We zullen u niet missen met uw conservatieve standpunten over vrouwen, homoseksualiteit, abortus en nog veel meer van die dingen. U bent wel een aardige man en daarom zwaaien we u toch even uit. Doet u voortaan wel wat voorzichtiger op de fiets zodat u niet net als vorig jaar uw schouder breekt omdat u door rood rijdt op het drukke kruispunt op de Maliebaanquote:Simonis neemt afscheid
Utrecht - Zaterdag neemt Kardinaal Adrianus Simonis officieel afscheid als aartsbisschop van Utrecht en als voorzitter van de Nederlandse Bisschoppenconferentie. Op 8 december 1983 vond de installatie plaats van mgr. Adrianus Johannes Simonis, voorheen bisschop van Rotterdam, tot aartsbisschop van Utrecht. Tijdens die installatie werden de nodige protesten tegen zijn benoeming gehoord. Ook bedreigingen aan zijn adres waren destijds geen uitzondering.
Op 8 december 2007, precies 24 jaar later, neemt kardinaal Simonis afscheid als aartsbisschop van Utrecht. Daarbij mag hij vele loftuitingen en waardering in ontvangst nemen.
Punt zou ik een ramp vinden voor de Kerkprovincie. In de tijd dat Simonis benoemd werd, was een conservatieve leider (vanuit Rooms oogpunt althans) hard nodig. Nu mag er best wel iemand benoemd worden die íetsje relaxter is... Wiertz ofzoquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is een kans dat het bisschop Punt wordt, die is nog conservatiever
[ afbeelding ]
Wiertz zou ik ook geen zegen vinden. Ik hoop zelf op zijn hulpbisschop, Everard de Jong. Dat is een wat jongere man en erg goed op de hoogte van maatschappelijke ontwikkelingen en hij heeft een zekere relativering en is denk ik wat minder dogmatisch dan Simonis.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
Punt zou ik een ramp vinden voor de Kerkprovincie. In de tijd dat Simonis benoemd werd, was een conservatieve leider (vanuit Rooms oogpunt althans) hard nodig. Nu mag er best wel iemand benoemd worden die íetsje relaxter is... Wiertz ofzo
Truequote:Op zaterdag 8 december 2007 11:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Wiertz zou ik ook geen zegen vinden. Ik hoop zelf op zijn hulpbisschop, Everard de Jong. Dat is een wat jongere man en erg goed op de hoogte van maatschappelijke ontwikkelingen en hij heeft een zekere relativering en is denk ik wat minder dogmatisch dan Simonis.
Opgeruimd Staat Netjesquote:
mja.. aan de andere kant: de oerconservatieve Benedictus heeft ons al een paar keer verrast met onverwacht modernisme.... En het bliijft een Duitser natuurlijk.. totaal onvoorspelbaarquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:20 schreef SCH het volgende:
Ik zie dat Wierts nog maar 62 is, had hem ouder gedacht. Zou dan nog wel kunnen maar hij heeft wel wat steekjes laten vallen. De Jong is nog tien jaar jonger.
Maar ik ben echt bang dat het Punt wordt, zeker met deze Paus.
whehehequote:
Deels was dat natuurlijk ook wel zijn baan... maar de laatste jaren is hij een heel stuk milder geworden dan hij vroeger wasquote:Maar het is geen bashtopic hoor, ik vind Siomonis een amaibele man al vind ik het jammer dat hij altijd weer terugschoot in het strakke dogmatisme.
Nee, hoezo? Ik geloof ook niet in ze, dat staat je geheel vrij.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:39 schreef glaschol het volgende:
god/alah/jesus/mohammed bestaan niet
oh wacht ben ik nu extreem rechts door dit te zeggen
omdat ik vaak extreem rechts word genoemd als ik niks van de midden oosten religies (jodendom christendom islamdom) moet hebbenquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Ik geloof ook niet in ze, dat staat je geheel vrij.
íets zegt me dat je extreem rechts wordt genoemd om andere redenen dan niet geloven....quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:42 schreef glaschol het volgende:
[..]
omdat ik vaak extreem rechts word genoemd als ik niks van de midden oosten religies (jodendom christendom islamdom) moet hebben
en de Heksen werden vroeger om andere redenen verbrand dan omdat ze niet 100% christenen waren of helemaal niet christelijkquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:44 schreef teamlead het volgende:
[..]
íets zegt me dat je extreem rechts wordt genoemd om andere redenen dan niet geloven....
je draait nu echt twee woorden radicaal om in je post...quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:19 schreef Lathund het volgende:
Eijk als opvolger. Jammer voor Groningen-Leeuwarden, prima voor het land.
Nu afwachten wie hier de nieuwe bisschop wordt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |