abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2007 @ 12:24:29 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_55010728
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:21 schreef ymme het volgende:
Joh echt Miss_s

Maar ik vraag mij dus af, is het beter om soep voor je warme maatlijd te eten. Je hebt dan minder honger, en schept dus niet snel voor de tweede keer op etc.
Het is niet beter of slechter.

Bij mijn schoonouders wordt altijd soep vooraf gegeten (en sla ik altijd over), vroeger kregen zij de soep als toetje, want dan aten ze hun bord tenminste leeg.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_55010739
Ja maar ja. Vroeger aten ze 't altijd.
Ik vraag me dan af, waarom?? En waarom nu niet meer?

Ik zit nu overigens een asperge soepje te eten als lunch. Dadelijk nog ff een boterham met ham dr achteraan. En lunch is op
pi_55010768
jeetje, veel 35% korting stickers bij de appie altijd leuk

lekker goedkope champignonnetjes voor straks en krieltjes voor morgen en verwen mezelf met een bammetje filet americain in plaats van hagelslag

wilde overigens zo'n ontbijtkoekbewaardoos kopen, maar die krengen zijn 6 euro en een plak van die euroshopper koek is 46cent dan elke keer maar een klein stukje eraf snijden en weggooien
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 december 2007 @ 12:32:24 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55010866
MoBlo, gewoon een plastic zakje over je koek-eind doen Desnoods met een elastiekje erom.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55010893
ja, doen we nu ook maar een bakje leek me handiger

en dat is het nog steeds wel denk ik: handiger maar wel duurder
Ja doei.
pi_55011004
gefeliciteerd dan maar aan degene die jarig is geweest:D
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_55011070
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
jeetje, veel 35% korting stickers bij de appie altijd leuk

lekker goedkope champignonnetjes voor straks en krieltjes voor morgen en verwen mezelf met een bammetje filet americain in plaats van hagelslag

wilde overigens zo'n ontbijtkoekbewaardoos kopen, maar die krengen zijn 6 euro en een plak van die euroshopper koek is 46cent dan elke keer maar een klein stukje eraf snijden en weggooien
Filet americian is ook nog gezonder

Ik heb trouwens laatst bewaardozen voor knackerbröd en beschuit gekocht bij de HEMA, daar zijn ze niet zo duur Ideetje?

Vandaag is officieel mijn updatedag, maar ik date ziekte-technisch nog maar even niet up Vanmorgen zat ik wel op 67,5 maar dat blijft waarschijnlijk niet zo. Ik wacht het nog ff af dus.
pi_55011133
ja, goed he?

en bij de HEMA moet ik nog ff kijken idd, was net bij de Blokkert, maar de lucht werd zo donker, dat ik maar naar huis ben gefietst

zit nog steeds te mumpelen met sporten... m'n enkel is nog niet helemaal over, dus ben bang het te overbelasten als ik ga rennen, en sporten is duur, te duur godsamme... misschien maar situps enzo gaan doen? Of een homespinner kopen? maar dat is minder leuk dan spinnen in een groep

want als ik ga sporten, gaan de kilo's er WEL af zit ook alweer 2 maanden rond/op hetzelfde gewicht, dus ik kom iig niet aan.. dat is fijn blah! had ik maar gewoon veel geld, dan ging ik sporten
Ja doei.
  maandag 3 december 2007 @ 12:55:18 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55011320
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:11 schreef ymme het volgende:
Gisteren had ik het met mijn moeder over gezond eten enzo.

Nu vertelde zij mij, dat er vroeger altijd soep werd gegeten, als voorgerecht op het warme eten 's avonds.
Is dit nu juist wel of niet goed?
Vroeger?
Mijn ouders eten nog steeds regelmatig soep als voorgerecht, hoor. Als wij daar komen met kerst, heeft mijn moeder ook weer een pan groentesoep en tomatensoep.
Niet meer actief op Fok!
pi_55011395
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:42 schreef freecell het volgende:

[..]

Filet americian is ook nog gezonder

Ik heb trouwens laatst bewaardozen voor knackerbröd en beschuit gekocht bij de HEMA, daar zijn ze niet zo duur Ideetje?

Vandaag is officieel mijn updatedag, maar ik date ziekte-technisch nog maar even niet up Vanmorgen zat ik wel op 67,5 maar dat blijft waarschijnlijk niet zo. Ik wacht het nog ff af dus.
67,5 kilo Netjes!

Hoe deed jij dit ookal weer? Welke methoden?
pi_55011405
wij aten alleen op zaterdag soep, als maaltijd, met stokbrood

doet m'n pa nog steeds overigens dit weekend ook heerlijk verse tomaten groentesoep gegeten, met stokbroodjes

laatst een keer soep vooraf gegeten, omdat 'we dat toch hadden staan': zo'n unox zak pittige soep gehad van mn schoonzus, dus nou ja, 't moest op, maar verder heb ik nog nooit echt 'vast' soep vooraf gegeten
Ja doei.
pi_55011467
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vroeger?
Mijn ouders eten nog steeds regelmatig soep als voorgerecht, hoor. Als wij daar komen met kerst, heeft mijn moeder ook weer een pan groentesoep en tomatensoep.
Dat doet m'n oma ook wel. Van die zoute groentesoep met vetbolletjes erop drijvend, die de hele dag heeft moeten staan. De nostalgie!
Heb trouwens vaak het gevoel dat er in het noorden wel wat traditioneler gegeten wordt, is dat ook zo eigenlijk?
Het mooi kotsende meisje.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 13:12:55 #263
43556 miss_dynastie
pi_55011589
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Heb trouwens vaak het gevoel dat er in het noorden wel wat traditioneler gegeten wordt, is dat ook zo eigenlijk?
Komt vast door die Knorr reclame Ik zeg Knorr, dat breekt zo lekker de week
Het is volgens mij inderdaad zo trouwens
pi_55011621
wat dat betreft is Knorr volgens mij wel een verademing voor veel mensen, zoals mijn pa bijvoorbeeld

die maakt(e) altijd gewoon aardappelen en groente, en soms iets met rijst met kerrie ofzo, maar alleen wat hij kende..

en nu met die Knorr pakken probeert hij wel eens wat anders: beef chimmynogwat, stroganoff, burrito's enzo wel grappig en hij leert er vanzelf wel mee varieren: dingen aanpassen/toevoegen enzo
Ja doei.
  maandag 3 december 2007 @ 13:15:37 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_55011642
Als ik soep eet is het als maaltijd. Waarom mensen dat vroeger altijd deden? Ik denk vooral omdat het een stuk goedkoper was. Soep kun je trekken van slachtafval en half verteerde groentes, dat kost geen drol en je hebt toch een lekkere warme hap binnen. Op die manier hoefden de mensen minder duur vlees en groentes te bereiden omdat je na de soep toch al vol zat. Omdat we tegenwoordig allemaal genoeg te makken hebben hoeft dat niet meer
disclaimer
pi_55011652
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:58 schreef ymme het volgende:

[..]

67,5 kilo Netjes!

Hoe deed jij dit ookal weer? Welke methoden?
De Bof hebben Werkt als een trein, al heb ik wel onmenselijk veel zin in zure dingen nu

Maar normaal; geen tussendoortjes, normale maaltijden, geen 2e keer opscheppen en ook geen roomsaus ed en veel hardlopen.

Voor mij helpt het heel erg om in te vullen wat ik allemaal eet. Dan ga ik automatisch minder eten. En ook in het weekend blijf ik er op letten, anders duurt het weekend binnen 2 maanden weer van donderdag tot dinsdag
  maandag 3 december 2007 @ 13:17:59 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_55011699
De bof
ik was denk ik zes toen ik de bof had
Beterschap Freecell, kinderziektes zijn redelijk kut als je volwassen bent
disclaimer
pi_55011714
quote:

[..]

Dat doet m'n oma ook wel. Van die zoute groentesoep met vetbolletjes erop drijvend, die de hele dag heeft moeten staan. De nostalgie!
Ik woon in het noorden en maak ook regelmatig nog zelf soep, dus misschien wel.
om 11 uur een kip in de pan, laten borrelen tot 4 uur, dan plukken en groente enzo er bij

Het hele huis ruikt dan naar kippensoep Stokbroodje er bij: maaltijd

En tomatensoep en dergelijke maak ik ook het liefste helemaal zelf als ik er tijd voor heb.
pi_55011735
die tweede keer opscheppen zit er bij mij teveel in....

vooral omdat ik vind dat ik zo lekker kan koken misschien moet dan maar vaker koken maargoed, die kookt ook best goed

misschien proberen 2 keer dan minder op te scheppen jezelf een beetje bedriegen
Ja doei.
pi_55011769
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:17 schreef Stormqueen het volgende:
De bof
ik was denk ik zes toen ik de bof had
Beterschap Freecell, kinderziektes zijn redelijk kut als je volwassen bent
Goh
Nu gaat het wel weer en beetje, maar ik heb me toch vanaf mijn 12e niet meer zo beroerd gevoeld als gisteren. Vandaag lekker tot 12 uur geslapen, Nu ff aan mn scriptie werken en dan vanmiddag om een uur of 3 nog ff een powernapje. Ik overleef het wel. Heb helemaal geen tijd voor de bof

Maar ik lijk nu wel een beetje op deze smilie: Inclusief de vorm van het ding
pi_55011793
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
die tweede keer opscheppen zit er bij mij teveel in....

vooral omdat ik vind dat ik zo lekker kan koken misschien moet dan maar vaker koken maargoed, die kookt ook best goed

misschien proberen 2 keer dan minder op te scheppen jezelf een beetje bedriegen
Ik kook gewoon zoveel dat ik 1x kan opscheppen en TARA 1x een heel groot bord.

Misschien kan je kleinere bordjes nemen en iets minder koken?
  maandag 3 december 2007 @ 13:23:22 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_55011839
Langer kauwen werkt ook!
Of meteen je tanden poetsen na je eerste portie, deed ik ook in mijn fanatieke lijnperiode. Dan heb je die lekkere smaak niet meer in je mond en is je trek ook over.

Mijn soeptheorie is trouwens best plausibel toch?
disclaimer
  maandag 3 december 2007 @ 13:23:24 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55011840
quote:

[..]

Dat weet ik niet, aangezien ik niet weet hoe ze in het zuiden eten .
Wat bedoel je met traditioneel? Het is wel zo dat mijn ouders allebei van de boerderij komen en ik denk dat er qua eetgedrag wel een verschil is tussen stadsmensen en plattelandsmensen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 3 december 2007 @ 13:25:22 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_55011876
In het zuiden eten ze worstenbroodjes op kerstavond
Maar ik denk dat het weinig met noord/zuid te maken heeft. Ik denk dat het welvaartgebonden is. In het noorden wonen gewoon relatief gezien wat meer arme mensen dan in de rest van het land, dan ga je natuurlijk geen maaltijd van 20 euro op tafel zetten.
disclaimer
pi_55011890
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:21 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik kook gewoon zoveel dat ik 1x kan opscheppen en TARA 1x een heel groot bord.

Misschien kan je kleinere bordjes nemen en iets minder koken?
ja, daar hadden we het nog wel over gisteren, minder koken omdat er vaak nog wel wat overblijft (als we aan één bord genoeg hebben als het voldoende vult) dus vandaag maar beginnen met ene éénpersoonsportie morgen proberen genoeg te laten koken, en woensdag eten we bij mn schoonouders als et goed is..

en tsja, godsamme, dan gaan we vrijdag met de boot naar engeland, waar we in het restaurant daar eten.. buffet en zaterdag in de pub maargoed, we gaan wel heel de zaterdag en zondag lopen door York, dus we branden er ook weer wat af
Ja doei.
pi_55011960
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, aangezien ik niet weet hoe ze in het zuiden eten .
Wat bedoel je met traditioneel? Het is wel zo dat mijn ouders allebei van de boerderij komen en ik denk dat er qua eetgedrag wel een verschil is tussen stadsmensen en plattelandsmensen.
Met traditioneel bedoel ik: gekookte aardappels met gekookte groente (een soort meestal) en een lapje vlees, met jus.
In het zuiden is er ook zat platteland hoor
Mensen uit het noorden ken ik vnl. via studie ook niet heel veel dus, en daar zaten redelijk wat tussen die het heel normaal vonden om 5-7x in de week aardappels-vlees-groente te koken en pasta of rijst een heel gedoe vonden (nu niet meer). Daarom dacht ik dat, maar ik vroeg me af hoe terecht het was.
Het mooi kotsende meisje.
pi_55012052
overigens:

en ik in de karaokebar op Fok! meeting vrijdag:

vage foto, ok, maar toch
Ja doei.
  maandag 3 december 2007 @ 13:36:34 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_55012104
jullie zouden zo broer en zus kunnen zijn
disclaimer
pi_55012161
fijn...
Ja doei.
  maandag 3 december 2007 @ 13:43:34 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_55012220
Jullie lijken gewoon veel op elkaar
disclaimer
  maandag 3 december 2007 @ 13:58:47 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55012506
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Met traditioneel bedoel ik: gekookte aardappels met gekookte groente (een soort meestal) en een lapje vlees, met jus.
In het zuiden is er ook zat platteland hoor
Mensen uit het noorden ken ik vnl. via studie ook niet heel veel dus, en daar zaten redelijk wat tussen die het heel normaal vonden om 5-7x in de week aardappels-vlees-groente te koken en pasta of rijst een heel gedoe vonden (nu niet meer). Daarom dacht ik dat, maar ik vroeg me af hoe terecht het was.
Oh, dan passen mijn ouders perfect in het plaatje. Ze eten vrijwel altijd aardappelen met groente en vlees en jus en de enige reden dat ze ooit met macaroni e.d. zijn gestart, is denk ik dat ik vroeger altijd een zeurpiet was bij het eten. Maar ze moeten niet zoveel hebben van buitenlandse gerechten. Als het voor ze klaargemaakt wordt, vinden ze het wel lekker, maar ze zullen zelf niet zo snel tortilla's oid klaarmaken. Lasagne, macaroni, nasi e.d. is wel aardig ingeburgerd, maar er gaat niets boven aardappelen met groente, vlees en jus idd .

Ik vraag me af of het ook met leeftijd te maken heeft. Mijn ouders zijn geboren in de oorlogsjaren en ik denk dat mensen die de oorlog hebben meegemaakt (of: oudere mensen in het algemeen) sowieso wel vrij traditioneel eten. Misschien een vooroordeel, hoor, dus laat degenen die een oma hebben die allerlei exotische keukens uitprobeert zich maar even melden .
Niet meer actief op Fok!
pi_55012720
Mijn moeder (tel ook wel toch? Ze is ver over de 60 ) maakte wel altijd 5x in de week aardappels groente en vlees, maar nu ze nog met z'n tweeën thuiszijn en alle 7 herrieschoppers getrouwd en uithuizig zijn begint ze wel te veranderen met haar stijl van koken.
Ok, macaroni gaat nog steeds uit een pakje en lasagna is daar vrij uniek, maar ze maakt tegenwoordig wel vaak rijst met zelfverzonnen prutjes, tarly en laatst at ik daar zelfs iets ingewikkelds met gebakken komkommer (was lekker trouwens! maar ik had het niet aangedurft, recept zag er raar uit)
Dus mijn moeder is wel raditioneel begonnen, maar gaat langzaam wel met de tijd mee

Toen ik laatst zei dat wij bijna nooit aardappels eten was ze wel een beetje geshockeerd trouwens
  maandag 3 december 2007 @ 14:12:28 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_55012726
Geen prik tegen de bof gehad freecell?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_55012840
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:12 schreef Troel het volgende:
Geen prik tegen de bof gehad freecell?
Nee, waarschijnlijk niet.
Ik reageerde nogal heftig op de DKTP en toen hebben ze de BMR afgeraden.
Helaas weet mijn moeder niet zéker of ik hem wel of niet gehad heb en staat het bij de huisarts niet in de PC, dus helemaal zeker weten we het nooit.

Nouja, ik heb ook 2x pfeiffer, 2x waterpokken en 6e ziekte op mn 19e gehad, ik kijk nergens meer van op
pi_55012898
quote:
Whaha
Die zijn er ook van "the wishmaster" van het "o fortuna" ik zal ff zoeken
pi_55012899
Ik maak ook vaak groente met vlees, soms ook met aardappels (die krengen bederven sneller dan dat ik in m'n uppie een zak kan leegeten ) Misschien ook wel beter aangezien mijn dietiste in het verleden eens heeft geroepen dat ik niet zoveel aardappels moest eten Ben gewoon gek op aardappels, morgenavond maar weer maken

Freecell beterschap
pi_55012918
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Whaha
Zoeken op "misheard lyrics" Er zijn ook versies met indische en duitse nummers (Rammstein ) Zo gaaf!
pi_55012953
Ah, the wishmaster gevonden:
http://nl.youtube.com/watch?v=gg5_mlQOsUQ&feature=related
Van de camina burana kan ik er wel 1 vinden, maar niet degene die ik zoek helaas.
  maandag 3 december 2007 @ 14:30:47 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_55013057
Dream Theater met Innocence Faded is ook een leuke misheard
disclaimer
pi_55013086
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Whaha
http://nl.youtube.com/watch?v=gg5_mlQOsUQ

die is om te huilen zo leuk

Great Haystacks my destiny
Ja doei.
pi_55013101
ah te laat

maar ken hem al een tijd erg briljant
Ja doei.
  maandag 3 december 2007 @ 14:39:00 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_55013218
http://nl.youtube.com/watch?v=Q-s2hYxuonk

Deze dus.

Briljante muzikanten, maar de zanger is onverstaanbaar
(ik heb ze trouwens ontmoet, ik had een kerel van 2 meter verwacht, maar hij is een halve kop kleiner dan ik ben )
Vooral het: Something something! God it's Sunday! Do hair!

edit: even opgezocht, maar in het tekstboekje staat dat ie: Condescending! Not intending to end! zingt

[ Bericht 13% gewijzigd door SQ op 03-12-2007 14:50:06 ]
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 december 2007 @ 14:50:52 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55013452
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:18 schreef freecell het volgende:
Ik woon in het noorden en maak ook regelmatig nog zelf soep, dus misschien wel.
om 11 uur een kip in de pan, laten borrelen tot 4 uur, dan plukken en groente enzo er bij

Het hele huis ruikt dan naar kippensoep Stokbroodje er bij: maaltijd

En tomatensoep en dergelijke maak ik ook het liefste helemaal zelf als ik er tijd voor heb.
Zet je hem met veren en al op?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55013618
http://www.ad.nl/rotterda(...)nscategory=topStoryB

m'n oude baas in het nieuws

en ze hadden bij het artikel een verkeerde foto geplaatst, daar had ik opgereageerd, en nu staat er alleen nog 'vestia'

als hij zoveel verdient, kan hij me ook wel wat schadevergoeding voor geleden emotionele schade geven
Ja doei.
pi_55014040
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:50 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zet je hem met veren en al op?
Natuurlijk, jij niet dan

(vlees van botten plukken is ook plukken toch? )
pi_55014823
Levi en Octo:

zie chocoforum-dagboek voor Universiteitsdingen enzo die ik nog zou mailen maar waar ik geen tijd voor had dit weekend

morgen een eerstejaars en een tweedejaars vak meelopen en daarna gesprek.. ben zooooooooo benieuwd
Ja doei.
pi_55018146
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:24 schreef freecell het volgende:

[..]

Natuurlijk, jij niet dan

Ik denk dat dat officieel fileren heet Overigens woon ik in Amsterdam, dus stadser kan je het haast niet krijgen maar ik maak zeker 1x in de week een grote pan soep. Meestal van een kippenkarkas. Dus de poten en vleugels eet ik een andere keer, ook de kipfilets, maar wat er dan overblijft laat ik een halve dag pruttelen tezamen met: een of twee uien (met schil) stukken wortel, selderij, peperkorrels 2 bouillonblokjes, prei en als ik toevallig in huis heb paprika. Als de kip dan van de botten valt, fileer ik hem en geef de ingewanden aan de katten. De intussen zacht geworden groenten druk ik door een zeef naar buiten de soep weer in en voilā, m'n basissoep is gereed. Soms doe ik er dan mie en chilisaus door, voor een Oosterse soep, soms pindakaas/saus met nog wat dunne preiringen en soms laat ik hem zo. Ik eet het alleen nooit als voorgerecht, maar of bij de lunch, of om een uur of 5 's middags. Soep
  maandag 3 december 2007 @ 19:54:57 #299
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55019229
Soep is inderdaad geweldig Ik ben ook dol op soep en als er tenminste geen room in zit past het prima in een energiebeperkt dieet
  maandag 3 december 2007 @ 20:19:23 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_55019751
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:24 schreef freecell het volgende:

[..]

Natuurlijk, jij niet dan

fileren of kluiven, afhankelijk of je het voor of na het bereiden doet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')