Zijn column in de Telegraaf. Ook in het AD nog een leuk artikel over zoontje Max.quote:Voor het eerst aan de start bij 24 Uren van Le Mans
MAASEIK, donderdag
Een mooiere manier om het jaar te beëindigen kan ik me nauwelijks wensen, want ik kan via mijn eigen column het nieuws bekend maken dat ik in 2008 weer ga racen! En niet zomaar een paar kilometers, want ik debuteer komend jaar in de beroemde 24 uren van Le Mans.
Vlak voor de kerstdagen heb ik een contract getekend bij het VM Motorsport Team van Peter van Merksteijn, dat door Frans Verschuur wordt geleid en dat is natuurlijk een prachtig kerstcadeau. Samen met Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn vorm ik het trio dat in de beroemdste 24-uurs-race ter wereld in een Porsche RS Spyder van start gaat. En natuurlijk blijft het niet alleen bij die vermaarde race in Frankrijk, want als voorbereiding start ik de komende maanden in diverse 1000-kilometerraces om aan de auto te wennen en me zo goed mogelijk voor te bereiden op Le Mans. Want dat is de race waar het in 2008 allemaal om draait.
Het spreekt voor zich dat ik echt enorm blij ben met deze kans om weer achter het stuur van een echte raceauto te kruipen. En wat voor een auto! Ik heb de Porsche inmiddels gezien en het is echt een heel stoere bolide. Geen ’gewone’ straatauto, maar een zogenoemde ’open’ racebolide, met een kleine 500 pk’s onder de motorkap. We starten op Le Mans in de zogenoemde LMP2-klasse; dat is de klasse direct onder de LMP1-klasse, waarin de fabrieksteams van onder meer Audi en Peugeot uitkomen.
Ik kijk echt enorm uit naar het nieuwe seizoen, waarin ik ga racen in een raceklasse die voor mij echt helemaal nieuw is. De langste race waarin ik tot nu heb gereden is een Formule 1-race en die duurt maximaal twee uur. Het is dan ook zaak dat ik conditioneel en fysiek helemaal top ben als we medio februari met de eerste tests beginnen. Mijn voorbereiding op het nieuwe seizoen begint dan ook direct na de jaarwisseling. Samen met mijn zoon Max ga ik in de eerste week van het nieuwe jaar in het zuiden van Italië buiten op de kartbaan de eerste kilometers maken.
Dat wordt ook de eerste serieuze test voor mijn nek, waaraan ik enkele weken geleden ben geopereerd. Die operatie is prima verlopen en het herstel verloopt al even voorspoedig. Als ik heel scherp omhoog kijk voel ik nog wel dat mijn nekspieren flink geraakt zijn, maar verder voelt mijn nek beter dan hij ooit heeft gedaan. Allemaal goed nieuws dus, zo op de valreep van 2007.
Al met al is het hele ’Porsche-project’ vrij snel rondgekomen. Een week of zes geleden zocht Frans Verschuur, die het hele project min of meer leidt, contact met mij. Vanaf de eerste kennismaking klikte het en eigenlijk waren we er vrij snel uit. Peter van Merksteijn is verantwoordelijk voor de financiering en ook met hem zat ik direct op dezelfde golflengte. Het is overigens nog niet zeker dat Peter, die in ieder geval in diverse 1000-kilometerraces gaat rijden, ook in Le Mans van start gaat. Hij wil eerst kijken hoe hij zich voelt in de snelle Porsche en of hij zelf snel genoeg is om aan de race in Le Mans mee te doen.
Bij mij is er, dat moge duidelijk zijn, geen twijfel meer over deelname. Ik sta echt te popelen om weer te gaan racen en heb tegen het team gezegd dat ze me tijdens de 24 uren van Le Mans vooral maar veel in de nacht moeten laten racen. In tegenstelling tot veel andere coureurs heb ik er namelijk helemaal geen moeite mee om in het donker te racen, dus daar kunnen we direct al flink wat voordeel pakken.
Oh ja, nog even voor alle criticasters die dit nieuws met gefronste wenkbrauwen zullen lezen: ja, ik heb in het verleden inderdaad eens geroepen dat Le Mans voor ’oude mannen’ is. En nee, dit betekent niet dat ik mezelf nu een ’oude man’ vind. De 24 Uren van Le Mans is een loodzware race vol spanning en competitie, omgeven door een waanzinnig circus. En ik kan niet wachten om daar weer ouderwets hard over de baan te racen!
Ow god, weer eentje zonder verstand van zakenquote:Op donderdag 27 december 2007 12:50 schreef Bertjeee het volgende:
hark de grindbakken al vast maar weer aan.
quote:Op donderdag 27 december 2007 12:50 schreef Bertjeee het volgende:
hark de grindbakken al vast maar weer aan.
Het droevige hieraan is, dat het helemaal geen grap is!quote:Op donderdag 27 december 2007 13:00 schreef Remzz het volgende:
[..]:D:D:D:!!W!!!!!EINZZIEINZNZNEWNINZZZTWEIPOLITZEI
![]()
::DO_O_
Nou die grap zag ik echt niet aankomen
Heb jij cijfers dat het waar is dan? Dat hij vaker crashed dan andere coureurs? En dan heb ik het natuurlijk wel over rijdersfouten geen technische mankementen.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:07 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Het droevige hieraan is, dat het helemaal geen grap is!
natuurlijk is het nooooooooit Josje zijn fout geweest. Het lag altijd ergens anders aan. Eigenlijk is Jos wereldkampioen, ieder jaar weer. Waarom hebben ze Jos buitengesodesjaakt? Omdat het zo'n v-o-o-r-t-r-e-f-f-e-l-i-j-k-e coureur was?quote:Op donderdag 27 december 2007 13:10 schreef Remzz het volgende:
[..]
Heb jij cijfers dat het waar is dan? Dat hij vaker crashed dan andere coureurs? En dan heb ik het natuurlijk wel over rijdersfouten geen technische mankementen.
Ja. Nog wel beter dan welke poster op FOK! dan ook natuurlijk maar als je zulke risico's moet nemen om tegen de (sub)top aan te schurken dan ben je geen echt goede coureurquote:Op donderdag 27 december 2007 13:28 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Maakt hem dat dan meteen een slechte coureur?
bedoel je niet eindelijk ipv weer?quote:Op donderdag 27 december 2007 13:45 schreef SimtekF1 het volgende:
Anywho, leuk voor Jos, hopelijk is er nu eens geen gezeik en kunnen we weer van hem genieten als coureur.
want andere merken hebben LeMans nooit gewonnen zeker?quote:Op donderdag 27 december 2007 13:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Jos kan weldegelijke rijden maar moet zn manager verkopen ofzo!!
maar zonder Audi ben je kansloos @ Le Mans!!
Nee, ik heb al vaker van hem genoten als coureur.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:48 schreef DoctorB het volgende:
[..]
bedoel je niet eindelijk ipv weer?
Dat gezeik over geld was pas van de laatste jaren.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:48 schreef HassieBassie het volgende:
Verstappen was na Schumacher de beste coureur in de regen, en in mijn beperkte wereldje ben je dan gewoon echt een goede coureur.
Jammer dat er altijd gezeik was/ is rondom Jos. Altijd maar dat gelul om geld, zo jammer. Ga gewoon racen en laat zien wat je kan, nu je het nog kan, zou ik zeggen..
quote:Op donderdag 27 december 2007 12:59 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Bij de echte Verstappen fans vast allang bekend, maar bij deze nog even de samenvatting (Engelse) van Maleisie 2001: http://www.youtube.com/watch?v=dTTf5Icx7fo
De Porsche Spyder is een LMP2 en die zijn normaal gesproken kansloos voor de overwinning. Bovendien is het een privateers team.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:50 schreef DoctorB het volgende:
[..]
want andere merken hebben LeMans nooit gewonnen zeker?
Van je eigen website, mits die van jou is danquote:Voorliefde is onvoorwaardelijk. Targa Florio is een jong bedrijf dat is ontstaan uit voorliefde voor het merk Porsche en alles wat daar mee te maken heeft. Onze doelstelling is om mensen met dezelfde voorliefde te bereiken en de emotie die daarbij hoort te koesteren. Maak eens een afspraak en kom bij ons langs om te kijken naar ons aanbod of om gewoon de voorliefde voor Porsche met ons te delen!
Nou nou nou, vergeet Alesi niet he!quote:Op donderdag 27 december 2007 13:48 schreef HassieBassie het volgende:
Verstappen was na Schumacher de beste coureur in de regen, en in mijn beperkte wereldje ben je dan gewoon echt een goede coureur.
Jammer dat er altijd gezeik was/ is rondom Jos. Altijd maar dat gelul om geld, zo jammer. Ga gewoon racen en laat zien wat je kan, nu je het nog kan, zou ik zeggen..
Niet van mij, echter zowel dat bedrijf als mijn nickname is vernoemd naar de mooiste rally-endurance race ter wereld: Targa Florio (waar Porsche overigens zeer succesvol is geweest)quote:Op donderdag 27 december 2007 15:49 schreef NED het volgende:
Ben je nu gewoon je "eigen" merk af aan het zeiken?
[..]
Van je eigen website, mits die van jou is dan
De Porsche heeft niks met de Audi te maken.quote:Op donderdag 27 december 2007 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Hij zal de LMP2 klasse wel winnen gok ik. Die Porsche is eigenlijk gewoon een Audi in vermomming.
Die race (en dus ook de naam) kende ik wel ja.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Niet van mij, echter zowel dat bedrijf als mijn nickname is vernoemd naar de mooiste rally-endurance race ter wereld: Targa Florio (waar Porsche overigens zeer succesvol is geweest)
[ afbeelding ]
http://www.youtube.com/watch?v=nzijm6feCK4&feature=related
![]()
![]()
Preciesquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:59 schreef NED het volgende:
Ik vind het ook helemaal goed dat we hem weer in actie kunnen zien
En dan moet ie zijn goede rijstel nog lang volhouden ook. Kweet niet of langeafstand-races wat voor hem zijn, maar wens hem het beste.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:35 schreef Acathla het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Het mag dan naar mijn mening een misselijke kwal van een kerel zijn, hij kan best een potje sturen. Helaas niet goed genoeg voor een topzitje omdat hij de goede races met dramatische races kan afwisselen.
Dit is de entrylist van de Le Mans Series, niet van de 24 Uren van Le Mans. Dus is het is nog niet zeker dat Van Merksteijn Motorsport deel mag nemen aan de 24 Uren van Le Mans.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:41 schreef Meike26 het volgende:
Hiep Hoi dat Jos Verstappen dus op zeker deelneemt aan de 24h Le Mans !![]()
*Je naam kan ik niet anders uitspreken dan HiepHoi, Hpoi*
Die is binnenquote:Op woensdag 13 februari 2008 18:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar ik twijfel er overigens niet aan dat ze gewoon een uitnodiging krijgen voor de 24 uren.
De entrylist van LM zal ongeveer gelijk zijn aan de entrylist van LMS.
quote:Van Merksteijn Motorsport heeft deze week een officiële uitnodiging van de ACO ontvangen, voor de 24 uur van Le Mans. Het Nederlandse team, waarvoor Jos Verstappen, Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn rijden, zal met een Porsche RS Spyder onder startnummer 34 meedoen aan deze legendarische wedstrijd.
Naast deelname aan de 24 uur van Le Mans zal het team ook deelnemen aan de Le Mans Series, een kampioenschap bestaande uit zes wedstrijden van elk 1000 kilometer. Voor Peter van Merksteijn komt een lang gekoesterde droom uit, om met een eigen team aan de start te staan van deze race. De Almelose zakenman neemt al sinds 2002 deel aan lange-afstandsraces en 24 uurswedstrijden.
De 24 uur van Le Mans heeft dit jaar plaats op zaterdag 14 en zondag 15 juni.
Dan hebben ze toch ook gewoon gelijk...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:29 schreef manny het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd. En aangezien een groot deel niet finished op Le Mans, heb je een redelijke kans dat de Jos-sceptici achteraf kunnen roepen "zie je nou wel...."
Hoenlijk dan wel een spectaculaire crash in de 24 van LM!!!!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:59 schreef TJDoornbos het volgende:
Als hij met een dwaze actie na 8 uur zn wagen afschrijft hebben ze groot gelijk!
En dan, 2 paar pedalen en 2 sturen erin ook?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:30 schreef NED het volgende:
Ik weet niet of het altijd zo is hoor, maar ik heb ooit eens gezien dat ze (ondanks 2 stoeltjes) bij het wisselen van coureur in hetzelfde stoeltje gaan zitten.
Is dat ander stoeltje gewoon voor een passagier of wat?
Zou toch tijd schelen met wisselen als de verse coureur meteen in kan stappen zonder te hoeven wachten dat de ander eruit is of ben ik nou gek?
En dan allebei tegelijk sturen!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
En dan, 2 paar pedalen en 2 sturen erin ook?
Ja tuurlijk!!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
En dan, 2 paar pedalen en 2 sturen erin ook?
Volgens mij is dat verplicht in die klasse om 2 zitplaatsen te hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:38 schreef NED het volgende:
[..]
Ja tuurlijk!!![]()
Anders kunnen ze toch net zo goed stoel nummer 2 weghalen. Als die toch neit gebruikt word.
Die tweede stoel zit er volgens mij zogenaamd voor de 'veiligheid', maar eigenlijk zit ie er gewoon omdat ze willen dat je er nog enigszins een straatauto in kan herkennen. Vandaar dat vanaf 2010 alle P1 prototypes een gesloten dak moeten hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:38 schreef NED het volgende:
[..]
Ja tuurlijk!!![]()
Anders kunnen ze toch net zo goed stoel nummer 2 weghalen. Als die toch neit gebruikt word.
1,7 miljoen...quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:32 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, hallo zeg, dat lijkt mij een beeeeeetje duur, nietwaar?
Dan kan je het een arrogante bal vinden wat je wilt, maar bv een Albers zie ik dat echt niet doen.quote:"Na tien ronden komt Jos binnen. Met een brede grijns en ogen die twinkelen, stapt hij uit de auto. Hij kan zich niet herinneren ooit in een auto gereden te hebben die direct zoveel vertrouwen geeft en zo af is.
Het is niet alleen de manier waarop hij binnen drie rondjes de auto op de absolute grens de hoek in smijt: ook de feedback aan de mannen van Porsche Motorsport maakt veel indruk.
Feilloos noemt hij vijf punten waar de auto veranderd moet worden. De Nederlander Martijn Meijs, binnen Porsche de projectleider van de RS Spyder, is echt onder de indruk.
Hij legt later uit dat die vijf punten er bewust zijn ingezet om de auto tijdens deze eerste test wat makkelijker te maken."
(c)NUsportquote:AMSTERDAM - Voor Jos Verstappen is het woord 'lul' uitgevonden. Althans, dat beweert voormalig Formule 1-couruer Jan Lammers. De teambaas van Nederland in de A1GP is nog altijd verbolgen over het optreden van Verstappen in de raceklasse voor landenteams.
In de nieuwste editie van Sportweek doet Lammers zijn beklag over de instelling van Verstappen. “Ik denk dat mijn oordeel over Jos niet objectief is. Mijn ervaring met hem in de A1GP was ronduit slecht.”
Lammers is van mening dat hij Verstappen een mooie kans bood in de A1GP. “Ik haal hem uit de mottenballen, zet hem in een racewagen, op het podium en zorg voor een miljoen in zijn zak.”
Karakterloze eikel
Verstappen stapte vlak voor de seizoensopener van 2006, in Zandvoort, plotsklaps op bij Team Nederland vanwege een conflict over zijn salaris uit 2005. De race in de Noord-Hollandse duinen was al uitverkocht en de actie van Verstappen schoot dan ook bij veel fans in het verkeerde keelgat.
“Jos heeft alle reden de ogen uit zijn hoofd te schamen”, besluit Lammers. “Dit is de jongen waar ze het woord lul voor hebben uitgevonden. Ik vind het een karakterloze eikel.”
Dat kan Lammers wel roepen, maar me dunkt dat hij er in de eerste plaats zit voor zn eigen zak te spekken en pas dan voor die van zn coureur.quote:Lammers is van mening dat hij Verstappen een mooie kans bood in de A1GP. “Ik haal hem uit de mottenballen, zet hem in een racewagen, op het podium en zorg voor een miljoen in zijn zak.”
Ik denk dat de Porsche de Peugeot ook makkelijk kan hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd is het maar een test, echter ik ben er van overtuigd dat de Porsche gewoon de snelste LMP2 van het veld is en ook dit seizoen zal blijven.
Alleen Peugeot was niet aanwezig.
En Jos vind Lammers een lul.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:40 schreef NED het volgende:
Ik denk dat Lammers Jos een lul vind
Kan nog leuk worden als beide kemphanen wiel aan wiel met 320 km/h over Mulsanne Straight richting de chicane racen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:50 schreef sasquatsch het volgende:
Ach, wat mij betreft mogen beide heren elkaar uitschelden als ze dat willen. Dat interesseert mij niet. Zolang ze maar laten blijken dat ze kunnen racen. En dat kunnen beiden.
Dan gaan ze beiden rechtdoor.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kan nog leuk worden als beide kemphanen wiel aan wiel met 320 km/h over Mulsanne Straight richting de chicane racen.
Jan Lammers is failliet geweest doordat hij racen het belangrijkste van alles vind. Die gast heeft wel een mooie penthouse daar in Zandvoort, maar zo rijk is hij niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:37 schreef NED het volgende:
[..]
Dat kan Lammers wel roepen, maar me dunkt dat hij er in de eerste plaats zit voor zn eigen zak te spekken en pas dan voor die van zn coureur.
Lammers heeft ooit 200.000 pond betaald aan Ilmor voor de levering van motoren voor de GP Zuid Afrika in 1993, maar die motoren zijn nooit geleverd. Ilmor accepteerde dat geld als betaling van een deel van de schulden van March uit 1992. Dat was meteen het einde van March, dat team ging vrij snel daarna failliet. Vollenberg, een van de toenmalige directeuren, gaf Lammers toen dat geld terug, waardoor hij later nog met jusititie in aanraking kwam (en zijn eigen bedrijf verloor) doordat hij ogenschijnlijk een crediteur had bevoordeeld ten tijde van het faillissement, iets wat later niet waar bleek te zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Jan Lammers is failliet geweest doordat hij racen het belangrijkste van alles vind. Die gast heeft wel een mooie penthouse daar in Zandvoort, maar zo rijk is hij niet.
Hij heef ooit een paar motoren aan een Formule1 team voorgeschoten, zodat hij toch mee kon racen. Toen ging het team failliet en kon hij dus fluiten naar zijn geld. Heel naief en dom natuurlijk, maar het zegt wel iets over hem in de autosport.
...
Oke, kende het precieze verhaal niet. Maar ondanks dat het natuurlijk ontzettend dom was van Lammers en dat een zaakwaarnemer dit had kunnen voorkomen, zegt dit wel iets hoe belangrijk hij het racen vind. Hij wist echt wel van dit risico.quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lammers heeft ooit 200.000 pond betaald aan Ilmor voor de levering van motoren voor de GP Zuid Afrika in 1993, maar die motoren zijn nooit geleverd. Ilmor accepteerde dat geld als betaling van een deel van de schulden van March uit 1992. Dat was meteen het einde van March, dat team ging vrij snel daarna failliet. Vollenberg, een van de toenmalige directeuren, gaf Lammers toen dat geld terug, waardoor hij later nog met jusititie in aanraking kwam (en zijn eigen bedrijf verloor) doordat hij ogenschijnlijk een crediteur had bevoordeeld ten tijde van het faillissement, iets wat later niet waar bleek te zijn.
Lammers zelf had echter nog meer schuld (ca. 1,2 miljoen gulden), aan sponsoren voor het meegebrachte geld naar March, iets waar hij tot aan 2003 aan het afbetalen was.
1,2 miljoen in 10 jaar tijd afbetalen vind ik veel hoor.quote:Lammers zelf had echter nog meer schuld (ca. 1,2 miljoen gulden), aan sponsoren voor het meegebrachte geld naar March, iets waar hij tot aan 2003 aan het afbetalen was.
Waar zie je dat nou weer staan?quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:18 schreef DoctorB het volgende:
samengevat: Jos heeft een trainingsrondje goed gereden en is nu ineens de koning?
Het verhaal komt uit het blad Formule 1 van November 2002. Dus heb ik het zelf niet verzonnen. Het gaat over de Hollandse Connectie in de F1. Hierin staat ook dat hij zichzelf naief vond, maar hij wilde nou eenmaal racen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:05 schreef NED het volgende:
[..]
1,2 miljoen in 10 jaar tijd afbetalen vind ik veel hoor.
Dat is 120.000 per jaar. 4x zoveel als menig Nederlander verdient met een heel jaar weken.
En dat kan hij missen. 10 jaar op rij.
Dan kan je leuke verhaaltjes vertellen over hoe een racer hij is en alles, maar op de eerste plaats zit hij er om geld te verdienen dunkt me
Dat was ie alquote:Op woensdag 19 maart 2008 12:18 schreef DoctorB het volgende:
samengevat: Jos heeft een trainingsrondje goed gereden en is nu ineens de koning?
Precies en ik denk dat Lammers zo iemand is en Jos is dat zeker niet. Maar ik weet niks van eventuele eisen en verdiensten van Lammers, kan ook niet in zijn hoofd kijken. Hij blijft voor mij wel een man voor wie ik als racefan ontzettend veel respect heb.quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:13 schreef sasquatsch het volgende:
En niet iedereen zit in de racerij om geld te verdienen. Er zijn coureurs die het zien als hobby en zich liever in de schulden steken om te racen, dan dat zij perse betaald willen worden om te racen met als gevolg dat ze niet racen.
Oh, wat een grandioos filmpje zeg.quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:35 schreef NED het volgende:
Dat was niet in Hongarije, dat was in Malaysië (of hoe je het ook schrijft) in 2001
http://youtube.com/watch?v=dTTf5Icx7fo
Dat was echt een fantastische race!
Canada 2001. In 2000 scoorde hij met zijn Oranje voetbalhelm wel punten in Canada. Zijn ook schitterende filmpjes van.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:55 schreef NED het volgende:
Waar was dat dan met die remmen? Toen lag hij ook goed op koers zegmaar.
Dat ik dat nu niet meer weet zeg!?![]()
quote:Lammers ' te min" voor Verstappen
door Jos Verstappen
AMSTERDAM - Doordat ik afgelopen weekeinde in Zuid-Italië bij een kartwedstrijd aanwezig was, heb ik maar met een schuin oog naar de Formule 1-race in Melbourne kunnen kijken. Jammer, want er gebeurde van alles. Ik weet echter alleen dat Hamilton gewonnen heeft en ik zag ook nog het tankincident met Barrichello, maar daar hield het ook mee op.
Het was overigens een fout van de lollypopman, die Barrichello liet wegrijden terwijl de tankman nog niet klaar was. Die werd ondersteboven gereden en of Barrichello daardoor afgeleid was, weet ik niet, maar het was natuurlijk een slechte actie van hem om door het rode licht in de pitsstraat te rijden. Gewoon stom en dat mag je van zo’n geroutineerde coureur toch niet verwachten. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat racen nog altijd mensenwerk is en daar horen menselijke fouten bij.
Aanstaande zondag ga ik zeker kijken naar de Grand Prix van Maleisië. Ik heb mijn geld erop gezet dat Kimi Räikkönen zijn wereldtitel gaat prolongeren. Ik blijf daar nog steeds bij. In Australië stelde hij net als Ferrari teleur, maar van één race kun je niets zeggen. Ferrari heeft wel de snelheid, maar heel blijven hun wagens nog niet. Dat hebben ze bij McLaren dan beter voor elkaar. Maar geloof me, Ferrari slaat echt wel terug. Dat kan zo maar al komend weekeinde in Sepang zijn.
Bovendien heb ik gehoord dat er daar van de week al ’s middags buitjes zijn gevallen en iedereen weet dat regen altijd voor verrassende momenten in de Formule 1 zorgt. Ik weet er alles van. Tussen twee en drie uur ’s middags kan de regen er met bakken uit de hemel vallen. Dat heb ik in 2001 meegemaakt toen de éne na de andere coureur van de baan schoot door zo’n tropische stortbui. Nu de rijders het zonder elektronische hulpmiddelen moeten stellen, kan dat de Grand Prix nog wel eens heel spectaculair maken. En spektakel willen ze toch in de Formule 1?
Niet zeuren dus, al zijn er coureurs bij die vrezen dat regenraces zonder tractiecontrole gevaarlijker gaan worden, omdat de wielen dan veel meer doorslaan op een kletsnatte baan. Ze zouden dan passagier in hun eigen wagen worden. Ik zeg daarop dat ze zich dan maar moeten aanpassen aan de omstandigheden en voorzichtiger met het gaspedaal omgaan. Dat moesten de coureurs ook toen er nog geen tractiecontrole bestond. En het is nog altijd zo dat de coureur zelf moet beslissen om binnen te komen als hij denkt dat het te riskant gaat worden op zo’n spekgladde baan. Maar als iemand denkt dat het voor hem te tricky is, dan stap ik graag voor hem in, hoor!
Dat gaat zeker over een week of drie gebeuren als ik met het team Van Merksteijn Motorsport aan de 1000 km-race van Barcelona meedoe. We komen daar met onze Porsche RS Spyder goed voorbereid aan de start en ik sta te popelen om aan het seizoen te beginnen. Uit verschillende hoeken verneem ik dat er dan wordt uitgekeken naar mijn confrontatie met Jan Lammers, die ook aan die Le Mans Series deelneemt. Maar ik dénk niet eens aan hem als ik daar naartoe ga. In een sportmagazine heeft hij me zwart proberen te maken in een terugblik op onze A1GP-periode. Ik sta daarboven. Het typeert de persoon Lammers. Hij is klein en klein gebleven. Het is nog altijd zo dat de kijkcijfers vele malen hoger waren toen ik nog voor Team Nederland uitkwam, dan de kijkcijfers in dit seizoen. Als hij zo begaan is met zijn A1-team, waarom reed hij dan afgelopen weekeinde in Amerika? Maar meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen. Ik trek me niets van Jan aan. Hij is mij te min.
Dat can die kijkcijfers zegt dus alleen dat Lammers gelijk had dat hij Jos wilde laten rijden. Lammers heeft niet vaak iets negatiefs gezegt over Jos als coureur. En als hij er dan zo boven staat hoeft hij ook niet zo geirriteerd Jan Lammers onbeargumenteerd af te zeiken. Lammers zei waarom hij Jos een lul vind, die 2 dingen die Jos nu roept slaan nergens op. Dat van de kijkcijfers heeft er helemaal niks mee te maken, Lammers wilde Jos en dat was heel duidelijk. Dat Lammers aan het racen was in Amerika is zijn keuze en daar heeft Jos niks mee te maken. Ik denk dat hij echt wel op een professionele manier bezig is met de A1GP. Hij is naast de A1GP altijd blijven racen. Als hij de A1GP niet had opgepikt, had niemand het gedaan. Jos kan ook even bedenken dat het echt niet zo goed ging met zijn racecarriere en mede dankzij Lammers heeft hij toch wer eens een hele mooie overwinning behaald. Maar het is bij hem net zo iets als bij Cruijff, overal waar hij komt komen er problemen. Op merkwaardige manieren gingn er in zijn formule1 tijd telkens contracten niet door. Terwijl je normaal nooit iets hoort van bijna zekere contracten die door eisen van de coureur niet doorgaan heeft hij het meerdere malen gepresteerd. Ik blijf het echt een held vinden, hij is denk ik de beste Nederlandse coureur zolang ik autoracen volg. Hoewel misschien Luijendyk.. of Hans Traceyquote:Uit verschillende hoeken verneem ik dat er dan wordt uitgekeken naar mijn confrontatie met Jan Lammers, die ook aan die Le Mans Series deelneemt. Maar ik dénk niet eens aan hem als ik daar naartoe ga. In een sportmagazine heeft hij me zwart proberen te maken in een terugblik op onze A1GP-periode. Ik sta daarboven. Het typeert de persoon Lammers. Hij is klein en klein gebleven. Het is nog altijd zo dat de kijkcijfers vele malen hoger waren toen ik nog voor Team Nederland uitkwam, dan de kijkcijfers in dit seizoen. Als hij zo begaan is met zijn A1-team, waarom reed hij dan afgelopen weekeinde in Amerika? Maar meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen. Ik trek me niets van Jan aan. Hij is mij te min.
Oh ja, dat was Dick Tracey. Inderdaad bedoelde ik dus Stacey. Als hij nou niet hier zowat in de straat zou wonen...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 08:21 schreef Meike26 het volgende:
Hans Tracey? lol
Ik neem aan dat je H.Stacey bedoelde
Volgens mij is-ie al (weer) losgegaanquote:
Geniaalquote:Op dinsdag 1 april 2008 18:54 schreef NED het volgende:
Nou, dat van Verstappen geloof ik best.
Dat is een stuk chagrijn af en toe hoor.
Destijds toen hij zn naam nog verbonden had aan dat kartcentrum zattie elke maand wel een keer de halve avond aan de bar daar stoer te kijken van: "Ik ben Jos the Boss!!!"
Ik ben een paar keer sneller geweest dan hem op die baan en dan keek ie toch echt niet vrolijk als ik daar van de baan af kwam en dan net deed of ik hem niet zag en dan vervolgens op de monitoren kijken en tegen mijn vriendin roepen: "OMG!!! IK BEN SNELLER DAN VERSTAPPEN ZOMGWTFBQ!!!!"
Als blikken konden doden stond ik hier al lang niet meer. Oohoo, wat keek hij toen pissig![]()
Meer om op de baan te komen, contracten en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:55 schreef 4-elements het volgende:
Wat een naar ventje is het toch. Als hij het nou eens op de baan goed zou maken, maar nee. Ook daar werkt zijn karakter hem tegen.
Als je dat als ouder doet okay, maar ik vind niet dat iemand anders zomaar even bepaald of het noodzakelijk is om jouw kind flink aan te pakken.quote:een kind een beetje stevig aanpakken indien noodzakelijk lijkt me niet verkeerd.
Ik kan het eens aan zn zus vragen hoe dat precies zat. Zij woont schuin tegenover mijn oudersquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:02 schreef Atreidez het volgende:
Toen ik ging lezen over die matpartij (wat al de 5e keer schijnt te zijn?) kwam ook nog een verhaal tegen over dat ie bij Sophie weg is door een slippertje met de vrouw van een goeie vriend van mKan niet wachten tot een zender m een reallife soap aanbiedt... mits ze het kunnen betalen natuurlijk.
Jos zal wel denken, heb je hem weer, opzouten.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:44 schreef NED het volgende:
[..]
Ik kan het eens aan zn zus vragen hoe dat precies zat. Zij woont schuin tegenover mijn ouders
Ow, en ik hou Jos zn Audi niet bij met mijn Lancia, dat hjeb ik ook wel eens geprobeerd toen hij weg reed bij zn zus
Met je kut-Lanciaquote:Op woensdag 2 april 2008 12:09 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Jos zal wel denken, heb je hem weer, opzouten.
Praat zn zus nog met die idioot dan?quote:Op woensdag 2 april 2008 10:44 schreef NED het volgende:
[..]
Ik kan het eens aan zn zus vragen hoe dat precies zat. Zij woont schuin tegenover mijn ouders
Ow, en ik hou Jos zn Audi niet bij met mijn Lancia, dat hjeb ik ook wel eens geprobeerd toen hij weg reed bij zn zus![]()
Onder flink aanpakken noem ik niet knijpen of het kind pijn doen. Ik weet dus ook niet precies hoe oud dat kind is van hem. Maar ik bedoel met hard aanpakken dat wat leraren ook doen, gewoon goed laten zien wie de baas is. Is toch ook een kwestie van veiligheid voor anderen. Daarbij vind ik het slecht om die zoon voorkeursbehandling te geven omdat het een Verstappen is. Als ik vast de baan op ga en laat ons pap ondertussen een kaartje regelen is ook niet goed.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:42 schreef NED het volgende:
[..]
Als je dat als ouder doet okay, maar ik vind niet dat iemand anders zomaar even bepaald of het noodzakelijk is om jouw kind flink aan te pakken.
Ik zou er op zn zachtst gezegd ook niet blij mee zijn als ouder zijnde.
Nooit van Arie Luyendijk gehoord?quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:53 schreef super-mario het volgende:
Jos is still the boss!! Meest succes volste nederlandse coureur ooit en dat zal nog wel blijven ook voorlopig! Ben blij dat die weer gaat racen! Op naar Spa, Nurnburgring, Silverstone en LeMans!!
Dat is hoe je het zelf beleefd toch? Bij mij staat Arie ook mijlen (om t amerikaans te houden) ver voor op Jos op de populariteitsmeterquote:Op woensdag 2 april 2008 19:01 schreef NED het volgende:
Arie heeft het vooral in Amerika best goed gedaan, maar dat telt hier niet zegmaar
En Jan Lammers niet te vergeten. De enige Nederlandse wereldkampioen (Sportscars) die we in de autosport hebben gehad.quote:
nee precies, 2 keer indy 500 pffffquote:Op woensdag 2 april 2008 19:01 schreef NED het volgende:
Arie heeft het vooral in Amerika best goed gedaan, maar dat telt hier niet zegmaar
Arie Luyendijk :quote:Op donderdag 3 april 2008 12:31 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
nee precies, 2 keer indy 500 pffff
Eigenlijk hoef je hem niet te verdedigen bij zo'n reactie. De indy 500 is de superbowl van het racen. In Amerika ongeveer even belangrijk als wereldkampioen worden in de F1 hier. Puur op basis van de statistieken heeft hij dus 2 van de grootste races ter wereld gewonnen. Jos heeft fantastische races gereden en ik heb van hem genoten als coureur, maar echte topresultaten heeft hij niet geleverd.quote:Op donderdag 3 april 2008 14:47 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Arie Luyendijk :
3x NL kampioen
1977 Europees kampioen Super Vee
Amerika Super Vee - Rookie of the year
1985 Indy car - Rookie of the year
2x Indy 500 , Tevens de snelste indy 500 aller tijden
Phoenix 200
Nazareth 200
etc.
ik vind Arie's prestaties juist indrukwekkender dan die van Josquote:Op donderdag 3 april 2008 14:47 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Arie Luyendijk :
3x NL kampioen
1977 Europees kampioen Super Vee
Amerika Super Vee - Rookie of the year
1985 Indy car - Rookie of the year
2x Indy 500 , Tevens de snelste indy 500 aller tijden
Phoenix 200
Nazareth 200
etc.
quote:Jos Verstappen heeft de toon gezet in Barcelona! In de Porsche RS Spyder van "Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur" heeft hij de snelste tijd neergezet in de LMP2 klasse. Zijn rondetijd van 1:34.008 bleek de vierde tijd overall op slechts 0,758 seconden van de snelste, de LMP1 Peugeot van Pedro Lamy en Stephane Sarrazin.
De voorsprong van Van Merksteijn Motorsport op de concurrentie in de LMP2 klasse was groot, in die eerste vrije training van de Le Mans Series (LMS). De Lola van het Quiffel ASM Team volgde op 2,4 seconden. De Porsches van Team Essex en Horag Racing op 2,8 seconden.
Geen idee.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:36 schreef SimtekF1 het volgende:
Eurosport heeft de uitzendrechten toch?
leuk jaquote:Op vrijdag 4 april 2008 21:43 schreef Tackleberry het volgende:
Leuke post op het weblog van Frits van Eldik! Jan Lammers versus Jos Verstappen.
Link
Race is live op MotorsTV (11:15 - 17:45, wordt wel 2x onderbroken voor WK motorcross)quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:36 schreef SimtekF1 het volgende:
Eurosport heeft de uitzendrechten toch?
idd.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:54 schreef BaraCuda het volgende:
Lekker bagger dat het nergens te volgen is deze race
Zal wel China april 2006 geweest zijnquote:Op zondag 6 april 2008 10:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben al blij om Verstappen 3 kwartier te zien
Kunnen we eindelijk weer eens genieten, ik kan me niet eens herinneren wanneer ik Verstappen voor het laatst heb zien racen...
Oke, het was om 11:15.., ik had 11:45 in m'n hoofd zittenquote:Op zondag 6 april 2008 10:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben al blij om Verstappen 3 kwartier te zien
Kunnen we eindelijk weer eens genieten, ik kan me niet eens herinneren wanneer ik Verstappen voor het laatst heb zien racen...
Motors TV zou het verder uitzenden werd verteld, maar die hebben nu motorcross.quote:Op zondag 6 april 2008 12:09 schreef Atreidez het volgende:
Meer als een kwartiertje was t niet hoor.. De start en 3 rondjes, en nu is er superbike
Motors TV onderbreekt 2x voor motorcrossquote:Op zondag 6 april 2008 12:20 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Motors TV zou het verder uitzenden werd verteld, maar die hebben nu motorcross.
Wel knap dan, 6e worden in de race en dan in de herhaling 5e wordenquote:Op maandag 7 april 2008 09:50 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat een flut uitzending op Eurosport zeg, ongelovelijk.
De commentator verteld na een paar minuten al dat Jos als 5de start en daar ook zou finishen, en zo had hij nog een paar van dat soort acties.
Nu wist ik de uitslag al, maar normaal gesproken zit je daar toch niet op te wachten?
Verder ook leuk dat ze maar 1 podium laten zien, vond het erg matig allemaal.
quote:Beste meneer *******,
Hartelijk dank voor uw e-mail naar Eurosport. Alleen met behulp van onze kijkers kunnen wij onze zender verbeteren. Daarom stellen wij elke reactie, ook al is het niet zo positief, op prijs. Heel vervelend dat de uitslag al verklapt werd. U kunt er zeker van zijn dat deze kritiek op de juiste plaats terechtkomt en ook hopelijk een verbetering tot gevolg heeft.
Ik wens u toch veel kijkplezier bij de LeMans series.
Met vriendelijke groet,
Laura van Leeuwen
Eurosport Television BV
Sumatralaan 45 TC-1
1217 GP Hilversum, The Netherlands
T. +31 35 677 7213 F. +31 35 677 7209
Ik heb nog een middagje karten op de kartbaan binnen het circuit te goed.quote:Op donderdag 17 april 2008 08:16 schreef Meike26 het volgende:
Het weekend van 10/11 Mei rijden ze op Spa Francorchamps, ik ben al een beetje bezig om te kijken of ik er bij kan zijn. Ik hoop wel op regen, maar als ik er ben, toch maar liever niet
Hij heeft wel gewonnen vorige race hoor.quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:10 schreef santax het volgende:
Verstappen... 24 uur een auto op de baan houden? ...... hehehe das een mooie manier om van je spaarcenten af te komen door op hem te wedden
Mooie boel.quote:Op zaterdag 19 april 2008 10:16 schreef NED het volgende:
Ik heb ze ff een mailtje gestuurd.
80 euro is niet veel dacht ik zo
Dat weet ik wel bijna zeker!quote:anders hadden Verstappen/Merksteyn denk ik wel gewonnen.
Die crash doet me denken aan die crash van Dumbreck (in de Mercedes) een aantal jaar geleden op Le Mans.quote:Op maandag 28 april 2008 19:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Inderdaad zeer zware crash. Ortelli heeft veel geluk gehad. Ook McNish in de Audi is goed weggekomen.
Jammer dat Verstappen door de Spyker aangereden is, anders hadden Verstappen/Merksteyn denk ik wel gewonnen.
Wat ik van de race gezien heb was zeer mooi.
Ik heb er al zin inquote:1000km - Francorchamps maakt zich op voor spektakel![]()
Dit weekend, (9, 10 en 11 mei) wordt er opnieuw 1000 km gestreden op het circuit van Spa-Francorchamps. Na de Formule 1 worden de 24 uren van Francorchamps als topweekend aanzien maar de 1000km moet hier zeker niet voor onderdoen. Met 46 ingeschreven teams, de terugkeer van Audi Motorsport, heel wat grote namen en een stralende zon zal er in Spa ongetwijfeld opnieuw heel wat spektakel te zien zijn.
De 1000 km van Spa-Francorchamps is de derde manche uit het Le Mans Series-kampioenschap. Eerder werd er al gereden in Barcelona en Monza maar dit keer trekt de karavaan naar de Ardennen. In Spanje was de overwinning voor Marc Gene en Nicolas Minassian, in Monza voor Stéphane Sarrazin en Pedro Lamy. Twee op twee dus voor Peugeot. Met nog maar een maand te gaan voor de grote 24 uren van Le Mans stijgt de spanning en wordt dit weekend een grote, algemene repetitie.
In de hoofdklasse, de LMP1, nemen maar liefst veertien teams deel. De grootste kanshebbers op de overwinning zijn ongetwijfeld de diesels van het Team Peugeot Total. Ook krijgen we de terugkeer van een grote naam, Jacques Villeneuve. De Canadees was vorig jaar niet van de partij maar zal dit jaar zijn collega’s, Marc Gené en Nicolas Minassian, bijstaan. Ook op de tweede Peugeot 908 krijgen we een Alexander Wurz samen met Pedro Lamy en Stéphane Sarrazin.
Peugeot won de twee eerste wedstrijden maar toch voert een Audi het klassement aan. Alexandre Prémat en Mike Rockenfeller, beide afkomstig uit de DTM, eindigden twee keer op een tweede plaats. Maar de andere Audi, bestuurd door Allan McNish en Rinaldo Capello, is vastberaden om terug te vechten. “Ik trek naar Spa en ben vastberaden om punten in te halen. Ik wil er ook de eerste overwinning voor de Audi R10 TDi behalen,” zei Allan McNish. “In elke wedstrijd die ik dit jaar reed moesten we terugvechten en dit keer wil ik orde op zaken stellen.”
Laten we ook enkele outsiders in de gaten houden. De Pescarolo van Collard en Boullion is meestal ook behoorlijk snel maar ook Nicolas Lapierre, ex-GP2, en Olivier Panis kunnen in hun nieuwe Courage-Oreca wel de verrassing worden. Het ORECA-Matmut team zal slechts met één wagen aan de start komen. De andere wagen had een zware crash in Monza en zal zich nu volledig concentreren op de 24 uren van Le Mans.
Ook krijgen we de terugkeer van de snelste Belgische vrouw, Vanina Ickx. Zij rijdt na twee seizoenen DTM opnieuw in de Le Mans-series, bij het Rollcentre-team van Martin Short. In Monza eindigde Ickx in haar Pescarolo-Judd op een tiende plaats en in Monza legde ze zelfs beslag op een zevende plaats.
In LMP2 vinden we 15 teams terug. Ongetwijfeld krijgen we dit weekend heel wat Nederlanders te zien die hun nationale held Jos Verstappen komen aanmoedigen. 'Jos the Boss’ won in Spanje in zijn klasse en werd knap tweede in Italië. Hij bestuurt samen met teameigenaar Peter Van Merkstein een Porsche RS Spyder. Ook Jan Lammers komt in actie in zo’n wagen aan de zijde van Didier Theys en Freddy Lienhard.
In de Grand Tourisme GT1 vinden we helaas maar drie wagens van vijf teams. Het gaat om een Lamborghini Murciélago-RGT, twee Aston Martin DBR9’s en twee Corvette’s C6R. Maar in GT2 wordt er opnieuw een hevige strijd verwacht. De Ferrari 430 van Pierre Kaffer en Pierre Ehret zullen op heel wat weerstand kunnen rekenen van de Porsches. Ook verschijnen er twee Spykers C8 Laviolette aan de start.
Timing Le Mans Series:
Vrijdag:
VT1 : 13u – 14u
VT2: 16u50 – 17u50
Zaterdag:
VT3: 9u45 – 10u45
Kwalificatie LMP1 en LMP2: 13u50 – 14u10
Kwalificatie GT1 en GT2: 14u20 – 14u40
Zondag:
Warm-up: 8u45 – 9u05
Race: 12u50 – 18u50 en duurt 143 ronden
bron: www.f1-club.be
Precies, met 4 kanalen kunnen ze hem 's nachts best op 1 zender live uitzenden. Beter dan die 2 homo's op RTL8 die er hoogstpersoonlijk voor hebben gezorgd dat ik mijn tv heb geherprogrammeerd zodat rtl8 ergens achteraan staat.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:30 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ja hoor Jos staat weer op pole in Spa.
Ik ga weer echt een beetje jos fan worden.
Het gaat zo super in Le mans serie.
Ik hoop dat ze deze lijn kunnen door zetten in de 24 uur van Le Mans.
Hoop dat RTL dit jaar meer van de Le Mans gaat uitzenden.
wurtz wilde achterblijver inhalen, maar was ook in gevecht met een Audi.quote:Op maandag 12 mei 2008 11:02 schreef NED het volgende:
Iemand o verigens foto's van die crash van Wurz? Wij liepen net compleet aan de andere kant van de baan toen dat gebeurde.
Heb je het al op DVD gebrand of heb je het nog als los bestand op je PC staan?quote:Op maandag 12 mei 2008 11:06 schreef NED het volgende:
Ow, en ik heb wat filmpjes gemaakt, maar die camera heeft er 1 bestand van gemaakt en daar staan ook nog beelden op van mn schoonfamilie, dus als iemand weet hoe ik een dvd doormidden moet knippen (niet letterlijk) dan kan ik van de week eens gaan puzzelen of ik er wat losse mooie filmpjes uit kan knippen.
Iemand daar een handig tooltje voor toevallig?
quote:Op zondag 15 juni 2008 15:12 schreef Bruce117 het volgende:
Jos heeft samen met Bleekemolen en van Merksteijn de LMP2 klasse gewonnen
quote:Op zondag 15 juni 2008 15:12 schreef Bruce117 het volgende:
Jos heeft samen met Bleekemolen en van Merksteijn de LMP2 klasse gewonnen
Ja. Hopenlijk zijn LMP1-teams nu geinteresseerd in hem. Dat is toch meer een klasse die bij Jos past. Volgend jaar bij Audi of Peugeot?quote:Op zondag 15 juni 2008 18:44 schreef Dacide het volgende:
Geweldig... ik ben die posts op de 1e pagina aan het lezen.. iedereen met grapjes over jos en grindbak en dat ie niet kan rijden etc etc..
Hoppa... Zomaar ff de LMP2 klasse winnen op Le Mans.. goeiedag... top prestatie voor mijn mede-limburger
Juist ja, grapjes maken prima maar die zeggen dat ie niet kan rijden neem ik niet serieus.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:44 schreef Dacide het volgende:
Geweldig... ik ben die posts op de 1e pagina aan het lezen.. iedereen met grapjes over jos en grindbak en dat ie niet kan rijden etc etc..
Hoppa... Zomaar ff de LMP2 klasse winnen op Le Mans.. goeiedag... top prestatie voor mijn mede-limburger
quote:(15/6/2008) De reacties van de coureurs van het "Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur" team.
Jos Verstappen:
"Ik kan nu nog niet zeggen hoe belangrijk deze overwinning voor me is. Dat moet de toekomst uitwijzen. Het is wel van groot belang voor het team want de overwinning op Le Mans was de belangrijkste doelstelling van het jaar. Daarom hebben we ook de Le Mans Series als voorbereiding gereden. We zijn dan wel een nieuw team in de lange afstandsracerij maar zonder een goed team was dit nooit mogelijk geweest. Dit is een belangrijke overwinning, speciaal voor Peter. Het hele project is goed opgezet en we hebben fantastische steun van Porsche gehad. Hoewel ik het circuit van Le Mans niet kende en nooit eerder een 24-uurs race heb gereden, heb ik het snel opgepakt. De Porsche RS Spyder is gemakkelijk te rijden. Het was geweldig, ook om in het donker te rijden. Daar en in de regen hebben we flinke stappen voorwaarts gemaakt. Dat voelde super. Natuurlijk zou ik graag in een LMP1 auto rijden maar we zien wel wat de toekomst ons brengt. Voor nu ben ik erg tevreden met Van Merksteijn Motorsport."
bron: verstappen.nl
Misschien volgend jaar met Van Merksteijn in een Audi de LMP1 klasse rijdenquote:Op zondag 15 juni 2008 18:56 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja. Hopenlijk zijn LMP1-teams nu geinteresseerd in hem. Dat is toch meer een klasse die bij Jos past. Volgend jaar bij Audi of Peugeot?
quote:Op maandag 16 juni 2008 15:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien volgend jaar met Van Merksteijn in een Audi de LMP1 klasse rijden
Ik las net vanmorgen in de krant (AD) dat Van Merksteijn na dit succes verder wil en misschien wel een Audi R10 wil kopen.
http://www.sportwereld.nl(...)erk_in_de_regen.htmlquote:...
Binnenkort wordt de balans opgemaakt hoe Van Merksteijn Motorsport verder wil. Want de privé-klasse alleen is niet zaligmakend, zeker nu er in de eerste deelname meteen is gescoord. Een Audi R10 TDi kopen is één van de opties, liet hij gistermiddag weten. Want als Van Merksteijn iets doet, wil hij het goed doen.
Dat zou een goede zijn idd. Maar denk niet dat dat echt realistisch is. Denk meer aan het opkopen van een oud type LMP1 wagen.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:09 schreef Atreidez het volgende:
Ik zou Porsche trouw blijven idd, en kijken of ze niet samen een LMP1 avontuur willen ondernemen
Eurosport 2 heeft nu Live beelden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:50 schreef NED het volgende:
Nou, hij staat weer op pole voor de 1000km van nurnburg
7de tijd overal waarmee hij niet minder dan 10(!!!!) auto's uit de snellere LMP1 klasse achter zich heeft gehouden
Alleen weer mooi kut dat dit nergens op tv of internet te volgen is!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |