abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 07:36:32 #76
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_55184559
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:10 schreef Monidique het volgende:
De uitstoot van kooldioxide zorgt voor een verwarming van de aarde, met alle gevolgen van dien, dat is gewoon een feit.
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

1. Het probleem is er. Klaar.

For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 11 december 2007 @ 07:55:17 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55184640
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 00:46 schreef sneakypete het volgende:

[..]

erg genoeg denk ik zelf dat veel mensen juist serieus denken dat ze 'goed' bezig zijn.
Gelovigen zijn de ergste die er zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55185573
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:33 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

zwak.
De exacte atmosferische CO2 concentratie 200 à 300 jaar geleden ken ik niet, maar die is af te leiden uit b.v. de calibratie van radiometrische C14 datering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_55187236
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:20 schreef Monidique het volgende:
waar zij komen met oplossingen
HOERA!!!! Er zijn oplossingen! Was mij ontgaan. Vertel eens even...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55187257
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:10 schreef Monidique het volgende:

De uitstoot van kooldioxide zorgt voor een verwarming van de aarde, met alle gevolgen van dien, dat is gewoon een feit.
Niet liegen. Het is een theorie.
pi_55187705
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet liegen. Het is een theorie.
Nee hoor. Dat CO2 een van de broeikasgassen is, dat is gewoon een observatie. Het idee dat de mens met haar CO2 uitstoot een significante bijdrage levert aan de opwarming van de aarde is inderdaad een theorie.
pi_55188777
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:32 schreef Monolith het volgende:

Nee hoor. Dat CO2 een van de broeikasgassen is, dat is gewoon een observatie. Het idee dat de mens met haar CO2 uitstoot een significante bijdrage levert aan de opwarming van de aarde is inderdaad een theorie.
Als je het goed leest en met name het deel "met alle gevolgen van dien", dan begrijp je dat Monidique het had over MMGW. En dat is dus een theorie.
pi_55188999
Zoals evolutie en zwaartekracht, je hebt gelijk. Maar uit logica volgt ook dat als CO2 een broeikasgas is, wat het is, en de mensheid dat uitstoot, wat het doet, dat de aarde dus opwarmt als gevolg van menselijk handelen.
pi_55189035
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:29 schreef Monidique het volgende:
Zoals evolutie en zwaartekracht, je hebt gelijk. Maar uit logica volgt ook dat als CO2 een broeikasgas is, wat het is, en de mensheid dat uitstoot, wat het doet, dat de aarde dus opwarmt als gevolg van menselijk handelen.
De vraag is natuurlijk of je miljarden moet steken in de terugdringing van CO2 uitstoot door de mens als blijkt dat deze maar voor 1% van de totale uitstoot verantwoordelijk is.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:31:22 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_55189053
quote:
Eh, als dat de enige factoren zijn wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_55189070
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Eh, als dat de enige factoren zijn wel.
Jaja, het is ietwat simpel. Maar dat is de logica. Neem de andere factoren en je belandt bij de huidige kennis.
pi_55189090
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:30 schreef Seneca het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of je miljarden moet steken in de terugdringing van CO2 uitstoot door de mens als blijkt dat deze maar voor 1% van de totale uitstoot verantwoordelijk is.
De discussie zou inderdaad moeten gaan over of er wat gedaan moet worden tegen de uitstoot, als hoe en als niet wat dan.
pi_55189191
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:33 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

zwak.
Wat is er zwak aan? Jij zegt dat niemand het weet, maar dat is dus wel zo. Tenzij je het wilt hebben over de wetenschap van het weten, maar daar doe ik dan niet aan mee.
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:40:31 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_55189246
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:32 schreef Monidique het volgende:
De discussie zou inderdaad moeten gaan over of er wat gedaan moet worden tegen de uitstoot, als hoe en als niet wat dan.
Ja eens, alhoewel je natuurlijk bij de vraag of en hoe er wat aan gedaan moet worden, je toch wel moet weten in welke mate we bijdragen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_55189799
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:
tel daarbij op de enorme politieke en economische belangen die er spelen
Dat is waar:
quote:
For the past 16 months, the House Oversight and Government Reform Committee has
been investigating allegations of political interference with government climate change
science under the Bush Administration. During the course of this investigation, the
Committee obtained over 27,000 pages of documents from the White House Council on
Environmental Quality (CEQ) and the Commerce Department, held two investigative
hearings, and deposed or interviewed key officials. Much of the information made
available to the Committee has never been publicly disclosed.

This report presents the findings of the Committee’s investigation. The evidence before
the Committee leads to one inescapable conclusion: the Bush Administration has
engaged in a systematic effort to manipulate climate change science and mislead
policymakers and the public about the dangers of global warming.

In 1998, the American Petroleum Institute developed an internal “Communications
Action Plan” that stated: “Victory will be achieved when … average citizens
‘understand’ uncertainties in climate science … [and] recognition of uncertainties
becomes part of the ‘conventional wisdom.’” The Bush Administration has acted as if
the oil industry’s communications plan were its mission statement. White House officials
and political appointees in the agencies censored congressional testimony on the causes
and impacts of global warming, controlled media access to government climate scientists,
and edited federal scientific reports to inject unwarranted uncertainty into discussions of
climate change and to minimize the threat to the environment and the economy.
http://oversight.house.gov/documents/20071210101633.pdf
pi_55189998
quote:
Zoals evolutie en zwaartekracht, je hebt gelijk.
Als je zwaartekracht gaat vergelijken met MMGW als zijnde beiden "theorieën", dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd, of probeer je te Goren.
quote:
Maar uit logica volgt ook dat als CO2 een broeikasgas is, wat het is, en de mensheid dat uitstoot, wat het doet, dat de aarde dus opwarmt als gevolg van menselijk handelen.
Het is maar goed dat de aarde wordt opgewarmd, want anders zou het verdomd koud zijn. Het is alleen dat wat je nu zegt niet een probleem, maar een zegen is.

Als je het over klimaatsverandering hebt, dan heb je niets aan jouw logica. Je gooit mist op...
pi_55191604
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:11 schreef DS4 het volgende:

Als je zwaartekracht gaat vergelijken met MMGW als zijnde beiden "theorieën", dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd, of probeer je te Goren.
We hebben een nieuw werkwoord, dames en heren!
pi_55191671
Ik heb altijd een beetje het idee dat alle mensen superkritisch hieraan lopen te twijfelen omdat, als de opwarmings-hypothese zou blijken te kloppen, er wellicht uit volgt dat wij onze levenssstijl zouden moeten aanpassen. En da's niet leuk.
pi_55191972
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:21 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik heb altijd een beetje het idee dat alle mensen superkritisch hieraan lopen te twijfelen omdat, als de opwarmings-hypothese zou blijken te kloppen, er wellicht uit volgt dat wij onze levenssstijl zouden moeten aanpassen. En da's niet leuk.
Ten eerste hoeven wij dat niet, omdat de politiek veel te bang is om stemmen kwijt te raken. Echt vervelende maatregelen zullen dus ook nooit komen (ziedaar de achilleshiel van de democratie).

Ten tweede zijn er genoeg goede argumenten om wel zuinig te zijn met energie. Maar gek genoeg zitten we maar te fiepen over die CO2. Het lijkt wel alsof er juist aandacht afgeleid moet worden van een zeer concreet probleem als het gaat over energievoorziening.

Ten derde zorgt de focus op CO2 voor werkelijk bespottelijke plannen. CO2 ondergronds pompen... Je moet toch wel van de ratten besnuffeld zijn om zoiets voor te stellen.

Ten vierde is kritisch zijn nooit verkeerd. Zeker niet als een groep je iets door de strot wenst te duwen met "het is echt zo, zeur nou niet zo". Als je een goed verhaal hebt hoef je niet zonodig te liegen en bedriegen om het te laten plakken.

Enz. enz.
pi_55191985
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het ligt er denk ik meer aan dat mensen als jij de theorie m.b.t. gravitatiekrachten niet kunnen onderscheiden van de observatie dat b.v. objecten op aarde indien de wrijving even wordt genegeerd met een versnelling van ongeveer 9.81 m/s2 richting de aarde bewegen. De theorie omtrent de zwaartekracht is nu juist een van de kernproblemen in de moderne fysica aangezien men nog niet echt goed in staat is om het concept te verenigen met de sterke en zwakke interactie, de elektromagnetische kracht en de algemene relativiteit.
pi_55192089
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:34 schreef Monolith het volgende:

Het ligt er denk ik meer aan dat mensen als jij de theorie m.b.t. gravitatiekrachten niet kunnen onderscheiden van de observatie dat b.v. objecten op aarde indien de wrijving even wordt genegeerd met een versnelling van ongeveer 9.81 m/s2 richting de aarde bewegen. De theorie omtrent de zwaartekracht is nu juist een van de kernproblemen in de moderne fysica aangezien men nog niet echt goed in staat is om het concept te verenigen met de sterke en zwakke interactie, de elektromagnetische kracht en de algemene relativiteit.
Leuk. Maar als je dit neer zet, heb jij dan ook niet zoiets van... appels... peren?

Kijk, dat er nog onduidelijkheden zijn... klopt. Dat geldt bij vrijwel alles, mensen weten veel meer niet dan wel. Dus dat is niet echt kenmerkend. Het mechanisme zelf is bij zwaartekracht wel zonder meer duidelijk, althans het veronderstelde mechanisme. Het is juist die observatie die maakt dat we bij "zwaartekracht" gewoon kunnen aantonen wat er fysiek gebeurt. Bij MMGW zijn er allerhande voorspellingen, maar concreet zie je geen donder.

Juist daarom is het een vergelijk van niets.
pi_55192600
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:34 schreef DS4 het volgende:

Ten vierde is kritisch zijn nooit verkeerd. Zeker niet als een groep je iets door de strot wenst te duwen met "het is echt zo, zeur nou niet zo". Als je een goed verhaal hebt hoef je niet zonodig te liegen en bedriegen om het te laten plakken.

Enz. enz.
Zeker is kritisch zijn nooit verkeerd! Maar ik heb het idee dat de mensen extra kritisch zijn op het moment dat de boodschap hen niet bevalt.

En al zal de staat wellicht niet met vervelende maatregelen komen, (hoevel, die extra vliegbelasting??) de boodschap 'onze luxe levensstijl heeft slechte gevolgen voor de aarde' is een boodschap die mensen liever niet horen. Ik hoor ook liever niet hoe het visje op mijn bord gestorven is.

Las ooit een grappig onderzoekje 2 groepen studenten moesten een artikeltje lezen over de risico's van koffie drinken. Groep 1 waren studenten die dol op koffie waren, groep 2 waren niet zulke fanatieke koffiedrinkers. De studenten van groep 1 waren veel kritischer over het artikel dan groep 2.
pi_55192866
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:02 schreef zwemmerseczeem het volgende:

Zeker is kritisch zijn nooit verkeerd! Maar ik heb het idee dat de mensen extra kritisch zijn op het moment dat de boodschap hen niet bevalt.
Dat is natuurlijk wel zo. Maar er is verdacht weinig discussie over de vraag of energie in de toekomst duurder gaat worden en/of alternatieve brandstoffen gewenst zijn...
quote:
(hoevel, die extra vliegbelasting??)
Dat is niet een echt "vervelende maatregel". Dat is gewoon een belastingheffing onder het mom van milieu die zeer waarschijnlijk zal worden gespendeerd aan zaken die niets met het milieu te maken hebben.

Nee, echt vervelend wordt het als je echt gedwongen wordt om anders te leven. B.v. geen autorijden meer in het weekend. Maximaal één vliegreis per 5 jaar. Maximum stroomverbruik per woning. Dat soort dingen. Maar goed, dat zal dus niet gebeuren, althans niet in die mate dat mensen gaan stemmen op de personen die beloven dat ze die maatregelen niet gaan nemen.
pi_55193653
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:14 schreef DS4 het volgende:
Nee, echt vervelend wordt het als je echt gedwongen wordt om anders te leven. B.v. geen autorijden meer in het weekend. Maximaal één vliegreis per 5 jaar. Maximum stroomverbruik per woning. Dat soort dingen. Maar goed, dat zal dus niet gebeuren, althans niet in die mate dat mensen gaan stemmen op de personen die beloven dat ze die maatregelen niet gaan nemen.
Geef iedereen op de hele wereld een persoonsgebonden co2 budget, wat men weer kan verhandelen. Wat gaan de mensen in de 3e wereld opeens rijk worden. En dan zal het sprookje dat globalisering heet opeens als een nachkaars uit gaan.

Die maatregelen zullen niet genomen worden door onze politici. Als het idee van de prins van jordanie om grote zonnecentrales in afrika overal neer te zetten verwezenlijkt wordt zijn we wel al op de goede weg.
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/31096235/
pi_55193974
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel zo. Maar er is verdacht weinig discussie over de vraag of energie in de toekomst duurder gaat worden en/of alternatieve brandstoffen gewenst zijn...
Dat lijkt me dan ook niet bepaald een complex wetenschappelijk vraagstuk. Eerder een economisch vraagstuk en bovendien vrij simpel aangezien we niet echt aan de lopende band grote nieuwe voorraden olie e.d. ontdekken en de vraag behoorlijk stijgt, met name in opkomende landen. Bovendien is het verbruik van fossiele brandstoffen in ontwikkelingslanden echt maar een fractie van het verbruik in ontwikkelde landen, dus het gevolg van ontwikkeling in die landen is ook vrij voor de hand liggend.
quote:
[..]

Dat is niet een echt "vervelende maatregel". Dat is gewoon een belastingheffing onder het mom van milieu die zeer waarschijnlijk zal worden gespendeerd aan zaken die niets met het milieu te maken hebben.

Het gaat inderdaad niet gebeuren en bovendien zijn dat allemaal symboolmaatregelen die echt geen zoden aan de dijk gaan zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')