abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55517302
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 15

Peuters

***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 24-01-2008 08:22:43 ]
pi_55517613
Bar ik had je gster nog proberen te bellen voor ik het hier neerzette, maar kon je niet bereiken

Djen en ik zijn net terug. Hij heeft zijn goede momenten, maar het meest is hij nog zwak. Hij is moe, maar wil niet slapen, wat resulteerd in een gefrustreerd manneke dat nergens zin in heeft, dat heel boos kan kijken en heel zielig kan huilen Hij ligt wel regelmatig te spelen met de spulletjes die hij gekregen heeft ondertussen, maar that's it.
Net voor Rick ons naar huis ging brengen kwamen ze met de nieuwe antibiotica aan en die krijgt hij nu via het infuus en hopen dat dat snel aanslaat.
Je voelt je zo machteloos als je daar zitthuis ook hoor en het enige wat je kan doen is praten, wat gek doen met zijn knuffels en troosten als hij huilt. Op schoot zitten wil hij absoluut niet, bij niemand niet omdat hij denkt dat hij dan gelijk weer prikjes of wat dan ook krijgt
Morgenochtend komt Rick ons om half 8 ophalen want om 8 uur is het kerstontbijt op de kinderafdeling en dan worden er tafels op de gang gezet en alle ouders en broertjes en zusjes mogen dan ook komen. Ze hebben schatten van zusters lopen en ze zijn zo lief voor hem!
Ik ga nog ff wat drinken en dan mijn bed in en morgenvroeg weer naar mijn dappere ventje toe.
pi_55520695
Rick heeft gebeld en de koorts is voo het eerst ff weg hij had een uurtje geleden 35,9. Pfff dat is even goed nieuws, want de twijfel in de ogen va de arts zien, niet wetende wat ze ermee aanmoest dat de koorts aanbleef houden en dan nu iig even zonder koorts, nu duimen dat het zo blijftDjulian heeft altijd rond 36 dus hij heeft geen ondertemp nu
  maandag 24 december 2007 @ 21:22:13 #4
103793 kozakken
Living the life
pi_55521093
He, wat fijn Anitra! Gelukkig, dan lijkt de antibiotica aan te slaan

Was het de bedoeling om bij te komen, ga je zo weer de stress in.

En lieve Jolie en LB
Fijn dat het beter gaat met Julius!

Hier liggen twee buitengewoon vermoeide mannetjes heerlijk te slapen. Jonne had vanmorgen een stukje Linus gekeken (ned 3) en begon in bed helemaal mooshy te knuffelen. 'Fijn kerstfeest mama'
Dus toen we vanavond naar mijn ouders gingen voor 't traditionele kerstavondmaal vroeg hij weer of het nu bijna kerst was. Dus ik: 'ja, nu'. En hij: Jaaaaaa Fijn kerstfeest mama! *O
  maandag 24 december 2007 @ 22:07:57 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55522133
oh Gelukkig Anitra, dat de koorts nu even weg is! hopelijk gaat het gauw weer helemaal goed met je mannetje!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55528875
Fijn Anitra!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55529752
Jonne

Hier hebben we net kerstontbijt gehad in het ziekenhuis. In de speelkamer hadden ze tafels en versiering. Het was een lopend buffet met allerlei broodjes en drinken en op tafel stonden zelfs schuimpjes en chocolaatjes. Djulian liep er wankelend naar toe en hij vond de speelkamer geweldig, maar het ontbijt niks. Wel wat gedronken en wat gespeeld met Djen Er was een jongetje en zijn ouders waren iets te laat voor het ontbijt en die heb ik geholpen met drinken en schuimpjes geven Was een leuk sfeertje, alleen Djulan is nog veels te zwak en zijn nfuus liep niet goed door dus iedere keer piepen en een nieuwe pomp gekregen en nu loopt het infuus weer.
Toen hij weer in bed lag was hij weer zo'n zielig hoopje mens. De zuster kwam nog ff tempen en die is nog steeds zonder koorts Hij heeft gisteravond en vannacht 3 zakken anti biotica gehaderg heftig dus en het lijkt erop dat het aanslaat Ben benieuwd of de zaalarts nog langs komt vandaag en zoja wat die zegt dan. Ik zit nog niet helemaal lekker want hij is gewoon zo zwak en als je hem dan ziet zwalken op zijn beentjes, dat is zo zielig
pi_55530440
Fijn dat het wat beter gaat met Djulian, Anitra.

Merlijn slaapt sinds vorige week met groot succes op zijn eigen kamer. Wordt 's morgen ook pas rond 7.00 wakker en valt vrij snel weer in slaap, vandaag weer lekker na 8.00 opgestaan.
Nu ik niet meer met de hort op kan moet hij ook zijn middagslaapje leren doen in zijn eigen bed. En dat is dus geen succes. Hij is wel moe, kruipt zelf in bed en gaat ook netjes liggen, maar blijft flink huilen. We laten hem maar gewoon zichzelf in slaap huilen en hebben ook verteld dat hij ook best mag gaan spelen als hij dat wil. Hij slaapt ook vrij kort, ongeveer een half uurtje tot een uur (op het KDV is het vaak 1,5 uur tot 2 uur). Als hij wakker is, is het grote paniek en duurt het lang voordat hij zich echt wakker is. Kan vlot een uur duren. Herkent iemand dit? Heeft iemand nog tips? Denk dat we hem vanmiddag maar even laten liggen als hij wakker wordt, misschien dat hij opnieuw inslaap valt.
pi_55532571
Moet vaker gaan roepen als we problemen denken te hebben. Merlijn is om 12.00 gaan slapen zonder huilen en slaapt nog steeds.
pi_55538110
Fijn dat het ziekenhuis wel wat aan kerst doet, Anita. En nog veel fijner dat de AB aan blijkt te slaan. Ik hoop dat Djulian snel weer gaat eten om weer wat aan te sterken en dat hij zich een stuk beter voelt dan. Lijkt me verschrikkelijk om je mannetje zo te zien. Is de zaalarts nog langs geweest? (Zal wel niet met kerst...?) Heel veel sterkte, lijkt me ook erg zwaar voor jou en je man om dit mee te maken.
  woensdag 26 december 2007 @ 00:16:39 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55541658
Ach hemel, ik lees nu pas dat Djulius in het ziekenhuis ligt. Gelukkig ietsjes beter inmiddels. Blijf op de goede weg doorgaan, jochie! Antira en Rick, sterkte!

En dan nog Julius en Jolie de waterpokken. Blijft toch een rotziekte, ondanks dat het over het algemeen onschuldig is. Je moet er wel echt even doorheen bijten met je kinderen is mijn ervaring.
Allebei veel beterschap gewenst.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55542121
Fijn dat de koorts gezakt is Anitra. Beterschap en sterkte
pi_55545981
Gisteravond is het infuus eruit geschoten. Ze hebben het infuus eruit gehouden en kijken of hij goed wil drinken, als hij dat doet mag het infuus eruit blijven. De AB gaat nu dus via de mond en ben benieuwd hoe dat vannacht gegaan is. Rick had in de ouderkamer zitten praten met andere ouders en die was het ook opgevallen hoe zwak Djulian wasecht wankelen op zijn beentjes.
Djen en ik zitten klaar om weer opgehaald te worden voor het kerstontbijt, gisteravond had Djulian er helemaal geen zin in, maar Rick heeft gezegd dat we ook broodjes mee naar de kamer kunnen nemen.
Gister waren de bloedwaardes weer beter en hij moet nu echt zelf gaan drinken weer. Dat hebben ze wel leuk gedaan, als hij een glas leeg heeft dan mag hij een glas in kleuren op een kleurplaat en als er 4 glazen gekleurd zijn mag hij grabbelen uit de kadobox.
Meneer weet trouwens precies wanneer hij een zuster moet roepen en dus op de bel moet drukken. Toen Rick Djen en mij gister naar huis bracht had Djulian op de bel gedrukt en toen de zuster kwam zei hij heel droog: ik hebbe een poepbroek Hij word dus al weer wat mondiger
  woensdag 26 december 2007 @ 10:46:54 #14
37150 livelink
pi_55546747
Ik hoop dat Djulian snel aansterkt, Anitra. Het lijkt me zo moeilijk voor zo'n kleintje om in het ziekenhuis te moeten liggen.

Randa_v, ik herken wel het moeilijk wakker worden na een middagslaapje. Dat was bij Job ook zo'n probleem. Als hij 's middags sliep, sliep hij rustig twee tot drie uur. Op een gegeven moment moesten we dat toch gaan afbouwen, want je kunt moeilijk een overgang hebben van zo lang 's middags slapen naar helemaal niet meer slapen nu hij op school is. Dus we maakten hem na een uurtje wakker. Dan duurde het ook zo lang voordat hij echt wakker was. Dat kon wel een uur duren. We hebben het toch maar volgehouden.

Zijn er hier trouwens nog meer peuters die echt tot ze naar school ging een middagslaapje doen? Job kon en kan eigenlijk nog steeds niet echt zonder dat slaapje, maar dat heeft de overgang van het naar school gaan wel extra moeilijk gemaakt. Hij heeft het echt erg zwaar nu.
  woensdag 26 december 2007 @ 11:28:36 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_55547272
livelink, Liam slaapt ook nog regelmatig 's middags en Ian (de oudste van Nick) deed dat ook.
het is toch vrij normaal hoor.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 december 2007 @ 11:34:36 #16
37150 livelink
pi_55547365
Ja, ik kreeg soms het idee dat Job wel een uitzondering was op dat punt. Vroeger was het volgens mij redelijk standaard, maar tegenwoordig hoor je het niet meer zo veel.
pi_55547698
Hij is weer thuis
De AB heeft hij netjes binnen gehouden en hij heeft keurig gedronken. Bij het ontbijt had hij een plakje kaas op en hij wou er nog 1, maar de kaas was op en samen met de zuster ging hij kaas halen en rende hij over de gang! Nog wel wiebelig, maar er zit weer zin in het jochie. Na het ontbijt heb ik hem in bad gedaan dat was zo lief en toen kwam de zuster uit het overleg met de KA en die zei dat hij naar huis mocht. Rick en ik helemaal blij en Djulian begon te huilen en te gillen dat hij niet naar huis wou want hij wou bljven spelen daar
Hij is nog lang niet beter en hij heeft een hoge dosis AB mee en als hij maar iets slecter word dan moeten we gelijk terug komen naar de afdeling, maar omdat het kerst is mocht Djulian dus nu al naar huis
  woensdag 26 december 2007 @ 11:55:49 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_55547768
wat fijn anitra

livelink, mijn moeder vertelde mij dat ik en mijn broer ook allebei nog 's middags sliepen op die leeftijd. en ik ken veel kinderen die dat hebben hoor.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 december 2007 @ 12:00:35 #19
37150 livelink
pi_55547851
Anitra, wat fijn dat jullie hem thuis hebben. Verwen hem maar lekker. Hopelijk gaat het nu echt helemaal in een opwaartse spiraal.
pi_55548794
quote:
Op woensdag 26 december 2007 10:46 schreef livelink het volgende:
Randa_v, ik herken wel het moeilijk wakker worden na een middagslaapje. Dat was bij Job ook zo'n probleem. Als hij 's middags sliep, sliep hij rustig twee tot drie uur. Op een gegeven moment moesten we dat toch gaan afbouwen, want je kunt moeilijk een overgang hebben van zo lang 's middags slapen naar helemaal niet meer slapen nu hij op school is. Dus we maakten hem na een uurtje wakker. Dan duurde het ook zo lang voordat hij echt wakker was. Dat kon wel een uur duren. We hebben het toch maar volgehouden.
Fijn dat het herkenbaar is. Gelukkig is gisteren voor het eerst alles goed gegaan. Hij heeft ruim 2 uur geslapen en was tevreden wakker geworden. We zijn hem pas uit bed gaan halen toen hij echt flink aan het brabbelen was. Waarschijnlijk toch gewoon wennen geweest aan zijn nieuwe bed, alhoewel hij het op het KDV ook weleens heeft. Misschiend dat hij eerder naar bed moet ofzo en dan beter doorkan slapen.

Fijn dat Djulian alweer thuis is.
  woensdag 26 december 2007 @ 20:42:07 #21
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55558949
Ik hoop dat het nu thuis echt beter gaat met Djulian, Anitra.

Jolie heeft echt pech gehad met die pokken want we hebben echt twee dagen alleen binnen gezeten ze was er zelf nogal verdrietig over. 'Waar is het nou kerst?' Het liep nu dus helemaal niet volgens haar verwachtingspatroon en ik had er uiteindelijk vanavond ook wel flink de pest in. Ze houdt zich wel erg goed met d'r pokjes en de jeuk. Ze heeft ook geen koorts gehad maar d'r hele buik en hoofd (als in onder d'r haren) zitten vol met pokken. Het ziet er zo sneu uit. Volgens mij zijn er vandaag geen nieuwe meer gekomen dus ik hoop dat het nu beter zal gaan.
  Jubileum moderator woensdag 26 december 2007 @ 20:45:15 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55558999
Wat fijn dat hij thuis is Anitra! Dat is nog snel gegaan zeg!

Agossie arme Jolie! Iris heeft dan wel geen pokjes maar was ook erg verdrietig deze dagen. "waarom ligt er nu geen sneeuw, dat hoort zo met kerst" (wederom teveel films gekeken denk ik ) en helemaal ontroostbaar was ze omdat ze baby Jezus niet meer in het echt kon zien. Ze wilde geen baby die netalsofJezus was, ze wilde de echte baby Jezus zien.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 26 december 2007 @ 21:09:20 #23
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55559425
Hoe komt zo'n kind daar dan weer bij. Ben je mooi klaar mee

Jolie was vooral teleurgesteld over de plannen die niet door konden gaan. Ik heb echt geprobeerd om er nog wat van te maken voor d'r hoor maar vanavond was het wel echt even klaar. Ik hoop dat ze nu in ieder geval goed kan slapen, voor ons alletwee. Gister moest ik wel ontzettend om haar lachen. We waren zelfverzonnen kerstliedjes aan het zingen en die liedjes gingen uiteindelijk alleen nog maar over pokken.
'Waaaaterpok, op miiiiijn kop, heeeelemaaaaaal bovenop.' Stille nacht.
'Met die pokken op mijn snuit, mag ik de deur niet uit, dus oma viert nu kerstfeest met een ander. Eenzame kerst.
'Pokkepok, pokkepok,boven op mijn kop, stop een vlok in een sok, druk het er dan op, oooooh pokkepok, pokkepok, pokkepokkepok.' Jingle bells.

Zegt ze ineens heel serieus dat we er maar beter konden ophouden. 'Voordat onze god ons hoort.'
Euh schatje, we hebben helemaal geen god, dat weet je toch?
'Oh ja gelukkig maar anders kreeg jij erge straf mama. Jij heeft mij geleerd pokke-pok te zeggen.'

Jubileum moderator woensdag 26 december 2007 @ 21:11:29 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55559462
Geweldige uitspraken weer Jolie
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 26 december 2007 @ 21:11:55 #25
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55559473
Oh en voor de mensen die ooit nog havermoutbadjes moeten gaan maken. Ik kreeg de tip om havermoutvlokken in zo'n netje te doen waar je ondergoed enzo in kan doen voor in de wasmachine. Dat werkte echt goed, ik had eerst de sok gedaan maar dit ging echt veel beter.
  woensdag 26 december 2007 @ 21:37:26 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_55559898
Jolie
wat een heerlijk ding toch he
stormy waters...
sailin'
pi_55561834
livelink, mijn jongste slaapt ook nog wel eens tussen de middag. Hij heeft het echt nodig hoor, anders kan hij alleen nog maar huilen om alles.
Joliefje, waar haal je het allemaal vandaan? Beterschap met de pokjes
Anitra fijn dat Djulian weer thuis is
Saartje
pi_55561950
Morgen wordt onze grote vent 2 jaar en mag zich hier melden
pi_55562032
Fijn dat Djulian weer thuis is!

Alvast gefeliciteerd Randa en een hele fijne dag morgen!
pi_55566821
Oooh die Jolie wat een lief moppie is dat toch! Ik hoop echt dat ze nu snel opknapt Luchtbel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55569339
gefeliciteerd Merlijn en welkom!!

Anitra, fijn dat Djulian weer thuis is
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:05:45 #32
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55570385
Wat fijn dat Djulian weer thuis is Anitra!

Welkom en gefeliciteerd Merlijn en Randa!

Arme Jolie met d't waterpokjes Hopelijk heeft ze er snel geen last meer van.

Robin heeft allemaal hele kleine rode spikkeltjes op zijn gezicht en buikjes. Hij voelt zich verder prima, dus geen idee wat het is.
Volgende maand gaan we een groot bed voor Robin kopen en zijn kamer veranderen in een jongenskamer ipv babykamer (dan schuiven we de boel door ). Ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_55571285
Ik val er zomaar even in hoor, ik moet nog bijlezen

Slapen Emma, Merlijn en Arwen nog overdag, Jelief, Randa en Evenstar?

We lopen hier zo te tobben met die slaapjes. Ze is doodmoe maar wil niet. Ik wil dus wel dat ze slaapt, maar zelf denkt ze er anders over. Met als gevolg dat ze de hele dag op haar tandjes loopt.

Nu lag ze net in bed te spelen, slaapzak uitgedaan en hele verhalen. Doe ik echt MEGA-dom naar binnen lopen en zeggen dat ze slapen moet. Gevolg: kind overstuur en alles bij elkaar huilen. Hoe kom ik zo dom?
Variety is the spice of life
pi_55571332
Amber slaapt ook nog steeds overdag.
Ze wordt meestal tussen 7 en 8 wakker en ligt er tussen half 11 en 11 weer in om vervolgens nog een uur of 3/3,5 te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 27 december 2007 @ 14:11:49 #35
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55572002
Nebelung Robin slaapt ook gewoon nog, zelfde tijden als Amber Maar hij maakt nu ook wel duidelijk dat hij niet wil slapen, dat hij "nee moe" is. Ik vertel hem dan dat dat prima is, maar dat hij wel zijn bedje in gaat, want Ojo en Ollie (zijn knuffels) willen wel slapen. Regelmatig gaat hij dan nog even spelen of staan schreeuwen, maar hij valt altijd wel in slaap binnen een uur.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_55572207
Oh ja, 'nee moe'. Zegt ze hier ook.

Maar ik ben gewoon dom geweest net, ik had haar gewoon moeten laten spelen. Dat was beter voor haar humeur geweest in elk geval . Ik weet zeker dat ze het avondeten niet haalt vandaag.

Als ik overigens eerst bijgelezen had, had ik meer gezien over middagslaapjes

Anitra, fijn dat Djulian weer thuis is!
pi_55572363
Sara slaapt niet meer zo vaak 's middags. We proberen het altijd wel, omdat ze anders om 16:00 instort.
Als ik tegen Sara zeg dat ze gaat slapen zegt ze vaak: Sara niet slapuh! Sara wakkuh! Sara niet moe!!
Ook zeggen dat gaar knuffels ook moe zijn, helpt dan niet
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55572577
Merlijn gaat rond 12.00/12.30 uur nog voor een paar uurtjes naar bed. Wel zijn er problemen bijv. na het zwemmen gaat hij het liefst meteen slapen of onderweg met oma naar de stad ofzo. Meestal slaapt hij op dat soort momenten 's ochtends eventjes om de rest van de dag doortehalen. Merlijns tijden zijn eigenlijk meer de tijden op het KDV net na het boterhammetje eten gaan ze daar dus rond 12.30 naar bed om er om 14.00 of soms 15.00 uit te komen
pi_55573408
livelink: jayden slaapt hier ook nog regelmatig smiddags een uurtje of 2 (en alicia heeft dat ook nog gedaan toen ze naar school ging, gewoon ff lekker uitrusten en slapen in de middaguurtjes, en is dit schooljaar eigenlijk pas echt afgenomen bij haar)

ow en over wakker maken na het middagslaapje: das hier bij jayden ook een ramp, enorm sjagerijnig en kompleet uit zijn doen, maken we hem niet wakker slaapt ie gerust door tot diep in de nacht. leggen we hem niet te slaap dan redt ie het niet op tot een uur of half 5 wakker te blijven en slaapt ie terwijl hij eet.

ze gaan hier overigens op de doordeweekse dagen tussen kwart over 6 en half 7 naar bed omdat ze uitgeput zijn (ondanks middagslaapjes) en slapen door tot de andere morgen 6 - half 7
pi_55574886
Ik heb Amber daarstraks wakker gemaakt omdat ze al ruim 3 uur aan het slapen was. Nou dat had ik beter niet kunnen doen, mevrouw is me een partij chagarijnig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_55575837
LB hoe is het nu met Jolie? Wat sneu dat ze ze toch gekregen heeft :-( Ik voel me helemaal schuldig.. Myrthe leek er vanaf te zijn maar vandaag had ze opeens weer blaasjes op d'r hoofd.. heel gek. Misschien is het iets anders.

Renzell is Juultje ook al weer wat opgeknapt? Myrthe werd hier helemaal hysterisch van het havermoutbadje en ze wil nu ook niet meer in bad, terwijl ze voorheen altijd echt gek was op badderen.

Anitra, ik lees het nu pas van Djulian.. Jemig dat is schrikken zeg! Knapt hij al weer een beetje op?
pi_55575872
Hier ook nog steeds een middagslaapje trouwens. Gisteren overgeslagen ivm het kerstgebeuren, dus wij dachten dat ze 's avonds wel vroeg in slaap zou vallen. Het tegendeel was waar, tot 1.30 heeft ze lopen spoken! Met als gevolg vandaag natuurlijk nog doodmoe en chagerijnig..
  donderdag 27 december 2007 @ 16:49:11 #43
37150 livelink
pi_55575944
Er zijn dus inderdaad toch nog wel veel kindjes die middagslaapjes nodig hebben. Gek is dat trouwens, dat als je ze niet 's middags even laat slapen dat het 's avonds en de volgende ochtend vaak een drama wordt met het slapen.

Ik kan me nog wel een mooi filmpje herinneren van Jayden terwijl hij slapend aan het eten of etend aan het slapen was, dus ik zie het wel voor me, ja

Arme Myrthe, dat ze dat havermoutbad zo verschrikkelijk heeft gevonden, zeg. Ik vond het indertijd zelf ook wel een beetje viezig, dat wel. Hopelijk wil ze snel weer gewoon in bad en zijn de waterpokjes snel helemaal over.
  donderdag 27 december 2007 @ 18:57:56 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55578843
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:41 schreef nebelung het volgende:
Ik val er zomaar even in hoor, ik moet nog bijlezen

Slapen Emma, Merlijn en Arwen nog overdag, Jelief, Randa en Evenstar?

We lopen hier zo te tobben met die slaapjes. Ze is doodmoe maar wil niet. Ik wil dus wel dat ze slaapt, maar zelf denkt ze er anders over. Met als gevolg dat ze de hele dag op haar tandjes loopt.

Nu lag ze net in bed te spelen, slaapzak uitgedaan en hele verhalen. Doe ik echt MEGA-dom naar binnen lopen en zeggen dat ze slapen moet. Gevolg: kind overstuur en alles bij elkaar huilen. Hoe kom ik zo dom?
Ik hoor hier nog niet , maar ja arwen slaapt nog vrij veel, maarbij arwen komt dit ook deels door voedingsstoffen die ze anders binnenkrijgt, ze krijgt toch nog 75% kunstvoeding, en ze is zo goed als 2 en het is voor zuigelingen , denk ik , ze slaapt van 9:00 ( kan eerder en soms later ) sávonds tot 10 uur sóchtends. dan is ze wakker en dan rond half een tot 4 uur slaapt ze of tot een urutje of 2 , maar dan gaat ze rond half vijf tot half zeven nog even.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 27 december 2007 @ 18:58:04 #45
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55578848
Niet schuldig voelen Ladybos. Niets aan te doen. Wel gek dat Myrthe nu weer blaasjes lijkt te krijgen. Dat kunnen nu toch geen waterpokken meer zijn? Twee weken later?
Jolie voelt zich wel weer oke, er zijn geen pokjes meer gekomen. Ze zitten voornamelijk onder d'r haren en dat jeukte natuurlijk erg maar ik geloof dat het ook minder is.

Ze heeft wel slecht geslapen de afgelopen dagen.....

pi_55580674
Ik heb ook niet alles bijgelezen.
Achossie voor Jolie, zo moe dat je op de grond kan slapen.
Hoera voor Djulian en een kus voor de rest.

Emma slaapt gelukkig nog wel tussen de middag. De ene dag ligt ze er al om 11 uur in (als ze erg vroeg wakker is) en de andere dag pas om half twee, dat is dan meestal omdat we ergens heen zijn geweest. gemiddeld is het om een uur of half een. en dan slaapt ze tussen de anderhalf en drie uur. Soms is ze zo moe dat ze de hele bende bij elkaar roept dat ze niet moe is. Als ze dan 5 minuten bij mij drinkt is ze knock out.

We zijn nu heel hard bezig om het ritme 's avonds om te gooien en wel zo dat ze eerst bij mij drinkt en dan in bad gaat en naar bed. We hopen dat zo het 's avonds naar bed gaan en drinken wat los komen. 's middags kan ze dat al heel goed.

Én we hebben heel wat met haar te stellen op het moment. Niet luisteren en tegendraads doen. Tijd om een plan de campagne te maken denk ik.

Emma plast steeds vaker op de wc of (boven) op het potje en geeft soms zelf aan dat ze moet plassen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 27 december 2007 @ 20:54:14 #47
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55582335
Anitra, wat fijn dat Djulian weer thuis is. Heel veel succes nog met het verdere herstel.

Jolie ookal waterpokken. Beterschap!

Het hebben van jongens heeft zo zijn leuke bijkomstigheden:
Zo heeft Léon met de kerst een ridderverkleedset gekregen. Man, je had die blik op zijn gezich moeten zien toen hij het voor het eerst aan had. Stralend maar toch een beetje verlegen. Binnenkort foto's even uploaden, laat ik nog wel zien.
Hij loopt nu regelmatig als ridder door het huis: "Ahaaa!!" Zo'n stoere 'echte mannen'stem erbij.
Maar het mooiste is wel als hij me gaat beschermen, ook op zo'n stoere toon. En dan ben ik de prinses. En dat heb ik altijd al willen zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55582666
quote:
Op donderdag 27 december 2007 20:05 schreef Jelief het volgende:

Én we hebben heel wat met haar te stellen op het moment. Niet luisteren en tegendraads doen. Tijd om een plan de campagne te maken denk ik.
Onze dametjes gaan weer lekker gelijk op!
Wij zijn een duidelijkheidsoffensief begonnen
  donderdag 27 december 2007 @ 21:06:34 #49
37150 livelink
pi_55582725
Aaahh Dutchie, wat lief. Je bent vast een geweldige prinses.
En stiekem is het ook wel heel leuk dat jongetjes ook altijd wel een beetje verliefd op hun mama zijn.
  donderdag 27 december 2007 @ 23:16:37 #50
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55588039
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:44 schreef Ladybos het volgende:
LB hoe is het nu met Jolie? Wat sneu dat ze ze toch gekregen heeft :-( Ik voel me helemaal schuldig.. Myrthe leek er vanaf te zijn maar vandaag had ze opeens weer blaasjes op d'r hoofd.. heel gek. Misschien is het iets anders.

Renzell is Juultje ook al weer wat opgeknapt? Myrthe werd hier helemaal hysterisch van het havermoutbadje en ze wil nu ook niet meer in bad, terwijl ze voorheen altijd echt gek was op badderen.

Anitra, ik lees het nu pas van Djulian.. Jemig dat is schrikken zeg! Knapt hij al weer een beetje op?
Juul is er weer redelijk bovenop gelukkig. Er zijn geen nieuwe blaasjes meer bijgekomen en de koorts is gezakt. Het havernoutbad vond hij gek genoeg juist heeeeerlijk!!! Hij kon er geen genoeg van krijgen. Het eruit halen stuitte op groot verzet! Ik ben blij dat het (afkloppen!) beperkt is gebleven tot 2 dagen echte koorts en ellende. Nu hopelijk alleen nog maar opwaarts. Alleen dat slapen hè... da's meteen weer k*t met peren. Altijd en altijd bij ziekte is dat. Herkennen jullie dat? Dat het hele slaappatroon dan meteen weer ontregeld is voor (on)bepaalde tijd? Damn! ik denk dat ik er maar in duik.

Anitra; heel fijn dat Djulian weer thuis is!!! Sterkte ermee. Ik hoop op een snel herstel.
pi_55588493
Gelukkig Anitra, dat Djulian weer thuis is. Dat was even schrikken, denk ik.

Hier vandaag ook een ongelooflijk ondeugend meisje, die ook nog eens niet wilde slapen vanmiddag. Maar ze is zó lief. Elke avond zeggen we wel tegen elkaar dat ze zo lief is en dat we zo blij met haar zijn. Elke keer lijkt het alsof ze niet nóg leuker kan worden. En toch gebeurt het...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 28 december 2007 @ 08:40:11 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_55594878
prinses Dutchie
wat een lief verhaal

igraine, jij klinkt ook al zo lief over je meisje
stormy waters...
sailin'
pi_55594884
Hallo, Rick hier even via het account van Anitra: Alles gaat goed met Djulian. De koorts is weg gebleven, het innemen van de antibiotica gaat erg gemakkelijk en ook eet en drinkt Djulian weer goed. Wel is te merken dat de koorts en anti biotica een flinke aanslag op z`n fysieke gesteldheid hebben gepleegd. Hij gaat nu uit zichzerlf naar bed toe omdat ie moe is, maar dat gaat vast vanzelf wel weer over.
Anitra zit inmiddels weer in het herstellingsoord tot as maandag, dan ga ik `r ophalen om met z`n viertjes naar Evenstar te rijden om daar de overgang naar het nieuwe jaar mee te maken.
Iedereen hier nog bedankt voor alle lieve woorden voor zowel Djulian als voor Anitra.
  vrijdag 28 december 2007 @ 09:24:48 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_55595204
nou, sterkte met het mannetje Rick en groetjes!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 december 2007 @ 11:50:21 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55597266
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 08:42 schreef Anitra het volgende:
Hallo, Rick hier even via het account van Anitra: Alles gaat goed met Djulian. De koorts is weg gebleven, het innemen van de antibiotica gaat erg gemakkelijk en ook eet en drinkt Djulian weer goed. Wel is te merken dat de koorts en anti biotica een flinke aanslag op z`n fysieke gesteldheid hebben gepleegd. Hij gaat nu uit zichzerlf naar bed toe omdat ie moe is, maar dat gaat vast vanzelf wel weer over.
Anitra zit inmiddels weer in het herstellingsoord tot as maandag, dan ga ik `r ophalen om met z`n viertjes naar Evenstar te rijden om daar de overgang naar het nieuwe jaar mee te maken.
Iedereen hier nog bedankt voor alle lieve woorden voor zowel Djulian als voor Anitra.
heb er zin aan Arwen geeft een dikke kus en knuffel voor djulian en voor anitra ook en djen en jou
pi_55598610
Fijn dat het wat beter gaat met Djulian!

Sara knapt ook flink op, 's nachts nog wel de nodige hoestbuien, maar stukken minder dan normaal
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:40:31 #57
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_55603836
* Magneet komt zich ook maar ff melden Merlijn heeft vannacht wel slecht geslapen, hopelijk trekt dat bij als er weer wat ritme inkomt hiero.
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:34:48 #58
37150 livelink
pi_55607652
Magneet, nog gefeliciteerd met Merlijn. Ik zag hele leuke verjaardagsfoto's in het fototopic. En welkom hier, dus.
pi_55609450
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:25 schreef Igraine het volgende:
Hier vandaag ook een ongelooflijk ondeugend meisje, die ook nog eens niet wilde slapen vanmiddag. Maar ze is zó lief. Elke avond zeggen we wel tegen elkaar dat ze zo lief is en dat we zo blij met haar zijn. Elke keer lijkt het alsof ze niet nóg leuker kan worden. En toch gebeurt het...
Zo liggen wij ook elke avond in bed. En maar herhalen wat voor leuke dingen ze gedaan heeft vandaag.

Vandaag waren we bij de Ikea. Bij een mooi opgemaakt bed stond een mand met knufelberen. Daar haalde ze er twee uit. nummer een ging rechts in bed en dat was papa, links ook een, mama. raad eens hoe wij in bed liggen?
We hebben haar een hele tijd aan laten modderen en genoten

Emma heeft door wat de kracht van het werkwoord 'moeten' is. Bij alles wat ze wil roept ze dat ze dat moet. We zijn dus hard bezig om te zeggen dat ze iets wil
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:57:47 #60
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_55609476
Vandaag is Demi herkent!
Gisteren zaten we bij de verloskundige en daar lag ook de bobo, daar stond een advertentie van koterkado in met een foto van Demi.
Dus een kind keek naar de advertentie, toen naar Demi, weer naar de advertentie en toen fluisterde hij naar zijn moeder," kijk mama, dit is dat kindje"
Zegt die moeder, "nee dat zal wel niet, dat zou wel heel toevallig zijn maar ze lijkt er wel op"

Het manneke keek best beteuterd met deze reactie dus ik heb hem maar verteld dat het idd hetzelfde kindje is.
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:04:07 #61
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55612924
Anitra, fijn dat het weer wat beter gaat met Djulian!
En Demi, een echte beroemdheid. Leuk KD! (En je envelop ligt klaar, nog steeds. Sorry, maar rare dagen en we zitten nu weer een week bij opa en oma... het komt, het komt!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:54:21 #62
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_55615923
Ach maakt niks uit joh, weet hoe het is nu met die drukke dagen (met schuin oog naar achterstallig werk kijkt...)
  zaterdag 29 december 2007 @ 16:21:01 #63
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55626178
Even een crosspost:
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 16:15 schreef Wennie het volgende:
Ik heb +- 35 luiers (maat 5 of 6, staat er niet op) zonder merk (met walvisjes) gekregen. Wie interesse heeft en ze kan op komen halen, mag ze voor niks hebben. Pm of mail me bij interesse.
Mijn afvalstrijd!
pi_55626240
Amber is zo lekker bezig met kletsen en eindelijk zelfstandig spelen. Eergister stond ze onder de douche en was ze aan het spelen met d'r badbeestjes. De ofapanten gingen piegen en moesten instappen en uitstappen (ofapanten zijn olifanten en piegen is vliegen). Ze gingen ook met het piegeltuig (vliegtuig).
Daarnaast is mevrouw helemaal gek van de film Junglebook. Ze pakt m steeds uit de kast en zegt dan Junglebook leuk kijken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 31 december 2007 @ 09:39:44 #65
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55673914
Wat een timing hè, Léon ligt nu met oorpijn in ons bed.
Even afwachten hoe zich dat ontwikkelt vandaag. We zouden vanavond naar vrienden en daar had hij zich helemaal op verheugd. Was bijna 1 van de eerste dingen die hij zei vanmorgen. Eerst dat zijn oor pijn deed en vervolgens huilend dat hij naar Julian (hun zoontje) wilde. Volgens mij voelde hij zelf de bui al hangen de zielepoot.
Hoop echt dat het meevalt allemaal. Maar ja, wat moet je hiermee? Als hij zich na een paracetamolletje beter voelt toch gaan of voor de zekerheid toch maar oliebollen inslaan?
Nou ja, we zien het wel.
  maandag 31 december 2007 @ 10:05:52 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_55674331
och arme Leon! sneu zeg!
Hier een huis volvermoeide mensen
gisteravond nog kerst gevierd bij mijn broer en de heren waren daardoor uit hun ritme... eerst Ezra de halve nacht (en ook oorpijn door tanden vermoed ik) en Liam was om 5 uur alweer wakker.
Nou, we zien wel ik denk dat we vroeg eten en de kids vroeg naar bed doen het wordt toch alweer een onderbroken nacht ook
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 december 2007 @ 10:09:41 #67
37150 livelink
pi_55674402
Vaak is oorpijn wel weer weg na een goede pijnstilling en veel slaap. Dus hopelijk gaat het vanavond goed. Sterkte ermee! Oorpijn is echt heel zielig.
  maandag 31 december 2007 @ 11:52:21 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55677084
mijn mupke is peuter Het was heel rustig, zussen besloten beiden dat andere stompzinnige dingen belangrijker waren als nichtje ( zie moederstopic) maar met de mensen die wel kwamen hebben we het fijn gehad. ze is flink verwend met heul veul Dora spulletjes , ze heeft netjes kaarsjes uitgeblazen, en met het zingen genoot ze van alle aandacht ipv taart kreeg ze chipjes met ketchup ze is dolblij met haar visjes aap en vis 1.

Dutchie hoop dat het nog wegtrekt voor Leon , sneu als ze zich zo verheugen ergens op en het niet kan.
kunnen jullie niet om de beurt even een uurtje slapen? nick en jij dan zodat jullie ook een beetje bij kunnen tanken.
  maandag 31 december 2007 @ 11:54:33 #69
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55677138
quote:
Op maandag 31 december 2007 10:09 schreef livelink het volgende:
Vaak is oorpijn wel weer weg na een goede pijnstilling en veel slaap. Dus hopelijk gaat het vanavond goed. Sterkte ermee! Oorpijn is echt heel zielig.
Nou dat is dus echt zo!
Heb hem daarstraks bij het ontbijt een paracetamolletje toegestopt en hij leeft helemaal op. Gelukkig maar.
pi_55682265
Evenstar gefeliciteerd!
pi_55682753
Evenstar, nog gefeliciteerd met Arwens verjaardag Leuk dat jullie nu ook hier zijn
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:45:17 #72
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55719021
Dank jullie

Hier is ze eindelijk bijgetrokken van de verjaardagsdrukte tis een echt lekker lief dametje geworden

en ben zo blij , de 21e mag ze weer naar het zkh, blijkt haar gastro een sabbatical van een aantal maanden te hebben, dus zegt ze krijg je vervanger, dr vreugdenhill. dat was arwens allereerste arts, die zich om geschoold heeft dat was echtzo een lief mens !
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:37:02 #73
37150 livelink
pi_55733160
Evenstar, nog gefeliciteerd met Arwens verjaardag (sorry, beetje laat) en welkom hier bij de peuters!
Ik vind het fijn voor jullie dat Arwen een leuke arts krijgt, maar wel erg zielig dat ze weer naar het ziekenhuis moet. Ik hoop dat ze echt heel snel over de ergste allergieen heen groeit, zodat vervelende ziekenhuisbezoeken voorgoed verleden tijd zijn.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:43:07 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55733356
Dank je , en ja ik hoop dat die ellende ook eens overgaat, deze maand sowieso dubbel gedoe, 14e allergoloog in utrecht, en dan de 21e hier.

Mijn grootste angst voor deze maand was te weinig groei, maar nu we echt streng op gluten vrij letten groeit ze als kool. dus geen sonde
pi_55733528
Fijn Evenstar Hoe groot is ze nou? En hoeveel weegt ze?
Sara
Merel
Ukje
pi_55734266
Fijn dat ze goed is gegroeit Evenstar!

Ik vroeg me af of jullie rond de 2 jaar naar het cb moesten. Want ik zag het toevallig in het boekje staan. Zou je dan zelf een afspraak moeten maken, of krijg je dat per post?
pi_55734357
2 jaar en 4 maanden is het hier pas. En dan sturen ze een briefje met een uitnodiging.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:24:35 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55734506
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:49 schreef Fuente het volgende:
Fijn Evenstar Hoe groot is ze nou? En hoeveel weegt ze?
83 cm en 11 kg, tegenover feb ( daarvoor de vetmaak boost gehad dus dat geldt niet ) 10.2 kg en 74 , afgelopen 3 maand alleen is ze 5 cm gegroeid daarvan. echt fijn. je ziet haar ook ehct groeien nu. daar doe jet het toch voor, tis een hel af en toe met voeing geregel e.d. en uitgedokter in de winkel, bedrijven nabellen hoe en wat. maar o zo waard als je het verschil ziet.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:25:29 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55734534
Ik ben hier pas geweest en heb de uitnodiging gekregen nog voor ze 2 werd ( 17e geweest )
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:29:04 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55734638
Trouwens even een "domme" vraag , n.a.v. schoenentopic..
Arwens voeten zijn echt niet gegroeid, ze zit nog steeds in maat 20.5 zoals ze in februari ook had ten ze haar schoentjes kreeg.. zelfs op laten meten is gewoon identiek.
ze groeit verders nl wel, zou je verwachten dat die voetjes toch ook wat meegroeien gewoon maar zo aankijken of de 21e toch even aankaarten
pi_55735114
Ik heb geen idee Evenstar. Kim heeft denk ik juist wat grote voeten. Maat 23. Of eigenlijk 22,5.
Maar je kunt het de 21e toch gewoon vragen.
pi_55738990
Merlijn heeft ook al sinds de zomer dezelfde schoenmaat en lijkt verder in zijn voeten ook niet echt gegroeid. Terwijl ik het idee had dat hij wel in de lengte is gegroeid. Ik heb gisteren gebeld naar het buro omdat ik ook nog geen afspraak had voor Merlijn. Wij kunnen pas 31 januari terecht, heb maar meteen gezegd dat ik het niet erg handig vind ivm met de zwangerschap, maar ja. Merlijn schijnt er tussendoor geschoten te zijn door de feestdagen volgens de telefoniste.
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:22:45 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_55739193
evenstar, Liam heeft ook heel lang stil gestaan met zijn voeten. toe hij 1,5 was had ie maat 20/21 en toen ie 2 was nog steeds. ruim 2 was ie toen ie naar de 22 ging en toen ging het ineens harder.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:34:31 #84
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55739260
Belana, zijn jullie al gaan kijken op die andere basisschool eigenlijk?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55739298
Wow Arwen is echt goed gegroeid Wat fijn zeg
Over de schoenenvraag: Sara zit nog steed sin maat 23. Ze begon (toen ze 1 jaar en 4 maanden was) met schoenmaat 21, en zit nu al ruim 7 maanden in 23, ook niet echt heel groot. Het kan zo zijn dat ze in ene een groeispurt maakt, Sara ging ook ineens van 21 naar 23!
Sara
Merel
Ukje
pi_55739307
Ow en wij moesten ook met 2 jaar en 3 maanden naar het CB
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 3 januari 2008 @ 09:42:07 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_55739911
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 08:34 schreef Sugar het volgende:
Belana, zijn jullie al gaan kijken op die andere basisschool eigenlijk?
dat gaan we dinsdag doen met zijn drieen, even kijken hoe iedereen reageert zeg maar.
als dat soort dingen dan zo moeten zijn, dan zal er gerust ook wel plek zijn

edit: en het is de Mariaschool, dat moet toch goed zijn?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:55:12 #88
103793 kozakken
Living the life
pi_55784310
Mag ik? Mag ik? Mag ik?
Ik wil gewoon heel even mooshy zijn over mijn oudste. Mijn knappe mannetje die zomaar van alles en nog wat doet en het heel gewoon vindt.

Die van koppoters nu ook buiken en benen tekent.
Die heel graag klutselt
Die me helpt in de keuken met eten koken Met zijn eigen helpschort aan
Die tekeningen van papa natekent met de tong net zo uit de mond als zijn vader
Die zonder zijwieltjes fietst! (maar nog niet echt remt )
Die soms in een vlaag van broederliefde opeens onder Rommes kinderderstoel duikt omdat er "echt een blokje van Romme is gevallen, mama"
Die samen zo hand en hand met me naar de bieleteek loopt en stralend onderhandelt over twee -nee drie- nee vier- boekjes, mama
Die de orders doorgeeft voor "een groene appel zonder schilletjes en grote pitjes en in vier stukjes mama". Of soms 'een groene appel met schil en de grote pitten eruit en dan aan een stuk mama"
Mijn mannetje die zelf al computert en het liefste dan tekent met Tuxpaint!!
(verkapte hint trouwens. Geweldig programma. Downloaden en ook de stamps downloaden. Staat onder afhalen )

pi_55785052
Zo, Randy is 3 jaar! Tijd voor een update!
De 28e is hij weer APK-goedgekeurd bij het CB, hij is 14,6 kilo en 95 cm lang. Klein dus, maar dat zijn we zelf ook. Verder deed hij alles prima, alleen fietsen (op een driewieler) bleef een vraagteken omdat hij nog geen goede had, die kreeg hij 2 dagen later pas! En dat gaat goed overigens.
De 30 hebben wij zijn verjaardag gevierd omdat dan toch iedereen vrij was en niemand in de rij voor de oliebollenkraam hoefde te staan! Hij vond het toch wel wat eng om jarig te zijn, want toen ik hem ophaalde, riep hij dat hij niet jarig was en dat hij van Sinterklaas al kadootjes had gehad! Totdat zijn zusje haar kadootje voor hem maar uit begon te pakken, dat werd hem toch ook ff te gortig! Hij is weer schromelijk verwend natuurlijk en het mooiste kado vond hij toch wel zijn 'grote-jongens-bed' die hij van mijn ouders kreeg! Beretrots is hij er op, wil 10 keer per dag er 'even naar kijken' en slaapt er vanaf dag 1 zonder problemen op. Tot mijn stomme verbazing komt hij er ook niet zonder toestemming vanaf, maar dat zal nog wel veranderen!
Verder is hij steeds liever voor Tinka (is sowieso met de juiste methodes beter te gebruiken) en hij is toch wel erg nieuwsgierig naar de baby in mijn buik! Dat levert erg leuke opmerkingen en vragen op, waar je elke keer maar weer een 'handig' antwoord op moet vinden, maar dat lukt tot nu toe prima.
"Kan jouw buik ook open mama?" Eh, nee schat, hoezo? "Hoe moet de baby er dan uit?" Die halen ze er in het ziekenhuis uit. Meneer is tevreden en probleem opgelost!
Ik moet naar de verloskundige (= babydokter!). "Komt de baby er dan ook uit?" Nee, die is nog maar zo groot en zulke kleine kleertjes hebben wij niet he? "Nee, dat is niet handig dan, he mama?"
Hij wisselt nog wel eens of hij een broertje of zusje wil. Vandaag in bad had hij bedacht dat het maar een zusje moest worden want: "dan ben ik weer de grote broer"!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 06:36:05 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_55789715
kozakken, dat klinkt heerlijk!

mammietje, nog van harte met randy! 3 jaar alweer
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:19:37 #91
37150 livelink
pi_55790098
Kozakken, wat een leuke samenvatting van Jonnes leventje. Ik krijg er echt helemaal een beeld bij en geniet even lekker met je mee.

En Randy ook al weer 3 jaar. Fijn dat het met hem allemaal ook zo lekker gaat en dat het tussen hem en Tinka zo goed loopt. Bij mij hebben de kinderen ook wel eens gevraagd hoe ze uit mijn buik zijn gekomen. Ik heb dan naar waarheid geantwoord dat de dokter mijn buik open heeft gemaakt en ze eruit heeft gehaald. Dat het ook anders kan horen ze later wel eens (struisvogelpolitiek).

Katja heeft als theorie trouwens dat ze allebei tegelijkertijd in mijn buik hebben gezeten, maar dat zij vooraan zat en daarom 2 jaartjes eerder eruit mocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 05-01-2008 11:45:07 ]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:41:17 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55790923
Kozakken echt een vent om trots op te zijn!

Geflicieerd nog met Randy mammietje, fijn dat het zo goed met hem gaat!

katja
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:46:01 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55791950
Arwen neemt de terrible 2 wel heul letterlijk,
Haar favoriete bezigheid, mama en papa uitdagen
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:24:28 #94
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55809125
Kozakken, wat vertel je dat heerlijk over je knappe zoon!
Mammietje, gefeliciteerd met Randy's derde verjaardag!

Ik weet niet hoe ik me voel.
Mijn kleine grote vent (Aiken 2,5 j) gaat maandag voor het eerst naar de kleuterschool.
En hij is nog zooooooo klein.

Hij heeft nog nooit uit een brooddoos gegeten, hoe gaat hij 's middags weten hoe dat gaat?
Hij speelt alleen graag met auto's, maar in de klas moeten ze toch andere activiteiten doen.
Op die grote speelplaats lopen zoveeeeel kinderen rond, wie gaat mijn patatje dan in het oog houden.
Gaat hij daar wel vriendjes maken?
Zal de juf wel heeeeeeeeeeel lief zijn tegen hem.
Zullen ze hem regelmatig op het potje zetten? want hij zegt het al wel, maar toch niet tegen vreemden.
Geen middagdut meer, dat gaat nooit goedkomen.
Oooooooo....
Mag ik mee en de hele dag blijven?

Ik wou dat ze hier ook pas later naar school gingen zoals in Nederland. Ik heb nog geen tijd gehad om eraan te wennen.
pi_55810823
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:19 schreef livelink het volgende:
En Randy ook al weer 3 jaar. Fijn dat het met hem allemaal ook zo lekker gaat en dat het tussen hem en Tinka zo goed loopt. Bij mij hebben de kinderen ook wel eens gevraagd hoe ze uit mijn buik zijn gekomen. Ik heb dan naar waarheid geantwoord dat de dokter mijn buik open heeft gemaakt en ze eruit heeft gehaald. Dat het ook anders kan horen ze later wel eens (struisvogelpolitiek).

Katja heeft als theorie trouwens dat ze allebei tegelijkertijd in mijn buik hebben gezeten, maar dat zij vooraan zat en daarom 2 jaartjes eerder eruit mocht.
Hahaha, feitelijk heeft Katja gelijk toch? (Op een stukkie van papa na dan?! )
Ik maak het niet moeilijker dan dat hij vraagt, maar wil wel eerlijk zijn. Dus geef ik antwoord op zijn vragen. Heb ook al bedacht dat ALS hij vraagt hoe ze het er dan in het ziekenhuis eruit halen dat ik hem dan vertel dat mama's daar een speciaal gaatje voor hebben die net als een elastiekje werkt en dat de baby daar dan doorheen kan.
Heb vandaag trouwens een enorm lief (neutraal) pakje weten te bemachtigen als eerste kleding als de baby er is. Ik laat het verheugd aan papa zien waar Randy bij is en Randy ligt helemaal in een deuk... "Daar past de baby toch nog helemaal niet in, daar is ie nog veel te klein voor!!!"

Getver Libel... ik benijd je niet. 2,5 jaar en dan al hele dagen naar school?! Is het dan ook al verplicht?!
pi_55811809
libel, ik vind 't ook wel erg jong. en ze kunnen er dus niet even slapen 's middags? ongelooflijk eigenlijk! is 't verplicht? oh ik zie dat mammietje dat ook al vraagt. maar goed, ik denk dat als alle kinderen daar al met 2,5 beginnen ze op school vast wel in staat zijn om die kleintjes goed op te vangen en te leren hoe die dingen als brood eten 's middags gaan enzo. veel succes voor je kleine menneke en ook voor jouzelf!

mammietje, gefeliciteerd nog met randy! 3 jaar alweer!

mooie collage kozakken!

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 05-01-2008 23:39:26 ]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:35:10 #97
37150 livelink
pi_55811867
Ja, Katja heeft ook wel gelijk. Ik heb ook nog wel gezegd dat ze inderdaad als eitjes samen in mijn 'buik' hebben gezeten, maar toen haakte ze enorm af

Libel, ik voel zo met je mee. Ik had diezelfde angsten en vragen met Job toen die 4 was. Toen hij 2,5 was was hij nog zo'n baby. Is het verplicht of mag je hem ook af en toe lekker thuishouden?

Oh, ik zie nu dat ik een ontzettende spuit elf ben met mijn verplichtvraag. Het is ook voor ons zo onvoorstelbaar, blijkt maar weer.
pi_55813048
Gelijk heeft ze... als ze mij een ei noemen, haak ik ook af
  zondag 6 januari 2008 @ 12:19:20 #99
133767 Libel
pi_55819784
Nee, er is pas leerplicht vanaf 6 jaar, maar aangezien wij allebei voltijds werken en het wel aan te raden is dat kinderen naar de kleuterschool gaan, hebben we niet zoveel keus.
Hij is ook al 2 jaar naar het kdv geweest dus hij is het wel gewoon van hele dagen van huis weg te zijn, maar de kleuterschool is toch net iets anders.
Op het kdv is het toch allemaal wat beschermder. Daar wisten we ook van bijna elke minuut van de dag wat hij gedaan had
Nu zal ik niet veel meer weten over zijn daagjes.
Ach ja, hij (en ik ) zal het wel redden. Er zijn zoveel kinderen hem voorgegaan en er zullen er nog zoveel volgen. Het is gewoon zo'n raar gevoel, mijn kleine mannetje op die grote speelplaats.
En de juffen zullen het inderdaad wel gewoon zijn, maar toch, maar toch, ...

Nog ff genieten van een dagje rust en straks onze jongste zijn eerste verjaardag vieren. Hij wordt dinsdag 1 jaar!
  maandag 7 januari 2008 @ 09:23:25 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55840783
Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Hier vanochtend de eerste keer psz, om 10:15 mag ik ze ophalen,
ik vind het doooooood eng
pi_55841082
Ooooeeehh Evenstar wat spannend! Het gaat vast allemaal goed meis, ze zal het vast onwijs leuk vinden
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar maandag 7 januari 2008 @ 09:50:08 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55841233
Spannend he Evenstar! Maar ik denk dat jij het moeilijker vind dan Arwen

Fuente, Saar is ook zo'n klimmer, las ik in een ander topic. Isa ook, maar met minder geluk Gisteren is ze met haar voorhoofd op de rand van de tafel gevallen. Flink geschrokken, snee in hoofd... Maar nu (even bij huisartsenpost geweest) loopt ze stoer te vertellen waarom ze een pleister heeft
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 7 januari 2008 @ 09:53:02 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55841285
brokkenpilootjes die van jullie , hier een kapotte lip dus ook hier.

en ja ik vind het moeilijker hihi , held op sokken
pi_55841303
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:50 schreef Sjeen het volgende:
Spannend he Evenstar! Maar ik denk dat jij het moeilijker vind dan Arwen

Fuente, Saar is ook zo'n klimmer, las ik in een ander topic. Isa ook, maar met minder geluk Gisteren is ze met haar voorhoofd op de rand van de tafel gevallen. Flink geschrokken, snee in hoofd... Maar nu (even bij huisartsenpost geweest) loopt ze stoer te vertellen waarom ze een pleister heeft
Agossie! Nou da's dan wel sneu zeg Wel stoer van de pleister
Maar inderdaad, klimmen, klauteren, op het randje, altijd op het randje, gelukkig nog nooit echte sneeen hier, vooral bulten.
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar maandag 7 januari 2008 @ 11:23:51 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55842931
Evenstar, heb je Arwen alweer opgehaald? Hoe was het gegaan?

Fuente, hier ook meestal beperkt tot bulten en blauwe plekken. Maar eens op de zoveel tijd zitten we met een tand door de lip ofzo bij de huisartsenpost
  maandag 7 januari 2008 @ 11:39:26 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55843307
crosspostje:

ze heeft nog een kwartier gehuild , de juf heeft haar lekker laten doen ,
juf zelf vond het ook wel spannend en is daarom ook extra voorzichtig.
Vind het wel een fijne gedachten dat ze er niet licht over doen zeg maar.
Voor hun is het ook vrij nieuw zo;n kindje met zoveel extra zorgen, maar ze vonden het sneu als ze hierom anders naar een medisch kinder opvang moest.
Denk dat het voor hun ook wel goed is en ze als leidsters hier van leren zeg maar.

maar bovenal ben ik zo trots op haar, mijn lief groot stoer meisje die heel blij ja da issie mammie riep

foto's in topic
pi_55844869
Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Jeetje, Arwen op de peuterspeelzaal Helemaal weer een nieuwe fase!
Hoe vaak zal ze nou gaan Evenstar?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 7 januari 2008 @ 19:55:44 #108
133767 Libel
pi_55856108
Wauw Evenstar, wat goed dat het zo goed gegaan is op de peuterspeelzaal met je dochtertje! Kan me voorstellen dat je je toch wel meer zorgen maakt als er zoveel extra zorg bij komt kijken.

Voor de geïnteresseerden: met Aiken was het ook prima op school. Allez, dat denk ik toch, want veel meer dan 'ja' op mijn vraag of het leuk was heeft hij niet geantwoord.
Hij is deze ochtend braaf met de juf meegegaan
Zijn brooddoos is toch leeg dus hij heeft wel goed gegeten.
Zijn trui was helemaal vuil dus hij heeft ook goed gespeeld.
Zijn onderbroekje was nog droog!!
Hij heeft zijn avondeten nog opgegeten zonder erboven in slaap te vallen.
Al bij al wel een goede eerste dag!

Al is de tweede dag veelzeggender natuurlijk, nu dat hij weet wat er komen gaat zal het morgenochtend misschien moeilijker zijn. Maar daar gaan we maar niet van uit.
  maandag 7 januari 2008 @ 20:05:50 #109
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55856359
Wat fijn dat het zo goed is gegaan, evenstar en Libel

Saskia heeft vandaag Puk mee naar huis gekregen van de psz. Puk blijft bij ons logeren en donderdag gaat ie weer mee naar de psz om bij een ander kindje te logeren.
Puk z'n tanden zijn al 50x gepoetst, z'n pyama al 100x aan en uit getrokken.. Hij moest ook boodschappen uit het schap pakken en in het karretje doen, een middagslaapje.. en hij ligt nu in een poppenbedje naast Saskia d'r bed met een BabyBorn-speen in z'n mond

Ben benieuwd of ze zo zorgzaam blijft tot donderdag

Ik weet nu ook dat ze straks bij d'r grootste vriendin in de klas komt op de basisschool. Twee andere meisjes, ook op dezelfde dag op de psz en ook bij ons uit de straat komen ook bij haar in de klas. (er zijn twee kleuterklassen.. en die vier meiden zijn binnen drie weken van elkaar jarig en trekken dus best naar elkaar toe. Saskia d'r grootste vriendin kent ze al vanaf d'r geboorte en die kunnen af en toe amper zonder elkaar naar de wc )
Juf krijgt 't zwaar straks
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 januari 2008 @ 20:31:43 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55857084
Fijn dat het met Aiken goed gegaan is

E.t puk is dat de puk van puk en ko? leuk :-) beetje de nieuwe flip de logeerbeer dus
  Licht Ontvlambaar maandag 7 januari 2008 @ 20:46:39 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55857481
Al die kindjes die het zo goed doen op PSZ
  maandag 7 januari 2008 @ 21:31:33 #112
3011 E.T.
pi_55858834
Idd van Puk en Ko
De basisscholen hier in de buurt werken allemaal met het vervolgprogramma hiervan, dus straks hebben we Ko
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55858990
Fijn dat het zo goed ging met Arwen en Aiken

ET, wel een lekker idee dat ze met bekenden in een klas komt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55861013
Fijn dat het goedging met Arwen! En Aiken.

Ik vroeg me af wat jullie denken wat beter is. Een dagdeel psz, of 2 dagdelen. (en in geval van 2 dagdelen vespreid of de hele dag)

En Kim wil ineens geen melk meer. Tips? Ik dacht dat iemand hier ervaring mee heeft. Of het ligt aan de fles. En dan vooral dat ze het eerder uit de "gewone" fles kreeg. Dus met gewone speen.
Ik wil liever niet daar weer aan beginnen. WAnt ze kan nu goed met de tuitbeker overweg. En de rietjesbeker.

Nu eerst maar eens slapen. De lettertjes gaan dansen.
  maandag 7 januari 2008 @ 23:13:43 #115
37150 livelink
pi_55861781
Volgens mij is psz meestal alleen een dagdeel. Anders praat je meer over kinderopvang.
Ik heb geen idee wat beter is, 1 of 2 dagdelen. Ligt heel erg aan je kind ook, natuurlijk. Het slaat nergens op, maar zo vanuit de foto's lijkt Kim me wel een kindje dat heel veel plezier zou hebben in een psz.
pi_55861905
Bij ons kan je bij de psz alleen maar opgeven voor minimaal 2 dagdelen, verspreid over twee dagen.
Ik wilde haar opgeven voor 1 dagdeel, omdat ze ook al 2 dagen op het KDV zit, maar dat kon dus niet.

Twee dagdelen is wel goed denk ik, ook voor de gewenning en de regelmaat.
pi_55862805
Hier kan je niet meer dan 2 dagdelen opgeven, dus minimaal 1 en maximaal 2. En dat is dus óf 2 ochtenden óf 2 middagen óf een ochtend en een middag (in het geval van 2 dagdelen dus).

Ik heb zelf 2 dagdelen gedaan (ochtend/middag), waarom niet? 't Lijkt me alleen maar goed voor het wurm om eens van d'r moeder weg te zijn. Bovendien, als ik het goed begrijp Ingrid, ben jij ook thuis met Kim. Dan kunnen 2 dagdelen toch makkelijk? Zij kan dan eens met andere kindjes spelen en in een groepje meedraaien en bijkomend voordeel: ji hebt ook even tijd voor jezelf

Wat fijn dat het zo goed ging met Arwen, evenstar. Ik kan me zó voorstellen dat je reuze zenuwachtig was. Wat goed dat de juffen het zo oppakten!

Ook fijn Libel van Aiken. Poeh, het lijkt me niks om mijn dochter al naar 'school' te doen. Maar wat me opviel: is hij al zindelijk? En dat is niet eens mijn echte vraag, wat ik wil vragen is: moeten kindjes van 2,5 zindelijk zijn om naar school te gaan?
  maandag 7 januari 2008 @ 23:52:48 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55862830
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:17 schreef Igraine het volgende:
Bij ons kan je bij de psz alleen maar opgeven voor minimaal 2 dagdelen, verspreid over twee dagen.
Ik wilde haar opgeven voor 1 dagdeel, omdat ze ook al 2 dagen op het KDV zit, maar dat kon dus niet.

Twee dagdelen is wel goed denk ik, ook voor de gewenning en de regelmaat.
Wat is het verschil tussen kdv en psz eigenlijk? Ik bedoel, wat is de toegevoegde waarde van een psz als je kind ook al naar een kdv gaat? Wat ik ervan gelezen heb kwam het aardig overeen vond ik. Of doen ze nog iets speciaals op een psz?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:36:07 #119
3011 E.T.
pi_55865569
De psz is meer 'schools' dan het kdv.
Op de psz doen ze meer opdrachtjes en moeten ze ook wel eens stil blijven zitten en luisteren. Saskia vind de psz duidelijk een stuk leuker dan het kdv, puur omdat ze hier 'echt leert' zoals ze het zelf zegt.
Er zijn trouwens ook kdv met een zgn. 'plus-groep' waarin ze kinderen extra voorbereiden op de basisschool en meer schoolsere dingen doen.

Hier zijn ze trouwens gestart met VVE-peuterspeelzalen (Vroeg en Voorschoolse Educatie) en daar is het 'verplicht' om drie dagdelen heen te gaan. (hoewel dat VVE-gebeuren meer speelt voor 'de grote steden'; het is er op gericht om er op te letten dat alle kinderen die naar de kleuterschool gaan een bepaald basis-nivo hebben en niet dat de allochtone kindjes een achterstand hebben bijv. door een taalachterstand).
pi_55865570
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fijn dat het goedging met Arwen! En Aiken.

Ik vroeg me af wat jullie denken wat beter is. Een dagdeel psz, of 2 dagdelen. (en in geval van 2 dagdelen vespreid of de hele dag)

En Kim wil ineens geen melk meer. Tips? Ik dacht dat iemand hier ervaring mee heeft. Of het ligt aan de fles. En dan vooral dat ze het eerder uit de "gewone" fles kreeg. Dus met gewone speen.
Ik wil liever niet daar weer aan beginnen. WAnt ze kan nu goed met de tuitbeker overweg. En de rietjesbeker.

Nu eerst maar eens slapen. De lettertjes gaan dansen.
Sara drinkt ook geen melk meer, al een tijdje niet. Wij geven haar wat extra yoghurt en zo vang je het op!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:26:14 #121
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55867392
Wat een dappere peuterspeelzaalmonsters!
Ingrid, ik heb niet alles gelezen, maar ik zou kiezen voor 2 dagdelen. Een halve dag in de week is zo weinig om ergens een beetje vertrouwd te raken. En omgekeerd, voor de juffen is het ook moeilijker jouw kindje te leren kennen.
Luuk gaat niet naar de psz, ik vind 1,5 dag kinderopvang genoeg. Kindjes van 3,5 mogen bij ons op het kdv vaak een middag naar de bso om met de grotere kinderen mee te doen.

En ons Luuke is 3!! Zondag hadden we feest, maar gisteren kwam bijna iedereen gewoon nog een keer! Druk dus, maar vooral ook erg gezellig. Ze is zo verwend, veel spellen en boeken en My Little ponys. (En een Mega Mindy pak, hihi.) Maar haar allerlievelingskado is een vergrootglas. "Ben ik nou een onderzoeker mam?". Lief kleutermeisje. En ze heeft ook een groot bed gekregen, dan lijkt ze weer een beetje klein.
Maar dus. 3 jaar geleden was het zo'n klein mini hummeltje van 2690 gram. Nu is het een stuiterbal van 13 kilo die niet meer rustig op mijn schoot wil zitten. Die mam zegt, een zusje heeft, zingt, ballet, en heel ongeduldig is.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:29:39 #122
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55867465
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef Lishe het volgende:
Ingrid, ik heb niet alles gelezen, maar ik zou kiezen voor 2 dagdelen. Een halve dag in de week is zo weinig om ergens een beetje vertrouwd te raken. En omgekeerd, voor de juffen is het ook moeilijker jouw kindje te leren kennen.
Luuk gaat niet naar de psz, ik vind 1,5 dag kinderopvang genoeg. Kindjes van 3,5 mogen bij ons op het kdv vaak een middag naar de bso om met de grotere kinderen mee te doen.

En ons Luuke is 3!! Zondag hadden we feest, maar gisteren kwam bijna iedereen gewoon nog een keer! Druk dus, maar vooral ook erg gezellig. Ze is zo verwend, veel spellen en boeken en My Little ponys. (En een Mega Mindy pak, hihi.) Maar haar allerlievelingskado is een vergrootglas. "Ben ik nou een onderzoeker mam?". Lief kleutermeisje. En ze heeft ook een groot bed gekregen, dan lijkt ze weer een beetje klein.
Maar dus. 3 jaar geleden was het zo'n klein mini hummeltje van 2690 gram. Nu is het een stuiterbal van 13 kilo die niet meer rustig op mijn schoot wil zitten. Die mam zegt, een zusje heeft, zingt, ballet, en heel ongeduldig is.
Dat samen met die zaklamp, dan is ze wel een eind op weg.
Gek hè, als ze 3 zijn zijn ze echt ineens geen peuter meer maar echt kleuter. Die verandering gaat zo rap.
pi_55867478
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:52 schreef texelonia het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen kdv en psz eigenlijk? Ik bedoel, wat is de toegevoegde waarde van een psz als je kind ook al naar een kdv gaat? Wat ik ervan gelezen heb kwam het aardig overeen vond ik. Of doen ze nog iets speciaals op een psz?
Qua sociale contacten is het inderdaad niet echt nodig. Maar ik vond het leuk omdat haar vriendjes (jongen en meisje) hier in de straat die twee maanden ouder zijn, er ook heen gaan. Ze is heel gek met ze en so wie so houdt ze erg van bij andere kinderen zijn. En omdat ik dan even twee uurtjes per week ongestoord aan mijn studie zou kunnen besteden.

En wat ET zegt, dat het wat meer voorbereidend is op de kleuterschool. Hoewel het KDV waar zij op zit, dus wel met 3+ groepen werkt voor kinderen die aan wat meer 'leren' toe zijn.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:32:21 #124
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55867516
Ja he? Ik vind het heel leuk, maar tegelijk ook ; Waar blijft mijn kleine mini.
En volgend jaar vraagt ze vast een microscoop. En een aantekeningenboekje. En dat ze me dan dingen gaat vragen over microben. of amoeben. I k weet daar niks van, ik wil gewoon met de barbies.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:33:56 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55867548
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:32 schreef Lishe het volgende:
Ja he? Ik vind het heel leuk, maar tegelijk ook ; Waar blijft mijn kleine mini.
En volgend jaar vraagt ze vast een microscoop. En een aantekeningenboekje. En dat ze me dan dingen gaat vragen over microben. of amoeben. Ik weet daar niks van, ik wil gewoon met de barbies.
Dan weet ik wel een leuk kadootje voor als ze iets ouder is: bij de Hema hebben ze zo'n wetenschappers-pakket voor kinderen.
Wilde altijd al zo'n ding kopen voor iemand, maar pas als ik al een kadootje heb gekocht denk ik er weer aan.
pi_55867701
zijn er hier ook peuters eigenlijk die het beslist niet leuk vinden op de psz ? ik heb al wat terug zitten bladeren en lezen, maar hoor veel enthousiaste verhalen na een eerste wenperiode.

jayden gaat vanaf dat ie ongeveer 2.5 is naar de psz eerst 1 ochtend, nu sinds ie 3 is 2 ochtenden, de eerste wenperiode, zeg een week of 5/6 ging dat enorm goed, hij wilde ons al weg hebben nog voor we zijn jas uit konden trekken, hij leek het leuk te vinden, maar tegenwoordig de laatste maanden is het vreselijk, afscheid nemen duurt een eeuw als het aan hem ligt, hij peert hem uit de klas zodat ie weer senller buiten richting auto is dan wijzelf (of gaat sneakie halverwege de ochtend aan de wandel naar de klas van alicia) hij doet echt al het mogelijk om maar niet naar de psz te moeten, vind het niet leuk, gaat met tegenzin en verzint allerlei smoesjes, hij vermaakt zich er wel al is dat niet van harte. (nou heeft ie overigens ook niet de meest briljante geweldige leuke juf waar het enorm mee klikt ofzo)
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:46:57 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55867797
ik vind nu het verschil al zo groot

Hier hebben wij 2 ochtenden in de week ingrid
pi_55867966
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:51 schreef nebelung het volgende:
Hier kan je niet meer dan 2 dagdelen opgeven, dus minimaal 1 en maximaal 2. En dat is dus óf 2 ochtenden óf 2 middagen óf een ochtend en een middag (in het geval van 2 dagdelen dus).

Ik heb zelf 2 dagdelen gedaan (ochtend/middag), waarom niet? 't Lijkt me alleen maar goed voor het wurm om eens van d'r moeder weg te zijn. Bovendien, als ik het goed begrijp Ingrid, ben jij ook thuis met Kim. Dan kunnen 2 dagdelen toch makkelijk? Zij kan dan eens met andere kindjes spelen en in een groepje meedraaien en bijkomend voordeel: ji hebt ook even tijd voor jezelf
Ja klopt, ik ben huisvrouw zeg maar.
In de straat zijn geen kindjes van haar leeftijd. Alleen al daarom lijkt het me leuk voor haar. En sowieso voordat ze naar school gaat , anders is het zo'n grote overgang. Maar dat duurt nog heel lang.
2 dagdelen wordt het dan denk ik.

Ik ga nog een prijslijst ophalen. Helaas moeten we daar ook aan denken. Maar dat komt vast wel goed!
We zitten nu bij gkb, dus we moeten het verantwoorden. Maar dat is meer voor een ander topic.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:56:46 #129
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55867980
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:41 schreef knorretje het volgende:
zijn er hier ook peuters eigenlijk die het beslist niet leuk vinden op de psz ? ik heb al wat terug zitten bladeren en lezen, maar hoor veel enthousiaste verhalen na een eerste wenperiode.

jayden gaat vanaf dat ie ongeveer 2.5 is naar de psz eerst 1 ochtend, nu sinds ie 3 is 2 ochtenden, de eerste wenperiode, zeg een week of 5/6 ging dat enorm goed, hij wilde ons al weg hebben nog voor we zijn jas uit konden trekken, hij leek het leuk te vinden, maar tegenwoordig de laatste maanden is het vreselijk, afscheid nemen duurt een eeuw als het aan hem ligt, hij peert hem uit de klas zodat ie weer senller buiten richting auto is dan wijzelf (of gaat sneakie halverwege de ochtend aan de wandel naar de klas van alicia) hij doet echt al het mogelijk om maar niet naar de psz te moeten, vind het niet leuk, gaat met tegenzin en verzint allerlei smoesjes, hij vermaakt zich er wel al is dat niet van harte. (nou heeft ie overigens ook niet de meest briljante geweldige leuke juf waar het enorm mee klikt ofzo)
Bram vind het ook niet geweldig. Niet dat ie wegloopt, maar ook niet dat ie er nou met plezier blijft. Sinds hij een vriendje gevonden heeft gaat het beter. Maar vanochtend was het weer mis : ik ben toch niet klein ofzo
gelukkig wordt hij bijna 4. Ik heb al een paar keer overwogen hem er maar weer af te halen. Maar ja, die twee dagen naar de pzs is wel heeeeel lekker (qua niet hoeven entertainen ) Gelukkig speelt hij nu met vriendje en is de tegenzin iig weg...
Hij laat ook niet zien wat hij kan. Thuis zeer gedetailleerde auto's of "monstertrucks" en oneindig veel families op school alleen gekras

maar "moet" jullie zoon naar de PSZ? Want met tegenzin is ook niks natuurlijk. Of is er een andere oplossing te bedenken?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55868197
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:56 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Bram vind het ook niet geweldig. Niet dat ie wegloopt, maar ook niet dat ie er nou met plezier blijft. Sinds hij een vriendje gevonden heeft gaat het beter. Maar vanochtend was het weer mis : ik ben toch niet klein ofzo
gelukkig wordt hij bijna 4. Ik heb al een paar keer overwogen hem er maar weer af te halen. Maar ja, die twee dagen naar de pzs is wel heeeeel lekker (qua niet hoeven entertainen ) Gelukkig speelt hij nu met vriendje en is de tegenzin iig weg...
Hij laat ook niet zien wat hij kan. Thuis zeer gedetailleerde auto's of "monstertrucks" en oneindig veel families op school alleen gekras

maar "moet" jullie zoon naar de PSZ? Want met tegenzin is ook niks natuurlijk. Of is er een andere oplossing te bedenken?

moeten, tja, ik kan hem alledagen thuis hebben, geen werkverplichtingen, maar dan zit ik in september met het punt dat ie naar school moet/gaat en ik dus hetzelfde probleem houdt alleen dan 4 keer in de week dat ie bij mama (of papa) wil blijven. Hij gaat helemaal nergens graag heen zonder ons, ook niet uit logeren of uit spelen bij oma's/ opa's. Maar hij trekt daar wel eerder bij en dan heb ie ook echt wel lol (maar das dus bij familie, stukje eigen) Thuis houden zie ik aan de ene kant dus niet helemaal zitten omdat iets in mij zegt dat hij er toch echt aan moet wennen dat ie niet altijd bij mij kan zijn, hoe vervelend dat ook voor hem mag zijn. Ik geloof ook niet dat hij echt een vriendje of vriendinnetje daar heb, hij speelt met iedereen of lekker alleen.

(je stukje over tekeningen herken ik trouwens heel erg bij de oudste die deed de eerste maanden op school precies hetzelfde, paar krasjes zetten en klaar en thuis mooie huisje en princessen tekenen, na een paar maanden was het 'gekras' over.)
pi_55869177
Nog gefeliciteerd met Luuke

De verschillen tussen psz en kdv worden de komende jaren kleiner, omdat de financiering gelijk getrokken gaat worden (ik dacht vanaf 2010 maar weet dat niet 100% zeker). Dan krijg je dus ook kinderopvangtoeslag voor de psz en wordt in het VVE-kader ook van het kdv meer educatieve inbreng verwacht.

Myrthe laat op de psz ook niet zien wat ze kan. Hangt ook samen met wat ze denkt dat anderen van haar verwachten. De eerste keer dat ze naar de 3+-creche ging had ze een kleurplaat ook alleen volgekrast ipv ingekleurd, op een klein stukje na wat door de oppas gedaan bleek te zijn. "Ik kan het ook wel zelf mama, maar die mevrouw wilde me graag helpen, en dat was best wel lief van die mevrouw, hè."
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:54:37 #132
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55869362
Ons kdv is bezig met een VVE achtig programma, terwijl ik via mijn werk weet dat de psz er daar juist niet mee bezig zijn. Dat kan ook nog.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:03:10 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55869591
Ah, nog meer "duikers" Ik heb Bram net van de peuters gehaald en ik neem alles terug wat ik gezegd heb. Hij heeft zelf (!) zijn naam geschreven.
Dat doet ie zelfs thuis niet...
Ik had dus dezelfde afweging Knorretje.. Ook ik had m thuis kunnen houden maar ja, dan moet die stap bij de kleuters. Alhoewel hij daar al tijden zin in heeft. Meer omdat zijn broers daar zijn denk ik, maar toch.

Jemig, ik sta echt ff versteld. Wat moet ik hier nou weer van denken...
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:45:11 #134
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55870654
Wat een gedoe Knorretje. Lijkt me lastig.

Ingrid, Jolie ging de eerste maanden ook maar één ochtend naar de peuterzaal. Ze kon toen wel haar draai vinden maar dat verschilt natuurlijk per kind. Ze zat toen ook in een leuke groep en de juf is heel lief.

En! ik heb doorgezet. Jolie gaat zonder luier naar bed, schijnbaar was het toch genoeg om een keer te zeggen dat ik vond dat het wel klaar was. Ze gaat s nachts helemaal zelf naar de wc dat vind ik zo knap en schattig. Loopt ze helemaal roze over de gang Nadeel is wel dat d'r kamerdeur niet meer op slot kan en ze van de week ineens in mijn bed zat toen ik naar de wc was. Niet zo erg op zich alleen ik had de tv nog aan. Hotel Rwanda.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:51:27 #135
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55870775
Oh en ik wilde nog iets vertellen. Toen ik vanmorgen kwam kijken of Jolie al wakker was, bleek dat ze zat te huilen in haar kamer. Er zat iets in haar haren zei ze, stukken van haar hoofd. Ze had mij niet geroepen want ik heb de afgelopen weken nogal vaak gezegd dat ze niet zo moet krabben. Ze krabt vaak haar hele navel open in d'r slaap en ook d'r nagelriemen zijn geregeld helemaal los. Maar ze had natuurlijk waterpokken gehad en vanmorgen in alle vroegte alle korstjes los zit te krabben. Daarna was ze in paniek geraakt. 'Er zitten allemaal stukken dood van mijn hoofd in mijn haar. Ik ben pas drie jaar.' Zooooo zielig vond ik het. Zulke gekke dingen denken ook.
pi_55870891
Ach gut toch, Jolie

Knor, zegt hij ook waarom hij net niet leuk vindt of kom je daar niet achter? Lastig lijkt het me als je kind niet wil eigenlijk.

Vanochtend stond kleine pruts (2 jaar) hier vanochtend met de armen in haar zij (jawel) peinzend naar haar kledingkast te staren. Elk truitje/shirtje/rokje enz. ging ze bij langs: mooi.. nee mooi... mooi... neemooi.

(waarop mijn man bromt: begint dat gedonder nu al? )
pi_55872638
Haha Nebelung, zo gaat het hier al een paar maanden en die van mij is ook nog geen 2 1/2

Zo heeft ze een duidelijke eigen mening over welke sokken ze wel of niet aan wil.
"Nee, ik wil die niet, nie mooi!! "

En of er een broek of een jurk/rok gedragen word.
"Ik wil nie broek aan, ikke jurk aan, mooi dansen!!!!"

Dus de komende 10 jaar kunnen we ons lol op, denk ik zo.

Oh ja, als ik me opmaak dan wil ze ook
"Ikke ook lippelip, ja mama??"
En als ik haar dan een beetje labello ofzo opdoe dan "Oh, mooi" en tegen iedereen "Kijk! Ik heb mooie lippelip"
pi_55872718
Ooh ja lippenstift inderdaad. Ze heeft ontdekt waar ze liggen en probeert steeds op slinkse wijze eraan te komen. En kettinkjes en armbandjes
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:20:22 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55874575
tuttebollen, zo liep ik laats naar de kruidvat hier, even een pak luiers zoeken, loopt mevrouw naar de mape-up.. ik loop der achterna, zit mevrouw haar lippen te stiften met een tester
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:35:29 #140
105888 renzell
pi_55874958
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef Lishe het volgende:

Ohhhh, Luuke is 3!!! Ik zou het bijna vergeten zijn. Een dikke klapkus voor je kleutertje Lies. En 1 voor jouw driejarig moederschap. Je hebt een prachtige dochter!
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:17:09 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55891031
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:07 schreef Igraine het volgende:

Oh ja, als ik me opmaak dan wil ze ook
"Ikke ook lippelip, ja mama??"
En als ik haar dan een beetje labello ofzo opdoe dan "Oh, mooi" en tegen iedereen "Kijk! Ik heb mooie lippelip"
Dat wil Noah ook
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:19:09 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55891058
Luchtbel wat knap dat Jolie nu toch zonder luier durft te slapen

Noah slaapt sinds paar dagen ook zonder luier 's nachts. Eigenlijk is ie sinds ie overdag zindelijk is ook 's nachts altijd droog geweest. Maar het leek mij zoveel tegelijk ineens, en dacht met alle feestdagen komt er misschien weer een terugslag. Maar van de week wilde ie geen luier om 's nachts (vooral om dwars te doen volgens mij, maar goed ), dus okay dan niet En het gaat goed
©Dumbo
pi_55906124
Mag ik even heel trots zijn?? Mijn kleine meisje ligt nu prinsesselijk te slapen in haar nieuwe peutermeegroeibed. Ze was steeds aan het springen in haar oude bed en over de rand aan het leunen. Ze was er ook al een keertje uitgevallen, zo ondersteboven.. en omdat ik niet wil dat ze dat vaker ga doen hebben we vandaag haar nieuwe bed neergezet..
Ze is zonder mokken gaan slapen. Heb net even gekeken en had even traantjes in mijn ogen..

Mijn kleine meisje wordt groot!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_55906277
Mooi he zo een klein kindje in een groot bed. Hier ben ik ook nog steeds trots dat Merlijn zo goed in zijn grote bed gaat slapen, zelfs nu hij zo verkouden is probeert hij echt zelf te gaan slapen. Ik vroeg hem een uur geleden of hij naar bed wilde en ineens was meneer verdwenen. Hij gaat zo graag naar bed dat hij de trap al op klimt. Een tijdje terug had hij een paniekavond, en toen hadden we hem bij ons in bed gelegd, hij vond het even prima maar na half uurtje wilde hij weer terug naar zijn eigen bed.

Onze kindjes worden groot

Merlijn lijkt goed verkouden maar het wil ook maar niet echt wegtrekken volgens mij. Jammergenoeg is Magneet vanavond weg, vind het altijd fijn om even samen te relativeren of het nu erg is of niet. Want met naar bed brengen was meneer goed aan het piepen bij het ademen. Vind ik niet lekker om te horen. Hoop dat hij gauw over deze verkoudheid heen is.
pi_55913550
Zo groot al en tegelijk ook weer zo klein in zo'n groot bed, he?! Randy slaapt er prima! Helaas heeft hij ook al ontdekt dat hij zelf speelgoed in zijn bed kan slepen als hij niet kan slapen. En vanmorgen kwam hij -voor het eerst- op eigen initiatief naar onze slaapkamer!

En... hij loopt vanaf gisteren in grote-jongens-onderbroeken! Tot nu toe moest hij NIETS van zindelijkheid weten ("Leg die onderbroeken maar achterin de kast, mama, die hebben wij nog niet nodig" , wilde met geen mogelijkheid met blote billen op het potje zitten en op mijn vraag of hij poep in zijn luier niet vies vond: "Maar dan geef jij me toch een schone luier?!" ). Maar na een half jaartje aankaarten en het onderwerp ook weer laten rusten (omdat ik denk dat dwang niet werkt) had ik vorige week onderbroekjes voor hem en mezelf gekocht. Hij reageerde al niet negatief toen hij ze zag en we hebben ze even uitgebreid bekeken, waarna ze weer in een tasje belandden. Tot Tinka het tasje gisteren omdraaide en ik haar vertelde dat die van Randy en mij waren, voor als Randy echt een grote jongen werd. Ineens wilde hij wel zo'n broekje aan, zelfs als hij dan ook op het potje moest en zo gezegd, zo gedaan! Meteen Tinka ook maar met blote billen op het potje gezet; je weet maar nooit! Tot nu toe alleen maar ongelukjes gehad en nog geen druppel in het potje, maar het begin is er!
pi_55916262
Amber heeft de hele nacht geslapen in haar grote bed!!
Ze lag om 19.45 tot vanmorgen 8.00 uur. Niet wakker geworden vannacht

*trots is*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_55916313
knap hoor al die kindjes die de potjes gebruiken en zonder luier willen slapen (daar kunnen wij alleen nog maar over dromen en op hopen)
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:56 schreef nebelung het volgende:

Knor, zegt hij ook waarom hij net niet leuk vindt of kom je daar niet achter? Lastig lijkt het me als je kind niet wil eigenlijk.
nee helaas niet, veel verder als 'omdat ik het niet leuk vind' of 'ik wil bij jou blijven' komen we niet.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:40:33 #148
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_55939056
Vicky, leuk joh! heb de foto gezien, echt heel schattig!

Ik ben ook zo tots op mijn meisje, kan er niks aan doen.

Plassen op de wc en potje gaat nog goed, alleen overdag en poepen doet ze nog niet op de wc of potje.
Maar we kregen op de PSZ te horen dat Demi wel een extreem pientere dame ( exacte verwoording) is.
Ze doet puzzels vanaf 3 jaar alleen, dat zijn dus 20 stuks of meer (ze is 2.5 jaar) en haar woordenschat gaat ook ineens met sprongen vooruit.

Heb echt het gevoel dat mijn kleine meisje ineens een hele grote meid wordt..
pi_55949157
Wat leuk en knap KD!

Nog even over de peuterspeelzaal. Ik kreeg net een brief dat ze hier ook overgaan op Ko Totaal. Ik las er hierboven al iets over (ET?). In plaats van 2 dagdelen wordt het dan 3 dagdelen. Alleen zat er eigenlijk vrijwel geen informatie over bij, alleen dat het een educatief voorschoolprogramma is.
pi_55951270
Hoe krijg je je kind wakker 's ochtends . Merlijn gaat om 19.30 ongeveer naar bed. Maar zoals vandaag als hij om 7.30 richting KDV moet, is hij om 7.00 nog niet wakker te krijgen. Eerst de deur open gezet zodat hij onze geluiden meekrijgt, daarna roepen, daarna rolgordijn open en grote lamp aan, deken van hem af trekken. Deert hem niets, slaapt gewoon verder. Na nog een aantal keer roepen is meneer dan eindelijk wakker, zo grappig. Denk ook vaak dat we echt geluk ermee hebben dat hij zo goed slaapt.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:53:19 #151
3011 E.T.
pi_55953090
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:19 schreef nebelung het volgende:
Wat leuk en knap KD!

Nog even over de peuterspeelzaal. Ik kreeg net een brief dat ze hier ook overgaan op Ko Totaal. Ik las er hierboven al iets over (ET?). In plaats van 2 dagdelen wordt het dan 3 dagdelen. Alleen zat er eigenlijk vrijwel geen informatie over bij, alleen dat het een educatief voorschoolprogramma is.
www.ikenko.nl
Ko en Puk (Ko komt op de basisschool, Puk is op de psz) samen

De subsidieregeling van de overheid "vereist" dat op VVE-psz kinderen 3 dagdelen aanwezig moeten zijn, om zodoende de volledige aandacht en begleiding te kunnen krijgen die dit programma wil bereiken. Op de meeste psz zijn echter nog niet voldoende gediplomeerde leidsters aanwezig om dit waar te kunnen maken en wordt volstaan met 2 dagdelen.
Bij ons zijn ze het nu geleidelijk aan aan het invoeren per psz-locatie.

(als je googelt op 'vroeg- en voorschoolse educatie' kom je best een hoop zinnige info tegen hierover )
pi_55953989
Ik ga eens lezen en googelen, bedankt !
pi_55957703
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:51 schreef nebelung het volgende:
Maar wat me opviel: is hij al zindelijk? En dat is niet eens mijn echte vraag, wat ik wil vragen is: moeten kindjes van 2,5 zindelijk zijn om naar school te gaan?
De meeste kindjes zijn wel zindelijk tegen dat ze 2,5 jaar zijn.
Hoewel ze in de eerste kleuterklas wel voorzien zijn op ongelukjes.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 19:54:34 #154
133767 Libel
pi_55958378
Het gaat goed met Aiken op school.
Zijn eerste week is goed verlopen!
Afscheid nemen op de speelplaats blijft wel moeilijk voor hem. Gelukkig hoef ik dat niet zelf te doen, mijn vriend brengt hem weg.
Maar als ik hem 's avonds oppik is hij zoooooo blij om me te zien. Heerlijk gewoon!

En ja, hij is zindelijk. Hij heeft zelfs van de hele week geen enkel ongelukje gehad
Super vind ik het van mijn kanjer!
pi_55958859
Wat goed zeg Libel!

Kim loopt ineens raar. Ze helt een beetje naar links. Heel raar gezicht. Ligt denk ik niet aan de schoenen. Getest met oude en nieuwe. Denk dat ik toch maar naar de ha ga volgende week. Het valt ineens meerdere mensen op. (die we niks hadden verteld)
Verder gaat het ok! Van een potje moet ze niks weten, maar ja, tijd genoeg toch?
En ze wil nog steeds geen melk, maar wel drinkyoghurt oid, van lidl. Zal nog ff kijken wat er precies in zit, vooral of er zoetstof in zit, want dat is geloof ik niet goed.
Ze vertelt hele verhalen en praat ons regelmatig na. Ze kent ineens veel meer woordjes en maakt steeds meer zinnen. En geeft nu veel kusjes en knuffels.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:47:01 #156
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55959515
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat goed zeg Libel!

Kim loopt ineens raar. Ze helt een beetje naar links. Heel raar gezicht. Ligt denk ik niet aan de schoenen. Getest met oude en nieuwe. Denk dat ik toch maar naar de ha ga volgende week. Het valt ineens meerdere mensen op. (die we niks hadden verteld)
Verder gaat het ok! Van een potje moet ze niks weten, maar ja, tijd genoeg toch?
En ze wil nog steeds geen melk, maar wel drinkyoghurt oid, van lidl. Zal nog ff kijken wat er precies in zit, vooral of er zoetstof in zit, want dat is geloof ik niet goed.
Ze vertelt hele verhalen en praat ons regelmatig na. Ze kent ineens veel meer woordjes en maakt steeds meer zinnen. En geeft nu veel kusjes en knuffels.
Hè Ingrid wat vervelend. Heeft ze misschien last van haar oortjes? Want dat kan ik me nog wel herrinneren, dat een van mijn jongens ook last van zijn evenwicht had. Idd maar even door de HA naar laten kijken....

Leuk is die ontwikkeling naar een echte peuter. En peuterkusjes zijn helemaal
pi_55959837
Ingrid, drinkyoghurt zou ik ivm met de suikers juist vermijden. Hier krijgt Merlijn eigenlijk niet of nauwelijks melk, drinken we zelf ook niet. Maar een bakje yogurt en kaas op de boterham zit je ook al vlug aan de 300ml melkproducten die ze moeten hebben hoor. Gemiddeld zal Merlijn wel aan de hoeveelheid komen in een week want op het KDV krijgen ze 's middags iets van yoghurt en tussen de middag melk. Ik denk dat je veel beter eens zoiets als karnemelk moet proberen, evt met een beetje ranja, lijkt me minder kwaad kunnen dan dagelijks drinkyoghurt. Verder zou ik me om die melk toch niet al te druk maken als ze bijvoorbeeld dus wel toetjes krijgt ofzo. 300ml zit je zo aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Randa_v op 11-01-2008 21:06:56 ]
pi_55961979
he ingrid, naar & een beetje griezelig dat scheve lopen... ik zou er ook zeker even mee naar een HA gaan.

libel, wat geweldig knap van Aiken, daar mag je zeker trots op zijn hoor!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 06:49:25 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55967601
Belana, gaat Liam nu naar de Mariaschool? Ik ben gewoon benieuwd.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56017290
Vannacht hadden we een kleine jongetje met heel erge diarree. Het liep gewoon zijn luier uit. Dus een paar keer bed verschonen Vraag me af of het een virus is of dat hij iets verkeerd heeft gegeten. HIj is verder niet ziek ofzo.
pi_56017860
Ah wat zielig Snoopy, hopelijk wordt hij niet echt ziek!
Sara
Merel
Ukje
pi_56018050
Nou, het liep er net weer uit als water. En hij wil niks eten. Zal eens proberen of hij iig wat thee wil drinken.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:19:39 #163
37150 livelink
pi_56018090
Vervelend Snoopy Dat kun je er ook net bij hebben met je rug, natuurlijk. Ik hoop dat hij wel wat wil drinken en dat het er een beetje in blijft ook.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:20:39 #164
37150 livelink
pi_56018112
Ingrid, ik heb ook wel eens van kindjes gehoord die scheef liepen omdat ze problemen hadden met hun ogen. Maar dat komt natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Ik zou inderdaad maar even naar de HA gaan.
  maandag 14 januari 2008 @ 12:23:16 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_56020815
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 06:49 schreef Sugar het volgende:
Belana, gaat Liam nu naar de Mariaschool? Ik ben gewoon benieuwd.
was even weg, heb sinds woensdag een aardige zware griep te pakken
vandaag voor het eerst weer op, gaat eindelijk iets beter.
magoe, om je vraag te beantwoorden
Vorige week maandag heb ik gebeld met de school en het lag allemaal nogal moeilijk, leerlingenstop e.d. en bovendien net een nieuwe directrice. een heel lief mens die mij persoonlijk belde om uit te leggen dat ze even geen overzicht had, maar dat ze vrijdag terug zou bellen. en dat deed ze
Er is plek Morgen hebben we een kennismakingsgesprek.
Of ik er persoonlijk heen kan weet ik nog niet, maar dat zien we dan wel.
we hebben intussen ook gehoord dat onze vaste oppas ermee ophoudt en we zijn dus met andere opvang bezig. aangezien Liam toch al onder een andere stichting ging vallen met de BSO, hebben we Ezra maar opgegeven voor het kdv. hele veranderingen dus, maar wel goed
we zijn echt blij dat Liam naar de Mariaschool kan, het is een fijne school
stormy waters...
sailin'
pi_56021293
fijn belana! maar die montessori-school is dus helemaal van de baan? ik dacht dat die nog altijd optie nr. 1 was eigenlijk.
vervelend zo'n zware griep. hopelijk voel je je snel weer helemaal beter!
  maandag 14 januari 2008 @ 13:08:08 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_56021883
Nou ja, na het verkrijgen van "de boodschap" zijn wij gewoon erg gaan nadenken. ik vind dus dat je zo'n boodschap niet voor niks krijgt. Ik sta niet negatief tegenover de montessorischool ineens, maar we denken eigenlijk wel dat Liam toch beter af is in iets meer "ouderwets klassikaal" en dus zijn we gaan informeren of er plaats was

Liam heeft nu trouwens mijn griep overgenomen, wat ziet dat arme mannetje er uit. Hij ligt op de bank onder zijn deken, als een dood vogeltje. verbaasd me niets, want zo voelde ik me ook. bah, rotgriep.
stormy waters...
sailin'
pi_56021947
Hè bah Belana, rotgriep ook. Beterschap voor allebei
  maandag 14 januari 2008 @ 13:15:51 #169
3011 E.T.
pi_56022062
Zit de Mariaschool nog steeds in dat oude gebouw, alles gelijkvloers met die mooie ArtDeco-letters op de gevel? Fijn dat er toch plek is

Ik moet deze week even bellen met school om af te spreken over het wennen.. Maar ik ben nog een beetje mijn kop in het zand aan het steken Ik stel het ook steeds uit.. mijn kleine meisje wordt zo groot
Saskia is echt aan de basisschool toe, alleen mama nog niet
  maandag 14 januari 2008 @ 13:21:02 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_56022182
deze ET

heb je er zo'n moeite mee? Ik vind het leuk en spannend dat Liam straks naar school gaat juist.
Maar ze worden wel snel groot dan ja.
Dat heb ik laatst aan Iris van Lois gezien. als die hier was, was ze altijd best verlegen en nu ineens heeft ze een babbels! geweldig om te zien!
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 januari 2008 @ 13:24:00 #171
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56022241
Waaahhh 'ons' Sas wordt al gauw 4!!
Nou Léon is jaloers hoor, die wil ook zo graag naar school. Maar we hoeven maar een half jaar te wachten.

Léon heeft geheel onverwachts krentebaard.
Hadden we niet in de gaten. We (of vooral ik dus) waren veel te druk met het zorgen voor Cas die bijna de hele dag door spuugde en spuitluiers had, dat Léon er een beetje bij in schoot. Het was dat we samen naar de hap gingen voor Cas en manlief melding maakte van de vlekjes die we die ochtend in bad ontdekt hadden. Anders was het wel erger geworden denk ik. Hij heeft er in ieder geval geen last van, zelfs krabben doet hij niet.
  maandag 14 januari 2008 @ 13:24:49 #172
3011 E.T.
pi_56022261
Ik vind 't ook wel spannend enzo.. en 't lijkt me ook wel erg prettig dat er weer genoeg uitdaging voor haar is elke dag en dat ze waarschijnlijk daardoor ook wel weer stukken beter gehumeurd zal zijn..
Maar toch..

Ik ben al een eind op weg.. telefoonnummer ligt al voor m'n neus
  maandag 14 januari 2008 @ 13:54:36 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_56023013
he bah dutch, wat naar. ook verminderde weerstand dus. sterkte met je jongens!

ET, al gebeld?
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 januari 2008 @ 14:02:56 #174
3011 E.T.
pi_56023177
ik word na schooltijd teruggebeld door de juf
  maandag 14 januari 2008 @ 14:17:05 #175
3011 E.T.
pi_56023529
wat vervelend trouwens, krentenbaard bij Leon dat is toch ook hartstikke besmettelijk?
Fijn dat ie er geen last van heeft )
  maandag 14 januari 2008 @ 14:54:06 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_56024397
spannend ET. het is op alle scholen anders hoe ze dat doen, dat wennen, dus ik ben benieuwd wanneer ze mag Is ze er al erg mee bezig?
Liam wel namelijk, die vind het allemaal erg leuk "ik ga naar school en dan ga ik leren rekenen en lezen en schrijven" zo heerlijk dat enthousiasme.
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 januari 2008 @ 15:33:08 #177
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56025140
ET, weer een hobbel genomen...
Dutch, beterschap voor je kroost...! als ze beter zijn moeten we snel weer afspreken even.
belana, ik hoop dat het zo vaak werkt. Mij lijkt het zo moeilijk als je kind niet wil.
  maandag 14 januari 2008 @ 15:52:17 #178
3011 E.T.
pi_56025551
12 februari gaat Saskia wennen op school

Ze komt bij drie andere vriendinnen uit de straat en van de psz in de klas. Juf vond 't wel een uitdaging om ze met z'n vieren bij elkaar te hebben
  maandag 14 januari 2008 @ 15:56:43 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_56025668
leuk! dat is al snel ook
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 januari 2008 @ 20:19:41 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56031976
spannend E.T.

Belana beterschap , fijn dat er plek is en jullie gevoel er ook zo bij ligt. en ja ik snap wel deredenatie.. dingen gebeuren om een reden.. het moet dan zo zijn.

Morris beterschap

Vandaag allergietest gehad ( huidtest dit keer weer, en egsprek met de allergoloog. ) andere antihistamine en een mededeling voor de gastro waar we volgende week heen gaan, om te bespreken wanneer glutenbelasting bloedtest en biopt.. Omdat zij toch vermoed gezien de groeicurves etc. manier van reageren etc. en dagboekje wat we moesten invullen, en het zo overduidelijke goed gaat ( nu we streng GV geven en zijn weer) dat ze toch vermoedenlijk coeliakie heeft.

Coeliakie (uitspraak: seuliakíe) of glutenenteropathie ook wel inheemse spruw genoemd is een aangeboren gluten-intolerantie, waarschijnlijk veroorzaakt door een immunologische reactie tegen gluten. Gluten is een eiwitbevattende stof die voorkomt in tarwe, rogge, haver, spelt, kamut en gerst.
  Jubileum moderator maandag 14 januari 2008 @ 20:20:58 #181
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56032013
Wat leuk al die kindjes die naar school gaan bijna

Dutchie beterschap voor je mannetjes. Pas goed op met wondjes bij jezelf, dat zijn de plekken bij uitstek om zelf ook krentebaard te krijgen.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 14 januari 2008 @ 20:22:27 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56032050
Aj toch coeliakie evenstar. Dat is niet leuk! Je kan er hartstikke oud mee worden enzo, tuurlijk, maar toch is het geen leuke diagnose.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 14 januari 2008 @ 20:26:28 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56032179
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:22 schreef Lois het volgende:
Aj toch coeliakie evenstar. Dat is niet leuk! Je kan er hartstikke oud mee worden enzo, tuurlijk, maar toch is het geen leuke diagnose.
een officiele diagnose is nog niet gesteld, maar t zou haar eerder verbazen dat het neit zo is als wel.. alleen volgende week overleggen wanneer de glutenbelasting doen.
want nu we echt streng zijn kan ze echt al heel veel gewoon eten
en een stempeltje.. sja.. ik denk dat het misschien wel meer de lading dekt hoe belangrijk het is.. en je kan er gewoon oud mee worden als je goed oplet.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:45:14 #184
37150 livelink
pi_56032741
Wat bedoel je met echt streng zijn en GV, Evenstar?
  maandag 14 januari 2008 @ 20:48:07 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56032841
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef livelink het volgende:
Wat bedoel je met echt streng zijn en GV, Evenstar?
sorry ingebakerde termen

GV= glutenvrij, ze krijgt ook Tarwe vrij en rogge en gerst en spelt ( ivm uitslag destijds al bloedonderzoek )
en met echt streng zijn, als in wat op de grond valt, weg gooien, bij het eten van een boterham zelf arwen niet aanraken haar niet aan laten raken, handen wassen /billendoekje voor hara aanraken, niet kusjes op de mond etc. tenzij goed gewassen e.d. koekjes gloednieuw eigentrommeltje, eigen frietenpannetje etc.
pi_56033023
Toch hartstikke lastig lijkt me dat Evenstar. Ook al ben je zelf streng, kan me voorstellen dat dat op andere plekken veel lastiger is
Wat gebeurt en nou precies als ze wel met kruimeltjes brood in aanraking komt?

Kindjes die naar school gaan
Ik ben blij dat jullie hier zijn, kunnen wij mooi afkijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat

Met Morris lijkt het beter te gaan. Hij heeft vandaag voornamelijk droge crackers gegeten maar vanavond wilde hij alweer 'gewoon' eten. En de diarree is ook zo goed als weg
  maandag 14 januari 2008 @ 20:56:16 #187
37150 livelink
pi_56033079
Ah duidelijk. Maar wat een gedoe zeg! Het zal voor jullie op een gegeven moment wel een 2e natuur worden, maar de buitenwereld moet dat dan ook doen en hoe ouder ze wordt, hoe meer ze met de buitenwereld in aanraking komt, natuurlijk. Maar gezien het belang zullen anderen zich er ook wel voor inspannen, hoop ik.

Belana, fijn dat je nog terecht kan bij die andere school. Ik vind het moeilijk om te begrijpen dat je zo'n omschakeling maakt op het laatste moment naar aanleiding van een 'boodschap', maar dat komt omdat ik daar ook helemaal niet voor open sta. En jij wel, en dan is het waarschijnlijk ook wel goed om er ook iets mee te doen.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:20:51 #188
103793 kozakken
Living the life
pi_56033744
Hier ook een telefoontje van de nieuwe juf van Jonne gehad.
Donderdag hebben we een kennismakingsgesprek en krijgen we (samen met Jonne) zijn klas, de wc's en 't speelplein te zien.
Echt... ik kan 'm er voor wakker maken. Mag ik dan NU naar de regenboogschool mama....

Ik moest wel weer erg om mezelf lachen. Afspraak voor donderdag om 12.00.
Dus ik vroeg: "ehm... waar moet ik zijn"
Juf: "Nou we lopen altijd mee dus we staan met z'n drieen wel bij elkaar op 't schoolplein"
Ik weer: "Dus ik kan u herkennen aan een rode roos in het haar"
Juf: "stil is' "Nee, maar ik heb wel een rode jas aan"

tja.... ik geloof dat ik wel weer een lekkere binnenkomer heb geplaatst.
Kozakkenman neemt ook vrij zodat we echt eventjes met z'n drietjes kunnen gaan kijken. Oma blijft lekker bij Romme.

25 maart pas officieel natuurlijk. Maar ze mogen, geloof ik, tien keer oid komen wennen. Dus we moeten maar eens gaan nadenken over 't hoe en wat.
Jonne wil zo graag. Is er zo ontzettend aan toe. M'n kleine
  maandag 14 januari 2008 @ 21:33:37 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_56034082
livelink, wat zeg je dat toch weer mooi. jij hebt zo'n vreselijk respect voor iedereen he? mooi vind ik dat. ik snap best dat het op sommige mensen vreemd over komt, het is je ding of niet. Ik ben helemaal geen extreem zweverig type ofzo, misschien wel vandaar dat ik er gewoon over vertel hier. voor mij is het gewoon
In ieder geval wilde ik hier geen lulkoekverhaal ophangen over waarom Liam ineens naar een andere school gaat. we hebben morgen dus de kennismaking met de directrice. Liam kan niet mee met zijn griep, dat is wel jammer, en ik ben er eigenlijk ook nog niet aan toe, maar ik wil het niet verzetten.

kozakken, Jonne ook oefenen, ja, zo gaan er hier een aantal achter elkaar weer
leuk leuk leuk!

evenstar, das minder die coeliakie, als dat zo is, maar ik ben wel blij dat ze tegenwoordig zoveel wel kan eten daar heb ik altijd wel in geloofd, dat dat beter zou worden en ik ben blij dat dat uigekomen is
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:23:51 #190
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_56043029
Ik kom hier te weinig

Fijn dat Morris weer opknapt Snoopy! Ga jij ook weer vooruit met je rug?
Belana, dat soort 'tekenen' moet je inderdaad niet negeren. Fijn dat je je goed voelt bij de Mariaschool De foto ervan is ook écht zoals een basisschool moet zijn vind ik.
Kozakken wat leuk voor Jonne dat hij al bijna naar school mag
Evenstar vervelend dat Arwen Coeliakie heeft, maar misschien ook wel 'fijn' dat je nu echt heel gericht weet waarom je zo streng moet zijn.

Hier belde de peuterspeelzaal net; Tobias mag de 29e voor het eerst komen . (en dat terwijl ze dachten dat er een wachtlijst van zeker 2 maanden zou zijn ) Ze zijn hier welkom met 2 jaar en 3 maanden en komen dan meteen 3 dagdelen! Mijn kleine boeffie al naar 'school' Nu nog even beter worden van die vervelende griep/verkoudheid, dan mag hij lekker gaan spelen, hij is er ook wel aan toe.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:25:28 #191
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56044379
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:54 schreef snoopy het volgende:

Kindjes die naar school gaan
Ik ben blij dat jullie hier zijn, kunnen wij mooi afkijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat
Daar lees ik ook graag over mee dus blijf posten dames
Jolietje zal straks niet gaan wennen omdat ze na de grote vakantie pas naar school gaat en haar juffie gaf aan dat het bij veel kinderen dan verwarrend werkt. Ik weet niet of dat zo is maar ze zullen het wel weten. Jolie heeft het er al best vaak over. Ze is nu het oudste meisje van het groepje op de peuterspeelzaal en er is net een hele lading kleintjes in de groep gekomen. Ze is echt groot nu. Ze mag zelf naar de wc gaan en soms de juf helpen met drinken uitdelen. Daar is ze zo trots op en het is ook wel goed voor haar zelfvertrouwen denk ik. Ik vind dit trouwens echt een hele leuke leeftijd. Ze wordt echt groot vind ik met alle leuke dingen die daarbij horen maar ze is nog wel zo klein dat ze eigenlijk nog niets weet over de rest van het leven.

Snoop, fijn dat Morris weer beter is.

Ik heb nog even een vraag. Ik kan het niet zo heel goed uitleggen. Maar praten jullie kinderen ook veel met stemmetjes? Klinkt misschien gek maar Jolie is echt continu met een spel bezig. Daardoor praat ze eigenlijk altijd met een gemaakte stem ofzo. Haar echte stem hoor ik vaak alleen bij verdriet of als we iets 'serieus' bespreken. Die stem is iets meer hees en dieper. De rest van de tijd is het ja iets hoger, zangerig. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Doen jullie kinderen dit ook? Is het gek?
pi_56045665
Morris praat tegenwoordig vaak met zo'n babystemmetje. Best irritant vind ik maar ik laat het maar. Tenzij ik hem niet versta, dan zeg ik dat hij 'gewoon' moet praten omdat ik hem anders niet versta.
Herkenbaar dus LB.
pi_56046215
Hier net een verzuchting ... wat wordt Merlijn al groot. Op dinsdagmiddag gaat hij naar het KDV. Hij trok thuis al bijna zelf zijn jas aan, daargekomen trekt hij hem zelf uit, hangt hem zelf aan de kapstok, pakt zelf zijn knuffel om te gaan slapen. Besluit om te gaan spelen en wijst de leidster op zijn mandje legt zijn knuffel weer terug en gaat spelen. Jeeh wat lijkt hij ineens groot. En wat gaat het soms vreselijk snel.

Zaterdag mocht hij voor het eerst bij de oudere peuters 2-3jaar zwemmen en ineens doet hij oefeningen die hij wel al kende ook gewoon echt goed, beentjes stilhouden in het water en oortjes pakken, zomaar ineens en een plezier dat hij erin heeft.
pi_56048108
LB & snoopy, dat (baby)stemmetjesverhaal komt me bekend voor hoor. heeft Piet heel veel gedaan en Anna nu ook. op 't kdv vinden ze 't soms maar raar maar ik doe er niet al te moeilijk over. 't hoort gewoon bij het fantasiespel dat ze spelen. Piet kon er soms niet mee ophouden en dan vond ik 't wel es vervelend.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:29:26 #195
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56048373
Ja hoor, Léon doet ook typetjes. Zo hebben we hier de baby, de dinosaurus, de leeuw, de ridder en een nog niet bekend typetje met hoog stemmetje. O ja die gebruikt hij bijv. bij poesjes.
Wat kunnen ze nu ook echt opgaan in hun spel hè? Hele scenario's worden hier gespeeld, prachtig om te zien.

Evenstar, wat vervelend weer. Aan de andere kant, als de diagnose eenmaal definitief is is er ws ook een plan om de situatie te verbeteren.
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:20 schreef Lois het volgende:
Wat leuk al die kindjes die naar school gaan bijna

Dutchie beterschap voor je mannetjes. Pas goed op met wondjes bij jezelf, dat zijn de plekken bij uitstek om zelf ook krentebaard te krijgen.
ik heb geen jeuk, ik heb geen jeuk, ik heb geen jeuk....

[ Bericht 1% gewijzigd door dutchie op 15-01-2008 19:23:03 ]
pi_56050954
Amber heeft de waterpokken. Gister zaten er al een paar plekjes ophaar voorhoofd maar ik dacht dat dat van het vallen gekomen was. Ze had ook wat plekjes op haar onderbuik maar dacht dat dat misschien van de luier was. Maar nee hoor, er komen er steeds meer bij....
Net even naar de ha geweest omdat ik niet zeker was dat het de waterpokken waren.. maar ja dus..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 januari 2008 @ 17:38:31 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_56052646
ach, de waterpokken! Ik hoop dat het meevalt vicky!

Wij zijn naar Liam's school geweest en rond geleid door de directrice. Wat een leuke, fijne school. Liam vond het zelf ook leuk. Dus meteen alle formulieren in gevuld en morgen wordt dat verwerkt en dan kan ie misschien nog een keer oefenen. het voelt goed
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:34:01 #198
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56053884
Belana, ik heb even gauw teruggelezen. maar ik kan niet zo gauw vinden waarom jullie opeens zijn veranderd? Wel iets over "de boodschap", maar wat die nou is/was......
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:43:21 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_56055715
ik PM je even
stormy waters...
sailin'
pi_56055834
Was Liam toch fit genoeg om mee te gaan Belaan? Fijn dat het zo goed voelde. Echt veel beter dan die andere school?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:02:36 #201
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56056231
voor de school en psz gaande kindjes. Dikke kus voor Arwen.

Wij zijn vanochtend naar het cb geweest. Emma is 85 cm lang en weegt 10,7 kilo. Ze loopt prima langs het te verwachten lijntje daarmee. De cognitieve ontwikkeling loopt voor op haar kalenderleeftijd. Ze is een slim kind dus. Verder komt de wijkverpleegkundige langs om te kijken of ik hulp in huis kan krijgen ivm mijn depressie.

Als afsluiter kreeg Emma nog een prik. Daar heeft ze in de loop van de dag steeds meer last van gekregen,ze klaagt vooral van pijn aan haar been.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:10:36 #202
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_56056421
Goed dat je het hebt aangegeven van je depressie en fijn dat er een wvp langskomt om te kijken Liep Emma 'achter' met de prikken? Zij en Tobias zijn toch ongeveer even oud, of heb jij de prikken in een ander tijdsbestek laten geven? ik ben het even kwijt, gewoon nieuwsgierig hoor!
Ylana
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:33:32 #203
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56057008
Emma heeft een ander prikschema, vandaar.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:04:01 #204
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56059315
Dikke kus voor Emma!

Ik ben bezig me in te lezen over basisscholen. Ik maak er zelf een heel groot issue van. Vreselijk vind ik het, kan er wel om janken. Heb nu de keuze beperkt tot 2 maar zie alweer allerlei beren op de weg.
pi_56059980
lishe, geen idee waar je een school zoekt hoor en waar jullie naar zoeken, maar ik meen me te herinneren dat je in zwolle woonde, onze school heeft zaterdag de 26e open dag (meen van 10.00 tot 13.00)
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:31:22 #206
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56060077
Dankjewel voor je tip Knorretje. Jullie school zit in het centrum neem ik aan? (Eigenlijk wil ik de wijk niet uit, jeweetwel, die nieuwe enorme , ) maar het kan geen kwaad om ook andere scholen dan mijn lijstje te bekijken. (En belangrijker, wat voor onderwijs is het? Ik zit nu te twijfelen tussen dalton of faseonderwijs, de laatste heeft het meeste voorkeur nu.)
pi_56060192
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:31 schreef Lishe het volgende:
Dankjewel voor je tip Knorretje. Jullie school zit in het centrum neem ik aan? (Eigenlijk wil ik de wijk niet uit, jeweetwel, die nieuwe enorme , ) maar het kan geen kwaad om ook andere scholen dan mijn lijstje te bekijken. (En belangrijker, wat voor onderwijs is het? Ik zit nu te twijfelen tussen dalton of faseonderwijs, de laatste heeft het meeste voorkeur nu.)
vanuit jouw wijk komen er enorm veel kindjes, (wordt ook gependeld, dus als je eenmaal gewend bent hoef je evt niet meer alle dagen de wijk uit om haar op te halen) naar onze school (voor ons is het eerder uit de buurt ) Je hoeft alleen maar even de 'brug' over. En voor als je het misschien moeilijk vind om d'r hele dagen 'kwijt' te raken aan school... ze gaan de eerste jaren alleen de ochtenden, pas als ze een jaar of 7/8 zijn komen er enkele middagen bij (Vrije school Michaël.)

(edit: er zijn natuurlijk meerder leuke dingen op te noemen aan de school etc etc. Dat de kids smiddags lekker nog bij papa en mama zijn is gewoon een extra lekker en leuk voordeel)

[ Bericht 4% gewijzigd door knorretje op 15-01-2008 22:42:12 ]
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:46:23 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56060470
Dankjewel Knor! ik heb de open dag in mijn agenda staan en we gaan daar ook kijken. (Ik denk nl dat een vrije school voor Luuke niet heel geschikt is, maar ik ben er wel heel nieuwsgierig naar.)
pi_56060613
Ik ga uitkijken naar een blond meisje die dag

ben wel nieuwsgierig waarom je denkt dat het niet geschikt voor Luuke is
pi_56068413
Ik word ook gek van die schoolkeuze. Ik heb nog helemaal geen zicht op wat goed zou zijn voor Emma. En we willen tzt een ander huis, het lijkt mij zo overbodig om haar nu op te geven (ja dat moet, eigenlijk ben ik al laat!) en dan straks naar een heel andere school te gaan.

Na eenwat onrustige avond en nacht was ze vanmorgen weer helemaal blij om naar het kdv te gaan. Mijn dappere
pi_56071208
Ik bedenk mij net dat ik nog wat wilde vragen. Onder de pleister op Emma haar been was het vanmorgen rood, precies bij de plakstukken. Ik dacht dat het een hypoallergene pleister was maar misschien wel niet dus. Ik krijg zelf uitslag van 'gewone' pleisters.

oja de vraag, iemand die het herkent? was het blijvend of was er na een paar jaar geen probleem meer?
pi_56071738
We hebben hier eigenlijk niet veel keus in dorp waar Merlijn naar school moet over twee jaar. Hij gaat niet naar de school die maar 200 meter verderop ligt maar naar dezelfde school als zijn neefjes. Is ook makkelijker met het oog op familie (oma en tante wonen vlakbij) in de buurt en BSO om de hoek. Voor ons ligt het vanuit het werk op weg naar huis. Het is maar 2km hiervandaan denk ik dus niet ver weg. Merlijn zou dan naar deze school gaan. Volgend jaar hoeven we hem ook pas op te geven want hier is het vanaf 3 jaar. Toch wel fijn om in een dorp te wonen.
pi_56071890
Ik herken het wel Jelief, ben zelf ook allergisch voor pleisters, wat werkt is niet te lang een pleister dragen en ik gebruik altijd die witte pleisters en nooit die plastic of roze/gewone pleisters. Merlijn krijgt eigenlijk nooit een pleister, meestal laten we het gewoon aan de lucht, is vaak toch wel beter als het niet teveel bloed.
pi_56072706
Gelukkig zijn Emma haar verwondingen zo licht dat een kusje en wat lucht voldoende zijn Geen schattige pleisters dus voor emma maar saaie;)
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:47:36 #215
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56081802
Een dikke kus voor Emma! Van pleisters weet ik niet.

Van Vrije scholen ook niet veel. Maar Knor, Luuke is een soort ongeleid projectiel. Een stuiterbal die veel ritme en structuur nodig heeft. En ik weet nog niet of ze dat op een vrije school kan vinden. Maar ik ben wel benieuwd hoe het er in dat soort onderwijs aan toe gaat en naar de sfeer op school. Ik zal ook uitkijken naar Alicia, ik neem aan dat ik haar wel herken van de foto's!
pi_56082408
Wij zijn ons ook aan het orienteren op scholen. Er zit er eentje recht tegen over ons huis, maar dat is een protestants christelijk jenaplan school. Nu vind ik dat PC niet zo erg, maar het Jena plan ben ik nog niet zo over uit...

Amber heeft behoorlijk last van de pokken. Er zit er eentje op haar schaamlipje en die is vanmorgen kapot gegaan. Ze krijst het steeds uit van de pijn. Zo zielig, ik krijg er gewoon steeds tranen van in mijn ogen.
Daarstraks had ze 38,5.
Ze is vandaag wel naar mijn vader gegaan en dat ging goed. Ze was wel heel hangerig, maar ook wel heel lief. Eten heeft ze bijna niet gedaan, drinken doet ze gelukkig goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_56082537
Wat zielig voor Amber Ik hoop dat ze er snel vanaf is.

Morris blijkt last te hebben van het norovirus. Dat schijnt te heersen op de creche.
Ik dacht even dat hij er vanaf was maar niet dus. Hij is er niet ziek van maar heeft nog steeds diarree.
pi_56082700
A gossie Morris.. dat norovirus is echt een rotvirus.. en het is zo besmettelijk als de pest. Eerst had Michel het, toen ik, toen mijn zusje en zwager, daarna mijn vader en toen ook nog mijn moeder, en dat in 5 dagen tijd...
Hoop dattie er snel vanaf is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_56083927
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:47 schreef Lishe het volgende:
Een dikke kus voor Emma! Van pleisters weet ik niet.

Van Vrije scholen ook niet veel. Maar Knor, Luuke is een soort ongeleid projectiel. Een stuiterbal die veel ritme en structuur nodig heeft. En ik weet nog niet of ze dat op een vrije school kan vinden. Maar ik ben wel benieuwd hoe het er in dat soort onderwijs aan toe gaat en naar de sfeer op school. Ik zal ook uitkijken naar Alicia, ik neem aan dat ik haar wel herken van de foto's!
vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of ritme alle dagen dezelfde opbouw en afsluiting en onderdelen die weliswaar per dag van de week kunnen verschillen maar het kent zijn vaste plekkie in de week (tenzij ze een omgekeerde dag hebben, maar zelfs dan weet alicia nog precies hoe de dag eruit zal gaan zien, omkeerdagen doen ze vanwege het weer om dan de evt wandelingen/buiten spelen/theater en kinderboederij activiteiten niet in het gedrang te laten komen of letterlijk in het water te laten vallen.

Op de open dag worden wat presentaties gegeven door de kinderen van de klassen zelf (hogere klassen) de kleuterklassen wijken iets af van dat schema die dag (tussen 10.30 - 11.00 doet 1 van de kleuterjuffies met haar klas, we hebben 3 kleuterklassen, een stukje van een mogelijke dagopening voor) en van 11.45 tot 12.15 gaat alicia met haar klasje een stukje 'toneel' (3 koningenspel) op voeren (ze is nu al nerveus en ze doen zo vaak mini optredentjes, maar zij heb het nog nooit voor vreemde ouders gedaan, haar rol is nog niet bekend, alle kinderen leren alle rollen, dus das nog even afwachten, al gok ik dat je moet zoeken naar een nerveus schaapje dan vallen de zenuwen niet zo op )
pi_56084517
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:07 schreef Jelief het volgende:
Ik bedenk mij net dat ik nog wat wilde vragen. Onder de pleister op Emma haar been was het vanmorgen rood, precies bij de plakstukken. Ik dacht dat het een hypoallergene pleister was maar misschien wel niet dus. Ik krijg zelf uitslag van 'gewone' pleisters.

oja de vraag, iemand die het herkent? was het blijvend of was er na een paar jaar geen probleem meer?
Ik heb dezelfde allergie, gaat bij mij in ieder geval niet over. Luko allergie noemen ze het geloof ik. Wordt ook genoteerd bij de verloskundige, ziekenhuisopname etc net als dat ze vragen of een medicatie allergie hebt.
pi_56151377
Is Morris al van de diarree af?
Hoe is het nu met Amber?

Met Kim gaat het goed! Ze loopt gelukkig haast niet meer zo raar scheef. De ha heeft er naar gekeken. Er schijnt een infectie voor te komen in de heup, waardoor kindjes tijdelijk scheef gaan lopen. Waarschijnlijk is dat het geweest.

Ze kan ineens veel meer woordjes zeggen en probeert ons telkens na te praten. Zo grappig soms. Dan snap je niet wat ze bedoelt .En dan zeg je, wijs maar aan. Dan pakt ze je vinger en zegt " kom maaa met mij meeeeheeee" (dat gebruikt ze heel vaak). En zo kom je er dan achter wat ze wil. Meestal dan. Sinds gisteren kent ze het woord koekie (koekje dus). Dus in de bieb gisteren keihard, mama ikke koekie! En dan steeds harder, ik had niks bij me. Toen was het huis, koekie ja?! Kom maa met mij meeee!!! Koekie ja huis! De bied medewerkers lagen compleet in een deuk.
Ik stiekem ook wel.

Nu is ze bij mijn ouders, waar ze een nachtje blijft slapen. Ze wees vanmorgen op de foto hun hondje aan. Mimie noemt ze hem. (mickey) en die geeft ze dan handkusjes. Zo schattig.
Ook leuk dat ze nu wat vaker op schoot wil en wil knuffelen en kusjes geven.

Boekjes zijn ineens niet leuk meer. muziek maken met alles wat je zie wel. En blokjes stapelen. En met de pop slepen. Die mag wel op het potje, maar Kim wil niet. Nouja, komt vanzelf wel.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:28:56 #222
103793 kozakken
Living the life
pi_56167023
Ik post hier nog maar heel eventjes, bedenk ik me opeens.
toch?
(of mag ik hier Jonnes vierde jaar ook nog gezellig buurten. Echt... cijfers zijn niet mijn sterkste kant )

Maar goed.. wat wilde ik ook alweer vertellen.
Oh ja.. schoolverhalen (Leest u eventjes mee Mss LB Voor je grote kleine Jolie )
We mochten afgelopen donderdag komen kennismaken met de juf en de klas, de wc's en het gymlokal bekijken.
Jonne kreeg een handje van de juf op 't schoolplein, schoof achter mij van verlegenheid en zo betraden we de grote grote school .
Ze hebben een eigen vleugel voor de onderbouw. Er zijn twee groepen 1 en twee groepen 2 die de vleugel delen. En op de kapstok was al een paarse ster met zijn naam geplakt en een sticker van een beer.
Vervolgens moest hij heel handig nodig naar het toilet. (Ik moet een plasje mama. Nu! ) en dat kon ook meteen uitgebreid bekeken worden. Uitleggen over welke wc voor welke groep (Pinooooooo van sesamstraat ) en handenwassen etc. etc.
Toen nog het gymlokaal bekeken. Die zit in een soort van 'toren' Helemaal rechts is kleutervleugel en bovenetage is gymzaal

En toen kreeg Jonne op het eind nog een kadootje van Juf Debby Een boekje 'en nu naar groep 1' van Dagmar Stam Dolf Verroen.
En toen wilde Jonne niet naar huis Maar eigenlijk ook wel, want het was eigenlijk ook wel veel te spannend

conclusie: hij mag overmorgen. maandag dus..
al komen wennen.
8 maandagochtenden totdat hij 4 is.
Al met al mag hij 10 dagdelen komen wennen. Dus we zien nog wel hoe we het geheel gaan opvullen. Maar dan mag hij naar de grote regenboogschool.
En tegelijkertijd wil ik nog wel heel graag naar 'mijn gewone school' mama. Want spannend is het allemaal zeker.

Ons kleine opeens alweer zo groot en zo klein.
  zondag 20 januari 2008 @ 08:14:20 #223
3011 E.T.
pi_56171580
jeetje, wat veel wennen voor Jonne Fijn dat ie het zo leuk vond
Hier is dat maar 3 dagdelen
pi_56171970
Vicky, hoe gaat het nu met Amber?

En fijn dat jullie alles zo uitgebreid konden zien Kozakken! En dat hij lekker kan wennen
Sara
Merel
Ukje
pi_56172079
Gaat gelukkig een stuk beter dan van de week. Vrijdag heb ik de huisarts gebeld omdat ze al 5 nachten niet tot weinig geslapen had en di eheeft uiteindelijk een slaapdrankje voorgeschreven. Ze heeft nu al 2 nachten goed geslapen.
Ze heeft wel last van de plekjes. Op haar hoofd zitten er aardig wat maar verder valt het gelukkgi wel mee.

Wat leuk Kozakken dat Jonne naar school gaat!! en spannend natuurlijk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 januari 2008 @ 12:08:22 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_56173758
jeetje wat mogen ze veel wennen bij jullie kozakken! leuk! en fijn dat Jonne niet weg wilde, dat is positief!

Liam gaat dinsdag 1 keer wennen en dan maandag de 28e voor het echie

jeetje, helemaal een slaapdrankje voor Amber? had ze zo'n last van de jeuk? arm kind!
stormy waters...
sailin'
  zondag 20 januari 2008 @ 12:56:28 #227
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_56174932
Wat spannend het wennen op de grote scholen.
Vicky, knapt Amber nu wel een beetje op?
Kozakken wat leuk dat je het zo uitgebreid beschrijft

Tobias is dus ziek, niet echt vreemd want ik ben zelf zo'n beetje 2,5 week ziek geweest, ik vond het nog 'lang' duren voordat hij ziek werd. Het begon met 'gewoon' verschrikkelijk verkouden zijn en een beetje verhoging maar met 2 paracetamolletjes per dag ging het wel. Donderdag ging hij ineens heel erg uit zijn mond stinken, maar we hadden het idee dat hij toch wel opknapte. Vrijdagmorgen was het helemaal knudde, ik moest werken en haalde hem uit zijn bedje, maar het enige wat hij wilde was 'lapen'. Hij zat te snikken op de commode dat hij niet wilde aankleden en alleen maar wilde 'lapen'. Ik heb mijn ouders gebeld en gevraagd of ze naar ons toe wilden komen zodat hij weer terug naar zijn bedje kon. 10 minuten later stonden ze op de stoep en wilde Tobias inmiddels niet meer terug naar bed, had 5 minuten eerder moeten bellen denk ik. Toch maar wel aankleden en mijn ouders met hem naar de huisarts (ik dus naar mijn werk) Heeft hij een bacteriele infectie in de luchtwegen Nu dus een penicillinekuurtje en daar knapt hij nu mee op.
Ylana
pi_56177272
Liam ook al naar de grote school.. jeetje wat gaat dat hard zeg!

Belaan, Amber had behoorlijk wat last van de pokkies ja.. Ze ging 's avonds normale tijd naar bed maar werd rond half 12 dan weer wakker om vervolgens pas weer om een uurtje of half 6/6 uur te gaan slapen, en dat 5 nachten lang. Ze was echt hard aan het huilen en riep maar mamma auw mamma zeer. Uiteindelijk dus van de huisarts een slaapdrankje gekregen.

A gossie, Tobiasje ook al ziek. Hoop dattie snel opknapt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 januari 2008 @ 15:18:28 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_56178870
sjees vicky wat vreselijk sneu! en Tobias ook al zo ziek, arme kindjes! en arme papa's en mama's!
stormy waters...
sailin'
  zondag 20 januari 2008 @ 19:36:10 #230
103793 kozakken
Living the life
pi_56184838
Ach.. al die zieke kindjes
(en idd papa's en mama's )
Fijn dat tobias al wat opknapt van de antibiotica! En Amber ook zo'n last van de waterpokken

Ik vind 10 keer best veel ja. Maar blij dat ik er ook mee ben En ik denk dat het voor Jonne precies mooi is om zo wel te wennen, maar ook nog even niet echt echt te hoeven. Nu is die periode tot zijn verjaardag nog wel te bezien. En hij wil zoo graag. Dus dit is een prachtig mooie tussenweg.
Morgen mag hij.
(En ik ben zo erg, dat ik zelfs een fruittrommel en beker met zijn naam op 't internet besteld heb
Maar wel heel stoer met een mooie foto die PdeHoog van de zomer van Jonne gemaakt heeft )
  maandag 21 januari 2008 @ 14:39:13 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56199690
Zieke kindjes bah niet leuk

Kozakken spannend hoor

Belana ik weet neit of ik het al eens gemeld had, maar fijn dat de klik met de juiste school toch gekomen is voelt goed he

wat betreft de pokjes, ik hoop dat Arwen ze voorlopig maar niet krijgt, want menthol kan ze niet tegen en een zemelen badje lijkt me in haar geval ook niet echt dat je zegt handig

bluh ben best beetje zenuwachtig loop al de hele week te piekeren en te malen wat wijs is..
Haar pijn doen willens en wetens om een diagnose.. de kans dat ze gaat weigeren weer wordt groter maar t zou ook fijn zijn juist als het voor die 2.5 grens kan.. ivm de neocate vergoeding.
Gezien dat onze grootste kans bij wiegering wordt om haar van de sonde te onthouden mocht ze gaan wiegeren waarbij bij haar simpelweg de kans 80% toe is door de achtergronden en eerdere weigeringen en de drempel naar sonde wel heel dichtbij kwam.
Anderszijds juist door een jaartje te wachten verkleint die kans het wel, maar zal ze toch een gevoelige daarvoor blijven. en wat als ze dan niet meer de neocate heeft.. dan wordt het bij wiegering wel sonde, aangezien bij sondevoeidng de neocate WEL vergoed wordt

Op zulke momenten ben ik zo boos en verdrietig.. vind ik het wel oneerlijk dat we zulke k*t keuzes moeten maken..
  maandag 21 januari 2008 @ 14:55:20 #232
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_56200074
Evenstar, ik zou dat ook een heel moeilijke beslissing vinden, kiezen tussen 2 kwaden.
Heb je al eens met je KA overlegd of zij niet willen zeggen dat je die provocatie inmiddels gedaan hebt met slecht resultaat zónder dat je daadwerkelijk provoceert? Ik weet dat ze dat niet mogen doen natuurlijk, maar vragen kan toch? (Misschien heb je dat al wel gedaan hoor) Of een kruimel van het een of ander in het bijzijn van de KA zodat je minimaal provoceert en haar ook minimaal belast? Dan hoeft de KA ook geen dingen te zeggen die niet helemaal kloppen...

Kozakken wat leuk zo'n broodtrommel, ben benieuwd hoe die eruit zien!
mijn broer kreeg met 3,5 maand zijn eerste oorontsteking en toen werden die nog doorgeprikt bij de kno-arts, toen hij 1 jaar oud was, was hij al 13 x doorgeprikt, toen heel vervelend, inmiddels is hij eroverheen gegroeid en in het bezit van een mooie weerstand. Ikzelf was vroeger bijna nooit ziek en pak nu alles mee

Tobias knapt op, hij heeft nog wel een heeeel kort lontje en niets lukt hem enzo, maar hij ziet er een stuk beter uit
Ylana
pi_56217014
Saffier, fijn dat Tobias opknapt!
Amber knapt ooksteeds meer op. De plekjes zijn goed aan het indrogen en volgens mij komt er niets meer bij. Ik vind overal korstjes

En ik ben weer ff megatrots!! Ze heeft vanmorgen al 2x!! op het potje geplast. Zonder dat ik ahar erop gezet heb!

Dikke voor Arwen. Jeetje wat moeilijk Evenstar!
En natuurlijk ook een dikke voor jou! hoe isset met je??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:13:32 #234
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56217919
Zieke kindjes

Amber wat goed!

Wij zijn hier helaas noodgedwongen ook weer bezig met zindelijkheidstraining.
Ze is nu al een hele tijd 's nachts droog. Maar overdag houdt ze wéér alles op en als ze het dan niet meer kan houden laat ze het gaan.. Alles in één keer.. Daar is écht geen enkele luier tegen bestand. Wat resulteert in een kind wat van af haar buik tot haar enkels letterlijk zeiknat is.
Gistermiddag hebben we samen haar potje gepimpt met Ikea-stickers. Ze vind 'm nu zo mooi dat ze 'm overal mee heen sleept

EngisteravonddeedzeeenMEGA
plasophetpotje! ! !

Nadeel was dat de kleine eigenwijs absoluut geen luier om wou in bed. Nou ja, viel te proberen maar ik mag straks even een wasje draaien. Hi hi hi.

Vanmorgen ging het ook lekker.. Wilyan moest naar school en natuurlijk toen we op het punt stonden om weg te gaan begon ze te piepen dat ze een schone luier wou. Ze begon net te plassen dus snel broek uit en op het potje. Bleek dat ze had gepoept een deel naast het potje mar ook een heel klein beetje erin!
We hebben haar weer de hemel in geprezen en stiekem vond ze zichzelf geloof ik ook wel een beetje stoer.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_56218249
wat goed van Hanne

Hier ondertussen al 4 plasjes op de pot!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:35:37 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_56218295
kozakken, hoe is het met Jonne gegaan op school?

evenstar, dankje en wat een moeilijke beslissing weer om te nemen. Ik weet echt niet wat wijsheid is. het klinkt allemaal vreselijk moeilijk, ik kan je geen raad geven hierin, alleen even een dikke

Amber op het potje, woeiii. goed he!
en Hanne ook onderweg, ik hoop dat ze het vol gaat houden Noli.

Liam is nu op school. vanmorgen hebben we hem gebracht en diep onder de indruk zat hij daar in de kring
toen we gedag gezegd hadden en nog even door het raam gluurden had hij al praatjes, dus dat komt wel goed Om 12 uur kan ik hem ophalen, mijn held
meteen nog even langs de BSO gelopen en misschien hebben ze toch maandagmiddag al een plekje voor hem, dat zou een hoop ellende schelen! dan zou hij alleen nog voor donderdagmiddag op de wachtlijst staan.
Ik hoop het vanmiddag te horen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:05:30 #237
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56218995
kindjes die op de pot gaan plassen! Go Amber, go Hanne

Jeetje Evenstar. dit is echt een bijna niet de maken keuze. Ook hier dan maar je gevoel volgen, ook al houdt dit in dat er iets moet gebeuren wat óók niet leuk is. Veel sterkte.
Ik zou willen dat er iets was wat ik kon doen.

En Liam! naar school!! Wauw!
En hoe is het nu met jou Belaan? Ik kan me nog levendig herinneren dat de eerste schooldag van oudste ook voor mij een heel evenement was. En nu gaan we langzaam warm lopen om mijn kleine pukkie (laat 't 'm niet horen. ) naar school te brengen...
Hij is er écht aan toe, heeft er ook zin in. Zelf dacht ik er ook welklaar voor te zijn, maar nu de dag naderd moet ik toch wel ff slikken...

Mooi trouwens dat het ook goed lijkt te gaan met de BSO. Dat zou een hoop stress schelen.....
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:10:11 #238
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56219108
Ik hoop het ook Belana. Ik hoop het ook.
Want zoals dit nou ging was echt niet grappig. Ze heeft wel vaker van die vlagen. Vorig jaar pasen begon ze ermee, toen was het haast net zo heftig als nu. Daarna heeft ze het nog een paar keer gedaan maar niet zo erg als toen met pasen en nu weer.
Het is ook niet dat ze pijn heeft ofzo dat ze het zo ophoudt. Vorig jaar heb ik toen ook met veel moeite een plas bij de dokter gebracht, maar die zei juist dat er geen mooiere plas was, ze zouden willen dat iedereen zulke plas had. Maar goed, daar kon het dus niet aan liggen.

Stoere schoolgangers die Liam en Jonne !
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan. Hebben jullie ook foto's gemaakt?
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:18:04 #239
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56219296
O Liam wat leuk, naar school!
Ik ben trouwens benieuwd hoe vaak ze hier eigenlijk gaan wennen. Hoor ik nog wel.
Nog een half jaar zucht...
Nog een half jaar iedere dinsdag aanhoren dat hij niet naar het kdv wil. Hij vindt er niet veel meer aan, heeft meer uitdaging nodig. Doet rustig (ookal weet ik dat er veel leeftijdsgenootjes hem kunnen overtreffen, maar ik ben zijn moeder en ik vind het zo stoer!) een puzzel van 50 stukjes en wil meer.

Hanne en Amber, dames goed bezig!

Evenstar wederom sterkte/succes.

Wanneer kunnen kinderen groeipijn krijgen? Léon klaagde vanmorgen dat hij een zeer been had, kon er bijna niet van lopen en moest huilen. Met een minuut of 10 was het weer beter.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:20:19 #240
3011 E.T.
pi_56219359
Saskia klaagt de laatste tijd ook regelmatig over pijn in d'r knieeen..
Lijkt me dus dat dat bij Leon ook best kan.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:27:22 #241
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56221111
Bij Wilyan begon het ergens toen hij tussen de 2,5 en 3 jaar was.
Hij heeft trouwens meestal last van zijn scheenbenen maar als ik het goed begrepen heb had Michiel dat vroeger precies zo.

Zostraks weer een plas half in d'r onderbroek half in het potje.
Ze hieldt 't nu gelukkig niet zo lang op als gisteren, toen had ze een verschrikkelijk dik buikje van het ophouden.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:46:01 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_56221529
Nou, het was allemaal erg indrukwekkend voor Liam. Hij heeft de hele weg naar huis gehuild en thuis werd het al niet veel beter. wat een indrukken ook voor zo'n kind!
We hebben hem nu maar even naar bed gebracht.
Ik denk dus ook dat ik hem volgende week op dinsdag thuis houdt, want hij moet dan al 3 dagen de hele dag.
ach, het zal ook wel snel wennen evengoed, maar het is best heftig!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:49:44 #243
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56221646
Och wat sneu.. Het is ook niet niks voor zo'n mannetje.
Vond hij het verder op school wel leuk dan? En drie hele dagen is ook best veel ja.

Wilyan hoefde toen hij mocht wennen gelukkig alleen de ochtenden heen. Hij kon dan 's middags lekker bijkomen.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:50:50 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_56221671
Aaah, wat heftig voor Liam. Vond hij het nog wel een beetje leuk of was het allemaal nog net te veel?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:52:44 #245
3011 E.T.
pi_56221720
Hier is het wennen ook steeds een dagdeel.

Wel sneu dat het zó indrukwekkend was, dat ie er alleen nog maar van kon huilen
Ik hoop dat ie het verder wel leuk vond
pi_56221825
Liam al echt naar school Wat gaat het toch snel allemaal. Hopelijk is hij snel gewend
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:57:02 #247
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56221851
Een puzzel van 50 stukjes? Daar moet ik zelf niet eens aan denken, Dutchie.
Jolie heeft een tijd geleden volgens mij ook groeipiijnen gehad. Toen ze net twee jaar was en afgelopen najaar. 's Nachts werd ze toen steeds overstuur wakker en gaf aan dat ze pijn had aan haar benen ter hoogte van de knie. Onze gastouder herkende het als groeipijn.

Succes Belana. Is ook moeilijk allemaal.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:35:58 #248
24188 Belana
kloon van belana
pi_56222858
Ik denk dat hij het wel leuk vond evengoed, dat wel. Maar er wordt ineens wel veel van je verwacht als 4 jarige. ineens moet je in een kring en luisteren en allerlei dingen doen. Hij is echt moe, want al tijden slaapt ie 's middags niet meer en nu dus wel.
tja en die 3 dagen, dat zijn mijn werkdagen, dat kan niet anders. dus dan blijft ie volgende week dinsdag lekker thuis ofzo en vrijdag ook, of dan halve dagen. de juf zei al dat dat geen probleem was.
de juf zei dat het goed gegaan was, een beetje moeite met zijn mondje houden in de kring en hij heeft nogal een eigen willetje zei ze hij was op een gegeven moment opgestaan en had gezegd: "ik ga niet meer spelen!" daar moest ze wel aan gaan werken met hem zei ze. tja...
stormy waters...
sailin'
pi_56223349
Ik ga zo even bijlezen en reageren enzo, maar ik wil ff kwijt dat wij ook net, voor het eerst, een plas in het potje hadden

Nogal onverwacht, ze was er helemaal niet zo mee bezig. Maar net liep ze in blote billen door de kamer en trok ineens het potje uit de kast en ze plaste dus ook nog
pi_56223549
nebelung waar een mens al niet blij mee kan zijn hè!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:14:26 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_56224025
wat goed nebelung
stormy waters...
sailin'
pi_56224066
wat goed nebelung
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:37:33 #253
103793 kozakken
Living the life
pi_56224751
Nebelung, wat leuk

Och die Liam...

Zal ik dan nog maar even Jonnes eerste schooldag vermelden?

Jonne vond het ge-wel-dig!!
's morgens werd hij wakker en toen riep hij meteen: vandaag mag ik naar...... (tromgeroffel door handen beetje in de lucht te houden..) SCHOOL!!!!!!
Kleren aan en ik mocht zelf een beetje gel in zijn haar doen. (Wat hij dus al vanaf zijn geboorte niet wil. Eigenwijze purk. De scenes die we al eens gehad hebben om dat Balkenendekoppie een beetje te hippen. )
Maar goed. Gel in de haren want dan was hij stoerrrrrr... "Nu ben ik de stoerste jongen van de hele klas he mama." ik: 'ja lieverd'
Boven klonk het al: "En nu naar meneden mama, want ik moet nog een fruittrommel en een beker. Met druifjes en een mandarijn en ranja graag"
Alles in een tas geworpen en toen kwam oma om even bij Romme te blijven. Voor de broodnodige aandacht voor de oudste. (Waarop mijn schattige oudste vervolgens opmerkte: 'maar Romme mag wel mee in de ringsling hoor mama )
Jas aan: en klaar!

Goed... op naar school!
En toen kreeg ik een kouderig handje in de mijne geschoven en was het toch wel een beetje spannend. Jas uitdoen, ophangen en tas uitpakken. Heel onhandig de fruitdoos en de beker vastpakken en dan toch wat aarzelend liepen we naar zijn klas.
De juf groette vriendelijk en wees Jonne op de twee kasten met spelletjes waar hij er een uit mocht pakken om te gaan maken.

En toen was ik hem al kwijt HIj was al druk aan het spelen terwijl ik er niets van begreep. Maar gelukkig het meisje naast hem wel en die wilde het ook met alle liefde uitleggen.
En toen kon mama gaan Ik kreeg nog een kus en heb hem maar lekker gelaten M'n eigen

En bij het ophalen sjouwde hij met zijn tas in de hand zo sloffend het speelplein op. Hij bleef maar zoeken totdat hij me gevonden had
Ik heb de juf nog maar even snel wat uitgehoord omdat mijn zoon niet altijd even praats is wanneer ik dat graag zou willen
Hij had heel leuk gespeeld, was zelfs al vrij aan het praten geweest in de kring (over zijn opa's en oma's natuurlijk ) en had ook al een werkje gemaakt.
Mijn stoere bink.

En 's middags mocht hij alweer naar de peuterspeelzaal. Maar in plaats van het instortingsgevaar waar ik me op bedacht had, kreeg ik een hyperactief mannetje zo tegen kwart over drie weer mee naar huis!

Jonne wordt groot
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:41:21 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_56224857
wow, wat goed kozakken wat stoerr!
ik hoop echt dat het met Liam ook snel beter gaat, deze mama heeft er nu een beetje moeite mee allemaal
Liam slaapt nog steeds overigens
stormy waters...
sailin'
pi_56224881
Wat een spannende schoolverhalen allemaal
Ik ben echt zo benieuwd hoe dat over een half jaartje zal gaan
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:50:06 #256
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56225083
O dat had ik helemaal niet in de gaten dat Jonne vandaag al moest. Ik dacht volgende week ofzo.

Maar Belana en Kozakken, eerlijk, hoe was het voor jullie als mama? Volgens mij sta ik daar mijn tranen in te houden als ik Léon los moet laten op school. Als ik er aan denk alleen al. Ben ik nou zo erg of hebben jullie ook moeten slikken?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:53:11 #257
24188 Belana
kloon van belana
pi_56225190
Nick en ik zeiden wel tegen elkaar... het grote loslaten is nu echt begonnen
Maar ik moet ook zeggen dat Liam ineens weer heel klein was tussen al die kinderen
ik vind het vooral mooi om te zien eigenlijk, dat groter worden maar ik dacht wel even, jeetje, 4 jaar geleden alweer dat mijn ukkeltje bijna geboren werd en kijk nou!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:00:02 #258
3011 E.T.
pi_56225423
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:50 schreef dutchie het volgende:
O dat had ik helemaal niet in de gaten dat Jonne vandaag al moest. Ik dacht volgende week ofzo.

Maar Belana en Kozakken, eerlijk, hoe was het voor jullie als mama? Volgens mij sta ik daar mijn tranen in te houden als ik Léon los moet laten op school. Als ik er aan denk alleen al. Ben ik nou zo erg of hebben jullie ook moeten slikken?
He, ik durfde amper te bellen om het wennen af te spreken..
Dat wordt tranen met tuiten hoor
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:01:05 #259
3011 E.T.
pi_56225452
Wat fijn dat Jonne het zo naar z'n zin had, kozakken!

En was dat hyper-gedrag niet ook een beetje vermoeidheid? (hier worden ze nl. allebei nogal druk en hyper als ze erg moe zijn )
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:03:09 #260
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56225520
Toen mijn oudste voor het eerst ging vond ik dat hij zo enorm snel "werelds"werd. Na twee keer school speelde hij buiten met een zwembadje en de glijbaan. Zegt ie: als je de glijbaan natmaakt ga je VET hard mama...
Wát zeg je?
Bram is natuurlijk veel meer gewend, en ik ook trouwens

Ik hoop dat Liam de volgende keer al veel beter weet om te gaan met al die indrukken. Is ie inmiddels al wakker?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:03:09 #261
103793 kozakken
Living the life
pi_56225521
Ik heb er geen traan om gelaten.
Ik werd er wel ernstig melancholisch van. Maar dan ongeveer zoals ik dat was bij z'n eerste (en tweede en derde ) verjaardag.
Ik vond het vooral een heel groot moment wat hij dan wel niet zo beseft, maar wij des te meer.

Kozakkenman belde hoe het wegbrengen ging en belde om half een om van Jonne te horen dat het 'goed' was op school "de rest had hij al aan mama verteld"

Het hypergedag was druk, maar wel dragelijk. Niet zo vervelend als ik verwacht had. Hij was meer opgetogen hyper. Echt zoals je dat verwacht van een kindje dat eindelijk mag wat hij al zo graag wil. (Plus dat een kwartiertje tv ook hielp om de energie ietsje te laten zakken )
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:00:30 #262
24188 Belana
kloon van belana
pi_56228560
Liam heeft tot tegen 4 uur geslapen Om 3 uur ging ik hem al wakker maken, maar dat was geen goed plan, dus toen tegen 4 uur nog een keer geprobeerd
Hij verteld nu dat het wel leuk was op school en dat ie NU weer heen wil, dus het komt wel goed
stormy waters...
sailin'
pi_56234080
*bijgelezen*

Evenstar, wat een gedoe toch, ik heb geen idee wat ik zou doen en het is inderdaad vreselijk om zulke keuze's te moeten maken, sterkte

Dutchie, 50 stukjes ! Ik zou naast mijn schoenen lopen als ik jou was

En Liam en Jonne al naar school, wat een groterds zeg. Kozakken, ik lag onder de tafel van het lachen over het balkenedekoppie hippen En wat een lieve foto!

En alle pot-plassende kindjes, hoera
pi_56235555
Merlijn is nu echt grote broer. Het gaat goed, al merken we wel dat er op sommige vlakken wel wat problemen zijn. Hij heeft er moeilijk mee om te moeten gaan slapen of naar het KDV te gaan. Gelukkig accepteert hij zijn zusje ook helemaal. Hij gaat echt zoeken waar ze is zodra hij thuiskomt uit het KDV of van een boodschap doen. Het is ook echt "zusje". De kraamhulp in huis is ook volledig geaccepteerd want hij stond gisteren toen ze boven bezig was onder aan de trap haar te roepen. "Ellen", en dat een paar keer achter elkaar. Hij lijkt nu ineens ook erg groot en heeft erg veel praatjes en nieuwe dingen die hij doet. We proberen verder gewoon zijn dingen aan te houden wat hij altijd al mocht, zoals bij ons in bed komen bij het opstaan waar hij dan nog even tv mag kijken etc.
pi_56235556
-edit dubbel-

[ Bericht 97% gewijzigd door Randa_v op 22-01-2008 22:00:27 (dubbel) ]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:01:49 #266
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56235908
Randa, het is best heftig zo'n zusje erbij. Goed om te zien dat hij het zo oppikt. Kraamhulpen mogen volgens mij officieel alleen nog kraamtaken te doen, maar degene die wel lekker met grote broer/zus bezig zijn zijn goud waard.

Die 50 stukjes, ik heb het nog niet gezien hoor. Volgens mijn zus had hij dat gedaan. Eerst zien, dan naast de schoenen lopen.
pi_56236215
Merlijn wordt boos als de kraamhulp boven gaat stofzuigen en hij met zijn eigen stofzuiger niet mee mag Gisteren waren ze samen de kamer aan het zuigen. Verder is het niet zo dat ze erg veel aandacht aan hem besteed maar hij krijgt het natuurlijk wel een beetje, vanochtend zat ze op bed lekker te kietelen, heerlijk vond hij het. Ze is gewoon geaccepteerd dat ze er is. Hoop alleen niet dat hij haar teveel gaat missen.
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:53:47 #268
3011 E.T.
pi_56243682
"mama, waar is m'n shirt van gemaakt?"
"mama, waar is gras van gemaakt?"
"mama, waar is m'n beker van gemaakt?"
"mama, waar is is bloed van gemaakt?"
"mama, waar ben ik van gemaakt?"
"hoe komt het dat ik niet uit elkaar val?"
(na antwoord dat je velletje alles bij elkaar houdt):
"waar is m'n velletje van gemaakt?"
"waar is brood van gemaakt?"

Alles maar dan ook alles wordt gevraagd waar het van gemaakt is... *zucht*
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:54:06 #269
3011 E.T.
pi_56243687
Fijn dat Merlijn zo goed op z'n zusje reageert, Randa
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 januari 2008 @ 14:18:49 #270
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56250116
Isa heeft een vriendinnetje te spelen, voor de allereerste keer... * Sjeen is een beetje emo
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:32:35 #271
24188 Belana
kloon van belana
pi_56255848
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:53 schreef E.T. het volgende:
"mama, waar is m'n shirt van gemaakt?"
"mama, waar is gras van gemaakt?"
"mama, waar is m'n beker van gemaakt?"
"mama, waar is is bloed van gemaakt?"
"mama, waar ben ik van gemaakt?"
"hoe komt het dat ik niet uit elkaar val?"
(na antwoord dat je velletje alles bij elkaar houdt):
"waar is m'n velletje van gemaakt?"
"waar is brood van gemaakt?"

Alles maar dan ook alles wordt gevraagd waar het van gemaakt is... *zucht*
Liam heeft dat ook gehad om GEK van te worden
stormy waters...
sailin'
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:43:08 #272
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56257857
Ik denk dat we voorzichtig kunnen zeggen dat Léon zo goed als van het slissen af is. Hij corrigeert zichzelf de laatste tijd zeer regelmatig. Af en toe slipt die tong nog voor de tanden, maar het is echt zo'n omschakeling ineens. Ben zo trots op hem.
En ineens tekent hij echt. Dus geen gekras meer, maar ik kreeg dit weekend na zijn logeerpartijtje bij oma ineens een tekening van een duidelijk herkenbare sinaasappel en banaan in mijn hand. Mijn mond viel echt open. Gister lag er bij het kdv een tekening met uitgeknipte ballonnen. Daarop had hij zelf een gezichtje getekend. Vandaag probeerde hij de letters uit zijn naam te tekenen. Als je het weet zie je het, maar ik vind het zo goed.
pi_56261123
knap allemaal dutchie! en dat slissen, heeft hij daar nog hulp (logopedie) bij gehad? of heeft hij zelf ineens die omschakeling gemaakt? anna slist ook nogal, ben dus wel ekftra benieuwd.

haha die saskia! en hoe uitgebreid geef je antwoord op al die vragen, ET? Piet stelde op een gegeven moment zoveel waarom-vragen dat G vaak alleen maar 'om je nek' antwoordde.

[ Bericht 6% gewijzigd door bixister op 23-01-2008 22:35:32 ]
  woensdag 23 januari 2008 @ 21:37:28 #274
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56261372
Bix, via logopedie. Wel al een jaar en soms om moedeloos van te worden, maar logopediste was altijd positief gestemd. Omdat hij het tijdens de behandelingen steeds beter deed. Maar zijn favoriete logopediste is sinds kort weg en nu heeft hij er eentje waar ik bang van word. Niet veel vertrouwen in na 2 sessies. Daarom ben ik ook blij dat hij die klik zelf heeft gemaakt. Want hij heeft echt moeite met haar.

Als je twijfelt over Anna, ga eens langs bij de ha voor controle. Die is meestal wel voorstander van logopedie. En het helpt echt dus. Léon vond het ook leuk.
  donderdag 24 januari 2008 @ 06:32:14 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_56267633
Liam en ik nemen afscheid hier
Liam is vanaf vandaag een kleuter

dag allemaal en een aantal tot gauw
stormy waters...
sailin'
  donderdag 24 januari 2008 @ 08:10:56 #276
103793 kozakken
Living the life
pi_56268087
dag liam
hiererdepiep jarig
pi_56268308
Dag Liam
Fijne verjaardag vandaag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:11:24 #278
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56270895
Oh Liam, al vier! Gefeliciteerd!

Nog een paar weekjes, dan volgen wij ook...
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:43:46 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56271698
Dag Liam en mama ook
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:46:28 #280
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56271774
Gefeliciteerd en veel plezier vandaag
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:00:02 #281
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56273424
Oh en Sjeen was het spelen leuk? Goed gegaan?
Is toch allemaal wat hoor, vind ik Jolie is nu bij Myrthe. Ze zou meerijden vanaf de peuterspeelzaal en thuis gebracht worden maar ze is nog even mee om daar te spelen. Zo'n gek idee eigenlijk, ook dat het afgesproken is zonder dat ik er bij was. Dat ze dan zelf kan aangeven aan een ander of haar dat leuk lijkt.
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:31:28 #282
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56274067
Wow Liam 4 jaar!
Van harte en we houden je in de gaten hoor.
pi_56274479
Liam gefeliciteerd met je verjaardag!
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:29:19 #284
105888 renzell
pi_56275478
Oh, een kleuter al Belana! En wat een mooie!!! Gefeliciteerd met je grootste!
pi_56275883
Liam

Werd net gebeld door mijn vriend: Morris is gevallen op de creche en heeft een gat in zijn hoofd. Ze gingen naar het ziekenhuis. Het houdt gewoon nooit op...
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:54:03 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56276044
Wat worden ze groot hier.... uit spelen, vriendinnetjes over de vloer....!
Liam, gefeliciteerd!!!!
En Snoop.... kus voor Morris.
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 14:58:19 #287
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56276140
lieve dames, de bedoeling van het hele mooie verjaardagstopic was juist dat niet overal de felicitaties komen te staan

Snoop Dit is niet jouw dag qua telefoontjes Arme Morris, een gat in zijn hoofd, wat ontzettend sneu.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:59:20 #288
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56276154
Snoopy had je al een 10-rittenkaart voor het ziekenhuis?
Hoop dat het meevalt, dikke
pi_56276348
Ja, dat telefoontje van Morris kwam terwijl ik met Phluph aan de telefoon hing.
Ik lach nu maar om niet te huilen geloof ik. Wie weet valt het mee en hoeven ze het alleen maar te plakken ofzo.
  donderdag 24 januari 2008 @ 16:54:31 #290
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56278509
Ach gos Snoop...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 24 januari 2008 @ 16:56:32 #291
3011 E.T.
pi_56278554
Och jee, ons brokkenpilootje in de bocht..
pi_56278609
Update: het viel mee en hoefde alleen geplakt. Hij is nu thuis. Verder weet ik nog niet veel meer want ik zit nu op mijn werk.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 januari 2008 @ 17:04:14 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56278726
Poeh Snoopy, gelukkig viel het mee

En volgens Isa is een pleister op je hoofd voornamelijk stoer
  donderdag 24 januari 2008 @ 17:57:40 #294
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_56279750
Auw, arme Morris.
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:09:11 #295
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56279955
he bah.. arme morris
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:12:00 #296
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56280015
Morris! Alweer.
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:42:27 #297
24188 Belana
kloon van belana
pi_56280627
och arme Morris!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:35:47 #298
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56281910
He verdorie snoopy, wat is Morris toch een brokkenpiloot. Balen zeg!
Lekker douchen!
pi_56282018
Nou, er zit dus een behoorlijk snee op zijn achterhoofd. De leidster heeft niet gezien hoe het is gebeurd maar het heeft flink gebloed. Hij had een lichte sweater met capuchon aan en die zat helemaal onder
In het ziekenhuis hebben ze de wond geplakt en na afloop mocht hij nog iets moois uitzoeken bij Intertoys
Toen ik thuiskwam ging het prima met hem, niks te merken. Hij mag 10 dagen niet in bad, dat is alles.

En natuurlijk gleed hij net uit op zijn sokken en viel precies op zijn achterhoofd Brullen natuurlijk en het begon weer te bloeden. Even het ziekenhuis gebeld voor de zekerheid en die zeiden dat als het bloeden weer stopt hij niet hoeft te komen en gewoon kan slapen. Pfffff, toestanden.
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 19:46:28 #300
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56282198
Geen wekadvies meegekregen snoop?
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:48:21 #301
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56282243
Snoop, wat is het toch een stuntman! (En jullie! Elke keer maar weer op sjouw moeten met hem. Petje af enzo.)

Luuke is vandaag naar het consultatiebureau geweest. Alles goed, maar met 1 oogje kon ze 'de beelden nog niet plaatsen'. ofzo. (Lief is meegeweest.) Maar was nog niet verontrustend. Verder weegt ze 14 kilo en is ze 95.5 cm lang. Ons prul!
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 20:03:44 #302
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56282618
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')