Ja dat is wel redelijk warm. Tectiel is niet echt ademend. Ik zou het niet aanraden.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Even nog een vraagje: Hoe zit dat zomers met tectiel over de gewone kleding. Is dat niet te warm?
Als je bij Wierenga gaat lessen, doe hem de groeten van die flapoor die begin januari geslaagd isquote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:59 schreef sander89 het volgende:
Vandaag langs paar rijscholen geweest in Utrecht voor wat informatie en om beetje indruk te krijgen (Bruinsma, Veronica en Wieringa).
Denk dat Wierenga het word![]()
Ga gewoon proefles nemen en hopelijk bevalt het, anders zie ik dan wel of toch overstap of iets.
Volgende week maar effe langs voor afspraak te maken voor een proefles.
Ook meteen langs Motor & Scooter Centrum C. Bos & zonen gekeken voor een helm, alleen hadden ze niet zo veel in mijn maat, ook viel advies/kennis(oudere man) en grote assortiment beetje tegen(volgende week zouden ze weer hoop binnen krijgen).
Ga volgende week wel nog effe bij Motozoom in Utrecht langs want volgens mij hebben die wel wat groter assortiment.
Iemand hier die nog grote/goede motorzaak in (de buurt van) Utrecht weet?
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen systeem helm en integrale helm, al hoop gelezen over op internet
Bij helm ook eigenlijk kijken wat voor geluidsprotectie die heeft. Schrok ervan hoe slecht de mijne schijnt te zijn volgens tabel.quote:Op maandag 17 maart 2008 18:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Kom ook van de Lidl af. Jas, helm en handschoenen gekocht. Broek hadden ze niet in mijn maat helaas. Voor te beginnen zeer aardige kleding. Mocht ik straks motor hebben kan ik altijd nog goede kleding kopen, en zeker een goede helm. 2e helm is ook nooit weg, mocht je een passagier hebben. Ook met de autoclub gaan we vaker naar circuit dagen, en dan is een helm vaak verplicht.
Bevalt wel goed, alleen dat pakket moet je niet al te serieus nemen, daar zit je al snel boven. Zijn wel aardige instructeurs en kritisch dus dat is goed.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Hey fr0x, jij lest toch bij RVV? Hoe bevalt dat?
www.cbr.nlquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:41 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weet iemand wat op dit moment ongeveer de wachttijd is voor theorie examen?
Illegaaltje.quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
volgens die site ben ik een onbekend persoon als ik wil inloggen
Ik heb besloten eerst mijn theorie te halen. Dat heb ik inmiddels gedaanquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:03 schreef fr0x het volgende:
[..]
Bevalt wel goed, alleen dat pakket moet je niet al te serieus nemen, daar zit je al snel boven. Zijn wel aardige instructeurs en kritisch dus dat is goed.
Heb je inmiddels al een rijschool gevonden?
Daarom heb ik ook meer vragen voor fr0xquote:Op maandag 24 maart 2008 00:59 schreef fs180 het volgende:
% moet je nooit naar kijiken, als je elke lering 50 lessen laat nemen heb je 100%
Zelf les ik alleen op donderdag / vrijdag. Je kan de gehele week volgens mij lessen, alleen dan zit je niet altijd bij dezelfde persoon. Die proefles heb ik niet genomen, maar zal niet gratis zijn!quote:Op zondag 23 maart 2008 22:47 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik heb besloten eerst mijn theorie te halen. Dat heb ik inmiddels gedaan
Van wat ik via internet kan vinden komt RVV er goed uit qua prijs-kwaliteit verhouden (erg hoog slagingspercentage enz.)
Zou jij mij iets kunnen vertellen over het soort motor waarmee ze lessen, met hoeveel mensen tegelijk je lest en hoe het zit met de kleding die je van hen mag gebruiken?
Alvast bedankt!
Oh ja, is die proefles die je er kan volgen gratis?
Oh en hebben ze genoeg plek voor nog een leerling? En hoeveel lessen per week zou je kunnen volgen als je ineens heel veel tijd over hebt?![]()
quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:18 schreef sander89 het volgende:
Wel een nadeel daar is dat een rijinstructeur zijn schouder heeft gebroken, dus zitten wat moeilijker in de planning maar gaat wel lukken denk.
Niet met de motor, maar met wintersport tijdens het skiën.quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:43 schreef Becherovka het volgende:
[..]Wie heeft zijn schouder gebroken? Toch geen ongeluk gehad??
Ok bedankt voor de info, ik ga er denk ik maar even langs!quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:15 schreef fr0x het volgende:
[..]
Zelf les ik alleen op donderdag / vrijdag. Je kan de gehele week volgens mij lessen, alleen dan zit je niet altijd bij dezelfde persoon. Die proefles heb ik niet genomen, maar zal niet gratis zijn!
Van dat pakket zou ik niet uitgaan dat je het daarmee red, daar zit je al snel overheen..
De kleding is wel goed, genoeg jassen / broeken / handschoenen en schoenen.
Motoren zijn vrijwel goed, net 1tje terug uit de garage rijd goed. de eerste les moet je je niet teveel bij voorstellen ga je op zo een simulator wat saai is en een stukje heen en weer rijden voor het kantoortje van RVV.
Me rijinstructeur zei vorige week dat ik af kon rijden, en kwam even later met een datum 4 april maar dan ben ik in antwerpen helaasssssss
die honderd euro is natuurlijk alleen voor het cbr maar je meet ook voor de motor betalen en rijschool instructeur die mee gaat ik neem aan dat die rekening van de rijschool isquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:41 schreef Isdatzo het volgende:
zo.. eindelijk heb ik een examendatum doorgekregen. 24 april it is..
maar wtf, krijg ik gister een factuur voor 215.- euro![]()
![]()
Op de cbr site staat er 100 euro ofzo voor.. ik ga zaterdag (heb ik weer ff een rijles) vragen hoe ze aan die 215 komen.
Ja, dat snap ik.. maar geen 115 euro.. dat gaat gewoon te verquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:13 schreef sander89 het volgende:
[..]
die honderd euro is natuurlijk alleen voor het cbr maar je meet ook voor de motor betalen en rijschool instructeur die mee gaat ik neem aan dat die rekening van de rijschool is
toppie! gefeliciteerd. ik ook pas 2 weken geleden. zaterdag me motor ophalen die ik heb gekocht.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:57 schreef erik-de-perik het volgende:
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald!!
Ja, maar die les vooraf rekenen ze extra.. en meegaan van motor + instructeur, dat doe je tijdens een normale rijles van 38 euro per uur ook..quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:46 schreef Becherovka het volgende:
Les vooraf plus meegaan van motor+instructeur tijdens examen. Kost gemakkelijk een eurootje of 115. Bij rijschool Veronika in utrecht vragen ze zonder blikken of blozen 300 euro voor een praktijkexamen hoorCheck de website maar.
zuur hè..quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik was 185 euro kwijt voor het examen, plus 40 euro voor een uurtje les ervoor.
ben gezakt
Ik woensdagquote:
Nou, zojuist dus mijn eerste les... ik kan dus echt NIET motorrijden hè.quote:
Nou ja, bij een auto weet ik (ondertussen) instinctief waar de pedalen zitten. Bij een motor heb ik nog geen idee of ik met mijn voeten op de steunen zit, of per ongeluk die rem dan wel schakelaar intrap. Door die laarzen heb ik natuurlijk ook veel minder gevoel in mijn voeten dan ik met dunne zolen in de auto heb.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:34 schreef fs180 het volgende:
wat vind je er raar aan? ik heb nergens last van..
Oh, dat had ik in 't begin ook wel een beetje.. maar dat leer je wel iddquote:Op woensdag 2 april 2008 22:39 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Nou ja, bij een auto weet ik (ondertussen) instinctief waar de pedalen zitten. Bij een motor heb ik nog geen idee of ik met mijn voeten op de steunen zit, of per ongeluk die rem dan wel schakelaar intrap. Door die laarzen heb ik natuurlijk ook veel minder gevoel in mijn voeten dan ik met dunne zolen in de auto heb.
Hopelijk went het
Haha kijk daar heb ik wat aanquote:Op woensdag 2 april 2008 22:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, dat had ik in 't begin ook wel een beetje.. maar dat leer je wel idd
De eerste 2 lessen ofzo zat ik ook de hele tijd op de achterrem te drukkenquote:
Dat probeerde ik en toen zei ie "NIET NAAR BENEDEN KIJKEN!" hahahahaquote:Op woensdag 2 april 2008 23:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De eerste 2 lessen ofzo zat ik ook de hele tijd op de achterrem te drukken
De volgende les moet je gewoon ff goed kijken hoe 't precies zit daar beneden..
idd, je voet naar buiten richten als je niet remtquote:Op woensdag 2 april 2008 23:37 schreef fs180 het volgende:
aaah zo bedoel je, ja ik rij geen auto dus dat verschil ken ik niet, weet gewoon niet beter
maar als tip, weet niet of je het al doet of niet,je punt van je voet rechts van je rempook houden, dus dat je voet naar binnen drukt (je tenen dan) en dan kan remmen
is eerst ff wennen, ik reed steeds met voet boven mn rem, maar het rijd stukker beter
dat was de makkelijke uitleg geweest jaquote:Op woensdag 2 april 2008 23:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
idd, je voet naar buiten richten als je niet remt
En met de schakelaar?quote:Op woensdag 2 april 2008 23:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
schakelen doe je hoop ik niet per ongeluk. maar kan je zelfde doen, als heb ik die gewoon altijd net boven pookjequote:
Eens. Bij rem frommel ik hem er ook altijd beetje tussen. Achterrem gebruik ik toch zelden meerquote:Op vrijdag 4 april 2008 16:11 schreef Becherovka het volgende:
? Ik heb mn voet altijd onder mn schakelpook. Kun je direct opschakelen als dat nodig is en het is de meest comfortabele manier van zitten imho.
AVB = Voertuig Beheersingquote:Usernaam:
Eerste rijles:
Theorie:
AVB:
AVD:
Rijschool(plaats):
Lesmotor(25KW?):
Tsja uhh ik had destijds geen tijd om een nieuwe mooie OP te maken en toen ik dat na een aantal dagen alsnog wilde doen, kon ik de OP niet meer edittenquote:Op zaterdag 5 april 2008 17:44 schreef sander89 het volgende:
Volgens mij handig dat iedereen effe opnieuw lijstje invult voor deel 11, want dit topic heeft nooit een echt OP gehad en deel 9 klopt voor geen meter meer.
TS zelf is ook lang niet meer in dit topic geweest, dus ik zal wel denk binnenkort deel 11 openen.
Lijst:
[..]
AVB = Voertuig Beheersing
AVD = Verkeers Deelname
Heb toegevoegd aan de lijst wanneer je eerste rijles heb/had, zodat je kan zien hoelang iemand al motor rijles heeft.
Meteen zelf ingevuld![]()
Sander89
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 22-04-08
AVB: Nog niet gepland
AVD: Nog niet gepland
Rijschool: Wierenga, Utrecht
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (25KW)
Wordt het niet eens tijd een examen aan te vragen oid? Of ben je gewoon écht slecht?quote:
Ja snap het zwaar klote is dat je niet meer aan kan passen en dit topic loopt helaas niet zo hard anders zou je het wel gewoon weer na 3 a 4 weken bij nieuwe deel kunnen op daten.quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:30 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Tsja uhh ik had destijds geen tijd om een nieuwe mooie OP te maken en toen ik dat na een aantal dagen alsnog wilde doen, kon ik de OP niet meer editten. Het is nogal lastig om de informatie over slagen ed up to date te houden. Ik ben inmiddels geslaagd voor alle examens dus zal niet veel meer in de komende topics komen denk ik. Lees overigens nog wel mee in dit topic zoals je merkt
Maar succes met de onmogelijke taak van het bijhouden van de lijst
quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:44 schreef sander89 het volgende:
Volgens mij handig dat iedereen effe opnieuw lijstje invult voor deel 11, want dit topic heeft nooit een echt OP gehad en deel 9 klopt voor geen meter meer.
TS zelf is ook lang niet meer in dit topic geweest, dus ik zal wel denk binnenkort deel 11 openen.
Lijst:
[..]
AVB = Voertuig Beheersing
AVD = Verkeers Deelname
Heb toegevoegd aan de lijst wanneer je eerste rijles heb/had, zodat je kan zien hoelang iemand al motor rijles heeft.
Meteen zelf ingevuld![]()
Sander89
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 22-04-08
AVB: Nog niet gepland
AVD: Nog niet gepland
Rijschool: Wierenga, Utrecht
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (25KW)
Ik ben begonnen half oktober geloof ik en heb toen geprobeerd iedere week te lessen, maar dat is niet helemaal gelukt. In het begin nog wel, daarna totaal niet meer. Tentamens, kerst, vakantie etc. Uiteindelijk op 10 januari mn AVD gehaald. Weet niet precies meer wanneer ik mn AVB had gehaald. Wel binnen 3 maanden de hele boel afgerond, was ik wel tevreden meequote:Op zaterdag 5 april 2008 21:44 schreef sander89 het volgende:
Hoelang was je trouwens bezig bij Wierenga(lessen) en hoeveel was je kwijt aan geld?
Ja ik snap dat je niet kan vergelijken maar gewoon leuk op te horen![]()
Ik moet trouwens nog even zeggen dat het bij mijn tweede les ineens een stuk beter ging... moest gewoon wennen aan zo'n zwaar ding ipv mijn fiets, denk ikquote:Op woensdag 2 april 2008 23:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben zelf ook aan het nadenken over het motorrijbewijs, ben alweer bijna 22 dus het word sowieso een zwaardere motorquote:Op maandag 7 april 2008 16:55 schreef Betse het volgende:
Nou ik ben vorige week zaterdag ook begonnen met lessen bij Paul Lam in Nijmegen. Op een Honda 750, maar waarschijnlijk ga ik hierna op een hagelnieuwe rijden. Geloof dat het een Yamaha wordt, maar dat zullen we morgen wel merken, want dan mag ik weer!
Usernaam: Betse
Eerste rijles: 05-04-2008
Theorie: Waarschijnlijk op 13-05
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool(plaats): Paul Lam (Nijmegen)
Lesmotor(25KW?): Meer dan 25KW in ieder geval
quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:18 schreef arnold-d het volgende:
GESLAAGD, VOOR AVB![]()
![]()
![]()
moest alleen de noodstop over doen.
de rest allemaal in 1x goed
slome slalom, normaal moeilijk, nu in 1x goed![]()
![]()
precisiestop, ook in 1x goed![]()
ben er blij mee, nu afrijden op 19 mei
Dat merkte ik vandaag ook ja. Wilde wegrijden bij de rijschool, maar dat ging niet helemaal goed en toen liet ik hem omvallen...quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:34 schreef Lennox het volgende:
Wel apart dat je op een 750 les krijgt daar. Scheelt toch flink in gewicht, zeker ten opzichte van een CB500 bij je AVB oefeningen.
Ja in vergelijking met auto wel, maar motor is ook stukken goedkoper.quote:Op zondag 13 april 2008 23:11 schreef Geqxon het volgende:
Mwa, motorrijden kost op het moment geen drol in verzekering en wegenbelasting.
Je snapt wat ik bedoel.quote:Op zondag 13 april 2008 23:11 schreef Geqxon het volgende:
Mwa, motorrijden kost op het moment geen drol in verzekering en wegenbelasting.
Wat ont-zet-tend tof om te doen!quote:Op zondag 13 april 2008 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Aanstaande dinsdagavond heb ik m'n eerste motorrijles.
Ik ook (CBR geloof ik). Is een prettige motor. Afgelopen dinsdag kon ik er, na wat uitleg, direct zelf op wegrijden. Het voelde ook gewoon goed aan. Hij liet me kiezen: óf het rustige weggetje weer terug nemen of de provinciale weg opdraaien om terug te rijden. Dat laatste werd het en dat ging echt gewoon lekker.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef Beach het volgende:
Volgens mij lest minstens 50% op een Honda CB500/CBF500.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |