Lijkt me ookquote:Op zaterdag 1 december 2007 17:04 schreef ManAtWork het volgende:
Achteruit rijden is een bijzondere verrichting waarbij je het overige verkeer voor moet laten gaan.
De schade kan je dus verhalen op de veroorzaker.
Jap, maar dit verhaal staat er dus nog niet uitgebreid op. Overigens was het een gesachikte man+vrouw en het gebeurde voor hun huis...quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:06 schreef swollywood het volgende:
Achteruit rijden is bijzondere manouvre en dus schuldig.
Hebben jullie wel samen schadeformulier ingevuld voor de verzekering?
Ga nooit uit van de vriendelijkheid van personen. Ze liegen je voor waar je bij staat. Heb je echt bewijs gezien dat ze daar woonden of zeiden ze dat alleen?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:12 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Jap, maar dit verhaal staat er dus nog niet uitgebreid op. Overigens was het een gesachikte man+vrouw en het gebeurde voor hun huis...
Maar TS knalt op de achterkant van zijn voorgangerquote:Op zaterdag 1 december 2007 17:03 schreef Mark het volgende:
Lijkt me dat hij fout zat en dus moet betalen
ja dat ze geschikt zijn dat zal wel, maar hebben zij het schadeformulier ondertekent??quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:12 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Jap, maar dit verhaal staat er dus nog niet uitgebreid op. Overigens was het een gesachikte man+vrouw en het gebeurde voor hun huis...
Uhm waar lees jij dat?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:13 schreef Fugie het volgende:
hun zijn aardig dus jij gaat paar honderd euro uit je eigen zak betalen ?
Ja, heb ik nu ook.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:18 schreef Accordtje het volgende:
Op het schadeformulier kruis je toch aan dat de tegenpartij achteruit reed? Dus lijkt me duidelijke zaak dan.
Dan schrikt tie miss en geeft gas bij!quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:25 schreef TornadoDK het volgende:
Misschien een domme vraag, maar als je iemand voor je achteruit ziet rijden recht op je af . waarom toeter je dan niet??
Misschien heeft 'ie zo'n stomme franse auto waar de toeter aan de zijkant op de lichtschakelaar zit. Ik kan hem in mijn Citroen ZX ook nooit vinden als het nodig is. Damn Franse kut auto's, in mijn Nissan zat tenminste een knop van 10cm doorsnee in het midden van het stuur. Niet te missen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:25 schreef TornadoDK het volgende:
Misschien een domme vraag, maar als je iemand voor je achteruit ziet rijden recht op je af . waarom toeter je dan niet??
Maar goed, dat is dan verder wel een Duitse auto, natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:29 schreef snarfbreda het volgende:
Bij BMW is het hele stuur gewoon toeter/claxon.
Dat is niet zo geschikt dus.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Jnu proberen ze mij 50/50 in de schoenen te schuiven
Onmogelijk, als hij achteruit reed is hij hoe dan ook fout. Dus niks 50/50. Maar je stuurt gewoon het formulier naar de verzekering, laat je schade maken en jouw verzekering betaald volgens mij jouw schade uit aan jouw. Vervolgens verhaalt jouw verzekering de schade weer op de verzekering van die andere mensen. Dus jij hebt volgens mij helemaal niks te maken meer verder met die andere mensen of met hun verzekering, maar alleen met je eigen verzekering die verder alles afhandelen. Dus op brieven van die andere mensen of hun verzekering moet je gewoon niet eens reageren.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ja, heb ik nu ook.
Hij reed achter uit, en ik ging parkeren (ik laat niet de hond uit op een parkeer terrein). Maar ik was nog niet aan het parkeren, nu proberen ze mij 50/50 in de schoenen te schuiven
iets met uit instinct reageren en niet meer rationeel zijn.....quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:25 schreef TornadoDK het volgende:
Ik ram dan instinctief toch echt op de claxon....quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:38 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
iets met uit instinct reageren en niet meer rationeel zijn.....
dat wilde ik net zeggen, dat doe ik dus ook. Als ik iemand die voor me in de achteruit staat ook maar een beetje zie bewegen dan ram ik meteen op de toeterquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:39 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik ram dan instinctief toch echt op de claxon....
ik dus niet, kwam ik achter....quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:01 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
dat wilde ik net zeggen, dat doe ik dus ook. Als ik iemand die voor me in de achteruit staat ook maar een beetje zie bewegen dan ram ik meteen op de toeter
quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:24 schreef RetepV het volgende:
Heb het een keer gehad dat ik op een parkeerplaats stond te wachten om in een vak te kunnen parkeren. Rijdt er een auto naast mij achteruit zijn parkeervak uit, zo bij mij in de zijkant. Stapt die kerel uit: "WAT BEN JE NOU AAN HET DOEN! JE ZIET TOCH DAT IK ACHTERUIT RIJ!".
Heb ik gelijk de politie maar gebeld.
het is toch zijn verzekering die mij moet betalen? Dus mijn verzekering doet daar niks aan, toch?quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:05 schreef Schnabbeltje het volgende:
TS, doe niet zo moeilijk. Als het schadeformulier correct is ingevuld dan moet je je verzekeraar alles laten regelen. Vertel aan de verzekeraar wat er is gebeurd. Zij zorgen er voor dat je geen cent hoeft te betalen. De verzekeringsbedrijf is ook niet dom, die wilt echt wel tot de cent alles terug krijgen.
Dit dus. En zeker niet zelf contact met hun verzekeraar nemen. Die verzekeraar zal ongetwijfeld geintjes met je uithalen waar je niet blij van wordt. Dan moet je weer een advocaat in handen nemen, etc. etc. Laat je eigen verzekeraar alles regelen, en het is binnen no-time afgehandeld.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:36 schreef henkway het volgende:
jij moet JOUW schadeformulier met hun handtekening naar jouw verzekering sturen, en dan stelt jouw verzekering hun verzekering terecht aansprakelijk, vervolgens gaat hun verzekering jouw schade vergoeden.
Het is de fout van de tegenpartij, die rijdt immers achteruit tegen jou aan, jouw verzekering hoeft dus niet te betalen voor welke schade ook.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:22 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
het is toch zijn verzekering die mij moet betalen? Dus mijn verzekering doet daar niks aan, toch?
Overigens ben ik WA verzekerd, vergoed mijn verzekering dat bedrag eerst voor????
Dus niet. Alle schades worden "vergoed" door je verzekeraar. Dat je verzekeraar deze schade weer verhaald bij de tegenpartij is een ander verhaal. Als de tegenpartij onverzekerd is, en naar de noorderzon is vertrokken, dan betaalt je verzekeraar dit ook uit.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is de fout van de tegenpartij, die rijdt immers achteruit tegen jou aan, jouw verzekering hoeft dus niet te betalen voor welke schade ook...
Als je tegenpartij onverzekerd is heb jij wel degelijk dikke pech & kan je naar je geld fluiten (tenzij het om lichamelijke schade gaat, daar vergoed een of ander fonds iets voor).quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:45 schreef Schnabbeltje het volgende:
Als de tegenpartij onverzekerd is, en naar de noorderzon is vertrokken, dan betaalt je verzekeraar dit ook uit.
Nee, je wilde achteruit rijden om een aanrijding te vermijden, maar de auto viel stil. Zodoende stond je stil op het moment van aanrijding. Althans, dat maak ik op uit de OP.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:53 schreef hierissieweer het volgende:
de tegenpartij is glaszetter, zijn bus/wagen/ding heeft mij geramd, was voor zijn huis, we zijn naar binnen bij hem gelopen om de papieren in te vullen dus dat zal wel oke komen.
Ik stond niet geheel stil he, ik reed achter hem aan, zie OP
maar maakt dat nog iets uit dan?quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:59 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, je wilde achteruit rijden om een aanrijding te vermijden, maar de auto viel stil. Zodoende stond je stil op het moment van aanrijding. Althans, dat maak ik op uit de OP.
Heb je de politie er even bij laten komen?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef hierissieweer het volgende:
De situatie zit zo:
Ik reed met mijn auto op de weg. Ik wilde naar links afslaan naar de andere weg, het was op dat moment nog te druk om af te slaan. Op de zelfde baan van de weg waar ik in wilde slaan stond een auto. Op het moment dat ik weg wilde rijden, reed deze auto ook weg. (de auto stond in het kruispunt geparkeerd) Ik volgde hem. na seconde stopte hij de auto en zette zijn auto in de achteruit. Ik deed het zelfde, in de hoop hem nog te kunnen ontwijken, dit lukte niet want ik liet de motor afslaan. De auto reed toen bij mij met zijn trekhaak naar binnen waardoor mijn bumper, de stalen balk achter mijn bunker en de radiator stuk zijn. Ik heb mijn auto toen naar een schade herstel bedrijf gebracht waar hij nu nog steeds staat.
Nu is de vraag, krijg ik de schade aan mijn auto vergoed? En moet ik de schade (een scheurtje in zijn bumper) betalen?
De tegenpartij zou kunnen verklaren dat je tegen hun aanreed, maar als je aangeeft stil te hebben gestaan kan het niet jouw schuld zijn geweest.quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:11 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
maar maakt dat nog iets uit dan?
ik was toen al afgeslagen. Ik reed achterren toen ging hij pas naar achteren.quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:13 schreef GizartFRL het volgende:
50-50
Hij reed achteruit, jij wilde afslaan.
Beide een bijzondere verrichting.
( zelfs al had je getoeterd en hij reed volgas achteruit, dan blijft het 50-50)
nee heel erg stom hè?quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Heb je de politie er even bij laten komen?
Buiten dat is achteruit rijden een bijzondere verrichting zoals al eerder aangegeven, de tegenpartij zal dit MOETEN vergoeden.
Dat hangt van je verzekering af. Als je alleen WA (of beperkt casco) hebt, wat de meesten hebben, dan wel ja.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:55 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als je tegenpartij onverzekerd is heb jij wel degelijk dikke pech & kan je naar je geld fluiten (tenzij het om lichamelijke schade gaat, daar vergoed een of ander fonds iets voor).
Dat zeker, die les heb ik al een keer geleerd. Al is het maar een kras, laat de politie komen om gezeur te voorkomen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:22 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
nee heel erg stom hè?
Achteraf....
Stond er laatst niet in het nieuws dat sommige bureaus geen agenten meer sturen naar dit soort schade?quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:45 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat zeker, die les heb ik al een keer geleerd. Al is het maar een kras, laat de politie komen om gezeur te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |