Ze waren groot in dezelfde periode, en ik weet vrijwel zeker dat je 'm kent.quote:Op maandag 24 december 2007 21:53 schreef cafca het volgende:
Ik weet zeker dat ik hem ken....hij heeft ook wel wat weg van Henk Hofstede....
gecheckt, correct, game onquote:Op maandag 24 december 2007 22:58 schreef Berkery het volgende:
Roky Erickson
Et tu, Berkery?quote:Op maandag 24 december 2007 23:51 schreef Berkery het volgende:
Prettige kerstdagen!![]()
Ik kijk morgenochtend wel even voor ik het ouders-schoonouders carrousel in ga
Berkery +1quote:Op maandag 24 december 2007 22:58 schreef Berkery het volgende:
Roky Erickson
Zelfde stijl, andere band. Als je die eenmaal gezien hebt, vergeet je ze ook niet meer. Ik zal ze nog wel eens vragenquote:Op maandag 24 december 2007 23:01 schreef knars het volgende:
Ik heb geen idee hoe ze er uitzien, maar ik kwam laatst wel een kerstliedje van the Electric Prunes tegen. Is dat het?
quote:Op maandag 24 december 2007 23:51 schreef Berkery het volgende:
Prettige kerstdagen!
quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:34 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=InZNBcJTmWs
quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:30 schreef MadMaster het volgende:
Mel & Kim, hoe simpel en niet te verwarren met...
Rob Zombie natuurlijk!quote:
Jona Lewie met Stop the Cavalry?quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:59 schreef MadMaster het volgende:
Deze meneer heeft ook een kerst-anthem op z'n naam staan:
[ afbeelding ]
Onder welke naam en welke nummer?
Nee, die komen uit Zaandam.quote:
Met voorman Roy Wood die dus op de afbeelding staat...quote:Op woensdag 26 december 2007 14:53 schreef Burnett het volgende:
Wizzard - Wish it could be christmas every day
kwam vandeweek nog langs bij de BBC...
Net te laat... had nog even hoop dat-ie nog open stond, zo moeizaam ging hetquote:Op woensdag 26 december 2007 14:53 schreef Burnett het volgende:
Wizzard - Wish it could be christmas every day
kwam vandeweek nog langs bij de BBC...
Lijkt me ookquote:Op woensdag 26 december 2007 22:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dit lijkt me Hillel Slovak
Dat is jouw mening, maar hoeveel dagen was 't volgens Destiny's Child Kerst?quote:Op woensdag 26 december 2007 22:27 schreef Burnett het volgende:
Zo, de Kerst zit er weer bijna op...
Newbie +1quote:Op woensdag 26 december 2007 22:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dit lijkt me Hillel Slovak
ah, een kenner!quote:Op woensdag 26 december 2007 23:15 schreef Jojoortje het volgende:
8
Zappa is goed...quote:Op woensdag 26 december 2007 23:29 schreef cafca het volgende:
Is dat Audrey Landers, en voor de producer gok ik op Frank Zappa
quote:Ricky: "Have we met before?"
Paris "Yes. I’m Paris Hilton"
Ricky "Oh, sorry Paris, I didn’t recognise you
without a cock in your mouth."
Newbie +1quote:Op woensdag 26 december 2007 23:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
je bent niet de enige die haar moeilijk herkent:
[..]
?quote:Can you guess where I'm calling from?
The Las Vegas Hilton
quote:Op woensdag 26 december 2007 23:39 schreef cafca het volgende:
Home on a Monday, Little River Band?
quote:Op woensdag 26 december 2007 23:46 schreef Burnett het volgende:
Ryan Paris?
Nee, met een band.quote:Op donderdag 27 december 2007 00:08 schreef MadMaster het volgende:
Dave Berry?
Echt oud. De bassist werd in 1983 door zijn eigen vrouw doodgeschoten.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:16 schreef ranja het volgende:
Tja. Echt oud of retro?
Wassie zo slecht?quote:Op donderdag 27 december 2007 12:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Echt oud. De bassist werd in 1983 door zijn eigen vrouw doodgeschoten.
Misschien als persoon, zou kunnen.quote:
Die foto van die boot is trouwens een hint naar hun grootste hit en bekendste nummer. Zo'n nummer dat door alles en iedereen gedaan wordt.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:46 schreef ranja het volgende:van de foto's ga ik ze niet herkennen.
Dat verbaast me echt! Nooit van gehoord? Ook niet van dat nummer, die hit?!?!quote:Op donderdag 27 december 2007 15:27 schreef Berkery het volgende:
Opgezocht en het zegt werkelijk allemaal niks
Denk het niet...quote:Op donderdag 27 december 2007 15:28 schreef schaap001 het volgende:
Dat verbaast me echt! Nooit van gehoord? Ook niet van dat nummer, die hit?!?!
quote:Op donderdag 27 december 2007 15:28 schreef schaap001 het volgende:
Dat verbaast me echt! Nooit van gehoord? Ook niet van dat nummer, die hit?!?!
Als rechtgeaarde headbanger kan ik melden dit ook niet te kennenquote:Op donderdag 27 december 2007 20:15 schreef cafca het volgende:
Tja, we hebben het hier toch over de nummer 98 in de VH1 `100 Greatest Artists of Hard Rock`-lijst
(ook nooit van gehoord)
Ik ben gerust gesteld...quote:Op vrijdag 28 december 2007 05:50 schreef Mark het volgende:
Als rechtgeaarde headbanger kan ik melden dit ook niet te kennen
Nog bekender dan de 100% waar ik niet op kan komen?quote:Op vrijdag 28 december 2007 08:57 schreef Mark het volgende:
Zijn broer was nog bekender
quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:05 schreef MadMaster het volgende:
Nog bekender dan de 100% waar ik niet op kan komen?
quote:Het is toch niet Lindsey Buckingham?
.... en nou vooruit dan maar. Het was de band Mountain en het nummer (waar het eigenlijk niet eens om ging, maar waar ik me over verbaas dat niemand het kent) is Mississippi Queen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 05:50 schreef Mark het volgende:
[..]
Als rechtgeaarde headbanger kan ik melden dit ook niet te kennen
De broer van...quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:30 schreef schaap001 het volgende:
Jimmie Vaughn
Ik heb het nog geluisterd op YouTube, maar ik kende het echt nietquote:Op vrijdag 28 december 2007 09:33 schreef schaap001 het volgende:
[..]
.... en nou vooruit dan maar. Het was de band Mountain en het nummer (waar het eigenlijk niet eens om ging, maar waar ik me over verbaas dat niemand het kent) is Mississippi Queen.
Dank voor het verlossen uit mijn lijden...quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:30 schreef schaap001 het volgende:
Jimmie Vaughn
Broer van Stevie Ray ook wel.
geen red house paintersquote:A Tucson collective of musicians focused around Joey Burns and John Convertino, forged an eclectic identity through their exploration of Southwestern culture. Composer Ennio Morricone's spaghetti Westerns as well as Portuguese fado, Afro-Peruvian music, and '50s and '60s jazz, country, and surf music all factored into their music.
Helemaal juist.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:37 schreef Berkery het volgende:
The Carpenters, noteringen in de top 2000?
Mark +1quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:55 schreef Mark het volgende:
Madonna? (Live to tell)
Je hebt gelijk, maar ik hoopte dat iemand Billy Sheehan wel zou kennen. Een andere vraag dan maar: welk nummer?quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:37 schreef belsen het volgende:
Wat ik al zat te denken; iemand van Mr. Big, maar ja, wie kent er namen van Mr. Big.
quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:42 schreef Mark het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik hoopte dat iemand Billy Sheehan wel zou kennen.
MadMaster +1quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:42 schreef MadMaster het volgende:
Madness - Nightboat To Cairo
Euh, nee...quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:46 schreef belsen het volgende:
The Special AKA & The Beat.
Punt, punt, punt...of was dit geen vraag.
Ja, dan wordt ie lastig voor mij, haha!quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:45 schreef MadMaster het volgende:
Geen van allen...
Voor de insiders (sorry Schaap, Mark en Timbob):
Ze maakten onderdeel uit van de Popquiz en zowaar hadden we die vraag goed (we hadden het antwoord al genoemd, voordat de daadwerkelijke vraag gesteld werd)...
Toch zat je met Turbo ook wel in de (redelijk) goede richting te denken...quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:47 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ja, dan wordt ie lastig voor mij, haha!![]()
Ik pas dus ff.
quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:48 schreef ranja het volgende:
Dan zaten ze in de ronde met de automerken zeker?
Poeh, die moest van ver komen...quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:40 schreef Burnett het volgende:
Ferrari
Methodmich +1quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef methodmich het volgende:
The Madd!!!!!!!!!!!
T-Bone Burnett +1quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:58 schreef Burnett het volgende:
Fuck The Writer?
Het is wel Elvis die op de hoes staat..., andere uitvoerende.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:21 schreef NJlo het volgende:
Gokje: Elvis - Hound Dog?
Danny Mirror?quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:26 schreef cafca het volgende:
Danny nogwat
Chip & Shop zijn leuke aanwijzingen!quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:29 schreef ranja het volgende:
een alternatieve hoes van Kirsty MacColl's There's a Guy Works Down the Chip Shop
ranja +1quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:34 schreef ranja het volgende:
Oh, iets van the Smiths waarschijnlijk, die hebben altijd celebrities opd e cover.
Dan zal dit wel Shoplifters of the World zijn.
Wat de chip(s) betreft, zie hierboven, en wat Elvis betreft, die staat op de hoes.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:37 schreef NJlo het volgende:
Dan mis ik nog steeds de connectie met Chip?
En overigens ook die tussen Elvis en dat nummer
Oooooooh ja.. Ja ik ben nog jong he, voelt lang geleden voor me XD. Ik bedoel gewoon dat ik niet begrijp waarom Elvis op de cover van dat nummer staat. Oh wellquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:40 schreef Burnett het volgende:
[..]
Wat de chip(s) betreft, zie hierboven, en wat Elvis betreft, die staat op de hoes.
De grootste hit is ongetwijfeld van Engelbert Humperdinck, deze versie gok ik op Sex Pistols?quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:47 schreef ranja het volgende:
Wie vanavond naar de Top 2000 heeft gekeken heeft al een versie of 4 van dit nummer gehoord. Maar niet deze versie.
Mijn vraag is dan ook, wie scoorde hier de grootste hit mee en welke band hoor je hier spelen?
het schijnt dat ze een gastzanger gebruikten, waarschijnlijk een kroegmaatje
Over het land van herkomst had ik heen gelezen...quote:
Veel meer zelfs dan 2 hits, o.a. ook nog 'Can I Play With Madness', weer een hint gemist dus.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:16 schreef knars het volgende:
Maiden heeft toch wel meer dan 2 top 40 noteringen gehaald? Wasted years, Run to the Hills, Bring your daughter...? Tevens mis ik voor Maiden de oeverloze basriedeltjes
Die dusquote:Op zaterdag 29 december 2007 00:32 schreef Berkery het volgende:
Gooi ik er nog Def Leppard tegenaan qua gokje.
was ook nog een mooie hintquote:Op zaterdag 29 december 2007 00:33 schreef ranja het volgende:
hysterische
Op 55quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:47 schreef MadMaster het volgende:
Doe ik 'Hurricane'...
newbiedoobiedoo +1quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:00 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Da's Wattie (The Exploited)
ik weet de band wel, maar de titel nietquote:
Zal ik mild zijn?quote:Op zaterdag 29 december 2007 10:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
ik weet de band wel, maar de titel niet
Sugarloaf??quote:Op zaterdag 29 december 2007 10:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zal ik mild zijn?
Ze bellen nog wel eens ergens midden jaren '80...
quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:31 schreef Captain_Redbeard het volgende:
suede ?
En dat met zo'n achternaam.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:02 schreef bartrid het volgende:
Hij viel dronken over een balustrade in z'n huis.
quote:In the documentery American Hardcore, Moby, who has come to fame as a techno-ish pop star, stated that he fronted forwhile singer Bruce Loose was in jail because he "knew all of their songs".
Viel toch wel mee, dacht ik?quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:58 schreef ranja het volgende:
zat ik ook aan te denken maar dat was wel wat meer dan een blauwe maandag
Nee, in elk geval niet op de debuutplaat, maar toch nog wel een jaartje of 2 las ik.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:01 schreef ranja het volgende:
Ik weet het eigenlijk niet, was hij niet gewoon DE bassist van de band?
Beautiful Southquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:06 schreef belsen het volgende:
Welke band kwam dan voort uit The Housemartins?
Onder leiding van Paul Heaton...
Grappig, ik had Everything but the girl verwacht, maar ook goedquote:
Liverpool was datquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:27 schreef belsen het volgende:
En kwamen Echo & the Bunnymen er ook niet vandaan?
quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:46 schreef Burnett het volgende:
Paul Oakenfold?
quote:is an American DJ and music producer and remixer, one of the producers who helped to define New York's house music during the 1980s.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:57 schreef timbob het volgende:
todd terry natuurlijk!
oehquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:03 schreef timbob het volgende:
De gene die als eerste een lijstje van 5 volmaakt met project/artiest/bandnamen van heerschap Todd Terry krijgt de volgende punt
Er zou zelfs een lijst van ergens in de 20 kunnen komen met een beetje moeite.. maar das ook weer zoiets..quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:10 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
oeh![]()
verder dan twee stuks en een verre connectie kom ik niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |