Fijn dat het herkenbaar is. Gelukkig is gisteren voor het eerst alles goed gegaan. Hij heeft ruim 2 uur geslapen en was tevreden wakker geworden. We zijn hem pas uit bed gaan halen toen hij echt flink aan het brabbelen was. Waarschijnlijk toch gewoon wennen geweest aan zijn nieuwe bed, alhoewel hij het op het KDV ook weleens heeft. Misschiend dat hij eerder naar bed moet ofzo en dan beter doorkan slapen.quote:Op woensdag 26 december 2007 10:46 schreef livelink het volgende:
Randa_v, ik herken wel het moeilijk wakker worden na een middagslaapje. Dat was bij Job ook zo'n probleem. Als hij 's middags sliep, sliep hij rustig twee tot drie uur. Op een gegeven moment moesten we dat toch gaan afbouwen, want je kunt moeilijk een overgang hebben van zo lang 's middags slapen naar helemaal niet meer slapen nu hij op school is. Dus we maakten hem na een uurtje wakker. Dan duurde het ook zo lang voordat hij echt wakker was. Dat kon wel een uur duren. We hebben het toch maar volgehouden.
Ik hoor hier nog nietquote:Op donderdag 27 december 2007 13:41 schreef nebelung het volgende:
Ik val er zomaar even in hoor, ik moet nog bijlezen
Slapen Emma, Merlijn en Arwen nog overdag, Jelief, Randa en Evenstar?
We lopen hier zo te tobben met die slaapjes. Ze is doodmoe maar wil niet. Ik wil dus wel dat ze slaapt, maar zelf denkt ze er anders over. Met als gevolg dat ze de hele dag op haar tandjes loopt.
Nu lag ze net in bed te spelen, slaapzak uitgedaan en hele verhalen. Doe ik echt MEGA-dom naar binnen lopen en zeggen dat ze slapen moet. Gevolg: kind overstuur en alles bij elkaar huilen. Hoe kom ik zo dom?![]()
Onze dametjes gaan weer lekker gelijk op!quote:Op donderdag 27 december 2007 20:05 schreef Jelief het volgende:
Én we hebben heel wat met haar te stellen op het moment. Niet luisteren en tegendraads doen. Tijd om een plan de campagne te maken denk ik.
Juul is er weer redelijk bovenop gelukkig. Er zijn geen nieuwe blaasjes meer bijgekomen en de koorts is gezakt. Het havernoutbad vond hij gek genoeg juist heeeeerlijk!!!quote:Op donderdag 27 december 2007 16:44 schreef Ladybos het volgende:
LB hoe is het nu met Jolie? Wat sneu dat ze ze toch gekregen heeft :-( Ik voel me helemaal schuldig.. Myrthe leek er vanaf te zijn maar vandaag had ze opeens weer blaasjes op d'r hoofd.. heel gek. Misschien is het iets anders.
Renzell is Juultje ook al weer wat opgeknapt? Myrthe werd hier helemaal hysterisch van het havermoutbadje en ze wil nu ook niet meer in bad, terwijl ze voorheen altijd echt gek was op badderen.
Anitra, ik lees het nu pas van Djulian.. Jemig dat is schrikken zeg! Knapt hij al weer een beetje op?
heb er zin aanquote:Op vrijdag 28 december 2007 08:42 schreef Anitra het volgende:
Hallo, Rick hier even via het account van Anitra: Alles gaat goed met Djulian. De koorts is weg gebleven, het innemen van de antibiotica gaat erg gemakkelijk en ook eet en drinkt Djulian weer goed. Wel is te merken dat de koorts en anti biotica een flinke aanslag op z`n fysieke gesteldheid hebben gepleegd. Hij gaat nu uit zichzerlf naar bed toe omdat ie moe is, maar dat gaat vast vanzelf wel weer over.
Anitra zit inmiddels weer in het herstellingsoord tot as maandag, dan ga ik `r ophalen om met z`n viertjes naar Evenstar te rijden om daar de overgang naar het nieuwe jaar mee te maken.
Iedereen hier nog bedankt voor alle lieve woorden voor zowel Djulian als voor Anitra.
Zo liggen wij ook elke avond in bed. En maar herhalen wat voor leuke dingen ze gedaan heeft vandaag.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:25 schreef Igraine het volgende:
Hier vandaag ook een ongelooflijk ondeugend meisje, die ook nog eens niet wilde slapen vanmiddag. Maar ze is zó lief. Elke avond zeggen we wel tegen elkaar dat ze zo lief is en dat we zo blij met haar zijn. Elke keer lijkt het alsof ze niet nóg leuker kan worden. En toch gebeurt het...![]()
![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:15 schreef Wennie het volgende:
Ik heb +- 35 luiers (maat 5 of 6, staat er niet op) zonder merk (met walvisjes) gekregen. Wie interesse heeft en ze kan op komen halen, mag ze voor niks hebben. Pm of mail me bij interesse.
Nou dat is dus echt zo!quote:Op maandag 31 december 2007 10:09 schreef livelink het volgende:
Vaak is oorpijn wel weer weg na een goede pijnstilling en veel slaap. Dus hopelijk gaat het vanavond goed. Sterkte ermee! Oorpijn is echt heel zielig.
83 cm en 11 kg, tegenover feb ( daarvoor de vetmaak boost gehad dus dat geldt niet ) 10.2 kg en 74 , afgelopen 3 maand alleen is ze 5 cm gegroeid daarvan.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:49 schreef Fuente het volgende:
Fijn EvenstarHoe groot is ze nou? En hoeveel weegt ze?
dat gaan we dinsdag doenquote:Op donderdag 3 januari 2008 08:34 schreef Sugar het volgende:
Belana, zijn jullie al gaan kijken op die andere basisschool eigenlijk?
Hahaha, feitelijk heeft Katja gelijk toch?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:19 schreef livelink het volgende:
En Randy ook al weer 3 jaar. Fijn dat het met hem allemaal ook zo lekker gaat en dat het tussen hem en Tinka zo goed loopt. Bij mij hebben de kinderen ook wel eens gevraagd hoe ze uit mijn buik zijn gekomen. Ik heb dan naar waarheid geantwoord dat de dokter mijn buik open heeft gemaakt en ze eruit heeft gehaald. Dat het ook anders kan horen ze later wel eens (struisvogelpolitiek).
Katja heeft als theorie trouwens dat ze allebei tegelijkertijd in mijn buik hebben gezeten, maar dat zij vooraan zat en daarom 2 jaartjes eerder eruit mocht.
Agossie! Nou da's dan wel sneu zegquote:Op maandag 7 januari 2008 09:50 schreef Sjeen het volgende:
Spannend he Evenstar! Maar ik denk dat jij het moeilijker vind dan Arwen![]()
Fuente, Saar is ook zo'n klimmer, las ik in een ander topic. Isa ook, maar met minder gelukGisteren is ze met haar voorhoofd op de rand van de tafel gevallen. Flink geschrokken, snee in hoofd... Maar nu (even bij huisartsenpost geweest) loopt ze stoer te vertellen waarom ze een pleister heeft
Wat is het verschil tussen kdv en psz eigenlijk? Ik bedoel, wat is de toegevoegde waarde van een psz als je kind ook al naar een kdv gaat? Wat ik ervan gelezen heb kwam het aardig overeen vond ik. Of doen ze nog iets speciaals op een psz?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:17 schreef Igraine het volgende:
Bij ons kan je bij de psz alleen maar opgeven voor minimaal 2 dagdelen, verspreid over twee dagen.
Ik wilde haar opgeven voor 1 dagdeel, omdat ze ook al 2 dagen op het KDV zit, maar dat kon dus niet.
Twee dagdelen is wel goed denk ik, ook voor de gewenning en de regelmaat.
Sara drinkt ook geen melk meer, al een tijdje niet. Wij geven haar wat extra yoghurt en zo vang je het op!quote:Op maandag 7 januari 2008 22:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fijn dat het goedging met Arwen! En Aiken.
Ik vroeg me af wat jullie denken wat beter is. Een dagdeel psz, of 2 dagdelen. (en in geval van 2 dagdelen vespreid of de hele dag)
En Kim wil ineens geen melk meer. Tips? Ik dacht dat iemand hier ervaring mee heeft. Of het ligt aan de fles. En dan vooral dat ze het eerder uit de "gewone" fles kreeg. Dus met gewone speen.
Ik wil liever niet daar weer aan beginnen. WAnt ze kan nu goed met de tuitbeker overweg. En de rietjesbeker.
Nu eerst maar eens slapen. De lettertjes gaan dansen.
Dat samen met die zaklamp, dan is ze wel een eind op weg.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef Lishe het volgende:
Wat een dappere peuterspeelzaalmonsters!
Ingrid, ik heb niet alles gelezen, maar ik zou kiezen voor 2 dagdelen. Een halve dag in de week is zo weinig om ergens een beetje vertrouwd te raken. En omgekeerd, voor de juffen is het ook moeilijker jouw kindje te leren kennen.
Luuk gaat niet naar de psz, ik vind 1,5 dag kinderopvang genoeg. Kindjes van 3,5 mogen bij ons op het kdv vaak een middag naar de bso om met de grotere kinderen mee te doen.
En ons Luuke is 3!!Zondag hadden we feest, maar gisteren kwam bijna iedereen gewoon nog een keer! Druk dus, maar vooral ook erg gezellig. Ze is zo verwend, veel spellen en boeken en My Little ponys. (En een Mega Mindy pak, hihi.) Maar haar allerlievelingskado is een vergrootglas. "Ben ik nou een onderzoeker mam?". Lief kleutermeisje. En ze heeft ook een groot bed gekregen, dan lijkt ze weer een beetje klein.
Maar dus. 3 jaar geleden was het zo'n klein mini hummeltje van 2690 gram. Nu is het een stuiterbal van 13 kilo die niet meer rustig op mijn schoot wil zitten. Die mam zegt, een zusje heeft, zingt, ballet, en heel ongeduldig is.![]()
Qua sociale contacten is het inderdaad niet echt nodig. Maar ik vond het leuk omdat haar vriendjes (jongen en meisje) hier in de straat die twee maanden ouder zijn, er ook heen gaan. Ze is heel gek met ze en so wie so houdt ze erg van bij andere kinderen zijn. En omdat ik dan even twee uurtjes per week ongestoord aan mijn studie zou kunnen besteden.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen kdv en psz eigenlijk? Ik bedoel, wat is de toegevoegde waarde van een psz als je kind ook al naar een kdv gaat? Wat ik ervan gelezen heb kwam het aardig overeen vond ik. Of doen ze nog iets speciaals op een psz?
Dan weet ik wel een leuk kadootje voor als ze iets ouder is: bij de Hema hebben ze zo'n wetenschappers-pakket voor kinderen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:32 schreef Lishe het volgende:
Ja he? Ik vind het heel leuk, maar tegelijk ook ; Waar blijft mijn kleine mini.
En volgend jaar vraagt ze vast een microscoop. En een aantekeningenboekje. En dat ze me dan dingen gaat vragen over microben. of amoeben. Ik weet daar niks van, ik wil gewoon met de barbies.
Ja klopt, ik ben huisvrouw zeg maar.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:51 schreef nebelung het volgende:
Hier kan je niet meer dan 2 dagdelen opgeven, dus minimaal 1 en maximaal 2. En dat is dus óf 2 ochtenden óf 2 middagen óf een ochtend en een middag (in het geval van 2 dagdelen dus).
Ik heb zelf 2 dagdelen gedaan (ochtend/middag), waarom niet? 't Lijkt me alleen maar goed voor het wurm om eens van d'r moeder weg te zijn. Bovendien, als ik het goed begrijp Ingrid, ben jij ook thuis met Kim. Dan kunnen 2 dagdelen toch makkelijk? Zij kan dan eens met andere kindjes spelen en in een groepje meedraaien en bijkomend voordeel: ji hebt ook even tijd voor jezelf
Bram vind het ook niet geweldig. Niet dat ie wegloopt, maar ook niet dat ie er nou met plezier blijft. Sinds hij een vriendje gevonden heeft gaat het beter. Maar vanochtend was het weer mis : ik ben toch niet klein ofzoquote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:41 schreef knorretje het volgende:
zijn er hier ook peuters eigenlijk die het beslist niet leuk vinden op de psz ? ik heb al wat terug zitten bladeren en lezen, maar hoor veel enthousiaste verhalen na een eerste wenperiode.
jayden gaat vanaf dat ie ongeveer 2.5 is naar de psz eerst 1 ochtend, nu sinds ie 3 is 2 ochtenden, de eerste wenperiode, zeg een week of 5/6 ging dat enorm goed, hij wilde ons al weg hebben nog voor we zijn jas uit konden trekken, hij leek het leuk te vinden, maar tegenwoordig de laatste maanden is het vreselijk, afscheid nemen duurt een eeuw als het aan hem ligt, hij peert hem uit de klas zodat ie weer senller buiten richting auto is dan wijzelf (of gaat sneakie halverwege de ochtend aan de wandel naar de klas van alicia) hij doet echt al het mogelijk om maar niet naar de psz te moeten, vind het niet leuk, gaat met tegenzin en verzint allerlei smoesjes, hij vermaakt zich er wel al is dat niet van harte. (nou heeft ie overigens ook niet de meest briljante geweldige leuke juf waar het enorm mee klikt ofzo)
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:56 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Bram vind het ook niet geweldig. Niet dat ie wegloopt, maar ook niet dat ie er nou met plezier blijft. Sinds hij een vriendje gevonden heeft gaat het beter. Maar vanochtend was het weer mis : ik ben toch niet klein ofzo![]()
gelukkig wordt hij bijna 4. Ik heb al een paar keer overwogen hem er maar weer af te halen. Maar ja, die twee dagen naar de pzs is wel heeeeel lekker (qua niet hoeven entertainen) Gelukkig speelt hij nu met vriendje en is de tegenzin iig weg...
Hij laat ook niet zien wat hij kan. Thuis zeer gedetailleerde auto's of "monstertrucks" en oneindig veel families op school alleen gekras![]()
maar "moet" jullie zoon naar de PSZ? Want met tegenzin is ook niks natuurlijk. Of is er een andere oplossing te bedenken?
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef Lishe het volgende:
Wat een dappere peuterspeelzaalmonsters!
Ingrid, ik heb niet alles gelezen, maar ik zou kiezen voor 2 dagdelen. Een halve dag in de week is zo weinig om ergens een beetje vertrouwd te raken. En omgekeerd, voor de juffen is het ook moeilijker jouw kindje te leren kennen.
Luuk gaat niet naar de psz, ik vind 1,5 dag kinderopvang genoeg. Kindjes van 3,5 mogen bij ons op het kdv vaak een middag naar de bso om met de grotere kinderen mee te doen.
En ons Luuke is 3!!Zondag hadden we feest, maar gisteren kwam bijna iedereen gewoon nog een keer! Druk dus, maar vooral ook erg gezellig. Ze is zo verwend, veel spellen en boeken en My Little ponys. (En een Mega Mindy pak, hihi.) Maar haar allerlievelingskado is een vergrootglas. "Ben ik nou een onderzoeker mam?". Lief kleutermeisje. En ze heeft ook een groot bed gekregen, dan lijkt ze weer een beetje klein.
Maar dus. 3 jaar geleden was het zo'n klein mini hummeltje van 2690 gram. Nu is het een stuiterbal van 13 kilo die niet meer rustig op mijn schoot wil zitten. Die mam zegt, een zusje heeft, zingt, ballet, en heel ongeduldig is.![]()
Dat wil Noah ookquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:07 schreef Igraine het volgende:
Oh ja, als ik me opmaak dan wil ze ook![]()
"Ikke ook lippelip, ja mama??"
En als ik haar dan een beetje labello ofzo opdoe dan "Oh, mooi" en tegen iedereen "Kijk! Ik heb mooie lippelip"
nee helaas niet, veel verder als 'omdat ik het niet leuk vind' of 'ik wil bij jou blijven' komen we niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:56 schreef nebelung het volgende:
Knor, zegt hij ook waarom hij net niet leuk vindt of kom je daar niet achter? Lastig lijkt het me als je kind niet wil eigenlijk.
www.ikenko.nlquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:19 schreef nebelung het volgende:
Wat leuk en knap KD!
Nog even over de peuterspeelzaal. Ik kreeg net een brief dat ze hier ook overgaan op Ko Totaal. Ik las er hierboven al iets over (ET?). In plaats van 2 dagdelen wordt het dan 3 dagdelen. Alleen zat er eigenlijk vrijwel geen informatie over bij, alleen dat het een educatief voorschoolprogramma is.
De meeste kindjes zijn wel zindelijk tegen dat ze 2,5 jaar zijn.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:51 schreef nebelung het volgende:
Maar wat me opviel: is hij al zindelijk? En dat is niet eens mijn echte vraag, wat ik wil vragen is: moeten kindjes van 2,5 zindelijk zijn om naar school te gaan?
Hè Ingrid wat vervelend. Heeft ze misschien last van haar oortjes? Want dat kan ik me nog wel herrinneren, dat een van mijn jongens ook last van zijn evenwicht had. Idd maar even door de HA naar laten kijken....quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat goed zeg Libel!
Kim loopt ineens raar. Ze helt een beetje naar links. Heel raar gezicht. Ligt denk ik niet aan de schoenen. Getest met oude en nieuwe. Denk dat ik toch maar naar de ha ga volgende week. Het valt ineens meerdere mensen op. (die we niks hadden verteld)
Verder gaat het ok! Van een potje moet ze niks weten, maar ja, tijd genoeg toch?
En ze wil nog steeds geen melk, maar wel drinkyoghurt oid, van lidl. Zal nog ff kijken wat er precies in zit, vooral of er zoetstof in zit, want dat is geloof ik niet goed.
Ze vertelt hele verhalen en praat ons regelmatig na. Ze kent ineens veel meer woordjes en maakt steeds meer zinnen. En geeft nu veel kusjes en knuffels.
was even weg, heb sinds woensdag een aardige zware griep te pakkenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 06:49 schreef Sugar het volgende:
Belana, gaat Liam nu naar de Mariaschool?Ik ben gewoon benieuwd.
een officiele diagnose is nog niet gesteld, maar t zou haar eerder verbazen dat het neit zo is als wel.. alleen volgende week overleggen wanneer de glutenbelasting doen.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:22 schreef Lois het volgende:
Aj toch coeliakie evenstar. Dat is niet leuk! Je kan er hartstikke oud mee worden enzo, tuurlijk, maar toch is het geen leuke diagnose.
sorry ingebakerde termenquote:Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef livelink het volgende:
Wat bedoel je met echt streng zijn en GV, Evenstar?
Daar lees ik ook graag over meequote:Op maandag 14 januari 2008 20:54 schreef snoopy het volgende:
Kindjes die naar school gaan
Ik ben blij dat jullie hier zijn, kunnen wij mooi afkijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat![]()
quote:Op maandag 14 januari 2008 20:20 schreef Lois het volgende:
Wat leuk al die kindjes die naar school gaan bijna
Dutchie beterschap voor je mannetjes. Pas goed op met wondjes bij jezelf, dat zijn de plekken bij uitstek om zelf ook krentebaard te krijgen.
vanuit jouw wijk komen er enorm veel kindjes, (wordt ook gependeld, dus als je eenmaal gewend bent hoef je evt niet meer alle dagen de wijk uit om haar op te halen) naar onze school (voor ons is het eerder uit de buurtquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:31 schreef Lishe het volgende:
Dankjewel voor je tip Knorretje. Jullie school zit in het centrum neem ik aan? (Eigenlijk wil ik de wijk niet uit, jeweetwel, die nieuwe enorme, ) maar het kan geen kwaad om ook andere scholen dan mijn lijstje te bekijken. (En belangrijker, wat voor onderwijs is het? Ik zit nu te twijfelen tussen dalton of faseonderwijs, de laatste heeft het meeste voorkeur nu.)
vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of ritme alle dagen dezelfde opbouw en afsluiting en onderdelen die weliswaar per dag van de week kunnen verschillen maar het kent zijn vaste plekkie in de week (tenzij ze een omgekeerde dag hebben, maar zelfs dan weet alicia nog precies hoe de dag eruit zal gaan zien, omkeerdagen doen ze vanwege het weer om dan de evt wandelingen/buiten spelen/theater en kinderboederij activiteiten niet in het gedrang te laten komen of letterlijk in het water te laten vallen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:47 schreef Lishe het volgende:
Een dikke kus voor Emma! Van pleisters weet ik niet.
Van Vrije scholen ook niet veel. Maar Knor, Luuke is een soort ongeleid projectiel. Een stuiterbal die veel ritme en structuur nodig heeft. En ik weet nog niet of ze dat op een vrije school kan vinden. Maar ik ben wel benieuwd hoe het er in dat soort onderwijs aan toe gaat en naar de sfeer op school. Ik zal ook uitkijken naar Alicia, ik neem aan dat ik haar wel herken van de foto's!
Ik heb dezelfde allergie, gaat bij mij in ieder geval niet over. Luko allergie noemen ze het geloof ik. Wordt ook genoteerd bij de verloskundige, ziekenhuisopname etc net als dat ze vragen of een medicatie allergie hebt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:07 schreef Jelief het volgende:
Ik bedenk mij net dat ik nog wat wilde vragen. Onder de pleister op Emma haar been was het vanmorgen rood, precies bij de plakstukken. Ik dacht dat het een hypoallergene pleister was maar misschien wel niet dus. Ik krijg zelf uitslag van 'gewone' pleisters.
oja de vraag, iemand die het herkent? was het blijvend of was er na een paar jaar geen probleem meer?
He, ik durfde amper te bellen om het wennen af te spreken..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:50 schreef dutchie het volgende:
O dat had ik helemaal niet in de gaten dat Jonne vandaag al moest. Ik dacht volgende week ofzo.
Maar Belana en Kozakken, eerlijk, hoe was het voor jullie als mama? Volgens mij sta ik daar mijn tranen in te houden als ik Léon los moet laten op school. Als ik er aan denk alleen al.Ben ik nou zo erg of hebben jullie ook moeten slikken?
quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:53 schreef E.T. het volgende:
"mama, waar is m'n shirt van gemaakt?"
"mama, waar is gras van gemaakt?"
"mama, waar is m'n beker van gemaakt?"
"mama, waar is is bloed van gemaakt?"
"mama, waar ben ik van gemaakt?"
"hoe komt het dat ik niet uit elkaar val?"
(na antwoord dat je velletje alles bij elkaar houdt):
"waar is m'n velletje van gemaakt?"
"waar is brood van gemaakt?"
Alles maar dan ook alles wordt gevraagd waar het van gemaakt is... *zucht*
Forum Opties | |