abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55198384
Ik zie het probleem niet zo. Je hebt toch al "speciale" begraafplaatsen? Mensen moeten vooral zelf weten hoe en waar ze begraven worden.
pi_55198440
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:06 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik ook.

Daarom vind ik het zo lachwekkend dat mensen hier aan de ene kant helemaal voor persoonlijke vrijheden zijn, en zich bedreigd voelen door gelovigen, maar aan de andere kant wel zitten te springen om diezelfde persoonlijke vrijheden van anderen te beperken, onder het mom van 'wat goed is voor mij, is ook goed voor een ander'.

En dat allemaal onder leiding van de PVV, een partij waar de naam en het gedachtengoed zelden zo ver van elkaar af hebben gestaan.
Dat mensen geloven moeten ze zelf weten maar ik wil er niet mee lastig gevallen worden dus ik wil me dus ook niet aan hun regeltjes houden.
pi_55198514
quote:
Volgens hem staat de wens om gescheiden begraven te worden ''symbool voor het feit dat moslims geen deel willen uitmaken van de Nederlandse samenleving.''
Geniaal. Volgens mij zijn er al eeuwen katholieke, christelijke en joodse begraafplaatsen waarop mensen op basis van geloof dus gescheiden begraven liggen.
pi_55198525
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:01 schreef Nosh het volgende:

[..]

.

Zodra de sharia hier ingevoerd is, mag je voor mijn huis een gigantisch 'told you so'-bord neerzetten. Op dit moment worden mijn persoonlijke vrijheden meer beperkt door dit walgelijk conservatieve kabinet dan moslims, dus hey.
hahahahahah

wij hebben een conservatieve kabinet ? laat me niet lachen
pi_55198554
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:08 schreef nikk het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Je hebt toch al "speciale" begraafplaatsen? Mensen moeten vooral zelf weten hoe en waar ze begraven worden.
moslim graven mogen niet geruimd worden, daar ligt het grootste probleem
pi_55198623
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:16 schreef glaschol het volgende:

[..]

Hebben ze pech, als er geen ruimte meer is worden andere graven toch ook geruimd?
pi_55198687
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Hebben ze pech, als er geen ruimte meer is worden andere graven toch ook geruimd?

precies, maar ik hoor de rellen en het gezeik van de pvda en groenlinks al aankomen
pi_55198811
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:20 schreef glaschol het volgende:

[..]

precies, maar ik hoor de rellen en het gezeik van de pvda en groenlinks al aankomen
Waarschijnlijk wel ja.
pi_55199103
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:16 schreef glaschol het volgende:

[..]

Zolang men ervoor betaalt zie ik het probleem niet. Eeuwigdurende graven zijn net zo goed beschikbaar voor niet-Moslims.
pi_55199275
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Zolang men ervoor betaalt zie ik het probleem niet. Eeuwigdurende graven zijn net zo goed beschikbaar voor niet-Moslims.
Het is maar de vraag of ze er meer voor willen betalen. Zodra je ze dat wilt laten doen krijg je meteen te horen dat je discrimineert.
pi_55199366
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Volgens mij weet je geeneens dat het merendeel van de bevolking geen religie aanhangt.
Volgens mij reken jij je een beetje te rijk, 41% is geen merendeel van de bevolking.
quote:
Roman Catholic 31%, Dutch Reformed 13%, Calvinist 7%, Muslim 5.5%, other 2.5%, none 41% (2002)
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html
pleased to meet you
pi_55199496
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:43 schreef rgras het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of ze er meer voor willen betalen. Zodra je ze dat wilt laten doen krijg je meteen te horen dat je discrimineert.
Je denkt dat Moslims die grafrechten kado zullen krijgen?
pi_55199652
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Je denkt dat Moslims die grafrechten kado zullen krijgen?
Als de SP, Groenlinks en de PVDA op dreef zijn, ja!
  dinsdag 11 december 2007 @ 19:58:22 #114
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_55199752
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:57 schreef Meki het volgende:
voor mij is dat wel een antwoord
Wij weten wat er gaat gebeuren als we dood zijn
Jij weet dat niet
Laat me je uit de droom helpen Meki. 'Jullie' weten dat ook niet. 'Jullie' geloven en dat is toch echt heel wat anders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_55199943
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:55 schreef rgras het volgende:

[..]

Als de SP, Groenlinks en de PVDA op dreef zijn, ja!
dat geloof ik ook ja, die zijn veels te bang dat er weer discriminatie geroepen gaat worden daar zijn de linkse partijen nogal gevoelig voor.
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:07:34 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_55200075
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:46 schreef moussie het volgende:

Volgens mij reken jij je een beetje te rijk, 41% is geen merendeel van de bevolking.

Dat is nog steeds wel de grootste groep, that's gotta count for something, right?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_55200108
quote:

[..]

Ze betalen ook om zich te laten begraven in hun geboorteland, dus voor deze rechten heeft men ook geld over.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_55201231
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:35 schreef nikk het volgende:

[..]

eeuwig ? niet, wie moet dat dan betalen ?

enne, niet-moslims ? gaan we nu al in dat soort termen denken ?
pi_55201253
quote:

[..]

[..]

De meeste Nederlanders zijn atheistisch ja.
pi_55201290
wel vaag trouwens, ze geloven toch in een leven na de dood, waarom zouden hun lichamen dan niet geruimd mogen worden ? waarom zouden ze sowieso begraven moeten worden ? beter cremeren.
pi_55202337
Laat mensen toch begraven worden zoals ze willen. Als ze een graf willen kopen in plaats van huren laat ze dan.
DIt is gewoon aandachttrekkerij van Wilders en het CDA snap ik helemaal niet.

Wel jammer dat Meki zijn eigen toppic een beetje omzeep heeft geholpen met slowchatten. Doet ie altijd trouwens.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55208656
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:48 schreef glaschol het volgende:
wel vaag trouwens, ze geloven toch in een leven na de dood, waarom zouden hun lichamen dan niet geruimd mogen worden ? waarom zouden ze sowieso begraven moeten worden ? beter cremeren.
Jij hebt echt het verstand van een kiwi he. De begraafplaatsen waar Moslims en Joden op liggen zijn priveterrein (i.t.t. bijvoorbeeld openbare begraafplaatsen). Ligt hun priveterrein vol, dan kopen ze maar mooi nieuw terrein aan. What's the big fucking problem? Sommige mensen maken werkelijk overal een probleem van en maken zichzelf op die manier compleet belachelijk, zoals jij aan het doen bent.
pi_55208668
quote:

[..]

-edit- Nutteloos
Ze betalen er al voor! Net als de Joden trouwens, wiens graven ook niet geruimd mogen worden. En zolang ze voor hun priveterrein blijven betalen moeten ze lekker zelf weten wat ze er mee doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 12-12-2007 13:13:10 ]
  woensdag 12 december 2007 @ 05:02:40 #124
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_55208674
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:26 schreef VoreG het volgende:

[..]

Want we hebben genoeg ruimte om iedereen te begraven?
Ja.

Schiet ze maar de ruimte in.
pi_55208778
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:14 schreef Fides het volgende:

[..]

Geniaal. Volgens mij zijn er al eeuwen katholieke, christelijke en joodse begraafplaatsen waarop mensen op basis van geloof dus gescheiden begraven liggen.
Die zijn marginaal.
De meeste mensen liggen begraven op Algemene Begraafplaatsen.
Sportieve inbreng
  woensdag 12 december 2007 @ 07:13:40 #126
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55208779
Als ze het zelf willen en er zelf voor betalen moet kunnen zou ik zeggen. Totaal geen problemen mee.

Vraag me alleen af hoe gereageerd zou worden op een begraafplaats voor alleen blanken. (niet dat ik daar voor ben).

Iedereen moet zelf maar regelen wat er met hem of haar gebeurd nadat hij dood gaat. Ik denk dat ik hier gecremeerd ga worden en dan begraven (zo gaat dat hier). Zelf maak ik me er niet zo druk om ik geloof dat het afgelopen is nadat ik dood ben en dus toch niets meer merk.
mai pen rai
pi_55208790
Ik snap het niet vraag als begraafplaats gewoon 100.000 euro als je eeuwig grafrecht wil probleem opgelost
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_55208801
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is nog steeds wel de grootste groep, that's gotta count for something, right?
Daar komt bij, dat bijvoorbeeld die 31% katholieken absoluut niet waar is. Want wat is het criterium? Wie is nog praktiserend katholiek tegenwoordig?
Dit geldt in mindere mate overigens ook voor de andere godsdiensten.
Kortom, die 41% niet godsdienstigen is aan de lage kant, en veruit de grootste groepering.
Sportieve inbreng
pi_55208925
quote:
Op woensdag 12 december 2007 07:13 schreef niet_links het volgende:
Als ze het zelf willen en er zelf voor betalen moet kunnen zou ik zeggen. Totaal geen problemen mee.

Vraag me alleen af hoe gereageerd zou worden op een begraafplaats voor alleen blanken. (niet dat ik daar voor ben).

Iedereen moet zelf maar regelen wat er met hem of haar gebeurd nadat hij dood gaat. Ik denk dat ik hier gecremeerd ga worden en dan begraven (zo gaat dat hier). Zelf maak ik me er niet zo druk om ik geloof dat het afgelopen is nadat ik dood ben en dus toch niets meer merk.
Discriminatie op basis van geloof, in de zin van het uitsluiten van niet- of andersgelovigen wordt toch gewoon toegestaan in Nederland? Waarbij ik geloof in de breedste zin van het woord bedoel, niet alleen religie maar ook politieke overtuiging.
Als liberaal zal ik geen voorzitter van de SP mogen worden, discriminatie?

Onderscheid op levensovertuiging is wat anders dan die op ras, of snap je dat niet helemaal?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55209051
quote:

[..]

[..]

Dergelijke lijstjes kun je met een gerust hart onzin noemen. De cijfers zijn uit de lucht gegrepen want men deelt mensen al in hokjes van religie die geboren zijn binnen een stroming terwijl de meesten er totaal niets mee doen of helemaal nergens in geloven.
Welke kerk je ook neemt, op zondag kun je een speld binnen horen vallen door de enorme afwezigheid van gelovigen.

Ik kom zelf uit een katholiek gezin van 5 kinderen waar geloof niet werd gepraktiseerd maar de kinderen werden wel als katholiek geregistreerd. En zo zijn er nog vele honderdduizenden mss wel miljoenen in de tellingen meegenomen die nergens in geloven.
pi_55209609
quote:
Op woensdag 12 december 2007 07:13 schreef niet_links het volgende:

Het gaat hier niet om een begraafplaats op basis van ras, maar op basis van geloof....ook blanke moslims kunnen daar begraven worden.

je legt onbedoeld wel de vinger op de zere plek, want eigenlijk wil de PVV zeggen dat ze iedereen met een kleurtje geen enkel recht willen geven en daar aparte wetten voor in willen voeren....vrijheid geldt in de ogen van de PVV alleen voor blanke- niet moslim mensen en als je daar niet bij hoort dien je je te onderwerpen.
pi_55209674
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een begraafplaats op basis van ras, maar op basis van geloof....ook blanke moslims kunnen daar begraven worden.

je legt onbedoeld wel de vinger op de zere plek, want eigenlijk wil de PVV zeggen dat ze iedereen met een kleurtje geen enkel recht willen geven en daar aparte wetten voor in willen voeren....vrijheid geldt in de ogen van de PVV alleen voor blanke- niet moslim mensen en als je daar niet bij hoort dien je je te onderwerpen.
Nu trek de partij politiek van de PVV in mijn ogen iets te ver door denk (hoop) ik.
  woensdag 12 december 2007 @ 09:29:57 #133
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_55210028
quote:

[..]

[..]

59% gelooft nog in sprookjes?! Damn, had wel wat minder gedacht.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 12 december 2007 @ 10:53:07 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55211769
quote:

[..]

[..]

In groot amsterdam is het aantal "niet kerkelijken" 62%

Ik gok dat als je de randstad pakt je nog steeds royaal boven de 50% uit komt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_55212221
quote:
Op woensdag 12 december 2007 08:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dergelijke lijstjes kun je met een gerust hart onzin noemen. De cijfers zijn uit de lucht gegrepen want men deelt mensen al in hokjes van religie die geboren zijn binnen een stroming terwijl de meesten er totaal niets mee doen of helemaal nergens in geloven.
Hear, hear .. en dit komt dan uit het toetsenbord van iemand die anders totaal geen moeite heeft met mensen in hokjes plaatsen, afhankelijk van de stroming waar ze toevallig in geboren zijn
quote:
Welke kerk je ook neemt, op zondag kun je een speld binnen horen vallen door de enorme afwezigheid van gelovigen.
Dat schijnt dus behoorlijk aan te trekken de laatste tijd
quote:
Ik kom zelf uit een katholiek gezin van 5 kinderen waar geloof niet werd gepraktiseerd maar de kinderen werden wel als katholiek geregistreerd. En zo zijn er nog vele honderdduizenden mss wel miljoenen in de tellingen meegenomen die nergens in geloven.
en jij denkt dat dat alleen bij katholieken/christenen zo is ?
Zo ken ik een aantal bierdrinkende 'moslims' die nooit naar de moskee gaan, maar wel op hun achterste poten staan als een andere cultuur commentaar heeft op het Suikerfeest, dat is dan volgens jou een moslim, toch ?
Vertel, in hoeverre verschilt dat van jou als niet-katholiek zijnde die ook op haar achterste poten gaat staan als er gesuggereerd wordt het wat soberder te doen met de kerst ivm gevoelige islamitische teentjes .. waarom is de ongelovige andere ineens wel een moslim als die opkomt voor zijn culturele erfgoed maar jij geen katholiek als jij opkomt voor het jouwe ?
pleased to meet you
pi_55212246
quote:
Op woensdag 12 december 2007 10:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In groot amsterdam is het aantal "niet kerkelijken" 62%

Ik gok dat als je de randstad pakt je nog steeds royaal boven de 50% uit komt.
hehe, het is uiteraard een landelijk gemiddelde .. in de ogen van de biblebelt is de randstad dan ook sodom en gomorrha
pleased to meet you
pi_55212294
-edit- Offtopic

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 12-12-2007 13:15:58 ]
pi_55213781
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Hear, hear .. en dit komt dan uit het toetsenbord van iemand die anders totaal geen moeite heeft met mensen in hokjes plaatsen, afhankelijk van de stroming waar ze toevallig in geboren zijn
[..]
Oké, jij je zin, niet in een hokje plaatsen.
We maken 1 grote hutspot van de gelovigen. Moslims met de vele stromingen en de christelijken gooien we op 1 grote hoop. Dan ook niet zeiken als een aanslag wordt gepleegd door 1 bepaalde moslimgroepering of als er weer eens een pedofiele pastoor zich vergrijpt.

Zal je wel in dank worden afgenomen door, jawel, vooral moslims.
quote:
Dat schijnt dus behoorlijk aan te trekken de laatste tijd
[..]
Lijkt me stug
quote:
en jij denkt dat dat alleen bij katholieken/christenen zo is ?
Zo ken ik een aantal bierdrinkende 'moslims' die nooit naar de moskee gaan, maar wel op hun achterste poten staan als een andere cultuur commentaar heeft op het Suikerfeest, dat is dan volgens jou een moslim, toch ?
Als een moslim zich moslim noemt, wie ben ik dan om dat tegen te spreken?
quote:
Vertel, in hoeverre verschilt dat van jou als niet-katholiek zijnde die ook op haar achterste poten gaat staan als er gesuggereerd wordt het wat soberder te doen met de kerst ivm gevoelige islamitische teentjes ..
En dat is het hem juist, wát hebben we te maken met moslimteentjes in een seculier land.
quote:
waarom is de ongelovige andere ineens wel een moslim als die opkomt voor zijn culturele erfgoed maar jij geen katholiek als jij opkomt voor het jouwe ?
pi_55213812
-edit- Nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 12-12-2007 13:17:15 ]
pi_55214273
Niemand, ongeacht religie, moet kunnen EISEN dat hij naast iemand van dezelfde geloofsgroep wordt begraven. Dat een moslim zijn graf naar Mekka gericht wil, kan ik nog wel volgen, maar voor discriminatie op de begraafplaats moet een stokje worden gestoken. Er is ook geen enkele reden waarom een moslimgraf WEL eeuwig bewaard moet blijven en dat van mijn opa en oma niet. Een graf in stand houden kan, maar dan moeten de nabestaanden wel gewoon het bedrag betalen dat wordt gevraagd voor verlenging van de grafrechten. Moest onze familie ook.
  woensdag 12 december 2007 @ 13:05:11 #141
3542 Gia
User under construction
pi_55215293
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:31 schreef Elfletterig het volgende:
Niemand, ongeacht religie, moet kunnen EISEN dat hij naast iemand van dezelfde geloofsgroep wordt begraven. Dat een moslim zijn graf naar Mekka gericht wil, kan ik nog wel volgen, maar voor discriminatie op de begraafplaats moet een stokje worden gestoken. Er is ook geen enkele reden waarom een moslimgraf WEL eeuwig bewaard moet blijven en dat van mijn opa en oma niet. Een graf in stand houden kan, maar dan moeten de nabestaanden wel gewoon het bedrag betalen dat wordt gevraagd voor verlenging van de grafrechten. Moest onze familie ook.
Ik vind dit wel enigszins hypocriet van gelovig Nederland. Ongedoopten worden (vroeger tenminste nog wel of dit nu nog is, weet ik niet) apart begraven. Mijn ouders hebben hun eerstgeborene verloren, maar gelukkig was zij gedoopt, dus mocht zij tussen de gedoopte kindjes liggen. Maar er was toen een deel ongewijde grond op de begraafplaats voor niet-katholieken.

Ik kan er dus zeker wel begrip voor opbrengen dat Moslims tussen hun geloofsgenoten willen liggen.

Met de rest van jouw post ben ik het wel eens.
Ook deze graven hoeven niet tot de eeuwigheid bewaard te blijven. Zolang er grafrechten betaald worden, prima. Een graf kopen voor een eenmalig bedrag moet niet mogelijk zijn. Ook niet voor moslims.
pi_55216487
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oké, jij je zin, niet in een hokje plaatsen.
We maken 1 grote hutspot van de gelovigen. Moslims met de vele stromingen en de christelijken gooien we op 1 grote hoop. Dan ook niet zeiken als een aanslag wordt gepleegd door 1 bepaalde moslimgroepering of als er weer eens een pedofiele pastoor zich vergrijpt.

Zal je wel in dank worden afgenomen door, jawel, vooral moslims.
tja, je begint er zelf mee, jij hebt het over een meerderheid die geen religie aanhangt

Maar als ik je goed begrijp is het hokje dus geen hokje meer als je het wat groter maakt ?
Alle moslim bij elkaar kan wel, alle gelovigen bij elkaar kan ook, maar de verschillende christelijke stromingen bekijken we wel genuanceerd ?
quote:
Lijkt me stug
Ik zie het een en ander op het nieuws en wat ik in mijn omgeving zie bevestigd dat
quote:
Als een moslim zich moslim noemt, wie ben ik dan om dat tegen te spreken?
Als een moslim uit Marokko jou verteld dat die niets te maken heeft met een moslim Saoedi-Arabië spreek je het toch ook tegen ?
quote:
En dat is het hem juist, wát hebben we te maken met moslimteentjes in een seculier land.
Evenveel als met de christelijke teentjes die ook nog overal verspreid door het land bestaan, waarom zou je met het ene geloof meer rekening moeten houden dan met het ander, in een seculair land ?
quote:
Als jij opkomt voor jouw culturele erfgoed, kerst, betekend dat niet dat jij katholiek bent, maar als iemand anders opkomt voor zijn culturele erfgoed, suikerfeest, is die volgens jou moslim
pleased to meet you
  woensdag 12 december 2007 @ 14:08:00 #143
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55216846
quote:
Op woensdag 12 december 2007 07:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Discriminatie op basis van geloof, in de zin van het uitsluiten van niet- of andersgelovigen wordt toch gewoon toegestaan in Nederland? Waarbij ik geloof in de breedste zin van het woord bedoel, niet alleen religie maar ook politieke overtuiging.
Als liberaal zal ik geen voorzitter van de SP mogen worden, discriminatie?

Onderscheid op levensovertuiging is wat anders dan die op ras, of snap je dat niet helemaal?
Ik snap hem wel maar eigenlijk is het niet zo heel verschillend of je nu geen ongelovige naast je wil hebben of geen gekleurde mensen. (voor alle duidelijkheid ik heb een aziatische vriendin en woon in Thailand dus ben geen kaalkopje). Ik vind het onderscheid maken op ras niet heel verschillend als het onderscheid maken op geloof. Als het een mag zou het ander ook moeten mogen als je maar betaald. Ik snap best wel dat het niet zo moet zijn dat je een winkel voor alleen blanke moet hebben of een winkel voor alleen moslims. Ik denk echter dat er veel feller op een begraafplaats voor alleen blanken gereageerd zou worden door bepaalde users als op een begraafplaats voor moslims alleen.
mai pen rai
pi_55216913
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:08 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik snap hem wel maar eigenlijk is het niet zo heel verschillend of je nu geen ongelovige naast je wil hebben of geen gekleurde mensen. (voor alle duidelijkheid ik heb een aziatische vriendin en woon in Thailand dus ben geen kaalkopje). Ik vind het onderscheid maken op ras niet heel verschillend als het onderscheid maken op geloof. Als het een mag zou het ander ook moeten mogen als je maar betaald. Ik snap best wel dat het niet zo moet zijn dat je een winkel voor alleen blanke moet hebben of een winkel voor alleen moslims. Ik denk echter dat er veel feller op een begraafplaats voor alleen blanken gereageerd zou worden door bepaalde users als op een begraafplaats voor moslims alleen.
Je geloof is een keuze, je huidskleur niet ..
pleased to meet you
pi_55218208
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Goh....ze zouden vaker zo snel naar me moeten luisteren....een volgende stap van de PVV richting een apartheidsstaat:

http://www.telegraaf.nl/b(...)ijzigen__.html?p=5,1

Geert Wilders vindt dat artikel 1 uit de Grondwet, het non-discriminatiebeginsel, moet worden veranderd. De wijziging moet het mogelijk maken moslims anders te behandelen dan niet-moslims.
pi_55218396
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:54 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, je begint er zelf mee, jij hebt het over een meerderheid die geen religie aanhangt
Daar blijf ik ook bij. De leegloop van kerken is groot en een feit.
quote:
Maar als ik je goed begrijp is het hokje dus geen hokje meer als je het wat groter maakt ?
Elke religie past in zijn eigen specifiek hokje met daarboven een groot opperhoofd aan de top. Opperhoofd van de moslims is Allah en van de Christenen God. De onderverdeling in subhokjes (stroming) is voor een leek die niet gelooft obelangrijk.
Zie het maar als een bedrijfdiagram met zijn vertakkingen.
quote:
Alle moslim bij elkaar kan wel, alle gelovigen bij elkaar kan ook, maar de verschillende christelijke stromingen bekijken we wel genuanceerd ?
[..]
Nee.
quote:
Ik zie het een en ander op het nieuws en wat ik in mijn omgeving zie bevestigd dat
Ik heb andere ervaringen.
quote:
[..]

Als een moslim uit Marokko jou verteld dat die niets te maken heeft met een moslim Saoedi-Arabië spreek je het toch ook tegen ?
[..]
Dat die niets met elkaar te maken hebben is evident, dat is weer de stroming maar hun opperhoofd is Allah. Voor hen is dat belangrijk maar voor de gemiddelde westerling zal het een worst zijn net zoals de gemiddelde moslim een worst is dat er katholieken, protestanten, pinkstergemeente, evangelisten e.d. zijn. Men is in het westen niet mee opgegroeid en de behoefte om er kennis mee te maken is er ook niet.
quote:
Evenveel als met de christelijke teentjes die ook nog overal verspreid door het land bestaan, waarom zou je met het ene geloof meer rekening moeten houden dan met het ander, in een seculair land ?
[..]
Ik vind dat je met geen enkele geloof rekening moet houden maar vergeet de heersende christelijke cultuur niet die eindelijk gematigd is geworden en een andere vreemde religie met vaak gebruiken die indruisen tegen de westerse cultuur dringt zich prominent op dat dat weerzin wekt.
quote:
Als jij opkomt voor jouw culturele erfgoed, kerst, betekend dat niet dat jij katholiek bent, maar als iemand anders opkomt voor zijn culturele erfgoed, suikerfeest, is die volgens jou moslim
Tuurlijk kom ik op voor kerst, is een westers gebruik waar ik mee opgegroeid ben itt tot suikerfeest. Zover ik weet legt niemand iets in de weg aan moslims om suikerfeest niet te vieren maar het moet ook niet weer zo zijn dat je je eigen culturele erfgoed zomaar inruilt voor een andere waar je geen enkele affinteit mee hebt.
pi_55218462
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:06 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Goh....ze zouden vaker zo snel naar me moeten luisteren....een volgende stap van de PVV richting een apartheidsstaat:

http://www.telegraaf.nl/b(...)ijzigen__.html?p=5,1

Geert Wilders vindt dat artikel 1 uit de Grondwet, het non-discriminatiebeginsel, moet worden veranderd. De wijziging moet het mogelijk maken moslims anders te behandelen dan niet-moslims.
Je maakt je veel te druk om wat wilders roept.

Zo zie je maar weer, de aandacht is weer op hem gevestigd.
pi_55218506
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je maakt je veel te druk om wat wilders roept.

Zo zie je maar weer, de aandacht is weer op hem gevestigd.

Ik vind het juist prima dat nu duidelijk is dat de PVV en haar volgelingen niets anders willen als een apartheidsstaat van NL te maken.
  woensdag 12 december 2007 @ 16:15:34 #149
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55219952
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Je geloof is een keuze, je huidskleur niet ..
Duidelijk, toch zou ik een winkel voor alleen moslims en een winkel voor alleen blanken niet echt heel verschiillend vinden. Dat is mijn mening ieder geval. Zelfde met begraafplaatsen.

Zoals ik overigens al gezegd hebt ze mogen van mij doen wat ze willen met die begraafplaats als ze het zelf maar financieren.
mai pen rai
pi_55219986
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:15 schreef niet_links het volgende:

[..]

Duidelijk, toch zou ik een winkel voor alleen moslims en een winkel voor alleen blanken niet echt heel verschiillend vinden. Dat is mijn mening ieder geval. Zelfde met begraafplaatsen.

Zoals ik overigens al gezegd hebt ze mogen van mij doen wat ze willen met die begraafplaats als ze het zelf maar financieren.
En een partij voor alleen liberalen?
Of een kerk voor alleen katholieken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')