Harmen1984 | maandag 3 december 2007 @ 12:21 |
Frankrijk heeft de TGV ![]() ![]() Duitsland heeft de ICE ![]() ![]() Japan heeft de Shinkansen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bob-B | maandag 3 december 2007 @ 12:23 |
Vlindertjes ![]() ![]() | |
El_Rolando | maandag 3 december 2007 @ 12:26 |
Wat een lompe trein. ![]() | |
Seneca | maandag 3 december 2007 @ 12:27 |
Godheeregruwelijkejezus ![]() Mijn trots op Nederland, wat doe je?! | |
Seneca | maandag 3 december 2007 @ 12:30 |
Ze zouden een ![]() | |
maardatwasikniet | maandag 3 december 2007 @ 12:31 |
das toch fucking neit normaal? | |
Surveillance-Fiets | maandag 3 december 2007 @ 12:31 |
Vind ze wel kek ![]() | |
Robin2130 | maandag 3 december 2007 @ 12:32 |
Lijkt meer op een hele lange auto ![]() Die TGV-trein zal heel misschien vanaf eind 2008 rijden. De NS-heeft nu de oude beneluxrijtuigen omgebouwd tot NS HI-speed rijtuigen en die gaan eerst op de HSL rijden vanaf eind 2008. De Beneluxdienst zal dan waarschijnlijk worden opgeheven. ![]() NS Hi-speed rijtuigen die nu in de Beneluxdienst dienst doen ![]() | |
addie | maandag 3 december 2007 @ 12:33 |
die voorkant ![]() | |
Lucifer_Doosje | maandag 3 december 2007 @ 12:33 |
Is die spoorlijn al klaar eigenlijk? | |
Batsnek | maandag 3 december 2007 @ 12:34 |
Wat een kutzooi ![]() | |
Robin2130 | maandag 3 december 2007 @ 12:35 |
quote:Op zich is hij klaar, maar de opening van de HSL wordt uitgesteld omdat de beveiligingssystemen nog niet optimaal werken. | |
Robin2130 | maandag 3 december 2007 @ 12:37 |
En trouwens; de NS bezit nu ook enkele Thalys en ICE-treinstellen ![]() ![]() | |
PeZu | maandag 3 december 2007 @ 12:45 |
wat en kermis bak zeg ![]() | |
spijkerbroek | maandag 3 december 2007 @ 12:50 |
't Ding heeft wel een pijpbekkie... | |
Robin2130 | maandag 3 december 2007 @ 12:54 |
quote:Volgende week op de FP: Spijkerbroek aangeklaagd omdat hij zich liet pijpen door trein ![]() ![]() | |
SillyWalks | maandag 3 december 2007 @ 12:55 |
Hij heeft een beetje een Britney Spears hoofd. Waarom blijven ze niet gewoon met die Thalys rijden? | |
sungaMsunitraM | maandag 3 december 2007 @ 12:56 |
quote: ![]() ![]() quote:Ik zag er vanochtend nog een losse locomotief op rijden ![]() | |
spijkerbroek | maandag 3 december 2007 @ 12:56 |
quote: ![]() die trein is te klein daarvoor ![]() | |
Duvel | maandag 3 december 2007 @ 12:57 |
Ach dat ding gaat toch niet fatsoenlijk rijden, gezien het bedrijf dat 'm fabriceert. | |
GateWayX | maandag 3 december 2007 @ 12:58 |
hahaha ![]() Die Japanse trein is wel stoer ![]() | |
SillyWalks | maandag 3 december 2007 @ 12:58 |
quote:Welk? | |
Robin2130 | maandag 3 december 2007 @ 12:58 |
quote:Ja, dat zijn testritten ![]() | |
spijkerbroek | maandag 3 december 2007 @ 12:58 |
quote:Die was z'n wagons kwijtgeraakt wegens falende beveiligingssystemen ![]() | |
Duvel | maandag 3 december 2007 @ 13:00 |
quote:AnsaldoBreda. | |
thatsme | maandag 3 december 2007 @ 13:01 |
dat is een blad zuiger aan de voorkant! Tegen blaadjes op de rails! | |
SillyWalks | maandag 3 december 2007 @ 13:09 |
Hey wacht es ff... is dat HiSpeed ding nou dat tijdelijke ding dat maar iets van 180 gaat rijden, of is dat echt het ding waar ze decennia lang 300 km/u mee gaan rijden? | |
danos | maandag 3 december 2007 @ 13:17 |
dat ding op die neus is toch gewoon een hakselaar? die verwerkt meteen alle mensen die er voor springen, minder vertragingen ![]() | |
Papierversnipperaar | maandag 3 december 2007 @ 13:20 |
Wat een Duplo-trein, zeg. ![]() | |
kikoooooo | maandag 3 december 2007 @ 13:21 |
Is wel tof als je zelfmoord pleegt ![]() | |
sungaMsunitraM | maandag 3 december 2007 @ 13:23 |
Dan word je tot patat gesneden door die grille! ![]() | |
Harmen1984 | maandag 3 december 2007 @ 13:36 |
quote:... die vervolgens meteen opgediend kan worden in de 1e klascoupé voorin de trein ![]() | |
pvc_boer | maandag 3 december 2007 @ 13:37 |
ben blij dat ik daar niet mee hoef te reizen ![]() | |
Sapstengel | maandag 3 december 2007 @ 14:11 |
Nee die Japanse ziet er lekker uit, lijkt net een kruimelzuiger ofzo ![]() | |
De_Hertog | maandag 3 december 2007 @ 14:17 |
quote:Volgens mij is dat die shuttle, met een max van 200 of zo. De Thalys, die ze al hebben, gaat 300 rijden. | |
De_Hertog | maandag 3 december 2007 @ 14:18 |
quote:Nee, daar hebben ze een andere trein voor: ![]() | |
Eix | maandag 3 december 2007 @ 14:32 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Whehehehe. ![]() | |
tralalala | maandag 3 december 2007 @ 14:40 |
quote:Die rechter lijkt donald duck wel ![]() ![]() Maar wel beter als die gare bloemetjestrein ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door tralalala op 03-12-2007 15:11:08 ] | |
Cheiron | maandag 3 december 2007 @ 14:42 |
De fucking Fiat Multipla onder de treinen... | |
Karrs | maandag 3 december 2007 @ 15:35 |
Wat IS DAT?! Dat is toch geen trein! Dat is de Ondergronder uit Suske en Wiske! | |
bleiblei | maandag 3 december 2007 @ 15:46 |
![]() ![]() Ongelooflijk, wat lelijk. | |
Sapstengel | maandag 3 december 2007 @ 15:51 |
quote:Dan. Echt weer zo'n taalfout uit de provincie ![]() | |
Dangel | maandag 3 december 2007 @ 16:05 |
Verlengde VW Crafter ![]() | |
kikoooooo | maandag 3 december 2007 @ 16:09 |
quote: ![]() | |
Dickbride | maandag 3 december 2007 @ 16:10 |
Lijkt me nie echt gestroomlijnd ![]() ![]() ![]() | |
Harmen1984 | maandag 3 december 2007 @ 16:10 |
quote:De Donald Duck-trein rijdt in Spanje, de "Talgo": ![]() ![]() | |
maartena | maandag 3 december 2007 @ 16:16 |
quote: ![]() ![]() | |
EyE | maandag 3 december 2007 @ 17:41 |
Die NS HiSpeed doet me denken aan de Mahna mahna-song:![]() | |
James1988 | maandag 3 december 2007 @ 17:53 |
Om in de sfeer te blijven: http://www.nshispeed.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=600 Ik vind 't best mooie treinen eigenlijk, is weer eens wat anders dan die saaie strakke kleuren (NS landelijk, geel/blauw; internationaal bruin/geel, rood/wit of rood) | |
Robin2130 | maandag 3 december 2007 @ 17:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 3 december 2007 @ 17:56 |
quote:Waarom doet dat ding me aan koeien denken? | |
Duvel | maandag 3 december 2007 @ 18:36 |
Ja, die is wel mooi. Heeft wel even geduurd. | |
sander89 | maandag 3 december 2007 @ 18:39 |
quote:De Protos valt nog wel mee vind ik. In vergelijking met dit geval: ![]() Schaalmodel naast ICE, was betere foto van maar kan niet meer vinden op internet. ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 3 december 2007 @ 18:51 |
![]() Die vink ik wel ![]() ![]() ![]() Zit er nu iedere dag in mja. ![]() | |
Weeralarm | maandag 3 december 2007 @ 20:22 |
![]() ![]() ![]() | |
Harmen1984 | maandag 3 december 2007 @ 20:26 |
quote:Idd ![]() | |
tralalala | maandag 3 december 2007 @ 20:45 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Koewam | maandag 3 december 2007 @ 21:09 |
Vind hem wel mooi. ![]() En ik ben industrieel ontwerper... ![]() | |
switchboy | maandag 3 december 2007 @ 21:09 |
wat een lelijk ding. niet eens aerodynamisch. | |
Alicey | maandag 3 december 2007 @ 21:30 |
Ik vind dat het ding opgeleukt moet worden. ![]() | |
nietzman | maandag 3 december 2007 @ 21:33 |
quote:Oh nou dan moét 'ie wel goed zijn! | |
ASroma | maandag 3 december 2007 @ 21:40 |
vind het eigenlijk wel een aardig ding, fleurig met al die vlindertjes ![]() | |
Papierversnipperaar | maandag 3 december 2007 @ 21:47 |
quote:Dan ben je een slechte want dit ding is gewoon lelijk. ![]() | |
sander89 | maandag 3 december 2007 @ 22:16 |
Op nshispeed staat die trein zonder grill(of wat moet het voorstellen?) maar gewoon koppelstuk in die lelijke neus. Maar lelijk blijft die of ze moeten grote veranderingen hebben aangebracht maar dat verwacht ik niet. ![]() | |
PeZu | maandag 3 december 2007 @ 22:19 |
quote:ik ben iemand met smaak hij is spuuglelijk | |
frame-saw | maandag 3 december 2007 @ 22:23 |
De ICE is ook niet mooi en spuuglelijk aan de binnenkant. Maar het zit wel fijn <3 . Alleen lijkt me kut als je uit Hamburg komt, je wilt naar Amsterdam en dan stop je in allemaal kutstadjes. | |
PeZu | maandag 3 december 2007 @ 22:24 |
quote:valt reuze mee waar ie allemaal stopt | |
Nobu | maandag 3 december 2007 @ 22:29 |
Leuk toch, iedereen voorbijscheuren in de lompste blokkendoos op het spoor ![]() | |
PeZu | maandag 3 december 2007 @ 22:32 |
ik wil de shinkansen ![]() | |
SevenWonders | maandag 3 december 2007 @ 22:35 |
quote:Denk jij dat je het beter weet dan de ontwerpers die er voor hebben doorgeleerd dan? Ik zou zeggen: Ga solliciteren... | |
PeZu | maandag 3 december 2007 @ 22:39 |
quote:dus jij denkt dat omdat het een hispeed trein is hij gelijk zo aerodynamisch mogelijk is? ![]() kijk eens naar dat grote gapende gat aan de voorkant zonder airducts erachter aan de zijkant, niet echt bevoordelijk voor een lage CW waarde | |
Steve-O | maandag 3 december 2007 @ 22:46 |
Mat'08 ![]() | |
switchboy | maandag 3 december 2007 @ 22:55 |
quote:Dat ziet iedere nitwit toch zo. Dat ding is zo aerodynamisch als een platte bakstenen muur. Echt snelle treinen moeten gewoon een raket/kogel vorm hebben ![]() Een soort bullittrain meteen een geweldige slogan: "As fast as a gunshot" marketting zit ook meteen goed. En dat allemaal in een brainfart van 5 sec. Ze moeten mij gewoon hebben daar. ik ben zo goed ![]() Disclaimer: Bovenstaande post is sarcasme. Ik ben niet nagegaan of er al een bullittrain is. Maar feit blijft dat de ontwerper hiervan nog meer wansmaak heeft dan de ontwerper van de fiat multipla. Als de ontwerper ergens tijdens het ontwerp hiervan naar achteren was gaan zitten en had gekeken naar wat hij werkelijk had getekend dan was hij zich vast doodgescrokken ![]() | |
PeZu | maandag 3 december 2007 @ 22:58 |
quote:de japanse shinkansen dat is de bullit trein deze hondekop nl trein is wel aerodynamisch, als je goed kijkt is de hoek tussen neus en voorraam super en de afrondingen zijn ook super maar die open bek van die hondekop ![]() tis net een sony aibo | |
switchboy | maandag 3 december 2007 @ 23:00 |
Vanuit die hoek op dit plaatje op deze pagina lijkt het met die lampen echt een multipla ![]() | |
frame-saw | maandag 3 december 2007 @ 23:07 |
quote:Minstens 3 keer ![]() | |
Sjibble | maandag 3 december 2007 @ 23:24 |
quote:Haha! RIGHT! De snelheid en vooral de aerodynamica van een vlindert ![]() | |
Xenwolfie | dinsdag 4 december 2007 @ 00:11 |
Wat een lelijk grafding zeg. | |
SillyWalks | dinsdag 4 december 2007 @ 00:29 |
Het lijkt wel een soort idee wat de NS heeft van een 21ste eeuwse Hondekop. | |
Elixabete | dinsdag 4 december 2007 @ 00:40 |
mooie trein | |
Ofyles2 | dinsdag 4 december 2007 @ 01:02 |
Ik hoop voor NS dat Hispeed succesvol is, anders is het Haatzaaiend Irritant Saai Pietluttig Erbarmelijk Eindeloos Destructief. Dat is wat het nu is na de uitstel van de HSL (en dan bedoel ik Amsterdam-Rotterdam). De eerste zondag van het dienstregelingsjaar 2008 lijn 310 testen, de zondag daarop via de HSL nog kerstshoppen in Antwerpen-Brussel. Het had zo mooi moeten zijn. ![]() | |
Duvel | dinsdag 4 december 2007 @ 09:00 |
quote: ![]() ![]() | |
Okiedokie86 | dinsdag 4 december 2007 @ 10:15 |
Japan wint kwa uitstraling ![]() | |
Koewam | dinsdag 4 december 2007 @ 15:19 |
quote:klopt, ik zie dingen die het gewone volk niet opvalt. | |
Prego | dinsdag 4 december 2007 @ 19:53 |
quote: ![]() man zever toch niet zo ![]() | |
Koewam | dinsdag 4 december 2007 @ 23:33 |
quote:zever jij maar niet. dit is een vooruitstrevend ontwerp. over 10 jaar vindt iedereen die mooi ![]() | |
Jimmie | woensdag 5 december 2007 @ 00:33 |
Nou ik studeer ook IO en vind dit ding spuuglelijk, daarnaast is de ICE gewoon pure porno. | |
bloodacolyte | woensdag 5 december 2007 @ 01:04 |
quote:wadloper FTW.... ![]() | |
Agiath | woensdag 5 december 2007 @ 01:38 |
Vlinders? Oja die staan ook bekent om hun geweldige aerodynamische vormen waarmee ze door de lucht schieten ![]() Zet er dan valken op, godverdomme. | |
Counterattack | woensdag 5 december 2007 @ 01:59 |
Die Shinkansen ziet er wel vet uit | |
Flashwin | woensdag 5 december 2007 @ 03:07 |
Van dezelfde ontwerper als van de Fiat Multipla? ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 december 2007 @ 12:35 |
quote:Thalys is een aparte firma die ingeschakeld wordt door de NS om de trein naar Parijs te rijden. NS Highspeed, een consortium van de NS en de KLM wil met eigen materieel gaan rijden en daarom zal de firma Thalys in de toekomst niet meer voor die diensten ingeschakeld worden. | |
Peterselieman | woensdag 5 december 2007 @ 12:38 |
quote:Dit lelijke mormel is nog lang niet in staat om afgeleverd te worden. AnsaldoTilburg heeft weliswaar het leveringscontract voor de treinen gewonnen, maar is wel de traagste van allemaal in het afleveren van treinstellen. Een tijdje geleden zijn ze er in geslaagd een bestelling 10 jaar te laat af te leveren. Hoewel dit soort extreme gevallen niet meer voorkomen daar zijn ze nog steeds flink te laat met leveren. Ongelofelijk dat een firma met zo'n reputatie de treinstellen mag leveren. | |
shiftknop | donderdag 20 januari 2011 @ 20:18 |
OMG ![]() | |
Duvel | donderdag 20 januari 2011 @ 21:30 |
Wat een waarheden worden er in dit topic verkondigd. ![]() | |
Hiya | donderdag 20 januari 2011 @ 21:32 |
Gave kick! | |
Tilboy | donderdag 20 januari 2011 @ 21:33 |
Nice topic digging! | |
ecktebaas | donderdag 20 januari 2011 @ 21:35 |
inb4 socios | |
Neo-Mullen | donderdag 20 januari 2011 @ 21:54 |
| |
fruitellafantastic | donderdag 20 januari 2011 @ 22:07 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 20 januari 2011 @ 22:26 |
| |
CaptainCookie | donderdag 20 januari 2011 @ 22:31 |
Verdomme, dat plaatje van de Nederlandse trein doet het niet. Derhalve wordt dit topic verworpen. | |
Duvel | donderdag 20 januari 2011 @ 22:50 |
Echt, zo leuk is dat grapje niet meer. Dit topic is van voor zijn tijd. | |
stevenmac26 | donderdag 20 januari 2011 @ 22:51 |
wie kickt deze oude topics telkens ![]() | |
Yreal | donderdag 20 januari 2011 @ 22:57 |
Ergens is dit heel grappig ![]() Van dat we inmiddels 3 jaar verder zijn enzo ![]() ![]() ![]() | |
Twiitch | donderdag 20 januari 2011 @ 22:58 |
Ah 2007, goeie ouwe tijd, toen leefde mij pappa nog ![]() | |
CaptainCookie | donderdag 20 januari 2011 @ 22:58 |
En nu is 'ie dood. | |
Twiitch | donderdag 20 januari 2011 @ 22:59 |
Hebben hem opgezet ![]() | |
SuperrrTuxxx | donderdag 20 januari 2011 @ 23:00 |
WTF | |
James1988 | donderdag 20 januari 2011 @ 23:21 |
Eigenlijk vind ik het helemaal niet grappig, maar eerder dieptriest. Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. De proef- en toelatingsritten verlopen prima en alles loopt eigenlijk op rolletjes. Hispeed heeft in 2004 treinen besteld en die krengen zijn nog niet in orde. ![]() | |
SuperrrTuxxx | donderdag 20 januari 2011 @ 23:24 |
![]() Ja hij zit naast mij op de bank, ik vond het al zo gek dat hij zo weinig zei. ![]() | |
Eix | donderdag 20 januari 2011 @ 23:31 |
Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen. Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken. | |
fonsoy | donderdag 20 januari 2011 @ 23:32 |
Ze moeten eigenlijk gewoon sancties treffen met dat bedrijf. Korten op de betaling ofzo. Wie niet luisteren wil moet maar (financieel) voelen. Het kost de NS immers ook extra geld en uitstraling, omdat ze nu met die paupertreinen rijden ![]() | |
fonsoy | donderdag 20 januari 2011 @ 23:33 |
Dat mag niet meer ![]() | |
Twiitch | donderdag 20 januari 2011 @ 23:34 |
Europees of in de EU? Veolia heeft Zwitserse treinen geloof ik. | |
Eix | donderdag 20 januari 2011 @ 23:51 |
Dat klopt. Maar Europees aanbesteden betekend toch niet direct dat je met de goedkoopste offerte akkoord hoeft te gaan? Kwaliteitsaspecten en het verleden (reputatie) kun je volgens mij ook laten meewegen. Daarnaast kun je zo'n aanbesteding manipuleren door je eisen zo te formuleren dat je uiteindelijk toch bij de gewenste aanbieder uitkomt. Nu weet ik niet of je daarmee ook Alstom naar de deur kan wijzen, maar een wanbedrijf als Ansaldo had je daarmee toch wel buiten de deur kunnen houden lijkt mij. | |
James1988 | vrijdag 21 januari 2011 @ 00:04 |
Dat bedoelde ik inderdaad, had ik iets duidelijk in moeten zijn. Via-via heb ik gehoord dat NS destijds een aanbesteding heeft uitgeschreven voor de nieuwe sprinters (wat nu SLT is) en dat het bod dat Alstom deed eigenlijk beter was. Toch is men om politieke redenen (de werknemers uit Limburg bij Bombardier Aken) weer bij Bombardier uitgekomen, en we weten inmiddels allemaal wat een prachtmachientjes die SLT's zijn. Correct, als je een goed bestek opstelt (de eisen van de aanbesteding) kun je vervolgens de gunstigste partij kiezen. Als je hogesnelheidstreinen van Alstom wilt zou je het bestek als volgt kunnen formuleren: • Topsnelheid van 320 km/h • Geleed ontwerp t.b.v. veiligheid • Gebaseerd op een bestaand platform met bewezen technologie Door deze 3 eisen streep je eigenlijk alle concurrenten van Alstom al weg, want zowel Bombardier als Siemens hebben geen uitvoerige ervaring met een geleed ontwerp (waarbij tussen twee rijtuigen slechts één draaistel ligt) terwijl Alstom dit ontwerp al sinds de allereerste TGV's (jaren 70/80!) gebruikt. Als je alleen formuleert: • Topsnelheid 250 km/h • Fabrikant moet ervaring hebben met hogesnelheidstreinen Dan kom je ook uit bij AnsaldoBreda (hebben meegeholpen met de Eurostar Italia-treinen) en we weten allemaal wat voor reputatie die hebben. Kortom: veel staat of valt bij de kwaliteit van het bestek. [ Bericht 44% gewijzigd door James1988 op 21-01-2011 00:13:54 ] | |
Drinky | vrijdag 21 januari 2011 @ 00:08 |
| |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:04 |
Waarschijnlijk omdat de top van AnsaldoBreda vrienden is met ome Silvio. Mensen die in hetzelfde restaurant vreten verlinken elkaar niet... | |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:05 |
Dat vind ik ook diep triest van NS en AnsaldoBreda... | |
SpecialK | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:08 |
Als de eerste posters in dit topic toen al eens wisten wat voor een kankerzooi de NS er de afgelopen 4 jaar van heeft gemaakt... Oeehhh! | |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:13 |
Om dezelfde redenen die jij noemt worden de nieuwste stoptreinen (AM08, red.) ook gebouwd door Bombardier Brugge. Positieve (lees: regionale) discriminatie... De Tsjechische spoorwegen stellen hun bestekken zo op dat bijna elke opdracht naar een Tsjechische fabrikant gaat. Weer een geval van regionale discriminatie... Zulke bestekken maak ik vaak genoeg mee in OV-aanbestedingen. Stadsregio Amsterdam zet de lijnen uit, terwijl de provincie Noord-Holland laissez-faire speelt... | |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:15 |
Nee. NS moet direct met annulering dreigen, boetes werken niet afschrikkend genoeg. | |
James1988 | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:19 |
Een tijdje terug liet Bert Meerstadt (algemeen directeur NS Groep) via de media weten een claim van 60 miljoen euro neer te willen leggen bij AnsaldoBreda.... totdat bleek dat NS helemaal niet in de positie is om een claim neer te leggen omdat AnsaldoBreda kennelijk aan alle contractuele verplichtingen voldoet. ![]() Annulering zal dan ook wel niet mogelijk zijn. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:25 |
Als die treinen nog steeds witte olifanten blijken, dan heeft Meerstadt het bij iedereen verkorven. Hij bungelt, nu is het de vraag wanneer iemand hem over de rand brengt... | |
TeringHenkie | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:30 |
Ehm, waarom staat er een Duitse ICE in een Nederlandse werkplaats? | |
James1988 | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:33 |
NS heeft 4 ICE-treinstellen in bezit. Die stellen rijden in een pool waardoor het regelmatig voorkomt dat een NS-ICE in Brussel staat en een DB-ICE in Amsterdam. | |
TeringHenkie | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:38 |
Ja en? Dan nog ga je toch niet aan elkaars materieel zitten sleutelen? | |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:40 |
Tentoonstelling misschien? | |
James1988 | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:52 |
Ja hoor, daar zijn gewoon overeenkomsten voor gesloten. DB en NS exploiteren samen de ICE en doen ook samen het onderhoud, dus heeft Nedtrain de ICE-treinstellen in onderhoud. Hierbij kun je denken aan het legen van prullenbakken, maar ook kleine herstellingen (zoals een kapot raam of vernielde zitting) maar ook inspecties e.d. | |
MASD | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:59 |
De Frans TGV wordt waarschijnlijk vervangen door de snellere AGV:![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 02:08 |
Persoonlijk ben ik meer op de hand van de Velaro. Ik vind een verspreide aandrijving meer verantwoord dan een aandrijving die zich alleen in de kopbakken bevindt... | |
RodeNek | vrijdag 21 januari 2011 @ 02:15 |
![]() Zie ik daar nou een rijdende dildo, WW2 bommewerper en een boeing 777 ofzo? | |
James1988 | vrijdag 21 januari 2011 @ 02:24 |
De AGV heeft distributed traction. ![]() Overigens is dit een beter plaatje van de AGV: ![]() En zo ziet de AGV voor de eerste klant (het Italiaanse NTV) eruit: ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 02:25 |
Overigens wel een strak Programma van Eisen dat de Japanse Spoorwegen doorvoeren: op de Shinkansen-lijnen rijden alleen treinen die jonger dan 15 jaar zijn, daarna worden deze doorgeschoven naar de overige lijnen. Het enige ongeluk met de Shinkansen (zelfmoorden uitgesloten) vond plaats toen van een trein het beveiligingssysteem een aardbeving detecteerde. Slachtoffers: NUL! | |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 02:26 |
Oké, ik was hem even vergeten. Toch bedankt. |