Dan hoeft ze nog niet dood. Door deze moord wordt de situatie daar alleen maar chaotischer dan het al was. Hopen dat er geen burgeroorlog uitbreekt.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:34 schreef Devrim_ het volgende:
Mooi zo...
Kut provocatie van dat wijf was om te kotsen
Jij denkt dat er niemand op aarde is die jij provoceert?quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:34 schreef Devrim_ het volgende:
Mooi zo...
Dan moet ze doodquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dan hoeft ze nog niet dood. Door deze moord wordt de situatie daar alleen maar chaotischer dan het al was. Hopen dat er geen burgeroorlog uitbreekt.
quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:34 schreef Devrim_ het volgende:
Mooi zo...
Grapjas..Als zij zo doorging vielen er veel meer doden (door burgeroorlog bijv.)quote:
Dus dat geeft het recht te juichen bij iemand zijn dood?quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:42 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Grapjas..Als zij zo doorging vielen er veel meer doden (door burgeroorlog bijv.)
Ik hoop voor je dat niemand jou ooit provocerend gaat vinden.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:40 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Dan moet ze dood
Haar enige doel was voor rellen zorgen..Mission accomplished
Kan ze Hirsi Ali en Wilders een handje geven, he? Je gunt die twee dus ook de dood?quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:40 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Dan moet ze dood
Ja want de toestand in Nederland is hetzelfde als in Pakistanquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kan ze Hirsi Ali en Wilders een handje geven, he? Je gunt die twee dus ook de dood?
Zie hierbovenquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat niemand jou ooit provocerend gaat vinden.
Als zij honderen (misschien zelfs duizenden) mensen de dood in lokt ; Jaquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dus dat geeft het recht te juichen bij iemand zijn dood?![]()
![]()
Het is een mensenleven die verloren is gegaan. Hoe slecht ze ook was. Het is zielig dat we in deze wereld iemand doden om zijn/haar mening en ik moet ervan kotsen.
Mafkees.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:40 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Dan moet ze dood
Als we de redenatie van jou even simpliceren, komen we uit op dit :quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:44 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ja want de toestand in Nederland is hetzelfde als in Pakistan![]()
![]()
Pakistan is 100x instabieler dan Nederland
[..]
Zie hierboven
[..]
Als zij honderen (misschien zelfs duizenden) mensen de dood in lokt ; Ja
Lijkt niet echt overeen te komen met eerdere beschrijvingen van de verwondingen. Ik ben benieuwd wanneer men verklaart dat het eigenlijk geen aanslag was, maar een spontane explosie van rioolgas.quote:Bhutto overleden door zonnedak auto
Uitgegeven: 28 december 2007 15:59
Laatst gewijzigd: 28 december 2007 17:32
ISLAMABAD - De donderdag omgekomen Pakistaanse oppositieleidster Benazir Bhutto is overleden doordat zij is geraakt door het zonnedak van haar auto. Er zijn geen kogels of granaatscherven gevonden in het lichaam van de Pakistaanse oppositieleidster.
(...)
Daarbij heeft zij een hefboom van het zonnedak geraakt. De hefboom raakte haar vlakbij haar rechter oog waardoor zij haar schedel zou hebben gebroken.
Al Qaedaquote:Police abandoned security posts before Bhutto assassination
No autopsy performed on body; docs say bullet wounds not found
Police abandoned their security posts shortly before Pakistani opposition leader Benazir Bhutto's assassination Thursday, according to a journalist present at the time, and unanswerable questions remain about the cause of her death, because an autopsy was never performed.
[...]
CNN is now reporting that it wasn't gunshots or shrapnel that killed Bhutto, but that she died from hitting the sunroof of the car she was riding in.
[...]
Perhaps more shockingly, an attendee at the rally where Bhutto was killed says police charged with protecting her "abandoned their posts," leaving just a handful of Bhutto's own bodyguards protecting her.
CNN had vanmiddag nog een ooggetuige die vertelde dat Bhutto werd beschoten terwijl ze in de auto stond. Hij had haar daarop in elkaar zien zakken. Nu negeren ze dat gewoon compleet en is het dat ze haar hoofd gestoten heeft. Ik weet ook niet wat voor vergevorderd stadium van osteoperose ze dan kennelijk had maar de meeste mensen breken hun schedel niet direct als ze hun hoofd stoten.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:50 schreef VAK het volgende:
Volgens de Pakistaanse regering is Bhutto niet om het leven gekomen door kogels of bommen, maar doordat ze haar hoofd stootte tegen het dak van de auto.
[..]
Zoiets als ik eerder al zei. Na een waarschuwing/bedreiging zou je aan de kant moeten gaan voor je tegenstander, anders is het je eigen fout. Zowel de moslimmilitanten als dat zootje van Musharraf moeten door de internationale gemeenschap flink aangepakt worden.quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik zag om vijf uur zo'n persconferentie van het Ministerie van Informatie. Niet echt boeiend, dus snel maar weer uitgezet, maar één ding ving ik wel op, namelijk dat degene die aan het woord was zei dat het eigenlijk haar eigen fout was, want de overheid had haar al gewaarschuwd, maar ze werkte niet mee en als ze nou gewoon meegewerkt had, zoals andere politici wel doen, dan had het voorkomen kunnen worden. Opmerkelijk, vond ik. Niet echt sterk.
Zoals in Irak en Afghanistan bedoel je? Ah, dan komt het wel goed.quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:47 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Zoiets als ik eerder al zei. Na een waarschuwing/bedreiging zou je aan de kant moeten gaan voor je tegenstander, anders is het je eigen fout. Zowel de moslimmilitanten als dat zootje van Musharraf moeten door de internationale gemeenschap flink aangepakt worden.
Ook werd snel na de aanslag, de plaats waar de moord werd gepleegd, schoongespoeld. Toen Musharraf werd bedreigd, werd elk stukje bewijs bewaard. Ze zijn dus allang blij dat ze opgeruimd. De VS zouden er goed aan doen daar wat meer druk op de ketel te zetten. Even laten zien wie er echt de baas is.quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik zag om vijf uur zo'n persconferentie van het Ministerie van Informatie. Niet echt boeiend, dus snel maar weer uitgezet, maar één ding ving ik wel op, namelijk dat degene die aan het woord was zei dat het eigenlijk haar eigen fout was, want de overheid had haar al gewaarschuwd, maar ze werkte niet mee en als ze nou gewoon meegewerkt had, zoals andere politici wel doen, dan had het voorkomen kunnen worden. Opmerkelijk, vond ik. Niet echt sterk.
Irak en Afghanistan zijn nog maar het begin. De VS is het nieuwe Romeinse Rijk en niemand zal zeggen dat de Romeinen ons weinig goeds hebben gebracht. Integendeel, ons rechtssysteem is daar grotendeels op gebaseerd. De Amerikaanse cultuur is allesoverheersend en het is dom hen weg te zetten als incapabel. Het Midden-Oosten binnenvallen en achterlaten in chaos is geniaal, want dan hebben die fundamentalisten wat te doen in eigen land.quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zoals in Irak en Afghanistan bedoel je? Ah, dan komt het wel goed.
Op Canvas was er gisteren een reportage die in allerijl was klaargestoomd voor de uitzending, waarin men beweerde dat Pakistan staat voor "land van de reinen", maar dat is dus fout want in werkelijkheid staat Paksstan voor Punjab, Afghania, Kashmir, Sindh en Balochistan.quote:Op donderdag 27 december 2007 17:01 schreef Elkarden het volgende:
1 van de laatste tegenstanders van de fundi's is dood.
Gezien de oorlog in NW Pakistan, die al meer dan 4000 doden heeft gekost, en het optreden van Musharraf de laatste tijd schat ik de toekomst van dit Pakistan zo rooskleurig als een grafdelver in.
Pakistan loopt op haar laatste benen, het is een kunstmatig gevormd door de Engelsen die de mensen 1 gemeenschappelijk iets meegaven, nl. het grondgebied van islamitisch Brits Indië.(hoewel 15 & sjiitisch is)
Al in 1973 zijn de Bengalen afgescheiden, 1 van de 5 bevolkingsgroepen dus
Balochistan, de Punjab, de Sindh en de Pathanen moeten er op een goede manier uitkomen, dit Pakistan kan enkel de richting van een dictatuur of een fundamentalistische moslim staat vormen ( net zoals Afghanistan trouwens)
R.I.P. Bhutto, je terugkomst heeft het geweld helaas alleen maar meer aangewakkerd. Pakistan is reddeloos verloren.
De partitie van Indië heeft miljoenen mensen doen verhuizen, met als paradoxale gevolg dat Musharraf in Indië geboren is, terwijl de eerste minister van Indië in Pakistan geboren is.quote:A person shall not be qualified for election as President unless he is a Muslim of not less than forty-five years of age and is qualified to be elected as member of the National Assembly.
Dat was ook hun bedoeling in Irak en Afghanistan toch? Ja, gaat ze echt goed afquote:Op vrijdag 28 december 2007 19:29 schreef Opzoutvaatje het volgende:
[..]
Ook werd snel na de aanslag, de plaats waar de moord werd gepleegd, schoongespoeld. Toen Musharraf werd bedreigd, werd elk stukje bewijs bewaard. Ze zijn dus allang blij dat ze opgeruimd. De VS zouden er goed aan doen daar wat meer druk op de ketel te zetten. Even laten zien wie er echt de baas is.
Ik vrees dat het daar vrij duidelijk werd wie er de baas is ...quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:49 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Dat was ook hun bedoeling in Irak en Afghanistan toch? Ja, gaat ze echt goed af
Beiden hebben gelijk. Wanneer de overheerser zijn voormalige kolonie verlaat, ontstaat er altijd een machtsvacuum. De Britten waren er meesters in de nieuwe potentiele machtspartijen tegen elkaar op te stoken.quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:46 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Op Canvas was er gisteren een reportage die in allerijl was klaargestoomd voor de uitzending, waarin men beweerde dat Pakistan staat voor "land van de reinen", maar dat is dus fout want in werkelijkheid staat Paksstan voor Punjab, Afghania, Kashmir, Sindh en Balochistan.
Je kan je afvragen of Pakistan niet gewoon "Indisch" had moeten blijven. In Indië wonen bijna net zo veel moslims als in Pakistan, als ook boeddhisten . Indië stelt zichzelf ook niet voor als hindoestaat, waar Pakistan dat ook doet, zo stelt de grondwet van Pakistan:
[..]
De partitie van Indië heeft miljoenen mensen doen verhuizen, met als paradoxale gevolg dat Musharraf in Indië geboren is, terwijl de eerste minister van Indië in Pakistan geboren is.
de naam Pakquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:46 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Op Canvas was er gisteren een reportage die in allerijl was klaargestoomd voor de uitzending, waarin men beweerde dat Pakistan staat voor "land van de reinen", maar dat is dus fout want in werkelijkheid staat Paksstan voor Punjab, Afghania, Kashmir, Sindh en Balochistan.
Je kan je afvragen of Pakistan niet gewoon "Indisch" had moeten blijven. In Indië wonen bijna net zo veel moslims als in Pakistan, als ook boeddhisten . Indië stelt zichzelf ook niet voor als hindoestaat, waar Pakistan dat ook doet, zo stelt de grondwet van Pakistan:
[..]
De partitie van Indië heeft miljoenen mensen doen verhuizen, met als paradoxale gevolg dat Musharraf in Indië geboren is, terwijl de eerste minister van Indië in Pakistan geboren is.
stan betekent ook 'land der reinen' in het Urdu, dat is niet fout
Nee, als je er niets van af weet moet je ook niet reageren. Irak & Afghanistan zijn niet door de internationale gemeenschap aangepakt, maar door individuelen, (hoewel het VN Handvest interventie en zelfverdediging toestaat, deze golden echter niet). Met Internationale gemeenschap wordt bedoeld goedkeuring door de Algeneme Vergadering en Veiligheidsraad, waarna wordt begonnen met retorsies, restricties en sancties. Hiermee vallen beide bewegingen in een diep gat. Pas hierna kan een missie naar een der gebieden worden overwogen, hoewel dit vaak niet nodig is.quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zoals in Irak en Afghanistan bedoel je? Ah, dan komt het wel goed.
Ons rechtssysteem?quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:38 schreef Opzoutvaatje het volgende:
[..]
Irak en Afghanistan zijn nog maar het begin. De VS is het nieuwe Romeinse Rijk en niemand zal zeggen dat de Romeinen ons weinig goeds hebben gebracht. Integendeel, ons rechtssysteem is daar grotendeels op gebaseerd. De Amerikaanse cultuur is allesoverheersend en het is dom hen weg te zetten als incapabel. Het Midden-Oosten binnenvallen en achterlaten in chaos is geniaal, want dan hebben die fundamentalisten wat te doen in eigen land.
Leuk, je hebt een cursus inleiding internationaal recht gevolgdquote:Op zaterdag 29 december 2007 00:39 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Nee, als je er niets van af weet moet je ook niet reageren. Irak & Afghanistan zijn niet door de internationale gemeenschap aangepakt, maar door individuelen, (hoewel het VN Handvest interventie en zelfverdediging toestaat, deze golden echter niet). Met Internationale gemeenschap wordt bedoeld goedkeuring door de Algeneme Vergadering en Veiligheidsraad, waarna wordt begonnen met retorsies, restricties en sancties. Hiermee vallen beide bewegingen in een diep gat. Pas hierna kan een missie naar een der gebieden worden overwogen, hoewel dit vaak niet nodig is.
ik heb 2 posts van je gelezen, maar alleen al op basis daarvan kom je als een ongelooflijke kneus over. Met je oninteressante feitenkennisquote:Op zaterdag 29 december 2007 00:42 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Ons rechtssysteem?Ga eerst maar eens de boeken in over common en civil law, dan zul je zien hoeveel gelijkenissen er zijn tussen het VSA rechtssysteem en het Romeinse. Zelfs de civil law landen staan sinds de Moderne Tijd mijlenver weg van de Romeinen (welke tijd bedoel je eigenlijk, Principaat, Dominaat, Laat Republikeins, formula, legis actio, extraordinaria? Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt
Pakistan is zogenaamde ''failed state'', a la Belgique. Bij aanvang dachten de heren grondleggers nog wel dat met de nodige tijd en inspanning dit land een echt land konden maken, maar Punjabi's blijven Punjabi's en zijn nog steeds geen Pakistani's (hoewel deze groep de grootste Pro-Pakistanen zijn) met hun eigen taal, cultuur en gebied. De groepen leven gescheiden van elkaar en dit zal na 60 jaar wel niet meer veranderen ook. Pakistan kan enkel bijeen worden gehouden door een dictator.quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:46 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
[..]
Wat jij vind is niet belangrijk, zonder kennis red je het niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:45 schreef Flashwin het volgende:
[..]
ik heb 2 posts van je gelezen, maar alleen al op basis daarvan kom je als een ongelooflijke kneus over. Met je oninteressante feitenkennis
you're welcomequote:Op zaterdag 29 december 2007 00:46 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Wat jij vindt is niet belangrijk, zonder kennis red je het niet.
Ga maar lekker aan scootertjes knutselen.
O, ik weet er genoeg van af hoor. Ik ben blij dat je ziet dat VS en Co. illegaal twee landen bezet houden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:39 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Nee, als je er niets van af weet moet je ook niet reageren. Irak & Afghanistan zijn niet door de internationale gemeenschap aangepakt, maar door individuelen, (hoewel het VN Handvest interventie en zelfverdediging toestaat, deze golden echter niet). Met Internationale gemeenschap wordt bedoeld goedkeuring door de Algeneme Vergadering en Veiligheidsraad, waarna wordt begonnen met retorsies, restricties en sancties. Hiermee vallen beide bewegingen in een diep gat. Pas hierna kan een missie naar een der gebieden worden overwogen, hoewel dit vaak niet nodig is.
Of dit nou weer zo wenselijk is valt te betwijfelen, Pakistan is op dit moment gebaat bij een sterke leider.
Dat is niet voor iedereen weggelegd, helaas.
Het boeit niet of het over de VS gaat, deze user maakt een beroerde vergelijking tussen het Romeins en VS recht, die ze aan elkaar gelijk probeert te stellenquote:Op zaterdag 29 december 2007 00:44 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Leuk, je hebt een cursus inleiding internationaal recht gevolgd![]()
Misschien had je ook een cursus begrijpend lezen moeten volgen, aangezien het over de VS ging en ik daar ook op reageerde
Ik zie dat je me op een spelfout hebt kunnen betrappen?quote:
Irak is illegaal, ik geloof dat daar 5 mld + mensen het wel mee eens zijn?quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O, ik weet er genoeg van af hoor. Ik ben blij dat je ziet dat VS en Co. illegaal twee landen bezet houden. [ afbeelding ] Dat is niet voor iedereen weggelegd, helaas.
Blijft lastig voor je he, begrijpend lezen. Hij stelt de invloed van VS en Rome op de wereld gelijk aan elkaar en gebruikt vervolgens als argument dat Rome grote -positieve- invloed op ons heeft gehad het feit dat ons recht er grotendeels op is gebaseerd. Wat op zich waar is. Romeins recht heeft veel invloed gehad op de Europese nationale codificaties.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:51 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Het boeit niet of het over de VS gaat, deze user maakt een beroerde vergelijking tussen het Romeins en VS recht, die ze aan elkaar gelijk probeert te stellen
O, zowaar een post van meer dan 10 woorden?quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:00 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Blijft lastig voor je he, begrijpend lezen. Hij stelt de invloed van VS en Rome op de wereld gelijk aan elkaar en gebruikt vervolgens als argument dat Rome grote -positieve- invloed op ons heeft gehad het feit dat ons recht er grotendeels op is gebaseerd. Wat op zich waar is. Romeins recht heeft veel invloed gehad op de Europese nationale codificaties.
Kun je wel komen met je dooddoener: Ik heb gelijk, lees er maar boeken over of het semi interessant opnoemen van verschillende romeinse periodes, maar inhoudelijk is het 3x niks.
Maar voor zover ik de geschiedenis begrijp, had hij aanvankelijk een verenigd Indië in gedachten met meer privileges voor de moslims. De partitie had massale immigratie, langdurige conflicten ,..tot gevolg, en vooral : meer dan honderd miljoen moslims die achterblijven in een Indië waarin zij verspreid leven en waarin zij nog veel minder macht hebben.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de naam Pakstan betekent ook 'land der reinen' in het Urdu, dat is niet fout
de stichter van Pakistan, Jinnah, had Pakistan ook niet de islamitische staat van nu in ogen maar een seculiere republiek als India met als meerderheid een moslimbevolking omdat hij bang was dat door de hindoemeerderheid in India de moslims te weinig te zeggen kregen, helaas is dat nooit echt van de grond gekomen, mede door Jinnahs ziekte in zijn laatste jaren wat hem belemmerde in zijn werkzaamheden en zijn dood kort na de stichting van Pakistan
hij wilde aanvankelijk voor de gebieden waar de meeste moslims woonden idd. een autonome status hebben binnen India, wat in de de huidige staat India geen probleem eigenlijk is want het is een bondsrepubliek met deelstaten die enige zelfstandigheid hebben, zij het niet op grond van godsdienst, alleen was er grote vrees voor een burgeroorlog tussen moslims en andere bevolkingsgroepen vlak voor de onafhankelijkheid omdat de leiders vd Congrespartij en de Moslimliga geen overeenstemming bereikten over hoe een onafhankelijk India zou moeten worden georganiseerd en is de scheiding in twee aparte landen eigenlijk noodgedwongen tot stand gekomen om verder bloedvergieten en verdere etnische zuivering te voorkomen (alhoewel de scheiding zelf dat natuurlijk wel aanwakkerde op korte termijn)quote:Op zaterdag 29 december 2007 02:24 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Maar voor zover ik de geschiedenis begrijp, had hij aanvankelijk een verenigd Indië in gedachten met meer privileges voor de moslims. De partitie had massale immigratie, langdurige conflicten ,..tot gevolg, en vooral : meer dan honderd miljoen moslims die achterblijven in een Indië waarin zij verspreid leven en waarin zij nog veel minder macht hebben.
quote:A Bhutto Successor?
A senior official of Benazir Bhutto's Pakistan People's Party (PPP) told TIME late Saturday that the slain former prime minister's 19-year-old son, Bilawal, will likely be named as her political heir and the new party leader on Sunday. PPP members are due to meet to discuss the party's future and to give Bilawal, a student at Oxford, a chance to read his mother's last will and testament.
Het vreemde is dat die familie wel helemaal verdeeld is in twee kampen: voor Bhutto en voor haar broer. Haar broer (en daarin is ze gesteund door de moeder) claimt de erfenis van de vader, en zat dan onder het bewind van Bhutto ook in de gevangenis.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Allez, de volgende generatie in die familie die een aanslag niet zal overleven is ook weer bekend ...
vermoord zelfs door hoge politieofficieren in Karachi terwijl B.B. premier was.quote:Op zondag 30 december 2007 00:25 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het vreemde is dat die familie wel helemaal verdeeld is in twee kampen: voor Bhutto en voor haar broer. Haar broer (en daarin is ze gesteund door de moeder) claimt de erfenis van de vader, en zat dan onder het bewind van Bhutto ook in de gevangenis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |