abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55413638
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:24 schreef RM-rf het volgende:
Je gewicht houden is niet moeilijk... punt is echter dat je er nooit minder voor moet gaan eten en honger moet gaan leiden... zodra je dat doet ga je onherroepelijk een jojo-effect krijgen.
Honger is geen teken van afvallen maar van je lichaam die een gebrek aan noodzakelijke voeding heeft.

je gewicht houden heeft vooral te maken met een gezonde en regelmatige levensstijl, gezonde voeding maar ook gewoon genoeg en voldoende en de honger stillende voeding, en verder genoeg beweging en weinig stress.

veel mensen met een problematisch gewicht hebben dit zien verergeren juist door te gaan 'afvallen', en zijn ondertussen onbewust veelal ook al deels gewend aan de verslavende effecten van het 'hongeren' (honger zorgt voor de aanmaak van Dopamine, wat een zeer verslavend kan zijn door de 'geluksgevoelens' die het weer opwekt)
Ik heb ook nooit honger. Niet te doen, terwijl je sport. Paradoxaal ook, want met sporten verhoog je je metabolisme en met hongeren verlaag je hem juist..

Ik denk wel eens na wat is nu het natuurlijke eetpatroonvan de mens? En dan denk ik zelf dat dat gewoon, een ontbijt, lunch, en avondmaal is, en dan s'avonds laat nog iets drinken (melk, sap, wijn/bier) Klinkt erg mager, maar de luxe van koekjes en tussendoortjes, dat is voor de mens als soort nog maar heel recent. Overigens was het eten van vroeger wel veel vetter (veel spek en spekvet door het eten), maar men deed ook zwaar werk.
pi_55413690
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:24 schreef RM-rf het volgende:
' (honger zorgt voor de aanmaak van Dopamine, wat een zeer verslavend kan zijn door de 'geluksgevoelens' die het weer opwekt)
Zorgt sporten ook voor dopamine? Want het geeft een heerlijk gevoel als je na een training helemaal kapot bent.,
pi_55413834
YUP! Sport geeft een natural high ... maar ook dat verdwijnt na een tijd... nothing lasts forever... als ik je een tip mag geven TS; stop met lopen en ga 1 uur 3-4X in de week zwemmen. Veel beter voor te vermageren dan te gaan lopen ^^ but hey just my two cents
pi_55414063
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:50 schreef AcidBurner het volgende:
YUP! Sport geeft een natural high ... maar ook dat verdwijnt na een tijd... nothing lasts forever... als ik je een tip mag geven TS; stop met lopen en ga 1 uur 3-4X in de week zwemmen. Veel beter voor te vermageren dan te gaan lopen ^^ but hey just my two cents
Zwemmen is heerlijk! heb het jarenlang gedaan, maar ben gestopt. Als je echt lekker wilt zwemmen moet je namelijk eerst met een visnetje alle fossielen uit het water vissen.
pi_55414789
inderdaad ... bedoel je met fossielen oude mensen? of vuil? beiden waarschijnlijk

ik zwem nu terug 3.5 jaar .... en ben in die tijd 35kg !!! afgevallen... :-)

maar de laatste tijd heb ik er niet meer zo veel zin in ... fucking jammer eigenlijk want ik ben echt goed ... (als kind deed ik competitie)
pi_55416700
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:27 schreef AcidBurner het volgende:
inderdaad ... bedoel je met fossielen oude mensen? of vuil? beiden waarschijnlijk

ik zwem nu terug 3.5 jaar .... en ben in die tijd 35kg !!! afgevallen... :-)

maar de laatste tijd heb ik er niet meer zo veel zin in ... fucking jammer eigenlijk want ik ben echt goed ... (als kind deed ik competitie)
35 kilo?? wauw.

Met fossielen bedoel ik slomerikken. Vaak oude mensen, niet altijd. Je hebt ook raceopa's
pi_55418419
ja best veel he ... ik tel natuurljk spiertoename ook mee he ... maar zwemmen is de fucking shit!

ik ga zodadelijk voor een uurtje of twee ...
pi_55418717
Veel plezier !
pi_55421430
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:29 schreef Marble het volgende:

[..]

Eten is een uitweg voor:

• verveling
  • eenzaamheid
  • (emotionele) pijn

Het is echt geen brain surgery of zo hoor, dit had je zelf ook wel kunnen bedenken. Dit topique is dus alleen maar bedoeld om te trollen en te beledigen, en jezelf fellatio te geven omdat jij zo superieur bent. Ik stel voor: slotje.
  • Wat een frustraties.
      donderdag 20 december 2007 @ 19:16:08 #60
    187328 B1nulnul
    telefoon te koop
    pi_55423135
    Vaak vanwege gebrek aan kennis en verkeerd omgaan met emoties. Dat laatste zit verweven in ons gedrag. Snoep werd al gebruikt als beloning (als je lief bent mag je straks een ijsje) en troost (gevallen? hier een snoepje voor de pijn) toen je kind was.

Maar soms zit het ook gewoon tegen. Ik ben bijvoorbeeld 10 kg aangekomen. Terwijl ik juist gezonder ging eten na de eerste kg . Dus altijd tussen de 1500 - 200 kcal, met voldoende beweging. De kilo's bleven eraan vliegen. Terwijl ik heel goed weet wat je moet doen en wat juist niet. Bloed is geprikt maar daar bleek niets raars uit. Dat is allemaal zo demotiverend dat ik inmiddels maar weer gewoon eet wat ik lekker vind.
    ik heb ook altijd pech.. :'(
    pi_55424604
    Nou ik wil zelf ook graag wat afvallen omdat ik ook sinds ik de hele dag zittend werk en me vaak verveel en bang ben om me misselijk van de honger te voelen eet ik toch weer steeds te veel.
    Ik kan alleen weinig eten in het weekend als ik niks verplichts hoef te doen en dat ik ook ni bang ben om me slap te voelen.

Ik voel me gewoon echt niet goed als ik niet steeds iets eet om het uur ofzo. Dat lukt me dan niet om te werken en de dag duurt me dan veel te lang.
    pi_55425848
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 21:28 schreef MouzurX het volgende:
    je moet je levensstijl omgooien .. veel mensen denken met alleen die activia troep te eten af te vallen ..

Ik heb een mannelijke collega die driftig aan het sonjabakkeren is en ook activiaflesjes met remmende eetlust drinkt alsof het uit de kraan komt en zie zijn buik alleen maar groeien.

Verder denk ik dat dikzijn door maar raak te vreten ook iets psychisch is. Kinderen worden vaak getroost met een snoepje of ander lekkers. Volwassen mensen troosten zichzelf met eten en komen w.b.t. dikzijn op een point of no return en lijkt het minder eten toch allemaal geen ruk meer uit te maken dus men kan net zo goed middels eten het verdriet wat dan door overgewicht nog groter is geworden wegstouwen. Zo'n spiraal lijkt me enorm klote.

Zelf ben ik heel slank maar dat is helemaal geen verdienste. Ik hou sowieso niet van zoetigheid maar daarnaast is het ook nog eens zo dat wanneer ik me niet goed voel, ik mijn eetlust verlies en ik heb me voorheen heel wat perioden niet goed gevoeld. Tel uit je winst.
    En nu heb ik veel lichaamsbeweging, maar dat is ook enkel toeval.
    Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
    Je bent nu officieel een crimineel
    pi_55426170
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 20:22 schreef Chicaloca het volgende:
    Nou ik wil zelf ook graag wat afvallen omdat ik ook sinds ik de hele dag zittend werk en me vaak verveel en bang ben om me misselijk van de honger te voelen eet ik toch weer steeds te veel.
    Ik kan alleen weinig eten in het weekend als ik niks verplichts hoef te doen en dat ik ook ni bang ben om me slap te voelen.

Ik voel me gewoon echt niet goed als ik niet steeds iets eet om het uur ofzo. Dat lukt me dan niet om te werken en de dag duurt me dan veel te lang.

Chica, misschien is het te persoonlijk maar mag ik jouw vragen wat jij zoal eet op een gewone werkdag?
    Ik vind het opvallend dat je om het uur wat moet eten om te voorkomen niet trillerig te worden.
    Jezelf misselijk, trillerig en slap van de honger voelen is natuurlijk ook slecht.
    Eet je veel lightproducten? En hoe zou jij je baan omschrijven? Heb je het daar veel stress of is dat afwisselend of juist heel rustig?
    Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
    Je bent nu officieel een crimineel
    pi_55426697
    Als kind was ik vrij dik, maar tegenwoordig ben ik eigenlijk best tevreden over mijn figuur op dat gebied. Ik doe geen bijzondere dingen om op gewicht te blijven, maar moet hier wel bij zeggen dat ik aardig wat aan lichaamsbeweging doe en hoewel ik met de maaltijden die ik eet hele gezinnen lintwormen zou kunnen onderhouden daarentegen weer weinig tussendoor eet en nauwelijks suikerhoudende dingen drink (koffie, water en thee vormen het hoofdbestanddeel).

Wanneer ik periodes van mindere activiteit heb merk ik dat ik een tot twee dagen later veel minder begin te eten (minder trek). Wanneer ik periodes heb dat ik weinig eet of periodes dat ik veel en verkeerd eet is er doorgaans niets van te merken qua gewicht.

Denk dat ik daar voor een groot deel geluk mee heb, maar misschien heeft het ook er mee te maken dat ik niet op de klok eet en niet in vaste hoeveelheden, maar wanneer ik trek heb en zoveel als ik trek in heb..
    pi_55428262
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, ik ben meerdere malen vele kilo's afgevallen. Op wilskracht en dicipline. Ik kan alleen niet de dicipline opbrengen om mijn hele leven rijst met rookvlees te eten. Ik lust nog steeds af en toe een patatje. En daar kom ik, in verhouding tot anderen, buitensporig van aan.

Ik ben bv ook cold turkey gestopt met roken vanaf 4 pakjes zware van nelle per week.

Wilskracht lijkt me dus niet echt het probleem.
    Zowel eten als roken kunnen verslavend zijn. Je kunt alleen niet stoppen met eten, zoals je stopt met roken. Je kunt minder, of anders gaan eten natuurlijk. En je hoeft echt niet je hele leven rijst met rookvlees te gaan eten

De wilskracht bij voedsel zit em erin dat je dus elke dag nadenkt wat je eet e.d. plus beweging. Sommige mensen komen sneller aan dan anderen en dus heeft het voedsel dat ze tot zich nemen grotere consequenties. Als je snel aankomt, dan moet je dus beter opletten wat je eet en dat hoeft dus niet te betekenen dat je iets nooit meer kunt eten.
      donderdag 20 december 2007 @ 23:20:33 #66
    187328 B1nulnul
    telefoon te koop
    pi_55430056
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 20:22 schreef Chicaloca het volgende:

kwestie van opbouwen
    je lichaam heeft echt niet elk uur voedsel nodig.
    pi_55430559
    -gastedit-

[ Bericht 37% gewijzigd door Alicey op 21-12-2007 06:57:36 ]
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_55444222
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 23:41 schreef roburt het volgende:
    -gastedit-
    waarom die edit.
    het is toch zo dat als je dik bent je last hebt met je gewicht onder controle te houden.
    slanker worden is dan toch OOK moeilijker.

Edit: Opmerkingen over modden staan hier, net als het antwoord.

[ Bericht 11% gewijzigd door Inekris op 21-12-2007 17:46:55 ]
      vrijdag 21 december 2007 @ 17:22:29 #69
    105098 lexine
    "Het Kattenvrouwtje"
    pi_55445313
    De meeste mensen eten gewoon verkeerd, te veel en te ongezond (snackbar, snoep). Ik heb zelf ook de neiging tot snel aankomen; was als kind heel mager trouwens, dus dat verhaal van die vetcellen?
    Een aardige tip is misschien je te verdiepen in "Montignac" waardoor je metabolisme veranderd. In mei dit jaar wilde ik er (weer) wat kilootjes af en was binnen 3 maanden 10 kilo kwijt. Je kunt daarin net zoveel eten als je wilt, alleen in verschillende voedselcombinaties. Nu ben ik zelfs aan de te magere kant en kan me met kerst heerlijk volstouwen. Heerlijk!
    Het leven bestaat voor 10% uit wat je overkomt en voor 90% hoe je er mee omgaat.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 december 2007 @ 17:49:12 #70
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55445918
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 22:26 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Zowel eten als roken kunnen verslavend zijn. Je kunt alleen niet stoppen met eten, zoals je stopt met roken. Je kunt minder, of anders gaan eten natuurlijk. En je hoeft echt niet je hele leven rijst met rookvlees te gaan eten
    Ik eet nu per dag 2 broodjes (pistoletje) met kaas of worst, 's morgens een glas fruitontbijt en 's avonds normaal groeten en aardappels of pasta. Daar val ik niet op af. Ik moet ERG zuinig eten wil ik afvallen. Ik ben 37 en worstel al jaren met mijn gewicht. Ik ben in mijn leven al totaal 85KG afgevallen... 2 maal 35KG en een keer 15KG en helaas weer aangekomen.

Ik denk dat ik redelijk bekend ben met wat voor eetgewoonten ik moet aanhouden om op gewicht te blijven. Dat is me ook wel gelukt... Een jaar of 3. Daarna verval ik weer in een iets luxere eetgewoonte en kom ik met sprongen enorm veel aan.
    quote:
    De wilskracht bij voedsel zit em erin dat je dus elke dag nadenkt wat je eet e.d. plus beweging. Sommige mensen komen sneller aan dan anderen en dus heeft het voedsel dat ze tot zich nemen grotere consequenties. Als je snel aankomt, dan moet je dus beter opletten wat je eet en dat hoeft dus niet te betekenen dat je iets nooit meer kunt eten.
    Dat zeg ik niet..
    pi_55447104
    Ik kan daar ook zo van balen. Ik ben niet te dik, maar het mag iets minder. Mijn BMI is eerder hoog dan laag..

En dan die tips die mensen je geven.
    'Ik viel 4 kilo af door geen suiker meer in mijn koffie te doen' --> Suiker in de koffie, bah.
    'Bij mij hielp het om niet meer iedere week friet te eten' --> Ik eet hooguit 2 keer per jaar friet.
    'Oh, gewoon snoep en chips laten staan' -> Snoep en chips, wat is dat? Nou, dan kan ik het dus ook niet laten staan he?
    'Niet meer voor ieder wissewasje de auto pakken' -> Ik loop afstanden die anderen nog nauwelijks fietsbaar noemen.

Net alsof ze tegen iemand met slechte longen zeggen dat die longklachten verholpen kunnen worden door te stoppen met roken - terwijl diegene nog nooit een sigaret heeft aangeraakt.

Ik heb gewoon een verrekt zuinig motortje... Als iedereen evenveel te eten zou krijgen, en dezelfde hoeveelheid beweging kreeg, dan zou ik een van de flinksten zijn. Nou ja, het zij zou. Mijn vetrandje bestaat wel uit gezond vet. Maar om echt, echt slank te worden, dan moet ik echt idiote dingen gaan doen, en laten. Dat heb ik er niet voor over.
    pi_55447295
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 18:57 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik kan daar ook zo van balen. Ik ben niet te dik, maar het mag iets minder. Mijn BMI is eerder hoog dan laag..

'Ik viel 4 kilo af door geen suiker meer in mijn koffie te doen' --> Suiker in de koffie, bah.
    'Bij mij hielp het om niet meer iedere week friet te eten' --> Ik eet hooguit 2 keer per jaar friet.
    'Oh, gewoon snoep en chips laten staan' -> Snoep en chips, wat is dat? Nou, dan kan ik het dus ook niet laten staan he?
    'Niet meer voor ieder wissewasje de auto pakken' -> Ik loop afstanden die anderen nog nauwelijks fietsbaar noemen.

Net alsof ze tegen iemand met slechte longen zeggen dat die longklachten verholpen kunnen worden door te stoppen met roken - terwijl diegene nog nooit een sigaret heeft aangeraakt.

Ik heb gewoon een verrekt zuinig motortje... Als iedereen evenveel te eten zou krijgen, en dezelfde hoeveelheid beweging kreeg, dan zou ik een van de flinksten zijn. Nou ja, het zij zou. Mijn vetrandje bestaat wel uit gezond vet. Maar om echt, echt slank te worden, dan moet ik echt idiote dingen gaan doen, en laten. Dat heb ik er niet voor over.
    sport je wel?
    pi_55447380
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 19:05 schreef roburt het volgende:

[..]

sport je wel?
    Yup. En zoals gezegd loop ik erg veel. Vroeger had ik een sjouwbaantje: 16 uur per week pallets en kratten sjouwen, bovenop het dagelijkse fietsen / wandelen etc. Ik bleef all-round.
    pi_55449436
    quote:
    Mijn vetrandje bestaat wel uit gezond vet. Maar om echt, echt slank te worden, dan moet ik echt idiote dingen gaan doen, en laten. Dat heb ik er niet voor over.
    Als je niet echt overgewicht heb, maar gewoon een hoger dan gemiddeld BMI, kan het dan niet zijn dat dat voor jou gewoon het normale gewicht is? En dat slank zijn voor jouw lichaam eigenlijk 'ondergewicht' betekent, waardoor het alles op alles zet om weer aan te komen?
    pi_55449495
    Gisteren kerstdiner gehad. Je kon mij omrollen.. vandaag een paar km hard gelopen. Dat voelt echt heerlijk, een probaat medicijn tegen dat volle, 'vadsige' gevoel wat je vaak tijdens de feestdagen hebt.
    pi_55459017
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 17:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik eet nu per dag 2 broodjes (pistoletje) met kaas of worst, 's morgens een glas fruitontbijt en 's avonds normaal groeten en aardappels of pasta. Daar val ik niet op af. Ik moet ERG zuinig eten wil ik afvallen. Ik ben 37 en worstel al jaren met mijn gewicht. Ik ben in mijn leven al totaal 85KG afgevallen... 2 maal 35KG en een keer 15KG en helaas weer aangekomen.

Ik denk dat ik redelijk bekend ben met wat voor eetgewoonten ik moet aanhouden om op gewicht te blijven. Dat is me ook wel gelukt... Een jaar of 3. Daarna verval ik weer in een iets luxere eetgewoonte en kom ik met sprongen enorm veel aan.
    [..]

Dat zeg ik niet..
    Swets deed je der sport bij? Zo ja ... dan vind ik het best bizar ... maar normaal zou je moeten weten (dat weet je ook hoop ik) dat jezelf uithongeren GEEN oplossing is ... en dat je daardoor een jojo effect krijgt ... ga sport doen vriend! ... dan mag je blijven eten wat je wil ... much easier
    pi_55459028
    quote:

Doe je sport? overheen gelezen, ja dus ... dan vind ik het best raar... zwemmen is de sleutel hoor!!! ik zeg het tegen iedereen die het wil horen... ZWEM SCHATJES!!!! dan brand je enorm veel kcal s mee af en traint al je spieren... ikke -35 kg in 3.5 jaar En ik eet echt alles ... chips, nootjes, koeken ... alles wat ik kan vinden ...
    pi_55459072
    Vooral 's morgens sporten ... dan heeft je lichaam alleen vet om te verbranden... en daar ga ik weer ... zwemmertje doen nu
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 12:28:57 #79
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55460837
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 10:17 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

Swets deed je der sport bij? Zo ja ... dan vind ik het best bizar ... maar normaal zou je moeten weten (dat weet je ook hoop ik) dat jezelf uithongeren GEEN oplossing is ... en dat je daardoor een jojo effect krijgt ... ga sport doen vriend! ... dan mag je blijven eten wat je wil ... much easier
    In de periode 2003 tot 2006 fietste ik elke dag 15KM. Ik kwam in die periode een kilo of 30 aan.
    Ik beweeg nu te weinig, zou ook niet weten wanneer ik dat moet doen met een baan van een uurtje of 60 per week en 2 kinderen een hoogzwangere vrouw, een weekendhuisje en diverse noodzakelijke verbouwingen die hier in huis plaats moeten vinden.

Anyway, 1 januari ga ik maar weer serieus op dieet. Er moet weer een kilo of 30 af.
      zaterdag 22 december 2007 @ 17:00:51 #80
    187328 B1nulnul
    telefoon te koop
    pi_55465922
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 17:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik niet..
    Ja daar zullen veel mensen niet op afvallen.
    Pistoletjes horen al echt in de categorie luxe eten hoor. Bovendien is het belangrijk om juist niet elke dag hetzelfde te eten.
      zaterdag 22 december 2007 @ 17:01:47 #81
    187328 B1nulnul
    telefoon te koop
    pi_55465932
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 10:18 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

Doe je sport? overheen gelezen, ja dus ... dan vind ik het best raar... zwemmen is de sleutel hoor!!! ik zeg het tegen iedereen die het wil horen... ZWEM SCHATJES!!!! dan brand je enorm veel kcal s mee af en traint al je spieren... ikke -35 kg in 3.5 jaar En ik eet echt alles ... chips, nootjes, koeken ... alles wat ik kan vinden ...
    Maar dat zal dus niet bij iedereen zo werken.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 17:28:36 #82
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55466579
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 17:00 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Ja daar zullen veel mensen niet op afvallen.
    Pistoletjes horen al echt in de categorie luxe eten hoor. Bovendien is het belangrijk om juist niet elke dag hetzelfde te eten.
    Schei toch uit man. Een pistoletje zonder boter is anderhalve tot 2 boterhammen in calorieen...
    Overigens at ik voorheen vaak 3 bruine boterhammen. Zelfde resultaat.
    Oe! een volwassen vent die 3 a 4 boterhammen eet op een dag!

En ik verwacht er niet op af te vallen. Maar er op aankomen is wel weer het andere uiterste niet waar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Swetsenegger op 22-12-2007 17:43:15 ]
    pi_55467140
    Ik kan dan weer niet zo goed begrijpen dat het zo ver kan gaan dat mensen echt tientallen kilo's te zwaar zijn. Zo'n relaas als van Swets, waar er dertig kilo af moeten, en die geen tijd heeft om te sporten en daarom maar gaat dieten (wat over het algemeen gewoon echt slecht werkt....), dat is een kwestie van eigen keuze natuurlijk. Mijn werk maakt het bij tijd en wijle voor mij ook onmogelijk om te sporten, maar als dat niet beperkt zou blijven tot enkele hyperdrukke periodes van een paar weken, en een structureel iets zou zijn, zou ik een andere baan zoeken. Het is maar hoe belangrijk je dingen vindt. Als mijn baan ervoor zou zorgen dat ik een enorm overgewicht krijg, dan is dat het me eenvoudigweg niet waard.

Voor iedereen zou het mogelijk moeten zijn om te sporten, alleen al omdat dat zoveel prettiger is EN zoveel beter werkt dan jezelf op een strikt eetregime zetten. En voor iedereen is het, lijkt mij, ook mogelijk om te sporten. Moet je af en toe je prioriteiten wat voor omgooien, maar dat lijkt mij het offer wel waard, want dat gedieet is toch gewoon helemaal niet leuk?
      zaterdag 22 december 2007 @ 18:26:05 #84
    187328 B1nulnul
    telefoon te koop
    pi_55467983
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 17:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Schei toch uit man. Een pistoletje zonder boter is anderhalve tot 2 boterhammen in calorieen...
    Overigens at ik voorheen vaak 3 bruine boterhammen. Zelfde resultaat.

En ik verwacht er niet op af te vallen. Maar er op aankomen is wel weer het andere uiterste niet waar.
    sorry, ik dacht automatisch aan een vrouw.
    Dan telt dat al best hard op met worst en kaas als beleg. Dan heb je het idee dat je weinig binnen krijgt, maar valt dat dus erg tegen, maar uiteraard is er weer groot verschil tussen meergranen- wit et cetera. Pistoletjes zijn niet echt aan te raden als basis.
    pi_55469483
    Ik ben sinds 2001 van 72 kilo langzaam richting de 76 kilo gekropen en heb sinds kort ineens met een burst de 77 kilo aangetikt. Jojoen met kilo's tegelijk doe ik niet, maar als ik eenmaal een 'nieuw' record heb aangetikt kom ik er niet meer onder.

Het zorgwekkende is dat de laatste 2 kilo zich er in het laatste half jaar hebben toegevoegd. Het is precies het verschil tussen 2x 10 minuten fietsen naar mijn (oude) werk en 45 minuten rijden naar mijn nieuwe werk. Het kantoorbuikje is nu ook vrijwel niet meer in te houden. Ik lijk wel zwanger

Kortom, ik moet iets meer aan lichaamsbeweging gaan doen anders gaat het wel erg rap. Aangezien ik vaak voor de buis hang om series & films te kijken heb ik me voorgenomen om een crosstrainer te kopen. Als ik toch tv kijk kan ik net zo goed met de crosstrainer in de weer. Ben benieuwd hoe snel het er weer afgaat.

Mijn dieet dat ik al jaaaren vasthou:
    * 2 boterhammen chocopasta als ontbijt
    * 3 boterhammen (of 2 boterhammen + soep/kroket/salade, whatever de kantine voorschotelt) als lunch
    * avondeten, meestal 400-600 gram

Op mijn werk 1 zoetmoment van een paar dropjes of een koekje en 's avonds een flink snoepmoment van toch wel 75g chips tot 100g chocola. En dat laatste doet het hem. Dus *moet* ik wel meer bewegen, want minder snoepen? no way!
    beter een knipoog dan een blauw oog
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 19:59:02 #86
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55470307
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 17:51 schreef thaleia het volgende:
    Ik kan dan weer niet zo goed begrijpen dat het zo ver kan gaan dat mensen echt tientallen kilo's te zwaar zijn. Zo'n relaas als van Swets, waar er dertig kilo af moeten, en die geen tijd heeft om te sporten en daarom maar gaat dieten (wat over het algemeen gewoon echt slecht werkt....), dat is een kwestie van eigen keuze natuurlijk. Mijn werk maakt het bij tijd en wijle voor mij ook onmogelijk om te sporten, maar als dat niet beperkt zou blijven tot enkele hyperdrukke periodes van een paar weken, en een structureel iets zou zijn, zou ik een andere baan zoeken. Het is maar hoe belangrijk je dingen vindt. Als mijn baan ervoor zou zorgen dat ik een enorm overgewicht krijg, dan is dat het me eenvoudigweg niet waard.
    Tja, een vrouw en 3 kinderen moeten toch ook eten. De salarissen die dat mogelijk maken vereisen hebben ook vaak een nogal hectisch verwachtingspatroon van de werknemer. En het heeft nog een nadeel... Zakenlunches en business trips.

Nu heb ik twee weken vakantie, maar mijn vrouw is nu in verwachting van de 3e. Ik moet de open zolder dus transformeren naar een kinderkamer. Muren maken, plafond erin. Nou ja, ik ben weer twee weken bezig.
    Dan hebben we nog een vakantiehuis. Dus die weekenden die ik WEL beschikbaar heb, zijn we vaak daar. Daar moeten ook klussen gedaan worden.
    quote:
    Voor iedereen zou het mogelijk moeten zijn om te sporten, alleen al omdat dat zoveel prettiger is EN zoveel beter werkt dan jezelf op een strikt eetregime zetten. En voor iedereen is het, lijkt mij, ook mogelijk om te sporten. Moet je af en toe je prioriteiten wat voor omgooien, maar dat lijkt mij het offer wel waard, want dat gedieet is toch gewoon helemaal niet leuk?
    Ik zou echt niet weten op welk moment ik dat in zou moeten passen zonder geen enkel vrij moment meer over te houden. Maar dieeten is inderdaad niet leuk. Maar aan sport heb ik ook een schurft hekel, dus het is wat mij betreft lood om oud ijzer.
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 18:26 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

sorry, ik dacht automatisch aan een vrouw.
    Dan telt dat al best hard op met worst en kaas als beleg. Dan heb je het idee dat je weinig binnen krijgt, maar valt dat dus erg tegen, maar uiteraard is er weer groot verschil tussen meergranen- wit et cetera. Pistoletjes zijn niet echt aan te raden als basis.
    Mjah, ik zit tot het avondeten ergens tussen de 500 en 1000 Kcal. Volgens het voedingscentrum heb ik er dan nog 2000 tot 1500 te gaan
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 20:05:08 #87
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55470478
    Maar dat is dus de reden waarom IK er moeite mee heb. Ik beweeg te weinig en ik kom redelijk eenvoudig (veel) aan.
    pi_55471290
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
    Maar aan sport heb ik ook een schurft hekel, dus het is wat mij betreft lood om oud ijzer.
    Dat is het gewoon, en niet alles wat je daarboven typte Tijd maken voor sport lukt iedereen die sporten leuker vindt dan dieten. Maar als je het een niet minder vervelend vindt dan het ander, dan kun je inderdaad ook kiezen voor dieten, zoals jij doet. Iig veel succes gewenst daarmee, en de andere afvallers natuurlijk ook.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 20:33:23 #89
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55471404
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 20:30 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat is het gewoon, en niet alles wat je daarboven typte
    Onzin natuurlijk. Als ik om half 8 de deur uit gaat, om 18:00 uur weer binnen stap, om 20:00 de kinderen in bed heb en om 21:00 klaar ben met opruimen, waarna de laptop open gaat om achterstallige mails weg te werken OF het een en ander te doen aan mijn eigen eenmanszaakje.... wanneer moet ik sporten dan?
    pi_55473341
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
    Maar dat is dus de reden waarom IK er moeite mee heb. Ik beweeg te weinig en ik kom redelijk eenvoudig (veel) aan.
    dan is niet sporten dus de oorzaak.
    geen tijd hebben is alleen een slecht excuus.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 21:32:17 #91
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55473354
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 21:31 schreef roburt het volgende:

[..]

dan is niet sporten dus de oorzaak.
    geen tijd hebben is alleen een slecht excuus.
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Als ik om half 8 de deur uit gaat, om 18:00 uur weer binnen stap, om 20:00 de kinderen in bed heb en om 21:00 klaar ben met opruimen, waarna de laptop open gaat om achterstallige mails weg te werken OF het een en ander te doen aan mijn eigen eenmanszaakje.... wanneer moet ik sporten dan?
    Ik heb ook nergens aangegeven dat er geen oorzaak is. Ik geef antwoord op de originele vraag. IK heb er moeite mee om jaar in jaar uit mezelf OF tot meer bewegen OF erg weinig eten te zetten. Want ik eet dus gewoon niet overdreven veel.
    pi_55473519
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
    Tja....

.1 Sommige mensen hebben helaas de aanleg (genen) om dik te worden.
    .2 Veel mensen weten niet wat ze eten.
    .3 Veel mensen zien een tussendoortje niet als voeding
    .4 Mensen sporten te weinig
    .5 Mensen eten ongezond
    .6 Je opvoeding van thuis uit. (Normen & waarden)

Je kan zo maar doorgaan. Je kan andere factoren de schuld geven. Het grootste probleem is de levenswijze van de moderne mens. De moderne mens is zelfzuchtig en vooral gericht op de buitenkant.
    Onze hele maatschappij is gericht op consumeren. En vooral bij een probleem andere de schuld te geven.

Mensen zien de consequenties van hun eigen gedrag niet in.

Probeer 1 dag de totale hoeveelheid calorien die je eet bij te houden. En dan ook alle calorien, dus ook een kauwgom of een bakje koffie op je werk. Gemiddeld heeft een vrouw 2000 kcal en een man 2500 kcal nodig. Dit kan dus per persoon verschillen

Voor de rest is het een simpele rekensom

Wat je binnenkrijgt moet verbruikt worden. Het resterende word omgezet in reservestoffen (vet)
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 21:42:06 #93
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55473687
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 21:36 schreef Dsquared2 het volgende:

[..]

Tja....

.1 Sommige mensen hebben helaas de aanleg (genen) om dik te worden.
    .2 Veel mensen weten niet wat ze eten.
    .3 Veel mensen zien een tussendoortje niet als voeding
    .4 Mensen sporten te weinig
    .5 Mensen eten ongezond
    .6 Je opvoeding van thuis uit. (Normen & waarden)

Je kan zo maar doorgaan. Je kan andere factoren de schuld geven. Het grootste probleem is de levenswijze van de moderne mens. De moderne mens is zelfzuchtig en vooral gericht op de buitenkant.
    Onze hele maatschappij is gericht op consumeren. En vooral bij een probleem andere de schuld te geven.

Mensen zien de consequenties van hun eigen gedrag niet in.

Probeer 1 dag de totale hoeveelheid calorien die je eet bij te houden. En dan ook alle calorien, dus ook een kauwgom of een bakje koffie op je werk. Gemiddeld heeft een vrouw 2000 kcal en een man 2500 kcal nodig. Dit kan dus per persoon verschillen

Voor de rest is het een simpele rekensom

Wat je binnenkrijgt moet verbruikt worden. Het resterende word omgezet in reservestoffen (vet)
    Eh ja, ik heb toch nergens gezegd dat het niet zo is?

Overigens heb ik dat uiteraard wel gedaan... calorieën tellen. En ik kwam steevast op 'te weinig' uit. Onder de 2500 dus. Ik val waarschijnlijk sowieso in nummer 1 van je rijtje.
    pi_55473888
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh ja, ik heb toch nergens gezegd dat het niet zo is?

Overigens heb ik dat uiteraard wel gedaan... calorieën tellen. En ik kwam steevast op 'te weinig' uit. Onder de 2500 dus. Ik val waarschijnlijk sowieso in nummer 1 van je rijtje.
    Precies. Maar je ziet 1 oorzaak over het hoofd. Stress. Je moet ook tijd voor jezelf nemen. Je geeft teveel.
    Je hebt tijd voor je werk, voor je kinderen, voor je eenmanszaak. S'avonds moet ook nog eens je achterstalige mail beantwoorden. Maar wanneer denk je aan jezelf? Ga lekker af en toe erbij sporten, fitnessen, fietsen, maar doe iets voor jezelf wat ook ontspant. Vrij logisch dat je geen tijd hebt om te sporten als je altijd voor andere dingen moet regelen.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 21:54:40 #95
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55474090
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 21:48 schreef Dsquared2 het volgende:

[..]

Precies. Maar je ziet 1 oorzaak over het hoofd. Stress. Je moet ook tijd voor jezelf nemen. Je geeft teveel.
    Je hebt tijd voor je werk, voor je kinderen, voor je eenmanszaak. S'avonds moet ook nog eens je achterstalige mail beantwoorden. Maar wanneer denk je aan jezelf? Ga lekker af en toe erbij sporten, fitnessen, fietsen, maar doe iets voor jezelf wat ook ontspant. Vrij logisch dat je geen tijd hebt om te sporten als je altijd voor andere dingen moet regelen.
    DIT is mijn ontspanning. Sport is voor mijn geen ontspanning hoor. dat is 'moeten' en dus meer stress. Zoals je gezien hebt heb ik een vakantiehuis. Daar zijn we regelmatig een weekend. Daar wordt gefietst, gezwommen en gewandeld. Maar dat is natuurlijk (godzijdank) niet structureel sporten.

Daarnaast, in bepaalde levensfases heb je nou eenmaal niet de luxe van minder stress .

Overigens zijn de kilo's er nu tijdens de 2 voorgaande zwangerschappen van mijn vrouw aangekomen. Zij eet meer omdat ze een kind moet afbakken, en ik eet lekker mee. Alleen is zij na de bevalling een kilo of 12 kwijt en ik niet . En ik ben 2 jaar geleden gestopt met roken. Dan de verhuizing van mijn werk waardoor ik niet meer elke dag fiets maar weer in de auto zit.
    pi_55474643
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

DIT is mijn ontspanning. Sport is voor mijn geen ontspanning hoor. dat is 'moeten' en dus meer stress. Zoals je gezien hebt heb ik een vakantiehuis. Daar zijn we regelmatig een weekend. Daar wordt gefietst, gezwommen en gewandeld. Maar dat is natuurlijk (godzijdank) niet structureel sporten.

Daarnaast, in bepaalde levensfases heb je nou eenmaal niet de luxe van minder stress .

Overigens zijn de kilo's er nu tijdens de 2 voorgaande zwangerschappen van mijn vrouw aangekomen. Zij eet meer omdat ze een kind moet afbakken, en ik eet lekker mee. Alleen is zij na de bevalling een kilo of 12 kwijt en ik niet . En ik ben 2 jaar geleden gestopt met roken. Dan de verhuizing van mijn werk waardoor ik niet meer elke dag fiets maar weer in de auto zit.
    Je hebt in iedergeval zelfkennis. Je weet zelf waar de problemen liggen. Helaas moet je meer sporten wil je van je overgewicht afkomen. Een andere oplossing is er helaas niet. Misschien moet je toch je voeding aanpassen. Ik zou persoonlijk een keer contact opnemen met een dietist. Succes in iedergeval!
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 22:14:08 #97
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55474700
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 22:12 schreef Dsquared2 het volgende:

[..]

Je hebt in iedergeval zelfkennis. Je weet zelf waar de problemen liggen. Helaas moet je meer sporten wil je van je overgewicht afkomen. Een andere oplossing is er helaas niet. Misschien moet je toch je voeding aanpassen. Ik zou persoonlijk een keer contact opnemen met een dietist. Succes in iedergeval!
    Het alternatief is minder eten.

Hoe dan ook. Beide hou ik niet tientallen jaren vol. De volgende keer hoop ik alleen bij tien kilo al aan de rem te kunnen trekken en het niet weer tot 30/35KG op te laten lopen door omstandigheden.
    pi_55474770
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 17:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat heb je al eens eerder gezegd en ik blijf me verbazen dat zo'n grote vent op zo'n klein beetje kan blijven rondlopen.
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 december 2007 @ 22:17:33 #99
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55474813
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 22:16 schreef MUUS het volgende:

[..]

Dat heb je al eens eerder gezegd en ik blijf me verbazen dat zo'n grote vent op zo'n klein beetje kan blijven rondlopen.
    Volgens elo heb ik mijn metabolisme verneukt met de manier waarop ik in het verleden ben afgevallen.
      zondag 23 december 2007 @ 02:06:54 #100
    187328 B1nulnul
    telefoon te koop
    pi_55481683
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het alternatief is minder eten.

Hoe dan ook. Beide hou ik niet tientallen jaren vol. De volgende keer hoop ik alleen bij tien kilo al aan de rem te kunnen trekken en het niet weer tot 30/35KG op te laten lopen door omstandigheden.
    Als je al weinig eet (voor een man dus ) kun je beter niet minder eten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')