Precies. En dan zal de doorslaggevende factor zijn: hebben we wat met Nederland?quote:Op maandag 10 december 2007 19:57 schreef vanRillandBath het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat de discussie zich richt op de economische, geschiedkundige en taalkundige kanten, terwijl die er eigenlijk niet toe doen. Enkel de wens van de meerderheid der Limburgers is van belang. De uitslag van een referendum is het enige argument dat telt.
Oprotten dan alsjeblieftquote:Op maandag 10 december 2007 04:59 schreef Perico het volgende:
De Limburg bashers bedienen zich altijd van dezelfde retorische trucs.
Zo hebben de meeste Hollanders een badinerende en scherpe mening over Limburgers, die de Limburgers gelaten over zich heen laten komen de meeste tijd.
Zeg je er echter eens iets van, dan ben je een calimero en huilie. Ergo: de Hollander bepaalt en heeft altijd gelijk.
De mentaliteit hier is in tegenstelling tot de Randstad waar iedereen een grote mond heeft, maar minder presteert, er een van: niet zeuren maar het werk doen.
Zo zitten wij ook altijd makkelijk 3 uur in de auto of trein steeds om tot happenings, concerten, Schiphol, weet-ik-niet-wat te geraken, en dat al sinds kind zijnde. Daar miep je nooit over, ook niet als je mensen in de Randstad opzoekt.
Maar moet echter zo iemand ooit in zijn leven eens naar het Zuiden komen (en dit heb ik al tig keer meegemaakt), hoor je die de hele tijd maar mekkeren over wat voor kolere end het wel niet was en dat je blij mag zijn dat hij het levend tot hier gered heeft.
Daarom, ik wil er gewoon niet meer bij horen. Ik voel me wel thuis bij de buren over de grens, 10 km naar links, of 10 km naar rechts, maar niet bij de huilende Grossmaulen aus Holland.
Oprotten dan alsjeblieft, janksmoelquote:Op maandag 10 december 2007 04:59 schreef Perico het volgende:
De Limburg bashers bedienen zich altijd van dezelfde retorische trucs.
Zo hebben de meeste Hollanders een badinerende en scherpe mening over Limburgers, die de Limburgers gelaten over zich heen laten komen de meeste tijd.
Zeg je er echter eens iets van, dan ben je een calimero en huilie. Ergo: de Hollander bepaalt en heeft altijd gelijk.
De mentaliteit hier is in tegenstelling tot de Randstad waar iedereen een grote mond heeft, maar minder presteert, er een van: niet zeuren maar het werk doen.
Zo zitten wij ook altijd makkelijk 3 uur in de auto of trein steeds om tot happenings, concerten, Schiphol, weet-ik-niet-wat te geraken, en dat al sinds kind zijnde. Daar miep je nooit over, ook niet als je mensen in de Randstad opzoekt.
Maar moet echter zo iemand ooit in zijn leven eens naar het Zuiden komen (en dit heb ik al tig keer meegemaakt), hoor je die de hele tijd maar mekkeren over wat voor kolere end het wel niet was en dat je blij mag zijn dat hij het levend tot hier gered heeft.
Daarom, ik wil er gewoon niet meer bij horen. Ik voel me wel thuis bij de buren over de grens, 10 km naar links, of 10 km naar rechts, maar niet bij de huilende Grossmaulen aus Holland.
O, dan vind ik dat je gelijk hebt.quote:Op maandag 10 december 2007 19:38 schreef gday het volgende:
Het ging mij er juist om dat je dat niet als criterium kunt gebruiken bij het bepalen of iets een taal is.
Nee. Die is irrelevant. Tenzij ze onderdrukt worden en nogmaals... de Koerden (waarvan er waarschijnlijk meer daadwerkelijk af willen splitsen) voldoen daar al niet aan.quote:Op maandag 10 december 2007 19:57 schreef vanRillandBath het volgende:
Enkel de wens van de meerderheid der Limburgers is van belang.
Waar in Limburg wil jij je geld uitgeven, behalve een dagje Maastricht of misschien een keer skieen in Landgraaf? Valt toch verder geen fuck te beleven.quote:Op maandag 10 december 2007 21:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Die is irrelevant. Tenzij ze onderdrukt worden en nogmaals... de Koerden (waarvan er waarschijnlijk meer daadwerkelijk af willen splitsen) voldoen daar al niet aan.
Overigens, van mij mag limburg vertrekken hoor. Het geld wordt er niet verdiend en als ik er mijn geld wil uitgeven zal ik straks nog net zo welkom zijn.
Skiën in landgraaf is 3x niks. Skiën doe je in de bergen, op echte sneeuw en gewoon fatsoenlijke tochten.quote:Op maandag 10 december 2007 22:06 schreef leolinedance het volgende:
Waar in Limburg wil jij je geld uitgeven, behalve een dagje Maastricht of misschien een keer skieen in Landgraaf? Valt toch verder geen fuck te beleven.
Er zijn ook 800,000 Vlaamse Limburgers.quote:Op maandag 10 december 2007 22:26 schreef daanski82 het volgende:
geef het oostelijke deel van Limburg maar gewoon weg aan Duitsland, en laat Vlaanderen maar bij Nederland voegen
Behalve de naam zijn er weinig overeenkomsten. In het voordeel van de Vlamingen als je het mij vraagt.quote:Op maandag 10 december 2007 22:27 schreef zuiderbuur het volgende:
Er zijn ook 800,000 Vlaamse Limburgers.
Volgens Steve Stevaert dan toch niet!quote:Op maandag 10 december 2007 22:30 schreef DS4 het volgende:
Behalve de naam zijn er weinig overeenkomsten. In het voordeel van de Vlamingen als je het mij vraagt.
Als je het mij vraagt ook. Belgen zijn trouwens over het algemeen tof.quote:Op maandag 10 december 2007 22:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Behalve de naam zijn er weinig overeenkomsten. In het voordeel van de Vlamingen als je het mij vraagt.
Hoe kom je erbij dat er weinig overeenkomsten zijn? Op cultureel gebied werken we ook samen, zoals bijv het OLS.quote:Op maandag 10 december 2007 22:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een kul? Wat doet dat ertoe? En wanneer word je genoeg onderdrukt? Werden de Amerikanen genoeg onderdrukt om hun ,,Declaration of Independence" te rechtvaardigen? Kan je je wel vinden in een eventuele onafhankelijkheidswens van Vlaanderen, Schotland of Québec, om maar eens wat te noemen?quote:Op maandag 10 december 2007 21:21 schreef DS4 het volgende:
Nee. Die is irrelevant. Tenzij ze onderdrukt worden en (...)
Misschien wel, misschien niet. Ik kan alleen maar uit eigen waarneming spreken en dat doe ik dan ook.quote:Op maandag 10 december 2007 22:43 schreef zuiderbuur het volgende:
Volgens Steve Stevaert dan toch niet!
Mijn ervaring is dat Vlaamse Limburgers veel meer Belg zijn en Nederlandse limburgers veel meer Nederlands. En er is redelijk veel verschil tussen Belgen en Nederlanders. Ook al is het verschil tussen limburgers/Brabanders en Belgen kleiner dan Hollanders en Belgen... Brabanders en limburgers staan nog steeds dichter bij Hollanders dan bij Belgen.quote:Op maandag 10 december 2007 23:04 schreef gday het volgende:
Hoe kom je erbij dat er weinig overeenkomsten zijn?
Volkerenrecht is niet iets wat is uitgevonden om limburgers te pesten...quote:Op maandag 10 december 2007 23:08 schreef vanRillandBath het volgende:
Wat is dat nou weer voor een kul? Wat doet dat ertoe?
Er is geen harde grens. Maar limburgers worden in het geheel niet onderdrukt, dus is de discussie bij voorbaat al academisch en ik vond volkerenrecht altijd donders saai, dus ik ga er niet aan beginnen.quote:En wanneer wordt je genoeg onderdrukt?
Andere tijden... hele andere situatie.quote:Werden de Amerikanen genoeg onderdrukt om hun ,,Declaration of Independence" te rechtvaardigen?
Nee, nee en nee.quote:Kan je je wel vinden in een eventuele onafhankelijkheidswens van Vlaanderen, Schotland of Québec, om maar eens wat te noemen?
Mee eens als inwoner van Brabant en geboren 'Hollander".quote:Op maandag 10 december 2007 23:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat Vlaamse Limburgers veel meer Belg zijn en Nederlandse limburgers veel meer Nederlands. En er is redelijk veel verschil tussen Belgen en Nederlanders. Ook al is het verschil tussen limburgers/Brabanders en Belgen kleiner dan Hollanders en Belgen... Brabanders en limburgers staan nog steeds dichter bij Hollanders dan bij Belgen.
En ik heb op een kort deel van mijn leven in het grensgebied NL/B gewoond, zowel aan de kant van limburg als aan de kant van Zeeland. Ik woon momenteel zo goed als op de grens en kom dagelijks in België. Ik kan het dus aardig inschatten denk ik zo.
Hier ging het al fout. Wij zijn geen Belgen.quote:Op maandag 10 december 2007 23:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat Vlaamse Limburgers veel meer Belg zijn en Nederlandse limburgers veel meer Nederlands. En er is redelijk veel verschil tussen Belgen en Nederlanders. Ook al is het verschil tussen limburgers/Brabanders en Belgen kleiner dan Hollanders en Belgen... Brabanders en limburgers staan nog steeds dichter bij Hollanders dan bij Belgen.
En ik heb op een kort deel van mijn leven in het grensgebied NL/B gewoond, zowel aan de kant van limburg als aan de kant van Zeeland. Ik woon momenteel zo goed als op de grens en kom dagelijks in België. Ik kan het dus aardig inschatten denk ik zo.
Volkenrecht bestaat niet. Er bestaat wel Internationaal Recht.quote:Op maandag 10 december 2007 23:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volkerenrecht is niet iets wat is uitgevonden om limburgers te pesten...
Jawel wettelijk wel. of je je zo voelt is n andere vraag maar je bent en blijft een belgquote:Op maandag 10 december 2007 23:42 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Hier ging het al fout. Wij zijn geen Belgen.
Wettelijk...volgens Belgische wetten...quote:Op maandag 10 december 2007 23:48 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jawel wettelijk wel. of je je zo voelt is n andere vraag maar je bent en blijft een belg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |