abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55121187
quote:
Simonis neemt afscheid

Utrecht - Zaterdag neemt Kardinaal Adrianus Simonis officieel afscheid als aartsbisschop van Utrecht en als voorzitter van de Nederlandse Bisschoppenconferentie. Op 8 december 1983 vond de installatie plaats van mgr. Adrianus Johannes Simonis, voorheen bisschop van Rotterdam, tot aartsbisschop van Utrecht. Tijdens die installatie werden de nodige protesten tegen zijn benoeming gehoord. Ook bedreigingen aan zijn adres waren destijds geen uitzondering.

Op 8 december 2007, precies 24 jaar later, neemt kardinaal Simonis afscheid als aartsbisschop van Utrecht. Daarbij mag hij vele loftuitingen en waardering in ontvangst nemen.
We zullen u niet missen met uw conservatieve standpunten over vrouwen, homoseksualiteit, abortus en nog veel meer van die dingen. U bent wel een aardige man en daarom zwaaien we u toch even uit. Doet u voortaan wel wat voorzichtiger op de fiets zodat u niet net als vorig jaar uw schouder breekt omdat u door rood rijdt op het drukke kruispunt op de Maliebaan

Dag Kardinaaltje, daaaahaaaaaag, daaaaaaahaagggggggg..............

zaterdag 8 december 2007 @ 11:04:21 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_55121209
Zijne Eminentie zal gemist worden in Katholiek Nederland. Conservatief: ja, absoluut.. maar een conservatief tegengeluid in een wereld waar alles maar "moet kunnen" is broodnodig voor het evenwicht.
Dat hij nog maar lang van een welverdiend pensioen mag genieten en een waardige opvolger mag krijgen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_55121226
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:04 schreef teamlead het volgende:
een waardige opvolger mag krijgen
Er is een kans dat het bisschop Punt wordt, die is nog conservatiever

pi_55121244
Misschien kan ie nog mee met de allerlaatste Pakjesboot.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:11:08 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_55121271
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is een kans dat het bisschop Punt wordt, die is nog conservatiever

[ afbeelding ]
Punt zou ik een ramp vinden voor de Kerkprovincie. In de tijd dat Simonis benoemd werd, was een conservatieve leider (vanuit Rooms oogpunt althans) hard nodig. Nu mag er best wel iemand benoemd worden die íetsje relaxter is... Wiertz ofzo
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_55121298
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:11 schreef teamlead het volgende:

[..]

Punt zou ik een ramp vinden voor de Kerkprovincie. In de tijd dat Simonis benoemd werd, was een conservatieve leider (vanuit Rooms oogpunt althans) hard nodig. Nu mag er best wel iemand benoemd worden die íetsje relaxter is... Wiertz ofzo
Wiertz zou ik ook geen zegen vinden. Ik hoop zelf op zijn hulpbisschop, Everard de Jong. Dat is een wat jongere man en erg goed op de hoogte van maatschappelijke ontwikkelingen en hij heeft een zekere relativering en is denk ik wat minder dogmatisch dan Simonis.
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:16:47 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_55121350
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Wiertz zou ik ook geen zegen vinden. Ik hoop zelf op zijn hulpbisschop, Everard de Jong. Dat is een wat jongere man en erg goed op de hoogte van maatschappelijke ontwikkelingen en hij heeft een zekere relativering en is denk ik wat minder dogmatisch dan Simonis.
True . De Jong is niet alleen een heel aardige man, maar ook iemand die met beide benen midden in het leven staat. In zijn tijd bij het jongerenpastoraat heeft hij bewezen een heel realistische kijk op zaken te hebben, ondanks dat hij toch nog redelijk conservatief in de leer is (en dat conservatieve moet natuurlijk ook wel bij die baan )

Soms is het jammer dat de Kerk geen democratie is
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:18:14 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_55121368
Overigens denk ik dat Wiertz is afgeschreven na zijn afhandeling van de affaire Haffmans. Voor die tijd werd hij regelmatig getipt als mogelijk opvolger van Simonis, maar die toestand heeft aangetoond dat hij niet krachtig genoeg optreedt als het nodig is
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:19:28 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_55121378
wat is een OSN topic trouwens
pi_55121389
Ik zie dat Wierts nog maar 62 is, had hem ouder gedacht. Zou dan nog wel kunnen maar hij heeft wel wat steekjes laten vallen. De Jong is nog tien jaar jonger.

Maar ik ben echt bang dat het Punt wordt, zeker met deze Paus.
pi_55121392
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:19 schreef teamlead het volgende:
wat is een OSN topic trouwens
Opgeruimd Staat Netjes

Maar het is geen bashtopic hoor, ik vind Siomonis een amaibele man al vind ik het jammer dat hij altijd weer terugschoot in het strakke dogmatisme.
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:24:16 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_55121440
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:20 schreef SCH het volgende:
Ik zie dat Wierts nog maar 62 is, had hem ouder gedacht. Zou dan nog wel kunnen maar hij heeft wel wat steekjes laten vallen. De Jong is nog tien jaar jonger.

Maar ik ben echt bang dat het Punt wordt, zeker met deze Paus.
mja.. aan de andere kant: de oerconservatieve Benedictus heeft ons al een paar keer verrast met onverwacht modernisme.... En het bliijft een Duitser natuurlijk.. totaal onvoorspelbaar
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:25:22 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_55121453
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Opgeruimd Staat Netjes
whehehe
quote:
Maar het is geen bashtopic hoor, ik vind Siomonis een amaibele man al vind ik het jammer dat hij altijd weer terugschoot in het strakke dogmatisme.
Deels was dat natuurlijk ook wel zijn baan... maar de laatste jaren is hij een heel stuk milder geworden dan hij vroeger was
Wijsheid komt blijkbaar toch met de jaren
pi_55121614
god/alah/jesus/mohammed bestaan niet

oh wacht ben ik nu extreem rechts door dit te zeggen
pi_55121634
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:39 schreef glaschol het volgende:
god/alah/jesus/mohammed bestaan niet

oh wacht ben ik nu extreem rechts door dit te zeggen
Nee, hoezo? Ik geloof ook niet in ze, dat staat je geheel vrij.
pi_55121648
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, hoezo? Ik geloof ook niet in ze, dat staat je geheel vrij.
omdat ik vaak extreem rechts word genoemd als ik niks van de midden oosten religies (jodendom christendom islamdom) moet hebben
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:44:56 #17
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_55121682
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:42 schreef glaschol het volgende:

[..]

omdat ik vaak extreem rechts word genoemd als ik niks van de midden oosten religies (jodendom christendom islamdom) moet hebben
íets zegt me dat je extreem rechts wordt genoemd om andere redenen dan niet geloven....
pi_55121762
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 11:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

íets zegt me dat je extreem rechts wordt genoemd om andere redenen dan niet geloven....
en de Heksen werden vroeger om andere redenen verbrand dan omdat ze niet 100% christenen waren of helemaal niet christelijk
pi_55164594
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_55186465
Breaking News

Om 13.00 is er een persconferentie in Utrecht en wordt de nieuwe aartsbisschop al bekend gemaakt!!!
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:03:36 #21
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_55187110
Ik zal de man echt gaan missen (als kiespijn, dat dan weer wel)
Voor Muskens heb ik toch heel wat meer sympatie
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_55194511
Eijk als opvolger. Jammer voor Groningen-Leeuwarden, prima voor het land.

Nu afwachten wie hier de nieuwe bisschop wordt...
Ut in omnibus glorificetur Deus.
pi_55194658
Slechtere keuze was niet mogelijk geweest.

Eijk
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:16:16 #24
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_55203789
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:19 schreef Lathund het volgende:
Eijk als opvolger. Jammer voor Groningen-Leeuwarden, prima voor het land.

Nu afwachten wie hier de nieuwe bisschop wordt...
je draait nu echt twee woorden radicaal om in je post...
OMG van alle mogelijkheden kiezen ze Eijk
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')