abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55159894
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:51 schreef irchulp het volgende:

puur omdat we door de rest van nederland niet serieus genomen worden.
Hiephiephoi, hiephiephoi, Calimero...
quote:
Echter zal limburg moeten voldoen aan zeer strenge eisen om erkent te worden, weet iemand deze eisen toevallig??
Ja. Er zou iig sprake moeten zijn van zodanige onderdrukking dat je je wel moet afsplitsen. Nou, de Koerden voldoen hier al niet aan (aldus de mensen die dat mogen bepalen), dus forget it.

[/quote]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 10 december 2007 @ 01:02:48 #202
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55160268
Mja, er is geen enkele kans dat de rest van Europa een onafhankelijk Limburg snel zal erkennen. Veel plezier met je landje van een miljoen mensen dat idiote hoeveelheden verdragen moet gaan sluiten met allerlei landen, dat gaat tientallen jaren duren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 10 december 2007 @ 01:13:09 #203
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55160429
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:02 schreef ethiraseth het volgende:
Mja, er is geen enkele kans dat de rest van Europa een onafhankelijk Limburg snel zal erkennen. Veel plezier met je landje van een miljoen mensen dat idiote hoeveelheden verdragen moet gaan sluiten met allerlei landen, dat gaat tientallen jaren duren.
Buiten de EU is prima, en verdragen, wat moet je daar mee? Zo dat onze politiek net zo uitgehold wordt als de Hollandse?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 10 december 2007 @ 04:59:13 #204
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55161730
De Limburg bashers bedienen zich altijd van dezelfde retorische trucs.
Zo hebben de meeste Hollanders een badinerende en scherpe mening over Limburgers, die de Limburgers gelaten over zich heen laten komen de meeste tijd.

Zeg je er echter eens iets van, dan ben je een calimero en huilie. Ergo: de Hollander bepaalt en heeft altijd gelijk.

De mentaliteit hier is in tegenstelling tot de Randstad waar iedereen een grote mond heeft, maar minder presteert, er een van: niet zeuren maar het werk doen.

Zo zitten wij ook altijd makkelijk 3 uur in de auto of trein steeds om tot happenings, concerten, Schiphol, weet-ik-niet-wat te geraken, en dat al sinds kind zijnde. Daar miep je nooit over, ook niet als je mensen in de Randstad opzoekt.

Maar moet echter zo iemand ooit in zijn leven eens naar het Zuiden komen (en dit heb ik al tig keer meegemaakt), hoor je die de hele tijd maar mekkeren over wat voor kolere end het wel niet was en dat je blij mag zijn dat hij het levend tot hier gered heeft.

Daarom, ik wil er gewoon niet meer bij horen. Ik voel me wel thuis bij de buren over de grens, 10 km naar links, of 10 km naar rechts, maar niet bij de huilende Grossmaulen aus Holland.
  maandag 10 december 2007 @ 05:33:23 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_55161739
Grappig dat Limburgers weer net doen alsof er naast er naast Holland en Limburg niet nog 9 andere provincies zijn...
  maandag 10 december 2007 @ 08:13:22 #206
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_55162172
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vind het heel normaal dat mensen in hun eigen land hun eigen taal spreken. Jij niet dan?
Precies, ik ook, en hij ook. Daarom zegt hij ook: Limburgers zijn onbeschoft omdat ze weigeren de in hun land gangbare taal te spreken. Maar dat snaptje je stiekem zelf ook wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 10-12-2007 18:42:37 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 10 december 2007 @ 08:29:08 #207
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55162258
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vind het heel normaal dat mensen in hun eigen land hun eigen taal spreken. Jij niet dan?
Sinds wanneer is Limburgs een taal? En al zou het een taal zijn, als twee mensen beide een gemeenschappelijke taal spreken is het wel zo beleefd om daarop over te stappen. Dat heb ik zelfs in Friesland meegemaakt, en dat is tenminste nog wél een taal. Dus ja, Limburgers zijn alleen daarom al boerser dan Hollanders ooit kunnen zijn.
quote:
Op maandag 10 december 2007 04:59 schreef Perico het volgende:
Zo hebben de meeste Hollanders een badinerende en scherpe mening over Limburgers, die de Limburgers gelaten over zich heen laten komen de meeste tijd.

Zeg je er echter eens iets van, dan ben je een calimero en huilie. Ergo: de Hollander bepaalt en heeft altijd gelijk.

De mentaliteit hier is in tegenstelling tot de Randstad waar iedereen een grote mond heeft, maar minder presteert, er een van: niet zeuren maar het werk doen.

Zo zitten wij ook altijd makkelijk 3 uur in de auto of trein steeds om tot happenings, concerten, Schiphol, weet-ik-niet-wat te geraken, en dat al sinds kind zijnde. Daar miep je nooit over, ook niet als je mensen in de Randstad opzoekt.

Maar moet echter zo iemand ooit in zijn leven eens naar het Zuiden komen (en dit heb ik al tig keer meegemaakt), hoor je die de hele tijd maar mekkeren over wat voor kolere end het wel niet was en dat je blij mag zijn dat hij het levend tot hier gered heeft.

Daarom, ik wil er gewoon niet meer bij horen. Ik voel me wel thuis bij de buren over de grens, 10 km naar links, of 10 km naar rechts, maar niet bij de huilende Grossmaulen aus Holland.
Godskolere, weer zo eentje. Toch gek dat zulk gedrag men alleen jegens Limburgers toont, hoe zou dat toch komen? Oh wacht, ik weet het! Jullie zijn een stel calimero's (precies wat je al zei ) bij elkaar die alleen maar Holland de schuld van jullie eigen falen kan geven en denken een eigen landje te kunnen zijn door een mislukt Nederlands dialect te praten. Neem maar een voorbeeld aan Brabanders, dat zijn én geen jankerds met een minderwaardigheidsgevoel én mensen die trots op hun eigen cultuur en streek zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door ethiraseth op 10-12-2007 08:34:59 ]
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  FOK!fotograaf maandag 10 december 2007 @ 08:37:18 #208
73911 ultra_ivo
pi_55162310
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Precies, ik ook, en hij ook. Daarom zegt hij ook: Limburgers zijn onbeschoft omdat ze wijgeren de in hun land gangbare taal te spreken. Maar dat snaptje je stiekem zelf ook wel.
De in Limburg gangbare taal is Limburgs. Alleen hebben veel Hollanders die naar Limburg verkassen dit niet begrepen.
  FOK!fotograaf maandag 10 december 2007 @ 08:38:15 #209
73911 ultra_ivo
pi_55162319
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is die scriptie over Maastricht toevallig van jou?
Mijn scriptie heb ik over Litouwen geschreven. Limburg in 1848 was onderwerp voor een paper bij Siep Stuurman.
  maandag 10 december 2007 @ 09:08:23 #210
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55162596
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is die scriptie over Maastricht toevallig van jou?
Kun je die ergens vinden?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 10 december 2007 @ 09:14:03 #211
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_55162666
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De in Limburg gangbare taal is Limburgs. Alleen hebben veel Hollanders die naar Limburg verkassen dit niet begrepen.
Limburgs is geen taal, Limburgs is een spraakgebrek dialect. Nederland kent twee officiële talen: Nederlands en Fries.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 10 december 2007 @ 09:34:26 #212
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55162928
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De Het in Limburg gangbare taal dialect is Limburgs. Alleen hebben veel Hollanders die naar Limburg verkassen dit niet begrepen.
Prima als onderling limburgs wordt gesproken, maar buiten limburg praat niemand dat. Dus iedereen die soms in Limburg is moet maar Limburgs leren of anders door iedereen genegeerd worden? Asociaal volkje zijn jullie zeg.
  maandag 10 december 2007 @ 09:45:22 #213
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_55163122
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen meer samenwerking, war die gouverneur voor pleit en het oprichten van een nieuwe staat. Maak je van Belgisch + Nederlands Limburg een nieuwe staat dan heb je toch een probleem. Zo lig je bijvoorbeeld niet aan zee waardoor je volledig afhankelijk bent van de haven van Antwerpen en Rotterdam. Strak plan.
Luxemburg, Zwitserland liggen ook niet aan zee en zijn twee van de rijkste landen van Europa. Non-Argument dus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 10 december 2007 @ 09:54:02 #214
56749 BlaZ
pi_55163244
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Prima als onderling limburgs wordt gesproken, maar buiten limburg praat niemand dat. Dus iedereen die soms in Limburg is moet maar Limburgs leren of anders door iedereen genegeerd worden? Asociaal volkje zijn jullie zeg.
Als Limburgers Limburgs tegen jou blijven praten willen ze gewoon niet met je praten.
  maandag 10 december 2007 @ 10:10:34 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55163554
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Als Limburgers Limburgs tegen jou blijven praten willen ze gewoon niet met je praten.
Raken je excuses op?
pi_55163812
quote:

Zij zijn groot en ik is klein en dat is NIET eerlijk!

maandag 10 december 2007 @ 10:29:49 #217
56749 BlaZ
pi_55163927
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Raken je excuses op?
Dat is geen excuus, dat doe ik namelijk zelf ook en ik kom niet eens uit Limburg.
  maandag 10 december 2007 @ 13:02:36 #218
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55166714
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:29 schreef ethiraseth het volgende:
Sinds wanneer is Limburgs een taal? En al zou het een taal zijn, als twee mensen beide een gemeenschappelijke taal spreken is het wel zo beleefd om daarop over te stappen. Dat heb ik zelfs in Friesland meegemaakt, en dat is tenminste nog wél een taal. Dus ja, Limburgers zijn alleen daarom al boerser dan Hollanders ooit kunnen zijn.
Limburgs is een officieel door de EU erkende streektaal. Net als Fries.

Dus jij verwacht dat een hele groep overstapt op Hollands (ja, want dat is het gewoon) omdat er toevallig een Hollander bijzit die niet wil proberen het Limburgs te verstaan? Want je kunt vrij makkelijk in het Hollands terugpraten.
  maandag 10 december 2007 @ 13:03:57 #219
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55166738
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Limburgs is geen taal, Limburgs is een spraakgebrek dialect. Nederland kent twee officiële talen: Nederlands en Fries.
En nog een aantal door de EU erkende streektalen.
pi_55167110
quote:
Op maandag 10 december 2007 13:02 schreef PJORourke het volgende:

omdat er toevallig een Hollander bijzit die niet wil proberen het Limburgs te verstaan?
Waarom zou ik dat willen proberen? We hebben toch een gemeenschappelijke taal waar we allemaal mee om kunnen gaan?

Een vriend van mij heeft een Zweedse vriendin. Ze leert Nederlands en dat gaat steeds beter. Toch spreken we onderling Engels als ze er bij is omdat ze anders toch teveel moeite moet doen om het gesprek te volgen en dat haar gewoon buiten de groep plaatst. Zoiets heet sociaal zijn. Maar het is veel limburgers niet gegeven om dat te begrijpen, sterker nog, er is zelfs een groepje malloten die een stom liedje geschreven heeft waarin wordt gesuggereerd dat ABN maar moet worden vervangen door dit dialect.
  FOK!fotograaf maandag 10 december 2007 @ 13:50:35 #221
73911 ultra_ivo
pi_55167709
Ontkenning van identiteit, ontkenning van het bestaan van een streektaal. Waar heb ik dat meer gehoord? Ergens in een speech op het een of andere Merelveld?
  maandag 10 december 2007 @ 14:13:21 #222
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55168157
quote:
Op maandag 10 december 2007 13:22 schreef DS4 het volgende:

Een vriend van mij heeft een Zweedse vriendin. Ze leert Nederlands en dat gaat steeds beter. Toch spreken we onderling Engels als ze er bij is omdat ze anders toch teveel moeite moet doen om het gesprek te volgen en dat haar gewoon buiten de groep plaatst. Zoiets heet sociaal zijn.
Ik had een Finse vriendin, die in Maastricht kwam studeren. Ze moest binnen een jaar Staatsexamen Nederlands gehaald hebben, anders mocht ze niet door met haar studie. Ik ben een tijdje meegegaan als tolk, maar dat plaatste haar buiten de groep.

Binnen 6 maanden sprak ze al goed Nederlands, na een jaar voortreffelijk. Omdat iedereen Nederlands terugpraatte, terwijl zij in het begin Engels sprak. Dat heet sociaal zijn, zo moest ze het wel snel oppikken! (zij sprak ook Zweeds en dat lijkt volgens haar als geen andere taal op Nederlands, dus het was een makkie).
pi_55168291
quote:
Op maandag 10 december 2007 05:33 schreef pfaf het volgende:
Grappig dat Limburgers weer net doen alsof er naast er naast Holland en Limburg niet nog 9 andere provincies zijn...
Dat is een klein detail dat al die regionalistjes nogal eens over het hoofd zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 10 december 2007 @ 14:26:02 #224
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55168458
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:19 schreef Monolith het volgende:
Dat is een klein detail dat al die regionalistjes nogal eens over het hoofd zien.
Waarvan de meeste provincies nauwelijks een eigen identiteit meer hebben, en volledig Hollands zijn. Denk maar aan Utrecht.
pi_55168535
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarvan de meeste provincies nauwelijks een eigen identiteit meer hebben, en volledig Hollands zijn. Denk maar aan Utrecht.
Hier in het Oosten denken ze precies hetzelfde over 'de randstad' als in Limburg of in Friesland. Het is nou eenmaal de belangrijkste regio in Nederland en elke andere regio zet zich daar graag tegen af.
pi_55168646
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:13 schreef Perico het volgende:

Dat heet sociaal zijn, zo moest ze het wel snel oppikken!
En wat heeft dit te maken met limburgs dialect? Want dat hoef ik toch echt niet op te pikken hoor...
  maandag 10 december 2007 @ 14:34:58 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55168667
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:29 schreef Monolith het volgende:
Hier in het Oosten denken ze precies hetzelfde over 'de randstad' als in Limburg of in Friesland. Het is nou eenmaal de belangrijkste regio in Nederland en elke andere regio zet zich daar graag tegen af.
Ja, maar in het algemeen heb je het niet over een Overijsselse identiteit, maar over de Twentse en de Sallandse. Limburg en Friesland hebben een sterke provinciale identiteit, en in het geval van Limburg is het zo dat we meer op hebben met de Euregio dan de Randstad. Heeft niet zo veel met afzetten te maken, eerder met het feit dat we een ander volk zijn en dat men op vaak op ons neerkijkt.
  maandag 10 december 2007 @ 14:36:08 #228
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55168690
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:34 schreef DS4 het volgende:
En wat heeft dit te maken met limburgs dialect? Want dat hoef ik toch echt niet op te pikken hoor...
Nou, dan spreek je toch gewoon Hollands terug? Wat is nou precies het probleem?
pi_55168768
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:36 schreef PJORourke het volgende:

Wat is nou precies het probleem?
Dat het onverstaanbaar is misschien?

(dit moest zelfs voor een limburger te begrijpen zijn... )
pi_55168959
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, maar in het algemeen heb je het niet over een Overijsselse identiteit, maar over de Twentse en de Sallandse. Limburg en Friesland hebben een sterke provinciale identiteit, en in het geval van Limburg is het zo dat we meer op hebben met de Euregio dan de Randstad.
Het klopt inderdaad dat er binnen Overijssel en ook binnen Gelderland (achterhoek) ook nog weer regionale identiteiten bestaan. De binding tussen die identeiten is echter nog weer veel meer binding dan met de Randstad.
quote:
Heeft niet zo veel met afzetten te maken, eerder met het feit dat we een ander volk zijn en dat men op vaak op ons neerkijkt.
Misschien in de Randstad inderdaad. Maar dat gevoel bestaat dus net zo goed in het Oosten of in Friesland.
  maandag 10 december 2007 @ 14:49:48 #231
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55168972
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:40 schreef DS4 het volgende:
Dat het onverstaanbaar is misschien?

(dit moest zelfs voor een limburger te begrijpen zijn... )
Wat een onzin. Ik versta Fries en Luxemburgs ook.
pi_55169102
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:49 schreef PJORourke het volgende:

Wat een onzin. Ik versta Fries en Luxemburgs ook.
Dus verstaat een ander Limburgs...

Als limburgers tegen elkaar limburgs aan het brabbelen zijn, kan ik het niet meer volgen. Zodra ik verzonnen heb wat er ongeveer bedoeld zal zijn, zijn ze al weer drie zinnen verder. Gelukkig zijn het alleen de laagopgeleiden (eigenlijk een foute term: ik bedoel natuurlijk gewoon hersenlozen en niet iedere laagopgeleide is hersenloos) die per sé limburgs willen brabbelen tegen niet-limburgers en heb ik er dus feitelijk geen last van.
pi_55169390
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Fries mag dan een officieel erkende taal zijn, voor de statistieken. Voor mij en ik denk voor de meesten is het gewoon een dialect zoals Amsterdams, Drents etc dat ook is.
  maandag 10 december 2007 @ 15:11:05 #234
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55169431
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:56 schreef DS4 het volgende:
Als limburgers tegen elkaar limburgs aan het brabbelen zijn, kan ik het niet meer volgen.
Dat ligt toch gewoon aan jou?
  maandag 10 december 2007 @ 15:11:52 #235
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55169451
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:56 schreef DS4 het volgende:

Gelukkig zijn het alleen de laagopgeleiden (eigenlijk een foute term: ik bedoel natuurlijk gewoon hersenlozen en niet iedere laagopgeleide is hersenloos) die per sé limburgs willen brabbelen tegen niet-limburgers en heb ik er dus feitelijk geen last van.
Alleen een calimero is diep gegriefd als ooit iemand hem eens aansprak in iets anders dan zijn moerstaal.

De Hollanders maken het er ook naar als ze hier hautaine de toerist komen uithangen, ze zijn dan ook niet bijster geliefd, vooral niet tijdens carnaval. Of dan zitten gaan ze weer op een terras met hun achten aan een tafeltje zitten en bestellen 1 cola terwijl ze hun meegebrachte etenswaar ook nog es willen opeten...
  maandag 10 december 2007 @ 15:17:36 #236
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55169590
quote:
Op maandag 10 december 2007 15:11 schreef Perico het volgende:

[..]

Alleen een calimero is diep gegriefd als ooit iemand hem eens aansprak in iets anders dan zijn moerstaal.

De Hollanders maken het er ook naar als ze hier hautaine de toerist komen uithangen, ze zijn dan ook niet bijster geliefd, vooral niet tijdens carnaval. Of dan zitten gaan ze weer op een terras met hun achten aan een tafeltje zitten en bestellen 1 cola terwijl ze hun meegebrachte etenswaar ook nog es willen opeten...
Dat doen Limburgers ook hoor... Tis niet alsof er een soort gen bestaat waardoor Limburgers gul zijn en Hollanders gierig. Jullie kunnen roepen wat jullie willen, maar echt heel veel anders dan de rest van Nederland zij jullie niet. Dat jullie je zo minderwaardig voelen en daardoor maar een eigen identiteit proberen te fabriceren doet daar niks aan af.
pi_55169632
Dit topic

Ik weet gewoon niet waar ik later zou gaan moeten wonen.
Buiten Limburg wonen een hoop huilies en calimero's
Maar in Limburg wonen ook een hoop huilies en calimero's

Ik denk dat ik maar moet emigreren
pi_55172382
quote:
Op maandag 10 december 2007 15:11 schreef PJORourke het volgende:
Dat ligt toch gewoon aan jou?
Goed, dan ligt het aan mij. Dan nog is het sociaal als ze er rekening mee houden en asociaal als ze blijven brabbelen.
pi_55172482
quote:
Op maandag 10 december 2007 15:11 schreef Perico het volgende:

Prima. Wie is er gegriefd dan?
quote:
Ik ga gewoon naar Beluga als ik een hapje wens te eten in Maastricht (en als ik daar niet terecht kan zijn er in Maastricht voldoende goede alternatieven). Ik ben bang dat je mij een beetje verkeerd inschat als je denkt dat ik eten meeneem...

En tijdens carnaval mijd ik limburg.
  maandag 10 december 2007 @ 17:56:36 #240
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55173006
quote:
Op maandag 10 december 2007 17:25 schreef DS4 het volgende:
Goed, dan ligt het aan mij. Dan nog is het sociaal als ze er rekening mee houden en asociaal als ze blijven brabbelen.
Vindt je het ook asociaal als een groep Italianen in jouw bijzijn Italiaans blijft "brabbelen", er van uit gaande dat jij die taal niet machtig bent?
pi_55173316
quote:
Op maandag 10 december 2007 17:56 schreef PJORourke het volgende:

Vindt je het ook asociaal als een groep Italianen in jouw bijzijn Italiaans blijft "brabbelen", er van uit gaande dat jij die taal niet machtig bent?
Als zij de NL taal machtig zijn: ja. Zijn ze de NL taal niet machtig is het een ander verhaal (maar ik kan je vertellen dat een groep Italianen, althans de groepen waar ik mij in bevonden heb, zonder meer bereid zijn om gebrekkig Engels met elkaar te spreken in het bijzijn van mensen die geen Italiaans spreken)..

Maar laten we nu ook niet net doen alsof NL spreken voor een Italiaan hetzelfde is als voor een limburger.
  maandag 10 december 2007 @ 18:33:08 #242
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_55173833
quote:
Op maandag 10 december 2007 15:08 schreef kriele het volgende:

[..]

Fries mag dan een officieel erkende taal zijn, voor de statistieken. Voor mij en ik denk voor de meesten is het gewoon een dialect zoals Amsterdams, Drents etc dat ook is.
Jouw (en der meesten) gebrek aan algemene ontwikkeling is mijn probleem niet. Fries is een aparte taal met een aparte etymologie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 10 december 2007 @ 18:41:43 #243
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_55173977
Al vijf pagina's en ik heb nog steeds geen argumenten gehoord die niet op zouden gaan voor praktisch ieder andere Nederlandse provincie..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 10 december 2007 @ 18:42:54 #244
10710 gday
propria cures
pi_55174005
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:29 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

[..]

Godskolere, weer zo eentje. Toch gek dat zulk gedrag men alleen jegens Limburgers toont, hoe zou dat toch komen? Oh wacht, ik weet het! Jullie zijn een stel calimero's (precies wat je al zei ) bij elkaar die alleen maar Holland de schuld van jullie eigen falen kan geven en denken een eigen landje te kunnen zijn door een mislukt Nederlands dialect te praten. Neem maar een voorbeeld aan Brabanders, dat zijn én geen jankerds met een minderwaardigheidsgevoel én mensen die trots op hun eigen cultuur en streek zijn.
Correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat Brabant altijd al een deel van Nederland is geweest? En dat het ABN (of AN tegenwoordig?) mede voortkomt uit het Brabants zoals dat vroeger in West-Brabant werd gesproken?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  maandag 10 december 2007 @ 18:46:03 #245
10710 gday
propria cures
pi_55174077
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jouw (en der meesten) gebrek aan algemene ontwikkeling is mijn probleem niet. Fries is een aparte taal met een aparte etymologie.
Limburgs heeft vaak ook een verschillende etymologie. Zo hebben wij hier woorden als 'muuëletentje' (lieveheersbeestje) en 'kuus' (varken). Je maakt me niet wijs dat die woorden eenzelfde etymologische achtergrond hebben als hun Nederlandse equivalenten. Van 'kuus' geloof ik dat het verwant is aan het Franse 'cochon'.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  FOK!fotograaf maandag 10 december 2007 @ 18:53:04 #246
73911 ultra_ivo
pi_55174236
Klopt Kuusj komt uit het Frans. Zo zijn er veel meer woorden die uit het Frans (en vooral uit het Waals) komen. Naast een hele serie eigen woorden.
pi_55174517
Een Brabander noemt een varken ook kuus (tenminste, als hij boers genoeg is). Verhip, nog een taal!
  maandag 10 december 2007 @ 19:38:20 #248
10710 gday
propria cures
pi_55175341
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:06 schreef DS4 het volgende:
Een Brabander noemt een varken ook kuus (tenminste, als hij boers genoeg is). Verhip, nog een taal!
Het ging mij er juist om dat je dat niet als criterium kunt gebruiken bij het bepalen of iets een taal is.
pi_55175751
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:41 schreef AgLarrr het volgende:
Al vijf pagina's en ik heb nog steeds geen argumenten gehoord die niet op zouden gaan voor praktisch ieder andere Nederlandse provincie..
Ik vind het opmerkelijk dat de discussie zich richt op de economische, geschiedkundige en taalkundige kanten, terwijl die er eigenlijk niet toe doen. Enkel de wens van de meerderheid der Limburgers is van belang. De uitslag van een referendum is het enige argument dat telt.
pi_55176085
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:42 schreef gday het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat Brabant altijd al een deel van Nederland is geweest? En dat het ABN (of AN tegenwoordig?) mede voortkomt uit het Brabants zoals dat vroeger in West-Brabant werd gesproken?
Zowel Vlaams als Brabants hebben aanvankelijk het AN beïnvloed, waarna het Hollands is gaan domineren. Standaardnederlands is echter niet zoals Frans een taaltje uit een heel kleine plek. Officieel zijn de "ge" en "gij" voornaamwoorden ook "correct", al kunnen zelfs de Vlamingen er niet correct mee werken (is het nu "ge werd" of "ge werdt"....)

Ik lees pijnlijke argumenten van beide. De andere Nederlanders moeten de Limburgers als volwaardige Nederlanders zien -wat ze zijn- en geen afwijkingen.
En de Limburgers zouden moeten hun volwaardige plaats opeisen, in plaats van eruit te stappen.

In Vlaanderen worden de Limburgers, met hun meer landelijke (en minder bevolkte) provincie als een beetje anders en soms een beetje grappig gezien, maar er is toch een gevoel van eenheid (de Vlaamse Beweging stond en staat dan ook even sterk in Limburg)
  maandag 10 december 2007 @ 20:25:13 #251
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55176397
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:57 schreef vanRillandBath het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat de discussie zich richt op de economische, geschiedkundige en taalkundige kanten, terwijl die er eigenlijk niet toe doen. Enkel de wens van de meerderheid der Limburgers is van belang. De uitslag van een referendum is het enige argument dat telt.
Precies. En dan zal de doorslaggevende factor zijn: hebben we wat met Nederland?
  maandag 10 december 2007 @ 20:35:03 #252
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55176658
quote:

Oprotten dan alsjeblieft
  maandag 10 december 2007 @ 20:35:25 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55176672
quote:

Oprotten dan alsjeblieft, janksmoel
pi_55177744
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:38 schreef gday het volgende:

Het ging mij er juist om dat je dat niet als criterium kunt gebruiken bij het bepalen of iets een taal is.
O, dan vind ik dat je gelijk hebt.
pi_55177827
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:57 schreef vanRillandBath het volgende:

Enkel de wens van de meerderheid der Limburgers is van belang.
Nee. Die is irrelevant. Tenzij ze onderdrukt worden en nogmaals... de Koerden (waarvan er waarschijnlijk meer daadwerkelijk af willen splitsen) voldoen daar al niet aan.

Overigens, van mij mag limburg vertrekken hoor. Het geld wordt er niet verdiend en als ik er mijn geld wil uitgeven zal ik straks nog net zo welkom zijn.
  maandag 10 december 2007 @ 22:06:42 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55179112
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Die is irrelevant. Tenzij ze onderdrukt worden en nogmaals... de Koerden (waarvan er waarschijnlijk meer daadwerkelijk af willen splitsen) voldoen daar al niet aan.

Overigens, van mij mag limburg vertrekken hoor. Het geld wordt er niet verdiend en als ik er mijn geld wil uitgeven zal ik straks nog net zo welkom zijn.
Waar in Limburg wil jij je geld uitgeven, behalve een dagje Maastricht of misschien een keer skieen in Landgraaf? Valt toch verder geen fuck te beleven.
pi_55179261
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:06 schreef leolinedance het volgende:

Waar in Limburg wil jij je geld uitgeven, behalve een dagje Maastricht of misschien een keer skieen in Landgraaf? Valt toch verder geen fuck te beleven.
Skiën in landgraaf is 3x niks. Skiën doe je in de bergen, op echte sneeuw en gewoon fatsoenlijke tochten.

Maar in Maastricht heb je een aantal fatsoenlijke winkels en kun je goed eten. Er zijn zelfs erg goede overnachtingsmogelijkheden.

Maar erg veel geld spendeer ik inderdaad niet in limburg. Het is meer een stukje NL waar ik doorheen rij als ik naar de Ring ga of b.v. skiën (maar dan dus echt skiën).
pi_55179392
Jezus, als in zo'n klein kikker land als Nederland al over afscheidingen en onafhankelijkheid beginnen, hoe moet het dan gaan met de rest van de wereld.

Limburger: Lijden jullie honger? Is er oorlog? Worden jullie ernstig onderdrukt door de rest van Nederland?

Nee? Ok, mond houden dan. Het cultuurverschil is gewoon nihil. Gewoon stelletje pubers die iets moet hebben om ergens bij te horen..
pi_55179701
geef het oostelijke deel van Limburg maar gewoon weg aan Duitsland, en laat Vlaanderen maar bij Nederland voegen
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_55179750
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:26 schreef daanski82 het volgende:
geef het oostelijke deel van Limburg maar gewoon weg aan Duitsland, en laat Vlaanderen maar bij Nederland voegen
Er zijn ook 800,000 Vlaamse Limburgers.
pi_55179819
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:27 schreef zuiderbuur het volgende:

Er zijn ook 800,000 Vlaamse Limburgers.
Behalve de naam zijn er weinig overeenkomsten. In het voordeel van de Vlamingen als je het mij vraagt.
pi_55180205
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:30 schreef DS4 het volgende:

Behalve de naam zijn er weinig overeenkomsten. In het voordeel van de Vlamingen als je het mij vraagt.
Volgens Steve Stevaert dan toch niet!

In elk geval hebben de Vlaamse Limburgers wel een sterke binding met hun provincie (dat werd gedemonstreerd toen zij massaal voor hun eigen provincie stemden bij de verkiezingen van het mooiste monument van Vlaanderen).
  maandag 10 december 2007 @ 22:49:31 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55180391
quote:

[..]

Als je het mij vraagt ook. Belgen zijn trouwens over het algemeen tof.
  FOK!fotograaf maandag 10 december 2007 @ 22:50:14 #264
73911 ultra_ivo
pi_55180416
Tussen de twee wereldoorlogen werd van overheidswege de samenwerking tussen de beide Limburgen niet gesteund. De bevolking had daar geen boodschap aan en bleef gezamenlijke projecten steunen. Na de 2e wereldoorlog werd dit direct opgepikt door de regionale overheden en gesteund. Samenwerking is er steeds geweest en is er nog altijd, vooral op lokaal niveau.
  maandag 10 december 2007 @ 23:04:20 #265
10710 gday
propria cures
pi_55180832
quote:

[..]

Hoe kom je erbij dat er weinig overeenkomsten zijn? Op cultureel gebied werken we ook samen, zoals bijv het OLS.
pi_55180944
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:21 schreef DS4 het volgende:
Nee. Die is irrelevant. Tenzij ze onderdrukt worden en (...)
Wat is dat nou weer voor een kul? Wat doet dat ertoe? En wanneer word je genoeg onderdrukt? Werden de Amerikanen genoeg onderdrukt om hun ,,Declaration of Independence" te rechtvaardigen? Kan je je wel vinden in een eventuele onafhankelijkheidswens van Vlaanderen, Schotland of Québec, om maar eens wat te noemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door vanRillandBath op 11-12-2007 01:48:49 ]
pi_55181143
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:43 schreef zuiderbuur het volgende:

Volgens Steve Stevaert dan toch niet!
Misschien wel, misschien niet. Ik kan alleen maar uit eigen waarneming spreken en dat doe ik dan ook.
pi_55181241
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:04 schreef gday het volgende:

Hoe kom je erbij dat er weinig overeenkomsten zijn?
Mijn ervaring is dat Vlaamse Limburgers veel meer Belg zijn en Nederlandse limburgers veel meer Nederlands. En er is redelijk veel verschil tussen Belgen en Nederlanders. Ook al is het verschil tussen limburgers/Brabanders en Belgen kleiner dan Hollanders en Belgen... Brabanders en limburgers staan nog steeds dichter bij Hollanders dan bij Belgen.

En ik heb op een kort deel van mijn leven in het grensgebied NL/B gewoond, zowel aan de kant van limburg als aan de kant van Zeeland. Ik woon momenteel zo goed als op de grens en kom dagelijks in België. Ik kan het dus aardig inschatten denk ik zo.
pi_55181297
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:08 schreef vanRillandBath het volgende:

Wat is dat nou weer voor een kul? Wat doet dat ertoe?
Volkerenrecht is niet iets wat is uitgevonden om limburgers te pesten...
quote:
En wanneer wordt je genoeg onderdrukt?
Er is geen harde grens. Maar limburgers worden in het geheel niet onderdrukt, dus is de discussie bij voorbaat al academisch en ik vond volkerenrecht altijd donders saai, dus ik ga er niet aan beginnen.
quote:
Werden de Amerikanen genoeg onderdrukt om hun ,,Declaration of Independence" te rechtvaardigen?
Andere tijden... hele andere situatie.
quote:
Kan je je wel vinden in een eventuele onafhankelijkheidswens van Vlaanderen, Schotland of Québec, om maar eens wat te noemen?
Nee, nee en nee.
pi_55181658
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat Vlaamse Limburgers veel meer Belg zijn en Nederlandse limburgers veel meer Nederlands. En er is redelijk veel verschil tussen Belgen en Nederlanders. Ook al is het verschil tussen limburgers/Brabanders en Belgen kleiner dan Hollanders en Belgen... Brabanders en limburgers staan nog steeds dichter bij Hollanders dan bij Belgen.

En ik heb op een kort deel van mijn leven in het grensgebied NL/B gewoond, zowel aan de kant van limburg als aan de kant van Zeeland. Ik woon momenteel zo goed als op de grens en kom dagelijks in België. Ik kan het dus aardig inschatten denk ik zo.
Mee eens als inwoner van Brabant en geboren 'Hollander".
pi_55181806
quote:

[..]

Hier ging het al fout. Wij zijn geen Belgen.
  FOK!fotograaf maandag 10 december 2007 @ 23:45:31 #272
73911 ultra_ivo
pi_55181886
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volkerenrecht is niet iets wat is uitgevonden om limburgers te pesten...
Volkenrecht bestaat niet. Er bestaat wel Internationaal Recht.
Wilson's verklaringen van 1918 zijn trouwens een van de invloedsbronnen van het Internationaal Recht op het gebied van staten.
pi_55181961
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:42 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Jawel wettelijk wel. of je je zo voelt is n andere vraag maar je bent en blijft een belg
pi_55182050
Lijkt me geweldig. Al die PVV-stemmers bij elkaar. Groot hek eromheen en uitlachen maar.
pi_55182056
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:48 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Jawel wettelijk wel. of je je zo voelt is n andere vraag maar je bent en blijft een belg
Wettelijk...volgens Belgische wetten...
  maandag 10 december 2007 @ 23:57:21 #276
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55182161
quote:

Ook al is het verschil tussen limburgers/Brabanders en Belgen kleiner dan Hollanders en Belgen... Brabanders en limburgers staan nog steeds dichter bij Hollanders dan bij Belgen.
Ik woon al heel mijn leven in de grensstreek van West en Oost Limburg en Aken, en kan je melden dat de Limburger veel dichter staat bij zijn Belgische en Duitse buur, dan bij een Randstatter. Ik ben het hier dan ook niet mee eens.

En dat is ook logisch, want de streek bepaalt je identiteit en ook je inborst, manier van doen. Ik kom graag in Amsterdam, maar het is ver weg, en Aken en Hasselt niet. Er zijn zoveel meer verschillen met Zuid-of Noord Hollanders dan met Vlaamse West Limburgers, eerlijk waar.
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:00:35 #277
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55182229
-- edit --
pi_55182279
In Vlaanderen worden de Limburgers tenminste als volwaardige volksgenoten beschouwd. Toen het dorp Voeren op de frontlinie lag met de Walen, konden duizenden Vlamingen uit heel Vlaanderen gemobiliseerd worden om naar het meest oostelijk stukje Limburg te trekken.
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:11:52 #279
10710 gday
propria cures
pi_55182524
quote:

[..]

Ik wil heus niet tegenspreken dat je het allemaal verkeerd inschat maar ik 'voel' toch meer overeenkomsten in de omgang met Belgen van over net de grens dan met mensen uit bijv. de Randstad.
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:51 schreef Dodecahedron het volgende:
Lijkt me geweldig. Al die PVV-stemmers bij elkaar. Groot hek eromheen en uitlachen maar.
Kijk voor de gein eens wat voor signature ik als Limburger heb.
pi_55182573
Idd nogal flauw om Limburg per se een PVV bolwerk te vinden. Alsof we In Brabant allemaal SP zijn ofzo
pi_55182805
quote:

Wij zijn geen Belgen.
Ook goed. Ben je stateloos.
pi_55182855
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:45 schreef ultra_ivo het volgende:

Volkenrecht bestaat niet.
Lul niet.
pi_55182901
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:57 schreef Perico het volgende:

Ik ben het hier dan ook niet mee eens.
Dat mag.
quote:
En dat is ook logisch, want de streek bepaalt je identiteit en ook je inborst, manier van doen.
Het is van (beperkte) invloed, meer niet. E.e.a. ook afhankelijk van hoe beïnvloedbaar je bent.
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:33:53 #284
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_55182936
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 00:13 schreef sneakypete het volgende:
Idd nogal flauw om Limburg per se een PVV bolwerk te vinden. Alsof we In Brabant allemaal SP zijn ofzo
Nee, dat is Groningen.
pi_55183000
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 00:11 schreef gday het volgende:

Ik wil heus niet tegenspreken dat je het allemaal verkeerd inschat maar ik 'voel' toch meer overeenkomsten in de omgang met Belgen van over net de grens dan met mensen uit bijv. de Randstad.
En ik zie meer overeenkomsten tussen een limburger en Hollander dan tussen een limburger en Belg. En misschien is die beoordeling wel beter, aangezien het van een afstand bekeken is.

Kijk, zowel limburgers als Belgen zijn bourgondisch van aard. Maar een Belg is b.v. veel gereserveerder. De omgang is daardoor anders. Ook zijn limburgers net zulke zeikerds als Hollanders, waar de Belgen veel minder de neiging hebben tot klagen. Net als Hollanders zijn limburgers niet zo gediend van hiërarchische structuren, waar de Belg zich daar wel prettig bij voelt. Enz. enz.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2007 @ 02:07:46 #286
73911 ultra_ivo
pi_55183961
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 00:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lul niet.
Geef me dan eens een verdrag aan waarin een volk rechten wordt gegeven.
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:35:16 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55185611
quote:

[..]

En jij gaat gewoon mee in het Hollander gebeuren triest. Zo lang Limbo's de rest van NL zo zullen noemen zullen ze nooit serieus genomen worden.

En Brabanders en Limburgers niet over één kam scheren graag.
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:35:55 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55185632
quote:

[..]

Vlaming
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:00:03 #289
10710 gday
propria cures
pi_55185986
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En jij gaat gewoon mee in het Hollander gebeuren triest. Zo lang Limbo's de rest van NL zo zullen noemen zullen ze nooit serieus genomen worden.

Ik had eigenlijk het idee dat hij met 'Hollanders' echt mensen uit Noord- en Zuid-Holland bedoelde.
pi_55186173
quote:

[..]

Alsof men bijvoorbeeld hier in Overijssel uberhaupt specifiek iets met of tegen Limburgers heeft.
quote:
Ik ben bang voor je dat de meeste mensen hier waarschijnlijk niet eens Limburger van een Brabander kunnen onderscheiden.
pi_55186525
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 02:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Geef me dan eens een verdrag aan waarin een volk rechten wordt gegeven.
Wel eens gehoord van natuurrecht, gewoonterecht, enz.? Het idee dat rechten per definitie vast liggen op schrift is onjuist.

Google gewoon eens op "volkenrecht". Als je dan nog wil volhouden dat het niet bestaat...
pi_55186581
quote:

En jij gaat gewoon mee in het Hollander gebeuren triest.
Ik bedoelde daar uiteraard mee: mensen uit de provincie Noord- en Zuid-Holland... Misschien iets beter lezen in het vervolg?
quote:
Doe ik niet, integendeel.
pi_55186676
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:00 schreef gday het volgende:

Ik had eigenlijk het idee dat hij met 'Hollanders' echt mensen uit Noord- en Zuid-Holland bedoelde.
Precies!
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:54:52 #294
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55186956
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Alsof men bijvoorbeeld hier in Overijssel uberhaupt specifiek iets met of tegen Limburgers heeft.
[..]

Ik ben bang voor je dat de meeste mensen hier waarschijnlijk niet eens Limburger van een Brabander kunnen onderscheiden.
Dat staat er los van. Het woord 'Hollanders' klinkt gewoon érg triest.

En als je dat verschil, zowel in de omgang als in het taalgebruik, niet kunt merken/horen is er iets mis met je.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:59:18 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55187037
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik bedoelde daar uiteraard mee: mensen uit de provincie Noord- en Zuid-Holland... Misschien iets beter lezen in het vervolg?
[..]

Doe ik niet, integendeel.
Dan nog, Hollanders klinkt triest. Maar ok, omdat de provincies zo heten kan ik er nog wel inkomen.
Dat andere, oke dan is het best. Al kon ik dat niet uit je tekst opmaken.

En dat denigrerende 'misschien iets beter lezen in het vervolg' is ook niet echt nodig, vind je wel?

Maar oke, zal het niet te persoonlijk opvatten. Ik ben de beroerdste ook niet
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:04:27 #296
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55187137
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar als Noord-Hollander zeg ik: "Goed plan, ga er voor!"

Dat komt niet omdat ik zo nodig Limburg kwijt wil of het Limburg gun ofzow, maar meer omdat ik voorstander ben van diversiteit, zo steun ik ook de Catalanen, de Basken (Die iets minder want die gebruiken geweld en ik trek de grens bij geweld) en al de rest van de kleine gebieden in Europa die lekker zelfstandig willen zijn. Zelfs Friesland

Ik heb namelijk nog nooit 1 goed argument gehoord, waarom al die gebieden niet zelfstandig mogen zijn. Op wat sociaal-economische redenen dan...en natuurlijk het al oude "Maar ze vul in willekeurig gebied horen toch gewoon bij ons land vul in willekeurig land.

Van mij part vallen alle landen in Europa weer lekker uit elkaar in kleine hertogdommen, stadstaatjes enz. Als ze maar verder een beetje normaal tegen elkaar blijven doen vind ik het allemaal prima.

Overigens snap ik al dat "trots zijn" op een bepaald gebied, provincie, land enz eigenlijk niet zo....het komt altijd een beetje kortzichtig over op mij. Als je de Aarde en dus ook mensheid als 1 geheel beschouwd....zeg maar...tjonge ik klink wel erg Obibio-achtig nu...

Edit: Oh ja...ik noem mezelf nu even Noord-Hollander om even aan te geven dat ik daar nu woon. toevallig ook geboren, maar dat doet er bij mij niet toe en ik heb verder daar geen "speciale gevoelens" over. Zou ik namelijk nu toevallig wonen in Barcalona zou ik Catalaan hebben gezegd, het geeft mijn lokatie aan...zeg maar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Semisane op 11-12-2007 11:09:47 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_55187149
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:59 schreef leolinedance het volgende:

Dan nog, Hollanders klinkt triest. Maar ok, omdat de provincies zo heten kan ik er nog wel inkomen.
Hoe moet je ze dan noemen volgens jou?
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:08:45 #298
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55187229
*oeps* verkeerde knopje
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:20:37 #299
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55187459
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe moet je ze dan noemen volgens jou?
Nederlanders
pi_55188732
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:20 schreef leolinedance het volgende:

Nederlanders
Dus als ik mensen uit Brabant aan wil duiden zeg ik Brabanders, bij Limburg: Limburgers, bij Friesland: Friezen, bij Zeeland: Zeeuwen, bij Utrecht: Utrechtenaren... maar bij Noord- en Zuid-Holland noem ik het Nederlanders zodat mensen begrijpen dat ik het over mensen uit die provincie heb?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')