abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55399562
Hoi, Ik wil met dit topic niemand beledigen of zo, het was gewoon echt een vraag, naar aanleiding van mijn eigen 'afvalrace'

Ik ben nu al een geruime tijd aan het studeren en aan het genieten van een studentenleven. Onvermijdelijk gevolg: je gaat uitdijen. Ik dacht steeds, ach het studentenleven, laat ik ervan genieten. Maar op een gegeven moment loopt het toch uit de klauwen, en ik dacht Laat ik er wat aan doen.

Sinsdien sport ik regelmatig, eet ik niet meer 's avonds toastjs of chips, tussendoortjes deed ik toch al niet, en ik heb mijn drankinname flink teruggeschroefd. En het werkt.

Ben er nu zo'n 3 maand mee bezig, en ik moet zeggen, het valt me helemaal niet zwaar. In het begin had ik 's avonds wel honger maar nu lijk ik er wat meer aan gewend. En omdat het zo goed werkt, voel ik mij niet schuldig als ik toch eens een toastje pak op een verjaardag of zo. Ik honger mezelf ook niet uit, dat werkt niet als je flink aan het sporten bent (ren 4 keer per week 4 km hard)
En ik ben echt niet iemand die alles kan eten. Integendeel, ik heb zelf ook 'dikke genen'. Ik at nooit tussendoortjes en toetjes, en toch zette ik uit. 2 weekjes niet sporten, een paar BBQ's en je ziet het meteen.

En dan vraag ik me af. Als het zo makkelijk is als het voor mij is, waarom hebben dan zoveel mensen moeite een gezond gewicht te houden? Dik zijn lijkt me vreselijk, zeker in deze maatschappij waar uiterlijk heel belangrijk is. Dus waarom worden zoveel mensen dan toch dik?
pi_55399660
je moet je levensstijl omgooien .. veel mensen denken met alleen die activia troep te eten af te vallen ..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 19 december 2007 @ 21:29:20 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_55399682
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:
En dan vraag ik me af. Als het zo makkelijk is als het voor mij is, waarom hebben dan zoveel mensen moeite een gezond gewicht te houden? Dik zijn lijkt me vreselijk, zeker in deze maatschappij waar uiterlijk heel belangrijk is. Dus waarom worden zoveel mensen dan toch dik?
Eten is een uitweg voor:

• verveling
  • eenzaamheid
  • (emotionele) pijn

Het is echt geen brain surgery of zo hoor, dit had je zelf ook wel kunnen bedenken. Dit topique is dus alleen maar bedoeld om te trollen en te beledigen, en jezelf fellatio te geven omdat jij zo superieur bent. Ik stel voor: slotje.
  • My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
      Licht Ontvlambaar woensdag 19 december 2007 @ 21:33:19 #4
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_55399810
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 21:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:
    Hoi, Ik wil met dit topic niemand beledigen of zo, het was gewoon echt een vraag, naar aanleiding van mijn eigen 'afvalrace'

Ik ben nu al een geruime tijd aan het studeren en aan het genieten van een studentenleven. Onvermijdelijk gevolg: je gaat uitdijen. Ik dacht steeds, ach het studentenleven, laat ik ervan genieten. Maar op een gegeven moment loopt het toch uit de klauwen, en ik dacht Laat ik er wat aan doen.

Sinsdien sport ik regelmatig, eet ik niet meer 's avonds toastjs of chips, tussendoortjes deed ik toch al niet, en ik heb mijn drankinname flink teruggeschroefd. En het werkt.

Ben er nu zo'n 3 maand mee bezig, en ik moet zeggen, het valt me helemaal niet zwaar. In het begin had ik 's avonds wel honger maar nu lijk ik er wat meer aan gewend. En omdat het zo goed werkt, voel ik mij niet schuldig als ik toch eens een toastje pak op een verjaardag of zo. Ik honger mezelf ook niet uit, dat werkt niet als je flink aan het sporten bent (ren 4 keer per week 4 km hard)
    En ik ben echt niet iemand die alles kan eten. Integendeel, ik heb zelf ook 'dikke genen'. Ik at nooit tussendoortjes en toetjes, en toch zette ik uit. 2 weekjes niet sporten, een paar BBQ's en je ziet het meteen.

Onthoudt dit topic en kom over een jaartje nog eens terug om je ervaringen met ons te delen
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2007 @ 21:37:05 #5
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55399939
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 21:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Onthoudt dit topic en kom over een jaartje nog eens terug om je ervaringen met ons te delen
    Of over 3 jaar, of 5 of 10 of 20....
    pi_55400137
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 21:29 schreef Marble het volgende:

[..]

Eten is een uitweg voor:

• verveling
  • eenzaamheid
  • (emotionele) pijn

Het is echt geen brain surgery of zo hoor, dit had je zelf ook wel kunnen bedenken. Dit topique is dus alleen maar bedoeld om te trollen en te beledigen, en jezelf fellatio te geven omdat jij zo superieur bent. Ik stel voor: slotje.
  • Ik bedoelde dit topic helemaal niet om mensen te beledigen! Ik vroeg het me gewoon echt serieus af, en wordt meteen van trollen beschuldigd. Mag je zo'n vraag niet stellen ofzo?

Ik denk niet dat alle mensen die worstelen met hun gewicht pijn verdringen met eten. Dat was toch een stoornis?
    pi_55401159
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 21:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben al aardig richting 30, en ben over de laatste 6 jaar wel aangekomen.

Ben dus niet een kind van 18 dat alles kan hebben. Die tijd is allang geweest.
      Licht Ontvlambaar woensdag 19 december 2007 @ 22:18:58 #8
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_55401423
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 22:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ik ben al aardig richting 30, en ben over de laatste 6 jaar wel aangekomen.

Ben dus niet een kind van 18 dat alles kan hebben. Die tijd is allang geweest.
    Dat bedoel ik ook niet... ik bedoel meer zorg dat je zelf bewijst dat je kunt afvallen en dat gewicht ook vasthouden

Ik weet dat ik het in elk geval redelijk goed kan
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_55401471
    Afvallen valt veel mensen zwaar omdat het doorzettingsvermogen vereist, Vooral als je echt je levensstijl gaat veranderen (en dus niet het afvalsysteem gaat doorlopen met ge-jojo)
      woensdag 19 december 2007 @ 22:22:32 #10
    174847 WallOfStars
    Open Source Intelligence
    pi_55401548
    gebrek aan discipline.

en ze vreten te veel.
    Welcome Mr. President, How can we serve you,
    pi_55401576
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 22:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ik ben al aardig richting 30.
    Wordt het dan niet eens tijd om klaar te zijn met studeren?
    pi_55401656
    Ik denk inderdaad dat je als je een jaar verder bent nog maar eens moet kijken of je het nog zo gemakkelijk vind. Bij mij is het bijna een jaar heel goed gegaan, was het makkelijk zelfs, maar na dat jaar een dipje en ik kreeg het niet meer opgepakt... nu ben ik weer met alle pijn en moeite aan het proberen, en zo ziek ik het bij meer mensen in mijn omgeving, een jaar ofzo gaat het goed en dan komt er een diep dal.. en het is moeilijk om daar weer uit te komen..
    pi_55401798
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 22:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet... ik bedoel meer zorg dat je zelf bewijst dat je kunt afvallen en dat gewicht ook vasthouden

Ik weet dat ik het in elk geval redelijk goed kan
    Tsja.. De reden dat ik denk het makkelijk vol te houden, is dat ik niet het gevoel heb mijzelf iets te otzeggen. Sterker nog, als ik een tijdje niet kan sporten, ga ik het missen! Maar inderdaad: in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
    pi_55401834
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 22:25 schreef hilliebillie het volgende:
    Ik denk inderdaad dat je als je een jaar verder bent nog maar eens moet kijken of je het nog zo gemakkelijk vind. Bij mij is het bijna een jaar heel goed gegaan, was het makkelijk zelfs, maar na dat jaar een dipje en ik kreeg het niet meer opgepakt... nu ben ik weer met alle pijn en moeite aan het proberen, en zo ziek ik het bij meer mensen in mijn omgeving, een jaar ofzo gaat het goed en dan komt er een diep dal.. en het is moeilijk om daar weer uit te komen..
    Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Mijn dank daarvoor
    pi_55401932
    Nouja. Dat zou hetzelfde zijn als dat ik 20 kilo aan zou moeten komen. Géén idee hoe ik dat zou moeten doen. (en blijven)
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2007 @ 22:44:16 #16
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55402358
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 22:32 schreef erikkll het volgende:
    Nouja. Dat zou hetzelfde zijn als dat ik 20 kilo aan zou moeten komen. Géén idee hoe ik dat zou moeten doen. (en blijven)
    Wat een verrassende invalshoek!
    Maar ja, dat klopt vrij aardig.
      woensdag 19 december 2007 @ 23:04:40 #17
    185491 Shitonya
    Same shit, different day
    pi_55403183
    Gebrek aan discipline, doorzettingsvermogen, geduld, motivatie und so weiter. En wat iemand al zei, het is een kwestie van je levensstijl veranderen en niet enkel minder eten of enkel anders eten of alleen meer sporten. Het is een combinatie van allerlei factoren. En "teveel" eten gebeurt al vrij snel door verveling, verjaardagen, feesten, mensen spenderen steeds meer tijd achter de pc, mensen met kantoorbaan etc.
    Alsjeblieft. Kon je dit niet zelf bedenken? Vast wel. Onbewuste drang om jezelf te bewijzen. Ja je bent geweldig, gefeliciteerd.
    Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
    pi_55403614
    TIJD!

Toen ik nog studeerde vond ik het ook allemaal niet zo moeilijk, lekker vier keer per week naar de sportschool, op de fiets naar de universiteit en 's avonds gezond koken. Maar sinds ik werk sport ik nog maar 1x per week en kies ik 's avonds toch iets vaker voor snel (pizza) in plaats van gezond. En naar het werk ga ik met de trein.

Dat is natuurlijk nog geen excuus om moddervet te worden, maar het maakt het allemaal wel een stuk lastiger. Helemaal wanneer je er nog kinderen bij hebt en al helemaal geen minuut voor jezelf meer hebt.
    pi_55403785
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 23:04 schreef Shitonya het volgende:
    Gebrek aan discipline, doorzettingsvermogen, geduld, motivatie und so weiter. En wat iemand al zei, het is een kwestie van je levensstijl veranderen en niet enkel minder eten of enkel anders eten of alleen meer sporten. Het is een combinatie van allerlei factoren.
    Is dat niet een beetje Frontpage taal? 'die hebben geen discipline ' Zo simpel zal het toch niet zo liggen? Ik was juist benieuwd naar een wat genuanceerdere uitleg, en niet van het wegzetten van dikke mensen als ongedisciplineerd.

Ik heb naar mijn gevoel mijn levensstijl veranderd. Ik was ook wel eens zat van dat typische studentenleven van mij. Om 12 uur een pizza in de oven schuiven, biertje in de hand.. Het waren prachtige jaren. Maar ik vond het nu tijd voor wat anders. Ik eet bewuster, sport meer, ben niet alleen bezig met dingen niet eten. Ik eet nog steeds wat ik wil, maar het mateloze is er af. Dus als die levensstijl omgooien zo moeilijk is, waarom houd ik dt (nu nog steeds) zo makkelijk vol?
    pi_55404050
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 23:14 schreef _Boo_ het volgende:
    TIJD!

Toen ik nog studeerde vond ik het ook allemaal niet zo moeilijk, lekker vier keer per week naar de sportschool, op de fiets naar de universiteit en 's avonds gezond koken. Maar sinds ik werk sport ik nog maar 1x per week en kies ik 's avonds toch iets vaker voor snel (pizza) in plaats van gezond. En naar het werk ga ik met de trein.

Dat is natuurlijk nog geen excuus om moddervet te worden, maar het maakt het allemaal wel een stuk lastiger. Helemaal wanneer je er nog kinderen bij hebt en al helemaal geen minuut voor jezelf meer hebt.
    Tijd kan idd een factor zijn. Ik heb het wel druk, (studeer bovennominaal) maar kan mijn tijd nog wel zelf indelen. Ik denk dan ook wel dat ik moet opassen als ik eenmaal werk, en dan misschien wel weer wat aan zal komen..
    Maar denk niet dat ik dan in een keer dertig kilo aan zal komen. Die totaal ongezonde levensstijl die ik had, daar ben ik echt klaar mee.
    pi_55404146
    Eet dan gewoon lekkere dingen zoals hele fruitmanden (de vulling dan). Daar kom je niet zoveel van aan.
    pi_55404352
    Die ads bovenin dit topic.
    pi_55404560
    Gewoonte, zorgen wegeten, ongeduld (dat het te langzaam gaat en ze het dan maar weer opgeven).
    Maar het te veel eten kan ook heel goed een medische achtergrond hebben.
    Het kan veroorzaakt worden door onvoldoende prikkels die bij een normaal mens een verzadigd gevoel veroorzaken (door defecten in receptoren enzo), zowel op korte termijn (het gevoel vol te zitten na een maaltijd), als op lange termijn (als je in feite al voldoende vet opgeslagen hebt, toch nog iedere keer extra bijtanken).
    Wat in ieder geval geen verschil maat zijn "zware botten"
    pi_55404698
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 23:38 schreef vliegtuigje het volgende:
    Gewoonte, zorgen wegeten, ongeduld (dat het te langzaam gaat en ze het dan maar weer opgeven).
    Maar het te veel eten kan ook heel goed een medische achtergrond hebben.
    Het kan veroorzaakt worden door onvoldoende prikkels die bij een normaal mens een verzadigd gevoel veroorzaken (door defecten in receptoren enzo), zowel op korte termijn (het gevoel vol te zitten na een maaltijd), als op lange termijn (als je in feite al voldoende vet opgeslagen hebt, toch nog iedere keer extra bijtanken).
    Wat in ieder geval geen verschil maat zijn "zware botten"
    jep. Ik merk ook nu dat als ik een keer ga eten op een verjaardag, dat ik me daarna heel vol voel. Dat had ik vroeger niet. Dus je lichaam kan ongevoelig worden voor 'vol' Misschien kunnen die signalen ook van nature verstoord zijn..
    pi_55404731
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 23:18 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje Frontpage taal? 'die hebben geen discipline ' Zo simpel zal het toch niet zo liggen? Ik was juist benieuwd naar een wat genuanceerdere uitleg, en niet van het wegzetten van dikke mensen als ongedisciplineerd.
    Zo simpel ligt het wel. Maar ja, dat klinkt dan weer niet politiek correct. Gezond leven kost energie en toewijding.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')