Volgens mij smaakt dat prima...quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:29 schreef Innocence het volgende:
Smaakt ananas bij chocoladeaus
Zo was ik ook op het idee gekomenquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:39 schreef Trusten het volgende:
[..]
Volgens mij smaakt dat prima...
De C1000 had in het blaadje ook een leuk recept staan met mini-ananas! Misschien is dat iets voor je?
Powered by AH.nlquote:Op zondag 9 december 2007 12:18 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Jeetje, das ambitieus! En wat is korenwolf; ik dacht dat een beschermd beestje wasquote:Op zondag 9 december 2007 15:49 schreef janatwork het volgende:
Ik kook met kerst voor het 3de jaar op rij een 8 gangen menu voor mijn ouders, broertje, zus(je), en aanhang. 8 mensen in het totaal. Het menu is nu zo goed als af. Wel zullen er hier en daar nog wat dingetjes bij komen dan wel afvallen en ben ik nog bezig met een amuse of 5 te verzinnen. Ook naar de wijnen moet ik nog kijken. Ik heb er weer zin in!
Het menu tot nu toe:
- Carpaccio van coquilles, salade van gebakken bieten met mierikswortel en een lichte dresing van framozen azijn.
- Trio van paddenstoelen: paddenstoelen soepje, slade met gegrilde paddenstoel, paddenstoelen granité
- Terrine van gestoofde konijnenpoot, in cognac gemarinerde eendelever en spek. En een frisse citrus salade.
- In korenwolf gepocheerde zeeduivel, broccoli puree, citroen saus en knoflookschuim
- Hert met flespompoen, verse pasta en een pittige tijm jus
- Capucino van chocosoep, amaretto sylabub en amandelschuim
- Amarene yoghurt ijs, karnemelk hangop, stoofperen compotte en een stoofpeervochtsiroop
- Kaasplank met voornamelijk kazen van plaatselijke kaasboeren.
Recepten heb ik alleen grof in mijn hoofd zitten hoe het uiteindelijk precies gaat smaken weet ik dus ook pas als het klaar is.
Witbier.quote:Op zondag 9 december 2007 15:58 schreef conleche het volgende:
En wat is korenwolf; ik dacht dat een beschermd beestje was![]()
bron:http://home.12move.nl/~sh304324/introhenk/spijs/kaasa.html Ik doe kaas na het zoet omdat de kaas ook de inleiding is tot nog een uren lange borrel na het diner.quote:Kaas in het menu
In een klassiek Frans menu serveert men na de hoofdschotel en voor de kaas, een frisse groene salade met mineraalwater om de mond geheel schoon te maken en te verfrissen.
Daarna komt dan het kaasplateau met een mooie rode wijn, een wijn die mooier, ouder en interessanter is dan de wijn bij het hoofdgerecht. Eventueel kan de wijn van het hoofdgerecht bij de kaas worden doorgedronken, maar nóóit en nóóit mag de wijn bij de kaas eenvoudiger zijn dan degene die eraan vooraf ging. 'Men mag nooit met spijt terugdenken aan de vorige wijn, zegt een oude Franse wijsheid. Pas daarna komt het zoete dessert. In Engeland gaat het anders: daar serveert men eerst de traditionele zoete pudding, en daarna de kaas. Dat heeft een reden. In Engeland wordt bij de kaas niet, zoals in Frankrijk, een rode wijn geschonken. Die zou immers reddeloos verloren zijn na een zoet dessert. Elke rode wijn, ook de allerbeste, lijkt zuur na een zoete smaak. In Engeland schenkt men bij de kaas een port, liefst vintage port, anders een ruby of tawny, en aangezien port zoet is, kan die wel geproefd worden na een zoete pudding. Al vinden Fransen ook dat niet geheel in de haak, zij zouden ook liever kaas en eventueel port vòòr het dessert savoureren. Maar goed, traditie is ook iets.
Wat moet ik me daar in godsnaam bij voorstellen?!quote:Op maandag 17 december 2007 21:53 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
1e dag bij ons thuis en heb het eindelijk zelf een keer kunnen beslissen. Na jaren klagen over telkens hetzelfde voedselnog niet bijster origineel maar komt ie:
voor:
- gerookte kip salade
- amuses met paar soorten vis e.d.
- cappucinoboullion soep
Als je dan per se een trio wilt maken, doe dan een wildtrio. Kun je dat vogeltje grillen, duif of kuiken ofzo, een konijnenpoot stoven en hoef je alleen een stuk filet (ree/hert/haas) a la minute te bakken. Lijkt me makkelijker dan een vogeltjestrio. Maar waarom zo moeilijk doen als je voor acht of 14 man kookt?quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:23 schreef HenkdeTank het volgende:
Ik zal eenmaal voor 14 man en eenmaal voor 8 man koken. Iemand tips. Ik wil iets van wildzwijn of trio van vogeltjes gaan maken. Tips?
Ananas en chocolade vind ik geen geslaagde combi, evenals mango en chocolade. Frambozen, banaan en peer weer wel.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:29 schreef Innocence het volgende:
Nog een paar vraagjes:
Smaakt ananas bij chocoladeaus, kan me herinneren dat dat bitter smaakt? Heb bij de C1000 hele leuke mini-ananasjes gezien.
En wat voor bijgerecht bij het hoofdgerecht, zat te denken aan risotto, maar dat werkt volgensmij niet echt?
dat is een soep met een toef room er bovenop in een glas geserveerd zodat het net capuccino isquote:Op dinsdag 18 december 2007 00:53 schreef mjan het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar in godsnaam bij voorstellen?!
Aha! Dat verklaart het ineens jaquote:Op dinsdag 18 december 2007 21:48 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
[..]
dat is een soep met een toef room er bovenop in een glas geserveerd zodat het net capuccino is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |