quote:Op zondag 2 december 2007 22:14 schreef BigFire het volgende:
Dagobert als "muziekindustrie"de ironie
DD is toch onderdeel van Disney, en Disney heeft weer haar eigen platenmaatschappijen...dus het kan ook gewoon zijn dat het Disney-propaganda isquote:Op zondag 2 december 2007 22:31 schreef EvilMarc het volgende:
Als het nu nog een leuke strip was, oké.![]()
Maar dit slaat echt alles, slecht van de Donald Duck dat ze geld aannemen om dit soort dingen te publiceren ( kan niet anders).
Nee als je per se de stoere knaap uit wilt hangen lees je het niet want straks krijgt je street rep een deuk! Als dat je geen fuck kan schelen lees je het gewoon lekker wel als je daar gewoon zin in hebt.quote:Op zondag 2 december 2007 23:25 schreef Marurk het volgende:
Donald Duck.Dat lees je toch niet meer als je ouder bent dan 12?
![]()
Jij niet nee.quote:Op zondag 2 december 2007 23:25 schreef Marurk het volgende:
![]()
De Donald Duck is geweldig...quote:Op zondag 2 december 2007 23:25 schreef Marurk het volgende:
![]()
Het is een kenmerk van de beginnende pubertijd om je af te zetten tegen alles waarmee je in je kinderjaren mee hebt gespeelt, wat je hebt gelezen en wat je leuk vond om te doen. Dit in de hoop om volwassener over te komen voor jezelf en de groep.quote:Op zondag 2 december 2007 23:25 schreef Marurk het volgende:
![]()
Laatst stond er een verhelderend verhaal in over de gevaren van inflatie, ingezet door oom Dagobert die de broodprijzen met factor 1000 verhoogde.quote:Op zondag 2 december 2007 23:40 schreef SpecialK het volgende:
:
Sommige verhalen in de donald duck bevatten zeer subtiele maatschappijkritische boodschappen waar je minimaal 20 voor moet zijn om ze te kunnen zien.
Dat was wel weer een leuke stripquote:Op zondag 2 december 2007 23:47 schreef Peter6000 het volgende:
Laatst stond er een verhelderend verhaal in over de gevaren van inflatie, ingezet door oom Dagobert die de broodprijzen met factor 1000 verhoogde.
Oh die Oom Dagobert toch ook. Welk een schavuit.quote:Op zondag 2 december 2007 23:47 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Laatst stond er een verhelderend verhaal in over de gevaren van inflatie, ingezet door oom Dagobert die de broodprijzen met factor 1000 verhoogde.
Die was inderdaad geweldig. Waar kwam het ook alweer op uit, dat 1 miljoen euro voor een brood uiteindelijk toch wat duur wasquote:Op zondag 2 december 2007 23:47 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, zie ook mijn reactie op het FP artikel betreffende deze filmpjes:quote:Op zondag 2 december 2007 23:38 schreef Keiichi het volgende:
ik kan het fout hebben hebben, maar ik meen me te herinneren dat de amerikanen DD in filmpjes tijdens WOII ook aaardig als propaganda gebruikte.
quote:Op zondag 2 december 2007 @ 22:00 schreef slindenau het volgende:
[..]
Klopt, dat was in WOII...toen verplichtte de Amerikaanse overheid Walt Disney Studios tot het maken van anti-oorlog propaganda.
Al die filmpjes zijn verschenen als Walt Disney Treasure: "Walt Disney on the Front Lines: The War Years"...best een aardige DVD.
Op youtube zijn er ook een aantal te zien geloof ik.quote:Op maandag 3 december 2007 00:53 schreef slindenau het volgende:
Dat klopt helemaal, zie ook mijn reactie op het FP artikel betreffende deze filmpjes:
[..]
Het vervelende is nog wel dat die artiesten ook nog steeds denken dat ze die platenmaatschappijen nodig hebben.quote:Op maandag 3 december 2007 01:52 schreef Seiruu het volgende:
Ik zie het probleem niet. Zoals al eerder aangegeven is Dagobert Duck de vertegenwoordiger van de platenmaatschappij. Als er 1 cartoonfiguur is die een rijke vrek moet vertegenwoordigen die zijn medewerkers en clienten 24/7/365 als shit behandelt, dan is het Dagobert Duck wel. Moraal van het verhaal: platenmaatschappij wordt rijk door jouw geld, behandelt artiesten als shit (die vaak helemaal niet rijk worden van succes), maar doen allemaal wel alsof het om de artiesten gaat.
Ik vind em wel mooi.
juist. jij snapt het. het gaat hier helemaal niet om het dowloaden dat strafbaar is. Maar goed de booschap is wel dat het beter is een originele cd te hebben dan een gekopieerde cd.quote:Op maandag 3 december 2007 06:34 schreef Maraca het volgende:
Volgens mij zeggen ze ook niet dat downloaden strafbaar is (immers, de neefjes werden niet aangesproken). Maar Donald wilde de kopieën met WINST doorverkopen en DAT is toch strafbaar
idd met dagobert duck als vriend heb je geen vijand meer nodig. Volgens mij is deze strip eerder een aanklacht tegen brein dan voorquote:Op maandag 3 december 2007 01:52 schreef Seiruu het volgende:
Ik zie het probleem niet. Zoals al eerder aangegeven is Dagobert Duck de vertegenwoordiger van de platenmaatschappij. Als er 1 cartoonfiguur is die een rijke vrek moet vertegenwoordigen die zijn medewerkers en clienten 24/7/365 als shit behandelt, dan is het Dagobert Duck wel. Moraal van het verhaal: platenmaatschappij wordt rijk door jouw geld, behandelt artiesten als shit (die vaak helemaal niet rijk worden van succes), maar doen allemaal wel alsof het om de artiesten gaat.
Ik vind em wel mooi.
Nee, jullie snappen het allebei helemaal niet.quote:Op maandag 3 december 2007 07:13 schreef betfair het volgende:
juist. jij snapt het. het gaat hier helemaal niet om het dowloaden dat strafbaar is. Maar goed de booschap is wel dat het beter is een originele cd te hebben dan een gekopieerde cd.
Dat snap ik, maar ik doelde puur op de "Donald Duck zegt dat downloaden strafbaar is!" roepers. Dat klopt namelijk nietquote:Op maandag 3 december 2007 08:24 schreef Leef het volgende:
[..]
Nee, jullie snappen het allebei helemaal niet.
Het is walgelijk dat Donald Duck over dit soort dingen schrijft.
Dat is een strip voor kinderen en die hoort gewoon grappig te zijn en over kinderdingen te gaan.
En zich verre te houden van zelfs maar de SCHIJN van vermenging met boosaardige organisaties als dat kut brein of God verhoede die Amerikaanse kutorganisatie.
Het gaat om kinderen.
Als in kinderen.
Snap je?
Je hebt moralistisch in de zin van "normen & waarden" bij willen brengen en moralistisch in de zin van dit stripje, en dat is heel wat andersquote:Op maandag 3 december 2007 09:11 schreef Atreidez het volgende:
Jezus, als er 1 strip is waarbij de moraalridder wekelijks om de hoek komt kijken is het de Donald Duck wel. En nu het een keer over iets met downloaden gaat is het nieuws ? Wat een onzin om het nu ineens breed uit te meten
Jaja, en waar zit precies het verschil tussen die twee?quote:Op maandag 3 december 2007 09:43 schreef slindenau het volgende:
[..]
Je hebt moralistisch in de zin van "normen & waarden" bij willen brengen en moralistisch in de zin van dit stripje, en dat is heel wat anders.
quote:Op maandag 3 december 2007 09:31 schreef Dalamar het volgende:
Sorry voor de matige paint...
[ afbeelding ]
Idd, soortgelijke verhaaltjes hebben er wel vaker in gestaan maar die waren veel beter uitgewerkt, waren leuker en waren lang niet zo overduidelijk beinvloed als deze. De neefjes zijn wel vaker moralistischer dan hun Oom Donald, dat hoort bij de strip, maar dit gaat wel heel erg ver, dit is pure reclameboodschap van BREIN, het is voor kinderen geeneens leuk om te lezen.quote:Op zondag 2 december 2007 13:58 schreef Poepoog het volgende:
Sjesus, die zijn wel erg diep gezonken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |