abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2007 @ 16:59:14 #201
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55221110
We weten verder niks...
En ik ben zo iemand die altijd van het positieve uitgaat
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  woensdag 12 december 2007 @ 16:59:51 #202
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55221128
Wat is dit nou weer voor kul verhaal. Sinds wanneer moet een vrouw met kids bij een scheiding uit huis?
Die vent moet lekker wieberen en als ze dat niet zelf kan regelen, dan zit er op zijn minst een steek bij haar los en komt ze wat mij betreft wel degelijk in aanmerking voor die urgentie als psychiatrisch patient.
pi_55221153
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef SHE het volgende:
Wat is dit nou weer voor kul verhaal. Sinds wanneer moet een vrouw met kids bij een scheiding uit huis?
Die vent moet lekker wieberen en als ze dat niet zelf kan regelen, dan zit er op zijn minst een steek bij haar los en komt ze wat mij betreft wel degelijk in aanmerking voor die urgentie als psychiatrisch patient.
Omdat ze individueel niet de hypotheek kunnen betalen bijvoorbeeld...
pi_55221249
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:35 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Dankjewel! Zal m voor dr opzoeken en laten bellen.
Had niet meer gerekend op een nuttige tip!!
In jouw ogen misschien niet nuttig maar dan heb ik het i.i.g. maar gezegd: wat denk je van de YMCA of de kerk? Ben absoluut geen kerkganger maar ik weet dat de diaconien een heleboel kunnen betekenen voor één. Misschien gewoon eens langs bij de pastoor en vragen "hoe nu verder?" Wellicht weet zo'n persoon wat?

Daarnaast vind ik dat die pa zich moet schamen. 9 maanden een huis vinden is een lange tijd, dat wel, en misschien mag de moeder in de 'achteruitkijkspiegel' kijken, maar als pa je kids het huis uit zetten is allerminst fantastisch! Is het niet makkelijker om dat gedeelte van het contract te heroverwegen gezien de situatie? Voor een alleenstaande vader is het makkelijker een apartement krijgen dat voldoet dan voor een moeder met 2 kinderen!

Misschien is het ook tijd om radicaal de boel om te gooien? Jij gooit je deur open en zegt: we gaan een oplossing vinden! De moeder zegt haar job op, je schrijft de kids in bij een school bij jou in de buurt. Moeder vindt nieuw werk en na verloop van tijd kijk je hoe het loopt. Lukt het niet dan hebben jullie het i.i.g. geprobeerd en lukt het wel dan...
Danmark: more usefull every day!
  woensdag 12 december 2007 @ 17:04:52 #205
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55221276
Dan moet die vent maar bijspringen; desnoods slaapt ie zelf op de bank.
Kom op zeg; tenzij je man je slaat en een acute bedreiging vormt voor jou en je gezin heb je geen enkele reden om zo dramatisch met je kinderen op straat te staan.
Los van het feit dat ik het toch wel bijzonder tragisch vind dat ze blijkbaar geen normale vrienden en ouders heeft.
pi_55221378
Is het tegenwoordig overigens niet gebruikelijk dat ouders gedeelde voogdij krijgen?
En is het dan niet heel erg raar dat hij ergens is gaan wonen zonder ruimte voor zijn kinderen? (Tenzij voor nood maar dan is er ook wel een mouw aan te passen d.m.v. luchtbedjes.)
There is no love sincerer than the love of food.
pi_55221530
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:04 schreef SHE het volgende:
Dan moet die vent maar bijspringen; desnoods slaapt ie zelf op de bank.
Kom op zeg; tenzij je man je slaat en een acute bedreiging vormt voor jou en je gezin heb je geen enkele reden om zo dramatisch met je kinderen op straat te staan.
Los van het feit dat ik het toch wel bijzonder tragisch vind dat ze blijkbaar geen normale vrienden en ouders heeft.
Ik ken de situatie niet, maar ze had zelf wel heel veel tijd om een woning te zoeken. Het lijkt er een beetje op dat ze gewacht heeft tot er een 'geschikte' woning naar haar toe kwam.

Ik vind ook dat die vent maar bij moet springen. Sterker nog; ik vind dat als die vent zijn verantwoordelijkheid niet neemt, dat dat door de staat afgedwongen moet worden. (strafrechterlijk dus) Echter gebeurt dat niet nu en moet dus die vrouw haar verantwoordelijkheid nemen.
pi_55221976
Bij de scheiding is een hoop geregeld.
Hoogstwaarschijnlijk ook alimentatie voor de kinderen. (Als de kinderen van de ex zijn).
Dus die vent springt al bij. En als zij weinig actie onderneemt om een leven op te bouwen wil dat nog niet zeggen dat zij een blok aan het been van haar ex moet zijn. Hij heeft immers ook het volste recht om verder te gaan met zijn leven.
pi_55222042
Als je een foto post zijn er misschien wel Fok!kers die haar in huis willen nemen...
  woensdag 12 december 2007 @ 17:39:05 #210
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55222071
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:09 schreef MinderMutsig het volgende:
Is het tegenwoordig overigens niet gebruikelijk dat ouders gedeelde voogdij krijgen?
En is het dan niet heel erg raar dat hij ergens is gaan wonen zonder ruimte voor zijn kinderen? (Tenzij voor nood maar dan is er ook wel een mouw aan te passen d.m.v. luchtbedjes.)
nee, je krijgt alleen een groter huis als de kinderen daadwerkelijk meer dan 50% van de tijd bij je wonen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 12 december 2007 @ 17:53:10 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55222367
Laten we al het bashen even vergeten oke

Ik ken de situatie, ken de personen in kwestie ook.

Zij is niet lui, werkt hard voor der geld, is al vanaf de scheiding hard op zoek naar vervangende woonruimte. Helaas kan ze niets vinden wat in haar budget past, of wat volgens de WBV e.d. in haar budget past. Zoals JJMcKay al aangeeft is haar werk de enige zekerheid die ze heeft op dit moment. Dat ze dat niet opzegt is dus niet zo gek, maar betekent wel dat ze enigsinds gebonden is aan de omgeving Alkmaar.

Aangezien de relatie nog niet zo lang "aan" is het niet zo gek dat ze samen niets gaan kopen/huren of e.d.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55222426
Nou dan kunnen ze vast wel bij jou
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55222442
Den Helder valt best te bereizen. Weinig file, goedkoop, veel leegstand. Waarom lukt dit zo iemand niet? Meer kwestie van inzet lijkt het wel. Als je al 5 maanden op zoek bent en nog STEEDS ECHT niet hebt is er iets mis met je.
  Vis een optie? woensdag 12 december 2007 @ 17:58:13 #214
70532 loveli
N
pi_55222483
Wat is haar budget? Niemand wil dat ze stopt met werken, alleen dat ze realistisch zoekt. Dat kan ook betekenen dat ze haar spullen in de opslag zet en het de komende zes maanden vanuit een vakantiewoning verder gaat met zoeken.
crap in = crap out
pi_55222813
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waar slaat die opmerking nu weer op? Sinds wanneer zijn tips niet nuttig als ze niet in je straatje passen?
ik snap ts ook niet hoor, heb die link van google erin geplakt, mega veel websites waar je woningen kunt vinden!
Wat doet ie leest eroverheen,...pffff
begrijp ik niet en maar schreeuwen tegen iedereen wat hij vooral niet wil,
volgens mij is ts zelf diegene die op straat staat met de kids ipv een vriendin..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 12 december 2007 @ 18:21:01 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55223114
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:55 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb hardop gelachen
pi_55223794
In dit land krijgen asielzoekers en oosteuropese werknemers. alle hulp bij het vinden van een goedkope woning, maar Nederlanders in moeilijke omstandigheden laten ze lekker in de kou staan. In het geval van TS z'n vriendin zelfs letterlijk. Balkellende.
pi_55223848
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:39 schreef E.T. het volgende:

[..]

nee, je krijgt alleen een groter huis als de kinderen daadwerkelijk meer dan 50% van de tijd bij je wonen
Wie heeft het over krijgen? Misschien huurt die vent wel particulier of heeft hij een koophuis.
Maar zelfs als die man in een een-kamerappartementje woont lijkt me dat hij gewoon een luchtbed neer kan leggen voor zijn kinderen zodat ze in ieder geval een dak boven hun hoofd hebben en in een vertrouwde omgeving zijn.
  woensdag 12 december 2007 @ 18:52:57 #219
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_55223970
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:27 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Als jij een goedkope woning kan vinden in de randstad, zou ik graag willen weten waar!
Voor simpele kamertjes van 15 m2 vragen ze al 400 + euro!!!
dan gaat ze buiten de randstad wonen; je kunt niet alles hebben, zeker niet als je in tijdsnood zit.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 12 december 2007 @ 18:54:41 #220
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_55224028
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:53 schreef sanger het volgende:

Zij is niet lui, werkt hard voor der geld, is al vanaf de scheiding hard op zoek naar vervangende woonruimte. Helaas kan ze niets vinden wat in haar budget past, of wat volgens de WBV e.d. in haar budget past. Zoals JJMcKay al aangeeft is haar werk de enige zekerheid die ze heeft op dit moment. Dat ze dat niet opzegt is dus niet zo gek, maar betekent wel dat ze enigsinds gebonden is aan de omgeving Alkmaar.

Aangezien de relatie nog niet zo lang "aan" is het niet zo gek dat ze samen niets gaan kopen/huren of e.d.
met een parttime baantje en het kenmerk alleenstaande moeder met kinderen komt ze ongetwijfeld ook in aanmerking voor huursubsidie / huurtoeslag, zorgtoeslag etc.

en je kunt ook in een dorpje buiten de grote stad gaan wonen; als de nood hoog is moet je niet noten op je zang hebben, zeker niet in die prijsklasse.
  woensdag 12 december 2007 @ 18:56:20 #221
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_55224082
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef SHE het volgende:
ook dat is bull; feit op zich dat ze kids heeft behoort geen voorrangssituatie te creëren; dat hebben ze nu gelukkig ook ingezien bij de woningcoöperaties door die vele scheidingen en is (terecht) scheiding an sich (behoudens huiselijk geweld etc.) geen grond voor urgentie.

zou ook te gek zijn voor woorden: stel je krijgt een relatie met iemand met kinderen (niet de jouwe) en het gaat uit na samenwonen, dan moet je je eigen huis uit; kom op
pi_55224126
Een beetje een griet met 2 kinderen naar een scheiding neuken en vervolgens niet thuis geven.

*Note the pun!
  woensdag 12 december 2007 @ 18:57:46 #223
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55224129
Sterkte en succes
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_55224286
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:53 schreef sanger het volgende:

Alles goed en wel maar dan zijn er alsnog voldoende alternatieve oplossingen aangedragen waarvan hij allemaal zegt dat ze 'geen optie' zijn. Nou weet ik niet of dat zijn mening is of die van haar maar als het haar instelling is dan is die gewoon knap waardeloos en moet ze niet zeiken.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:02:36 #225
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_55224295
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:11 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Net ben ik getrouwd, en nu heb je de indruk dat ik niet samenwoon, make up your mind???

Mijn woning voldoet tijdelijk, ware het niet dat het, met OV, op minimaal 1.5 uur van de dames hun school en werk ligt.
Lekker praktisch?
je kunt geen noten op je zang hebben als je geen alternatief hebt; 1.5 uur reizen is niet ondoenbaar en in de randstad zelfs vrij normaal, ik heb het 2 jaar volgehouden om 4.5 te doen elke dag, net als zoveel medestudenten.

en dat was wel met een drukke studie erbij, gemiddeld 80 uur in de week.
pi_55224375
80 uur per week? Dan ben je òf ongelofelijk simpel of je deed 3 universitaire studies tegelijk.

Overdrijven is ook een vak.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:08:50 #227
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_55224514
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:04 schreef Roellio het volgende:
80 uur per week? Dan ben je òf ongelofelijk simpel of je deed 3 universitaire studies tegelijk.

Overdrijven is ook een vak.
5:30 's ochtends op, 20:00~20:30 thuis (en dan nog werk doen), in weekend ook nog werken; tel maar op, daar kwam je bij ons echt wel aan als je je propedeuse tenminste met meer dan een zesje en binnen een jaar wilde behalen (8.4 gemiddeld hier ).

de studie in kwestie betreft overigens geneeskunde, niet rechten, informatica of een hbo-opleiding o.i.d.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:15:44 #228
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55224703
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:56 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ook dat is bull; feit op zich dat ze kids heeft behoort geen voorrangssituatie te creëren; dat hebben ze nu gelukkig ook ingezien bij de woningcoöperaties door die vele scheidingen en is (terecht) scheiding an sich (behoudens huiselijk geweld etc.) geen grond voor urgentie.

zou ook te gek zijn voor woorden: stel je krijgt een relatie met iemand met kinderen (niet de jouwe) en het gaat uit na samenwonen, dan moet je je eigen huis uit; kom op
ik ben blij dat ik mannen met jouw kloten voor ontbijt kan hebben.
Ik ben grootgebracht met de mentaliteit dat je de persoon in een zorg-positie altijd op de 1e plaats zet.
Dit is wel de moeder van zijn kinderen , de vrouw die voor zijn zaad zorgt.
Uit elkaar gaan ok; maar zolang de vrouw voor de babies zorgt heb je als man de verantwoordelijkheid om dan tenminste zorg te dragen voor een onderkomen tot eea geregeld is.
Als dat betekent dat je OF nog in 1 huis moet blijven wonen; OF je je eigen huis moet verlaten..dan is dat je verantwoordelijkheid als man.

Sinds wanneer ga je na een huwelijk en kinderen zo met elkaar om dat je niet eens in staat bent om een beetje menselijkheid te tonen?
maar misschien leef ik wel in een andere wereld dan jij..in mijn wereld zou dat ondenkbaar zijn.
Het heerschap wat zoiets uberhaupt in zijn hoofd zou halen zou kunnen rekenen op hell & fury als het aan mij lag.

Maar goed; ik wens de dame in kwestie een hoop wijsheid, kracht en kloten toe.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:28:17 #229
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55225073
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:15 schreef SHE het volgende:

Sinds wanneer ga je na een huwelijk en kinderen zo met elkaar om dat je niet eens in staat bent om een beetje menselijkheid te tonen?
Ach, menselijkheid is in het algemeen ver te zoeken in Nederland/op Fok!, zo krijg ik de indruk nav dit topic. Triest.
Blij dat ik in Duitsland woon, want ik wil niet dat mijn kinderen de oudedagsvoorziening van die onverdraagzame types betalen, laat staan dat ze hun kont afvegen, mochten mijn kinderen in de zorg belanden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:36:10 #230
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_55225293
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:56 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

koopt ze maar een caravan en gaat ze maar op het nomadenkamp zitten ofzo en van daaruit voor een nieuw huis zorgen. Buiten dit er zijn mogelijkheden zat als ze eerder in actie was gekomen.
Ben je ook erg verantwoordelijk bezig trouwens als je gaat scheiden en pas op het laatste moment aan woonruimte denkt. Deze mensen hadden niet eens aan kinderen moeten beginnen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_55225473
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:55 schreef DarkElf het volgende:
zeg, zo in het zwart, hè, ben je nog leuker
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55225494
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:42 schreef milagro het volgende:

[..]

zeg, zo in het zwart, hè, ben je nog leuker
Al die correctheid is er ineens van af joh
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55225744
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

met een parttime baantje en het kenmerk alleenstaande moeder met kinderen komt ze ongetwijfeld ook in aanmerking voor huursubsidie / huurtoeslag, zorgtoeslag etc.

en je kunt ook in een dorpje buiten de grote stad gaan wonen; als de nood hoog is moet je niet noten op je zang hebben, zeker niet in die prijsklasse.
dat en wat betreft die noten op je zang hebben, dat is voor de langere termijn.
voor nu effe geen eisen, al kan ik me een lange reistijd afwijzen wel voorstellen.. juist als je parttime werkt, moet werken... ben je ms net zo lang onderweg als dat je werkt, wordt de tijd die je met je kids zou moeten kunnen doorbrengen compleet opgeslokt door de reistijd, bekant 8 uur van huis, voor 4 betaald worden, en je kids alleen met het eten ff zien en dan bedtijd (voor hen)

ik snap er trouwens niets van dat je in zo'n situatie terecht komt, ik bedoel er valt toch juist bij een vader ontzettend veel af te dwingen? vrouwen trekken wb kids na scheiding toch meestal aan het langste, zo niet veel te lange eind, hoe dit dan nu hier?
  woensdag 12 december 2007 @ 20:23:23 #234
54932 J.J.McKay
............................
pi_55226592
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:52 schreef milagro het volgende:

[..]

dat en wat betreft die noten op je zang hebben, dat is voor de langere termijn.
voor nu effe geen eisen, al kan ik me een lange reistijd afwijzen wel voorstellen.. juist als je parttime werkt, moet werken... ben je ms net zo lang onderweg als dat je werkt, wordt de tijd die je met je kids zou moeten kunnen doorbrengen compleet opgeslokt door de reistijd, bekant 8 uur van huis, voor 4 betaald worden, en je kids alleen met het eten ff zien en dan bedtijd (voor hen)

ik snap er trouwens niets van dat je in zo'n situatie terecht komt, ik bedoel er valt toch juist bij een vader ontzettend veel af te dwingen? vrouwen trekken wb kids na scheiding toch meestal aan het langste, zo niet veel te lange eind, hoe dit dan nu hier?
Helaas, er valt tegenwoordig weinig ut te kleden.
Meneer heeft een baan in de bouw, verdient niet veel, maar wel veel zwart....en dat wordt niet opgegeven bij het berekenen van de alimentatie. Dus heb je als mams zijnde gewoon pech.

En paps neemt idd zijn verantwoordelijkheid niet en dwingen gaat helaas niet. Bovendien zijn de kids daar niet bij gebaat.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_55227240
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:23 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Helaas, er valt tegenwoordig weinig ut te kleden.
Meneer heeft een baan in de bouw, verdient niet veel, maar wel veel zwart....en dat wordt niet opgegeven bij het berekenen van de alimentatie. Dus heb je als mams zijnde gewoon pech.

En paps neemt idd zijn verantwoordelijkheid niet en dwingen gaat helaas niet. Bovendien zijn de kids daar niet bij gebaat.
wil hij de kids wel zien? ze hebben in de weekends of zo?
of is er totaal geen interesse in de kids?

en hij werkt toch fulltime? dan is er altijd geld te halen dus, wat hij kan missen, en dat bedrag bepaalt de rechter dan, indien nodig, niet hij, hooguit kan zijn advocaat er wat uit slepen voor hem.

kijk, ik hou niet zo van een "ex" financieel uitkleden, puur uit rancune, maar als de man en geen interesse toont, en een dak boven het hoofd van zijn kids geen prioriteit vindt en geen enkele vrijwillige bijdrage wil leveren, dan hoppa, je recht halen, en meer.
maar goed, ook zonder dat (een ex zou ook zomaar dood kunnen zijn ineens, en dan is er ook geen geldschieter) , vraag ik me af wat heeft moeders in die 6 maanden ondernomen, behalve geen woonruimte vinden? heeft ze de hier opgenomen opties afgelopen? of zijn die allemaal compleet nieuw voor haar?

en ms heb ik er over heen gelezen, maar ouders van haar, ouders van hem? het zijn toch hun kleinkids waar het over gaat hier? die kunnen niet helpen? geen zussen, broers, familie, vrienden, kennissen, kerk, whatever? niemand?
pi_55227394
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:23 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Ik ken (gelukkig) alleen het verhaal van een directe collega (m) van me en zijn ex (v) heeft hem tot behoorlijk veel financiele verantwoordelijkheid gedwongen terwijl hij wel van goede wil is en heel graag z'n kids meer dan 4 dagen per twee weken zou willen zien. Volgens mij valt er voor haar, vooral op financieel gebied best veel te halen en ik zou me zelf er niet voor schamen om zijn zwarte inkomsten erbij te betrekken, daar moet toch iets op te vinden zijn?! Zwart werken: okee, maar niét ten koste van mijn kinderen: als hij oorlog wil, kan hij oorlog krijgen. Uitkleden die hap!
  woensdag 12 december 2007 @ 21:00:27 #237
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_55227690
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:32 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nou, dan ben je een van de weinigen hoor, de meeste mensen met huisdieren laten anderen daarvoor zorgen als ze op vakantie gaan...

Maar jij wil ook niet horen dat mensen met kinderen net zo min uitzuigers zijn.
Er zullen best mensen zijn met kinderen die er wel goed voor kunnen zorgen, dat neem ik meteen van je aan Maar mensen zoals TS noemt die als enige argument hebben dat ze alles moet hebben omdat ze kinderen heeft, daar heb ik een hekel aan.

Kinderen krijgen is een keuze, neem dan ook de gevolgen erbij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 12 december 2007 @ 21:03:36 #238
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55227765
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Er zullen best mensen zijn met kinderen die er wel goed voor kunnen zorgen, dat neem ik meteen van je aan Maar mensen zoals TS noemt die als enige argument hebben dat ze alles moet hebben omdat ze kinderen heeft, daar heb ik een hekel aan.

Kinderen krijgen is een keuze, neem dan ook de gevolgen erbij.
Natuurlijk is het een keuze en natuurlijk moet je daarvoor zorgen, soms gaat het echter mis en dan is een beetje hulkp niet veel gevraagd.
Maar dat vind ik ook van mensen zonder kinderen.
Als je hulp nodig hebt, is het heel fijn als er iemand is die wil helpen...
Ook de overheid
  woensdag 12 december 2007 @ 21:05:47 #239
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_55227811
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:03 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een keuze en natuurlijk moet je daarvoor zorgen, soms gaat het echter mis en dan is een beetje hulkp niet veel gevraagd.
Maar dat vind ik ook van mensen zonder kinderen.
Als je hulp nodig hebt, is het heel fijn als er iemand is die wil helpen...
Ook de overheid
Ook dat ben ik met je eens, maar dan moet je er wel zelf wat voor doen. Niet achterover gaan leunen en afwachten tot de hulp vanzelf naar je toe komt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 12 december 2007 @ 21:11:10 #240
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55227936
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook dat ben ik met je eens, maar dan moet je er wel zelf wat voor doen. Niet achterover gaan leunen en afwachten tot de hulp vanzelf naar je toe komt.
Nee, maar er staat toch nergens dat ze dat heeft gedaan.
En er ZIJN mensen die niet weten hoe bepaalde dingen werken of hoe je instanties moet vinden bv.

Ik ken iemand die dacht dat je een huis contant moest betalen als je het wilde kopen

Heeft zo wel een heleboel geld bij elkaar gespaard voor ie een huid ging kopen, maar goed, er was gewoon niemand geweest die hem dat ooit gezegd had.
Das ook hulp die sommige mensen nodig hebben.
pi_55228348
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:11 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nee, maar er staat toch nergens dat ze dat heeft gedaan.
En er ZIJN mensen die niet weten hoe bepaalde dingen werken of hoe je instanties moet vinden bv.

Ik ken iemand die dacht dat je een huis contant moest betalen als je het wilde kopen

Heeft zo wel een heleboel geld bij elkaar gespaard voor ie een huid ging kopen, maar goed, er was gewoon niemand geweest die hem dat ooit gezegd had.
Das ook hulp die sommige mensen nodig hebben.

Maar serieus, dat soort mensen zijn dus echt niet geschikt om dergelijke belangrijke beslissingen te nemen en daar verantwoordelijkheid voor te dragen en zouden er dus niet eens aan moeten beginnen.
  woensdag 12 december 2007 @ 21:29:20 #242
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55228513
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:24 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Maar serieus, dat soort mensen zijn dus echt niet geschikt om dergelijke belangrijke beslissingen te nemen en daar verantwoordelijkheid voor te dragen en zouden er dus niet eens aan moeten beginnen.
Het probleem is dat mensen die die dingen niet weten, dus ook niet weten DAT ze iets niet weten...
Als niemand je ooit verteld dat er iets als een hypotheek bestaat, weet je dat toch niet.
Dan heb je dus ook geen reden om er niet aan te beginnen.

(klink ik nog een beetje logisch?)
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 22:47:42 #243
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55231126
Direct Wonen

Rotsvast

Tijdelijk via een makelaar of tussenpersoon (die er uiteraard ook aan wil verdienen) en blijven reageren op de huuswoningen in de sociale woningbouw.
  donderdag 13 december 2007 @ 00:11:54 #244
54932 J.J.McKay
pi_55233753
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:45 schreef milagro het volgende:

[..]

wil hij de kids wel zien? ze hebben in de weekends of zo?
of is er totaal geen interesse in de kids?

en hij werkt toch fulltime? dan is er altijd geld te halen dus, wat hij kan missen, en dat bedrag bepaalt de rechter dan, indien nodig, niet hij, hooguit kan zijn advocaat er wat uit slepen voor hem.

kijk, ik hou niet zo van een "ex" financieel uitkleden, puur uit rancune, maar als de man en geen interesse toont, en een dak boven het hoofd van zijn kids geen prioriteit vindt en geen enkele vrijwillige bijdrage wil leveren, dan hoppa, je recht halen, en meer.
maar goed, ook zonder dat (een ex zou ook zomaar dood kunnen zijn ineens, en dan is er ook geen geldschieter) , vraag ik me af wat heeft moeders in die 6 maanden ondernomen, behalve geen woonruimte vinden? heeft ze de hier opgenomen opties afgelopen? of zijn die allemaal compleet nieuw voor haar?

en ms heb ik er over heen gelezen, maar ouders van haar, ouders van hem? het zijn toch hun kleinkids waar het over gaat hier? die kunnen niet helpen? geen zussen, broers, familie, vrienden, kennissen, kerk, whatever? niemand?
Hij heeft aangegeven niet de verantwoording te kunnen/willen nemen voor de kids.
Hij ziet ze om het weekend, als het hem uitkomt. Tevens wilt hij ze maar 1 week per jaar in de vakantie, omdat hij anders niet aan vakantie toekomt.

Er is bepaald dat vaders, per kind een klein bedrag afgedragen dient te worden. Totale bedrag is niet voldoende voor eten/drinken, kleding enz van beide kids. Met een laag fulltime inkomen, gaat een rechter niet bepalen dat hij zijn halve salaris moet afstaan. Maar omdat meneer zwart werkt, zou hij makkelijk veel meer kunnen afstaan.

Alle opties zijn afgelopen en natuurlijk zijn LdH/blijf van mijn lijf huis enz wel oplossingen, maar geen goede oplossingen.
De opvangcentra in die omgeving zitten vol met (afkickende) druggebruikers en dat soort volk. Ik heb niets tegen ze, maar zou niet graag mijn kids daar tussen willen zien.

Schoonouders zijn geen optie, ouders moeten zelf ook op korte termijn van huis wisselen wegens sloop van hun huidige woning. Dit kan een week zijn, maar ook een maand. Bovendien hebben ook zij niet de ruimte om 3 extra personen te herbergen.
  donderdag 13 december 2007 @ 00:14:56 #245
54932 J.J.McKay
pi_55233801
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:49 schreef EvL. het volgende:

[..]

Ik ken (gelukkig) alleen het verhaal van een directe collega (m) van me en zijn ex (v) heeft hem tot behoorlijk veel financiele verantwoordelijkheid gedwongen terwijl hij wel van goede wil is en heel graag z'n kids meer dan 4 dagen per twee weken zou willen zien. Volgens mij valt er voor haar, vooral op financieel gebied best veel te halen en ik zou me zelf er niet voor schamen om zijn zwarte inkomsten erbij te betrekken, daar moet toch iets op te vinden zijn?! Zwart werken: okee, maar niét ten koste van mijn kinderen: als hij oorlog wil, kan hij oorlog krijgen. Uitkleden die hap!
Klinkt leuk MAAR:
als je hem aangeeft bij de Belastingdienst, starten die een onderzoek en leggen een boete op.
Deze boete gaat van zijn inkomsten af, waardoor en nog minder geld overblijft voor alimentatie.

Enige mogelijkheid voor meer geld, is hem vrsgen om een bijdrage, maar bij dat verzoek begint hij hard te lachen.
pi_55233866
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:11 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Hij heeft aangegeven niet de verantwoording te kunnen/willen nemen voor de kids.
Hij ziet ze om het weekend, als het hem uitkomt. Tevens wilt hij ze maar 1 week per jaar in de vakantie, omdat hij anders niet aan vakantie toekomt.

Er is bepaald dat vaders, per kind een klein bedrag afgedragen dient te worden. Totale bedrag is niet voldoende voor eten/drinken, kleding enz van beide kids. Met een laag fulltime inkomen, gaat een rechter niet bepalen dat hij zijn halve salaris moet afstaan. Maar omdat meneer zwart werkt, zou hij makkelijk veel meer kunnen afstaan.

Alle opties zijn afgelopen en natuurlijk zijn LdH/blijf van mijn lijf huis enz wel oplossingen, maar geen goede oplossingen.
De opvangcentra in die omgeving zitten vol met (afkickende) druggebruikers en dat soort volk. Ik heb niets tegen ze, maar zou niet graag mijn kids daar tussen willen zien.

Schoonouders zijn geen optie, ouders moeten zelf ook op korte termijn van huis wisselen wegens sloop van hun huidige woning. Dit kan een week zijn, maar ook een maand. Bovendien hebben ook zij niet de ruimte om 3 extra personen te herbergen.
dat laatste toch wel als de nood echt aan de man is?
dan slaap je tijdelijk maar even hutje mutje, kom op, als ouder laat je je kind en je kleinkinderen toch niet op straat staan, omdat "je de ruimte niet hebt'?
  donderdag 13 december 2007 @ 00:20:31 #247
54932 J.J.McKay
pi_55233915
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:47 schreef Loedertje het volgende:
Direct Wonen

Rotsvast

Tijdelijk via een makelaar of tussenpersoon (die er uiteraard ook aan wil verdienen) en blijven reageren op de huuswoningen in de sociale woningbouw.
Probleem is dat de prijzen daar, over het algmeen, te hoog zijn voor haar. Als ze dat soort huurprijzen kan betalen, had ze net zo goed in deze koopwoning kunnen blijven zitten.

Bovendien zijn de woningen van Rotsvast slechts voor 1 persoon, en niet 3.
En de site van DirectWonen doet t momenteel niet.
  donderdag 13 december 2007 @ 00:24:17 #248
54932 J.J.McKay
pi_55234004
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:18 schreef milagro het volgende:

[..]

dat laatste toch wel als de nood echt aan de man is?
dan slaap je tijdelijk maar even hutje mutje, kom op, als ouder laat je je kind en je kleinkinderen toch niet op straat staan, omdat "je de ruimte niet hebt'?
Als het echt niet anders kan, zal het wel moeten.
Maar het vervelende is dat zij dus ook, op korte termijn, uit huis moeten, en naar een kleinere woning moeten en dan dus helemaal geen ruimte hebben.
Als je de stijging op de wachtijst van de woningbouw bekijkt, sinds het aanmelden, is zijn 30 plaatsen gestegen in afgelopen 6 mndn. En ze staat nu, op zn hoogst, op plaats 50.
Als de trent zich dan voortzet, moet ze een jr bij haar ouders wonen, terwijl zij in die periode zeker zijn verhuisd.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.J.McKay op 13-12-2007 00:29:23 ]
  donderdag 13 december 2007 @ 00:32:44 #249
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55234188
Ben ook een alleenstaande moeder en heb dit topic met verbazing gelezen. Oh ja, ben trouwens nieuw hier als poster, was altijd lurker.

Verbazing vanwege de harde reacties over mensen met kinderen, maar ook verbazing over de houding van ts.

Als ik het goed gelezen heb werkt jouw vriendin part time. Da's allemaal leuk en aardig als je een dak boven je hoofd hebt, maar als je met twee koters dakloos dreigt te worden en vanwege je inkomen niets tijdelijks kunt huren, dan is dat zacht gezegd niet zo slim. Dus de eerste stap lijkt mij meer gaan werken, ik weet natuurlijk niet wat voor werk ze doet, maar als ze een beetje een leuk beroep heeft uitgekozen kun je met bijvoorbeeld 32 uur werken best een leuk salaris binnenharken ( doe ikzelf ook). en anders zal ze toch gewoon full time moeten gaan werken. Kinderopvang kost als alleenstaande ouder geen drol, en een huis kunnen betalen lijkt me belangrijker dan 's middags fimokleien met je koters.

Dat lijkt me dus stap 1. Omhoog dat inkomen, als ze in vaste dienst is of langer dan een jaar in dienst is bij haarwerkgever heeft ze recht op het aanpassen van haar werktijden. Bovendien zal een beetje werkgever ook niet willen dat een alleenstaand personeelslid met twee kinderen dakloos raakt.

Stap 2 lijkt me om die slapjanus van een ex eens aan te gaan pakken. Hij kan er wel geen zin in hebben, maar de wet zegt dat wie een kind verwekt daar ook voor moet zorgen. Als hij geen geld voor alimentatie heeft, dan neemt hij de kinderen toch lekker? Dan betaalt zij hém alimentatie. Die constructie is met een goede advocaat zo af te dwingen, en aangezien meneer daar waarschijnlijk geen zin in heeft is het misschien net het duwtje in de rug om hem te dwingen van zijn luie reet af te komen en ervoor te zorgen dat zijn eigen kinderen een dak boven hun hoofd hebben.

Stap 3 lijkt mij een hartig woordje met die minkukels die zich opa en oma noemen te gaan praten. Zowel ouders als schoonouders zouden zich moeten schamen dat ze hun kleinkinderen zo in de kou laten staan. En oh ja, nu we het toch over schamen hebben, dat geldt ook voor jouzelf, ts. Beetje hier de bink uithangen terwijl je te laf bent om de vader aan te spreken en te gemakzuchtig om je vriendin structureel te helpen, big no-no.

Vervolgens mag jouw vriendin zelf ook wel eens in actie gaan komen. Hebben jullie al contact met de moeder van Tinkepink gezocht of is dat ook weer niet goed genoeg?

Ach, wat maak ik me ook druk. Dit hele topicschreeuwt dat jullie eigenlijk vinden dat een ander het maar moet oplossen, wat ben je in vredesnaam voor moeder als je nog liever op straat bivakkeert dan bijvoorbeeld de vader van je eigen kinderen aanspreekt?

Tssk.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_55234366
hear hear
De enigen waar ik medelijden mee heb zijn de kinderen. Wat een stelletje flapdrollen zijn die ouders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')