abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:22:13 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54954131
Mein Kampf hoeft van mij ook niet verboden te worden. Ik denk dat er een hoop historische leerwaarde in zit..... je kunt het ook nog altijd in bibliotheken lezen (je mag het niet meenemen naar huis) en uiteraard kun je de Nederlandse versie gewoon in Belgie kopen.

Het verbieden van de Koran lost ook niets op. Het maakt de moslims in Nederland alleen maar kwader, het maakt de kloof tussen moslims en Nederland alleen maar groter, en de Korans worden gewoon uit het buitenland geïmporteerd natuurlijk. Desnoods als PDF gedownload en geprint.

Heeft geen enkele zin. Het is tijdens de beeldenstorm en de gereformeerde revolutie in Nederland ook niet gelukt om het Katholicisme en de Katholieke versie van de bijbel de kop in te drukken. Overal schuilkerken, en de Bijbels werden massaal aangevoerd uit de zuidelijke provinciën.

Een Koranverbod is compleet onrealistisch en veroorzaakt veel meer problemen dan dat het ooit oplost.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54954271
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:22 schreef maartena het volgende:
Mein Kampf hoeft van mij ook niet verboden te worden. Ik denk dat er een hoop historische leerwaarde in zit..... je kunt het ook nog altijd in bibliotheken lezen (je mag het niet meenemen naar huis) en uiteraard kun je de Nederlandse versie gewoon in Belgie kopen.

Het verbieden van de Koran lost ook niets op. Het maakt de moslims in Nederland alleen maar kwader, het maakt de kloof tussen moslims en Nederland alleen maar groter, en de Korans worden gewoon uit het buitenland geïmporteerd natuurlijk. Desnoods als PDF gedownload en geprint.

Heeft geen enkele zin. Het is tijdens de beeldenstorm en de gereformeerde revolutie in Nederland ook niet gelukt om het Katholicisme en de Katholieke versie van de bijbel de kop in te drukken. Overal schuilkerken, en de Bijbels werden massaal aangevoerd uit de zuidelijke provinciën.

Een Koranverbod is compleet onrealistisch en veroorzaakt veel meer problemen dan dat het ooit oplost.
Je hoeft maar te google'en en Mein Kampf is zo gevonden. Zo'n verbod is zwaar achterhaald en het lost inderdaad niets op. Maar voor de gemiddelde politicus is een verbod makkelijk en het scoort goed in de onderbuik van de achterban. Wat overigens niet alleen geldt voor de achterban van Wilders.
pi_54954420
Als het gaat om de haatzaaierij van de PVV vs. de Islam moet je toch wel even een paar dingen bedenken:

De PVV is een klein clubje dat vooral om 1 man draait, daarom is het gedachtegoed afgebakend. De Islam is een wereldreligie met miljoenen aanhangers en talloze interpretaties ervan. De koran kun je interpreteren, het partijprogramma van Wilders niet.

Dat er in vooroordelen over wie dan ook (moslims bijv) een kern van waarheid zit neemt niet weg dat het belachelijk is om op basis hiervan wetten op te stellen.
Wetten die over een specifieke groep gaan zijn sowieso de achterdeur uit. Wat mij betreft krijgen religieuze instellingen noch subsidie, noch een verbod of ontmoediging. Zij moeten zich aan dezelfde wetten houden als de rest van Nederland, niets meer en niets minder.

Ik vind trouwens dat Wilders mag roepen en ook verfilmen wat hij maar wil, hoe 'discriminerend' een ander het ook vind.
Meningen blijven meningen en kun je dus niet wettelijk afbakenen als je het mij vraagt.
Maar daaruit volgt ook dat het legitiem wanneer de politiek hem bekritiseerd en op het matje roept. Debatteren is nooit verkeerd.

Pas zodra er gedreigd wordt met geweld -zoals rappertje Appa deed- is actie nodig.
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:34:04 #54
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54954472
Naja, het verbod van Mein Kampf is wel logisch te noemen, maar dan moet je het wel zien als een historische constructie. Tegenwoordig zou je het zo kunnen vrijgeven, alleen het proces van terugdraaiing zelf stuit nog op weerstand. Ik denk niet dat men voor een verbod is, men is tegen een terugdraaiing van het verbod.
Zyggie.
pi_54954544
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je hoeft maar te google'en en Mein Kampf is zo gevonden. Zo'n verbod is zwaar achterhaald en het lost inderdaad niets op. Maar voor de gemiddelde politicus is een verbod makkelijk en het scoort goed in de onderbuik van de achterban. Wat overigens niet alleen geldt voor de achterban van Wilders.
Dat. De symboolwetgeving die van vrijwel iedere minister in dit kabinet uitgaat drijft me tot waanzin.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54954667
Die is nodig om de ECHTE issue's te omzeilen of zelfs te verdraaien (zoals met ideetjes als rekeningrijden)
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:41:42 #57
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54954680
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:03 schreef maartena het volgende:
Waarom de Bijbel dan nog wel? Of valt het vermoorden van iemand die overspel pleegt, of het stenigen van boeren die verschillende planten naast elkaar zetten nog wel binnen het acceptabele?
Die dan ook. Wat mij betreft verbieden we geen boeken. Maar de huidige praktijk van het verbieden wat niet politiek correct is, is weinig consequent en absurd. En dat toont Wilders haarfijn aan.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:43:29 #58
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54954730
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 19:51 schreef SCH het volgende:
Nou omdat je het zo graag wilt: Wilders is een fascist.
Zegt de aanhanger van de Stalinistische minister van desintegratie...
pi_54954740
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die dan ook. Wat mij betreft verbieden we geen boeken. Maar de huidige praktijk van het verbieden wat niet politiek correct is, is weinig consequent en absurd. En dat toont Wilders haarfijn aan.
Hij is de pot die de ketel verwijt dat is mijn bezwaar.
Het verbieden van een film is net zo achterlijk als het verbieden van een boek.

Maar ik denk wel serieus dat dit best voor problemen kan zorgen. Moet je zo'n film maken in de wetenschap dat er geweld zal volgen? Een verstandig mens zou het anders aanpakken.
Verbieden? nee. Argwanend tegemoed zien? Ja

Ik wil de film trouwens best zien wanneer hij uitkomt.
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:44:38 #60
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54954767
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:22 schreef maartena het volgende:
Het maakt de moslims in Nederland alleen maar kwader, het maakt de kloof tussen moslims en Nederland alleen maar groter
Prima. De kloof tussen mij en relifascisten kan niet groot genoeg zijn.
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:44:43 #61
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54954770
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. Hij is eigenlijk helemaal geen radicale anti-islamist, maar een pientere intellectueel die een spiegel probeert voor te houden. Wanneer komt hij eindelijk met de openbaring?
Zyggie.
pi_54954778
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zegt de aanhanger van de Stalinistische minister van desintegratie...
Ella Vogelaar constant een communist noemen is net zo laag als Wilders een racist of fascist noemen.

Of heb jij wel dezelfde gedachten als toen je nog een puber was?
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:45:57 #63
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54954813
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dan weer zaniken dat de integratie mislukt.
Zyggie.
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:48:20 #64
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54954875
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:44 schreef sneakypete het volgende:
Ella Vogelaar constant een communist noemen is net zo laag als Wilders een racist of fascist noemen.
Het verschil is dat ze ook daadwerkelijk staliniste was en bij de CPN zat.
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:52:37 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54955003
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:44 schreef PJORourke het volgende:
Maar daarom hoef de kloof tussen de moslims en de rest van Nederlanders niet groter te worden. Er wonen een miljoen moslims in Nederland, en driekwart daarvan zijn Nederlander, en dus beschermd door de grondwet. Ze gaan dus NIET uit Nederland weg, en het lijkt me de maatschappij als een geheel niet echt dienen door ze alleen maar verder af te zonderen en in een hoek weg te duwen door zaken als hun geloof (of onderdelen daarvan) gewoonweg maar te verbieden.

En jij hebt natuurlijk ook zelf de keuze ergens te gaan wonen waar geen moslims wonen. Ik kan je zo goed als garanderen dat als je in Nederland blijft, dat je in 2050 (ofzo) met pensioen gaat in een land woont waar anderhalf miljoen moslims wonen, er van uitgaande dat immigratie echt compleet stopt en het alleen gaat om de kinderen van de huidige miljoen.

Als je voor jezelf die kloof groter wil maken, dat is je goedrecht. Jij hoeft niet met moslims om te gaan als je dat niet wilt.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:54:44 #66
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54955067
Ontkerkeling maartena. 3e generatie is al een stuk minder gelovig.
Zyggie.
pi_54955088
Dan zou je voorbijgaan aan seculariserende moslims. Die zullen toch ook een keer door krijgen dat ze naar een stel veredelde kermisklanten luisteren.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54955096
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Voltooid verleden tijd dus.
Rita verdonk stond in haar jeugd bekend als 'links', moet je haar daar nu nog op aanvallen?
Ik vind van niet.

We leven in het hier en nu.
pi_54955111
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:55 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Rita verdonk stond in haar jeugd bekend als 'links', moet je haar daar nu nog op aanvallen?
Ik vind van niet.

Is Vogelaar nu niet meer links dan?
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:59:46 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54955196
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:55 schreef sneakypete het volgende:
Ik vind van niet.

Is dat wel zo? Ik heb haar er nog nooit over gehoord...

PSP was wat anders dan de door Moskou gerunde CPN.

En dit is een land waat Van Baalen bijna afgerekend werd op een liedje en Aantjes moest aftreden vanwege de SS. Maar iemand die een massamoordenaar bewonderde mag zeker wel blijven zitten?

Dubbele standaarden, Pete. Als ze bij een neo-nazi groep had gezeten, was het huis te klein geweest.
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:21:09 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54955665
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:54 schreef Zyggie het volgende:
Ontkerkeling maartena. 3e generatie is al een stuk minder gelovig.
Maar ook de Nederlandse jeugd die niet meer naar de kerk gaat viert nog steeds Kerstimis, Pasen, etc.... ik denk dat men over 30 jaar in Nederland ook nog wel het suikerfeest en de ramadan viert, al was het maar voor Opa.

Je hebt wel gelijk verder, ik denk dat de 3e generatie "kutmarokkaantjes" niet echt vaak meer naar de moskee gaan zodra ze op zichzelf wonen, en als ze het doen is het volgens mij meer uit respect voor de ouders.
-
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:22:37 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54955720
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Is Vogelaar nu niet meer links dan?
Vogelaar is net een jaar aanwezig op die post en krijgt de schuld van de ellende die Verdonk heeft gemaakt in haar 4 jaar op die post.
-
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:23:46 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54955755
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:
We noemden Bernhard toch ook geen nazi omdat hij bij de Hitler-Jugend zat als 15 jarige knaap?
-
pi_54955994
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Vogelaar is net een jaar aanwezig op die post en krijgt de schuld van de ellende die Verdonk heeft gemaakt in haar 4 jaar op die post.
Welke ellende? Ze krijgt toch juist kritiek om haar naïeve visie?
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:34:12 #75
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54956049
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:23 schreef maartena het volgende:
We noemden Bernhard toch ook geen nazi omdat hij bij de Hitler-Jugend zat als 15 jarige knaap?
Ik wel hoor, want dat was de man ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')