abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54926166
26 november
quote:
Een Britse schooljuf is in Sudan gearresteerd voor het beledigen van de islamitische profeet Mohammed, doordat haar leerlingen een teddybeer Mohammed mochten noemen. Dat berichtte de BBC vandaag.

Collega's van de 54-jarige Gillian Gibbons uit Liverpool zeiden dat ze een onschuldige fout had gemaakt door de kinderen van zes en zeven jaar zelf de naam van de knuffelbeer te laten kiezen. Agenten arresteerden de juf na klachten van enkele ouders.

De kinderen namen Mohammed om de beurt mee naar huis en beschreven in een schriftje wat hij in weekend had meegemaakt. Ze maakten ook tekeningen van de knuffel waaronder onder meer ''mijn naam is Mohammed'' geschreven stond. In de islam is het verboden de profeet af te beelden.

Gibbon kan tot zes maanden gevangenisstraf krijgen, veertig zweepslagen of een boete. Ze zit momenteel vast in een politiecel in de hoofdstad Khartum.
28 november
quote:
De Sudanese justitie heeft een gedetineerde Britse lerares formeel in staat van beschuldiging gesteld omdat ze het toestond dat haar leerlingen een teddybeer in de klas Mohammed noemden.

Volgens justitie is er sprake van belediging van de islam en van haatzaaien, zo berichtte de BBC vandaag. Naar verwachting moet de Britse morgen voor een rechter verschijnen. Ze kan tot zes maanden gevangenisstraf krijgen of veertig zweepslagen of een boete.

Collega's van de lerares uit Liverpool zeiden eerder dat ze een onschuldige fout had gemaakt door de kinderen van zes en zeven jaar zelf de naam van de knuffelbeer te laten kiezen. Agenten arresteerden de juf na klachten van enkele ouders.

De kinderen namen Mohammed om de beurt mee naar huis en beschreven in een schriftje wat hij in het weekend had meegemaakt. Ze maakten ook tekeningen van de knuffel waaronder onder meer ''mijn naam is Mohammed'' geschreven stond. In de islam is het verboden de profeet af te beelden.
29 november
quote:
De zaak van de Britse schooljuf Gillian Gibbons die in Sudan vastzit omdat ze een teddybeer Mohammed noemde, heeft geleid tot een diplomatieke rel tussen Groot-Brittannië en het Afrikaanse land. Gisteren werd bekend dat de Sudanese Justitie de lerares officieel heeft aangeklaagd wegens belediging van de islam en haatzaaien. Ze kan tot 6 maanden cel krijgen of 40 zweepslagen

De Britse regering heeft gisteravond de Sudanese ambassadeur op het matje geroepen. Premier Gordon Brown zegt ''erg teleurgesteld'' te zijn dat de lerares terechtstaat. Haar ex-man Peter en kinderen Jessica (27) en John (25) die nog in Engeland wonen, hebben de aanklachten met afschuw aangehoord.

In Groot-Brittannië heeft ook de Britse moslimraad met woede gereageerd op de aanklachten. In een felle reactie zegt de moslimraad dat het een onzinnige zaak is en dat de lerares duidelijk niets kwaads in de zin had. Er is vanuit moslimkringen ook opgeroepen om te protesteren voor de Sudanese ambassade om te laten blijken dat extremisten ''niet de ideologische toon mogen zetten''.

Vanuit Sudan klinken weer hele andere geluiden. Daar eisen extremisten zelfs de doodstraf voor de juf. Gisteren werden portretten van Gibbons door een woedende menigte verbrand. Aan de andere kant hebben kinderen en ouders uit de klas van Gibbons verklaringen afgelegd dat de vrouw onschuldig is en niet met opzet de profeet Mohammed wilde beledigen.
Als ik CNN zo zit te volgen is het proces dus vandaag begonnen. Geen idee wanneer bekend wordtof ze ook echt 'veroordeeld' gaat worden of dat Sudan het toch nog kan inzien als 'onschuldige fout'

http://www.nu.nl/news/133(...)erzaak_begonnen.html
http://www.foxnews.com/story/0,2933,313690,00.html
pi_54926261
ow..uitspraak was dus nu
15 dagen cel en opdonderen uit Sudan

15 dagen celstraf voor Teddybeer-juf

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 29-11-2007 20:50:03 ]
pi_54926400
Mohammed Ali
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 29 november 2007 @ 19:29:21 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_54926426
Bizar, je zal maar Mohammed heten, dan kun je nooit op de foto.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 29 november 2007 @ 19:32:15 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54926519
Gaan ze die kinderen ook ophangen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54926926
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
zou eigenlijk wel moeten hè .. die hebben die beer immers zo genoemd .. en die horen, in tegenstelling tot de juf, te weten dat dat niet mag in Soedan ..

maar wat ik mij dan afvraag, mag je je kind wel Mohammed noemen in dat land .. en hoe zit dat als je van zo'n kind een foto moet laten maken .. voor je ID-kaart bvb ?
zijn dan niet heel veel moslims heiligenschennis aan het plegen in de ogen van de Soedanezen .. Mohammed is een van de populairste namen schijnt ?
pleased to meet you
pi_54927032
Stel Middeleeuwers.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54930188
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:46 schreef moussie het volgende:

[..]

zou eigenlijk wel moeten hè .. die hebben die beer immers zo genoemd .. en die horen, in tegenstelling tot de juf, te weten dat dat niet mag in Soedan ..

maar wat ik mij dan afvraag, mag je je kind wel Mohammed noemen in dat land .. en hoe zit dat als je van zo'n kind een foto moet laten maken .. voor je ID-kaart bvb ?
zijn dan niet heel veel moslims heiligenschennis aan het plegen in de ogen van de Soedanezen .. Mohammed is een van de populairste namen schijnt ?
snap ik ook niet, zowat iedere oudste zoon heet toch Mohammed?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54930346
Ja, het slaat dan ook nergens op. Sowieso is Soedan een baggerland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54930570
volgens mij mag het best, mag alleen zij het niet, omdat ze een buitenlander en geen moslim is, werd het te makkelijk verkeerd geintepreteerd, gewoon een stok om mee te slaan, bijna letterlijk dus.

zij heeft die kinderen zogenaamd opgejut die beer Mo te noemen, die kinderen gaan dan vervolgens in een dagboekje tekeningen maken met onderschriften waarin de naam Mo valt, en hoppa een beledigend plaatje van de profeet is geboren... en aangezien het idee door die infidel in het hoofd vd kindjes geplaatst is, is het aanzetten tot haat, belediging, whatever...

zien wat ze willen zien, omdat het een stel achterlijke baggerlanders zijn..

natuurlijk zijn het maar een handje vol achterlijke baggerlanders, die het voor de goede baggerlanders verpesten, maar ja, het is wel het handje wat de dienst uitmaakt blijkbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 29-11-2007 22:06:44 ]
  donderdag 29 november 2007 @ 21:56:52 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54931076
quote:
'Juffrouw teddybeer’ krijgt 15 dagen cel
http://www.volkskrant.nl/(...)_krijgt_15_dagen_cel
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54932464
Dus de sharia geldt ook voor niet-moslims?
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_54935844
Whaha!!
Wat een land, wat een cultuur.
pi_54936205
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:29 schreef Hukkie het volgende:
Ik wou net zeggen, hypocriet toch, ze noemen hun kinderen toch zelf ook allemaal massaal mohammed? En die mogen dan wel op de foto gezet worden, of nagetekend, of uitgescholden voor 'mohammed wat ben je toch een ondankbaar zwijn' ?
Of heten kinderen in bepaalde moslimlanden ook geen mohammed omdat dat niet mag?
pi_54936708
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:36 schreef StaalPaal het volgende:
ja hè .. eerlijk is eerlijk .. ze moeten het hier toch ook doen met onze wetten
pleased to meet you
pi_54936918
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:36 schreef StaalPaal het volgende:
Ja, de Islam kent ook het gelijkheidsbeginsel blijkbaar. .
I´m back.
pi_54936967
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:29 schreef Hukkie het volgende:
X
pi_54939212
Niemand heeft het nog over racisme en discriminatie hiero, misschien dat daar ook sprake van is?
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:31:48 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_54939251
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 01:25 schreef moussie het volgende:

[..]

ja hè .. eerlijk is eerlijk .. ze moeten het hier toch ook doen met onze wetten
Zou je niet zeggen...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_54939309
.
pi_54939327
Knettergestoord zijn ze. Gisteren was er op het journaal een schuimbekkende Soedanees die meende dat het westen moest ophouden met het beledigen van de profeet Mohammed, enzovoort...

Ze zijn echt het spoor bijster, sommige moslims. Het zijn nota bene KINDEREN die de naam Mohammed bedachten. Ik zie niet in waarom het beledigend is om een teddybeer zo te noemen. Er was ooit ook een bokser die zichzelf Mohammed ging noemen. Was dat ook een belediging?
pi_54939350
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:35 schreef Elfletterig het volgende:
Knettergestoord zijn ze. Gisteren was er op het journaal een schuimbekkende Soedanees die meende dat het westen moest ophouden met het beledigen van de profeet Mohammed, enzovoort...

Ze zijn echt het spoor bijster, sommige moslims. Het zijn nota bene KINDEREN die de naam Mohammed bedachten. Ik zie niet in waarom het beledigend is om een teddybeer zo te noemen. Er was ooit ook een bokser die zichzelf Mohammed ging noemen. Was dat ook een belediging?
DIe mensen zijn sowieso al gefrustreerd.
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:40:10 #23
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54939436
Zo'n lerares doet met hart en ziel haar best om die kindertjes wat te leren zodat dat achterlijke kutland weer wat toekomst krijgt, en dan krijgt ze dit als dank?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:41:55 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_54939471
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zo'n lerares doet met hart en ziel haar best om die kindertjes wat te leren zodat dat achterlijke kutland weer wat toekomst krijgt, en dan krijgt ze dit als dank?
We moeten daar ook mee ophouden, dat soort achterlijke landen te helpen. -edit-

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 30-11-2007 10:56:48 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_54939511
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We moeten daar ook mee ophouden, dat soort achterlijke landen te helpen. Platnuken en een parkeerplek van maken..
Of gewoon niet mee bemoeien...

Wat zijn we de koloniale periode snel vergeten zeg. Dat was niet bepaald helpen.

Nu ook niet trouwens, maar goed.

In dit geval van de juffrouw was het zeker WEL helpen, en die reactie is achterlijk.
pi_54939684
Deze lerares was de lerares van mijn half-zusje die bij onze pa in Sudan woont.
pi_54939690
Ach, zo zie je maar weer dat sektarische indoctrinatie mensen verlaagt tot idioten.
pi_54939741
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:43 schreef IHVK het volgende:

[..]

Of gewoon niet mee bemoeien...

Wat zijn we de koloniale periode snel vergeten zeg. Dat was niet bepaald helpen.

Nu ook niet trouwens, maar goed.

In dit geval van de juffrouw was het zeker WEL helpen, en die reactie is achterlijk.
als 'we' ons nooit zouden moeten/mogen bemoeien met dat soort achterlijke zaken, dan kun je organisaties als Amnesty, Unicef en zo wel opdoeken, en kunnen meteen die bemoeizuchtige Universele Rechten van de Mens wel de prullenbak in.

Dit is gewoon weer een kwestie van We zullen het Westen wel eens even laten zien wie er wat bepaalt.... ga je toegeven aan dit soort Jemagdeprofeetnietbeledigen gejank, in welke gradatie dan ook dan is het einde zoek... is het niet met een cartoon in een of andere flutkrant in Denemarken, dan is het wel met een knuffelbeer waarmee je blijkbaar de profeet weer eens beledigt...

en als wij ons niet moeten bemoeien met hoe het er daar aan toe gaat, hoe de regels en wetten daar toegepast worden, moeten die achterlijk radicale langtenige idioten al helemaal niet gaan zeiken over cartoons in Denemarken, filmpjes uit Nederland, exposities in Nederland of weetikveelwaarover ze allemaal nog meer menen te moeten fulmineren en ons op aanspreken, eisen dat we het aanpassen,weghalen, voor ons houden.

dat krijg je als je je moet houden aan zoveel middeleeuwse achterlijke regeltjes, complete overall gefrustreerdheid, lange tenen, en een zieke sexuele moraal, die zij ons in de schoenen menen te kunnen schuiven, maar die feitelijk bij hun zit, ze zien overal sexuele verleidingen in en als ze daar niets meer over te miepen hebben, slepen ze die vermaledijde profeet er weer bij, lukt het niet linksom dan maar rechtsom, als er maar gefulmineerd kan worden tegen grote en minder grote satans.

de profeet is dood, al heel lang, allah schijn zijn ziel te hebben, dus Mo kan best wel tegen een stootje, hoor, baardmannen
pi_54939789
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:53 schreef milagro het volgende:

[..]

als 'we' ons nooit zouden moeten/mogen bemoeien met dat soort achterlijke zaken, dan kun je organisaties als Amnesty, Unicef en zo wel opdoeken, en kunnen meteen die bemoeizuchtige Universele Rechten van de Mens wel de prullenbak in.

Dit is gewoon weer een kwestie van We zullen het Westen wel eens even laten zien wie er wat bepaalt.... ga je toegeven aan dit soort Jemagdeprofeetnietbeledigen gejank, in welke gradatie dan ook dan is het einde zoek... is het niet met een cartoon in een of andere flutkrant in Denemarken, dan is het wel met een knuffelbeer waarmee je blijkbaar de profeet weer eens beledigt...

en als wij ons niet moeten bemoeien met hoe het er daar aan toe gaat, hoe de regels en wetten daar toegepast worden, moeten die achterlijk radicale langtenige idioten al helemaal niet gaan zeiken over cartoons in Denemarken, filmpjes uit Nederland, exposities in Nederland of weetikveelwaarover ze allemaal nog meer menen te moeten fulmineren en ons op aanspreken, eisen dat we het aanpassen,weghalen, voor ons houden.

dat krijg je als je je moet houden aan zoveel middeleeuwse achterlijke regeltjes, complete overall gefrustreerdheid, lange tenen, en een zieke sexuele moraal, die zij ons in de schoenen menen te kunnen schuiven, maar die feitelijk bij hun zit, ze zien overal sexuele verleidingen in en als ze daar niets meer over te miepen hebben, slepen ze die vermaledijde profeet er weer bij, lukt het niet linksom dan maar rechtsom, als er maar gefulmineerd kan worden tegen grote en minder grote satans.

de profeet is dood, al heel lang, allah schijn zijn ziel te hebben, dus Mo kan best wel tegen een stootje, hoor, baardmannen
ja.

Het was ook maar een voorstel.

Vond hem in ieder geval beter dan kapotnuken.
pi_54939793
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nou... je moet niet overdrijven hoor, ze was namelijk leraares van een Internationale school, welke zo'n 10,000 EUR per jaar kost... Dus voor de ambassade kinderen (zoals mijn zusje/broerjte), Shell werknemers en andere rijke personen...
pi_54939873
Typisch gevalletje stank voor dank
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_54940148
tjah zo had mohammed het gewild, hij liet hele stammen uitroeien omdat ze niet islamitisch wilde worden.

vreemd dat ik deze historische feiten niet mag zeggen, ben ik in de duistere middeleeuwen beland waarin ik niet mag zeggen wat de kerk heeft gedaan ?
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:21:42 #33
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54940332
Alle hulp terugtrekken uit dat land... die mensen die sporen niet.

Westerlingen wel varkens noemen en weet ik veel wat... maar oh oh oh als het een keer over de profeet gaat

Schandalig
pi_54940698
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In de Gelderlander van vandaag stond wel een quote van één of andere debiele Sudanees die vond dat de kinderen gestraft moesten worden: "Niet zij moet gestraft worden, maar de 23 kinderen in haar klas die de naam Mohammed kozen voor een 'laag ding' als een beer. De kinderen deden dat met kwade opzet, zij moeten zich verantwoorden voor hun godslastering."
pi_54940969
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:12 schreef glaschol het volgende:
tjah zo had mohammed het gewild, hij liet hele stammen uitroeien omdat ze niet islamitisch wilde worden.

vreemd dat ik deze historische feiten niet mag zeggen,
Beetje last van een vervolgingssyndroom?

Je mag die dingen gerust zeggen.
pi_54941055
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:12 schreef glaschol het volgende:

vreemd dat ik deze historische feiten niet mag zeggen, ben ik in de duistere middeleeuwen beland waarin ik niet mag zeggen wat de kerk heeft gedaan ?
In Sudan is het geweldadig bekeren nog steeds aan de orde van de dag, iig het uitroeien van stammen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:33:42 #37
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54941899
What de fuck....

Waarom zijn er dan kinderen die Mohammed heten en op de foto gaan en daarbij op de klassenfoto zo'n naam staat: Mohammed Abdul... dat is dan toch ook niet de profeet...

HET IS EEN FUCKING TEDDYBEER...

Waar kunnen mensen over zeiken zeg, krijg een leven of sterf.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:37:31 #38
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54941976
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:33 schreef maniack28 het volgende:
Waarom zijn er dan kinderen die Mohammed heten en op de foto gaan en daarbij op de klassenfoto zo'n naam staat: Mohammed Abdul... dat is dan toch ook niet de profeet...
Idd, door een doorsnee Slotervaartse kut-Marokkaan naar Hem te vernoemen beledig je de profeet volgens mij méér dan met een teddybeer
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:48:07 #39
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54942262
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:33 schreef maniack28 het volgende:
What de fuck....

HET IS EEN FUCKING TEDDYBEER...

Waar kunnen mensen over zeiken zeg, krijg een leven of sterf.
Hier in Nederland moet je ook oppassen als je je teddybeer Jezus noemt.
pi_54942351
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, het slaat dan ook nergens op. Sowieso is Soedan een baggerland.
Huh? Ik vind het terecht hoor.
pi_54942453
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:56 schreef Xith het volgende:

[..]

Nou... je moet niet overdrijven hoor, ze was namelijk leraares van een Internationale school, welke zo'n 10,000 EUR per jaar kost... Dus voor de ambassade kinderen (zoals mijn zusje/broerjte), Shell werknemers en andere rijke personen...
Dan hadden die ouders beter moeten weten.
pi_54942514
Ik heb net een foto gemaakt van me Moslim collega; Mohammed!

Hang me op
pi_54942769
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hier in Nederland moet je ook oppassen als je je teddybeer Jezus noemt.
Nou, ik vind de juf absoluut niet fout hebben gehandeld. Denk ook niet dat ze het deed uit desrespect. Er is veel te belachelijk overdreven, mallotig gereageerd. denk zelfs dat wanneer een leiding haar er op wees dat dit in Soedan niet gewenst is? Ze wel anders gehandeld zou hebben. Ik denk in dit geval dus ook dat het iemand is geweest die uit onderbuikgevoelens een dergelijke uitspraak deed. Wijsheid kan ik niet in deze uitspraak in zien.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_54943241
Hoe was het ook alweer...."zij" moeten zich aanpassen als ze hier zijn en "wij" moeten ons aanpassen als we daar zijn?
pi_54943510
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:32 schreef Kingstown het volgende:
Hoe was het ook alweer...."zij" moeten zich aanpassen als ze hier zijn en "wij" moeten ons aanpassen als we daar zijn?
Idd! Dus als Nederlanders met allochtone afkomst dingen doen die hier niet legaal zijn mogen ze ook best opgepakt worden!
pi_54944004
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 01:25 schreef moussie het volgende:

[..]

ja hè .. eerlijk is eerlijk .. ze moeten het hier toch ook doen met onze wetten >:O
Tja, ik vind het niet zo logisch dat een niet-gelovige of anders-gelovige zich aan bepaalde geloofsregels moet houden.

Maar goed om te weten, als je bv. naar Indonesië of Eqypte op vakantie gaat.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_54944505
prachtig dit soort acties van Sudan. En ondertussen geven we allemaal de schuld aan de opwarming van de aarde
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_54944885
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:32 schreef Kingstown het volgende:
Hoe was het ook alweer...."zij" "Wij" moeten zich ons aanpassen als ze hier zijn en "wij" moeten ons aanpassen als we daar zijn?
pi_54947216
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:44 schreef Xith het volgende:

[..]

Idd! Dus als Nederlanders met allochtone afkomst dingen doen die hier niet legaal zijn mogen ze ook best opgepakt worden!

Klopt....die moeten zich aan onze wetten aanpassen en wij moeten als we daar leven ons aan hun wetten aanpassen....vrij simpel lijkt me.
pi_54947767
Ik ben VERBIJSTERD...
quote:
Betogers eisen dood Britse lerares
In de Sudanese hoofdstad Khartoum hebben honderden betogers geëist dat de Britse lerares Gillian Gibbons ter dood wordt gebracht. Ze beschuldigen haar van belediging van de profeet Mohammed omdat haar klas een teddybeer de naam Mohammed had gegeven,

De betogers marcheerden met zwaarden en vlaggen naar het presidentieel paleis, onder het roepen van nationalistische en religieuze slogans. Gibbons werd gisteren veroordeeld tot 15 dagen celstraf. Daarna wordt ze het land uitgezet. In Londen is de Sudanese ambassadeur ter verantwoording geroepen over het vonnis.
Bron: NOS.nl
pi_54947902
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben VERBIJSTERD...
[..]

Bron: NOS.nl

Verbijsterend idd dat de ambassadeur verantwoording af moet leggen over de rechtsspraak in zijn land.
pi_54948119
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:12 schreef Kingstown het volgende:
Klopt....die moeten zich aan onze wetten aanpassen en wij moeten als we daar leven ons aan hun wetten aanpassen....vrij simpel lijkt me.
Dat moet je als land ook zo veel mans zijn om die kinderen op te pakken, in plaats van de juf. Het zijn namelijk de kinderen die de naam hebben bedacht. En met minderjarigen berechten hebben ze in moslim-landen gelukkig veel ervaring

Eigenlijk zijn de moslims in deze kwestie niet eens de groepering die het zwaarst beledigd zijn. Dat zijn namelijk de liefhebbers van teddyberen. Hun favoriete voorwerp krijgt de naam van een gewelddadige kinderverkrachter opgeplakt. Zou ik persoonlijk niet blij mee zijn, als ik van teddyberen hield....
pi_54948903
quote:
me: Merk je iets van de onrust m.b.t. de lerares die daar zat?

4:10 PM xx: Nee, ik zag het voor het eerst op BBC en pas daarna werd er in de lokale kranten over gesproken.

4:16 PM me: Er zouden nu demonstraties zijn in Kharthoum, "De betogers marcheerden met zwaarden en vlaggen naar het presidentieel paleis, onder het roepen van nationalistische en religieuze slogans."
kleinschalig en merk je er niets van of toch wel groot?

4:18 PM xx: Oh, misschien waren dat die groepen mensen die ik tegen kwam op straat bij mijn kantoor.. Toch maar oppassen.
Tot zover mijn diepte interview met een kennis per plekke!!1!!1!einz spanneund
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:30:18 #54
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_54949048
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Verbijsterend idd dat de ambassadeur verantwoording af moet leggen over de rechtsspraak in zijn land.
En niet ook maar een klein beetje verbijsterend dat er blijkbaar mensen zijn die vinden dat een lerares gedood moet worden omdat haar leerlingen een teddybeer naar een medeleerling noemden, die toevallig Mohammed heet?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_54949767
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:53 schreef milagro het volgende:

[..]
Dit is gewoon weer een kwestie van We zullen het Westen wel eens even laten zien wie er wat bepaalt....
Maar doen wij met het "brengen van democratie" niet precies hetzelfde?

Verder ben ik het er niet mee eens, maar wat roepen we hier wanneer een stel Marokkanen over de schreef zijn gegaan? Dat ze zich aan onze westerse regels en wetten moeten houden.
Kom je als westerling in een moslimland, zal je je aan de daar geldende regels en wetten moeten houden. We weten allemaal hoe "achterlijk" de regels en wetten daar zijn en weten van te voren waar we aan beginnen.
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:06:07 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54949841
de ziekte van god kent geen grenzen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54949877
Zijn die duizenden criminelen in Europa die allemaal Mohammed heten niet de ultieme belediging aan de profeet? Zo ja, dat lijk het me niet anders dan fair om ze allemaal op te hangen.
pi_54949882
quote:
Sudanezen eisen kogel voor 'juffrouw teddybeer'

anp |

KHARTOUM - Honderden demonstranten hebben vrijdag in de Sudanese hoofdstad Khartoum de dood van de Britse lerares Gillian Gibbons geëist, omdat ze de profeet Mohammed heeft beledigd. ,,Degene die de profeet van de islam beledigt moet met kogels gestraft worden'', riepen de demonstranten.

De 54-jarige lerares werd donderdag tot vijftien dagen cel veroordeeld, omdat ze haar leerlingen had toegestaan een teddybeer de naam Mohammed te geven. De knuffel zou niet naar de profeet zijn vernoemd, maar naar een leerling met de naam Mohammed. De kinderen hadden ook tekeningen van de knuffel gemaakt waarbij onder meer stond geschreven: ,,Mijn naam is Mohammed''.

In de islam is het verboden de profeet af te beelden. Volgens een van de ouders was dat godslastering, omdat de naam verwijst naar de profeet. Hij stapte naar de politie.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:11:17 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54949926
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:08 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

wat me het meest opviel uit dat citaat is dat 'mensen die moslims beledigen, de kogel verdienen'.

dat kan nooit uit de koran komen omdat kogels toen nog niet gebruikt werden.
pi_54949976
Hoe zit dat met duizenden naar 'de profeet' vernoemde criminelen? Selectieve verontwaardiging is de islamitische wereld niet vreemd
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_54953070

Noem me dan ook gewoon Jan!
pi_54953737
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat me het meest opviel uit dat citaat is dat 'mensen die moslims beledigen, de kogel verdienen'.

dat kan nooit uit de koran komen omdat kogels toen nog niet gebruikt werden.
euhm, is het zo al niet erg genoeg dat je ook nog vrij moet gaan interpreteren ?
er staat
quote:
Degene die de profeet van de islam beledigt moet met kogels gestraft worden
dus je mag de moslim gerust beledigen ..
pleased to meet you
pi_54962547
volgens de religion of peace moet de lerares geexecuteerd worden:

http://news.yahoo.com/s/a(...)UoQIJ0lnuZdWF0sDW7oF
-
pi_54963647
Wat een dramaqueens daar

En iedereen die Mohamed heet, dat mag wel, ook al gedragen ze zich nog slechter dan een teddybeer?

know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:48:22 #65
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54963672
Mocht ze ter dood veroordeeld worden dan eis ik dat alle Westerse landen hun bindingen met Sudan meteen breken en er nooit meer met die gasten gehandeld wordt...

Dit gaat toch echt nergens over...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54963728
quote:
Moslim adel pleit voor lerares

Twee islamitische leden van het Britse Hogerhuis zijn aangekomen in Soedan om te pleiten voor de vrijlating van lerares Gillian Gibbons. Zij werd veroordeeld tot vijftien dagen gevangenisstraf omdat ze haar leerlingen toestond een teddybeer de naam Mohammed te geven.

De BBC meldt dat lord Ahmed en barones Warsi zullen praten met de Soedanese president Omar al-Bashir. De missie biedt wellicht een uitweg uit de diplomatieke crisis die ontstond toen de 54-jarige lerares werd opgepakt om de naam van de teddybeer. De politici verwachten maandag terug te vliegen naar het Verenigd Koninkrijk en hopen dan Gibbons mee naar huis te kunnen nemen. Analysten gaan ervan uit dat de Soedanese regering deze kans aangrijpt om Gibbons over te dragen aan een delegatie van moslims, in plaats van aan de blanke voormalige koloniale heersers.

Gibbons' zoon heeft namens zijn moeder de hoop uitgesproken dat haar veroordeling niet leidt tot anti-moslimsentimenten. 'Ze wil niet dat de situatie wordt misbruikt om weerstand tegen Soedan, de Islam of wat dan ook op te roepen', aldus haar John Gibbons.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54964010
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 10:48 schreef maniack28 het volgende:
Mocht ze ter dood veroordeeld worden dan eis ik dat alle Westerse landen hun bindingen met Sudan meteen breken en er nooit meer met die gasten gehandeld wordt...

Dit gaat toch echt nergens over...

Sinds wanneer bepalen de Westerse landen hoe de rechtsspraak er in niet Westerse landen uit zou moeten zien?

Als het je niet bevalt, dan moet je er niet gaan wonen....vrij simpel allemaal.
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:55:58 #68
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54964460
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepalen de Westerse landen hoe de rechtsspraak er in niet Westerse landen uit zou moeten zien?

Als het je niet bevalt, dan moet je er niet gaan wonen....vrij simpel allemaal.
Als je hiervoor een doodstraf oplegt is dit in strijd met de mensenrechten.. hier kan je geen doodstraf voor geven. Dat is inhumaan...
pi_54965275
Kom, laten we met z'n allen een teddybeer kopen, hem mohammed noemen, er op pissen en de filmpjes en masse op youtube zetten.

Daar hebben ze niet van terug! Woei!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  Moderator maandag 3 december 2007 @ 12:29:51 #70
8781 crew  Frutsel
pi_55010818
Gratie voor Engelse Lerares
De Sudanese president Omar al-Bashir heeft er maandag in toegestemd gratie te schenken aan een Britse lerares die tot vijftien dagen gevangenisstraf is veroordeeld omdat ze toestond dat haar leerlingen een teddybeer de naam Muhammad gaven. Dat heeft de Britse gezant Lord Nazir Ahmed maandag gezegd na een onderhoud met Bashir in diens paleis.

Ahmed en barones Sayeeda Warsi, islamitische leden van het Britse Hogerhuis, waren naar Sudan gekomen om de zaak van de 54-jarige lerares Gillian Gibbons te bepleiten.

Een woordvoerder van de president zei tegen het persbureau AP dat Gibbons maandag nog zal worden vrijgelaten en zal terugvliegen naar Groot-Brittannië.

Het presidentieel paleis gaf een verklaring van Gibbons uit waarin zij zegt dat het haar spijt als zij iemand heeft gekwetst. ,,Ik heb groot respect voor de islamitische godsdienst en zou niemand bewust beledigen", zei de lerares, die sinds donderdag gevangen zat. ,,Ik kijk ernaar uit mijn familie en vrienden terug te zien, maar het spijt mij heel erg dat ik niet meer naar Sudan zal kunnen terugkeren."

http://www.depers.nl/buit(...)e-lerares-Sudan.html
pi_55010959
nou, top, hopelijk wordt ze zwaar bewaakt op weg naar het vliegveld

en lieve mevrouw Gibbons, het zou u eigenlijk niet moeten spijten, het is een hopeloze zaak daar, al die lieve kindertjes worden als ze groot zijn net zo achterlijk als de volwassen rest daar, die u graag een kogel door uw hoofd had gegund...

welkom thuis voor straks.
pi_55011610
Hoe is het eigenlijk met de teddybeer afgelopen?
pi_55011755
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:13 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de teddybeer afgelopen?
Ja, goed, die is én moslim én man, in het bezit van en zijnde een berenlul, en die maken het in dergelijke landen altijd goed.
pi_55011925
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als je hiervoor een doodstraf oplegt is dit in strijd met de mensenrechten.. hier kan je geen doodstraf voor geven. Dat is inhumaan...

Ik ben principeel ook tegen de doodstraf, maar helaas zijn er nog genoeg landen op deze wereld waar het wel onderdeel is van de strafcultuur en in dergelijke landen zou ik me dus ook nooit gaan vestigen.
pi_55012039
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:19 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, goed, die is én moslim én man,
nee juist niet, daarom zijn ze zo boos
pi_55012071
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:19 schreef milagro het volgende:
Ja, goed, die is én moslim én man, in het bezit van en zijnde een berenlul, en die maken het in dergelijke landen altijd goed.
Ze zullen zijn vulling wel hebben vervangen door verzen uit de Koran.
pi_55014324
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:37 schreef milagro het volgende:
en lieve mevrouw Gibbons, het zou u eigenlijk niet moeten spijten, het is een hopeloze zaak daar, al die lieve kindertjes worden als ze groot zijn net zo achterlijk als de volwassen rest daar, die u graag een kogel door uw hoofd had gegund...
Kindjes van Ambassadeurs en Shell directeuren gaan later deze vrouw proberen te doden?
pi_55017007
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ze zullen zijn vulling wel hebben vervangen door verzen uit de Koran.
versnipperde bladzijdes uit de Koran als vulling? puik plan
pi_55018309
pi_55018344
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
[afbeelding]
jij ziet liever die onschuldige beer gestraft worden?
pi_55019003
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:29 schreef Frutsel het volgende:
Gratie voor Engelse Lerares

Het presidentieel paleis gaf een verklaring van Gibbons uit waarin zij zegt dat het haar spijt als zij iemand heeft gekwetst. ,,Ik heb groot respect voor de islamitische godsdienst en zou niemand bewust beledigen", zei de lerares, die sinds donderdag gevangen zat. ,,Ik kijk ernaar uit mijn familie en vrienden terug te zien, maar het spijt mij heel erg dat ik niet meer naar Sudan zal kunnen terugkeren."

http://www.depers.nl/buit(...)e-lerares-Sudan.html
En volgens haar zoon, John Gibbons:
'Ze wil niet dat de situatie wordt misbruikt om weerstand tegen Soedan, de Islam of wat dan ook op te roepen'

Ik zou zeggen...lees hier de reacties op Fok maar eens. Allemaal misbruikers.

Maar als je de situatie inhoudelijk gaat bekijken....dan kom je erachter dat er onwetendheid in het spel is. Zowel van de lerares als de rechterlijke macht daar. Dit mag nooi bestraft worden met een gevangenisstraf. Het aanbieden van een excuses was genoeg geweest. De lerares gaf aan dat dit niet haar bedoeling was geweest.
pi_55020499
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:43 schreef Ylias het volgende:

[..]

Maar als je de situatie inhoudelijk gaat bekijken....
dat zouden ze eens met al die asielzoekers moeten doen, ik denk dat 9 van de 10 weer terug kunnen omdat men liever mensen straft dan ze gewoon hun excuses aan laat bieden..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 3 december 2007 @ 21:04:35 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55020697
waarom kunnen islamieten makkelijk een persoon uitzetten en wij niet? heeft dat met beschaving te maken?
pi_55021374
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:04 schreef zoalshetis het volgende:
waarom kunnen islamieten makkelijk een persoon uitzetten en wij niet? heeft dat met beschaving te maken?
Nederland zet ook (hoeft niet altijd criminele) mensen uit zonder Nederlands paspoort hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')