Ik heb ook nooit honger. Niet te doen, terwijl je sport. Paradoxaal ook, want met sporten verhoog je je metabolisme en met hongeren verlaag je hem juist..quote:Op donderdag 20 december 2007 12:24 schreef RM-rf het volgende:
Je gewicht houden is niet moeilijk... punt is echter dat je er nooit minder voor moet gaan eten en honger moet gaan leiden... zodra je dat doet ga je onherroepelijk een jojo-effect krijgen.
Honger is geen teken van afvallen maar van je lichaam die een gebrek aan noodzakelijke voeding heeft.
je gewicht houden heeft vooral te maken met een gezonde en regelmatige levensstijl, gezonde voeding maar ook gewoon genoeg en voldoende en de honger stillende voeding, en verder genoeg beweging en weinig stress.
veel mensen met een problematisch gewicht hebben dit zien verergeren juist door te gaan 'afvallen', en zijn ondertussen onbewust veelal ook al deels gewend aan de verslavende effecten van het 'hongeren' (honger zorgt voor de aanmaak van Dopamine, wat een zeer verslavend kan zijn door de 'geluksgevoelens' die het weer opwekt)
Zorgt sporten ook voor dopamine? Want het geeft een heerlijk gevoel als je na een training helemaal kapot bent.,quote:Op donderdag 20 december 2007 12:24 schreef RM-rf het volgende:
' (honger zorgt voor de aanmaak van Dopamine, wat een zeer verslavend kan zijn door de 'geluksgevoelens' die het weer opwekt)
Zwemmen is heerlijk! heb het jarenlang gedaan, maar ben gestopt. Als je echt lekker wilt zwemmen moet je namelijk eerst met een visnetje alle fossielen uit het water vissen.quote:Op donderdag 20 december 2007 12:50 schreef AcidBurner het volgende:
YUP! Sport geeft een natural high ... maar ook dat verdwijnt na een tijd... nothing lasts forever... als ik je een tip mag geven TS; stop met lopen en ga 1 uur 3-4X in de week zwemmen. Veel beter voor te vermageren dan te gaan lopen ^^ but hey just my two cents
35 kilo?? wauw.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:27 schreef AcidBurner het volgende:inderdaad ... bedoel je met fossielen oude mensen? of vuil? beiden waarschijnlijk
![]()
ik zwem nu terug 3.5 jaar .... en ben in die tijd 35kg !!! afgevallen... :-)
maar de laatste tijd heb ik er niet meer zo veel zin in ... fucking jammer eigenlijk want ik ben echt goed ... (als kind deed ik competitie)
Wat een frustraties.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:29 schreef Marble het volgende:
[..]
Eten is een uitweg voor:verveling eenzaamheid (emotionele) pijn
Het is echt geen brain surgery of zo hoor, dit had je zelf ook wel kunnen bedenken. Dit topique is dus alleen maar bedoeld om te trollen en te beledigen, en jezelf fellatio te geven omdat jij zo superieur bent. Ik stel voor: slotje.
quote:Op woensdag 19 december 2007 21:28 schreef MouzurX het volgende:
je moet je levensstijl omgooien .. veel mensen denken met alleen die activia troep te eten af te vallen ..
quote:Op donderdag 20 december 2007 20:22 schreef Chicaloca het volgende:
Nou ik wil zelf ook graag wat afvallen omdat ik ook sinds ik de hele dag zittend werk en me vaak verveel en bang ben om me misselijk van de honger te voelen eet ik toch weer steeds te veel.
Ik kan alleen weinig eten in het weekend als ik niks verplichts hoef te doen en dat ik ook ni bang ben om me slap te voelen.
Ik voel me gewoon echt niet goed als ik niet steeds iets eet om het uur ofzo. Dat lukt me dan niet om te werken en de dag duurt me dan veel te lang.
Zowel eten als roken kunnen verslavend zijn. Je kunt alleen niet stoppen met eten, zoals je stopt met roken. Je kunt minder, of anders gaan eten natuurlijk. En je hoeft echt niet je hele leven rijst met rookvlees te gaan etenquote:Op donderdag 20 december 2007 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, ik ben meerdere malen vele kilo's afgevallen. Op wilskracht en dicipline. Ik kan alleen niet de dicipline opbrengen om mijn hele leven rijst met rookvlees te eten. Ik lust nog steeds af en toe een patatje. En daar kom ik, in verhouding tot anderen, buitensporig van aan.
Ik ben bv ook cold turkey gestopt met roken vanaf 4 pakjes zware van nelle per week.
Wilskracht lijkt me dus niet echt het probleem.
kwestie van opbouwenquote:Op donderdag 20 december 2007 20:22 schreef Chicaloca het volgende:
Nou ik wil zelf ook graag wat afvallen omdat ik ook sinds ik de hele dag zittend werk en me vaak verveel en bang ben om me misselijk van de honger te voelen eet ik toch weer steeds te veel.
Ik kan alleen weinig eten in het weekend als ik niks verplichts hoef te doen en dat ik ook ni bang ben om me slap te voelen.
Ik voel me gewoon echt niet goed als ik niet steeds iets eet om het uur ofzo. Dat lukt me dan niet om te werken en de dag duurt me dan veel te lang.
waarom die edit.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:41 schreef roburt het volgende:
-gastedit-
Ik eet nu per dag 2 broodjes (pistoletje) met kaas of worst, 's morgens een glas fruitontbijt en 's avonds normaal groeten en aardappels of pasta. Daar val ik niet op af. Ik moet ERG zuinig eten wil ik afvallen. Ik ben 37 en worstel al jaren met mijn gewicht. Ik ben in mijn leven al totaal 85KG afgevallen... 2 maal 35KG en een keer 15KG en helaas weer aangekomen.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Zowel eten als roken kunnen verslavend zijn. Je kunt alleen niet stoppen met eten, zoals je stopt met roken. Je kunt minder, of anders gaan eten natuurlijk. En je hoeft echt niet je hele leven rijst met rookvlees te gaan eten![]()
Dat zeg ik niet..quote:De wilskracht bij voedsel zit em erin dat je dus elke dag nadenkt wat je eet e.d. plus beweging. Sommige mensen komen sneller aan dan anderen en dus heeft het voedsel dat ze tot zich nemen grotere consequenties. Als je snel aankomt, dan moet je dus beter opletten wat je eet en dat hoeft dus niet te betekenen dat je iets nooit meer kunt eten.
sport je wel?quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:57 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kan daar ook zo van balen. Ik ben niet te dik, maar het mag iets minder. Mijn BMI is eerder hoog dan laag..
En dan die tips die mensen je geven.
'Ik viel 4 kilo af door geen suiker meer in mijn koffie te doen' --> Suiker in de koffie, bah.
'Bij mij hielp het om niet meer iedere week friet te eten' --> Ik eet hooguit 2 keer per jaar friet.
'Oh, gewoon snoep en chips laten staan' -> Snoep en chips, wat is dat? Nou, dan kan ik het dus ook niet laten staan he?
'Niet meer voor ieder wissewasje de auto pakken' -> Ik loop afstanden die anderen nog nauwelijks fietsbaar noemen.
Net alsof ze tegen iemand met slechte longen zeggen dat die longklachten verholpen kunnen worden door te stoppen met roken - terwijl diegene nog nooit een sigaret heeft aangeraakt.
Ik heb gewoon een verrekt zuinig motortje... Als iedereen evenveel te eten zou krijgen, en dezelfde hoeveelheid beweging kreeg, dan zou ik een van de flinksten zijn. Nou ja, het zij zou. Mijn vetrandje bestaat wel uit gezond vet. Maar om echt, echt slank te worden, dan moet ik echt idiote dingen gaan doen, en laten. Dat heb ik er niet voor over.
Yup. En zoals gezegd loop ik erg veel. Vroeger had ik een sjouwbaantje: 16 uur per week pallets en kratten sjouwen, bovenop het dagelijkse fietsen / wandelen etc. Ik bleef all-round.quote:
Als je niet echt overgewicht heb, maar gewoon een hoger dan gemiddeld BMI, kan het dan niet zijn dat dat voor jou gewoon het normale gewicht is? En dat slank zijn voor jouw lichaam eigenlijk 'ondergewicht' betekent, waardoor het alles op alles zet om weer aan te komen?quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:57 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn vetrandje bestaat wel uit gezond vet. Maar om echt, echt slank te worden, dan moet ik echt idiote dingen gaan doen, en laten. Dat heb ik er niet voor over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |