quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:59 schreef SCH het volgende:
Wat een prachtige site - ik ga er eens goed naar kijken.
Kut heh die 3 abraham religies !quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:12 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ook in het OT wordt het volk Israël opgeroepen om ongelovigen aan te vallen en niemand te sparen, ook vrouwen en kinderen niet.
Denk jij nou dat ik pro het christendom ben man lees me naamquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:17 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dat spel kan ik ook:
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=dood+alle+kinderen
hee een typo in de vertaling.. het is doodtquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:17 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dat spel kan ik ook:
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=dood+alle+kinderen
De Nieuwe Bijbelvertaling is in gangbaar Nederlands geschreven. En daarin wordt de gebiedende wijs niet met een t geschreven. Er is echter nog wel ergens een psalm waarin kindertjes op rotsen kapot geslagen worden.quote:Op zondag 9 december 2007 16:24 schreef KarelMartel het volgende:
[..]
hee een typo in de vertaling.. het is doodt
Je hebt gelijkquote:Op zondag 9 december 2007 16:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
De Nieuwe Bijbelvertaling is in gangbaar Nederlands geschreven. En daarin wordt de gebiedende wijs niet met een t geschreven.
lol.quote:Op zondag 9 december 2007 17:13 schreef KarelMartel het volgende:
[..]
Je hebt gelijkik had niet zoveel moeten blowen tijdens nederlandse les
Zie paar posts hierboven.quote:Op zondag 9 december 2007 16:24 schreef KarelMartel het volgende:
[..]
hee een typo in de vertaling.. het is doodt
Ga je nu percentages van vijandige verzen vergelijken?quote:maargoed, dan nog is het een onzinnige vergelijking omdat er maar 1 vers instaat waar kinderen worden gedood.. dat is toch iets anders dan 'bestraffing' (3 tegen 215), als je bedenkt dat de koran een derde is qua dikte zou het 3 tegen 645 zijn..
inderdaad, maar daarbuiten heeft schepseltje een paar posts terug gelijkquote:Op zondag 9 december 2007 17:21 schreef Dodecahedron het volgende:
Ga je nu percentages van vijandige verzen vergelijken?
"Oh, de Bijbel heeft zoveel % geweld minder, dus is het minder erg."
de koran is een ander boek, niet alleen inhoudelijk is het veel gewelddadiger, maar het essentiele verschil is dat de koran gelezen wordt als letterlijke opdracht van god terwijl de bijbel 'geinspireerd' is door god, en dus vrij te vertalen is naar de huidige situatiequote:Op donderdag 6 december 2007 11:58 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
daarnaast zijn de boeken op veel andere punten ook niet te vergelijken, alleen maar de gewelddadige passages tellen slaat nergens op, er is nogal een verschil of je een gewelddadige passage leest waarin volk X wordt gestraft door god, of dat dat de passage stelt dat de lezer de strijd moet aangaan en zijn leven moet geven voor god..
Weetje Karel, je lijkt me een sympathieke man, ik nodig je uit om de verzen eens samen te bespreken, ga je akkoord?quote:Op zondag 9 december 2007 18:13 schreef KarelMartel het volgende:
[..]
inderdaad, maar daarbuiten heeft schepseltje een paar posts terug gelijk
[..]
de koran is een ander boek, niet alleen inhoudelijk is het veel gewelddadiger, maar het essentiele verschil is dat de koran gelezen wordt als letterlijke opdracht van god terwijl de bijbel 'geinspireerd' is door god, en dus vrij te vertalen is naar de huidige situatie
alle verzen in de koran? sorry maar zoveel tijd heb ik nietquote:Op zondag 9 december 2007 18:29 schreef Triggershot het volgende:
Weetje Karel, je lijkt me een sympathieke man, ik nodig je uit om de verzen eens samen te bespreken, ga je akkoord?
Mwuaah nee, dat dacht ik ook niet.quote:Op zondag 9 december 2007 18:47 schreef KarelMartel het volgende:
[..]
alle verzen in de koran? sorry maar zoveel tijd heb ik niet
Dat is een kwestie van geloof, neem het of verwerp het, maar is niet de gewelddadige karakter van de Koran waar je het over had volgens mij?quote:Op zondag 9 december 2007 18:51 schreef KarelMartel het volgende:
27:18
hoe serieus moet je dat vers nemen
5:51quote:Op zondag 9 december 2007 18:54 schreef Triggershot het volgende:
Dat is een kwestie van geloof, neem het of verwerp het, maar is niet de gewelddadige karakter van de Koran waar je het over had volgens mij?
Het gaat hier om een zeer specifieke situatie uit de geschiedenis van de prille islamitische gemeenschap die in een existentiële crisissituatie terechtgekomen was. Wanneer het voortbestaan van de algehele Ummah (de wereldwijde gemeenschap van alle muslims) en de Islam zèlf op het spel staat, waarschuwt dit vers ervoor dat muslims die in die omstandigheden hun eigen vel proberen redden, ten koste van het voortbestaan van de Islam, eigenlijk slechts muslims in naam zijn, hypocrieten met een 'ziekte van het hart'. Met wie zij daarvoor allianties willen aangaan - Joden, christenen of wie ook - maakt niet uit. Het is de manier van handelen die aan de kaak gesteld en verboden wordt.quote:Op zondag 9 december 2007 18:58 schreef KarelMartel het volgende:
[..]
5:51
niet het meest gewelddadige, maar wel eentje die mede verantwoordelijk is voor het dagelijkse bloedvergieten en niet-integreren van moslims
wat vind je nou van zo'n vers?
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=strafquote:Op vrijdag 7 december 2007 21:33 schreef KarelMartel het volgende:
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=bestraffing
case closed [ afbeelding ]
(en dan te bedenken dat moslims geloven dat deze primitieve haatteksten geschreven zijn door onze god..)
case closedquote:Op zondag 9 december 2007 19:43 schreef Iblardi het volgende:
[..]
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=straf
Def P?quote:Op zondag 16 december 2007 20:45 schreef glaschol het volgende:
jij zegt dat jullie tollerant zijn maar in het echt doen jullie iedereen pijn, domme gelovigen zijn super bot in de naam van god moet de andere kapot.
Nee. Maar Neuk! is wel leuk.quote:Op zondag 16 december 2007 22:25 schreef glaschol het volgende:
[..]
De band Neuk! kwam er een nummer van tegen, weet niet of dat persoon erin zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |