abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55270952
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus werklozen omscholen en bijscholen is ook discriminatie?
Nee als je gaat studeren krijg je toch ook studie financiering.
pi_55271054
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nou, dan vind ik dit nog een beter idee. Nogmaals, je krijgt die rijopleiding alleen als er een baangarantie is. M.a.w., er zal wel een plan zijn met busmaatschappijen, vervoerders etc. om een x aantal mensen op te leiden. Waarschijnlijk zul je daarvoor moeten tekenen dat je minimaal x jaar in dienst blijft, anders zul je terug moeten betalen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_55271066
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Rijlessen zijn toch ook bijscholing en het rijbewijs is toch het bijbehorende diploma?

Waarom is een cursus rijden aanbieden dan wel discriminatie en een cursus metselen niet?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_55271118
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Rijlessen zijn toch ook bijscholing en het rijbewijs is toch het bijbehorende diploma?

Waarom is een cursus rijden aanbieden dan wel discriminatie en een cursus metselen niet?
Ik zie het gewoon niet gebeuren dat die mensen bij busmaatschappijen, transport enz gaan werken.
pi_55271146
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik zie het gewoon niet gebeuren dat die mensen bij busmaatschappijen, transport enz gaan werken.
Daarom tekenen ze waarschijnljik een contractje dat ze dan de kosten voor het rijbewijs terug moeten betalen.
pi_55271157
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 14:47 schreef Klonk het volgende:
Weten jullie wat het probleem is van dit topic ?

Sociale diensten en co. betalen meer opleidingen om iemand aan het werk te krijgen of om iemands positie op de arbeidsmarkt te verbeteren, daar is helemaal niets nieuws aan. Maarrrrr in dit topic heet die opleiding in eens rijbewijs en dan is het niet eerlijk omdat we allemaal wel een rijbewijs gratis willen hebben.
Probleem lijkt me dat er in Amsterdam genoeg werk is waar je helemaal geen rijbewijs voor nodig hebt en waar ze al tijden geen invulling aan kunnen geven. Alleen is dat werk dat niemand wil doen. Ook die uitkeringsgerechtigden niet. Maar ze krijgen wel een rijbewijs om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Ammehoela, we moeten gewoon mensen die langdurig werkloos zijn dwingen ook banen aan te nemen onder hun niveau.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_55271188
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ze moeten een baangarantie hebben voordat ze het rijbewijs mogen halen. Een officiele, zwart-op-wit verklaring van een bedrijf dat ze een arbeidsovereenkomst krijgen zodra ze het rijbewijs in bezit hebben. Hoe zie jij het niet gebeuren dan?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_55271215
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Daarom tekenen ze waarschijnljik een contractje dat ze dan de kosten voor het rijbewijs terug moeten betalen.
Waarschijnlijk ja of niet......
En dan nog jij denk serieus dat die mensen dat dan netjes in termijnen terug zullen betalen?
pi_55271223
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ze moeten een baangarantie hebben voordat ze het rijbewijs mogen halen. Een officiele, zwart-op-wit verklaring van een bedrijf dat ze een arbeidsovereenkomst krijgen zodra ze het rijbewijs in bezit hebben. Hoe zie jij het niet gebeuren dan?
Omdat ze het niet wil zien gebeuren. Nuance is blijkbaar nogal moeilijk.
pi_55271228
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ja of niet......
En dan nog jij denk serieus dat die mensen dat dan netjes in termijnen terug zullen betalen?
Je moest eens weten hoeveel je nog kan inhouden van een uitkering.
pi_55271230
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat zei ik hierboven ergens al, ze werken een paar maandjes en dan stoppen ze er weer mee.
pi_55271248
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:04 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Wat is dit voor kul argument?
Als iemand niet gemotiveerd is denk je dat hiermee diegene ineens motivatie heft om te gaan werken?
Nee, natuurljk niet, maar het kan wel iets zijn waardoor sommige mensen gemotiveerd raken. Als je zelfs geen rijbewijs hebt waardoor een heleboel banen al afvallen kan dit een motivatie zijn ja...
quote:
Wat is er makkelijker dan je hand op houden én een rijbewijs krijgen door er niets voor hoeven te batalen?
Je scheert hier iedereen over 1 kam, dat is gewoon niet zo. de groep die dolgraag weer aan het werk wil is groter dan je denkt, en nee, banen liggen echt niet voor het oprapen.
quote:
Lul niet over een win-win situatie.
Je bent het niet eens met mn rekensom?
quote:
Of behoor jij tot die groep?
Nop, gelukkig niet, alleen al door te kijken naar die groep motiveer ik mezelf om te werken!
quote:
Ieder ander heeft alles zelf moeten betalen voor zijn rijbewijs, en nu krijgen ze het om ze te motiveren????
Zo werkt dat nou in een land met een sociaal vangnet.
quote:
Motiveer mij maar eens omdat ik elke dag normaal werk.
Dat gebeurt niet hier!
Dan stop je toch lekker met werken als je dat serieus meent?
quote:
Dan mag je betalen voor dit soort belachelijke dingen.
Voor een of ander varken wat te lui is om te werken en liever zijn hand op houdt en dan nog beloond word met een gratis rijbewijs.
Lang niet iedereen is te lui om te werken hoor...

Wat moet je anders doen tegen die groep die te lui is om te werken? Je hebt er blijkbaar geen problemen mee dat die nog JAREN lang doorleven van JOU belastingcenten? Dit reduceert het aantal mensen wat een uitkering heeft, en dat zorgt er weer voor dat er meer geld overblijft voor zinnige dingen. Dat rijbewijs krijgen ze tenslotte alleen als ze een baan krijgen...
pi_55271253
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat zei ik hierboven ergens al, ze werken een paar maandjes en dan stoppen ze er weer mee.
Als je zelf stopt met werken heb je geen recht op een uitkering.......
pi_55271262
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:31 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel je nog kan inhouden van een uitkering.
Ze moeten een minimum bedrag over houden, of ze zitten in de schuldsanering die na 3 jaar vervalt.
pi_55271270
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Leuk is dat, chauffeur spelen en pakketten bezorgen met de bus zijn juist een van de leukere banen voor bijvoorbeeld in de vakantie. Nu gaat allerlei uitkeringsvolk die mooie vacatures opvullen.
ja het is me wat. Werklozen die gaan werken(!!!!). Het zou verboden moeten worden.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
pi_55271273
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je zelf stopt met werken heb je geen recht op een uitkering.......
Tuurlijk wel iedereen heeft recht op een bijstandsuitkering ook al heb je geen dag in je leven gewerkt.
pi_55271276
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dit is idd discriminatie maar dan noemen ze het gewoon positieve discriminatie en dan mag het
Idd.

Dan weet ik ook nog wel een mooi staaltje van positieve discriminatie.
Laten we 1 Europa vieren door iedereen met een Europees klinkende naam een gratis rijbewijs te geven op kosten van de rest. Zouden mensen als Sack_Blabbath dan nog steeds voorstander zijn?
  Redactie Games vrijdag 14 december 2007 @ 15:34:20 #93
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55271277
Ergens iets van dubbel? Amsterdam helpt werkelozen aan rijbewijs

Mods, beslissen jullie maar...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_55271298
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ah ja, je onderbuik zegt dat iedereen die nu werkloos is nooit meer wilt werken en dan is dat opeens de waarheid. Jaja.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
pi_55271356
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel iedereen heeft recht op een bijstandsuitkering ook al heb je geen dag in je leven gewerkt.
Volgens mij moet jij even gaan nalezen hoe het zit met het krijgen van een uitkering als je door eigen toedoen werkloos raakt
pi_55271364
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:35 schreef Lubricalia het volgende:

[..]

Ah ja, je onderbuik zegt dat iedereen die nu werkloos is nooit meer wilt werken en dan is dat opeens de waarheid. Jaja.
Nee niet iedereen maar het grootste gedeelte wel.
pi_55271393
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij even gaan nalezen hoe het zit met het krijgen van een uitkering als je door eigen toedoen werkloos raakt
Dus jij wilt zeggen dat je dan helemaal geen geld krijgt, je krijgt geen ww nee dat klopt.
Zelfs zwervers halen geld op bij de bijstand (als ze maar een postadres hebben).
pi_55271422
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat je dan helemaal geen geld krijgt, je krijgt geen ww nee dat klopt.
Zelfs zwervers halen geld op bij de bijstand (als ze maar een postadres hebben).
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bijstandsuitkering&meta=
pi_55271482
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus werklozen omscholen en bijscholen is ook discriminatie?
Ja, anderen moeten hun opleiding immers ook zelf betalen.
pi_55271502
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:42 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja, anderen moeten hun opleiding immers ook zelf betalen.
Waarom krijgen studenten dan studiefinanciering en een OV jaarkaart ? En betaalt de regering een deel van het lesgeld ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')