quote:wo 12 dec 2007
AMSTERDAM - Uit onderzoek blijkt dat het hebben van kinderen mensen juist niet gelukkig maakt.
Mannen voelen zich minder tevreden met hun leven wanneer zij vader zijn. Vrouwen vinden het alleen leuk om kinderen te hebben wanneer deze al naar school gaan.
Moeders zijn wel gelukkiger dan niet-moeders wanneer het kroost tussen de vijf en vijftien jaar is. Mannen blijven echter altijd ongelukkig met hun nageslacht.
Het onderzoek van het Engelse Instituut voor Sociaal en Economisch Onderzoek werd tussen 1996 en 2003 gehouden onder zo'n 4.000 getrouwde stellen.
Een andere uitkomst van het rapport is dat moeders ten alle tijden gelukkiger zijn wanneer zij ook een baan hebben, los van hoeveel uur zij werken.
Professor Alison Booth van Essex University werkte mee aan de studie en geeft toe dat de kosten die kinderen met zich meebrengen zeker een rol spelen in het geluk van de ouders.
Als vader van 2 kids vind ik dit echt gelul.......misschien ben ik wel gelukkiger dan de gemiddelde vader omdat ik co-ouderschap heb. Maar al met al een bullconstatering w.m.b.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:57 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
Mannen blijven echter altijd ongelukkig met hun nageslacht.
Hmmm, dan zou het zo kunnen zijn dat mannen die een relatie hebben met de moeder van hun kinderen en moeten leven zoals *ma* dat wil wellicht wel ongelukkiger zijn door hun beperkingen.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:02 schreef navvy het volgende:
Als vader van 2 kids vind ik dit echt gelul.......misschien ben ik wel gelukkiger dan de gemiddelde vader omdat ik co-ouderschap heb.
Zoiets ja. Misschien zijn veel mensen al ongelukkig en nemen ze dan kinderen omdat ze hopen dat het hen gelukkig maakt, of omdat het zo hoort terwijl ze het eigenlijk niet willen. En als ze dan ook nog veel minder geld en vrijheid hebben wordt het nog ergerquote:Op woensdag 12 december 2007 19:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm dat kinderlozen gelukkiger zijn dan mensen met kinderen, wil natuurlijk nog niet zeggen dat de mensen met kinderen nu gelukkiger zouden zijn als ze geen kinderen hadden gehad.
Wellicht is het gewoon een bepaald type mensen die geen kinderen neemt, en is dat type gelukkiger.
Daarom ben ik ook erg tevreden zo, ik weet dat full-time vaderen veel beperkingen met zich meebrengt (been there) maar om nou te stellen dat ik ongelukkig van mijn kids werd....nou nee,integendeel.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:20 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hmmm, dan zou het zo kunnen zijn dat mannen die een relatie hebben met de moeder van hun kinderen en moeten leven zoals *ma* dat wil wellicht wel ongelukkiger zijn door hun beperkingen.
Het gaat hier voornamelijk dan ook over mannen.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:32 schreef Tinkepink het volgende:
Ik weet niet of ik gelukkiger zou zijn zonder kinderen. Vrijer wel ja, en ik hou van vrijheid. Maar ik ben geloof ik over de gehele linie gelukkiger sinds ik kinderen heb. Misschien niet dankzij de kinderen, maar wel als gevolg van de kinderen.
Dat zou ik ook denken, maar dan begrijp ik weer niet dat het vooral mannen zijn bij wie het blijkbaar zo werkt. Ik zou nl denken dat het idee "ik heb een kind nodig om mijn innerlijke leegte te vullen" veel meer speelt bij vrouwen, en de maatschappelijke druk ook....en dat juist vrouwen dus bedrogen uitkomen.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:27 schreef cikolata het volgende:
Zoiets ja. Misschien zijn veel mensen al ongelukkig en nemen ze dan kinderen omdat ze hopen dat het hen gelukkig maakt, of omdat het zo hoort terwijl ze het eigenlijk niet willen. En als ze dan ook nog veel minder geld en vrijheid hebben wordt het nog erger![]()
Ik lees het voor het eerst, blijf het een bijzonder bs-onderzoek vinden.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:07 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Was al bekend.
Denk dat de TT aangepast zou moeten worden. Vraag mij inderdaad ook af of het daadwerkelijk door de kinderen is gekomen dat een man zich beperkt voelt in zijn vrijheid.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:01 schreef xFriendx het volgende:
Misschien vinden mannen het niet zo tof omdat je kind weergeeft dat:
Je langer dan 9 maanden terug nog allerlei oefeningen mocht doen met een dame die een strak lichaam had. Vervolgens 'opeens' zwanger was en je dit even te horen krijgt tijdens het verorberen van je gehaktbal op de zondagavond. Vervolgens dijt zij uit en niets aan te doen, zelfs Sonja Bakker staat machteloos.
Vervolgens komt de kleine ter wereld met wat gejank. Mamma is dolblij, in haar ogen verbind dit kind de ouders voor eeuwig met elkaar dus afslanken en je mooi maken hoeft niet meer, je prooi is immers al gevangen.
Hé ja, even lekker rellen.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:17 schreef gronk het volgende:
Kan een modje even schopje naar OUD doen?
Bij mannen is het denk ik vaker zo dat ze kinderen nemen omdat het moet of omdat hun vrouw het wil.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:13 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, maar dan begrijp ik weer niet dat het vooral mannen zijn bij wie het blijkbaar zo werkt. Ik zou nl denken dat het idee "ik heb een kind nodig om mijn innerlijke leegte te vullen" veel meer speelt bij vrouwen, en de maatschappelijke druk ook....en dat juist vrouwen dus bedrogen uitkomen.
Maar vaders hebben misschien over het algemeen minder lusten (en meer lasten) van kinderen dan moeders? Vaders blijven veelal meer uren werken dan moeders, maken de gebroken nachten volop mee, maar veel minder het "leuk spelen met kindjelief en het de eerste stapjes zien doen".
dat staat weer haaks op de reden waarom mannen naar tienermeisjes kijkenquote:Op woensdag 12 december 2007 23:39 schreef cikolata het volgende:
Bij mannen is het denk ik vaker zo dat ze kinderen nemen omdat het moet of omdat hun vrouw het wil.
Holladijee.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:17 schreef gronk het volgende:
Kan een modje even schopje naar OUD doen?
Nee, alleen jezelf als voorbeeld nemen en dan zeggen dat het onderzoek bullshit is dat is geen bullshit zeker?quote:Op woensdag 12 december 2007 22:14 schreef navvy het volgende:
[..]
Ik lees het voor het eerst, blijf het een bijzonder bs-onderzoek vinden.
Er staat ook niet dat je niet gelukkig bent, alleen dat mensen zonder kinderen gemiddeld gelukkiger zijn.quote:Op donderdag 13 december 2007 06:59 schreef Belana het volgende:
ongelukkig? bij momenten, ja. maar toch wel een positief doorslaande weegschaal
(Maarja, de oudste gaat bijna naar school he)
Daarom zou ik dus graag het onderzoek en de uitkomsten zien, in het Engels en niet vertaald door sensatiezoeker de Telegraafquote:Op donderdag 13 december 2007 08:20 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat je niet gelukkig bent, alleen dat mensen zonder kinderen gemiddeld gelukkiger zijn.
Om het zo negatief te stellen zoals in het nieuwsbericht is misschien wel een beetje sensatie zoeken ja, ik heb er hier ook de uitkomsten niet bij, maar dat is mode met nieuwsberichten ofzo.
Ja, altijd een beetje jammer dat je met dit soort berichten het persbericht maar op de blauwe ogen moet geloven dat het onderzoek correct is uitgevoerd. Gezien het instituut zou je zeggen van wel, maarja.quote:Op donderdag 13 december 2007 08:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarom zou ik dus graag het onderzoek en de uitkomsten zien, in het Engels en niet vertaald door sensatiezoeker de Telegraaf
Kan het met google niet vinden, helaas.
Of dat het te maken heeft met de onderzochten: Groot Brittanie heeft een enorm hoog aantal tienerzwangerschappen (en geen abortus). Vaak ongepland, of zoals ik ergens las, gepland omdat vooral meisjes denken dat ze het beter zullen doen dan hun ouders en dus (?) ook heel jong aan kinderen willen beginnen. Echter, de praktijk valt dan zowel voor mams als voor paps, nogal tegen...quote:Op donderdag 13 december 2007 08:26 schreef ThE_ED het volgende:
Vraag me ook af of dit in het tijdsbeeld veranderd, kan me voorstellen dat in de hedendaagse maatschappij minder plaats is voor kinderen... (Carrière etc.) Vroeger waren kinderen misschien feitelijk belastender maar sociaal geaccepteerder... (Ik zeg maar wat.)
Dat *ook*. Ik heb genoeg vrouwen gezien die hun partner eigenlijk meer zagen als een soort veredelde zaaddonor. ('euhj, hij kan nog praten ook'). Je bent 35, hogeropgeleid, en voorzien van een verschrikkelijke kinderwens, want dat hoort nu eenmaal. En dan weet je een man te strikken die zich om laat lullen, en die afweegt wat nou erger zou zijn, weer alleen zijn of met kinderen opgezadeld worden. En voor je het weet heb je geen keuze meer, dan is je vriendin zwangerquote:Op woensdag 12 december 2007 23:37 schreef Loedertje het volgende:
Je zou de conclusie kunnen trekken dat het dóór de kinderen komt dat *de man* niet gelukkig is maar ik denk als je door gaat vragen dat het toch een hele andere oorzaak heeft, namelijk de vrouw met de broek aan.
Het valt me wel op dat de ouders hier termen gebruiken als ' niet ongelukkig' en 'best gelukkig', niet gewoon 'ik ben gelukkig'quote:Op donderdag 13 december 2007 08:20 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat je niet gelukkig bent, alleen dat mensen zonder kinderen gemiddeld gelukkiger zijn.
Om het zo negatief te stellen zoals in het nieuwsbericht is misschien wel een beetje sensatie zoeken ja, ik heb er hier ook de uitkomsten niet bij, maar dat is mode met nieuwsberichten ofzo.
En daarnaast ken ik ook veel mannen die dolgelukkig zijn met hun kind(eren) en die proberen zoveel mogelijk vrije momenten bij hun te zijn, minder gaan werken om meer bij hunkind te zijn, etc.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat *ook*. Ik heb genoeg vrouwen gezien die hun partner eigenlijk meer zagen als een soort veredelde zaaddonor. ('euhj, hij kan nog praten ook'). Je bent 35, hogeropgeleid, en voorzien van een verschrikkelijke kinderwens, want dat hoort nu eenmaal. En dan weet je een man te strikken die zich om laat lullen, en die afweegt wat nou erger zou zijn, weer alleen zijn of met kinderen opgezadeld worden. En voor je het weet heb je geen keuze meer, dan is je vriendin zwanger
Maar daarnaast heb ik ook de nodige mannen zien veranderen in wrakken die vooral naar hun werk kwamen omdat dat de enige plek was waar ze nog een beetje rustig konden pitten.Dus ik gok erop dat het een beetje van allebei is.
dat dus.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Denk dat de TT aangepast zou moeten worden. Vraag mij inderdaad ook af of het daadwerkelijk door de kinderen is gekomen dat een man zich beperkt voelt in zijn vrijheid.
Zelf heb ik een bloedhekel aan boodschappen doen en winkelen máár dan ga je eens op een zaterdag naar een centrum toe omdat je toch iets nodig hebt, gooit je fiets tegen een fietsenrek of winkelpui en rent de winkel in .
Vervolgens kom je na een lange wachtrij bij de kassa weer buiten en als je dan even de tijd neemt zie je overal *gezellige* echtparen met kinderen, althans, de vrouwen zijn happy, de kinderen jengelen en willen naar huis, de mannen kijken nors en willen evenals de kinderen óók naar huis. Ik krijg dan niet de indruk dat de man uit zichzelf heeft mogen kiezen om mee te gaan. Hij heeft de hele week hard gewerkt en heeft volgens mij totaal geen zin in dit soort idiote verplichte uitjes , om de lieve vrede te bewaren gaat hij mee.
Je zou de conclusie kunnen trekken dat het dóór de kinderen komt dat *de man* niet gelukkig is maar ik denk als je door gaat vragen dat het toch een hele andere oorzaak heeft, namelijk de vrouw met de broek aan.
Ik heb zo ooit eens een collega langsgehad die meteen m'n inrichting doornam. 'Ow, als die spullen allemaal tot een kamer beperkt kunnen blijven zou het misschien net kunnen, maar dit en dit kan sowieso niet.'quote:Op donderdag 13 december 2007 10:24 schreef milagro het volgende:
vrouwen bepalen over het algemeen ontzettend veel binnen de relatie, het huis, de inrichting,
quote:[goed verhaal ge8< ]
We blijven niet aan de gangquote:Op donderdag 13 december 2007 08:30 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Is eerder een R&P, subcategorie Sociologie, bericht.
Oké, dan ga ik die maar even tegen spreken. Mannen (sommige)spreken niet af. Ze doen gewoon. ..Oh ja, schat...ik ga zo naar een vriend....je had niet voor me hoeven koken. Schat? Sorry, maar heb nu geen zin meer in eten...ben met wat collega's uit mijn werk een burger wezen eten...een soort van teambuilding....Of een sms krijgen. We hebben een teambuilding en was het helemaal vergeten te vertellen. We gaan met collega's uit eten en na de tijd (insert iets) Ja, weet dat het een beetje laat is....of heb je liever dat ik thuis kom?quote:vrouwen bepalen over het algemeen ontzettend veel binnen de relatie, het huis, de inrichting, hoe het weekend ingedeeld wordt, er worden etentjes georganiseerd, bezoekjes afgesproken, en dat krijgt de man dan vaak na het werk te horen "oh, schat, zaterdag gaan we naar/komen mijn zus en haar man hier" dat soort dingen.
Mja, dat zal een vrouw ook wel denken wanneer ze een lekker ding ziet lopen en haar man geen aandacht meer voor haar heeft en naar die 20-jarigen zitten te kijkenquote:ja, en dan kom je op je werk, en zie je die dame van de administratie, 20, blond, strak, flirterig, vrolijk, vrij.... ja, dan zal zo'n man best wel eens denken... was ik maar nooit etc etc etc
Heerlijk, dat slachtoffergedragquote:Op donderdag 13 december 2007 10:35 schreef gronk het volgende:
Natuurlijk. Het is altijd de schuld van de man.
mwoah, sorry, geloof ik niet in.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:33 schreef Vivi het volgende:
Jajaja Milagro, dat is best allemaal zo, maar die man in kwestie doet misschien wel écht heel erg weinig om zijn vrouw een beetje te helpen waardoor zij weer de puf heeft om de geile inner-neukslet te laten herleven..het mes snijdt aan twee kanten he.
Ik krijg dan toch wel het idee dat kinderen je hormoonhuishouding blijvend stevig op z'n kop zetten. En dat je dus echt 'een ander mens' wordt door kinderen.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:14 schreef milagro het volgende:
het is echt vaker de vrouw die de man niet meer spannend vindt, de sex niet meer interessant,
nou, nee , hoor, ik denk het niet, dit geldt voor de vrouwen voor wie de man sowieso means to an end was, hè, vrouwen die vooral moeder wilden worden, hoe dan ook, liefst zonder te hoeven werken, ja en dan heb je een man nodig, spermatozoide en inkomensgewijs.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:20 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik krijg dan toch wel het idee dat kinderen je hormoonhuishouding blijvend stevig op z'n kop zetten. En dat je dus echt 'een ander mens' wordt door kinderen.
ja, uuuhm vrouwen onder elkaar klappen nog wel eens uit de school, hè, collega's, kennissen.. en zo hoor je dan de smoesjes die ze dan ruiterlijk toegeven te verzinnen... de argumenten ervoor komen pas , als de (mannelijke) verwijten komen... dan ineens ligt het aan hem, zijn gedrag, zijn tekort schieten... maar daarvoor, is het vooral gewoon een simpel "geen zin meer hebben, ik vond sex eigenlijk nooit echt leuk, en nu ik kinderen heb etc etc etc"| maar daar kan je natuurlijk niet mee aankomen bij een man die je niet kwijt wil als "maatje".quote:Op donderdag 13 december 2007 11:17 schreef bixister het volgende:
haha hoe weet jij dat toch allemaal zo goed milagro.![]()
ik ook niet, hoor, mannen maken me wel eens ongelukkig, maar dat ligt dan vast wel aan mijn slechte inschattingsvermogen in dezequote:maar eh even voor mezelf sprekend: ik ben er toch echt niet ongelukkiger op geworden. wel mis ik soms de ingeleverde vrijheid.
Tuurlijk, vrouwen doen alles altijd 100% goed. We zijn het nu wel gewend, toch?quote:Op donderdag 13 december 2007 10:35 schreef gronk het volgende:
Natuurlijk. Het is altijd de schuld van de man.
klopt, daarom zei ik al, dat het dan over het algemeen gaat over vrouwen die vooral moeder wilden worden, ja en dat doe je toch het beste/handigste in een relatie... het is niet zo dat ze de man compleet misbruiken, ze zien hem echter vooral als maatje, niet als minnaar.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:48 schreef miss_sly het volgende:
De meeste dingen hebben dan volgens mij te maken met de relatie an sich en was die al slecht to begin with.
Mannen die zich door een vrouw laten gebruiken als donor waar ze toevallig een relatie mee hebben, doen dat ook omdat ze bang zijn over te schieten, hopen dat ze nu tenminste op regelmatige basis zonder teveel moeite kunnen neuken en iemand hebben die het huishouden voor ze doet.
Tja, als je op die basis begint, kinderen of geen kinderen, komt het moment vanzelf dat de seks ophoudt, de verwijten van beide kanten gaan opspelen en men niet gelukkig is.
Ik moest hier zo hard om lachen, maar je hebt wel een puntquote:a, en wat betreft vuilniszakken (metafoor, he) mijn ervaring is als je een man gewoon vraagt ze even buiten te zetten, dat het gewoon gedaan wordt, de "eis" dat een man dat uit zichzelf zou moeten doen, kun je beter maar laten varen... boeit toch ook niet, je stelt de vraag, tuurlijk schatje, doe ik zo, en klaar... ik kan me best voorstellen dat als je gaat zaniken (en ja, ik zanikte ook heus wel eens, hè, ik ben tenslotte een vrouw) "waarom moet ik het nu aaaaaaaaaaaltijd vrágen, jij doet nooooooit eens iets uit jezelf" , dat de man dan denkt "barst maar lekker"
pick your fights, dus bij voorkeur niet over 'vuilniszakken' gaan miepen, zo zitten mannen blijkbaar gewoon niet in elkaar, mijn zoons ook niet, die doen alles braaf, hoor, maar wel pas als ik het ze gevraagd heb en dat is wmb prima.
klopt, het ligt dan ook niet direct aan het hebben van die kids, maar indirect speelt het mee, omdat ze nu eenmaal een aanzienlijk deel van je tijd in beslag nemen, en dus van je tijd met je partner alleen opslokken...je hebt meer om over te bekvechten (alles inzake de kids, plus de 'normale' m/v issues) in minder tijd dus, en dat legt een druk op een relatie dan.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, belangrijk verschilBen ook door schade en schande wijs geworden
Nu vraag ik het ook gewoon, als ik iets wil, werkt beter dan verwachten, subtiele hints geven en ruzie maken. soms vergis ik me nog wel eensGelukkig heb ik een vriend die me dat dan ook in eerste instantie netjes laat weten, maar soms gaat dat fout, en goh, dat zijn net de momenten dat we ruzie krijgen
Ik denk dat veel mensen zich wel op de verkeerde dingen richten wb hun relatie en dan word je gewoonweg niet gelukkig, ook niet als je geen kinderen krijg, overigens. Je wordt dan ook niet alsnog gelukkig als je ze wel neemt, btw.
en weet je wat zo 'verdrietig' was... trans zat er helemaal vrouw te wezen, spijkerrokje, paarse maillot, paars coltruitje, laarsjes , en solidair met mij , verbonden door onze inflexibiliteit ook en zo immers, komt de doktersassistente eraan en roept naar de trans "Meneer van der Werf, u mag naar binnen.."quote:
Wat hij zegt. Het is de laatste paar jaar 'bon ton' om iedereen die niet meteen doet wat jij wil voor autist uit te maken, maar als je mensen met een blok voor hun hoofd en tunnelvisie wil zien, dan moet je eens met vrouwen gaan praten...quote:Op donderdag 13 december 2007 12:23 schreef milagro het volgende:
Man : " Nee, ik durfde het niet te zeggen, maar u hebt gelijk, vrouwen zijn helemaal niet flexibel.... "![]()
Natuurlijk niet, ik ken meerdere mensen die zielsgelukkig zijn met hun kinderen. Ik suggereer alleen dat er gemiddeld meer mensen WEL kinderen nemen uit 'verkeerde' motieven (of vaker nog door helemaal geen motieven, omdat het een automatisme was en geen keuze) dan dat er mensen kinderloos blijven uit 'verkeerde' motieven of omdat ze er uberhaupt niet over nadachten. Dus kan het best eens zo zijn dat de laatste groep gemiddeld meer het gevoel heeft van 'grip op het eigen leven', 'eigen keuzes gemaakt', 'gedaan wat ik echt wilde in het leven' dan de eerste. Gemiddeld dus he. Dat heeft niets te maken met "is altijd en overal en bij iedereen zo" of met zwart-wit.quote:Op donderdag 13 december 2007 19:23 schreef miss_sly het volgende:
Het feit dat je ze zelf niet wilt, maakt niet dat de keuze van een ander wel ingegeven moet zijn door verkeerde motieven, dat mannen sowieso geen kinderen willen en vrouwen ze alleen willen om de man te binden.
Ja hoor, maar niet omdat 'het hoort' .quote:Op donderdag 13 december 2007 19:20 schreef thaleia het volgende:
- omdat je denkt dat je anders wat mist, want oh het is toch zo'n schitterend iets, roept iedereen altijd, en de moderne mens wil nu eenmaal alles meemaken en niets missen
- omdat je hoopt dat het je kwakkelende relatie hechter zal maken
Jij denkt werkelijk dat dat niet voorkomt?
Wat hartverwarmend schattigquote:Op donderdag 13 december 2007 19:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja hoor, maar niet omdat 'het hoort' .
-Omdat er meer mensen zijn die ze wel nemen dan niet en mensen niet bij 'de' minderheid willen horen.quote:Op donderdag 13 december 2007 19:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Wie wil er nu kinderen omdat het zo hoort?
-Omdat je het helemaal gehad hebt met 't gezeik van je ouders 'dat ze toch nog wel een keertje oma willen worden'.quote:Op donderdag 13 december 2007 19:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Wie wil er nu kinderen omdat het zo hoort?
Volgens mij is de oorzaak eerder daarin te vinden als dat zij door hun kinderen ongelukkig waren of werdenquote:Het onderzoek van het Engelse Instituut voor Sociaal en Economisch Onderzoek werd tussen 1996 en 2003 gehouden onder zo'n 4.000 getrouwde stellen.
Mja, sorry hoor, maar de 'mannen' die niet tegen de druk op kunnen en dan maar kinderen nemen, zijn zeer waarschijnlijk wel de sukkels zoals jij ze afschildert in je posts over de vrouw met de broek aan. En dan zijn de vrouwen natuurlijk degene die fout zitten en die arme mannen onder de duim hebben.quote:Op donderdag 13 december 2007 23:42 schreef gronk het volgende:
[..]
-Omdat je het helemaal gehad hebt met 't gezeik van je ouders 'dat ze toch nog wel een keertje oma willen worden'.
-Omdat collega's en vrienden vragen of je onvruchtbaar bent. Ofzoiets.
D'r is best nog wel aardig wat groepsdruk voor het krijgen van kinderen.
quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:12 schreef OFfSprngr het volgende:
Het zijn anders wel de mannen die vrouwen zeggen te willen.
Nee, vrouwen willen toch klootzakkenquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:12 schreef OFfSprngr het volgende:
Het zijn anders wel de mannen die vrouwen zeggen te willen.
Simple as that. Echt, ik denk dat dat de voornaamste reden is hoor.quote:Op donderdag 13 december 2007 19:35 schreef thaleia het volgende:
En misschien is het ook wel zo simpel als dat kinderen grootbrengen nu eenmaal behoorlijk uitputtend kan zijn,
Dat het bij jou anders is betekent niet dat het bullshit is. Wetenschap streeft naar het gemiddelde, uitzonderingen/afwijkingen worden 'teniet gedaan' door het aselect kiezen van proefpersonen.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:02 schreef navvy het volgende:
[..]
Als vader van 2 kids vind ik dit echt gelul.......misschien ben ik wel gelukkiger dan de gemiddelde vader omdat ik co-ouderschap heb. Maar al met al een bullconstatering w.m.b.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |