+quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:04 schreef amaranta het volgende:
DeLiedje en Droeke: go go go!
Ja het was echt heel vaag en ook wel eng echt. Het ging echt supersnel... Opeens was dat kind er en mijn man was er niet. Dus ik raakte een beetje in de stress...quote:Op woensdag 12 december 2007 09:08 schreef Mibos het volgende:
Ticootje als je dromen uitkomen ben jij heel snel bevallen...
Maar het wordt alleen maar kouder van de weekquote:Op woensdag 12 december 2007 09:29 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ticootje ik heb gisteren de baby heel erg streng toegesproken toen hij bezig was met mijn ribbenkast verbouwen dat mama wil dat ie buiten komt spelen maar ik denk dat er nu al niet mee te onderhandelen valt. Zit geloof ik wel lekker met dat koude weer bij mama binnen.
D'r kan maar 1 echte Llewella zijn volgens mijquote:Op woensdag 12 december 2007 08:01 schreef Tan het volgende:
DeLiedje en Droeke, wat spannend, jullie lezen dit niet meer vandaag maar ik denk aan jullie
En Llewella, mooie echo! Gefeliciteerd!! (ben jij dezelfde Llewella als op GoT? Ik kom er nooit meer, maar ik was daar destijds ik_zei_de_gek)
ghehehe... zo heb ik ook tegen mn buik zitten kletsenquote:Op woensdag 12 december 2007 09:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar het wordt alleen maar kouder van de week![]()
Nee kleine friemel!! Dit is niet de bedoeling hoor... Kom maar gewoon lekker buitenspelen. Mama houdt je wel lekker warm.
Ja, ik had voordat ik naar het westeinde ging ook een hele nare smaak.... Het westeinde wordt over het algemeen niet heel goed over gepraat. Maar door de rondleiding ben ik echt om hoor. Het was echt supernetjes, mooie verloskamers, alles nieuw... En het is gewoon heel groot.quote:Op woensdag 12 december 2007 09:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Iedereen bedankt voor de lieve reacties.![]()
![]()
Lieke moet sowieso 3 dagen in de couveuse blijven.
Vanmiddag weer even kijken![]()
![]()
Droeke en DeLiedje sterkte vandaag! Hopelijk zijn jullie baby's er snel!!!
Ticootje: Ik heb zelf een beetje een hekel aan t westeinde (door stage). Maar iig fijn dat je er een goed gevoel bij hebt, das ook heeeeeel belangrijk!!!
het is zo spannend allemaal!!!!quote:Op woensdag 12 december 2007 09:41 schreef Lishe het volgende:
DeLiedje smste vanochtend nadat ze het eerste tabletje had gehad. Niks gebeurt dus vannacht. Ik vind d'r echt een superstoere al maakt ze het wel heel spannend nuAls er vanavond nog niks geen actie is ga ik even naar het bezoekuur. Mits het niet volzit al met ouders! En ik gooi d'r nog maar een pufke tegenaan.
Droeke, zet 'm op!!
ehm.. k weet t natuurlijk niet zeker.. maar.. wie doet uiteindelijk de bevalling?quote:Op woensdag 12 december 2007 10:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb toch gister maar even geprobeerd dat ik misschien wel thuis wilde bevallen. Mijn man begon meteen over de rommel...Hij heeft liever dat ik naar het ziekenhuis ga, maar hij laat me wel vrij in de keuze. Hij vind het ook best als we het gewoon aankijken. Je mag toch pas naar het ziekenhuis bij 6 cm, op dat moment maken we gewoon de definitieve keuze. Ik weet niet hoe ik met de pijn zal omgaan, misschien valt het wel heel erg mee, en misschien vind mijn man het toch wel heel fijn om thuis te zijn. Maar als we dus naar het ziekenhuis gaan dan wordt het het westeinde.
Ja, dat had ik ook wel hoor. Maar BE en wat anderen hadden ook wel een beetje gelijk dat je man zich er ook goed bij moet voelen.quote:Op woensdag 12 december 2007 10:38 schreef _lotje_ het volgende:
[..]
ehm.. k weet t natuurlijk niet zeker.. maar.. wie doet uiteindelijk de bevalling?
lijkt me dat die persoon t voor t zeggen heeft wat de plaats betreft...
Natuurlijk moet degene die bevalt zich comfortabel voelen, maar als het niet goed gaat thuis moet je toch ook naar het ziekenhuis, dan zeg je ook niet 'ik weiger'.quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens hoor.
Het gaat ook om zijn kind en hij moet zich ook wel prettig voelen bij het hele idee.
Dat was voor mij dus de reden om in eerste instantie toch ziekenhuis te zeggen. Want wat maakt het nou helemaal uit. Een enorm hoog percentage van de thuisbevallingen eindigt uiteindelijk toch in het ziekenhuis en als alles zonder complicaties verloopt sta je in no time weer buiten. En als dat je man geruststeld... mwoah, vind ik toch ook wel wat waard hoor... Het is voor hem toch allemaal al zo ongrijpbaar en met een beetje pech wordt hij idd gedegradeerd tot 'ik stond erbij en keek ernaar'.
Stel nou...
Stel hij is echt pertinent tegen thuisbevallen, en jij doet dat toch, en er gaat iets mis...
Ik weet het niet, liever zou ik dan toch van te voren zorgen dat er iig enige overeenstemming is.
Dat had ik ook al gezegd hoorquote:Op woensdag 12 december 2007 10:47 schreef Mibos het volgende:
Ticootje nog even een toevoeging de rommel thuis valt heel erg mee... Ik moest halsoverkop nog naar het ziekenhuis (lang verhaal) maar was er bijna thuis en de zooi wordt door de kraamverzorgster opgeruimd voordat je twee keer met je ogen knippert. Dus als het probleem van je man bij de rommel ligt zou ik dat nog wel even aangeven bij hem.
In het westeinde kan dat dus... En eerlijk gezegd lijkt mij dat dus heerlijk! Anderen vinden het niets..quote:Op woensdag 12 december 2007 10:49 schreef _lotje_ het volgende:
hmm.. jammer dat k r gister niet was, k heb toch n ander standpunt... het stukje dat hij gedegradeerd wordt tot ik stond erbij... kan thuis net zo goed als in t ziekenhuis gebeuren... eerder nog in t ziekenhuis lijkt me zelfs.
en t is idd ook zijn kind... daar ga ik vanuit, maar de bevalling zelf, is toch echt iets tussen moeder en kind. maar goe... t helpt wel dat hij het met mijn standpunt eens is ja, anders hadden we idd nogal wat gesprekken gehad. (en k kan heeel koppig zijn daarin dus dat zou nog wat geworden zijn
)
k zit hier ook maar te duimen dat ik gewoon thuis mag hoor, en gelukkig is de papa to be daar heel makkelijk onder. (helpt ook dat we een extra kamer hebben voor de bevalling, en dus niet de slaapkamer op zn kop komt te staan!)
ik zou voor t idee eens moeten kijken of t ziekenhuis hier ook iets met onderwater bevallingen kan... want daar heb ik nog steeds heel erg mn zinnen op gezet!
Je bent er van op de hoogte dan van de 10 vrouwen die in de zwangerschap van hun eerste kindje bewust kiezen om thuis te bevallen er 7 in het ziekenhuis eindigen?quote:Op woensdag 12 december 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat had ik ook al gezegd hoor![]()
Maar ik denk dat het vooral het gevoel van veiligheid is...
Ik had eerst ook iets van; "Bah al die rommel, veel bloed... Vies bed. Een vleeshomp.."
Maar ik heb ook begrepen van andere vrouwen die thuis zijn bevallen dat je van de rommel niets merkt. Als je lekker even onder de douche bent geweest kan je heerlijk in je schone bedje kruipen met de kleine...
Ik zie het allemaal welquote:Op woensdag 12 december 2007 11:00 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Je bent er van op de hoogte dan van de 10 vrouwen die in de zwangerschap van hun eerste kindje bewust kiezen om thuis te bevallen er 7 in het ziekenhuis eindigen?
Je kan het dus niet echt plannen... Je weet gewoon niet hoe het allemaal verloopt.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:04 schreef Mibos het volgende:
Oh en Ticootje nog iets ter info hou je er ook rekening mee dat het ineens thuis zo snel kan gaan dat je niet meer naar het ziekenhuis kan?
Ik spreek uit ervaring helaas. Ik wilde in het ziekenhuis bevallen (astma) en het ging thuis goed en de afspraak was dat ik met 7cm richting ziekenhuis zou gaan en in een uur ging ik van 6cm naar 10cm dus was de tijd daar niet voor.
Jij moest toch al op bed gaan liggen?quote:Op woensdag 12 december 2007 11:13 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zo, m`n apk is weer met 3 weken verlengd
Saar ligt, zoals ik al vermoedde, dwars in den buik met het hoofd onder m`n ribben en de kont tegen m`n heupbot aanM`n ijzer was iets verlaagd dus floradix mag weer uit de kast komen en ik heb het advies gekregen het rustiger aan te doen. Nog rustiger aan
Is er al meer nieuws van de puffende moeders?
Nou, dat is dus niet zo mooi...quote:
Zwaait terugquote:Op woensdag 12 december 2007 09:32 schreef Llewella het volgende:
[..]
D'r kan maar 1 echte Llewella zijn volgens mij
Fok was het forum waar ik nog eerder op kwam als GoT.
Op beiden kom ik gewoon afentoe weer voorbij, zoals in dit geval(Ik post op GoT nu ook in het Zwanger/Ouders topic).
*Zwaai* *Zwaai*![]()
Ardenlyn is nog niet geweest.. Die zit ook al binnen de 37 weken toch?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe zou het met DeLiedje en Droeke zijn?
Ik moet de hele tijd aan ze denken!
Enneh... hebben we dan verder wel alle meiden van december gezien vandaag?
Even kijken hoor. Jep... dus vooralsnog geen drieling.
Vraagje: Wat kostte dat ding dan??quote:Op woensdag 12 december 2007 12:10 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb weer een nieuwe luiertas gezien die ik moet hebben.
. Hij is zo duur dat iedereen me uitlacht aan wie ik het vertel
. Mijn wederhelft vond hem enig, tot hij zag wat het moest kosten. Nu blijft ie maar omrekenen naar guldens om mij te treiteren
.
Dat weten wij, dat weet kim.... Maar nu haar lief nog...quote:Op woensdag 12 december 2007 12:13 schreef --Eveliene-- het volgende:
k_i_m... hoeveel?!?! Ik ben benieuwd! Want ik weet net zo goed als jij dat je m toch gaat kopen
We krijgen gewoon straks een stuk of vijf kerstkindjesquote:Op woensdag 12 december 2007 12:07 schreef Ticootje het volgende:
Ja de decembergroep maakt het wel spannend hoor...
Ik wil hem alleen maar kopen als mijn man ophoudt met omrekenenquote:Op woensdag 12 december 2007 12:13 schreef --Eveliene-- het volgende:
k_i_m... hoeveel?!?! Ik ben benieuwd! Want ik weet net zo goed als jij dat je m toch gaat kopen
quote:Op woensdag 12 december 2007 12:17 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik wil hem alleen maar kopen als mijn man ophoudt met omrekenen. En dat gaat dit jaar niet meer gebeuren
.
Die is zeker heel mooi! Al hou ik zelf meer van de wat fellere kleurtjes, dit associeer ik om de één of andere reden met de winter.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef k_i_m het volgende:
Nee, geen Oilily. En ja, daar had ik er al eentje van.
Deze.
[ afbeelding ]
En onderin zit een matje, voor het kind.
[ afbeelding ]
Wat dacht je van 100 euro erboven?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:22 schreef --Eveliene-- het volgende:
Hmmmm ik kan niet dezelfde vinden, maar wel een zwart/wit/rode en die is ¤109,-
Zit je erboven??
Waar? Dan koop ik hem vandaag nog!quote:Op woensdag 12 december 2007 12:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat dacht je van 100 euro erboven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |