Die hebben ze er juist af gemodificeerd. En inderdaad, Rock, op naar Wageningenquote:Op woensdag 5 december 2007 19:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als de haren en veren er nog op hadden gezeten dan had je gewoon een normaal beest gezien.
Is dat CDA nu helemaal van de pot geruktquote:Oppositie valt over CDA-plan Antilliaanse politiek
ANP
gepubliceerd op 05 december 2007 15:54 , bijgewerkt op 15:54
DEN HAAG - Oppositiepartijen in de Tweede Kamer hekelden woensdag een voorstel van het CDA om geld te reserveren voor de ondersteuning van politieke partijen op de Nederlandse Antillen. De regeringspartij wil daarvoor 500.000 euro uittrekken.
Dat potje is bedoeld voor Nederlandse politieke partijen, die daarmee activiteiten kunnen ontplooien om de partijdemocratie op de Antillen te versterken, zo maakte Bas Jan van Bochove van het CDA duidelijk. Zijn plan, dat steun krijgt van coalitiegenoot PvdA, stuitte op scherpe kritiek.
GroenLinks sprak van ‘zendingsdrang en modern paternalisme’, de PVV had het over een ‘arrogante, nieuwe manier van kolonisatie’ en de SP ziet het als een soort extra subsidie aan Nederlandse partijen, terwijl het geld rechtstreeks naar de Antilliaanse partijen zou moeten gaan. Ook D66 voelt niets voor het voorstel. ‘Het is weggegooid geld’, zei fractieleider Alexander Pechtold.
Van Bochove zei zich niet te herkennen in de kwalificaties. Volgens hem komt de vraag om Nederlandse bijstand vanuit de lokale partijen op de Antillen. Het geld is bovendien beschikbaar voor alle partijen die met hun kennis en ervaring de partijen op de overzeese eilanden een handje willen helpen.
GroenLinkser Ineke van Gent is voorstander van ondersteuning van politieke partijen, maar daarvoor hoeft wat haar betreft geen potje van 5 ton te worden gemaakt. Dat kunnen Nederlandse partijen volgens haar zelf financieren.
PvdA-Kamerlid John Leerdam meent echter dat het een sympathiek voorstel is. ‘Wij staan voor goed bestuur en dat willen we zoveel mogelijk ondersteunen’, zei hij bij de bespreking van de begroting van Koninkrijksrelaties voor 2008.
‘Ik vind het helemaal geen sympathiek idee. We zouden onszelf meer geld geven. Dat is onsympathiek’, aldus SP'er Ronald van Raak. De ChristenUnie kon nog niet inhoudelijk ingaan op het voorstel van de coalitiegenoten.
CDA-staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties) laat het oordeel over het plan over aan de Kamer, maar plaatste er wel kritische kanttekeningen bij. Ze voelt niets voor een aparte regeling voor het potje, omdat dat voor zo'n relatief laag bedrag ingewikkeld en te tijdrovend is. Op grond van de huidige Wet subsidiėring politieke partijen is het bovendien al mogelijk om te doen wat het CDA voorstelt, aldus Bijleveld. Ook zij vindt het belangrijk om te werken aan goede partijvorming en goed bestuur op de Antillen.
Heb je ondertussen al RSI van het F5-en?quote:Op woensdag 5 december 2007 22:55 schreef pberends het volgende:
De pberendsfrontpagepropagandamachine had in november bijna een miljoen views.
Nee, RSI had ik alquote:Op woensdag 5 december 2007 22:56 schreef gronk het volgende:
[..]
Heb je ondertussen al RSI van het F5-en?
Tot je het zelf krijgtquote:Op woensdag 5 december 2007 23:47 schreef Boze_Appel het volgende:
RSI is een jankbekziekte voor mongolen.
Je moet gewoon gaan roken, dan neem je pauze en krijg je geen RSI.quote:
quote:Alleen al Texas is vervuilender dan Groot-Brittanniė, dat bijna drie keer zoveel inwoners telt.
quote:De dunbevolkste Amerikaanse staat Wyoming (510.000 inwoners) brengt meer broeikasgassen in de atmosfeer dan 69 ontwikkelingslanden met in totaal 357 miljoen inwoners.
Tot dat je er zelf last van krijgt.quote:Op woensdag 5 december 2007 23:47 schreef Boze_Appel het volgende:
RSI is een jankbekziekte voor mongolen.
Dan heb ik het recht op een uitkering van 100.000 per maand en twee beeldschone zusters om mij elke dag een sponsbad te geven.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tot dat je er zelf last van krijgt.
Spot de libertariėr. Geen premie willen betalen en toch rechten claimen.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan heb ik het recht op een uitkering van 100.000 per maand en twee beeldschone zusters om mij elke dag een sponsbad te geven.
Je sarcasmedetector is stuk.quote:Op donderdag 6 december 2007 10:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
Spot de libertariėr. Geen premie willen betalen en toch rechten claimen.
Ik heb sinds deze week last van geirriteerde spier en pezen in arm en vingers. Echt grappig vind ik het toch niet...quote:Op donderdag 6 december 2007 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan heb ik het recht op een uitkering van 100.000 per maand en twee beeldschone zusters om mij elke dag een sponsbad te geven.
quote:Op donderdag 6 december 2007 10:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Spot de libertariėr. Geen premie willen betalen en toch rechten claimen.
Ik denk dat je overwerkt bent.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb sinds deze week last van geirriteerde spier en pezen in arm en vingers. Echt grappig vind ik het toch niet...
Enorm gestresst...quote:Op donderdag 6 december 2007 11:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik denk dat je overwerkt bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |