Omdat ze individueel niet de hypotheek kunnen betalen bijvoorbeeld...quote:Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef SHE het volgende:
Wat is dit nou weer voor kul verhaal. Sinds wanneer moet een vrouw met kids bij een scheiding uit huis?
Die vent moet lekker wieberen en als ze dat niet zelf kan regelen, dan zit er op zijn minst een steek bij haar los en komt ze wat mij betreft wel degelijk in aanmerking voor die urgentie als psychiatrisch patient.
In jouw ogen misschien niet nuttig maar dan heb ik het i.i.g. maar gezegd: wat denk je van de YMCA of de kerk? Ben absoluut geen kerkganger maar ik weet dat de diaconien een heleboel kunnen betekenen voor één. Misschien gewoon eens langs bij de pastoor en vragen "hoe nu verder?" Wellicht weet zo'n persoon wat?quote:Op woensdag 12 december 2007 14:35 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Dankjewel! Zal m voor dr opzoeken en laten bellen.
Had niet meer gerekend op een nuttige tip!!
Ik ken de situatie niet, maar ze had zelf wel heel veel tijd om een woning te zoeken. Het lijkt er een beetje op dat ze gewacht heeft tot er een 'geschikte' woning naar haar toe kwam.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:04 schreef SHE het volgende:
Dan moet die vent maar bijspringen; desnoods slaapt ie zelf op de bank.
Kom op zeg; tenzij je man je slaat en een acute bedreiging vormt voor jou en je gezin heb je geen enkele reden om zo dramatisch met je kinderen op straat te staan.
Los van het feit dat ik het toch wel bijzonder tragisch vind dat ze blijkbaar geen normale vrienden en ouders heeft.
nee, je krijgt alleen een groter huis als de kinderen daadwerkelijk meer dan 50% van de tijd bij je wonenquote:Op woensdag 12 december 2007 17:09 schreef MinderMutsig het volgende:
Is het tegenwoordig overigens niet gebruikelijk dat ouders gedeelde voogdij krijgen?
En is het dan niet heel erg raar dat hij ergens is gaan wonen zonder ruimte voor zijn kinderen? (Tenzij voor nood maar dan is er ook wel een mouw aan te passen d.m.v. luchtbedjes.)
ik snap ts ook niet hoor, heb die link van google erin geplakt, mega veel websites waar je woningen kunt vinden!quote:Op woensdag 12 december 2007 14:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waar slaat die opmerking nu weer op? Sinds wanneer zijn tips niet nuttig als ze niet in je straatje passen?
Wie heeft het over krijgen? Misschien huurt die vent wel particulier of heeft hij een koophuis.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:39 schreef E.T. het volgende:
[..]
nee, je krijgt alleen een groter huis als de kinderen daadwerkelijk meer dan 50% van de tijd bij je wonen
dan gaat ze buiten de randstad wonen; je kunt niet alles hebben, zeker niet als je in tijdsnood zit.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:27 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Als jij een goedkope woning kan vinden in de randstad, zou ik graag willen weten waar!
Voor simpele kamertjes van 15 m2 vragen ze al 400 + euro!!!
met een parttime baantje en het kenmerk alleenstaande moeder met kinderen komt ze ongetwijfeld ook in aanmerking voor huursubsidie / huurtoeslag, zorgtoeslag etc.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:53 schreef sanger het volgende:
Laten we al het bashen even vergeten oke
Ik ken de situatie, ken de personen in kwestie ook.
Zij is niet lui, werkt hard voor der geld, is al vanaf de scheiding hard op zoek naar vervangende woonruimte. Helaas kan ze niets vinden wat in haar budget past, of wat volgens de WBV e.d. in haar budget past. Zoals JJMcKay al aangeeft is haar werk de enige zekerheid die ze heeft op dit moment. Dat ze dat niet opzegt is dus niet zo gek, maar betekent wel dat ze enigsinds gebonden is aan de omgeving Alkmaar.
Aangezien de relatie nog niet zo lang "aan" is het niet zo gek dat ze samen niets gaan kopen/huren of e.d.
ook dat is bull; feit op zich dat ze kids heeft behoort geen voorrangssituatie te creëren; dat hebben ze nu gelukkig ook ingezien bij de woningcoöperaties door die vele scheidingen en is (terecht) scheiding an sich (behoudens huiselijk geweld etc.) geen grond voor urgentie.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef SHE het volgende:
Wat is dit nou weer voor kul verhaal. Sinds wanneer moet een vrouw met kids bij een scheiding uit huis?
Die vent moet lekker wieberen en als ze dat niet zelf kan regelen, dan zit er op zijn minst een steek bij haar los en komt ze wat mij betreft wel degelijk in aanmerking voor die urgentie als psychiatrisch patient.
Alles goed en wel maar dan zijn er alsnog voldoende alternatieve oplossingen aangedragen waarvan hij allemaal zegt dat ze 'geen optie' zijn. Nou weet ik niet of dat zijn mening is of die van haar maar als het haar instelling is dan is die gewoon knap waardeloos en moet ze niet zeiken.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:53 schreef sanger het volgende:
Laten we al het bashen even vergeten oke
Ik ken de situatie, ken de personen in kwestie ook.
Zij is niet lui, werkt hard voor der geld, is al vanaf de scheiding hard op zoek naar vervangende woonruimte. Helaas kan ze niets vinden wat in haar budget past, of wat volgens de WBV e.d. in haar budget past. Zoals JJMcKay al aangeeft is haar werk de enige zekerheid die ze heeft op dit moment. Dat ze dat niet opzegt is dus niet zo gek, maar betekent wel dat ze enigsinds gebonden is aan de omgeving Alkmaar.
Aangezien de relatie nog niet zo lang "aan" is het niet zo gek dat ze samen niets gaan kopen/huren of e.d.
je kunt geen noten op je zang hebben als je geen alternatief hebt; 1.5 uur reizen is niet ondoenbaar en in de randstad zelfs vrij normaal, ik heb het 2 jaar volgehouden om 4.5 te doen elke dag, net als zoveel medestudenten.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:11 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Net ben ik getrouwd, en nu heb je de indruk dat ik niet samenwoon, make up your mind???
Mijn woning voldoet tijdelijk, ware het niet dat het, met OV, op minimaal 1.5 uur van de dames hun school en werk ligt.
Lekker praktisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |