abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55570011
quote:
Voor het eerst aan de start bij 24 Uren van Le Mans

MAASEIK, donderdag

Een mooiere manier om het jaar te beëindigen kan ik me nauwelijks wensen, want ik kan via mijn eigen column het nieuws bekend maken dat ik in 2008 weer ga racen! En niet zomaar een paar kilometers, want ik debuteer komend jaar in de beroemde 24 uren van Le Mans.

Vlak voor de kerstdagen heb ik een contract getekend bij het VM Motorsport Team van Peter van Merksteijn, dat door Frans Verschuur wordt geleid en dat is natuurlijk een prachtig kerstcadeau. Samen met Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn vorm ik het trio dat in de beroemdste 24-uurs-race ter wereld in een Porsche RS Spyder van start gaat. En natuurlijk blijft het niet alleen bij die vermaarde race in Frankrijk, want als voorbereiding start ik de komende maanden in diverse 1000-kilometerraces om aan de auto te wennen en me zo goed mogelijk voor te bereiden op Le Mans. Want dat is de race waar het in 2008 allemaal om draait.

Het spreekt voor zich dat ik echt enorm blij ben met deze kans om weer achter het stuur van een echte raceauto te kruipen. En wat voor een auto! Ik heb de Porsche inmiddels gezien en het is echt een heel stoere bolide. Geen ’gewone’ straatauto, maar een zogenoemde ’open’ racebolide, met een kleine 500 pk’s onder de motorkap. We starten op Le Mans in de zogenoemde LMP2-klasse; dat is de klasse direct onder de LMP1-klasse, waarin de fabrieksteams van onder meer Audi en Peugeot uitkomen.

Ik kijk echt enorm uit naar het nieuwe seizoen, waarin ik ga racen in een raceklasse die voor mij echt helemaal nieuw is. De langste race waarin ik tot nu heb gereden is een Formule 1-race en die duurt maximaal twee uur. Het is dan ook zaak dat ik conditioneel en fysiek helemaal top ben als we medio februari met de eerste tests beginnen. Mijn voorbereiding op het nieuwe seizoen begint dan ook direct na de jaarwisseling. Samen met mijn zoon Max ga ik in de eerste week van het nieuwe jaar in het zuiden van Italië buiten op de kartbaan de eerste kilometers maken.

Dat wordt ook de eerste serieuze test voor mijn nek, waaraan ik enkele weken geleden ben geopereerd. Die operatie is prima verlopen en het herstel verloopt al even voorspoedig. Als ik heel scherp omhoog kijk voel ik nog wel dat mijn nekspieren flink geraakt zijn, maar verder voelt mijn nek beter dan hij ooit heeft gedaan. Allemaal goed nieuws dus, zo op de valreep van 2007.

Al met al is het hele ’Porsche-project’ vrij snel rondgekomen. Een week of zes geleden zocht Frans Verschuur, die het hele project min of meer leidt, contact met mij. Vanaf de eerste kennismaking klikte het en eigenlijk waren we er vrij snel uit. Peter van Merksteijn is verantwoordelijk voor de financiering en ook met hem zat ik direct op dezelfde golflengte. Het is overigens nog niet zeker dat Peter, die in ieder geval in diverse 1000-kilometerraces gaat rijden, ook in Le Mans van start gaat. Hij wil eerst kijken hoe hij zich voelt in de snelle Porsche en of hij zelf snel genoeg is om aan de race in Le Mans mee te doen.

Bij mij is er, dat moge duidelijk zijn, geen twijfel meer over deelname. Ik sta echt te popelen om weer te gaan racen en heb tegen het team gezegd dat ze me tijdens de 24 uren van Le Mans vooral maar veel in de nacht moeten laten racen. In tegenstelling tot veel andere coureurs heb ik er namelijk helemaal geen moeite mee om in het donker te racen, dus daar kunnen we direct al flink wat voordeel pakken.

Oh ja, nog even voor alle criticasters die dit nieuws met gefronste wenkbrauwen zullen lezen: ja, ik heb in het verleden inderdaad eens geroepen dat Le Mans voor ’oude mannen’ is. En nee, dit betekent niet dat ik mezelf nu een ’oude man’ vind. De 24 Uren van Le Mans is een loodzware race vol spanning en competitie, omgeven door een waanzinnig circus. En ik kan niet wachten om daar weer ouderwets hard over de baan te racen!
Zijn column in de Telegraaf. Ook in het AD nog een leuk artikel over zoontje Max.
  donderdag 27 december 2007 @ 12:51:35 #3
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55570088
Jos is nog steeds The Boss. Maleisie 2001
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_55570181
Lap1
pi_55570192
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:50 schreef Bertjeee het volgende:
hark de grindbakken al vast maar weer aan.
Ow god, weer eentje zonder verstand van zaken
  donderdag 27 december 2007 @ 12:59:28 #6
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55570242
Bij de echte Verstappen fans vast allang bekend, maar bij deze nog even de samenvatting (Engelse) van Maleisie 2001: http://www.youtube.com/watch?v=dTTf5Icx7fo
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_55570265
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:50 schreef Bertjeee het volgende:
hark de grindbakken al vast maar weer aan.
:D:D:D:!!W!!!!!EINZZIEINZNZNEWNINZZZTWEIPOLITZEI ::DO_O_

Nou die grap zag ik echt niet aankomen
pi_55570345
Heeft iemand Jos vertelt dat het de bedoeling is dat ie 24 uur op de baan blijft?

Vooraf dekt ie zich alvast in. Als ie uitvalt komt dat door zijn zere nek. Driewerf BAH!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_55570356
die blijft terugkomen
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  donderdag 27 december 2007 @ 13:07:51 #10
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_55570432
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:00 schreef Remzz het volgende:

[..]

:D:D:D:!!W!!!!!EINZZIEINZNZNEWNINZZZTWEIPOLITZEI ::DO_O_

Nou die grap zag ik echt niet aankomen
Het droevige hieraan is, dat het helemaal geen grap is!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_55570505
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:07 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Het droevige hieraan is, dat het helemaal geen grap is!
Heb jij cijfers dat het waar is dan? Dat hij vaker crashed dan andere coureurs? En dan heb ik het natuurlijk wel over rijdersfouten geen technische mankementen.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:13:42 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_55570592
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:10 schreef Remzz het volgende:

[..]

Heb jij cijfers dat het waar is dan? Dat hij vaker crashed dan andere coureurs? En dan heb ik het natuurlijk wel over rijdersfouten geen technische mankementen.
natuurlijk is het nooooooooit Josje zijn fout geweest. Het lag altijd ergens anders aan. Eigenlijk is Jos wereldkampioen, ieder jaar weer. Waarom hebben ze Jos buitengesodesjaakt? Omdat het zo'n v-o-o-r-t-r-e-f-f-e-l-i-j-k-e coureur was?
En waarom heeft geen enkele andere renstal meneer Verstappert dan snel binnengehaald?

Juist. Omdat het NIET aan al die andere zaken ligt maar gewoon aan het feit dat ie niet goed genoeg is.

Maar dat zien ik natuurlijk helemaal fout. En al die renstallen die hun hele leven met racen bezig zijn snappen er ook geen drol van natuurlijk. Eigenlijk is meneer Verstappert Godt maar wij zien het gewoon niet....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  PR/Manusje van alles donderdag 27 december 2007 @ 13:16:12 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_55570634
Stopt hij er na 23 uur niet mee omdat hij zijn geld niet krijgt ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_55570679
Dat had denk ik een hoop meer te maken met die kut klotengather manager van hem, dan met Jos zelf.

Als hij een fatsoenlijke manager had gehad, was ie veel verder gekomen.
Overigens heeft laatst een keer een bekende F1 site alle races van Jos nagekeken en de keren dat hij niet finishte door een fout van hem zelf waren er veel en veel minder dan de keren dat hij niet finishte door een fout van iemand anders of van een auto die kapot ging.

En je kan zeggen over Jos wat je wilt, hij is wel nog altijd de meest succesvolle NEderlandse F1-coureur ooit en zal dat ook nog wel eventjes blijven dunkt me
  donderdag 27 december 2007 @ 13:20:55 #15
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_55570758
oookeeeejjj, het was de schuld van de manager..... Juiuiuiuist. Josje kon er niks aan doen.

Als je je wagen tegen de vangrail knettert, val je dan uit omdat je niet goed hebt gestuurd (josjefout) of omdat je auto na de aanraking met de vangrail "defect" is geraakt (nietjosjefout)?????
QED.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:28:32 #16
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55570996
Verstappen hield van risico's nemen en wilde altijd het uiterste uit de auto halen. Vaak net even iets teveel. Tsja, dan word de kans wat groter dat je wel eens de vangrail in klettert. Maakt hem dat dan meteen een slechte coureur? Dan zullen al die renstallen het wel verkeerd hebben gezien.

Bij mij heeft iig altijd het idee geleefd, dat hij niet het maximale uit z'n carriere heeft gehaald. En heb me vaak afgevraagd hoe hij het zou doen met een wat betere wagen. Tuurlijk, hij heeft ook in de Benneton gereden. maar dat was z'n rookie year, en daar kan je hem niet op afrekenen (hoewel 2x3e ook geen kattepis is).
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_55571052
Dan geloof je het niet.

Die manager heeft een hoop verpest voor Jos zn carriere en het is jammer dat Jos dat zelf nooit zo gezien heeft.

En dat van dat uitvallen dat klopt gewoon. Het was vaker niet Jos zijn fout dan dat het wél Jos zijn fout was. Ze hadden toen overigens remmen die het ineens niet meer deden en dergelijke dus geteld bij NIET Jos zijn fout als hij als gevolg daarvan in de muur terecht kwam.

Ik zal eens zoeken of ik die link nog ergens kn vinden
  PR/Manusje van alles donderdag 27 december 2007 @ 13:32:19 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_55571079
Als het nou flink gaat regenen Dan rijdt hij iedereen voorbij
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 27 december 2007 @ 13:35:24 #19
113593 kodro
i love tomatos
pi_55571137
Jos gaat alleen de 24 uur van Le Mans rijden als zijn team wordt toegelaten.... maar wel leuk dat ie weer gaat rijden.

En voor alle mensen die roepen dat verstappen er niets van kan : " get a live" en presteer zelf eens wat.
pi_55571261
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:28 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Maakt hem dat dan meteen een slechte coureur?
Ja. Nog wel beter dan welke poster op FOK! dan ook natuurlijk maar als je zulke risico's moet nemen om tegen de (sub)top aan te schurken dan ben je geen echt goede coureur
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55571264
Typisch nederlands om mensen af te kraken als ze minder presteren.

De goede prestaties zijn in 1x vergeten en je bent een grote loser

Takkevolk
pi_55571363
Oe een mod met humor

Stop jij ook met werken als je je geld niet krijgt ?
-
pi_55571367
Moet je die reacties bij de telegraaf lezen, echt wat een zielige lui zeg.
Grindbakgrapjes HAHAHA, wat leuk man, origineel ook. (tevens slaat het nergens op)

Anywho, leuk voor Jos, hopelijk is er nu eens geen gezeik en kunnen we weer van hem genieten als coureur.
pi_55571410
Jos kan weldegelijke rijden maar moet zn manager verkopen ofzo!!

maar zonder Audi ben je kansloos @ Le Mans!!
pi_55571443
Verstappen was na Schumacher de beste coureur in de regen, en in mijn beperkte wereldje ben je dan gewoon echt een goede coureur.

Jammer dat er altijd gezeik was/ is rondom Jos. Altijd maar dat gelul om geld, zo jammer. Ga gewoon racen en laat zien wat je kan, nu je het nog kan, zou ik zeggen..
Big dick.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:48:53 #26
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_55571444
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:45 schreef SimtekF1 het volgende:

Anywho, leuk voor Jos, hopelijk is er nu eens geen gezeik en kunnen we weer van hem genieten als coureur.
bedoel je niet eindelijk ipv weer?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:50:23 #27
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_55571470
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Jos kan weldegelijke rijden maar moet zn manager verkopen ofzo!!

maar zonder Audi ben je kansloos @ Le Mans!!
want andere merken hebben LeMans nooit gewonnen zeker?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_55571596
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:48 schreef DoctorB het volgende:

[..]

bedoel je niet eindelijk ipv weer?
Nee, ik heb al vaker van hem genoten als coureur.
Dat is alleen een tijd geleden, en daarom zei ik "weer"
pi_55571674
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:48 schreef HassieBassie het volgende:
Verstappen was na Schumacher de beste coureur in de regen, en in mijn beperkte wereldje ben je dan gewoon echt een goede coureur.

Jammer dat er altijd gezeik was/ is rondom Jos. Altijd maar dat gelul om geld, zo jammer. Ga gewoon racen en laat zien wat je kan, nu je het nog kan, zou ik zeggen..
Dat gezeik over geld was pas van de laatste jaren.
Volgens mij heeft Jos voordat hij bij Arrows kwam nooit hoeven betalen als ik me niet vergis
pi_55571684
Wel leuk voor hem. Hopleijk doet hij het een beetje goed. Gun ik hem wel.
pi_55573720
Verrassende move. Ik weet niet of Verstappen en endurance racen een goede combinatie is. Bij hem is het vaak alles of niets en bij endurance racen moet men soms ook de snelheid wat minderen zodat banden, benzine en de wagen gespaard worden.

Positieve is dat het waarschijnlijk Le Mans/Le Mans Series een boost geeft in Nederland.
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:59 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Bij de echte Verstappen fans vast allang bekend, maar bij deze nog even de samenvatting (Engelse) van Maleisie 2001: http://www.youtube.com/watch?v=dTTf5Icx7fo

Dom van hem dat ie door eigen toe doen na F1 bijna nooit meer deze hoogstandjes heeft kunnen laten zien.
pi_55573770
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:50 schreef DoctorB het volgende:

[..]

want andere merken hebben LeMans nooit gewonnen zeker?
De Porsche Spyder is een LMP2 en die zijn normaal gesproken kansloos voor de overwinning. Bovendien is het een privateers team.
pi_55574446
Ben je nu gewoon je "eigen" merk af aan het zeiken?
quote:
Voorliefde is onvoorwaardelijk. Targa Florio is een jong bedrijf dat is ontstaan uit voorliefde voor het merk Porsche en alles wat daar mee te maken heeft. Onze doelstelling is om mensen met dezelfde voorliefde te bereiken en de emotie die daarbij hoort te koesteren. Maak eens een afspraak en kom bij ons langs om te kijken naar ons aanbod of om gewoon de voorliefde voor Porsche met ons te delen!
Van je eigen website, mits die van jou is dan
  donderdag 27 december 2007 @ 16:00:04 #34
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55574761
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:48 schreef HassieBassie het volgende:
Verstappen was na Schumacher de beste coureur in de regen, en in mijn beperkte wereldje ben je dan gewoon echt een goede coureur.

Jammer dat er altijd gezeik was/ is rondom Jos. Altijd maar dat gelul om geld, zo jammer. Ga gewoon racen en laat zien wat je kan, nu je het nog kan, zou ik zeggen..
Nou nou nou, vergeet Alesi niet he!
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_55575883
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:49 schreef NED het volgende:
Ben je nu gewoon je "eigen" merk af aan het zeiken?
[..]

Van je eigen website, mits die van jou is dan
Niet van mij, echter zowel dat bedrijf als mijn nickname is vernoemd naar de mooiste rally-endurance race ter wereld: Targa Florio (waar Porsche overigens zeer succesvol is geweest)



http://www.youtube.com/watch?v=nzijm6feCK4&feature=related


  donderdag 27 december 2007 @ 17:10:52 #36
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55576434
Geweldige foto. Gewoon door de straten racen. Geen vangrail, niks. A recipe for disaster
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  donderdag 27 december 2007 @ 17:21:55 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_55576655
Hij zal de LMP2 klasse wel winnen gok ik. Die Porsche is eigenlijk gewoon een Audi in vermomming.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 27 december 2007 @ 21:43:01 #38
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_55584129
Eerst eens zien of hij daadwerkelijk gaat rijden. Met Jos weet je het nooit...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_55584447
quote:
Op donderdag 27 december 2007 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Hij zal de LMP2 klasse wel winnen gok ik. Die Porsche is eigenlijk gewoon een Audi in vermomming.
De Porsche heeft niks met de Audi te maken.

LMP2 blijft een onvoorspelbare klasse. Het team met de minste problemen wint meestal.
pi_55587880
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:46 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Niet van mij, echter zowel dat bedrijf als mijn nickname is vernoemd naar de mooiste rally-endurance race ter wereld: Targa Florio (waar Porsche overigens zeer succesvol is geweest)

[ afbeelding ]

http://www.youtube.com/watch?v=nzijm6feCK4&feature=related


Die race (en dus ook de naam) kende ik wel ja.
Die zouden ze eik moeten maken voor rFactor!!
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 december 2007 @ 01:01:53 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_55591857
Er is voor iedereen een tweede kans.

Hij zal niet finishen maar ik vind het en mooi gebaar van zijn mede coureur

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:53:15 #42
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_55600146
Jos is still the boss!! Meest succes volste nederlandse coureur ooit en dat zal nog wel blijven ook voorlopig! Ben blij dat die weer gaat racen! Op naar Spa, Nurnburgring, Silverstone en LeMans!!
pi_55600289
Ik vind het ook helemaal goed dat we hem weer in actie kunnen zien
pi_55722484
Gelukkig zijn hier een boel meer mensen met verstand dan op andere fora !!

Dat Jos weer gaat racen is goed om te lezen en ik hoop, net als een eerdere reactie, dat de LMS wat meer aandacht krijgt. Erg mooie raceklasse die te weinig op de televsie belicht word.

Zijn er trouwens nog filmpjes van Jos in Canada 2000? Ook een regenrace (halverwege) en ook dat was een superrace, net zo mooi als die van Maleisie 2001.
pi_55933430
JOSJE!!
  maandag 14 januari 2008 @ 19:31:44 #46
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_56030673
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:59 schreef NED het volgende:
Ik vind het ook helemaal goed dat we hem weer in actie kunnen zien
Precies

Ik kijk er naar uit om hem weer te zien rijden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:35:24 #47
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_56045748
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Het mag dan naar mijn mening een misselijke kwal van een kerel zijn, hij kan best een potje sturen. Helaas niet goed genoeg voor een topzitje omdat hij de goede races met dramatische races kan afwisselen.
Love will be my strongest weapon
pi_56051957
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:35 schreef Acathla het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Het mag dan naar mijn mening een misselijke kwal van een kerel zijn, hij kan best een potje sturen. Helaas niet goed genoeg voor een topzitje omdat hij de goede races met dramatische races kan afwisselen.
En dan moet ie zijn goede rijstel nog lang volhouden ook. Kweet niet of langeafstand-races wat voor hem zijn, maar wens hem het beste.
pi_56053553
Verstappen

Wat kosten die kaarten voor Lemans eigenlijk? Kan ik mijn Jos de Boss vlag weer eens uit de mottenballen trekken!
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_56523842
Veel aanmeldingen Le Mans
(1/2/2008)
BRON: http://www.verstappen.nl/nieuws/6810.html

De Automobile Club de l'Ouest (OCA), de Franse organisatie van de 24 Uur van Le Mans, kan zich verheugen op een enorme belangstelling voor de editie van 2008. De sluiting van de inschrijftermijn voor het historische evenement lag op 23 januari en de OCA heeft voor die datum maar liefst 88 aanmeldingen binnen gekregen voor de 55 beschikbare startplaatsen. Ten opzichte van 2007 is dat een flinke stijging, toen waren er namelijk 76 inschrijvingen.

Van de 55 startplaatsen gaan er dit jaar 21 naar de nummers één en twee uit de diverse Le Mans klasses van het seizoen 2007. Zij hebben door hun eerdere prestaties automatisch recht op een startplaats bij de 24-uurs race van dit jaar. Dat betekent dat er voor de overgebleven 34 startplaatsen 67 gegadigden zijn. Naast de lijst van 55 deelnemers wordt er overigens ook een reservelijst van acht teams opgemaakt.

In de klasse LMP2, waarin Jos Verstappen voor het team Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur zal uitkomen, zijn in totaal vijftien aanmeldingen binnen gekomen. Van de twaalf beschikbare plaatsen in de LMP2 klasse zijn er drie al vergeven aan de automatisch uitgenodigde teams. Dat betekent dat er uiteindelijk drie teams teleurgesteld moeten worden. Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur gaat er echter vanuit deel te mogen nemen aan de 24 Uur van Le Mans. De definitieve uitsluiting daarover volgt eind februari.
pi_56523993
Als de OCA kijkt naar het autosport-verleden van een team, dan kunnen ze aan de naam van Equipe Verschuur niets anders dan toestemmen
pi_56531411
Echter Verschuur heeft geen sportscar verleden, dat ze met Bleekemolen en Verstappen aan de start komen zal zwaarder wegen.

De grid wordt dit jaar . Er zullen 4 verschillende coupe's aan de start staan:
Peugeot 908


Epsilon Euskadi-Judd


Lola-Aston Martin / Lola-AER


Dome-Judd


pi_56531433
BTW het is ACO, niet OCA
pi_56532433
Mooie coupe's!!!
pi_56591407
Over twee weken test Jos in Malaga voor het eerst de Porsche waarmee hij dit jaar aan de 24 Uur van Le Mans en een aantal andere langeafstandsraces meedoet. Samen met Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn gaat Jos twee dagen aan de slag, waarbij het natuurlijk nog niet draait om snelle rondetijden. Het is vooral zaak om te zien hoe alles in de praktijk functioneert en of de stoeltjes en het zogenoemde HANS-systeem, ter bescherming van hoofd en nek, passen. Begin maart, wanneer de volgende testsessie gepland staat, gaat ook de snelheid van de Porsche een serieuze rol spelen.

Een Champ Car avontuur lijkt er voorlopig nog niet in te zitten, zegt Jos. "Eigenlijk willen ze me dolgraag in actie zien tijdens de Europese races, maar ik heb gezegd dat ik het hele seizoen wil rijden en anders niet. Zo simpel is het."

Bron
pi_56591722
Livery:


Voor wie de rallywagens van Van Merksteijn kent is deze livery geen verrassing.


Hier wat meer info over het project:
http://www.planetlemans.c(...)-to-frans-verschuur/

Dus Van Merksteijn en Verstappen eerste helft van het seizoen, vanaf Le Mans Jeroen Bleekemolen ook in de wagen.
pi_56686023
Deelnemerslijst LMS 2008
(12/2/2008)

De Automobile Club de l'Ouest (ACO), de organisatie van de Le Mans Series (LMS), heeft de deelnemerslijst voor 2008 bekend gemaakt. Daarop staan maar liefst 50 teams in de vier verschillende klasses en 15 deelnemers in de klasse LMP2. In die laatste klasse, voluit "Le Mans Prototype 2",zal Jos Verstappen voor team "Van Merksteijn by Equipe Verschuur" uitkomen.

Het is de klasse die -in tegenstelling tot LMP1- niet op fabriekssteun leunt maar waar auto's onderhouden worden door privé teams. Zoals bekend neemt Jos daarin deel in een Porsche RS Spyder (voorzien van Michelin banden) samen met teambaas Peter van Merksteijn en Jeroen Bleekemolen. Een compleet Nederlands team dus.

Als we de deelnemers in de LMP2 klasse nader bekijken, zien we dat er nog twee andere teams met een Porsche RS Spyder aan de start zullen verschijnen. Het Zwitserse Horag Racing (met o.a. Jan Lammers achter het stuur) en het Deense Team Essex, dat op Dunlop rubber rijdt. Verder is ook de top vier van vorig jaar (RML, Quiffel ASM Team, Barazi Epsilon en Saulnier Racing) weer present. Concurrentie genoeg dus.

Een eerste indicatie van de snelheid van "Van Merksteijn by Equipe Verschuur"ten opzichte van de andere teams zullen we op 2 en 3 maart op Paul Ricard (Frankrijk) te zien krijgen wanneer de gezamenlijke testdag voor de Le Mans Series is.

BRON: http://www.verstappen.nl/nieuws/6815.html
pi_56691695
Hpoi.....eeh nee, ik bedoel Hiep Hoi
pi_56701719
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:43 schreef Meike26 het volgende:
Hpoi.....eeh nee, ik bedoel Hiep Hoi
Ja?
pi_56705315
Hiep Hoi dat Jos Verstappen dus op zeker deelneemt aan de 24h Le Mans !

*Je naam kan ik niet anders uitspreken dan HiepHoi, Hpoi *
pi_56707512
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:41 schreef Meike26 het volgende:
Hiep Hoi dat Jos Verstappen dus op zeker deelneemt aan de 24h Le Mans !

*Je naam kan ik niet anders uitspreken dan HiepHoi, Hpoi *
Dit is de entrylist van de Le Mans Series, niet van de 24 Uren van Le Mans. Dus is het is nog niet zeker dat Van Merksteijn Motorsport deel mag nemen aan de 24 Uren van Le Mans.
pi_56708049
M'n 2e blunder in 1 topic? :S

Het is mijn enthausiasme denk ik dat ik over bepaalde dingen heen lees...
pi_56709058
Maar ik twijfel er overigens niet aan dat ze gewoon een uitnodiging krijgen voor de 24 uren.

De entrylist van LM zal ongeveer gelijk zijn aan de entrylist van LMS.
pi_56748895
ben wel erg benieuwd of jos ook echt goed kan endurancen
zijn sprintkwaliteiten heeft hij meer dan bewezen..
ik heb hem de afgelopen jaren toch wel gemist
pi_56757595
Ik ben ook benieuwd of hij dat kan. Endurance racen is meer dat alleen gasgeven, je moet ook zorgen dat de banden heel blijven, soms benzine sparen, enzovoort. Maar goed we zullen zien.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:25:35 #66
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_56757689
Dat lijkt mij ook wel eens mooi om te doen!..

Eens kijken of er zoiets van de grond te krijgen is, met een paar kennissen van me, hier in de regio!..

Wil 't wel eens proberen, zo'n 24 uur race!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:29:35 #67
80382 manny
30 is best veel
pi_56757785


Ben benieuwd. En aangezien een groot deel niet finished op Le Mans, heb je een redelijke kans dat de Jos-sceptici achteraf kunnen roepen "zie je nou wel...."
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_56823183
Hoe zit het nu met de potentie van die LMP2 Porsche?
Jantje rijdt ook op LeMans met zo'n apparaat; rijdt hij nou voor 2 verschillende teams (LeMans bij Charouz en LMES bij Horax) of is dat hetzelfde team?
pi_56826016
Lammers doet Le Mans met een Lola LMP1 (Cytosport) en de Le Mans Series met een Porsche LMP2 (Horag Lista Racing).
pi_56880183
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar ik twijfel er overigens niet aan dat ze gewoon een uitnodiging krijgen voor de 24 uren.

De entrylist van LM zal ongeveer gelijk zijn aan de entrylist van LMS.
Die is binnen
quote:
Van Merksteijn Motorsport heeft deze week een officiële uitnodiging van de ACO ontvangen, voor de 24 uur van Le Mans. Het Nederlandse team, waarvoor Jos Verstappen, Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn rijden, zal met een Porsche RS Spyder onder startnummer 34 meedoen aan deze legendarische wedstrijd.

Naast deelname aan de 24 uur van Le Mans zal het team ook deelnemen aan de Le Mans Series, een kampioenschap bestaande uit zes wedstrijden van elk 1000 kilometer. Voor Peter van Merksteijn komt een lang gekoesterde droom uit, om met een eigen team aan de start te staan van deze race. De Almelose zakenman neemt al sinds 2002 deel aan lange-afstandsraces en 24 uurswedstrijden.

De 24 uur van Le Mans heeft dit jaar plaats op zaterdag 14 en zondag 15 juni.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56884630
Goed nieuws !! Maar dan ook de vraag, wanneer zal het 1:24/1:18 schaalmodel met Jos Verstappen in de winkel staan?
pi_56886998
Ik wil het 1:43 model
pi_56889286
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:39 schreef HPoi het volgende:
Ik wil het 1:43 1 model
pi_56890641
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ja, hallo zeg, dat lijkt mij een beeeeeetje duur, nietwaar?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:38:35 #75
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_56901573
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:29 schreef manny het volgende:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd. En aangezien een groot deel niet finished op Le Mans, heb je een redelijke kans dat de Jos-sceptici achteraf kunnen roepen "zie je nou wel...."
Dan hebben ze toch ook gewoon gelijk...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_56906089
Het gaat om de mate waarin dat terecht is..
pi_56906619
Als hij met een dwaze actie na 8 uur zn wagen afschrijft hebben ze groot gelijk!
pi_56907103
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 14:59 schreef TJDoornbos het volgende:
Als hij met een dwaze actie na 8 uur zn wagen afschrijft hebben ze groot gelijk!
Hoenlijk dan wel een spectaculaire crash in de 24 van LM!!!!
pi_56907611
Ziet er goed uit, die auto





Een terugblik op Guadix
Where facts are few, experts are many.
pi_56909412
VROEM! VROEM!



pi_56909778
Ik weet niet of het altijd zo is hoor, maar ik heb ooit eens gezien dat ze (ondanks 2 stoeltjes) bij het wisselen van coureur in hetzelfde stoeltje gaan zitten.

Is dat ander stoeltje gewoon voor een passagier of wat?

Zou toch tijd schelen met wisselen als de verse coureur meteen in kan stappen zonder te hoeven wachten dat de ander eruit is of ben ik nou gek?
pi_56909852
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:30 schreef NED het volgende:
Ik weet niet of het altijd zo is hoor, maar ik heb ooit eens gezien dat ze (ondanks 2 stoeltjes) bij het wisselen van coureur in hetzelfde stoeltje gaan zitten.

Is dat ander stoeltje gewoon voor een passagier of wat?

Zou toch tijd schelen met wisselen als de verse coureur meteen in kan stappen zonder te hoeven wachten dat de ander eruit is of ben ik nou gek?
En dan, 2 paar pedalen en 2 sturen erin ook?
Where facts are few, experts are many.
pi_56909908
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:34 schreef Atreidez het volgende:

[..]

En dan, 2 paar pedalen en 2 sturen erin ook?
En dan allebei tegelijk sturen!
pi_56909965
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:34 schreef Atreidez het volgende:

[..]

En dan, 2 paar pedalen en 2 sturen erin ook?
Ja tuurlijk!!

Anders kunnen ze toch net zo goed stoel nummer 2 weghalen. Als die toch neit gebruikt word.
pi_56910014
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:38 schreef NED het volgende:

[..]

Ja tuurlijk!!

Anders kunnen ze toch net zo goed stoel nummer 2 weghalen. Als die toch neit gebruikt word.
Volgens mij is dat verplicht in die klasse om 2 zitplaatsen te hebben.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:41:09 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_56910025
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:38 schreef NED het volgende:

[..]

Ja tuurlijk!!

Anders kunnen ze toch net zo goed stoel nummer 2 weghalen. Als die toch neit gebruikt word.
Die tweede stoel zit er volgens mij zogenaamd voor de 'veiligheid', maar eigenlijk zit ie er gewoon omdat ze willen dat je er nog enigszins een straatauto in kan herkennen. Vandaar dat vanaf 2010 alle P1 prototypes een gesloten dak moeten hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_56913162
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:32 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ja, hallo zeg, dat lijkt mij een beeeeeetje duur, nietwaar?
1,7 miljoen...
pi_57038758
Verstappen haalt uit naar Albers en Doornbos
27 Februari, 18:17 | Dat Jos Verstappen niet bepaald een fan is van voormalig Formule 1-coureur Christijan Albers mag inmiddels duidelijk zijn. In een interview met een Nederlands dagblad haalt de Limburger weer eens goed uit naar zijn "collega". Ook Robert Doornbos en Giedo van der Garde komen er niet geheel ongeschonden vanaf.

"Ik zie op dit moment geen Nederlandse coureurs die echt goed genoeg zijn voor de Formule 1", stelt Verstappen duidelijk in De Pers. "Albers ook niet. Hij heeft altijd smoesjes en geen uitstraling." Dat Verstappen geen fan is van Albers mag inmiddels echter bekend zijn. In het verleden liet de Limburger zich al vaker kritisch uit over de coureur de tussen 2005 en 2007 actief was in de Formule 1 voor Minardi, Midland F1 en Spyker. Christijan Albers is echter niet de enige Nederlandse coureur die het moet ontgelden.

"Doornbos?" gaat Verstappen verder. "Die is ook niet goed genoeg. Giedo van der Garde is nog jong en heeft talent, maar wint geen races. Dan moet je je ook afvragen of je wel goed genoeg bent voor de Formule 1. Hij heeft zijn testrol bij Spyker vorig seizoen vooral te danken aan zijn rijke schoonvader."

Zelf is Jos Verstappen nog altijd Neerlands meest succesvolle coureur in de Formule 1. Tussen 1994 en 2003 reed de Limburger 107 Grand Prix', waarin hij in totaal 17 punten behaalde. In 1994 behaalde Verstappen zijn beste resultaat door twee keer als derde te eindigen (Hongarije en België) in een Benetton. Komend seizoen zal de voormalig Formule 1-coureur onder andere de 24 Uur van Le Mans rijden.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_57038802
Wat een arrogant mannetje is het ook.
De kritiek op Doornbos snap ik al helemaal niet. Fantastisch debuutjaar bij champcars en altijd als hij vervangen werd bij red bull om te mogen rijden heeft hij het goed gedaan.

Een echte zeurkous.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_57040694
Ben het ook niet eens met zijn mening over Doornbos. En hij vergeet te melden dat ie zelf ook weinig uitstraling heeft.. Dat bijna iedereen m kent komt voornl. door de slechte prestaties in een goeie auto tijdens zijn debuutjaar
Where facts are few, experts are many.
pi_57040844
Wat ik me afvraag, zo te lezen is het een artikeltje uit een krant? Zoja, dan vind ik het nog slecht geschreven ook...

Dat Jos Verstappen niet bepaald een fan is van voormalig Formule 1-coureur Christijan Albers mag inmiddels duidelijk zijn. In een interview met een Nederlands dagblad haalt de Limburger weer eens goed uit naar zijn "collega". Ook Robert Doornbos en Giedo van der Garde komen er niet geheel ongeschonden vanaf.

en..

Dat Verstappen geen fan is van Albers mag inmiddels echter bekend zijn. In het verleden liet de Limburger zich al vaker kritisch uit over de coureur de tussen 2005 en 2007 actief was in de Formule 1 voor Minardi, Midland F1 en Spyker. Christijan Albers is echter niet de enige Nederlandse coureur die het moet ontgelden.


Lees ik nu twee keer het zelfde of heeft auteur zich 1 maal vergist ? :p
pi_57041294
Artikel was bijna complete pagina op de achterkant van De Pers, gratis krantje in de ochtend Heb m zelf niet gelezen.
Where facts are few, experts are many.
pi_57041698
Dit zijn wel minieme stukjes uit een veel groter artikel. Het is ook altijd koffiedik kijken in welke context zoiets gezegd werd. Jos is mij ook tezeer een haantje, daar niet van, maar om nou meteen over oorlog te spreken. Wellicht heeft de verslaggever hem uit de tent gelokt door woorden in de mond van zijn 'tegenstanders' te leggen en Jos' voorbarige reactie te peilen..
Nee, zo hebben we ze wel vaker gelezen.
pi_57042179
Boeie! Jos kan tenminste racen! Net als Jan Lammers. In mijn ogen de huidige topcoureurs die Nederland rijk is.
pi_57042241
Daarom, plus Tom Coronel, ik was nooit zo fan van hem, maar een aantal races vorig jaar kunnen zien van het WTCC en toch rijd dan goed mee in een privateers auto. Hopelijk dit jaar, met een fabrieksteam, dat hij nog meer kan laten zien.

Ohja, shit.. het ging over Jos
pi_57046692
Exclusieve onboard beelden van Jos op circuit Guadix

mms://videostream.virtu.nl/system-force/verstap.wmv
pi_57046963
Wat een geluid zeg.
pi_57049723
Gaaf filmpje
Where facts are few, experts are many.
pi_57049995
pi_57062147
Heerlijk, lekker, grandioos... het is jammer dat m'n laptop niet harder kan kwa volume, maar ik ga nu even naar een snoertje zoeken voor naar de Aux-in

Het geluid van de Porsche is erg fijn. Vooral het terugschakelen / gas los heeft een mooie lage brom bij de onboards. Hopelijk meer filmpjes van de auto (en Jos) vanaf het circuit?
pi_57107454
LMS test op Paul Ricard (ochtend):
1 Audi Sport Team Joest - 1:43.002 - 15 laps
16 Pescarolo Sport - 1:43.473 - 40 laps
2 Audi Sport Team Joest - 1:43.688 - 21 laps
34 Van Merksteijn Motorsport - 1:44.956 - 56 laps
10 Charouz Racing System - 1:45.456 - 13 laps
18 Rollcentre Racing - 1:45.993 - 41 laps
4 Saulnier Racing - 1:46.070 - 49 laps
12 Charouz Racing System-Cytosport - 1:46.463 - 36 laps
40 Quifel-ASM Team - 1:46.733 - 37 laps
25 RML - 1:47.238 - 28 laps
6 Team Oreca Matmut - 1:47.549 - 41 laps
19 Chamberlain-Synergy - 1:48.015 - 34 laps
26 Team Bruichladdich Radical - 1:48.611 - 38 laps
31 Team Essex - 1:48.985 - 9 laps
72 Luc Alphand Aventures - 1:55.073 - 35 laps
73 Luc Alphand Aventures - 1:55.105 - 35 laps
007 - Aston Martin Racing - 1:55.363 - 53 laps
50 Larbre Competition - 1:55.964 - 17 laps
55 IPB Spartak Racing - 1:57.166 - 25 laps
61 Strakka Racing - 1:58.809 - 27 laps
76 IMSA Performance Matmut - 1:59.410 - 43 laps
77 Team Felbermayr Proton - 1:59.503 - 34 laps
96 Virgo Motorsport - 1:59.735 - 28 laps
75 IMSA Performance Matmut - 2:01.293 - 37 laps
99 JMB Racing - 2:03.312 - 56 laps
94 Speedy Racing Team - 2:03.502 - 57 laps
33 Speedy Racing Team Sebah - 2:08.078 - 4 laps

Het is maar een test, maar toch
pi_57109796
Idd, het is maar een test, maar toch.... HEEL goed om meteen al snel te kunnen zijn!
pi_57149781
Even recapitulerend... Wie weet wat de waarde is van het feit dat ze de test gewoon als allersnelste LMP2 hebben afgesloten?
Welke teams waren er en welke niet? En wat was het doel van de verschillende tests?
Verder een opmerking: ik heb altijd in mijn achterhoofd dat het gemakkelijker is om een snelle wagen betrouwbaar te maken, dan om een betrouwbare wagen sneller. Wat ik bedoel: stel nou dat die über-betrouwbare Porsche (die het nu lijkt te zijn) in de loop van het seizoen niet doorontwikkelbaar (sneller te maken) blijkt en alle andere teams met een uiteindelijk beter concept blijken te komen?
Ik stel dit, omdat ze nu, behoudens de laatste testsessie, steeds een volle seconde voor hun concurrentie lagen en zelfs voor een behoorlijk aantal LMP1-broers.. :s
pi_57154356
Zoals ik al eerder heb gezegd is het maar een test, echter ik ben er van overtuigd dat de Porsche gewoon de snelste LMP2 van het veld is en ook dit seizoen zal blijven.

Alleen Peugeot was niet aanwezig.
pi_57226735
Even een stukje uit de Autovisie van 28 februari over Jos en de Porsche:
quote:
"Na tien ronden komt Jos binnen. Met een brede grijns en ogen die twinkelen, stapt hij uit de auto. Hij kan zich niet herinneren ooit in een auto gereden te hebben die direct zoveel vertrouwen geeft en zo af is.
Het is niet alleen de manier waarop hij binnen drie rondjes de auto op de absolute grens de hoek in smijt: ook de feedback aan de mannen van Porsche Motorsport maakt veel indruk.

Feilloos noemt hij vijf punten waar de auto veranderd moet worden. De Nederlander Martijn Meijs, binnen Porsche de projectleider van de RS Spyder, is echt onder de indruk.
Hij legt later uit dat die vijf punten er bewust zijn ingezet om de auto tijdens deze eerste test wat makkelijker te maken."
Dan kan je het een arrogante bal vinden wat je wilt, maar bv een Albers zie ik dat echt niet doen.
pi_57239739
Inderdaad, Jos is misschien wel net technisch aangelegd als Schumacher en Button. Trulli weet ik het niet zo van. Alonso is wel berekenend, maar hij heeft, naar wat ik wel eens gelezen/gehoord heb, maar weinig intresse voor de techniek van zijn eigen materiaal.

Nope, Jos mag van mij lekker arrogaant blijven, zolang hij maar lekker blijft racen.
pi_57239913
Bedoel je nou "net zo" technisch aangelegd, of "niet technisch aangelegd"?

Nogal een verwarrende tpyo
pi_57242988
Ik gok net zo Mag ook wel na zoveel jaren ervaring
Where facts are few, experts are many.
pi_57258606
"Net zo".. Vooral door zijn ervaring in de kartsport denk ik dat hij dat gevoel van de wagen goed weet over te brengen aan zijn technici. In 2001 ben ik naar de GP van Monaco geweest en naast ons stonden echte Verstappen fans, zij hebben hem toen zelf in de parkeergarage (Arrows stond samen met de andere teams buiten de top10 in een soort parkeergarage) aan de Arrows te sleutelen.

Diezelfde arrows (AW21) met het tafeltje op z'n neus, helaas alleen donderdags gereden.
pi_57450293
‘Woord lul voor Verstappen uitgevonden’
quote:
AMSTERDAM - Voor Jos Verstappen is het woord 'lul' uitgevonden. Althans, dat beweert voormalig Formule 1-couruer Jan Lammers. De teambaas van Nederland in de A1GP is nog altijd verbolgen over het optreden van Verstappen in de raceklasse voor landenteams.

In de nieuwste editie van Sportweek doet Lammers zijn beklag over de instelling van Verstappen. “Ik denk dat mijn oordeel over Jos niet objectief is. Mijn ervaring met hem in de A1GP was ronduit slecht.”

Lammers is van mening dat hij Verstappen een mooie kans bood in de A1GP. “Ik haal hem uit de mottenballen, zet hem in een racewagen, op het podium en zorg voor een miljoen in zijn zak.”

Karakterloze eikel

Verstappen stapte vlak voor de seizoensopener van 2006, in Zandvoort, plotsklaps op bij Team Nederland vanwege een conflict over zijn salaris uit 2005. De race in de Noord-Hollandse duinen was al uitverkocht en de actie van Verstappen schoot dan ook bij veel fans in het verkeerde keelgat.

“Jos heeft alle reden de ogen uit zijn hoofd te schamen”, besluit Lammers. “Dit is de jongen waar ze het woord lul voor hebben uitgevonden. Ik vind het een karakterloze eikel.”
(c)NUsport
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 12:12:18 #111
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_57450394
Bedankt voor je mening Lammers.. Lekker zinvol 2 jaar later...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_57457128
quote:
Lammers is van mening dat hij Verstappen een mooie kans bood in de A1GP. “Ik haal hem uit de mottenballen, zet hem in een racewagen, op het podium en zorg voor een miljoen in zijn zak.”
Dat kan Lammers wel roepen, maar me dunkt dat hij er in de eerste plaats zit voor zn eigen zak te spekken en pas dan voor die van zn coureur.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 17:39:46 #113
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_57457171
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 18:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd is het maar een test, echter ik ben er van overtuigd dat de Porsche gewoon de snelste LMP2 van het veld is en ook dit seizoen zal blijven.

Alleen Peugeot was niet aanwezig.
Ik denk dat de Porsche de Peugeot ook makkelijk kan hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_57457183
Ik denk dat Lammers Jos een lul vind
pi_57458004
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:40 schreef NED het volgende:
Ik denk dat Lammers Jos een lul vind
En Jos vind Lammers een lul.

Ik snap beide niet. Hou die mening voor je en ga die niet op deze manier via de media uiten.

Verstappen
Lammers
pi_57463049
Ach, wat mij betreft mogen beide heren elkaar uitschelden als ze dat willen. Dat interesseert mij niet. Zolang ze maar laten blijken dat ze kunnen racen. En dat kunnen beiden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_57463270
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:50 schreef sasquatsch het volgende:
Ach, wat mij betreft mogen beide heren elkaar uitschelden als ze dat willen. Dat interesseert mij niet. Zolang ze maar laten blijken dat ze kunnen racen. En dat kunnen beiden.
Kan nog leuk worden als beide kemphanen wiel aan wiel met 320 km/h over Mulsanne Straight richting de chicane racen.
pi_57464527
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Kan nog leuk worden als beide kemphanen wiel aan wiel met 320 km/h over Mulsanne Straight richting de chicane racen.
Dan gaan ze beiden rechtdoor.
pi_57466935
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:37 schreef NED het volgende:

[..]

Dat kan Lammers wel roepen, maar me dunkt dat hij er in de eerste plaats zit voor zn eigen zak te spekken en pas dan voor die van zn coureur.
Jan Lammers is failliet geweest doordat hij racen het belangrijkste van alles vind. Die gast heeft wel een mooie penthouse daar in Zandvoort, maar zo rijk is hij niet.

Hij heef ooit een paar motoren aan een Formule1 team voorgeschoten, zodat hij toch mee kon racen. Toen ging het team failliet en kon hij dus fluiten naar zijn geld. Heel naief en dom natuurlijk, maar het zegt wel iets over hem in de autosport. Zijn beleving is echt heel anders, hij kon zich niet voorstellen dat Jos toen zo reageerde, alleen omdat hij geen garantie kon krijgen dat hij zijn geld op tijd krijgt, terwijl hij het wel altijd heeft gehad van Lammers zegt hij een evenement af waarvan hij weet dat er ontzettend veel fans voor hem komen. Lammers snapt niet dat hij het toen niet over het weekeind heeft getilt, omdat hij alleen voor de fans en het feit dat hij aan zo'n race in en als Nederland mee mag doen.

Dat is echt net zoiets als dat van de Hoogeband zich kwalificeert voor de finale 100m op de spelen en niet zwemt, omdat de Nederlandse zwembond hem de vorige keer niet optijd betaalde en hij nu een garantie eist.

Ik ben echt altijd jos fan geweest. Vind hem nog steeds 1 van de grootste Nederlandse autosporthelden ooit, maar dit vond ik echt erg teleurstellend. De grootste fanclub van Europa had hij en altijd is hij gesteund door duizenden Nederlanders. Hiermee gaf hij ook aan hoeveel hij om zijn fans geeft.
pi_57470548
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Jan Lammers is failliet geweest doordat hij racen het belangrijkste van alles vind. Die gast heeft wel een mooie penthouse daar in Zandvoort, maar zo rijk is hij niet.

Hij heef ooit een paar motoren aan een Formule1 team voorgeschoten, zodat hij toch mee kon racen. Toen ging het team failliet en kon hij dus fluiten naar zijn geld. Heel naief en dom natuurlijk, maar het zegt wel iets over hem in de autosport.

...
Lammers heeft ooit 200.000 pond betaald aan Ilmor voor de levering van motoren voor de GP Zuid Afrika in 1993, maar die motoren zijn nooit geleverd. Ilmor accepteerde dat geld als betaling van een deel van de schulden van March uit 1992. Dat was meteen het einde van March, dat team ging vrij snel daarna failliet. Vollenberg, een van de toenmalige directeuren, gaf Lammers toen dat geld terug, waardoor hij later nog met jusititie in aanraking kwam (en zijn eigen bedrijf verloor) doordat hij ogenschijnlijk een crediteur had bevoordeeld ten tijde van het faillissement, iets wat later niet waar bleek te zijn.

Lammers zelf had echter nog meer schuld (ca. 1,2 miljoen gulden), aan sponsoren voor het meegebrachte geld naar March, iets waar hij tot aan 2003 aan het afbetalen was.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')