quote:Op zondag 23 december 2007 17:05 schreef henkway het volgende:
[..]
nee joh
Het salaris van de DGA Beelen is aftrekbaar voor de winst van de BV, gekkerd.
Hij is werknemer van de BV (tenminste nu nog wel)
dus hij betaald ongeveer 6514 x 0%
5.000 * 33,60% en 5.000 * 41,85% / en rest tegen 42%
van het BV kapitaal heeft hij alvast vastgoed aangekocht in Zuid Spanje?
dus een verlies voor de BV?
DGA Beelen betaald minder dan jij, neem dat van mij aan
[ link | afbeelding ]
Die argumentatie slaat dus nergens op: een DJ is net zo goed afhankelijk van andere mensen voor het succes van zijn programma. En geef toe: die lachende springnicht Paul de Leeuw is gewoon voor een groot gedeelte bepalend voor het succes van 'zijn' programma geweest.quote:Op maandag 24 december 2007 02:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Een Giel Beelen verdient geen 171.000 euro, maar ik vind inderdaad dat een DJ die verantwoordelijk is voor een groot marktaandeel en dus hoge reclame-inkomsten recht heeft op een fractie van die inkomsten, zoals Giel Beelen dus. Luisteraars stemmen af op een DJ en niet zozeer op een bepaald programma.
Tv is anders, want een programma kan daar onafhankelijk van de presentator succesvol worden gemaakt door het op prime time te programmeren en er veel geld in te pompen. Daarom vind ik ook dat de salarissen van DJ's hoger mogen liggen dan die van presentatoren op televisie.
Een consumenten programma dat zonder inmenging kan opereren. Weleens een auto programma gezien bij de commercielen ? Talkshows die mensen interviewen omdat ze interessant zijn, niet omdat ze een pak geld op tafel leggen. Nieuwsprogramma ´s die kunnen berichten over bedrijven zonder de angst dat ze die bedrijven tegen hun in het harnas jagen.quote:Op maandag 24 december 2007 11:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
De interessante vraag is dan: waarom? Wat wil je daar mee bereiken?
Kan de constructie van een BV nog wel als je maar 1 opdrachtgever hebt ? (Die waarschijnljk exclusieviteit eist ?). Heb je dan niet gewoon een dienstverband ?quote:Op maandag 24 december 2007 11:27 schreef more het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij een werknemer van de BV, maar hij is net als ik ook Directeur-GrootAandeelhouder van een BV. En zal hij gewoon vennootschapsbelasting moeten betalen en ook inkomstenbelasting over minimaal ¤39.000,- (Maar ik denk dat hij privé meer gebruikt) Overigens is het zakelijk kopen van een villa nadelig, want dan betaal je bij verkoop belasting over de waardestijging en kun je die dus beter privé kopen. Vraag me sowieso af of hij wel zakelijk een villa in Spanje kan kopen.
Nee de salariskosten zijn aftrekbaar voor de BVquote:Op maandag 24 december 2007 11:27 schreef more het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij een werknemer van de BV, maar hij is net als ik ook Directeur-GrootAandeelhouder van een BV. En zal hij gewoon vennootschapsbelasting moeten betalen en ook inkomstenbelasting over minimaal ¤39.000,- (Maar ik denk dat hij privé meer gebruikt) Overigens is het zakelijk kopen van een villa nadelig, want dan betaal je bij verkoop belasting over de waardestijging en kun je die dus beter privé kopen. Vraag me sowieso af of hij wel zakelijk een villa in Spanje kan kopen.
Ja maar dat weten ze wel te omzeilen hoor, overigens zal hij ook wel in het land optredenquote:Op maandag 24 december 2007 11:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kan de constructie van een BV nog wel als je maar 1 opdrachtgever hebt ? (Die waarschijnljk exclusieviteit eist ?). Heb je dan niet gewoon een dienstverband ?
Ik vermoed ook niet dat Beelen om werk verlegen zit.quote:Op maandag 24 december 2007 11:41 schreef Sybesma het volgende:
Volgens mij is het simpel, je voert of de Balkenende norm in voor ALLE ambtenaren (dus ook de PO medewerkers) of je doet het niet.
Wat mij betreft lekker doen. 171.000 is meer dan voldoende.
En gaat een Beelen dan weg, jammer dan, zet je er een ander neer. Deze hele week geen Beelen op de radio en het is nog steeds prima op 3FM.
Juist en ook voor die thuiszorg directeuren die twee keer Balkenende verdienenquote:Op maandag 24 december 2007 11:41 schreef Sybesma het volgende:
Volgens mij is het simpel, je voert of de Balkenende norm in voor ALLE ambtenaren (dus ook de PO medewerkers) of je doet het niet.
En gaat een Beelen dan weg, jammer dan, zet je er een ander neer. Deze hele week geen Beelen op de radio en het is nog steeds prima op 3FM.
Maar dan ook niet meer klagen dat de kwaliteit van overheidspersoneel terug loopt he ?quote:Op maandag 24 december 2007 11:41 schreef Sybesma het volgende:
Licht eens even toe!quote:Op maandag 24 december 2007 11:37 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee de salariskosten zijn aftrekbaar voor de BV
Je zou toch zeggen dat de minister president de meest gekwalificeerde is en dat dat dus prima als maxnorm kan dienen. Zou je toch zeggen?quote:Op maandag 24 december 2007 12:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar dan ook niet meer klagen dat de kwaliteit van overheidspersoneel terug loopt he ?
Je mag toch verwachten dat bij "linkse types" als Giel Beelen, Paul Witteman, Jeroen Pauw e.d. een hoog salaris niet zo belangrijk is. Of is het toch Links lullen rechts vullen?quote:Op maandag 24 december 2007 12:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar dan ook niet meer klagen dat de kwaliteit van overheidspersoneel terug loopt he ?
Waarom moet ik nu ineens aan Marcel van Dam denken...quote:Op maandag 24 december 2007 11:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
Een consumenten programma dat zonder inmenging kan opereren.
Prima. Maar laat dan dat soort programma's (die informatief van aard zijn en niet ter vermaeck, reden waarom ik het je wilde laten specificeren) bij de publieke.quote:Weleens een auto programma gezien bij de commercielen ? Talkshows die mensen interviewen omdat ze interessant zijn, niet omdat ze een pak geld op tafel leggen. Nieuwsprogramma ´s die kunnen berichten over bedrijven zonder de angst dat ze die bedrijven tegen hun in het harnas jagen.
idd je creert zo als bijkomend voordeel nog nieuw "talent" ookquote:Op zondag 23 december 2007 20:33 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Tot nu toe kwamen er altijd weer nieuwe talenten bovendrijven hoor. Als andere DJ's niet waren weggegaan was Beelen misschien ook onbekend gebleven.
De inkomsten zullen hooguit tijdelijk teruglopen als Beelen weggaat.
2 tv zenders (1 nieuws en rampen zender en 1 met een iets hoger amusementskarakter)quote:Op maandag 24 december 2007 10:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja. Ontwikkel het en als het dan geld waard is: verkoop het. Met de opbrengsten kan dan weer worden ontwikkeld.
Van de andere kant... amusement is niet waar we de publieke omroep voor hebben. Dus misschien moet men het gewoon niet eens proberen.
De meerwaarde van de publieke omroep is in deze maatschappij ook steeds kleiner aan het worden. Een enkel net is meer dan voldoende.
ben ik met je eens, al kan daar een nuance bij gezet worden namelijk dat een ministerschap vaak een opstapje is voor 30 commissariaten en dergelijkequote:Op maandag 24 december 2007 12:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat de minister president de meest gekwalificeerde is en dat dat dus prima als maxnorm kan dienen. Zou je toch zeggen?
omdat ze geen stropdas omhebben?quote:Op maandag 24 december 2007 12:08 schreef more het volgende:
[..]
Je mag toch verwachten dat bij "linkse types" als Giel Beelen, Paul Witteman, Jeroen Pauw e.d. een hoog salaris niet zo belangrijk is. Of is het toch Links lullen rechts vullen?
En het gesprek met de minister President waar hij kan toelichten hoe nodig de belastingen omhoog moeten en hoe blij we moeten zijn met zijn bruine armen bij Bush.quote:Op maandag 24 december 2007 11:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is uiteraard een grijs gebied. Waar het om gaat is dat zaken die niet bij de commerciëlen terecht kunnen uitgezonden worden. Denk dan aan programma's voor minderheden, teleac, enz.
Tja....een programma kan toch wel zowel informatief als vermakelijk zijn ? Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten ?quote:Op maandag 24 december 2007 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Prima. Maar laat dan dat soort programma's (die informatief van aard zijn en niet ter vermaeck, reden waarom ik het je wilde laten specificeren) bij de publieke.
Hoe ik daar over denk? Dat de overheid in dat geval ondernemertje aan het spelen is en dat is ook fout.quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar een Giel Beelen die met de reclameblokken rond z'n shows flink meer opbrengt en dus niet met belastinggeld betaald wordt hoe denk je daarover?
Ja alles in private handen zodat bedrijven als Delloite&Touch de inhoud kunnen manipuleren (zoals bij het FD onlangs).quote:Op maandag 24 december 2007 13:21 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Hoe ik daar over denk? Dat de overheid in dat geval ondernemertje aan het spelen is en dat is ook fout.
manipulatie kan altijd en overal. bij de overheid en bij private bedrijven. Wat is je punt?quote:Op maandag 24 december 2007 13:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja alles in private handen zodat bedrijven als Delloite&Touch de inhoud kunnen manipuleren (zoals bij het FD onlangs).
Dat mag. Sterker nog, een vermakelijke component kan de informatieve component versterken (denk b.v. aan het nationaal dictee).quote:Op maandag 24 december 2007 13:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tja....een programma kan toch wel zowel informatief als vermakelijk zijn ? Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |