Dat geloof je alleen maar.quote:Op zondag 16 december 2007 19:58 schreef PeZu het volgende:
ik plaats even een tvp zodat ik weet dat ik dit kansloze topic met overloos gelul over geloof, moet mijden als de pest
ooh en zijn het ook niet die gelovigen die zo zeuren dat geweldaige games/filsm verboden zouden moeten worden omdat het aanzet tot?quote:Op zondag 16 december 2007 19:09 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Problemen zijn er dus door MENSEN (en niet door (een) God) die de Bijbel (of de Koran, of de Torah, of wat dan ook) verkeerd interpreteren en op basis daarvan oorlogen voeren of andere misdaden begaan. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, en je kunt niet zeggen dat (een) God die bewuste feiten gepleegd heeft omdat één van de volgelingen dat wèl doet.
Ja. Dus?quote:Op zondag 16 december 2007 19:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Er zijn ook geloven die van de predestinatie zijn he.
Tuurlijk niet. Dat kan immers niet, als die niet bestaat.quote:Op zondag 16 december 2007 20:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dus is het wel de schuld van Onze Lieve Heer.
dat hoeft ook niet.quote:Op zondag 16 december 2007 20:10 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dat kan immers niet, als die niet bestaat.
Leg het uit dan, daar vraag ik toch om?quote:Op zondag 16 december 2007 20:14 schreef IHVK het volgende:
Ladidadida je punt is wel duidelijk, maar volgens mij snap je het niet.
je hebt nu al 4x precies hetzelfde gezegd lieve schatquote:Op zondag 16 december 2007 20:10 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dat kan immers niet, als die niet bestaat.
Geloof groeit harder dan ooit.quote:Op zondag 16 december 2007 20:02 schreef roburt het volgende:
over 25 jaar gaat iedereen naar de hel
geloof sterft uit![]()
geloof -> problemen -> niet verbiedenquote:Op zondag 16 december 2007 20:17 schreef -0- het volgende:
Altijd vermakelijk dit soort topics.
De ongelovigen die het hardst roepen dat gelovigen ongelofelijk intolerant zijn maken zichzelf namelijk ook schuldig hieraan, echter zelf vinden ze zich de tolerantheid zelve.
Het roepen dat alle geloven verboden moeten worden en dat gelovigen achterlijk zijn, het niet toestaan dat hun een mening ventileren maar wel vinden dat zij alles mogen zeggen en mogen pleiten voor een verbod op geloof getuigt echter ook niet echt van tolerantie
dat vind ik knap, waar baseer je dat op?quote:Op zondag 16 december 2007 20:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Geloof groeit harder dan ooit.!
Trouwens, Voltaire zei in de 18e eeuw ook al dat het christendom in zijn generatie uit zou sterven.
wellicht vandaar dat er nu al mensen zijn die dit beoefenen met brandende kaarsen en zweepjes.quote:Op zondag 16 december 2007 15:47 schreef Chocolate het volgende:
[..]
uiteindelijk kietelt het alleen nog maar
ach ja zolang je hetzelf maar gelooft hehquote:Op zondag 16 december 2007 20:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Geloof groeit harder dan ooit.!
Trouwens, Voltaire zei in de 18e eeuw ook al dat het christendom in zijn generatie uit zou sterven.
nee, daarom vraag ik steeds hetzelfde, krijg geen antwoordquote:Op zondag 16 december 2007 20:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
je hebt nu al 4x precies hetzelfde gezegd lieve schat
meer waar of niet waar wordt het er niet van
Klinkt nou niet echt tolerant hè?quote:Op zondag 16 december 2007 20:18 schreef roburt het volgende:
[..]
geloof -> problemen -> niet verbieden
geloof -> problemen -> verbieden
tjah ik weet het wel
Zeker.quote:Op zondag 16 december 2007 20:22 schreef -0- het volgende:
[..]
Klinkt nou niet echt tolerant hè?
Alsof geloof trouwens de oorzaak is van vaal problemen? Nogal Naief in mijn ogen.
Het is hoogstens een goed excuus voor velen, zonder geloof waren 99 van de 100 oorlogen ook wel gevoerd maar dan moet een ander motief.
simpelquote:Op zondag 16 december 2007 20:21 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
nee, daarom vraag ik steeds hetzelfde, krijg geen antwoord
Wat vind je van het nazisme?quote:Op zondag 16 december 2007 20:22 schreef -0- het volgende:
[..]
Klinkt nou niet echt tolerant hè?
Alsof geloof trouwens de oorzaak is van vaal problemen? Nogal Naief in mijn ogen.
Het is hoogstens een goed excuus voor velen, zonder geloof waren 99 van de 100 oorlogen ook wel gevoerd maar dan moet een ander motief.
Wat dacht je van... cijfers?quote:Op zondag 16 december 2007 20:19 schreef roburt het volgende:
[..]
dat vind ik knap, waar baseer je dat op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |