Agossie! Nou da's dan wel sneu zegquote:Op maandag 7 januari 2008 09:50 schreef Sjeen het volgende:
Spannend he Evenstar! Maar ik denk dat jij het moeilijker vind dan Arwen![]()
Fuente, Saar is ook zo'n klimmer, las ik in een ander topic. Isa ook, maar met minder gelukGisteren is ze met haar voorhoofd op de rand van de tafel gevallen. Flink geschrokken, snee in hoofd... Maar nu (even bij huisartsenpost geweest) loopt ze stoer te vertellen waarom ze een pleister heeft
Wat is het verschil tussen kdv en psz eigenlijk? Ik bedoel, wat is de toegevoegde waarde van een psz als je kind ook al naar een kdv gaat? Wat ik ervan gelezen heb kwam het aardig overeen vond ik. Of doen ze nog iets speciaals op een psz?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:17 schreef Igraine het volgende:
Bij ons kan je bij de psz alleen maar opgeven voor minimaal 2 dagdelen, verspreid over twee dagen.
Ik wilde haar opgeven voor 1 dagdeel, omdat ze ook al 2 dagen op het KDV zit, maar dat kon dus niet.
Twee dagdelen is wel goed denk ik, ook voor de gewenning en de regelmaat.
Sara drinkt ook geen melk meer, al een tijdje niet. Wij geven haar wat extra yoghurt en zo vang je het op!quote:Op maandag 7 januari 2008 22:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fijn dat het goedging met Arwen! En Aiken.
Ik vroeg me af wat jullie denken wat beter is. Een dagdeel psz, of 2 dagdelen. (en in geval van 2 dagdelen vespreid of de hele dag)
En Kim wil ineens geen melk meer. Tips? Ik dacht dat iemand hier ervaring mee heeft. Of het ligt aan de fles. En dan vooral dat ze het eerder uit de "gewone" fles kreeg. Dus met gewone speen.
Ik wil liever niet daar weer aan beginnen. WAnt ze kan nu goed met de tuitbeker overweg. En de rietjesbeker.
Nu eerst maar eens slapen. De lettertjes gaan dansen.
Dat samen met die zaklamp, dan is ze wel een eind op weg.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef Lishe het volgende:
Wat een dappere peuterspeelzaalmonsters!
Ingrid, ik heb niet alles gelezen, maar ik zou kiezen voor 2 dagdelen. Een halve dag in de week is zo weinig om ergens een beetje vertrouwd te raken. En omgekeerd, voor de juffen is het ook moeilijker jouw kindje te leren kennen.
Luuk gaat niet naar de psz, ik vind 1,5 dag kinderopvang genoeg. Kindjes van 3,5 mogen bij ons op het kdv vaak een middag naar de bso om met de grotere kinderen mee te doen.
En ons Luuke is 3!!Zondag hadden we feest, maar gisteren kwam bijna iedereen gewoon nog een keer! Druk dus, maar vooral ook erg gezellig. Ze is zo verwend, veel spellen en boeken en My Little ponys. (En een Mega Mindy pak, hihi.) Maar haar allerlievelingskado is een vergrootglas. "Ben ik nou een onderzoeker mam?". Lief kleutermeisje. En ze heeft ook een groot bed gekregen, dan lijkt ze weer een beetje klein.
Maar dus. 3 jaar geleden was het zo'n klein mini hummeltje van 2690 gram. Nu is het een stuiterbal van 13 kilo die niet meer rustig op mijn schoot wil zitten. Die mam zegt, een zusje heeft, zingt, ballet, en heel ongeduldig is.![]()
Qua sociale contacten is het inderdaad niet echt nodig. Maar ik vond het leuk omdat haar vriendjes (jongen en meisje) hier in de straat die twee maanden ouder zijn, er ook heen gaan. Ze is heel gek met ze en so wie so houdt ze erg van bij andere kinderen zijn. En omdat ik dan even twee uurtjes per week ongestoord aan mijn studie zou kunnen besteden.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen kdv en psz eigenlijk? Ik bedoel, wat is de toegevoegde waarde van een psz als je kind ook al naar een kdv gaat? Wat ik ervan gelezen heb kwam het aardig overeen vond ik. Of doen ze nog iets speciaals op een psz?
Dan weet ik wel een leuk kadootje voor als ze iets ouder is: bij de Hema hebben ze zo'n wetenschappers-pakket voor kinderen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:32 schreef Lishe het volgende:
Ja he? Ik vind het heel leuk, maar tegelijk ook ; Waar blijft mijn kleine mini.
En volgend jaar vraagt ze vast een microscoop. En een aantekeningenboekje. En dat ze me dan dingen gaat vragen over microben. of amoeben. Ik weet daar niks van, ik wil gewoon met de barbies.
Ja klopt, ik ben huisvrouw zeg maar.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:51 schreef nebelung het volgende:
Hier kan je niet meer dan 2 dagdelen opgeven, dus minimaal 1 en maximaal 2. En dat is dus óf 2 ochtenden óf 2 middagen óf een ochtend en een middag (in het geval van 2 dagdelen dus).
Ik heb zelf 2 dagdelen gedaan (ochtend/middag), waarom niet? 't Lijkt me alleen maar goed voor het wurm om eens van d'r moeder weg te zijn. Bovendien, als ik het goed begrijp Ingrid, ben jij ook thuis met Kim. Dan kunnen 2 dagdelen toch makkelijk? Zij kan dan eens met andere kindjes spelen en in een groepje meedraaien en bijkomend voordeel: ji hebt ook even tijd voor jezelf
Bram vind het ook niet geweldig. Niet dat ie wegloopt, maar ook niet dat ie er nou met plezier blijft. Sinds hij een vriendje gevonden heeft gaat het beter. Maar vanochtend was het weer mis : ik ben toch niet klein ofzoquote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:41 schreef knorretje het volgende:
zijn er hier ook peuters eigenlijk die het beslist niet leuk vinden op de psz ? ik heb al wat terug zitten bladeren en lezen, maar hoor veel enthousiaste verhalen na een eerste wenperiode.
jayden gaat vanaf dat ie ongeveer 2.5 is naar de psz eerst 1 ochtend, nu sinds ie 3 is 2 ochtenden, de eerste wenperiode, zeg een week of 5/6 ging dat enorm goed, hij wilde ons al weg hebben nog voor we zijn jas uit konden trekken, hij leek het leuk te vinden, maar tegenwoordig de laatste maanden is het vreselijk, afscheid nemen duurt een eeuw als het aan hem ligt, hij peert hem uit de klas zodat ie weer senller buiten richting auto is dan wijzelf (of gaat sneakie halverwege de ochtend aan de wandel naar de klas van alicia) hij doet echt al het mogelijk om maar niet naar de psz te moeten, vind het niet leuk, gaat met tegenzin en verzint allerlei smoesjes, hij vermaakt zich er wel al is dat niet van harte. (nou heeft ie overigens ook niet de meest briljante geweldige leuke juf waar het enorm mee klikt ofzo)
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:56 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Bram vind het ook niet geweldig. Niet dat ie wegloopt, maar ook niet dat ie er nou met plezier blijft. Sinds hij een vriendje gevonden heeft gaat het beter. Maar vanochtend was het weer mis : ik ben toch niet klein ofzo![]()
gelukkig wordt hij bijna 4. Ik heb al een paar keer overwogen hem er maar weer af te halen. Maar ja, die twee dagen naar de pzs is wel heeeeel lekker (qua niet hoeven entertainen) Gelukkig speelt hij nu met vriendje en is de tegenzin iig weg...
Hij laat ook niet zien wat hij kan. Thuis zeer gedetailleerde auto's of "monstertrucks" en oneindig veel families op school alleen gekras![]()
maar "moet" jullie zoon naar de PSZ? Want met tegenzin is ook niks natuurlijk. Of is er een andere oplossing te bedenken?
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef Lishe het volgende:
Wat een dappere peuterspeelzaalmonsters!
Ingrid, ik heb niet alles gelezen, maar ik zou kiezen voor 2 dagdelen. Een halve dag in de week is zo weinig om ergens een beetje vertrouwd te raken. En omgekeerd, voor de juffen is het ook moeilijker jouw kindje te leren kennen.
Luuk gaat niet naar de psz, ik vind 1,5 dag kinderopvang genoeg. Kindjes van 3,5 mogen bij ons op het kdv vaak een middag naar de bso om met de grotere kinderen mee te doen.
En ons Luuke is 3!!Zondag hadden we feest, maar gisteren kwam bijna iedereen gewoon nog een keer! Druk dus, maar vooral ook erg gezellig. Ze is zo verwend, veel spellen en boeken en My Little ponys. (En een Mega Mindy pak, hihi.) Maar haar allerlievelingskado is een vergrootglas. "Ben ik nou een onderzoeker mam?". Lief kleutermeisje. En ze heeft ook een groot bed gekregen, dan lijkt ze weer een beetje klein.
Maar dus. 3 jaar geleden was het zo'n klein mini hummeltje van 2690 gram. Nu is het een stuiterbal van 13 kilo die niet meer rustig op mijn schoot wil zitten. Die mam zegt, een zusje heeft, zingt, ballet, en heel ongeduldig is.![]()
Dat wil Noah ookquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:07 schreef Igraine het volgende:
Oh ja, als ik me opmaak dan wil ze ook![]()
"Ikke ook lippelip, ja mama??"
En als ik haar dan een beetje labello ofzo opdoe dan "Oh, mooi" en tegen iedereen "Kijk! Ik heb mooie lippelip"
nee helaas niet, veel verder als 'omdat ik het niet leuk vind' of 'ik wil bij jou blijven' komen we niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:56 schreef nebelung het volgende:
Knor, zegt hij ook waarom hij net niet leuk vindt of kom je daar niet achter? Lastig lijkt het me als je kind niet wil eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |