Eten is een uitweg voor:quote:Op woensdag 19 december 2007 21:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:
En dan vraag ik me af. Als het zo makkelijk is als het voor mij is, waarom hebben dan zoveel mensen moeite een gezond gewicht te houden? Dik zijn lijkt me vreselijk, zeker in deze maatschappij waar uiterlijk heel belangrijk is. Dus waarom worden zoveel mensen dan toch dik?
Onthoudt dit topic en kom over een jaartje nog eens terug om je ervaringen met ons te delenquote:Op woensdag 19 december 2007 21:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Hoi, Ik wil met dit topic niemand beledigen of zo, het was gewoon echt een vraag, naar aanleiding van mijn eigen 'afvalrace'
Ik ben nu al een geruime tijd aan het studeren en aan het genieten van een studentenleven. Onvermijdelijk gevolg: je gaat uitdijen. Ik dacht steeds, ach het studentenleven, laat ik ervan genieten. Maar op een gegeven moment loopt het toch uit de klauwen, en ik dacht Laat ik er wat aan doen.
Sinsdien sport ik regelmatig, eet ik niet meer 's avonds toastjs of chips, tussendoortjes deed ik toch al niet, en ik heb mijn drankinname flink teruggeschroefd. En het werkt.
Ben er nu zo'n 3 maand mee bezig, en ik moet zeggen, het valt me helemaal niet zwaar. In het begin had ik 's avonds wel honger maar nu lijk ik er wat meer aan gewend. En omdat het zo goed werkt, voel ik mij niet schuldig als ik toch eens een toastje pak op een verjaardag of zo. Ik honger mezelf ook niet uit, dat werkt niet als je flink aan het sporten bent (ren 4 keer per week 4 km hard)
En ik ben echt niet iemand die alles kan eten. Integendeel, ik heb zelf ook 'dikke genen'. Ik at nooit tussendoortjes en toetjes, en toch zette ik uit. 2 weekjes niet sporten, een paar BBQ's en je ziet het meteen.
En dan vraag ik me af. Als het zo makkelijk is als het voor mij is, waarom hebben dan zoveel mensen moeite een gezond gewicht te houden? Dik zijn lijkt me vreselijk, zeker in deze maatschappij waar uiterlijk heel belangrijk is. Dus waarom worden zoveel mensen dan toch dik?
Of over 3 jaar, of 5 of 10 of 20....quote:Op woensdag 19 december 2007 21:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Onthoudt dit topic en kom over een jaartje nog eens terug om je ervaringen met ons te delen
Ik bedoelde dit topic helemaal niet om mensen te beledigen! Ik vroeg het me gewoon echt serieus af, en wordt meteen van trollen beschuldigd. Mag je zo'n vraag niet stellen ofzo?quote:Op woensdag 19 december 2007 21:29 schreef Marble het volgende:
[..]
Eten is een uitweg voor:verveling eenzaamheid (emotionele) pijn
Het is echt geen brain surgery of zo hoor, dit had je zelf ook wel kunnen bedenken. Dit topique is dus alleen maar bedoeld om te trollen en te beledigen, en jezelf fellatio te geven omdat jij zo superieur bent. Ik stel voor: slotje.
Ik ben al aardig richting 30, en ben over de laatste 6 jaar wel aangekomen.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Onthoudt dit topic en kom over een jaartje nog eens terug om je ervaringen met ons te delen
Dat bedoel ik ook niet... ik bedoel meer zorg dat je zelf bewijst dat je kunt afvallen en dat gewicht ook vasthoudenquote:Op woensdag 19 december 2007 22:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ik ben al aardig richting 30, en ben over de laatste 6 jaar wel aangekomen.
Ben dus niet een kind van 18 dat alles kan hebben. Die tijd is allang geweest.
Wordt het dan niet eens tijd om klaar te zijn met studeren?quote:Op woensdag 19 december 2007 22:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ik ben al aardig richting 30.
Tsja.. De reden dat ik denk het makkelijk vol te houden, is dat ik niet het gevoel heb mijzelf iets te otzeggen. Sterker nog, als ik een tijdje niet kan sporten, ga ik het missen! Maar inderdaad: in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet... ik bedoel meer zorg dat je zelf bewijst dat je kunt afvallen en dat gewicht ook vasthouden
Ik weet dat ik het in elk geval redelijk goed kan
Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Mijn dank daarvoorquote:Op woensdag 19 december 2007 22:25 schreef hilliebillie het volgende:
Ik denk inderdaad dat je als je een jaar verder bent nog maar eens moet kijken of je het nog zo gemakkelijk vind. Bij mij is het bijna een jaar heel goed gegaan, was het makkelijk zelfs, maar na dat jaar een dipje en ik kreeg het niet meer opgepakt... nu ben ik weer met alle pijn en moeite aan het proberen, en zo ziek ik het bij meer mensen in mijn omgeving, een jaar ofzo gaat het goed en dan komt er een diep dal.. en het is moeilijk om daar weer uit te komen..
Wat een verrassende invalshoek!quote:Op woensdag 19 december 2007 22:32 schreef erikkll het volgende:
Nouja. Dat zou hetzelfde zijn als dat ik 20 kilo aan zou moeten komen. Géén idee hoe ik dat zou moeten doen. (en blijven)
Is dat niet een beetje Frontpage taal? 'die hebben geen discipline ' Zo simpel zal het toch niet zo liggen? Ik was juist benieuwd naar een wat genuanceerdere uitleg, en niet van het wegzetten van dikke mensen als ongedisciplineerd.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:04 schreef Shitonya het volgende:
Gebrek aan discipline, doorzettingsvermogen, geduld, motivatie und so weiter. En wat iemand al zei, het is een kwestie van je levensstijl veranderen en niet enkel minder eten of enkel anders eten of alleen meer sporten. Het is een combinatie van allerlei factoren.
Tijd kan idd een factor zijn. Ik heb het wel druk, (studeer bovennominaal) maar kan mijn tijd nog wel zelf indelen. Ik denk dan ook wel dat ik moet opassen als ik eenmaal werk, en dan misschien wel weer wat aan zal komen..quote:Op woensdag 19 december 2007 23:14 schreef _Boo_ het volgende:
TIJD!
Toen ik nog studeerde vond ik het ook allemaal niet zo moeilijk, lekker vier keer per week naar de sportschool, op de fiets naar de universiteit en 's avonds gezond koken. Maar sinds ik werk sport ik nog maar 1x per week en kies ik 's avonds toch iets vaker voor snel (pizza) in plaats van gezond. En naar het werk ga ik met de trein.
Dat is natuurlijk nog geen excuus om moddervet te worden, maar het maakt het allemaal wel een stuk lastiger. Helemaal wanneer je er nog kinderen bij hebt en al helemaal geen minuut voor jezelf meer hebt.
jep. Ik merk ook nu dat als ik een keer ga eten op een verjaardag, dat ik me daarna heel vol voel. Dat had ik vroeger niet. Dus je lichaam kan ongevoelig worden voor 'vol' Misschien kunnen die signalen ook van nature verstoord zijn..quote:Op woensdag 19 december 2007 23:38 schreef vliegtuigje het volgende:
Gewoonte, zorgen wegeten, ongeduld (dat het te langzaam gaat en ze het dan maar weer opgeven).
Maar het te veel eten kan ook heel goed een medische achtergrond hebben.
Het kan veroorzaakt worden door onvoldoende prikkels die bij een normaal mens een verzadigd gevoel veroorzaken (door defecten in receptoren enzo), zowel op korte termijn (het gevoel vol te zitten na een maaltijd), als op lange termijn (als je in feite al voldoende vet opgeslagen hebt, toch nog iedere keer extra bijtanken).
Wat in ieder geval geen verschil maat zijn "zware botten"
Zo simpel ligt het wel. Maar ja, dat klinkt dan weer niet politiek correct. Gezond leven kost energie en toewijding.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:18 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje Frontpage taal? 'die hebben geen discipline ' Zo simpel zal het toch niet zo liggen? Ik was juist benieuwd naar een wat genuanceerdere uitleg, en niet van het wegzetten van dikke mensen als ongedisciplineerd.
ja een stoornis waar jij jezelf van hebt genezen?quote:Op woensdag 19 december 2007 21:42 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ik bedoelde dit topic helemaal niet om mensen te beledigen! Ik vroeg het me gewoon echt serieus af, en wordt meteen van trollen beschuldigd. Mag je zo'n vraag niet stellen ofzo?
Ik denk niet dat alle mensen die worstelen met hun gewicht pijn verdringen met eten. Dat was toch een stoornis?
Ik oordeel juist niet! Ik zie andere mensen ermee worstelen en vraag me af waarom het nou is dat het zo moeilijk is voor hen en zo makkelijk voor mij. Ik dacht dat op gewicht blijven een bovenmenselijke inspanning was. Juist omdat zovelen ermee worstelen.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:47 schreef zhe-devilll het volgende:
o.
Ik ken wel wat mensen die overgewicht hebben en ook hadden, maar het merendeel heeft dit nog steeds en kan er niet veel aan doen hoezeer het hen ook verdriet en dat is echt sneu om te zien!
Ze lijden er enorm onder nml.
Jij hebt geluk, maar niet elk mens heeft dat.
Dus oordelen en veroordelen het is allemaal zo gemakkelijk alleen ik zie niet in waarom dit zo belangrijk moet zijn? Een mens is een mens, dik, dun, arm of rijk, geel zwart groen blauw whatever...accepteer een ander, zoals hij of zij is.
Het kost doorzettingsvermogen... voor sommigen meer dan voor anderen, maar kom alsjeblieft niet aan met onzin als "ze kunnen er niet veel aan doen...".quote:Op woensdag 19 december 2007 23:47 schreef zhe-devilll het volgende:
Je doet nu net alsof jij iets heel bijzonders hebt ontdekt, dat is dus niet zo.
Ik ken wel wat mensen die overgewicht hebben en ook hadden, maar het merendeel heeft dit nog steeds en kan er niet veel aan doen hoezeer het hen ook verdriet en dat is echt sneu om te zien!
Omdat je waarschijnlijk weinig problemen in je leven hebt? Er zijn wel meer redenen voor mensen om zich vol te vreten dan 'het is zo lekker'. Vaak zijn psychische problemen een aanleiding om naar vet eten te grijpen.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:18 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Dus als die levensstijl omgooien zo moeilijk is, waarom houd ik dt (nu nog steeds) zo makkelijk vol?
Nahja, er niets aan kunnen doen is in het allergrootste gedeelte van de gevallen echt onzin.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja een stoornis waar jij jezelf van hebt genezen?
Wat denk je nu dat al die arme mensen die jarenlang dieten dit doen voor de lol ook als het niets helpt?
Bij jou hielp het wel maar er zijn plenty anderen waarbij dat dus niet helpt, dan is je antwoord wel lullig...vind je niet?
Je doet nu net alsof jij iets heel bijzonders hebt ontdekt, dat is dus niet zo.
Jij hebt geluk, maar niet elk mens heeft dat.
Dus oordelen en veroordelen het is allemaal zo gemakkelijk alleen ik zie niet in waarom dit zo belangrijk moet zijn? Een mens is een mens, dik, dun, arm of rijk, geel zwart groen blauw whatever...accepteer een ander, zoals hij of zij is.
Kun je dat niet dan mist er iets in je zelfbeeld.
Jezelf op de borst slaan bv wijst vaak naar onzekerheid, kijk mij eens goed zijn zeg wowwwwwwww...
nou fijn voor je!
Mja kloptquote:Op donderdag 20 december 2007 00:28 schreef Adfundum het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat je vetcellen vooral in je jeugd gevormd worden. Daarna kunnen ze makkelijk groter of kleiner worden, maar het aantal blijft ongeveer gelijk. Was je in je jeugd mager dan lukt het makkelijker om weer af te vallen dan wanneer je tijdens je jeugd al dikker was.
Daarom is het zo jammer dat veel kinderen tegenwoordig al dikker zijn. Die hebben het de rest van hun leven moeilijker om op gewicht te blijven dan iemand die op latere leeftijd wat teveel is aangekomen.
Ik geloof dat je gelijk hebt. Als kind was ik niet dik maar wel een beetje zwaarder dan de meeste kinderen uit mijn omgeving, en mijn hele leven moet ik opletten wat ik eet. Ik kan niet zoals sommige mensen ongestraft chips eten of een shoarma met knoflooksaus eten buiten de maaltijden. Dan merk ik dat direct in mijn gewicht. Vrienden van mij kunnen de hele dag door eten en slaan geen enkel gebakje of hartige snack af, drinken daarbij ook nog alcohol en blijven superslank. Of het gezond is, dat is een tweede. Je weet niet hoe het er van binnen uit ziet in je lichaam en of je cholesterol te hoog is zodat je ondanks je slanke lijn toch gezondheidsproblemen krijgt later. Door middel van weight watchers ben ik flink afgevallen, maar ik ben nog een stevige meid en er zou nog meer af kunnnen. Om dat te bereiken moet ik nog minder gaan eten en dat vind ik moeilijk. Ik voel me er prettig bij om een stuk of 6 belegde boterhammen te kunnen eten per dag in plaats van crackers of yoghurt. Ik heb dus gekozen om ietsje te zwaar te zijn, daar voel ik me prettiger bij anders rammelt mijn maag de hele dag en ben ik veel meer met eten bezig dan nu.quote:Op donderdag 20 december 2007 00:28 schreef Adfundum het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat je vetcellen vooral in je jeugd gevormd worden. Daarna kunnen ze makkelijk groter of kleiner worden, maar het aantal blijft ongeveer gelijk. Was je in je jeugd mager dan lukt het makkelijker om weer af te vallen dan wanneer je tijdens je jeugd al dikker was.
Daarom is het zo jammer dat veel kinderen tegenwoordig al dikker zijn. Die hebben het de rest van hun leven moeilijker om op gewicht te blijven dan iemand die op latere leeftijd wat teveel is aangekomen.
Tja, ik ben meerdere malen vele kilo's afgevallen. Op wilskracht en dicipline. Ik kan alleen niet de dicipline opbrengen om mijn hele leven rijst met rookvlees te eten. Ik lust nog steeds af en toe een patatje. En daar kom ik, in verhouding tot anderen, buitensporig van aan.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:43 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Zo simpel ligt het wel. Maar ja, dat klinkt dan weer niet politiek correct. Gezond leven kost energie en toewijding.
Tuurlijk mag je vragen stellenquote:Op woensdag 19 december 2007 23:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ik oordeel juist niet! Ik zie andere mensen ermee worstelen en vraag me af waarom het nou is dat het zo moeilijk is voor hen en zo makkelijk voor mij. Ik dacht dat op gewicht blijven een bovenmenselijke inspanning was. Juist omdat zovelen ermee worstelen.
En dan mag je je ook op de borst kloppen dat het je zomaar lukt. Maar voor mij blijkt het juist geen bovenmenselijke inspanning te zijn. ergo, ik klop me dus ook niet op de borst.
Sjeezh, kennelijk mag je hier geen vragen naar stellen ofzo, omdat je anders mensen op hun tenen trapt.
Noujah, ben ook niet actief aan het 'afvallen' Ben ook niet bezig om x kilo eraf te krijgen, maar meer om mijn figuur weer wat op orde te brengen/te voorkomen dat ik nog verder uitdij. Als mijn buikje nog een paar centimetertjes krimpt is het voor mij ideaal.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:41 schreef Viking84 het volgende:
Een jaar geleden praatte ik net zo als TS.
Zoals Sjeen zegt: kom over een jaartje nog maar eens terug. Het eerste half jaar ging alles heel gemakkelijk, maar op de één of andere manier kan ik nu de motivatie niet meer goed opbrengen. Ik wil er nog zeker een kilo of 5 af hebben, maar intussen ben ik meer bezig met 'op gewicht blijven' dan met afvallen.
Precies!quote:Op donderdag 20 december 2007 00:19 schreef Inekris het volgende:
Voordat jullie elkaar met messen en dergelijke te lijf gaan. Ik geloof dat zwemmerseczeem bedoeld dat hij letterlijk niet begrijpt waarom het voor mensen moeilijk is om hun gewicht op een gezond niveau te brengen en te houden. En dat in de academische, of nieuwsgierige, zin.
Niet dat hij vindt dat hij zo goed is, en anderen slecht of zo. Het gaat hem klaarblijkelijk eenvoudig af, hoe komt het dan dat anderen die er vreselijk veel moeite voor doen, het niet lukt. Juist omdat zij al die moeite doen, snapt hij dat niet.
Tja.. over een lange periode is het lastig te voorspellen. Als ik stak een baan/kids heb, loop ik vast niet meer lachend 4 x per week een half uurtje hard. Daarom wil ik ook nu op mijn gewicht letten. Stel dat ik tussen 30 en 40 jaar 5 kilo aankom. Dan is het toch beter om nu 60 ip.v. 64 te zijn, want het telt gewoon bij elkaar op. En ook dan: opletten wat je binnenkrijgt! Gelukkig heb ik een 'dure' smaak qua eten, saucijzenbroodjes in de bedrijfskantine, cup-a-soup, gevulde koeken,quote:Op donderdag 20 december 2007 09:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je vragen stellen
Maar nogmaals... bekijk dit topic over een jaar nog eens en laat ons dan weten of het nog steeds gemakkelijk is. Of zoals Swets zei, over twee jaar, over vijf jaar of over tien jaar...
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |