Mark +1quote:Op donderdag 13 december 2007 11:18 schreef Mark het volgende:
Ik dacht ook Rosie (heel veel zelfs, van AC/DC)
Ja, scoort ineens 2 nummer 1's in 1 jaar...quote:Op donderdag 13 december 2007 11:38 schreef MadMaster het volgende:
Jeroen v/d Boom weer?
Sterkte!quote:Op donderdag 13 december 2007 11:26 schreef Mark het volgende:
Mocht het punt aan mij toevallen: ik ben wegens familie-omstandigheden op huis aan en niet langer on-line....
Wie zijn 'ze'?quote:Ze kwamen weer naar Nederland en zouden optreden in een circustent in de Jan van Galen straat te Amsterdam. We stonden buiten. Een regenachtige avond. Ik hoorde buiten al de harde bastonen van "". Een soundcheck. Ik nerveus. Toen de tent openging renden we naar voren. Voor dat het concert begon draaide ze eerst een lange film, "carnage visors".
Mijn eerste 'grote' concert ooit...quote:Op donderdag 13 december 2007 11:54 schreef cafca het volgende:
The Cure heeft ooit een tent tour gedaan
quote:Op donderdag 13 december 2007 12:00 schreef bukgeit het volgende:
Polly Paulusma!
Faith komt uit 1981, dus dat zal dan ook wel 81/82 geweest zijn denk ik.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:00 schreef bukgeit het volgende:
Welk jaar was dat? 1978?
1981...quote:Op donderdag 13 december 2007 12:00 schreef bukgeit het volgende:
Welk jaar was dat? 1978?
Ik draai ze in principe sowieso minstens één keer, alhoewel ik er van U2 een paar honderd heb die ik nog moet beluisteren...quote:Op donderdag 13 december 2007 12:06 schreef bukgeit het volgende:
Draai je al die opnames ook of archiveer je alleen?
Ik ook.....quote:Op donderdag 13 december 2007 12:35 schreef ranja het volgende:
Dat vraag ik me ook altijd af van mensen die tientallen albums en/of films per dag downloaden
Met alleen kopen heb ik al te weinig tijd om alles te luisteren...
Die is er ook grotendeels vanaf.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:26 schreef bukgeit het volgende:
Wat is de lol dan nog?
Ik heb Parachutes, How to dismantle an atomic bomb en Employment nog onbeluisterd in de kast staan....onder andere..quote:Op donderdag 13 december 2007 12:35 schreef ranja het volgende:
Dat vraag ik me ook altijd af van mensen die tientallen albums en/of films per dag downloaden
Met alleen kopen heb ik al te weinig tijd om alles te luisteren...
Maakt niet uit, je bent toch de enige.quote:Op donderdag 13 december 2007 14:41 schreef ranja het volgende:
wel 26, maar niet alle letters...
A
Blues Brother Castro
Calexico
Deodato
E (ELO)
F
Gruppo Sportivo
Hello
I
J
Kaito
Letters to Cleo
Mono
NoMeansNo
Ooioo
Polvo
Q
Rizzo
Status Quo
Toto
UFO
Video
Wall of Voodoo
X
Yello
Z
1 Moloko
2 Yo la Tengo
3 Yazoo
4 Trio
5 Vulcano
6 Devo
7 Rene & Renato
8 Koto
daarvan eindigt niks op een o...quote:Op donderdag 13 december 2007 15:50 schreef bartrid het volgende:
Ik had nog Incence, Jesu, Front line assembly, xecutioner en queens of the stoneage voor degene die ranja niet had.
Je hebt de vraag niet goed gelezen.quote:Op donderdag 13 december 2007 15:50 schreef bartrid het volgende:
Ik had nog Incence, Jesu, Front line assembly, xecutioner en queens of the stoneage voor degene die ranja niet had.
Inderdaadquote:Op donderdag 13 december 2007 15:54 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Je hebt de vraag niet goed gelezen.
quote:Op donderdag 13 december 2007 16:00 schreef bukgeit het volgende:
Ins Blaue hinein:
Justice 15
Mika 22
White Stripes 20
Leaf --
Wombats 36
2quote:Op donderdag 13 december 2007 16:05 schreef Burnett het volgende:
editors 1
battles 28
interpol 10
amy winehouse 11
maximo park 29
3quote:Op donderdag 13 december 2007 16:06 schreef brother52 het volgende:
Killers 40
Bloc Party 47
Snow Patrol 8
quote:Op donderdag 13 december 2007 16:29 schreef bigshadow het volgende:
Kaiser chiefs 13
feist 57
radiohead? 12
4quote:
op 5.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:41 schreef bukgeit het volgende:
Arctic Monkeys?
Ben ik met je eens.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:43 schreef ranja het volgende:
Verrassende lijst en niet perse in positieve zin.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/38318293
Thanxquote:Op donderdag 13 december 2007 18:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
[..]
[..]
En dat zijn de zgn. verkapte TVP's
Zo, nu ben je weer helemaal bij
Inderdaad, een ode aan het zwarte vinylquote:Op donderdag 13 december 2007 22:05 schreef belsen het volgende:
Pearl Jam's Spin the black circle, toch?
quote:Op donderdag 13 december 2007 22:05 schreef belsen het volgende:
Pearl Jam's Spin the black circle, toch?
Nee, nieuwere artiest.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:09 schreef ranja het volgende:
In Engeland is sowieso de helft van de top 40 nog op 7" te krijgen... maar deze zal dan niet op cd zijn uitgekomen? Hm... heruitgave van Elvis?
quote:Op donderdag 13 december 2007 22:16 schreef ranja het volgende:
Damon Albarn?
Die kan niet zo mooi tekenen.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:20 schreef peaceman het volgende:
Liam Gallagher?
Graham Coxon?quote:
Burnett +1quote:Op donderdag 13 december 2007 17:44 schreef Burnett het volgende:
De dame op de hoes van "The Freewheelin' Bob Dylan"?
ps: tvp?
quote:Op donderdag 13 december 2007 22:24 schreef bukgeit het volgende:
Ja, Graham Coxon. Ranja was warm.
Ga je gangquote:
quote:Op donderdag 13 december 2007 22:42 schreef bukgeit het volgende:
George Baker Selection
quote:We tear along the girls
on the water side,
splendidly beautiful and brown burned
bangs with my
quote:But on the side,
because we come,
and if you not from the way want go,
oh then bladder I on my![]()
yes, we go by the sounded barrier,
on water continues we the ribbon goes
quote:Op donderdag 13 december 2007 23:40 schreef Mark het volgende:
Mijn God, Sack, het is nog donderdag!
quote:I have an![]()
on my![]()
with that I![]()
to you
ook goedemorgen, en doe maarquote:Op vrijdag 14 december 2007 09:12 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Verdergaan? Morgen trouwens
quote:
quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:54 schreef cafca het volgende:
CCC Inc?
Tussen CCC Inc en Doe Maar zijn er nog 2 à 2,5 bandnamen geweest, waaronder de gezochte van 'misschien wel het eerste reggaebandje van Nederland'...quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:02 schreef cafca het volgende:
Of is het die band die daar nog tussen zat, en waar ik de naam niet meer van weet?
Mark+1quote:
I like it, I like it...quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:25 schreef MadMaster het volgende:
Al zeg ik het zelf, een subtiele hint:
[ afbeelding ]
Ook de titel van deze plaat verwijst naar de gezochte bandnaam:quote:
quote:Pas toen wij in de jumbo zaten
Kreeg ik langzaam in de gaten
Hoe jij was
Jij papte met de purser aan
En bleef naar het toilet toe gaan
Maar moest geen plas
De obers in 't hotel
De waterskidocent
Jij blijkt een kleine del
En je zet mij voor joker
Jawel, dat moet nu zo langzamerhand toch wel als je terug redeneert.quote:Op vrijdag 14 december 2007 14:33 schreef Gambolputty het volgende:
Rozen, rumbonen en roooode wijn
Geen idee qua antwoord op de vraag, trouwens
Nee, de tweede was Bij elkaar (live).quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:41 schreef MadMaster het volgende:
'De Laatste Keer' ligt voor de hand, maar het was 'Macho'...
En de 2e was 'Watje'...
Wat zal de derde worden?
Kijk, dat is ons teamgenoot zondag...quote:Op vrijdag 14 december 2007 18:22 schreef brother52 het volgende:
Fungus
Nu maar hopen dat-ie vóór zondag nog een nieuwe vraag wil stellenquote:Op vrijdag 14 december 2007 19:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kijk, dat is ons teamgenoot zondag...![]()
Niks daarvan, Brother is begonnen aan z'n 20 uurs meditatie voorafgaande aan dé quiz...quote:Op vrijdag 14 december 2007 21:30 schreef cafca het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat-ie vóór zondag nog een nieuwe vraag wil stellen
quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:49 schreef Berkery het volgende:
Bier en tieten
nee, want die ken ik niet uit mn hoofdquote:Op vrijdag 14 december 2007 22:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dit een stukje mantra uit 'My Sweet Lord' van George Harrison...?
quote:"is a Sanskrit word meaning 'thatness', 'principle', 'reality' or 'truth'. According to various Indian schools of philosophy, a
is an element or aspect of reality conceived as an aspect of deity. Although the number of
varies depending on the philosophical school, together they are thought to form the basis of all our experience. "
Nee, geen Jamie, en we zoeken imand met als geboortejaar 1943quote:
quote:I pulled into Nazareth, was feelin' about half past dead;
I just need some place where I can lay my head.
"Hey, mister, can you tell me where a man might find a bed?"
He just grinned and shook my hand, "No!", was all he said.
Nee, want dat is Robert Zimmerman.quote:Op zondag 16 december 2007 00:28 schreef knars het volgende:
Das toch gewoon Bob Dylan?
Verkeerde nummer (The weight) maar dat was de vraag niet dusquote:Op zondag 16 december 2007 08:50 schreef cafca het volgende:
The night they drove old Dixie down, van the Band, dus Robbie Robertson?
ik ben de rest van de dag om één of andere reden niet meer online, dus verwacht geen nieuwe vraag.
Met fokken in een café heb je de hoogste nerderigheids-graad behaalt die er is. Gefeliciteerdquote:Op zondag 16 december 2007 12:17 schreef Berkery het volgende:
wij zitten nu in een café tegenover p60 (blvd)
quote:were an English band of the late 1960s and early 1970s, who worked in the territory between rock and jazz. In 1970
and
formed
(also occasionally referred to as The
Band). The melancholy tones of saxophonist
were an integral part of the group's sound, and
frequently played flutes as well, including the rarely-heard bass flute. Characterized by a blend of blues and jazz riffs, latin beats, and a mellow rock aesthetic, and in contrast the heavier guitar-driven rock of his contemporaries, composer and band leader
worked at producing warm and melodic works.
Peaches& Herbquote:Op zondag 16 december 2007 21:45 schreef peaceman het volgende:
Is het van een band/duo die we vandaag verkeerd beantwoord hebben?
nope... zegt Gambolputtyquote:
quote:Op zondag 16 december 2007 22:47 schreef ranja het volgende:
[..]
hm jij kent Peaches en Herb echt niet alsje denkt dat dat een serieus antwoord was
quote:Op zondag 16 december 2007 22:43 schreef Gambolputty het volgende:
Ik heb 'm al weer opgegoocheld, nog nooit van gehoord...
quote:Op maandag 17 december 2007 09:10 schreef Mark het volgende:
Opgezocht, ken het alleen zonder streepje ertussen
homdeck +1quote:Op maandag 17 december 2007 10:45 schreef Homdeck het volgende:
1. Queen - Bohemian Rhapsody
2. B. de Groot - Avond
3. Eagles - Hotel California
in 1 keer goed. op #1923quote:Op maandag 17 december 2007 11:02 schreef cafca het volgende:
Leuke vraag
gokje op:
Billy Joel - Uptown Girl
die had ik dus verwisseld met deze manquote:Op maandag 17 december 2007 11:33 schreef ranja het volgende:
Otis Redding?
Hmm, was ik iets te zeker van mijn zaak.quote:Op maandag 17 december 2007 11:30 schreef cafca het volgende:
Nee geen Arthur Conley, die had ik wel. Deze meneer wordt bezongen in het bekendste nummer van Arthur Conley (alleen dus een andere regel als die ze gisteren lieten horen)
Het is overigens een Grammy, geen Edison
Nee, was dus de verkeerde gedropte namequote:Op maandag 17 december 2007 11:43 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Hmm, was ik iets te zeker van mijn zaak.
Lou Rawls? Zat die wel in de quiz?
Ik heb een twijfelgeval, 8 of 9 zoek er nog 1 bij...quote:Op maandag 17 december 2007 12:13 schreef bukgeit het volgende:
Zelf mis ik 8 nog.
Nee hoor, Don't reken ik als twee woorden, maar wat zou het twijfelgeval zijn waar MadMaster op doelt?quote:Op maandag 17 december 2007 12:19 schreef Burnett het volgende:
reserve 9: I want you, i need you, i love you mocht je don't als 1 woord zien...
En dat is inderdaad waar. Vraag staat nog open voor de eerste met tien volledige antwoorden.quote:Op maandag 17 december 2007 12:22 schreef ranja het volgende:
Foreigner zou I want to know what love is moeten zijn...
Klopt...quote:Op maandag 17 december 2007 12:22 schreef ranja het volgende:
Foreigner zou I want to know what love is moeten zijn...
Dolly Dots qua titel...quote:Op maandag 17 december 2007 12:21 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Nee hoor, Don't reken ik als twee woorden, maar wat zou het twijfelgeval zijn waar MadMaster op doelt?
Gezien: you/me.quote:
Dat is regelquote:Op maandag 17 december 2007 12:41 schreef Burnett het volgende:
Even uit het hoofd en niet de lp/cd checken:
die zijn van Thrillerquote:Op maandag 17 december 2007 12:47 schreef belsen het volgende:PYT Beat it
Nu weet ik niks van Michael Jackson, maar volgens mij kom ik in de buurt.
quote:Op maandag 17 december 2007 12:47 schreef belsen het volgende:1. Bad PYT van Thriller Beat it van Thriller2. Smooth Criminal 3. Dirty Diana In the closet van Dangerous
Nu weet ik niks van Michael Jackson, maar volgens mij kom ik in de buurt.
quote:Op maandag 17 december 2007 12:48 schreef ranja het volgende:
4. The Way You Make Me Feel
5. I Just Can't Stop Loving You
6. Man in the Mirror
(duet met Stevie Wonder?) (Dat is "Get It", staat niet op Bad)
quote:Op maandag 17 december 2007 12:51 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
7. Another part of me
8. Liberian Girl
Just good friends (met Stevie) Geen top40 hit, en voor zover ik weet geen single geweest...
Ik heb het aantal opgekrikt omdat het er zoveel bleken te zijn.quote:Op maandag 17 december 2007 13:49 schreef ranja het volgende:
Let's Go Crazy (volgens mij geen a-kant in de US)
Batman (rechtenkwestie?)
Arms of Orion (rechtenkwestie?)
Maar tot wanneer tel je, want die verzamelaar is ook al uit 1993..quote:Op maandag 17 december 2007 13:49 schreef belsen het volgende:
In totaal zijn er 18 () singles niet op terecht gekomen...en dat voor een dubbelaar.
The most beautiful girl is post-Hits / B-sides.quote:Op maandag 17 december 2007 13:53 schreef ranja het volgende:
Arms of Orion dus
Batdance bedoel ik natuurlijk
The most beautiful girl in the world
Scandalous
Girls & Boys
en natuurlijk alles wat op single is uitgekomen na het verschijnen van de verzamelaar zoals Guitar en Musicology
Pre-Hits / B-sides dus.quote:Op maandag 17 december 2007 14:01 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar tot wanneer tel je, want die verzamelaar is ook al uit 1993..
quote:Due to the complex ownership of the Batman franchise, no hit singles from the Batman soundtrack were allowed on The Hits/The B-Sides or any of Prince's hits collections.
Ow, over het hoofd gezien.quote:Op maandag 17 december 2007 14:03 schreef Burnett het volgende:
partyman heb ik als cd-single in de kast staan...
Er staat maar één nummer op zowel kant A als kant B...quote:Op maandag 17 december 2007 14:33 schreef cafca het volgende:
een 12" die je op 33 toeren moet afspelen?
een LP dus....
Ik heb me een ongeluk naar deze versie gezocht, maar heb hem destijds wel gevonden via een import-zaak...quote:The 12-inch single extended version is notable for being over 20 minutes and including various instrumental solos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |