abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55146748
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 10:59 schreef SCH het volgende:
Wat een prachtige site - ik ga er eens goed naar kijken.

Zwaai hier Kardinaal Simonis uit - OSN-topic
pi_55146793
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:12 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ook in het OT wordt het volk Israël opgeroepen om ongelovigen aan te vallen en niemand te sparen, ook vrouwen en kinderen niet.
Kut heh die 3 abraham religies !
Don't pray up to Heaven while you shit on the Earth, Deny not the Mother who gave us our birth
pi_55146803
quote:
Denk jij nou dat ik pro het christendom ben man lees me naam
Don't pray up to Heaven while you shit on the Earth, Deny not the Mother who gave us our birth
pi_55146877
lekkere god trouwens, kan alles maken wat hij wilt en wat maakt hij ? ziektes, pijn, dat dieren elkaar op moeten eten om te overleven

als god bestaat dan spuug ik hem in zijn gezicht maar gezien hij niet bestaat zal dat moeilijk worden

On Saturday night, I would see men lusting after half-naked girls dancing at the carnival, and on Sunday morning when I was playing organ for tent-show evangelists at the other end of the carnival lot, I would see these same men sitting in the pews with their wives and children, asking God to forgive them and purge them of carnal desires. And the next Saturday they'd be back at the carnival or some other place of indulgence. I knew then that the Christian church thrives on hypocrisy, and that man's carnal nature will out no matter how much it is purged or scoured by any white-light religion.

The Satanic Bible
-Anton Lavey.

dit geld voor het christendom en de islam, drugs gebruiken, sex hebben voor het huwelijk, zeggen dat vrouwen vrij zijn in hun religie terwijl als de zoon sex voor het huwelijk heeft ze er een blind oog voor hebben maar als de dochter het doet ze zwaar gestraft word, naar de hoeren gaan als je al getrouwd ben (de hoerenbuurten in Amsterdam en Den Haag zitten vol met oude getrouwde moslimmannen), en daarna denken dat ze hun zondes weg kunnen wassen flikker op met je hypocriete religies.

[ Bericht 31% gewijzigd door Ketters op 09-12-2007 15:59:30 ]
pi_55147826
quote:
hee een typo in de vertaling.. het is doodt

maargoed, dan nog is het een onzinnige vergelijking omdat er maar 1 vers instaat waar kinderen worden gedood.. dat is toch iets anders dan 'bestraffing' (3 tegen 215), als je bedenkt dat de koran een derde is qua dikte zou het 3 tegen 645 zijn..
الله المصات الديكه في الجحيم
  zondag 9 december 2007 @ 16:36:31 #231
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55148101
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:24 schreef KarelMartel het volgende:

[..]

De Nieuwe Bijbelvertaling is in gangbaar Nederlands geschreven. En daarin wordt de gebiedende wijs niet met een t geschreven. Er is echter nog wel ergens een psalm waarin kindertjes op rotsen kapot geslagen worden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_55148887
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:36 schreef Iblis het volgende:

[..]

De Nieuwe Bijbelvertaling is in gangbaar Nederlands geschreven. En daarin wordt de gebiedende wijs niet met een t geschreven.
Je hebt gelijk ik had niet zoveel moeten blowen tijdens nederlandse les
  zondag 9 december 2007 @ 17:17:20 #233
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55148975
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:13 schreef KarelMartel het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ik had niet zoveel moeten blowen tijdens nederlandse les
lol.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_55149091
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:24 schreef KarelMartel het volgende:

[..]

Zie paar posts hierboven.
quote:
maargoed, dan nog is het een onzinnige vergelijking omdat er maar 1 vers instaat waar kinderen worden gedood.. dat is toch iets anders dan 'bestraffing' (3 tegen 215), als je bedenkt dat de koran een derde is qua dikte zou het 3 tegen 645 zijn..
Ga je nu percentages van vijandige verzen vergelijken?

"Oh, de Bijbel heeft zoveel % geweld minder, dus is het minder erg."
pi_55150228
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:21 schreef Dodecahedron het volgende:

Ga je nu percentages van vijandige verzen vergelijken?

"Oh, de Bijbel heeft zoveel % geweld minder, dus is het minder erg."
inderdaad, maar daarbuiten heeft schepseltje een paar posts terug gelijk
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:58 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

daarnaast zijn de boeken op veel andere punten ook niet te vergelijken, alleen maar de gewelddadige passages tellen slaat nergens op, er is nogal een verschil of je een gewelddadige passage leest waarin volk X wordt gestraft door god, of dat dat de passage stelt dat de lezer de strijd moet aangaan en zijn leven moet geven voor god..
de koran is een ander boek, niet alleen inhoudelijk is het veel gewelddadiger, maar het essentiele verschil is dat de koran gelezen wordt als letterlijke opdracht van god terwijl de bijbel 'geinspireerd' is door god, en dus vrij te vertalen is naar de huidige situatie
pi_55150532
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:13 schreef KarelMartel het volgende:

[..]

inderdaad, maar daarbuiten heeft schepseltje een paar posts terug gelijk
[..]

de koran is een ander boek, niet alleen inhoudelijk is het veel gewelddadiger, maar het essentiele verschil is dat de koran gelezen wordt als letterlijke opdracht van god terwijl de bijbel 'geinspireerd' is door god, en dus vrij te vertalen is naar de huidige situatie
Weetje Karel, je lijkt me een sympathieke man, ik nodig je uit om de verzen eens samen te bespreken, ga je akkoord?
pi_55150813
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:29 schreef Triggershot het volgende:

Weetje Karel, je lijkt me een sympathieke man, ik nodig je uit om de verzen eens samen te bespreken, ga je akkoord?
alle verzen in de koran? sorry maar zoveel tijd heb ik niet
pi_55150835
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:47 schreef KarelMartel het volgende:

[..]

alle verzen in de koran? sorry maar zoveel tijd heb ik niet
Mwuaah nee, dat dacht ik ook niet.
Kies er maar één uit.
pi_55150897
27:18

hoe serieus moet je dat vers nemen
pi_55150931
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:51 schreef KarelMartel het volgende:
27:18

hoe serieus moet je dat vers nemen
Dat is een kwestie van geloof, neem het of verwerp het, maar is niet de gewelddadige karakter van de Koran waar je het over had volgens mij?
pi_55151029
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:54 schreef Triggershot het volgende:

Dat is een kwestie van geloof, neem het of verwerp het, maar is niet de gewelddadige karakter van de Koran waar je het over had volgens mij?
5:51

niet het meest gewelddadige, maar wel eentje die mede verantwoordelijk is voor het dagelijkse bloedvergieten en niet-integreren van moslims

wat vind je nou van zo'n vers?
pi_55151359
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:58 schreef KarelMartel het volgende:

[..]

5:51

niet het meest gewelddadige, maar wel eentje die mede verantwoordelijk is voor het dagelijkse bloedvergieten en niet-integreren van moslims

wat vind je nou van zo'n vers?
Het gaat hier om een zeer specifieke situatie uit de geschiedenis van de prille islamitische gemeenschap die in een existentiële crisissituatie terechtgekomen was. Wanneer het voortbestaan van de algehele Ummah (de wereldwijde gemeenschap van alle muslims) en de Islam zèlf op het spel staat, waarschuwt dit vers ervoor dat muslims die in die omstandigheden hun eigen vel proberen redden, ten koste van het voortbestaan van de Islam, eigenlijk slechts muslims in naam zijn, hypocrieten met een 'ziekte van het hart'. Met wie zij daarvoor allianties willen aangaan - Joden, christenen of wie ook - maakt niet uit. Het is de manier van handelen die aan de kaak gesteld en verboden wordt.

In het licht van eerdere algemene regels, gaat het hier duidelijk niet om een algeheel verbod op het omgaan met christenen of Joden. De verzen 5:51-52 spreken de algemene regel om vriendelijk, attent, respectvol om te gaan met Joden en christenen ook niet tegen. De Koran wijst er overigens op dat er onder de Joden en de christenen gelovigen zijn die naar de hemel zullen gaan, maar ook mensen die niet volgens hun geloof leven en dus in de hel zullen terechtkomen. Hetzelfde geldt overigens voor muslims: ook daar zitten gelovigen en ongelovigen tussen. . Welke reden zou de Koran dan kunnen hebben om in het algemeen vriendschap te verbieden met mensen die ook naar de hemel zullen gaan?!

"Onder de mensen van het boek zijn er die in God geloven, in wat naar jullie is neergezonden en in wat tot hen is neergezonden, terwijl zij zich deemoedig aan God onderwerpen. Zij verkwanselen Gods tekenen niet. Zij zijn het voor wie hun loon bij hun Heer is. ..." (Koran 3:199)

Daarnaast vraag ik me af, wie rechtvaardigen het met deze vers om bloed te vergieten?
  zondag 9 december 2007 @ 19:43:48 #243
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_55151910
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:33 schreef KarelMartel het volgende:
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=bestraffing

case closed [ afbeelding ]

(en dan te bedenken dat moslims geloven dat deze primitieve haatteksten geschreven zijn door onze god.. )
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=straf
  zondag 9 december 2007 @ 20:35:09 #244
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55153145
quote:
case closed
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_55320694
jij zegt dat jullie tollerant zijn maar in het echt doen jullie iedereen pijn, domme gelovigen zijn super bot in de naam van god moet de andere kapot.
pi_55320815
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:45 schreef glaschol het volgende:
jij zegt dat jullie tollerant zijn maar in het echt doen jullie iedereen pijn, domme gelovigen zijn super bot in de naam van god moet de andere kapot.
Def P?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55323291
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

Def P?
De band Neuk! kwam er een nummer van tegen, weet niet of dat persoon erin zit.
pi_55323340
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:25 schreef glaschol het volgende:

[..]

De band Neuk! kwam er een nummer van tegen, weet niet of dat persoon erin zit.
Nee. Maar Neuk! is wel leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')