quote:Op donderdag 13 december 2007 00:20 schreef J.J.McKay het volgende:
En de site van DirectWonen doet t momenteel niet.
Bedenk wel dat een recreatiewoning vaak veel duurder isquote:Op donderdag 13 december 2007 00:54 schreef loveli het volgende:
Nog steeds heb ik van TS geen reactie gezien op de optie "recreatiewoning". Ben wel benieuwd of dat serieus wordt genomen, mij lijkt het de beste voorlopige optie.
Het is toch ook maar een tijdelijke oplossing! TS zou toch eventueel kunnen bijspringen tijdelijk... Als het de enige oplossing is, naast de straat... Dan wat mij betreft maar tijdelijk boterhammen met jam...quote:Op donderdag 13 december 2007 09:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Bedenk wel dat een recreatiewoning vaak veel duurder is
Kinderen nemen kies je samen voor, maar nu moet ze alleen de gevolgen dragen.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er zullen best mensen zijn met kinderen die er wel goed voor kunnen zorgen, dat neem ik meteen van je aan Maar mensen zoals TS noemt die als enige argument hebben dat ze alles moet hebben omdat ze kinderen heeft, daar heb ik een hekel aan.
Kinderen krijgen is een keuze, neem dan ook de gevolgen erbij.
Indd tijdelijk, maar niet bekend voor hoelang. Voor mijn werk huren we regelmatig een bungalow. Buiten dat de huur vrij hoog is vragen ze veelal een borgsom bij langere verhuur.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het is toch ook maar een tijdelijke oplossing! TS zou toch eventueel kunnen bijspringen tijdelijk... Als het de enige oplossing is, naast de straat... Dan wat mij betreft maar tijdelijk boterhammen met jam...
quote:Op woensdag 12 december 2007 18:57 schreef Roellio het volgende:
Een beetje een griet met 2 kinderen naar een scheiding neuken en vervolgens niet thuis geven.
*Note the pun!
Misschien heeft ze nog niets omdat de huizen die vrij zijn gekoppeld zijn aan inkomenseisen? Dus er is indd iets met haar, ze is alleenstaande moeder die daardoor maar parttime inkomen heeftquote:Op woensdag 12 december 2007 17:56 schreef Underdoggy het volgende:
Den Helder valt best te bereizen. Weinig file, goedkoop, veel leegstand. Waarom lukt dit zo iemand niet? Meer kwestie van inzet lijkt het wel. Als je al 5 maanden op zoek bent en nog STEEDS ECHT niet hebt is er iets mis met je.
Blijkbaar is het zo laat al he, want ze moet er over een maand al uitquote:Op donderdag 13 december 2007 09:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Kinderen nemen kies je samen voor, maar nu moet ze alleen de gevolgen dragen.
En nergens is gezegd dat ze alles moet hebben, maar er wordt gezocht naar een praktische en bevredigende oplossing. Pas als dat niet mogelijk blijkt dan ga je over tot wanhoop acties als LdH en logeren op de bank van de buurman (bij wijzevan spreken).
Zou het graag doen, maar buiten dat ik net een eigen kindje heb die rust moet hebben (ivm prematuur en dysmatuur zijn), is de enige vrije kamer niet toegankelijk wegens een verbouwing.quote:
Valt voor tegenwoordig toch wel meequote:Op donderdag 13 december 2007 09:45 schreef JamesBrownie het volgende:
Vind het ook wel vrij snel moet ik zeggen, half jaar gescheiden, nu een ander...Tja.
En daarom moet de zoektocht naar een betere oplossing maar gestaakt worden?????quote:Op donderdag 13 december 2007 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar is het zo laat al he, want ze moet er over een maand al uit
Toch vind ik het snel, maar goed, dat is weer een heel andere discussie en heeft niets met het wel of niet vinden van woonruimte te maken.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Valt voor tegenwoordig toch wel mee
Meestal gaat er ook al een behoorlijke tijd over voordat de scheiding helemaal rond is
Als dat in dit geval ook zo is, dan is de vriendin in kwestie nog te dom om niet in de keuken te schijten.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Valt voor tegenwoordig toch wel mee
Meestal gaat er ook al een behoorlijke tijd over voordat de scheiding helemaal rond is
Nee, daarom moet ze eens d`r eisen en wensen gaan inkrimpen, en eens gaan nadenken over wat de neuk er nou eigenlijk aan de hand is, en dat het 5 voor 12 is, in plaats van prinsesje te spelenquote:Op donderdag 13 december 2007 09:49 schreef sanger het volgende:
[..]
En daarom moet de zoektocht naar een betere oplossing maar gestaakt worden?????
Wie zegt dat dat gebeurt dan? Laat ik het anders zeggen, ik weet dat dat niet gebeurt.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ook dat ben ik met je eens, maar dan moet je er wel zelf wat voor doen. Niet achterover gaan leunen en afwachten tot de hulp vanzelf naar je toe komt.
Thnx, zal m doorsturen.quote:Op donderdag 13 december 2007 01:08 schreef doeka het volgende:
Omdat alles qua het nemen van verantwoordelijkheid(waar ik het volledig mee eens ben) eigenlijk al is gezegd; ga ik niet ook nog eens beginnen. Ik heb hier wel een aardige link gevonden, TS, een driekamerappartement in Egmond, te huur tot april 2008, voor 600,= in e maand, inclusief gwl en tv. Is dat wat? klikken op huur 5e van boven. http://www.pinedomakelaardij.nl/indexa.htm
Het lijkt mij een grotere no-no om je te mengen in de verhouding e.d. van een voorbije relatie. Dat is iets waar je als nieuwe relatie buiten dient te blijvenquote:Op donderdag 13 december 2007 00:32 schreef Shitney het volgende:
En oh ja, nu we het toch over schamen hebben, dat geldt ook voor jouzelf, ts. Beetje hier de bink uithangen terwijl je te laf bent om de vader aan te spreken en te gemakzuchtig om je vriendin structureel te helpen, big no-no.
quote:Vervolgens mag jouw vriendin zelf ook wel eens in actie gaan komen. Hebben jullie al contact met de moeder van Tinkepink gezocht of is dat ook weer niet goed genoeg?
quote:Op donderdag 13 december 2007 06:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Momenteel,...je zegt dat ze al ruim VIJF maanden weet dat ze een woning nodig heeft, ze pakt de gouden gids, belt naar Direct Wonen, maakt een afspraak en gaat informeren wat de mogelijkheden zijn.
Je gaat toch niet zitten wachten tot een wildvreemde met de link naar de site van Direct Wonen komt en zegt dan * ja maar de site doet het momenteel niet *
Ze heeft geen urgentie schrijf je eerder, misschien dat mevrouw te laks is en hier ook helemaal nog niet superserieus mee bezig is geweest, dit zou mij, gezien het hele verhaal, inmiddels niet verbazen.
Zij is moeder van 2 kinderen waarover zij volgens dit verhaal zelf de verantwoording heeft, dan heeft zij ook de verplichting naar hen toe om allang te regelen dat de kinderen niet zonder dak boven hun hoofdjes komen te zitten.
De vader continu noemen als niet meewerkende factor is nogal zwakjes, zij heeft de volledige zorg voor de kinderen zoals ik het lees en van de vader wist ze dus al dat ze geen medewerking zou krijgen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dank voor het kopieren van mijn profiel, maar wat hoop je daar mee te bereiken? Ik verbied helemaal niemand om kinderen te krijgen, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik zeg alleen dat je je dan ook moet realiseren dat kinderen een verantwoordelijkheid zijn die je zelf moet nemen en die je niet kunt afschuiven op de maatschappij als je dat beter uitkomt.
Hij hoeft toch niet zélf die ex aan te pakken? Hij kan toch ook zijn vriendin achter haar broek aanzitten, een advocaat voor haar bellen, meedenken over een betere zorgverdeling, etcetera? Ik verbaas me zo over die gelaten houding "ja, hij wil niet...". Die ex hééft niks te willen, hij is juridisch verantwoordelijk voor de verzorging van zijn kinderen en als ze niet bij hun moeder kunnen wonen moeten ze dus bij hem wonen. C'est simple. Als hij dat niet wil, moet hij dus net zo hard zorgen voor een oplossing waarbij ze bij hun moeder kunnen wonen. En nogmaals: een beetje advocaat weet daar echt wel raad mee.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Het lijkt mij een grotere no-no om je te mengen in de verhouding e.d. van een voorbije relatie. Dat is iets waar je als nieuwe relatie buiten dient te blijven![]()
[..]
Sjeen, interpreteren is een kunst.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:51 schreef Sjeen het volgende:
Sanger... ik begrijp dat je ze persoonlijk kent en daarom ook verdedigt (niets verkeerds mee hoor), maar begrijp je ook dat het in dit topic ondertussen erop lijkt dat ze alleen maar willen horen hoe ze zo snel mogelijk (met of zonder urgentie) een woningbouwvereniginghuisje kunnen krijgen... En verder oplossingen die aangedragen worden (waar zelf actie voor ondernomen moet worden) worden van tafel geveegd alsof het de grootste onzin is die er bestaat...
Interpreteren doe je op basis van de aangereikte informatie... de houding die je jezelf aanmeet is redelijk star. Ik ben het overigens ook niet eens met het zeiken over mensen met kinderen, maar goed... Ik ga wel weer over op alleen meelezen, want naar mijn idee wil je alleen maar horen wat er in je straatje past...quote:Op donderdag 13 december 2007 10:14 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Sjeen, interpreteren is een kunst.
Hier wordt niet gevraagd om een kant en klare oplossing, enkel om tips/ervaringen om aan een permanente woning te komen,.
De standaard dingen zoals LdH/opvangcentra zijn allang bekeken, maar geen goede oplossing voor de toekomst.
Dat er diverse frusti's zijn die gewoon graag aandacht krijgen en kinderen vergelijken met huisdieren, oordelen dat madame alleen op dr reet heeft gezeten enz. Reageer dan gewoon niet en ga met een bord op je schouders om de Dam staan waarop staat dat je aandacht wilt.
Helaas, net gebeld en afgewezen op de salariseisen die ze stellen (4.5 x de huurprijs bruto per maand)quote:Op donderdag 13 december 2007 01:08 schreef doeka het volgende:
Omdat alles qua het nemen van verantwoordelijkheid(waar ik het volledig mee eens ben) eigenlijk al is gezegd; ga ik niet ook nog eens beginnen. Ik heb hier wel een aardige link gevonden, TS, een driekamerappartement in Egmond, te huur tot april 2008, voor 600,= in e maand, inclusief gwl en tv. Is dat wat? klikken op huur 5e van boven. http://www.pinedomakelaardij.nl/indexa.htm
je hebt gelijk.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dank voor het kopieren van mijn profiel, maar wat hoop je daar mee te bereiken? Ik verbied helemaal niemand om kinderen te krijgen, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik zeg alleen dat je je dan ook moet realiseren dat kinderen een verantwoordelijkheid zijn die je zelf moet nemen en die je niet kunt afschuiven op de maatschappij als je dat beter uitkomt.
Het gaat toch ook niet om de toekomst, het gaat om het nu. Je moet nu ergens met je kinderen onder dak, de rest zie je dan later wel. Het alternatief is op straat staan, dat kun je je ook niet veroorloven denk ik.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:14 schreef J.J.McKay het volgende:
De standaard dingen zoals LdH/opvangcentra zijn allang bekeken, maar geen goede oplossing voor de toekomst.
Daar ben ik blij om en bedankt voor het verwijderen.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:20 schreef marcosta het volgende:
[..]
je hebt gelijk.
Ik heb mijn bericht al verwijderd.
Was een over the top reactie van een gescheiden vader die wel zijn verplichtingen nakomt..
Mijn ex had dus urgentie en binnen een maand een andere woning terwijl ik een jaar bij mijn zus heb moeten wonen en daarna voor veel geld onderhuur heb moeten zitten.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen
Scorpio, ik ben allang gestopt met het lezen van jouw posts.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:17 schreef Scorpie het volgende:
Tja JJ, je hebt wel errug weinig informatie om onze aantijgingen te ontkrachten.
Iedereen heeft t pver te laat zijn, waar halen jullie dat vandaan??quote:Op donderdag 13 december 2007 10:19 schreef JamesBrownie het volgende:
Mag ik even kwijt dat het Leger des Heils ook niet het eerste zou zijn waar ik aan zou denken, of een vakantiewoning, of kraken...
Eerst ga je zoeken naar een oplossing die duurzamer is, als dat niet lukt, ga je verder kijken, misschien is de vriendin van TS daar (rijkelijk) laat mee, maar het is wel te begrijpen dat ze het in die volgorde doet en heel hard hoopt dat ze niet bij het Leger des Heils terecht komt.
Ze werkt parttime omdat de kosten van opvang hoger zijn dan ze zou verdienen.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:11 schreef Shitney het volgende:
[..]
Hij hoeft toch niet zélf die ex aan te pakken? Hij kan toch ook zijn vriendin achter haar broek aanzitten, een advocaat voor haar bellen, meedenken over een betere zorgverdeling, etcetera? Ik verbaas me zo over die gelaten houding "ja, hij wil niet...". Die ex hééft niks te willen, hij is juridisch verantwoordelijk voor de verzorging van zijn kinderen en als ze niet bij hun moeder kunnen wonen moeten ze dus bij hem wonen. C'est simple. Als hij dat niet wil, moet hij dus net zo hard zorgen voor een oplossing waarbij ze bij hun moeder kunnen wonen. En nogmaals: een beetje advocaat weet daar echt wel raad mee.
En wat ik ook echt niet begrijp: WAAROM werkt ze part time? Ze heeft geen geld voor een huis maar wel twee kinderen te verzorgen, part time werken is een luxe die ze zich niet kan veroorloven. Da's weer heel simpel, wat niet kan, kan niet.
En jij kent ze ook, begrijp ik, ik snap gewoon echt niet dat jij en TS die vrouw niet een flinke schop onder haar hol geven. Wat zijn jullie nou voor vrienden, in deze situatie heeft ze toch niks aan mensen die ook alleen maar roepen dat het allemaal zo oneerlijk en moeilijk is en dat het allemaal onmogelijk is? Meeeeeeeeen, met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, in plaats van zo lamzakkerig toe te kijken moet er nu gewoon doorgepakt worden, dunkt me. Die kinderen hebben hier niet om gevraagd en het enige wat jullie doen is toekijken hoe die kinderen straks de dupe worden. Een beetje vriend zou dat de kinderen van een vriendin/zijn partner echt niet gunnen.
Laat ik het zo zeggen: gelukkig zijn mijn vrienden en familie in tijden van grote financiėle nood met een baby niet zo lamlendig gebleken.
Als ik vraag om tips/ervaringen, dan hoef ik geen gezeik van gefrustreerde mensen die er van balen dat ze in een verzorgingsstaat wonen en daarvoor een deel van hun salaris moeten afstaan.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Interpreteren doe je op basis van de aangereikte informatie... de houding die je jezelf aanmeet is redelijk star. Ik ben het overigens ook niet eens met het zeiken over mensen met kinderen, maar goed... Ik ga wel weer over op alleen meelezen, want naar mijn idee wil je alleen maar horen wat er in je straatje past...
Dat zou dus betekenen dat ze minder dan ¤3 per uur zou verdienen... Dat geloof ik dus niet.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:30 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Ze werkt parttime omdat de kosten van opvang hoger zijn dan ze zou verdienen.
De dagen dat ze nu werkt, heeft ze gratis oppas, die andere dagen niet. En het heeft totaal geen nut om te werken en dan uiteindelijk nog minder over te houden dan nu, is dus geen optie.
En zoals eerder gezegd, het aangewezen bedrag is het maximale wat ze eruit krijgt. Bij het bepalen van de alimentatie zet zorgt de rechter ervoor dat de vader niet onder het minimum komt, wat overigens wel logisch is.
Dat hij zwart werkt en daar niets van wil afdragen...tja, kwestie van instelling/verantwoordelijkheid nemen.
En aangeven heeft ook geen zin, zoals eerder genoemd.
Niet iedereen wilt zijn hele hebben en houden op FOK! kwijtquote:Op donderdag 13 december 2007 10:17 schreef Scorpie het volgende:
Tja JJ, je hebt wel errug weinig informatie om onze aantijgingen te ontkrachten.
Flagrant gelul. Sinds de nieuwe wet kinderopvang is dat absoluut onmogelijk. Ik ben zelf alleenstaande moeder, heb een bovenmodaal inkomen en betaal desondanks maar 90 euro per maand aan FULL TIME kinderopvang.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:30 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Ze werkt parttime omdat de kosten van opvang hoger zijn dan ze zou verdienen.
De dagen dat ze nu werkt, heeft ze gratis oppas, die andere dagen niet. En het heeft totaal geen nut om te werken en dan uiteindelijk nog minder over te houden dan nu, is dus geen optie.
En zoals eerder gezegd, het aangewezen bedrag is het maximale wat ze eruit krijgt. Bij het bepalen van de alimentatie zet zorgt de rechter ervoor dat de vader niet onder het minimum komt, wat overigens wel logisch is.
Dat hij zwart werkt en daar niets van wil afdragen...tja, kwestie van instelling/verantwoordelijkheid nemen.
En aangeven heeft ook geen zin, zoals eerder genoemd.
Kijk eens naar je eigen manier van reageren... je schuift werkelijk alles van tafel. Zoals al eerder gevraagd werd, heb je al contact opgenomen met de moeder van Tinkepink? Hebben jullie al alle vakantieparken, campings etc nagebeld om te kijken of ze ergens in een huisje, stacaravan ofzo terecht kan? Dat lezen we allemaal niet terug, alleen maar steeds het verhaal dat bijv. LdH geen optie is... Snap jequote:Op donderdag 13 december 2007 10:32 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Als ik vraag om tips/ervaringen, dan hoef ik geen gezeik van gefrustreerde mensen die er van balen dat ze in een verzorgingsstaat wonen en daarvoor een deel van hun salaris moeten afstaan.
Dus doorgaan over het gepiep dat bv het LdH geen goede oplossing is, heeft voor mij ook geen zin.
Bruikbare tips zijn altijd welkom, maar dat gezeik niet.
Eigenlijk ken ik alleen TS "vrij" goed. Check onze geboortedata maar evenquote:Op donderdag 13 december 2007 10:11 schreef Shitney het volgende:
En jij kent ze ook, begrijp ik, ik snap gewoon echt niet dat jij en TS die vrouw niet een flinke schop onder haar hol geven. Wat zijn jullie nou voor vrienden, in deze situatie heeft ze toch niks aan mensen die ook alleen maar roepen dat het allemaal zo oneerlijk en moeilijk is en dat het allemaal onmogelijk is? Meeeeeeeeen, met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, in plaats van zo lamzakkerig toe te kijken moet er nu gewoon doorgepakt worden, dunkt me. Die kinderen hebben hier niet om gevraagd en het enige wat jullie doen is toekijken hoe die kinderen straks de dupe worden. Een beetje vriend zou dat de kinderen van een vriendin/zijn partner echt niet gunnen.
Laat ik het zo zeggen: gelukkig zijn mijn vrienden en familie in tijden van grote financiėle nood met een baby niet zo lamlendig gebleken.
Zoals eerder gezegd: de inkomsteneisen die men stelt voor het verhuur van die woningen, zijn te hoog.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kijk eens naar je eigen manier van reageren... je schuift werkelijk alles van tafel. Zoals al eerder gevraagd werd, heb je al contact opgenomen met de moeder van Tinkepink? Hebben jullie al alle vakantieparken, campings etc nagebeld om te kijken of ze ergens in een huisje, stacaravan ofzo terecht kan? Dat lezen we allemaal niet terug, alleen maar steeds het verhaal dat bijv. LdH geen optie is... Snap je
Ketterij!quote:Op donderdag 13 december 2007 09:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Sommige vrouwen neuken ook nog NA een scheiding
Die verantwoordelijkheid neem je samen (meestal). Maar als je er dan ineens alleen voorstaat is het niet gek dat je dan hulp nodig hebt. En ja, dan is het Nederlandse stelsel zodanig dat de maatschappij te hulp moet komen. Althans dat principe is erquote:Op donderdag 13 december 2007 10:04 schreef karr-1 het volgende:
[quote]Op donderdag 13 december 2007 09:53 schreef marcosta het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |