Nee als je gaat studeren krijg je toch ook studie financiering.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus werklozen omscholen en bijscholen is ook discriminatie?
Nou, dan vind ik dit nog een beter idee. Nogmaals, je krijgt die rijopleiding alleen als er een baangarantie is. M.a.w., er zal wel een plan zijn met busmaatschappijen, vervoerders etc. om een x aantal mensen op te leiden. Waarschijnlijk zul je daarvoor moeten tekenen dat je minimaal x jaar in dienst blijft, anders zul je terug moeten betalen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee als je gaat studeren krijg je toch ook studie financiering.
Rijlessen zijn toch ook bijscholing en het rijbewijs is toch het bijbehorende diploma?quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee als je gaat studeren krijg je toch ook studie financiering.
Ik zie het gewoon niet gebeuren dat die mensen bij busmaatschappijen, transport enz gaan werken.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Rijlessen zijn toch ook bijscholing en het rijbewijs is toch het bijbehorende diploma?
Waarom is een cursus rijden aanbieden dan wel discriminatie en een cursus metselen niet?
Daarom tekenen ze waarschijnljik een contractje dat ze dan de kosten voor het rijbewijs terug moeten betalen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon niet gebeuren dat die mensen bij busmaatschappijen, transport enz gaan werken.
Probleem lijkt me dat er in Amsterdam genoeg werk is waar je helemaal geen rijbewijs voor nodig hebt en waar ze al tijden geen invulling aan kunnen geven. Alleen is dat werk dat niemand wil doen. Ook die uitkeringsgerechtigden niet. Maar ze krijgen wel een rijbewijs om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Ammehoela, we moeten gewoon mensen die langdurig werkloos zijn dwingen ook banen aan te nemen onder hun niveau.quote:Op vrijdag 14 december 2007 14:47 schreef Klonk het volgende:
Weten jullie wat het probleem is van dit topic ?
Sociale diensten en co. betalen meer opleidingen om iemand aan het werk te krijgen of om iemands positie op de arbeidsmarkt te verbeteren, daar is helemaal niets nieuws aan. Maarrrrr in dit topic heet die opleiding in eens rijbewijs en dan is het niet eerlijk omdat we allemaal wel een rijbewijs gratis willen hebben.
Ze moeten een baangarantie hebben voordat ze het rijbewijs mogen halen. Een officiele, zwart-op-wit verklaring van een bedrijf dat ze een arbeidsovereenkomst krijgen zodra ze het rijbewijs in bezit hebben. Hoe zie jij het niet gebeuren dan?quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon niet gebeuren dat die mensen bij busmaatschappijen, transport enz gaan werken.
Waarschijnlijk ja of niet......quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Daarom tekenen ze waarschijnljik een contractje dat ze dan de kosten voor het rijbewijs terug moeten betalen.
Omdat ze het niet wil zien gebeuren. Nuance is blijkbaar nogal moeilijk.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ze moeten een baangarantie hebben voordat ze het rijbewijs mogen halen. Een officiele, zwart-op-wit verklaring van een bedrijf dat ze een arbeidsovereenkomst krijgen zodra ze het rijbewijs in bezit hebben. Hoe zie jij het niet gebeuren dan?![]()
![]()
![]()
![]()
Je moest eens weten hoeveel je nog kan inhouden van een uitkering.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ja of niet......
En dan nog jij denk serieus dat die mensen dat dan netjes in termijnen terug zullen betalen?
Dat zei ik hierboven ergens al, ze werken een paar maandjes en dan stoppen ze er weer mee.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ze moeten een baangarantie hebben voordat ze het rijbewijs mogen halen. Een officiele, zwart-op-wit verklaring van een bedrijf dat ze een arbeidsovereenkomst krijgen zodra ze het rijbewijs in bezit hebben. Hoe zie jij het niet gebeuren dan?![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, natuurljk niet, maar het kan wel iets zijn waardoor sommige mensen gemotiveerd raken. Als je zelfs geen rijbewijs hebt waardoor een heleboel banen al afvallen kan dit een motivatie zijn ja...quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:04 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat is dit voor kul argument?
Als iemand niet gemotiveerd is denk je dat hiermee diegene ineens motivatie heft om te gaan werken?
Je scheert hier iedereen over 1 kam, dat is gewoon niet zo. de groep die dolgraag weer aan het werk wil is groter dan je denkt, en nee, banen liggen echt niet voor het oprapen.quote:Wat is er makkelijker dan je hand op houden én een rijbewijs krijgen door er niets voor hoeven te batalen?
Je bent het niet eens met mn rekensom?quote:Lul niet over een win-win situatie.
Nop, gelukkig niet, alleen al door te kijken naar die groep motiveer ik mezelf om te werken!quote:Of behoor jij tot die groep?
Zo werkt dat nou in een land met een sociaal vangnet.quote:Ieder ander heeft alles zelf moeten betalen voor zijn rijbewijs, en nu krijgen ze het om ze te motiveren????
Dan stop je toch lekker met werken als je dat serieus meent?quote:Motiveer mij maar eens omdat ik elke dag normaal werk.
Dat gebeurt niet hier!
Lang niet iedereen is te lui om te werken hoor...quote:Dan mag je betalen voor dit soort belachelijke dingen.
Voor een of ander varken wat te lui is om te werken en liever zijn hand op houdt en dan nog beloond word met een gratis rijbewijs.
Als je zelf stopt met werken heb je geen recht op een uitkering.......quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat zei ik hierboven ergens al, ze werken een paar maandjes en dan stoppen ze er weer mee.
Ze moeten een minimum bedrag over houden, of ze zitten in de schuldsanering die na 3 jaar vervalt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel je nog kan inhouden van een uitkering.
ja het is me wat. Werklozen die gaan werken(!!!!). Het zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Leuk is dat, chauffeur spelen en pakketten bezorgen met de bus zijn juist een van de leukere banen voor bijvoorbeeld in de vakantie. Nu gaat allerlei uitkeringsvolk die mooie vacatures opvullen.
Tuurlijk wel iedereen heeft recht op een bijstandsuitkering ook al heb je geen dag in je leven gewerkt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als je zelf stopt met werken heb je geen recht op een uitkering.......
Idd.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dit is idd discriminatie maar dan noemen ze het gewoon positieve discriminatie en dan mag het
Ah ja, je onderbuik zegt dat iedereen die nu werkloos is nooit meer wilt werken en dan is dat opeens de waarheid. Jaja.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat zei ik hierboven ergens al, ze werken een paar maandjes en dan stoppen ze er weer mee.
Volgens mij moet jij even gaan nalezen hoe het zit met het krijgen van een uitkering als je door eigen toedoen werkloos raaktquote:Op vrijdag 14 december 2007 15:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel iedereen heeft recht op een bijstandsuitkering ook al heb je geen dag in je leven gewerkt.
Nee niet iedereen maar het grootste gedeelte wel.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:35 schreef Lubricalia het volgende:
[..]
Ah ja, je onderbuik zegt dat iedereen die nu werkloos is nooit meer wilt werken en dan is dat opeens de waarheid. Jaja.
Dus jij wilt zeggen dat je dan helemaal geen geld krijgt, je krijgt geen ww nee dat klopt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij even gaan nalezen hoe het zit met het krijgen van een uitkering als je door eigen toedoen werkloos raakt
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bijstandsuitkering&meta=quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat je dan helemaal geen geld krijgt, je krijgt geen ww nee dat klopt.
Zelfs zwervers halen geld op bij de bijstand (als ze maar een postadres hebben).
Ja, anderen moeten hun opleiding immers ook zelf betalen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus werklozen omscholen en bijscholen is ook discriminatie?
Waarom krijgen studenten dan studiefinanciering en een OV jaarkaart ? En betaalt de regering een deel van het lesgeld ?quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:42 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ja, anderen moeten hun opleiding immers ook zelf betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |