Het is niet beter of slechter.quote:Op maandag 3 december 2007 12:21 schreef ymme het volgende:
Joh echt Miss_s
Maar ik vraag mij dus af, is het beter om soep voor je warme maatlijd te eten. Je hebt dan minder honger, en schept dus niet snel voor de tweede keer op etc.
Filet americian is ook nog gezonderquote:Op maandag 3 december 2007 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
jeetje, veel 35% korting stickers bij de appiealtijd leuk
lekker goedkope champignonnetjes voor straksen krieltjes voor morgen
en verwen mezelf met een bammetje filet americain
in plaats van hagelslag
![]()
wilde overigens zo'n ontbijtkoekbewaardoos kopen, maar die krengen zijn 6 euro![]()
en een plak van die euroshopper koek is 46cent
dan elke keer maar een klein stukje eraf snijden en weggooien
Vroeger?quote:Op maandag 3 december 2007 12:11 schreef ymme het volgende:
Gisteren had ik het met mijn moeder over gezond eten enzo.
Nu vertelde zij mij, dat er vroeger altijd soep werd gegeten, als voorgerecht op het warme eten 's avonds.
Is dit nu juist wel of niet goed?
67,5 kiloquote:Op maandag 3 december 2007 12:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Filet americian is ook nog gezonder
Ik heb trouwens laatst bewaardozen voor knackerbröd en beschuit gekocht bij de HEMA, daar zijn ze niet zo duurIdeetje?
Vandaag is officieel mijn updatedag, maar ik date ziekte-technisch nog maar even niet upVanmorgen zat ik wel op 67,5 maar dat blijft waarschijnlijk niet zo. Ik wacht het nog ff af dus.
Dat doet m'n oma ook wel. Van die zoute groentesoep met vetbolletjes erop drijvend, die de hele dag heeft moeten staan. De nostalgie!quote:Op maandag 3 december 2007 12:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vroeger?
Mijn ouders eten nog steeds regelmatig soep als voorgerecht, hoor. Als wij daar komen met kerst, heeft mijn moeder ook weer een pan groentesoep en tomatensoep.
Komt vast door die Knorr reclamequote:Op maandag 3 december 2007 13:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Heb trouwens vaak het gevoel dat er in het noorden wel wat traditioneler gegeten wordt, is dat ook zo eigenlijk?
De Bof hebbenquote:Op maandag 3 december 2007 12:58 schreef ymme het volgende:
[..]
67,5 kiloNetjes!
Hoe deed jij dit ookal weer? Welke methoden?
Ik woon in het noorden en maak ook regelmatig nog zelf soep, dus misschien wel.quote:Op maandag 3 december 2007 13:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat doet m'n oma ook wel. Van die zoute groentesoep met vetbolletjes erop drijvend, die de hele dag heeft moeten staan. De nostalgie!
Heb trouwens vaak het gevoel dat er in het noorden wel wat traditioneler gegeten wordt, is dat ook zo eigenlijk?
Gohquote:Op maandag 3 december 2007 13:17 schreef Stormqueen het volgende:
De bof
ik was denk ik zes toen ik de bof had
Beterschap Freecell, kinderziektes zijn redelijk kut als je volwassen bent
Ik kook gewoon zoveel dat ik 1x kan opscheppen en TARA 1x een heel groot bord.quote:Op maandag 3 december 2007 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
die tweede keer opscheppen zit er bij mij teveel in....
vooral omdat ik vind dat ik zo lekker kan kokenmisschien moet
dan maar vaker koken
maargoed, die kookt ook best goed
misschien proberen 2 keer dan minder op te scheppen
jezelf een beetje bedriegen
Dat weet ik niet, aangezien ik niet weet hoe ze in het zuiden etenquote:Op maandag 3 december 2007 13:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat doet m'n oma ook wel. Van die zoute groentesoep met vetbolletjes erop drijvend, die de hele dag heeft moeten staan. De nostalgie!
ja, daar hadden we het nog wel over gisteren, minder koken omdat er vaak nog wel wat overblijft (als we aan één bord genoeg hebben als het voldoende vult)quote:Op maandag 3 december 2007 13:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik kook gewoon zoveel dat ik 1x kan opscheppen en TARA 1x een heel groot bord.
Misschien kan je kleinere bordjes nemen en iets minder koken?
Met traditioneel bedoel ik: gekookte aardappels met gekookte groente (een soort meestal) en een lapje vlees, met jus.quote:Op maandag 3 december 2007 13:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, aangezien ik niet weet hoe ze in het zuiden eten.
Wat bedoel je met traditioneel? Het is wel zo dat mijn ouders allebei van de boerderij komen en ik denk dat er qua eetgedrag wel een verschil is tussen stadsmensen en plattelandsmensen.
Oh, dan passen mijn ouders perfect in het plaatje. Ze eten vrijwel altijd aardappelen met groente en vlees en jus en de enige reden dat ze ooit met macaroni e.d. zijn gestart, is denk ik dat ik vroeger altijd een zeurpiet was bij het eten. Maar ze moeten niet zoveel hebben van buitenlandse gerechten. Als het voor ze klaargemaakt wordt, vinden ze het wel lekker, maar ze zullen zelf niet zo snel tortilla's oid klaarmaken. Lasagne, macaroni, nasi e.d. is wel aardig ingeburgerd, maar er gaat niets boven aardappelen met groente, vlees en jus iddquote:Op maandag 3 december 2007 13:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Met traditioneel bedoel ik: gekookte aardappels met gekookte groente (een soort meestal) en een lapje vlees, met jus.
In het zuiden is er ook zat platteland hoor![]()
Mensen uit het noorden ken ik vnl. via studie ook niet heel veel dus, en daar zaten redelijk wat tussen die het heel normaal vonden om 5-7x in de week aardappels-vlees-groente te koken en pasta of rijst een heel gedoe vonden (nu niet meer). Daarom dacht ik dat, maar ik vroeg me af hoe terecht het was.
Nee, waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 3 december 2007 14:12 schreef Troel het volgende:
Geen prik tegen de bof gehad freecell?
Whahaquote:Op maandag 3 december 2007 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=DWd6j5rphtg&feature=related
Zoeken op "misheard lyrics"quote:Op maandag 3 december 2007 14:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Whaha
Die zijn er ook van "the wishmaster" van het "o fortuna" ik zal ff zoeken
http://nl.youtube.com/watch?v=gg5_mlQOsUQquote:Op maandag 3 december 2007 14:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Whaha
Die zijn er ook van "the wishmaster" van het "o fortuna" ik zal ff zoeken
Zet je hem met veren en al op?quote:Op maandag 3 december 2007 13:18 schreef freecell het volgende:
Ik woon in het noorden en maak ook regelmatig nog zelf soep, dus misschien wel.
om 11 uur een kip in de pan, laten borrelen tot 4 uur, dan plukken en groente enzo er bij
Het hele huis ruikt dan naar kippensoepStokbroodje er bij: maaltijd
En tomatensoep en dergelijke maak ik ook het liefste helemaal zelf als ik er tijd voor heb.
Ik denk dat dat officieel fileren heetquote:Op maandag 3 december 2007 15:24 schreef freecell het volgende:
[..]
Natuurlijk, jij niet dan![]()
(vlees van botten plukken is ook plukken toch?)
fileren of kluiven, afhankelijk of je het voor of na het bereiden doetquote:Op maandag 3 december 2007 15:24 schreef freecell het volgende:
[..]
Natuurlijk, jij niet dan![]()
(vlees van botten plukken is ook plukken toch?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |