Mijn god is een vrouw. Wel grote tieten though.quote:Op zondag 16 december 2007 15:01 schreef Pakspul het volgende:
Als jou god een grote piemel heeft dan de rest dan is hij de machtigste. Zo was het toch?
Maar zijn ze ook vol? of van die hangerige dingen?quote:Op zondag 16 december 2007 15:15 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Mijn god is een vrouw. Wel grote tieten though.
De gelovigen hebben hun Heilige Sprookjeboekjes natuurlijk al als ze even wat intolerant gedachtengoed willen meepikken.quote:Op zondag 16 december 2007 15:38 schreef Beurlap het volgende:
En waarom zijn het dan toch altijd de niet-gelovigen (als je graag zo zwart-wit denkt..) die dit soort topics openen. Dat getuigt ook niet echt van tolerantie.
uiteindelijk kietelt het alleen nog maarquote:Op zondag 16 december 2007 15:40 schreef N.icka het volgende:
Zou dat nou wennen , dat eeuwige branden?
Maar wel meteen de beste hoax aller tijden!quote:Op zondag 16 december 2007 15:25 schreef afcajos het volgende:
God is een hoax
Ja en wat is het belangrijkste wat daar in staat? (Christelijk geloof, vele andere geloven ook trouwens) Hebt uw naasten lief als uzelf..quote:Op zondag 16 december 2007 15:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
De gelovigen hebben hun Heilige Sprookjeboekjes natuurlijk al als ze even wat intolerant gedachtengoed willen meepikken.
Veel toleranter dan gelovigen normaal gesproken, gezien zij niet de enige waarheid claimen.quote:Op zondag 16 december 2007 15:50 schreef Ladidadida het volgende:
Nee, ongelovigen zijn tolerant wou je zeggen
Alles wendt behalve .... of zou Satan een relnicht zijn?quote:Op zondag 16 december 2007 15:40 schreef N.icka het volgende:
Zou dat nou wennen , dat eeuwige branden?
quote:Op zondag 16 december 2007 16:11 schreef Beurlap het volgende:
[..]
Ja en wat is het belangrijkste wat daar in staat? (Christelijk geloof, vele andere geloven ook trouwens) Hebt uw naasten lief als uzelf..
Natuurlijk staat er ook heel wat minder moois in, maar de kern is wat hier boven staat.
Hoe komt het anders dat de kerk een van de grootste goede-doelen financier is? En dat terwijl de kerken tegenwoordig steeds leger zijn. Dat komt echt niet door intolerantie. Wel is het zo dat veel gelovigen de neiging hebben om hun gedachten en ideeën op te leggen aan anderen, die daar misschien helemaal niet op zitten te wachten. Maarja stel je nou voor dat jij iets te weten bent gekomen wat je echt ontzettend mooi vindt. Dan wil je anderen dat toch ook laten zien? Als je dat niet zou doen en het lekker voor jezelf zou houden.. dan ben je in feite echt intolerant.
Maargoed de ideeën hierover lopen enorm uiteen natuurlijk, het zal een discussie blijven zolang we in het verlichtingsdenken blijven hangen. Zolang het niet bewezen en verklaard kan worden is het per definitie niet waar. Een grote denkfout natuurlijk. Als je 100 jaar geleden gezegd had dat wij nu via draadjes een soort wereldwijd globaal netwerk zouden hebben, met platte schermpjes waarop je van alles kunt zien, dan hadden ze je toen ook voor gek verklaard. Puur omdat het toen nog niet bewezen en verklaard was.. En zie nu, het blijkt toch te kunnen.
Ik ben trouwens zelf niet die-hard gelovig mocht je dat denken.. eerder een twijfelaar.. omdat volgens mij "de waarheid" niet bestaat. En als er al een waarheid bestaat, dan is die voor een mens niet te bevatten. Je zou immers alles moeten weten om de waarheid te kennen.
Ja lekker vooruit eh. Elke dag mensen die voor de trein springen en gruwelijke moorden, kinderverkrachting, oorlog, etc. Dat zal er voorheen ook vast geweest zijn, maar het feit dat het er nog steeds is getuigt niet echt van vooruitgang.quote:Op zondag 16 december 2007 16:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je snapt duidelijk geen hol van bewijzen, met je achteraf kon het toch wel gelul. Punt: als iets niet bestaat, is het ook onmogelijk het niet bestaan daarvan aan te tonen. Daarom hebben we met z'n allen afgesproken dat degene die iets claimt, eerst met onderbouwing moet komen voordat hij mag worden geloofd. En het is ook die instelling die onze kennis vooruit helpt.
Boek weggooien en alleen dat "naaste" overhouden. Is ook veel makkelijker te onthouden.quote:Op zondag 16 december 2007 16:11 schreef Beurlap het volgende:
[..]
Ja en wat is het belangrijkste wat daar in staat? (Christelijk geloof, vele andere geloven ook trouwens) Hebt uw naasten lief als uzelf..
Natuurlijk staat er ook heel wat minder moois in, maar de kern is wat hier boven staat.
Dat is de kerk niet (heb je gezien hoe de Paus woont?) Dat zijn gelovigen, als die hun geld direct voor een goed doel inzetten hebben we helemaal geen kerk nodig.quote:Hoe komt het anders dat de kerk een van de grootste goede-doelen financier is?
Dat komt omdat mensen de intolerantie van de kerk inzien.quote:
En dat terwijl de kerken tegenwoordig steeds leger zijn. Dat komt echt niet door intolerantie.
Dan kom je met bewijzen, daar raken sommige mensen van overtuigd.quote:Wel is het zo dat veel gelovigen de neiging hebben om hun gedachten en ideeën op te leggen aan anderen, die daar misschien helemaal niet op zitten te wachten. Maarja stel je nou voor dat jij iets te weten bent gekomen wat je echt ontzettend mooi vindt. Dan wil je anderen dat toch ook laten zien? Als je dat niet zou doen en het lekker voor jezelf zou houden.. dan ben je in feite echt intolerant.
Bewijs dat God bestaat en we praten verder.quote:
Maargoed de ideeën hierover lopen enorm uiteen natuurlijk, het zal een discussie blijven zolang we in het verlichtingsdenken blijven hangen. Zolang het niet bewezen en verklaard kan worden is het per definitie niet waar. Een grote denkfout natuurlijk. Als je 100 jaar geleden gezegd had dat wij nu via draadjes een soort wereldwijd globaal netwerk zouden hebben, met platte schermpjes waarop je van alles kunt zien, dan hadden ze je toen ook voor gek verklaard. Puur omdat het toen nog niet bewezen en verklaard was.. En zie nu, het blijkt toch te kunnen.
Een God of the gaps. Goed doorstuderen dus. Succes!quote:Ik ben trouwens zelf niet die-hard gelovig mocht je dat denken.. eerder een twijfelaar.. omdat volgens mij "de waarheid" niet bestaat. En als er al een waarheid bestaat, dan is die voor een mens niet te bevatten. Je zou immers alles moeten weten om de waarheid te kennen.
Ah, over 30.000 jaar komt het bewijs, en daar wacht je nu op.quote:Een grote denkfout natuurlijk. Als je 100 jaar geleden gezegd had dat wij nu via draadjes een soort wereldwijd globaal netwerk zouden hebben, met platte schermpjes waarop je van alles kunt zien, dan hadden ze je toen ook voor gek verklaard. Puur omdat het toen nog niet bewezen en verklaard was.. En zie nu, het blijkt toch te kunnen.
En dan ben je meteen tolerant? Volgens mij niet.quote:Op zondag 16 december 2007 16:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Veel toleranter dan gelovigen normaal gesproken, gezien zij niet de enige waarheid claimen.
Dat staat volledig los van het wel of niet bestaan van God.quote:Op zondag 16 december 2007 16:30 schreef Beurlap het volgende:
[..]
Ja lekker vooruit eh. Elke dag mensen die voor de trein springen en gruwelijke moorden, kinderverkrachting, oorlog, etc. Dat zal er voorheen ook vast geweest zijn, maar het feit dat het er nog steeds is getuigt niet echt van vooruitgang.
Hooguit is de westerse wereld er financieel op vooruit gegaan, maar dat is natuurlijk geen totale vooruitgang te noemen.
Dat geloof je alleen maar.quote:Op zondag 16 december 2007 16:35 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En dan ben je meteen tolerant? Volgens mij niet.
Ik schreef dan ook 'kennis vooruit helpen'.quote:Op zondag 16 december 2007 16:30 schreef Beurlap het volgende:
[..]
Ja lekker vooruit eh. Elke dag mensen die voor de trein springen en gruwelijke moorden, kinderverkrachting, oorlog, etc. Dat zal er voorheen ook vast geweest zijn, maar het feit dat het er nog steeds is getuigt niet echt van vooruitgang.
En waarom niet? Het is iig een bepaalde vorm van vooruitgang.quote:Hooguit is de westerse wereld er financieel op vooruit gegaan, maar dat is natuurlijk geen totale vooruitgang te noemen.
Kijk, het hebben van een rabiate geloofsovertuiging waarbij geen ruimte is voor wat voor afwijkend geluid dan ook, dat maakt je toch wel intolerant. Het hebben van de overtuiging dat ieder voor zich het maar moet weten, dat is natuurlijk ook extreem intolerant, wat zeg ik, nog erger natuurlijk!quote:Op zondag 16 december 2007 16:35 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En dan ben je meteen tolerant? Volgens mij niet.
Dat hoor je mij niet zeggen. En ik ben het met je eens dat er veel intolerante Christenen zijn (en Moslims, en Joden, etc.). Maar hier op Fok zijn de ongelovigen toch wel echt een stuk intoleranter dan de gelovigen. Ik heb nog nooit een "kut ongelovigen"-topic gezien, en des te meer "kut Christenen"-topics.quote:Op zondag 16 december 2007 16:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kijk, het hebben van een rabiate geloofsovertuiging waarbij geen ruimte is voor wat voor afwijkend geluid dan ook, dat maakt je toch wel intolerant. Het hebben van de overtuiging dat ieder voor zich het maar moet weten, dat is natuurlijk ook extreem intolerant, wat zeg ik, nog erger natuurlijk!
misschien omdat er in de politiek in het dagelijks leven meer restricties worden opgelegt door christenen op onze samenleving dan door ongelovigen?quote:Op zondag 16 december 2007 16:47 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. En ik ben het met je eens dat er veel intolerante Christenen zijn (en Moslims, en Joden, etc.). Maar hier op Fok zijn de ongelovigen toch wel echt een stuk intoleranter dan de gelovigen. Ik heb nog nooit een "kut ongelovigen"-topic gezien, en des te meer "kut Christenen"-topics.
Je snapt het niet. Echte monotheistische gelovigen laten nooit ruimte voor andersdenkenden, terwijl ongelovigen veelal wel neerkijken op gelovigen en ze ridiculiseren, maar nooit vervolging op grond van domheid voorstaan.quote:Op zondag 16 december 2007 16:47 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. En ik ben het met je eens dat er veel intolerante Christenen zijn (en Moslims, en Joden, etc.). Maar hier op Fok zijn de ongelovigen toch wel echt een stuk intoleranter dan de gelovigen. Ik heb nog nooit een "kut ongelovigen"-topic gezien, en des te meer "kut Christenen"-topics.
Mwoah, dat valt wel mee denk ik, alleen ongelovig is wat moeilijker in een hok te plaatsen dan Christelijk en daarom valt dat laatste meer opquote:Op zondag 16 december 2007 16:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
misschien omdat er in de politiek in het dagelijks leven meer restricties worden opgelegt door christenen op onze samenleving dan door ongelovigen?
THEOLOGICAL THERMODYNAMICSquote:Op zondag 16 december 2007 16:53 schreef Natalie het volgende:
Dan maar 'branden in de hel'. Geloof in geen ene hel, dus dat bang-maken kunnen ze beter bewaren voor hun gelovige vriendjes
Ik denk het nietquote:Op zondag 16 december 2007 17:03 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Mwoah, dat valt wel mee denk ik,
Hebben de slechte mensen ff gelukquote:Op zondag 16 december 2007 17:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
We have then, temperature of heaven, 525°C (977°F). Temperature of hell, less than 445°F). Therefore heaven is hotter than hell.
Ach, de hemel is toch maar saai en eenzaam...quote:Op zondag 16 december 2007 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hebben de slechte mensen ff geluk
Quotes graag en geen zelfverzonnen spul, dank je.quote:Op zondag 16 december 2007 14:55 schreef postmortum het volgende:
Iedere keer als er een discussie hier geopend wordt komen er opeens alerlei gelovigen op af die zeggen dat hun god de enige is en dat je gaat branden in de hel.
Ik dacht dat het geloof met liefde etc te maken had niet wiens god het beste is
Dat bewijs krijg je pas wanneer Jezus terug komt om op aarde orde te maken.quote:Op zondag 16 december 2007 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bewijs dat God bestaat en we praten verder.
Precies, ik zeik zelf in het algemeen niet over atheisten, zitten veel toffe mensen tussen.quote:Op zondag 16 december 2007 16:47 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik ben als christen echt monotheistisch.quote:Op zondag 16 december 2007 16:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je snapt het niet. Echte monotheistische gelovigen laten nooit ruimte voor andersdenkenden, terwijl ongelovigen veelal wel neerkijken op gelovigen en ze ridiculiseren, maar nooit vervolging op grond van domheid voorstaan.
Ja. Heel wetenschappelijk idd. Op fok! een topic reeks openen.quote:Op zondag 16 december 2007 18:26 schreef koningdavid het volgende:
Pssh... Ongelovigen zijn vele malen intoleranter. Dat heb ik al aangetoond met mijn 'atheïsten-KLB'-reeks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |