Ik denk dat hij doelt op de minimale meerwaarde van ¤40.000 plus de ¤50.000 prijzengeld. Samen kom je dan uit op minimaal ¤90.000quote:Op woensdag 5 december 2007 21:58 schreef Bruce117 het volgende:
Erik heeft het nu al een paar keer gehad over wie er met 90.000 Euro naar huis gaat.
Hij heeft natuurlijk voorkennis.
Praat hij hier stiekem zijn mond voorbij of toch niet ?
dat was wel mooi jaquote:Op woensdag 5 december 2007 22:07 schreef Sanne het volgende:
Eigenlijk wel een giller dat Minke en Carlos winnen.
Vooral de gezichten van de anderen.
Thanks, kan ik toch nog met een gerust hart slapen.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:18 schreef Hapertje het volgende:
Minke en Carlos: 215.000 euro winst ruim 54.000 euro + 50 duizend prijzengeld = 104.000 euro
Bianca en Andries: 190.000 euro, winst 40.000 euro
Maartje en Eric: 195.000 euro, winst ruim 38.000 euro
Linda en Sander: 185.000 euro, winst 5.500 euro
De appartementen zijn al getaxeerd en start waarde is al bij notaris vastgelegd voordat de bewoners de klussers indeze het appartement tot hun toegewezen krijgenquote:Op donderdag 6 december 2007 08:05 schreef FoXje het volgende:
En wie bepaalt die startwaarde? Een grote naaizooi, L&S hadden een hoge startwaarde en daardoor weinig kans op winst. En dat mijnen, dat slaat ook nergens op.
goeie moggelquote:Op donderdag 6 december 2007 12:12 schreef Utrecht het volgende:
Lees ik het nou goed dat sander en linda maar 5500 gewonnen hebben. hahahah
Dat klopt wel wat je zegt.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:16 schreef FoXje het volgende:
Ik weet niet, makelaars en autohandelaren, allemaal tuig. Executieverkopen zijn hetzelfde, allemaal onderlinge afspraken. Maar goed, niets aan te doenEn het is maar een spelletje
Hun hadden de meeste opleveringen gewonnen dus het meeste extra geld ,een nadeel voor de andere spelers en stonden het meest roodquote:Op donderdag 6 december 2007 12:34 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nee ze stonden zelfs ¤ 2200 rood!! Volgens mij.
Dat is veel geldquote:Op donderdag 6 december 2007 12:56 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ja weet ik ook wel heb ook gekeken maar ze stonden wel voor verdubbeling ¤ 2200 rood!!
Iemand?quote:Op donderdag 6 december 2007 12:51 schreef Outside_lines het volgende:
Wordt de finale eigenlijk nog herhaald, ik heb het gisteren dus gemist :/
Ooh daar heb ik de vorige keren niet op geletquote:Op zaterdag 8 december 2007 15:02 schreef k_man het volgende:
Volgens mij was de veiling de vorige jaren voor de kijkers niet live, maar voor de koppels wel. Ik bedoel dat de koppels de veiling zagen op het moment dat die echt aan de gang was, en dus in de juiste volgorde. Nu zagen ze het pas twee dagen later - waarom eigenlijk? - in een andere volgorde.
quote:Veiling vier appartementen Het Blok 'verziekt' door de handel
Door Renee de Borst
Haarlem - De veiling van de vier appartementen aan de Van Egmondstraat die verbouwd zijn in het Net 5-klussenprogramma Het Blok, is erg bepaald - of volgens sommige betrokken makelaars zelfs 'verziekt' - door handelaren. Particulieren waren er afgelopen maandag bij de veiling in het Amsterdamse Felix Meritis niet of nauwelijks, zo stellen de Haarlemse makelaars die bij de verkoop waren betrokken. Volgens hen is een deel dezelfde avond nog onderhands voor hogere bedragen doorverkocht.
Het Blok speelt zich af in en rondom vier appartementen. Daarin klussen en wonen vier koppels. Ze hebben elf weken en een beperkt budget om de ruimte te renoveren en in te richten. Daarna wordt de woonruimte geveild. Het te winnen bedrag is de meerprijs op de getaxeerde startwaarde. Het stel dat de grootste meerwaarde behaalt, wint bovendien een geldprijs.
,,Doodzonde'', zegt Robbert Jan Kroon van Diest, van de gelijknamige makelaardij, die optrad voor Blok-deelnemers Sander en Linda, die woensdag tijdens de laatste uitzending de grote verliezers bleken. ,,Die zitten met een kater thuis, terwijl het zomaar zou kunnen dat hun appartement meteen al voor een hoger bedrag is doorverkocht. Het is bekend dat die handelaren dat onderling uitkaarten.''
Jochum Steur van Leef! makelaars is op zich redelijk tevreden over de opbrengst van het appartement van Andries en Bianca: ,,Maar ik heb de particuliere bieders gemist. Ik denk dat Haarlemmers zich ongemakkelijk voelen bij zo'n Amsterdamse veiling, dat die het niet aandurven.''
Katja van Gessel van Lam Era Makelaars, die het appartement van Maartje en Erik onder haar hoede had, vindt het ook jammer dat er niet door particulieren geboden is. ,,Het de bedoeling van Het Blok dat iemand echt plezier heeft van een mooi verbouwd appartement. Maar aan de andere ben ik niet ontevreden over de opbrengsten. Het is dus maar goed dat die handelaren er wel waren.''
Dat vindt ook Ralf van Schagen, van PUUR makelaars, die met het appartement van Carlos en Minke als winnaar uit de strijd kwam: ,,Je kunt het jammer noemen dat er weinig particulieren waren, maar dan hadden wij als makelaars die toch moeten bereiken. Wij hebben het als kantoor flink opgepakt, maar de particuliere koper heeft niet gereageerd. De opbrengst was goed, en het is natuurlijk nog maar de vraag of particulieren meer hadden geboden.''
Makelaar Judith Groen, van Appel & Fris makelaars, die als jurylid optrad voor Het Blok, zegt dat de programmamakers er beter aan hadden gedaan een aparte veiling in Haarlem te organiseren. ,,Dan waren er misschien meer Haarlemmers op af gekomen. Ik denk dat de handelaren die maandag geboden hebben niet eens vooraf naar de appartementen zijn wezen kijken.''
De Haarlemse projectontwikkelaar Ruud van der Doe, die als uitvoerder de verbouwingen begeleidde, deelt haar vermoeden. ,,Deze kopers wisten niet wat ze kochten. Trouwens ook niet als ze wel waren gaan kijken. Dan zie je wel wat je koopt, maar daarmee weet je nog niet wat je koopt. Het verliezende appartement was bouwtechnisch het meest in orde, maar heeft dertigduizend euro minder opgebracht dan de winnaar. Dat had andersom moeten zijn. Het winnende appartement ziet er best mooi uit, maar daar mankeert bouwkundig wel wat aan. Het is een decor. Je zou het een topprestatie kunnen noemen om iets zo slecht af te leveren. Ik vermoed dat in een aantal gevallen de shovel er meteen doorheen gaat. Ach, ik wist toen ik eraan begon dat dit programma niet over bouwen gaat. Het had ook af en toe meer iets van een soap.''
Onafhankelijk? Er ligt al een heel draaiboek klaar over hoeveel elk appartement zal moeten gaan opbrengen. Neh, er is niks onafhankelijks aan, het is zuur voor de deelnemers die denken dat ze werkelijk een kans maken, terwijl het tevoren al is bepaald. De stippellijntjes op het script moesten alleen nog worden ingevuld. Als Linda bij de opleveringen niet iedere keer had gewonnen was dat appartement volgens mij als beste uit de bus gekomen en had degene die de opleveringen won nu met de laagste plaats gezeten.quote:Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vind dit dan weer eerlijker dan een familielid laten bieden en op die manier winnen. Dit is nog een soort van onafhankelijk gesjoemel.
Adres van dit jaar is volgens wiki 1e Hugo de Grootstraat 14 te Amsterdam, en de opnamens zijn van 14 juni tot en met 28/29 augustus.quote:NET5 start op 27 augustus met het vijfde seizoen van Het Blok, dit keer weer vanuit Amsterdam. Vier koppels moeten een bouwval omtoveren tot een topappartement en deze met een zo groot mogelijke meerwaarde proberen te verkopen. Nieuw in de lustrumeditie is dat de deelnemers het pad eerst moeten slopen. Het pand moet namelijk nog gesplitst worden van één woonhuis in meerdere woonhuizen. Erik van der Hoff zal ook deze reeks weer gaan presenteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |