit het letterlijke woord van god is. Of wou je beweren dat het gewoon toeval is dat alleen islamieten de islam gewelddadig interpreteren en de christenen/joden/hindoes/boeddhisten niet.
quote:De eeuwige relativering of bv. de onnozele vergelijking met de Veluwe helpt ook niet, de Islam en haar adepten passen niet in een vrije open samenleving.
quote:Oh ja? Omdat we de moslims, het meest onderontwikkelde deel van de wereld, een beetje op hun gedrag wijzen? Hoe dan? Waar dan? Kom maar met bedragen.
quote:Moslims zijn een soort Bokito's. Je moet ze gewoon met rust laten, dan kunnen zij lekker hun moslim ding doen; niet in de ogen kijken want je hebt geen band met ze ook al lijkt dat soms zo, en voor je het weet blazen ze je land op.
quote:Precies, dan weet je nu waarom de islam als een levensgevaarlijke organisatie zou moeen wordent aangemerkt en waarom de koran verboden zou moeten worden, onze cultuur is zo geheel anders. We kunnen onze normen en waarden (evenals de vrijheid van meningsuiting)dus niet toepassen op dit soort mensen
quote:Die moslims horen in de westerse wereld niet thuis, hun temperament is anders, ze zitten anders in elkaar, die (overdreven) zelftrots op familie / volk / land.
quote:Tegen moslims komen nooit doods- en geweldsbedreigingen, die komen altijd van moslims.
quote:Heeft iemand linkjes waar je kunt stemmen om Moslims Europa uit te zetten? Wat een walgelijk volk hebben we hier toch heen gehaald.
Dat ze koste wat het kost 's oprotten en terug gaan waar ze horen: een zandbak > 2000km ten zuiden van Maastricht
quote:Gematigde moslims bestaan niet.
quote:Wat krijg ik de KOTS van die k*tmoslims. Het is elke keer wel wat met die lui!
Aardig stukje.quote:De Bush-administratie als de 'Good Old Times': Rudy Giuliani's mega-NAVO
Rudy Giuliani had een paar maanden geleden het onvoorstelbare plan om de NAVO nog verder uit te breiden. Zo stelde hij dat o.m. dat niet-Europese en niet-Amerikaanse landen als India(!), Singapore, Japan, Israel en Australië ook lid moeten worden. Weet Giuliani eigenlijk nog wel waar de NAVO voor bedoeld was? Je gaat het je af vragen.
De NAVO was een militair bondgenootschap van anticommunistische staten dat de vrede --- in praktijk alleen het West-Europese vasteland --- moest bewaken, het anti-Warszaw-pact. Misschien moet Giuliani art. 5 van de NAVO nog eens lezen. Daarin staat het volgende: een aanval op één NAVO-staat, wordt gezien als een aanval op alle NAVO-staten. Onbelangrijk? Toen Engeland steun aan België gaf, voorafgaand aan WOI, waren ze de machtigste natie ter wereld; WOI deed het imperium geen goed. Nee, WOI bleek een waar kerkhof van imperiums, betekende het einde van de 'age of empires' en zadelde West-Europese landen op met allerlei trauma's, tragedies en dictators, waar het nooit helemaal van herstelde.
Giuliani denkt blijkbaar dat de NAVO een soort van vriendenclub is, waar men gezellig samenkomt om te borrelen. Giuliani's buitenlandpolitiek doet sterken aan het spel RISK, waar men met eenvoudig dobbelen de wereldheerschappij nastreeft. Ach ja, de wereldheerschappij.. De macht van Plato's ring van Gyges, hoevelen zijn er niet vatbaar voor?
Het verschil tussen RISK en wereldpolitiek is duidelijk; RISK doe je met je ouders, familie, vrienden en buren voor de lol, maar wereldpolitiek is om 'het echie'. Dan strijd je met landen als Noord-Korea, Rusland, Japan, Saudi-Arabië, Frankrijk, Israel, China, Iran, Duitsland, het VK, Brazilië, India, Pakistan, Venezuela, Brazilië en Cuba om de hegemonie over een bepaalde wereldregio. Stuk voor stuk grote, sterke jongens, die de strijd aan durven gaan, én je zullen raken, waar ze je raken kunnen.
En die strijd voert men niet lichtzinnig met een glas bisschopswijn en sportieve verliezers, maar met alle machtsbronnen op tafel (kernwapens, legers, sancties, etc.) en met beurtelings revanchistische, expansionistische en soms ronduit gevaarlijke tegenstanders. Kortom: mensen, die je liever dood dan levend zien. Giuliani lijkt te denken dat de VS en de NAVO onverslaanbaar zijn, of zoiets. Als je onverslaanbaar bent, dan maken het aantal vijanden inderdaad niet uit, maar niemand is onverslaanbaar en dus maakt het aantal vijanden wél uit.
De VS heeft nog altijd de beste papieren en als ze slim handelen (vanaf nu), blijven ze top-dog, maar met een nieuwe Bush (Hillary) of Giuliani, voorspel ik, dat ze grote fouten zullen gaan maken het komende decennium. De Amerikaanse eeuw is dan voorbij.
Noord-Koreaanse gekke dwergen?
Neem nu een Noord-Korea. Er wordt veelal lacherig gedaan over dit Stalinistische land. Kim Jong-Il, de grote roerganger aldaar, wordt veelal als een domme, communistische dwerg afgebeeld. Zoals ze in Den Haag zeggen: "ja, nog effe!" Deze Kim is bepaald geen dwerg in zijn regio, noch is hij, of zijn administratie, erg dom, integendeel. Gary "WarNerd" Brecher herinnert ons nog even aan '83;
"The most famous North Korean attack happened in Burma (or Myanmar, as you're supposed to call it now) in 1983. The North Koreans knew that the South Korean President and most of his cabinet would be visiting Rangoon (if you're still allowed to call it that), so they sent three top agents down there to wipe the whole Southern leadership out at once-the Michael Corleone approach, for you Godfather fans. The Northern agents planted a huge bomb at a shrine the South Koreans were scheduled to visit and set it off by remote control. The President survived, but 18 other South Korean officials were blown to bits, along with a lot of Burmese. (...) The Burmese were sorta cheesed. They broke diplomatic relations with North Korea. But the North didn't seem to mind. Kim Jong Il doesn't play safe. He goes all out, and damn the consequences."
De Noord-Koreanen vermoordden dus even het hele Zuid-Koreaanse Kabinet in Birma, dat is een even briljante, gevaarlijke als krankzinnige actie. Maar succesvol was het.
De realiteit is dat 1) Het grote, machtige en rijke China, Kim al jaren met rust laat en zelfs steunt, 2) Kim kernwapens heeft en ze zal gebruiken, 3) de DRNK wist WOII en de val van de muur te overleven in een turbulente wereld en 4) Het Noord-Koreaanse schiereiland heeft nog altijd claims op Zuid-Korea en regionale hegemonie over Japan nodig acht voor haar voortbestaan. (Shylock China, zou daar niet wakker van lachen; in het beste geval zullen ze sadistisch genieten van Japans' billenzweet, alvorens in te grijpen. Het Koreaanse schiereiland is sowieso geen dom gebied, sinds er IQ-testen worden gehouden komen ze steevast bovenaan de lijst, van de wereld.)
De wereld is filled to the brim met dit soort foute regimes en kwade dictators. Het mag dan immoreel zijn om deze te steunen, het is vanuit elk redelijk eigenbelang van natiestaten ook volkomen idioot om ze allemaal tot aartsvijand en "kwaad" te verklaren.
Tandeloze NAVO
Gaat Canada straks, in naam van de NAVO, NAVO-broeder Japan verdedigen tegen Kim's streken? Of België? Slovenië? Georgië? India, anyone? Nee, het zal in praktijk afhangen van de VS, met de steun van wat machtige, Europese staten. (Al is die steun altijd teleurstellend, omdat Europa nu eenmaal kleine legers heeft en --- nadat ze alle belastingen al hebben besteed aan de verzorgingsstaten --- lage defensiebudgetten.)
Of andersom: gaat Japan straks oorlog voeren met Rusland, als Rusland Estland aanvalt? Of gaat Singapore Marokko aanvallen, als ze de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla bezetten voor NAVO-broeder Spanje? Of gaat Italië India redden om ze uit de klauwen van de Pakistaanse Islamisten te houden? Nee, hoe groter de NAVO, des te minder solidair zal het verbond worden. Logisch ook, want de belangenverschillen tussen leden worden dan te groot.
Als het allemaal niet zo ernstig was, dan zou je erom kunnen lachen.
Het idealisme van de NAVO is dat al deze broederstaten elkaar te hulp zullen schieten, in het geval van nood. Nederland heeft in het geval van de Afghanistan-missie kunnen ervaren hoeveel solidariteit broederstaten met andere broederstaten hebben, als het puntje bij het paaltje komt; die solidariteit blijkt dan niet-bestaand. De realiteit is dat natiestaten vrijwel alleen interveniëren, als ze in het eigen voortbestaan bedreigd worden. Het is hard, maar dit is dan ook wereldpolitiek.
Ergo: als de NAVO nog verder uitgebreid wordt, dan zullen Rusland, China en Iran nog dichter tegen elkaar aankruipen --- aangevuld met allerlei andere staten, die ook buiten de boot vallen, zoals Noord-Korea, Wit-Rusland, Venezuela. etc. Giuliani's voorstel getuigt van weinig wijsheid en veel hoogmoed. Het is te hopen dat deze man nooit iets te zeggen krijgt in de VS, tenminste als je stabiliteit en vrede prefereert boven militarisme en oorlog.
Lose the attitude.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:34 schreef Mutant01 het volgende:
Don't change the subject.
Waartegen werkt dat?quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:42 schreef sigme het volgende:
Peterselie in je oren stoppen.
Niet tegen Moslims, dat vereist een kogel van knoflook.quote:
quote:
welke goede voornemens?quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:55 schreef sigme het volgende:
Ik zag het, voyeur.
Overigens ga ik van goede voornemens nog werk maken, maar tot nog toe komen er steeds dingen tussen.
Van Doornquote:het is verantwoord de grenzen van de wet te zoeken, en dus is het beledigen en vernederen van burgers en hun religie alleszins aanvaardbaar.
De onbeschoftheid van dit argument, dat merkwaardig genoeg vrij algemeen wordt gedeeld, wordt onmiddellijk duidelijk voor wie beseft dat in een beschaafde samenleving niet de wet maar de moraal en het fatsoen de omgang tussen burgers en groepen bepalen – of behoort te bepalen.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:51 schreef Monidique het volgende:
Meisjes in kerkers, opgegeten door tijgers.
Inderdaad beter dan VanDoornenormiteiten als ''zowel zelf uitgelokt als verzonnen'''.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:04 schreef sigme het volgende:
Schrijven, Pippeling, schrijven.
Kijk, zoiets had ik geformuleerd willen kunnen hebben.
[..]
Van Doorn
Nou ja, ze waren ontvoerd enzo en dan op een bed geplaatst en stuk vlees erbij en dan een tijger uit een kooi, zoiets, en die at haar op en botten en bloed en vlees. Je kent het wel.quote:
Het is aanbevelenswaard je beeld steeds bij te stellen, en bovendien niet tezeer te laten beinvloeden door de mate waarin je het geschrevene onderschrijft.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:08 schreef Apropos het volgende:
[..]
Inderdaad beter dan VanDoornenormiteiten als ''zowel zelf uitgelokt als verzonnen'''.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:31 schreef sigme het volgende:
Nederlandse titel: Verhaal van een Schipbreukeling Die Tien Dagen zonder Eten of Drinken op een Vlot Ronddobberde, tot Held van de Natie Werd Uitgeroepen, door Schoonheidskoninginnen Werd Afgezoend en door de Publiciteit in Goeden Doen Kwam vond ik ook de moeite waard, maar dat is geen roman.
Heeft iemand Het leven van Pi gelezen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, ze waren ontvoerd enzo en dan op een bed geplaatst en stuk vlees erbij en dan een tijger uit een kooi, zoiets, en die at haar op en botten en bloed en vlees. Je kent het wel.
Das kommt vom lesen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is aanbevelenswaard je beeld steeds bij te stellen, en bovendien niet tezeer te laten beinvloeden door de mate waarin je het geschrevene onderschrijft.
Het is in ieder geval Van Doorn ten voeten uit:quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is aanbevelenswaard je beeld steeds bij te stellen, en bovendien niet tezeer te laten beinvloeden door de mate waarin je het geschrevene onderschrijft.
Dat zag Van Doorn liever anders.quote:joden behoeven niet te dulden wat moslims wordt aangedaan.
Die vent is knettergek.quote:De redenering lijkt beter om te keren: gelukkig dat moslims zoveel waarde hechten aan hun eer en hun erfgoed dat ze bij onnodige beledigingen oprecht kwaad worden. De vaak gemakzuchtige lankmoedigheid van christenen en andere minderheden behoeft niet als een verdienste te worden aangemerkt.
Wat heb je wel gedaan?quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:52 schreef voyeur het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)geen_goede_politicus
Misschien ben ik geen goede politicus?
zegt:
[ afbeelding ]
De vraag stellen is haar beantwoorden. Wat een vernietigend interview.
Al 3.14 keer.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Heeft iemand Het leven van Pi gelezen?
Que? Dus omdat hij stelt dat Joden de beledigingen die moslims moeten dulden niet ongestraft hoeven te laten passeren en hij stelt dat het lankmoedig ondergaan van beledigingen door Christenen de moslims niet ten voorbeeld hoeft te dienen, zou hij graag zien dat.. ? Joden ook lankmoedig beledigingen slikten? Moslims bescherming gelijk Joden krijgen? Christenen lichtgeraakter worden?quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het is in ieder geval Van Doorn ten voeten uit:
[..]
Dat zag Van Doorn liever anders.
[..]
Die vent is knettergek.
Iemand die pleit voor inhoud en iemand met zelfkritiek. Hadden we maar meer van zulk soort politici in plaats van arrogante blaatapen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:52 schreef voyeur het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)geen_goede_politicus
Misschien ben ik geen goede politicus?
zegt:
[ afbeelding ]
De vraag stellen is haar beantwoorden. Wat een vernietigend interview.
Dat was een kwaadsappige opmerking van mij. Van Doorn is geen antisemiet, maar hij maakt af en toe bepaalde opmerkingen die mij een beetje verbazen, daar zinspeelde ik op.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Que? Dus omdat hij stelt dat Joden de beledigingen die moslims moeten dulden niet ongestraft hoeven te laten passeren en hij stelt dat het lankmoedig ondergaan van beledigingen door Christenen de moslims niet ten voorbeeld hoeft te dienen, zou hij graag zien dat.. ?
Klopt. Jammer dat de PvdA zo met haar talent omgaat.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Iemand die pleit voor inhoud en iemand met zelfkritiek. Hadden we maar meer van zulk soort politici in plaats van arrogante blaatapen.
Ze zit net een jaar in de kamer. de meeste kamerleden kunnen zich dan nog niet volop profileren hoorquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Klopt. Jammer dat de PvdA zo met haar talent omgaat.
Hmpf. Als je maar niet denkt dat ik zoiets laat passerenquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat was een kwaadsappige opmerking van mij. Van Doorn is geen antisemiet, maar hij maakt af en toe bepaalde opmerkingen die mij een beetje verbazen, daar zinspeelde ik op.
Ja, als je niets mag zeggen over het ontslagrecht omdat dat 'buiten je portefeuille valt' wordt het lastig profileren.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zit net een jaar in de kamer. de meeste kamerleden kunnen zich dan nog niet volop profileren hoor.
Daar zullen alle jonge nieuwelingen in de kamer last van hebben gok ik zo. Zeker als ze bij een grotere fractie horen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:38 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja, als je niets mag zeggen over het ontslagrecht omdat dat 'buiten je portefeuille valt' wordt het lastig profileren.
Je fnuikt mijn polemieken als je gaat muggeziften over billijkheid.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmpf. Als je maar niet denkt dat ik zoiets laat passeren. Als het écht moet spreek ik zelfs jou tegen.
Zet de voor- en nadelen eens rustig op een rijtje.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:43 schreef Monidique het volgende:
Zal ik thuisblijven... of niet? Of wel... Hm...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |