Tuurlijk niet joh.. kenne ze nooit betaluh.quote:
Ja maar hij is verliefd op de krommequote:Op zondag 6 januari 2008 13:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tuurlijk niet joh.. kenne ze nooit betaluh.
mwah als er een Engelse club komt die hem wil hebben is nog niet eens zo gek, die kunnen voor 5 miljoen in eigen land bijna geen toptalent halenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:01 schreef Grulez het volgende:
6 mln zou wel een goede grap zijn.
quote:VVV wijst eerste Heerenveen-bod op Amrabat af
07/01/2008 09:04
SC Heerenveen meldde zich als enige club officieel bij VVV-Venlo voor Nordin Amrabat. Vooralsnog is het Friese bod 'te laag'.
SC Heerenveen heeft Amrabat op het oog als versterking voor komend seizoen, zo meldt VVV-directeur Marco Bogers in De Limburger. De onderhandelingen zijn nog niet ten einde. 'Ik verwacht dat ze nog een tweede bod uitbrengen', aldus Bogers.
Amrabat speelde zich in de eerste seizoenshelft in de kijker. De aanvaller, die via FC Omniworld zijn carrière nieuw leven inblies, maakt dit seizoen furore met VVV. Zijn goede spel heeft de interesse van verschillende clubs gewekt, al is SC Heerenveen de enieg club die zich officieel heeft gemeld in Venlo.
De twintigjarige Amrabat staat tot medio 2010 onder contract bij VVV. De Limburgers voelen er weinig voor hem in de winterstop te laten gaan.
Bron: VI.nl
quote:Ook PSV jaagt op Amrabat
Door LUDO VAN DENDEREN
VENLO - De strijd om Nordin Amrabat wordt met de dag heviger. Ook PSV volgt zijn verrichtingen met grote interesse, maar hikt nog tegen de fikse vraagprijs van de dit seizoen doorgebroken voetballer aan.
Het is langzamerhand dringen voor de poorten van het VVV-stadion. De Koel is dezer dagen de plek waar elke zichzelf respecterende eredivisieclub zich meldt, in de hoop talent Nordin Amrabat van de Venlonaren te mogen overnemen.
Erg gemakkelijk laat VVV zijn groeibriljantje echter niet gaan, zo is iedereen inmiddels duidelijk. Zelfs landskampioen PSV zegt het transferbedrag van circa vijf miljoen euro op dit moment niet te kunnen opbrengen. Ook FC Twente heeft zich, in navolging van Heerenveen, inmiddels officieel bij VVV gemeld. FC Utrecht en Feyenoord volgen Amrabat al langer op afstand.
Een week of twee geleden sprak zaakwaarnemer Winnie Haatrecht met technisch manager Stan
Valckx van PSV. Onderwerp van gesprek was Nordin Amrabat, die de Eindhovenaren inmiddels meermalen hebben bekeken. ,,Valckx vertelde me dat PSV Nordin een zeer interessante speler vond,’’ zegt Haatrecht. ,,Maar hij zei er ook bij dat, indien er niemand van de huidige selectie zou vertrekken, er op dit moment geen plaats is voor Amrabat.’’
Maar Valckx sloot in het gesprek niet uit dat Amrabat na dit seizoen wél een optie kan zijn. Het is in Eindhoven nog onduidelijk welke posities er komende zomer opgevuld dienen te worden. Maar in dat geval komt er een ander probleem om de hoek kijken, benadrukte de technisch manager. ,,Valckx vertelde me dat de bedragen die er op dit moment voor Nordin rondgaan PSV te gortig zijn,’’ aldus Haatrecht. ,,Hij is simpelweg te duur.’’
Het officiële standpunt van VVV is dat Amrabat nu én in de zomer niet te koop is. Maar alles heeft zijn prijs, weten ook de Limburgers.
Volgens insiders wil VVV bij een verkoop minimaal vijf miljoen euro voor de aanvaller van Jong Oranje vangen. In het geval er dus een club komt die dat bedrag op tafel legt, dan valt er zeker te praten.
Ook voor FC Twente lijkt een transfersom van vijf miljoen euro op dit moment veel te veel. De Tukkers, die nooit een speler voor zo’n hoog bedrag aantrokken, hebben maandag bij VVV hun interesse voor Amrabat kenbaar gemaakt. Ook de subtopper uit Enschede kreeg te horen dat VVV zijn sterspeler deze maand zeker niet kwijt wil, maar net als PSV denken de Tukkers aan een transfer na dit seizoen. VVV zou vervolgens hebben benadrukt dat de ondergrens om over de jongeling te onderhandelen inderdaad vijf miljoen is. Twente liet daarop weten zich te beraden over eventuele vervolgstappen. Een concreet bod hebben de Tukkers nog niet gedaan.
FC Twente hoopt erop dat het Amrabat met sportieve redenen kan verleiden om voor Enschede te kiezen. De club schermt vooral met het vakmanschap van trainer Fred Rutten, die al vaker heeft bewezen talenten beter te maken. Twente verwacht dat Amrabat zich onder leiding van de succestrainer dusdanig goed ontwikkelt, dat hij twee seizoenen later klaar is voor de stap naar een topploeg.
Ook voor Heerenveen, dat al een bod van naar verluidt enkele miljoenen deed, kan Amrabat de duurste aankoop aller tijden worden. Voor Afonso Alves betaalden de Friezen twee jaar geleden ‘slechts’ 4,1 miljoen euro.
quote:SC Heerenveen wint de strijd om Nordin Amrabat
EXCLUSIEF - SC Heerenveen is zo goed als rond met VVV-Venlo over de transfer van Nordin Amrabat. De onderhandelingen zijn in de afrondende fase en worden binnen enkele dagen afgerond.
De Friezen betalen ruim twee miljoen euro voor de twintigjarige aanvaller. VVV bedong eveneens dat het 25 procent van een toekomstige transfersom opstrijkt als Heerenveen hem doorverkoopt.
Amrabat staat nog tot de zomer van 2010 onder contract bij de Limburgers. In zijn eerste jaar op het hoogste niveau maakt de snelle dribbelaar zoveel indruk, dat tal van clubs zich meldden.
Ook Heerenveen trok al aan de bel. In januari deed de nummer vijf van de Eredivisie een bod, maar daar ging VVV niet mee akkoord. De club vecht tegen degradatie en besloot Amrabat daarom sowieso tot aan het einde van het seizoen te behouden.
Heerenveen heeft de naam een nuttige springplank te zijn voor jonge talenten. Spelers als Ruud van Nistelrooy, Klaas-Jan Huntelaar en Jon Dahl Tomasson namen via de Friese club met succes de volgende stap op weg naar de top.
VI
Prijs opdrijven.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:38 schreef SCH het volgende:
Eerder werd nog 5 miljoen genoemd, hoe kan dat dan?
Dat ie voor minimaal 12 miljoen wordt doorverkocht? Lijjkt me sterk.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:00 schreef AminBen het volgende:
omdat die 25% het waarschijnlijk toch 5 miljoen gaat maken
Huntelaar 10? Alves 18?quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ie voor minimaal 12 miljoen wordt doorverkocht? Lijjkt me sterk.
quote:Amrabat: 'Ik bijna rond met Heerenveen? Onzin!'
Nordin Amrabat (foto, links) noemt het bericht dat hij zo goed als rond zou zijn met SC Heerenveen 'de grootst mogelijke onzin'. "Van dat verhaal op VI.nl is echt helemaal niks van waar," zegt hij. "Er is nog geen enkele club akkoord met VVV-Venlo over mij en zelf heb ik al helemaal nog met niemand gesproken. Daarvoor moeten volgens mij toch echt eerst twee clubs overeenstemming bereiken."
Sportweek
jij bent limburgerquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:20 schreef TornadoDK het volgende:
Dan komt er een huis vrij hier in de straat, jammer
enik vind het wel erg weinig geld voor je topspeler, had toch minimaal 4 miljoen verwacht.
Nee geen limburgerquote:Op vrijdag 22 februari 2008 01:26 schreef Branieschopper het volgende:
[..]
jij bent limburgerstem je ook wilders?
quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:38 schreef DANILXL het volgende:
ajax zal hem wel weer halen en dan zal hij wel mislukken. dit zijn spelers die het leuk doen bij een subtopper, maar meer niet
type
sikora
soetaers
machlas
vul maar aan
Er zijn er meer met die achternaam.quote:
quote:Op zondag 24 februari 2008 17:11 schreef DANILXL het volgende:
goede beslissing van amrabat en heerenveen
Ligt eraan wat ze betaald hebben. Leuke speler met potentie, maar hij moet het nog wel echt gaan bewijzen natuurlijk. Elke cent meer dan 2 miljoen is sowieso teveel.quote:Op zondag 24 februari 2008 17:11 schreef DANILXL het volgende:
goede beslissing van amrabat en heerenveen
Daar heeft hij bij Heerenveen dan ook alle ruimte voor, en ik denk ook niet dat ze >2 miljoen betaald hebben voor hem.quote:Op zondag 24 februari 2008 17:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ze betaald hebben. Leuke speler met potentie, maar hij moet het nog wel echt gaan bewijzen natuurlijk. Elke cent meer dan 2 miljoen is sowieso teveel.
quote:VVV-aanvaller Amrabat: ‘Ik heb nog nergens getekend’
Bij VVV-Venlo is met verbazing kennis genomen van de berichten dat Nordin Amrabat (foto, links) naar SC Heerenveen verhuist, zoals de NOS zondag op teletekst meldde. Technisch directeur Mohammed Allach liet aan Sportweek weten: “Er klopt helemaal niks van, dit is totaal uit de lucht gegrepen.” Ook Amrabat zelf weet van niets. “Dit is onzin. Ik heb nog helemaal nergens getekend.”
Sportweek
Daarom past ie juist niet bij Heerenveen want je kan toch onmogelijk serieus menen dat er bij Heerenveen vooral middelmatige spelers rondlopenquote:Op zondag 24 februari 2008 19:56 schreef detulp050 het volgende:
Hij past qua transferbeleid prima bij Heerenveen. Ik denk dat hij exceleert tussen middelmatigheid. In een goed draaiend team haalt hij alleen maar het teamverband eruit vrees ik.
Mwah, dat kwam meer door de scheidsrechter. Je ziet dat de mannen in het zwart overal met vrije trappen strooien, maar als Amrabat er een wil, moet hij eerst door midden geschopt worden....quote:Op zondag 24 februari 2008 17:41 schreef The_Verve het volgende:
Hij kwam er vanmiddag niet aan te pas tegen Hiariej...
Neehee! Dat staat er nietquote:Op zondag 24 februari 2008 19:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom past ie juist niet bij Heerenveen want je kan toch onmogelijk serieus menen dat er bij Heerenveen vooral middelmatige spelers rondlopen
Okay, now we're talking. Ik snap niet waarom Heerenveen hem zo graag wil hebben. Laat ie lekker naar Twente gaan. Zal ook wel gebeuren.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:00 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Neehee! Ik bedoelde dat hij qua transfergezeur bij Heerenveen past. Voor de rest niet natuurlijk. Hij past helemaal niet bij SC Heerenveen.
Vitesse heeft geen geld en Sparta is (vooralsnog) geen vooruitgang. Misschien toch maar een Duitse club....quote:Op zondag 24 februari 2008 20:02 schreef detulp050 het volgende:
Ik denk dat hij beter bij een Vitesse, Roda of Sparta kan gaan ballen en dan verder kijken. Maar misschien valt hij daar wel door de mand en kan hij beter direct voor het geld kiezen van een iets te grote club...
Gister hadden ze het dak dichtquote:Op zondag 24 februari 2008 20:05 schreef SCH het volgende:
Vitesse kan het water om het gras te besproeien niet eens betalen momenteel
Ontzettend veel dreiging, maar ook ontzettend weinig rendament (naar verhouding)...quote:Op zondag 24 februari 2008 20:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
En als je een hele wedstrijd van 'm ziet valt ie vaak tegen, met de samenvattingen lijkt ie dan weer goed te spelen
Mwah, vond ik vanmiddag toch meevallen. Sterker nog, hij trapte Hiariej 'doormidden'.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:00 schreef JLSB het volgende:
[..]
Mwah, dat kwam meer door de scheidsrechter. Je ziet dat de mannen in het zwart overal met vrije trappen strooien, maar als Amrabat er een wil, moet hij eerst door midden geschopt worden....
Toch wordt er zowel binnen als buiten het veld veel aan hem getrokkenquote:Op zondag 24 februari 2008 20:33 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Mwah, vond ik vanmiddag toch meevallen. Sterker nog, hij trapte Hiariej 'doormidden'.
Bij VVV hoeft de tegenstander alleen maar op Nordin te letten, als hij straks bij ons speelt moet je ook met Pranjic en Sulejmani rekening houden. Dan komt er voor hem genoeg ruimte om zijn kunstje te doen. Hopelijk komt het rond.quote:Op maandag 25 februari 2008 17:07 schreef methodmich het volgende:
Ik vind het vooral al knap dat hij het op dit niveau al zo aardig kan laten zien. Een speler die twee jaar geleden nog anoniem rondhobbelde in de eerste klasse zaterdag heeft normaal meer tijd nodig. Dus hij gaat wel met sprongen vooruit. De vraag is hoe groot de sprongen zijn die hij hierna nog kan maken. Het "kunstje" is inmiddels bekend bij tegenstanders.
Het niveau is wellicht een goede stap, ik vind hem echter totaal niet passen bij Heerenveenquote:Op maandag 25 februari 2008 17:16 schreef methodmich het volgende:
Dat is helemaal waar. Heerenveen zou sowieso een goede stap zijn voor hem, ook qua systeem en soort voetbal dat ze spelen. Maar dan moet ie ook met Beerens concurreren lijkt me?
en wat bedoelt ie daar in godsnaam meequote:Op maandag 25 februari 2008 17:47 schreef The_Verve het volgende:
Ik hoorde vanmiddag nog een leuke uitspraak over Amrabat van journalist Wim Masker in het programma 'De Sport tot Twee' op Radio Noord: "Amrabat is een beetje het type treinreiziger die op de trein stapt maar niet weet waar de trein heen gaat (presentator van het programma tussendoor: "Heerenveen, denk ik") , zo voetbalt ie een beetje."
dan kun je concluderen dat hij potentie heeft maar nog veel moet leren?quote:Op maandag 25 februari 2008 18:20 schreef calabi_yau het volgende:
Ik denk dat ie daarmee bedoelt dat Amrabat onberekenbaar is, maar dat er ook vaak geen gedachte achter z'n onnavolgbare acties zitten.
Lijkt me duidelijk. Weer een talent met Oranjepotentie erbij.quote:Je hebt nog tot je 21ste verjaardag, dus ruim een maand om alsnog voor Marokko te kiezen. Maar jij wilt toch naar de Spelen?
"Ja, héél graag."
Dan heb je je keuze al gemaakt. Je kunt niet meer switchen na je 21ste, zoals jij, al bindende jeugdinterlands hebt gespeeld. En Marokko gaat niet naar de Spelen.
"Oké, dan hebben jullie de primeur. Dan blijf ik voor Nederland spelen. Ik ga namelijk niet meer switchen voor mijn 21ste.
quote:PSV en VVV akkoord over Amrabat
EINDHOVEN - PSV heeft - net als eerder Heerenveen - overeenstemming bereikt met VVV-Venlo over de transfersom van Nordin Amrabat (20). Winnie Haatrecht, zaakwaarnemer van de vaardige aanvaller, kreeg groen licht om met de Eindhovenaren te onderhandelen. " De clubs zijn eruit. Nordins vader en ik zullen binnenkort een gesprek aangaan om te kijken welke rol PSV voor hem in gedachten heeft", aldus Haatrecht. "Nee, Nordin is daar niet bij. Die blijft zich op het voetballen concentreren."
Heerenveen was in een eerder stadium al bereid 2,3 miljoen euro voor de oud-speler van FC Omniworld te betalen. PSV telt hetzelfde bedrag neer. Hoewel Amrabat een contract heeft tot 2010, kiest VVV eieren voor zijn geld. De speler van het olympisch elftal heeft een clausule in zijn contract, waardoor hij bij degradatie voor 175.000 euro uit De Koel mag vertrekken.
Het lijkt Heerenveen nu op te breken dat de opvolger van Gertjan Verbeek nog niet bekend is. Amrabat had een goed gevoel bij de club en de vierjarige aanbieding die de Friezen hem deden, was uitstekend. Voordat hij zijn handtekening zette, wilde hij echter een gesprek met de nieuwe coach. " Dat vind ik belangrijk." Hem rest nu niets anders dan afwachten. " Ik laat alles op me afkomen. PSV is een droom, maar Heerenveen is ook niet misselijk."
telegraaf
Je kan het ook zo zien dat als je bij een winnend team wil horen je dan bij PSV omdat er veel jonge talenten spelenquote:Op zondag 2 maart 2008 22:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je zou je afvragen als Amrabat wat je momenteel te zoeken hebt bij PSV als je ziet hoeveel jonge talentvolle spelers er nu rondlopen. Dan kan je beter naar Heerenveen gaan waar je zo goed als zeker bent van een basisplaats.
Huub nodigt ze gewoon bij hem thuis in Eindhoven uit.quote:Op maandag 3 maart 2008 09:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Geen denk ik.
Er zal vast een vraag zijn geweest van Reker aan Stevens of hij Amrabat ook er bij zal willen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat Amrabat en Stevens eens even lekker een goed gesprek hebben gehad over de toekomst van Amrabat bij PSV en welke rol er voor hem weggelegd is.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Huub nodigt ze gewoon bij hem thuis in Eindhoven uit.
De reden waarom Nordin nog niet bij SCH wou tekenen is omdat hij hij niet met de trainer van komend seizoen kan praten (die er nog niet is).
Dit heb je zelf verzonnen of wat?quote:Op maandag 3 maart 2008 10:53 schreef DarkShine het volgende:
De reden waarom Nordin nog niet bij SCH wou tekenen is omdat hij hij niet met de trainer van komend seizoen kan praten (die er nog niet is).
Dat zei Jack en Jack weet allesquote:Op maandag 3 maart 2008 11:08 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dit heb je zelf verzonnen of wat?
Dat dusquote:Op maandag 3 maart 2008 11:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
Er zal vast een vraag zijn geweest van Reker aan Stevens of hij Amrabat ook er bij zal willen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat Amrabat en Stevens eens even lekker een goed gesprek hebben gehad over de toekomst van Amrabat bij PSV en welke rol er voor hem weggelegd is.
Zijn Nordin's eigen woorden.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:08 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dit heb je zelf verzonnen of wat?
Stevens nodigt (toekomstige) spelers serieus bij hem thuis in Eindhoven uit.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Er zal vast een vraag zijn geweest van Reker aan Stevens of hij Amrabat ook er bij zal willen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat Amrabat en Stevens eens even lekker een goed gesprek hebben gehad over de toekomst van Amrabat bij PSV en welke rol er voor hem weggelegd is.
Lazovic, Koevermans, Farfan, Dzudszak, Bakkal, Afellay, Aissati + Amrabat. Gaat druk worden, want verhuren naar een lager niveau zal Amrabat ook niet heel erg zien zitten, want dan kan je wel beter naar Heerenveen gaan.
Preciesquote:
Ja, dat geloof ik best, maar het lijkt me nu wel erg sterk. Vrijdag meldt PSV zich officieel en maandag is het zo goed als rond. Stevens speelt met HSV op woensdag en zondag, terwijl Amrabat met VVV op vrijdag voetbalt. Wanneer zou Stevens in Eindhoven moeten zijn om even lekker te kunnen praten met Amrabat?quote:Op maandag 3 maart 2008 11:17 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Stevens nodigt (toekomstige) spelers serieus bij hem thuis in Eindhoven uit.
Momenteel wel. Daarom vermoed ik dat VVV mogelijk een clausule afdingt bij PSV (mocht hij daarheen gaan) dat die nog een jaar in Venlo speelt bij handhaving.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:31 schreef Suijk het volgende:
Het blijft toch gissen wat er al besproken is met de speler en wat niet.
Overigens denk ik dat Amrabat toch wel wat te kort komt op het hoogste niveau.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |