Je hoeft maar te google'en en Mein Kampf is zo gevonden. Zo'n verbod is zwaar achterhaald en het lost inderdaad niets op. Maar voor de gemiddelde politicus is een verbod makkelijk en het scoort goed in de onderbuik van de achterban. Wat overigens niet alleen geldt voor de achterban van Wilders.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:22 schreef maartena het volgende:
Mein Kampf hoeft van mij ook niet verboden te worden. Ik denk dat er een hoop historische leerwaarde in zit..... je kunt het ook nog altijd in bibliotheken lezen (je mag het niet meenemen naar huis) en uiteraard kun je de Nederlandse versie gewoon in Belgie kopen.
Het verbieden van de Koran lost ook niets op. Het maakt de moslims in Nederland alleen maar kwader, het maakt de kloof tussen moslims en Nederland alleen maar groter, en de Korans worden gewoon uit het buitenland geïmporteerd natuurlijk. Desnoods als PDF gedownload en geprint.
Heeft geen enkele zin. Het is tijdens de beeldenstorm en de gereformeerde revolutie in Nederland ook niet gelukt om het Katholicisme en de Katholieke versie van de bijbel de kop in te drukken. Overal schuilkerken, en de Bijbels werden massaal aangevoerd uit de zuidelijke provinciën.
Een Koranverbod is compleet onrealistisch en veroorzaakt veel meer problemen dan dat het ooit oplost.
Dat. De symboolwetgeving die van vrijwel iedere minister in dit kabinet uitgaat drijft me tot waanzin.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hoeft maar te google'en en Mein Kampf is zo gevonden. Zo'n verbod is zwaar achterhaald en het lost inderdaad niets op. Maar voor de gemiddelde politicus is een verbod makkelijk en het scoort goed in de onderbuik van de achterban. Wat overigens niet alleen geldt voor de achterban van Wilders.
Die dan ook. Wat mij betreft verbieden we geen boeken. Maar de huidige praktijk van het verbieden wat niet politiek correct is, is weinig consequent en absurd. En dat toont Wilders haarfijn aan.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:03 schreef maartena het volgende:
Waarom de Bijbel dan nog wel? Of valt het vermoorden van iemand die overspel pleegt, of het stenigen van boeren die verschillende planten naast elkaar zetten nog wel binnen het acceptabele?
Zegt de aanhanger van de Stalinistische minister van desintegratie...quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:51 schreef SCH het volgende:
Nou omdat je het zo graag wilt: Wilders is een fascist.
Hij is de pot die de ketel verwijt dat is mijn bezwaar.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die dan ook. Wat mij betreft verbieden we geen boeken. Maar de huidige praktijk van het verbieden wat niet politiek correct is, is weinig consequent en absurd. En dat toont Wilders haarfijn aan.
Prima. De kloof tussen mij en relifascisten kan niet groot genoeg zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:22 schreef maartena het volgende:
Het maakt de moslims in Nederland alleen maar kwader, het maakt de kloof tussen moslims en Nederland alleen maar groter
Maar natuurlijk. Hij is eigenlijk helemaal geen radicale anti-islamist, maar een pientere intellectueel die een spiegel probeert voor te houden. Wanneer komt hij eindelijk met de openbaring?quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die dan ook. Wat mij betreft verbieden we geen boeken. Maar de huidige praktijk van het verbieden wat niet politiek correct is, is weinig consequent en absurd. En dat toont Wilders haarfijn aan.
Ella Vogelaar constant een communist noemen is net zo laag als Wilders een racist of fascist noemen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zegt de aanhanger van de Stalinistische minister van desintegratie...
En dan weer zaniken dat de integratie mislukt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prima. De kloof tussen mij en relifascisten kan niet groot genoeg zijn.
Het verschil is dat ze ook daadwerkelijk staliniste was en bij de CPN zat.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:44 schreef sneakypete het volgende:
Ella Vogelaar constant een communist noemen is net zo laag als Wilders een racist of fascist noemen.
Maar daarom hoef de kloof tussen de moslims en de rest van Nederlanders niet groter te worden. Er wonen een miljoen moslims in Nederland, en driekwart daarvan zijn Nederlander, en dus beschermd door de grondwet. Ze gaan dus NIET uit Nederland weg, en het lijkt me de maatschappij als een geheel niet echt dienen door ze alleen maar verder af te zonderen en in een hoek weg te duwen door zaken als hun geloof (of onderdelen daarvan) gewoonweg maar te verbieden.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:44 schreef PJORourke het volgende:
Prima. De kloof tussen mij en relifascisten kan niet groot genoeg zijn.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze ook daadwerkelijk staliniste was en bij de CPN zat.
Is Vogelaar nu niet meer links dan?quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:55 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Voltooid verleden tijd dus.
Rita verdonk stond in haar jeugd bekend als 'links', moet je haar daar nu nog op aanvallen?
Ik vind van niet.
We leven in het hier en nu.
Is dat wel zo? Ik heb haar er nog nooit over gehoord...quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:55 schreef sneakypete het volgende:
Voltooid verleden tijd dus.
Rita verdonk stond in haar jeugd bekend als 'links', moet je haar daar nu nog op aanvallen?
Ik vind van niet.
We leven in het hier en nu.
Maar ook de Nederlandse jeugd die niet meer naar de kerk gaat viert nog steeds Kerstimis, Pasen, etc.... ik denk dat men over 30 jaar in Nederland ook nog wel het suikerfeest en de ramadan viert, al was het maar voor Opa.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:54 schreef Zyggie het volgende:
Ontkerkeling maartena. 3e generatie is al een stuk minder gelovig.
Vogelaar is net een jaar aanwezig op die post en krijgt de schuld van de ellende die Verdonk heeft gemaakt in haar 4 jaar op die post.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Is Vogelaar nu niet meer links dan?
We noemden Bernhard toch ook geen nazi omdat hij bij de Hitler-Jugend zat als 15 jarige knaap?quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:
Het verschil is dat ze ook daadwerkelijk staliniste was en bij de CPN zat.
Welke ellende? Ze krijgt toch juist kritiek om haar naïeve visie?quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Vogelaar is net een jaar aanwezig op die post en krijgt de schuld van de ellende die Verdonk heeft gemaakt in haar 4 jaar op die post.
Ik wel hoor, want dat was de man ook.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:23 schreef maartena het volgende:
We noemden Bernhard toch ook geen nazi omdat hij bij de Hitler-Jugend zat als 15 jarige knaap?
En waaruit blijkt dat?quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:34 schreef PJORourke het volgende:
Ik wel hoor, want dat was de man ook.
Je doelt op Vogelaar? Tuurlijk krijgt ze kritiek, net als dat ze veel bijval krijgt. Voor veel mensen is ze een verademing na de polariserende en averechtse manier van werken van Verdonk.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Welke ellende? Ze krijgt toch juist kritiek om haar naïeve visie?
Zijn lidmaatschap van de NSDAP. Het zingen van het Horst Wessellied op zijn huwelijk.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:42 schreef maartena het volgende:
En waaruit blijkt dat?
Vogelaar polariseert zeker niet? Bovendien doet ze niks behalve beweren dat integratie onmogelijk is.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:05 schreef SCH het volgende:
Je doelt op Vogelaar? Tuurlijk krijgt ze kritiek, net als dat ze veel bijval krijgt. Voor veel mensen is ze een verademing na de polariserende en averechtse manier van werken van Verdonk.
Alsof het ook maar iets zou boeien wat een extreemrechts ventje als jij daar van vindtquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vogelaar polariseert zeker niet? Bovendien doet ze niks behalve beweren dat integratie onmogelijk is.
Wat boeit het dan wat jij van het beleid van Verdonk vindt?quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:09 schreef SCH het volgende:
Alsof het ook maar iets zou boeien wat een extreemrechts ventje als jij daar van vindt
Ik ben geen extremist.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat boeit het dan wat jij van het beleid van Verdonk vindt?
Het onder een noemer willen brengen van verschillende groepen is polariserend? Tamelijk onzinnig.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Je doelt op Vogelaar? Tuurlijk krijgt ze kritiek, net als dat ze veel bijval krijgt. Voor veel mensen is ze een verademing na de polariserende en averechtse manier van werken van Verdonk.
Is dat een samenvatting van Verdonks beleidquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:13 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het onder een noemer willen brengen van verschillende groepen is polariserend? Tamelijk onzinnig.
Zeker.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat een samenvatting van Verdonks beleid
Nee, klopt wel idd, hij vergelijkt de huidige status quo met de Weimar republiek, waarin door het establishment werd toegegeven aan fascisten en het resultaat is bekend. Hij wil de democratie ahw beschermen tegen de fascistische Islam. En op zich is het waar natuurlijk dat wat moslimextremisten nastreven, een theocratie olv een stel moellahs, zie Iran, geen democratie is.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:04 schreef Refragmental het volgende:
"Haatzaaierij"... het nieuwe "demoniseren" en "discriminatie"
Wilders is eigenlijk een anti-facist. Hij neemt het namelijk op tegen een extreem facistisch boek en geloof... maarja... zo zien jullie dat niet graag natuurlijk.
Die is wel op te zoeken, verkopvodding niet. Die laatste zal wel limbo zijn, niet waar?quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:42 schreef PJORourke het volgende:
Woteva
Helaas. Puur Mokums.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:48 schreef Ryan3 het volgende:
Die is wel op te zoeken, verkopvodding niet. Die laatste zal wel limbo zijn, niet waar?
Wilders is een moslim-infiltrant!quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als wij de democratie, zoals Wilders lijkt te willen, in de ijskast zetten door het gelijkheidsbeginsel af te schaffen en moslims wettelijk anders te behandelen dan niet-moslims, wel wrs, denk ik. Dan komen we nl. toch weer terug op de Weimar republiek en het noodlottige huwelijk tussen conservatieven (die het in hun broek deden voor de communisten) en nazi's.
Het leuke is dat die analyse heeft geleid bij bepaalde rechtse lieden tot juist datgene waarvan ze links altijd hebben beschuldigd. Niet alleen de moslims zijn fascisten, ook links is fascistisch. En ter justificatie van die claim wordt dan het hoernalistieke stukje van drs drs drs Marcel Roele van stal gehaald.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wilders is een moslim-infiltrant!
Verbieden van Mein Kampf is al hypocriet, maar een vergelijking met de koran moet kunnen. Of het geschiedkundig en in de tijd goed te vergelijken valt is een tweede.quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tja, als Mein Kampf niet mag, dan ook de Koran niet. Zeiksnor.
Is dat laatste zo?quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Verbieden van Mein Kampf is al hypocriet, maar een vergelijking met de koran moet kunnen. Of het geschiedkundig en in de tijd goed te vergelijken valt is een tweede.
Beide boeken hebben een gedachtengang en een wens om bepaalde bevolkingsgroepen aan te pakken/te straffen.
De ongelovigen, Joden, Christenen, Heidenen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat laatste zo?
Welke bevolkingsgroepen wilde de koran aanpakken/straffen?
Heidenen waren ze zelf voordat ze moslim waren, dus die wilden ze wrs bekeren, denk ik, en ongelovigen idem (wie was er in die tijden btw ongelovig???). Joden en Christenen respecteerden ze an sich wel, dacht ik.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De ongelovigen, Joden, Christenen, Heidenen.
Homo's, vrouwen, etc.
Precies. Relifascisten en Falangisten willen altijd hetzelfde.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De ongelovigen, Joden, Christenen, Heidenen.
Homo's, vrouwen, etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |