Oe, lekker.quote:
quote:Het is voor het eerst in 32 jaar dat het Amerikaanse brandstofgebruik wordt aangescherpt.
Tja als het niet nodig is doe je zoiets ook nietquote:Op zaterdag 15 december 2007 13:21 schreef pberends het volgende:
Auto's VS moeten 40% zuiniger in 2020
[..].
Welkom in de wereld van veel te veel belasting betalen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:39 schreef du_ke het volgende:
Het valt inderdaad niet heel erg mee. Het is geen Amsterdam of Utrecht natuurlijk maar er is echt geen overschot aan goedkope koopwoningen
Beetje vreemde tekst. Natuurlijk zijn auto's steeds zuiniger geworden, gewoon om economische redenen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:21 schreef pberends het volgende:
Auto's VS moeten 40% zuiniger in 2020
[..].
huur in de koop gegaan zeker .... ik moet ook ook south park rotzooi er vanaf gaan halenquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja al moet ik wel eerst alles schuren en schilderen, de vorige bewoonster had een aparte smaak met veel oud/zalmroze.
Maar goed dat boeit niet
quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Beetje vreemde tekst. Natuurlijk zijn auto's steeds zuiniger geworden, gewoon om economische redenen.
Deels door economische redenen om gebruik te beperken in kosten maar deels ook door bedrijfseconomische redenen. Als je je auto's niet mag verkopen in de EU of in Japan beperk je je afzetmarkt erg.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Beetje vreemde tekst. Natuurlijk zijn auto's steeds zuiniger geworden, gewoon om economische redenen.
Juist,quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
huur in de koop gegaan zeker .... ik moet ook ook south park rotzooi er vanaf gaan halen
Het 24-scenario. Martelen is fout, niet doen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 03:36 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik ben tegen martelingen. Maar om de mogelijkheid, voor de toekomst, zelfs ter bescherming van miljoenen mensen, uit te sluiten, lijkt mij wel erg ver gaan. Vooral voor zo'n wereldmacht in oorlog als de VS. Hoewel het positief is dat martelen in de VS aan banden is gelegd. In een klein onopvallend landje als Nederland kan het wel verboden worden. Wij hebben geen grote bedreigingen en ook geen belang bij martelingen. Wij zitten in een luxere positie dan de VS, gelukkig.
Interview met Verbeet in het de NRC. Over hoe zij helemaal niet de motie veranderde van Kamerlid Fritsma, maar dat de PVV dat zelf deed en dat Wilders direct begon te huilen. Verbeet versus Wilders? Nou, het past wel bij Gekke Geert, hè?quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:31 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wilders is politicus van het jaar geworden - gecombineerd pers en publiek.
Zijn commentaar: "kennelijk denkt de parlementaire pers positiever over mij dan ik over hen"
daar ga je dan met de mythe van 'linkse pers'....quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:31 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wilders is politicus van het jaar geworden - gecombineerd pers en publiek.
Zijn commentaar: "kennelijk denkt de parlementaire pers positiever over mij dan ik over hen"
verdiend?quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:08 schreef Monidique het volgende:
Politicus van het jaar. Nou ja, hij heeft het wel verdiend.
Adolf Hitler werd ook Man of the Year,quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
verdiend?
bietje schreeuwen en kankeren op bepaalde ethnische minderheden ??
http://www.cbsnews.com/st(...)al/main3621016.shtmlquote:Senate Republicans blocked a bill Friday that would restrict the interrogation methods the CIA can use against terrorism suspects.
The bill would require the CIA to adhere to the Army's field manual on interrogation, which bans waterboarding, mock executions and other harsh interrogation methods.
Ja, toch wel verdiend. Hij weet het debat naar zich toe te trekken en was zoals de parlementaire pers zei "de anderen vaak een stapje voor".quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:10 schreef Bluesdude het volgende:
verdiend?
bietje schreeuwen en kankeren op bepaalde ethnische minderheden ??
Vereren dat is heel wat anders.quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
ohhh.. zo zit het ...ook foute figuren mag je nomineren en verkapt vereren?
voor 2002 dan alsnog Volkert G kiezen.... hoewel Fortuyn en Ratelband ook sterke kandidaten zijn..
Ja, precies, SCH,quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
ohhh.. zo zit het ...ook foute figuren mag je nomineren en verkapt vereren?
Ik weet het niet. Het lijkt me ook niet goed om zijn kwaliteiten (want die heeft hij wel degelijk) niet te erkennen, alleen maar omdat zijn gedachtengoed door velen met afschuw wordt bekeken. Het geval Wilders is natuurlijk wel enigszins apart omdat niet alleen zijn ideeën velen tegen de borst stuiten, maar ook zijn manier van doen (bejegening van minister Vogelaar bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:31 schreef Bluesdude het volgende:
nou.. erkennen dat een fout figuur best wel actief en slim is, is een tweede...., maar die hele figuur met zo'n award op een voetstuk zetten is echt wel smakeloos... dat geeft ook te denken over de moraliteit van de jury/kiezers...
Nu lijkt het als een goede eigenschap gewaardeerd te worden met veel geschreeuw en weinig wol de aandacht te kunnen vangen... ... slechte zaak hoor... die socalled linkse pers..
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sorry maar je kent geen nederlanders? Zo'n verbod komt er nooit door. Niemand laat zich verplichten een helm op te zetten op de fiets. Behalve als gekke geertje een keer aan de macht komt misschien.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Of de politiek verschuilt zich achter Europa. Binnen tien jaar is die helmplicht er.
Het staat weer eens op de agenda:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wil ik wel een wedje op leggen. Om een goede fles drank?
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=105440quote:Elk jaar belanden duizenden kinderen in het ziekenhuis na een fietsongeval. Uit onderzoek blijkt nu dat een draagplicht voor basisschoolkinderen een forse winst zou betekenen voor de verkeersveiligheid. Een helm die goed past en vast zit, zorgt ervoor dat de klap over een groter oppervlak wordt verdeeld. Ook voorkomt de helm direct contact tussen de schedel en het botsobject, zoals de motorkap van een auto of de straat.
De fietshelm zou voor kinderen verplicht moeten worden, zegt
kindertraumatoloog Kramer. Want zij hebben minder motorische vaardigheden dan volwassenen en gaan sneller onderuit. Bovendien hebben ze relatief een groter hoofd. Het hoofd van een volwassene is goed voor zes tot zeven procent van de lichaamsmassa, bij een kind is dat twaalf tot vijftien procent. ,,Ook hebben ze minder krachtige nekspieren en landen daardoor vaker op hun hoofd.''
Stom
Toch draagt volgens schattingen slechts tien tot vijftien procent van de jonge kinderen nu een fietshelm. ,,De jeugd wil niet zo'n ding op zijn hoofd'', vertelt Arien de Jong van de Fietsersbond. Al vanaf dat ze een jaar of zes zijn, neemt het verzet van kinderen toe, ze vinden het er stom uitzien, en een helm drukt hun kapsel plat.
Een draagplicht zou een einde maken aan die argumenten, maar het ministerie van Verkeer en diverse verkeersorganisaties willen hun vingers niet branden aan het onderwerp. Terwijl in landen als Spanje, Amerika, Zwitserland en Australië die draagplicht er wel is. En in het wielrennen is de helm gemeengoed. Op de skipistes moeten kinderen ook een helm op.
,,De helm is een belemmering om de fiets te pakken'', stelt Clyde Moerlie van Veilig Verkeer Nederland. ,,En als je meer auto's op de weg krijgt, betekent dat ook meer ongelukken.''
Het probleem zit volgens de organisatie bij de auto's: die rijden te snel, en de bestuurders zitten te vaak met een slok op achter het stuur. Zíj moeten hun gedrag veranderen, zegt Moerlie, die ouderen wel adviseert een helm te kopen als ze hun kind leren fietsen. ,,Maar als je een wettelijke plicht invoert, moet je die kunnen handhaven. Ik betwijfel of de politie daar de capaciteit voor heeft.''
De Fietsersbond is ook tegen een verplichting, uit angst dat het fietsen aan populariteit zal inboeten, aldus woordvoerder Arien de Jong, ,,en minder bewegen is ook niet goed.'' De bond stelt dat de afname van het aantal ongelukken in de landen met een helmplicht louter te danken is aan het feit dat men daar minder is gaan fietsen, zoals het geval was in de Australische deelstaat Victoria. De Jong: ,,En ja, als iedereen thuis blijft, gebeuren er helemaal geen ongelukken meer op de weg.''
Kindertraumatoloog Kramer spreekt van 'een rare redenering'. ,,Wij worden ermee geconfronteerd dat kinderen overlijden.'' Soms zou je onwetende ouders willen confronteren met de beelden, zegt hij, net zoals bij de vuurwerkcampagnes gebeurt. ,,Ik zie vaak wanhopige ouders in het ziekenhuis: 'zou hij nog ooit kunnen lopen, kunnen spelen?' Verschrikkelijk.''
ook voor jou dan... voor de 100ste keer...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |